Diskuse o cyklomaratonu K24 se naplnila, ale rozhodně není ukončená.
Původní diskuse o K24: http://www.nakole.cz/diskuse/18114-k24.html
Je to lepší. Domnívám se, že tu akutní bolest mi způsobuje špatné sezení v práci. Tak jsem teď tři dny nebyl, držel jsem to v teple a na kole jsem vůbec nejezdil, takže je to lepší. Ale bude to chtít řešit příčiny a ne následky. O to už jsem se pokoušel, ale asi špatnými metodami.
Z toho jasně vyplývá, že práce škodí zdraví :o)))
To vyznávají cikáni už dlouho.
Ale zdraví? Víš, kolik je mezi nimi ČID?
8-)
Já ne. Ty jo? Nějaký úřad vede statistiky i podle etnik? Kde se najdou?
Myslel jsem, že jsi Moravan (Moravák či Moravec, jak je libo), nyní zjišťuji, že jsi EUropan.
8-)
Nebo se mýlím?
Su Brňák, co dvakrát denně cestuje bronxem do práce a zpět. Jakým způsobem je to relevantní k mému dotazu?
A ano, když jsem se naposledy díval, ještě jsme pořád byli v EU. A tuhle část taky moc nechápu. Je to jako napsat "myslel jsem, že jsi běloch, ale teď vidím, že jsi člověk". Nedává to smysl.
Rád bych reagoval na Jrr, který vychvaloval můj tréninkový plán.
Ten tréninkový plán po nezdařené čtyřstovce a s přípravou na státnice vzdal dost za své. Vlastně jsem od té doby nic pořádného nejel. Za to tedy může také to koleno a Verči nové kolo.
Pro některé v květnu cyklistická sezóna začala, pro mně vlastně skončila. Ne, že bych přestal jezdit na kole, ale už nemám na co se připravovat. V červenci mi kolečkovými lyžemi začne zimní sezóna, takže dobré.
No kdybys chtěl náhradní cyklo 24hodinovku, tak můžeš přijet sem http://rozhoupej.cz/24-hodin-na-kole-2015/ aspoň bych tam s lehokolem nebyl jediný. Nicméně mám dlouhý seznam důvodů, proč je K24 lepší (trasa, zázemí, občerstvení...). Ale když mám trasu z domu na dohled... :-)
Pak mě stále trochu hryže nápad s inline 24hodinovkou. Na to, že jsem brusle kupoval předloni, asi trochu ztřeštěné... ale určitě ne jako jednotlivec, ale ideálně spíš dvojice/trojice... nelákalo by tě to třeba?
http://www.lifeinline.cz/cs/ostrava-inline-1224-h
To vážně někdo vymyslel takový nesmysl jezdit 24 hodin 4,5 km tam a zase zpátky po jedné cestě? Co je k tomu vedlo?
Nějak si nedovedu představit jet 50 x každou otáčku, vždyť ani atleti neběží ovál víc než 25 x :-)
No, co jsem slyšel, tak hlavně vyjednávání o povolení nebylo jednoduché. Máme tu sice spoustu cyklostezek, ale ty by jim prý pro závod dovolili použít pouze pokud by byly využity jednosměrně.
Sám jsem o tom dost přemýšlel, že bych zkusil navrhnout alternativní trasu a bohužel vymyslet tady okruh s minimálním převýšením, který by se vyhýbal všem frekventovanějším silnicím, bych taky nedokázal.
Ten úsek končí na jedné straně na dohled od prudkého stoupání v jediném místě, kde se dá teoreticky otočit, na druhé straně před budovou sponzora, kde mají start/cíl.
Ale prý existují i závody, kde je okruh ještě mnohem kratší.... :-)
Tak to je síla. Povolení lze dostat na trasu, kde se každé 4,5km bude závodník otáčet zpátky v křižovatce za plného provozu, ale cyklostezka obousměrně by byla moc nebezpečná. Dost těžko uvěřitelné.
Tu stezku trochu chápu v případě, že by se trvalo na tom ponechat ji v plném provozu. To pak je závodění problém. Ale trasa, kde pojede po silnici s provozem hodně kol v obou směrech (což s českými řidiči vyvolá vysokou četnost šíleně těsných předjíždění) a ještě se budou na dvou místech otáčet zpátky, to mě přijde dost šílené. A podle mapy to nevypadá jako něco, kde by jelo jedno auto za hodinu a náklaďák prakticky nikdy.
Člověka to přiměje znovu ocenit jak dobrou trasu má K24, přes všechny její nedostatky.
Hele mám to jen z doslechu, ale nedělal bych si iluze, že o těch povoleních rozhoduje kompetentní úředník, který by třeba jezdil na kole...
Nicméně logiku zdůvodnění bych hledal v tom, že cyklostezka je výrazně užší než silnice, jsou tam prudčí zatáčky a nechat tam závodit lidi v obou směrech (= tam a zpátky) by opravdu asi zavánělo průšvihem víc než na té silnici.
Samozřejmě by se tu nabízelo několik variant jak udělat okruh po cyklostezce tam a po souběžné silnici zpátky. To by se mi líbilo a přišlo by mi to bezpečnější, ale to by se motoristi asi zbláznili...
Pořadatelé zároveň jako výhodu berou, že je prakticky celý úsek osvětlen. Mě to připadá jako blbost (jo, pár pitomců tu jezdilo s nepoužitelným světlem, to je jejich boj), navíc zrovna ta otočka osvětlená není.
Uměl bych si tu představit spousta hezkých okruhů, část po cyklostezce a část po menších silnicích... jenže už v druhém kole bych nadával, protože by mi do kopce všichni ujeli... :-)
Ano, trasa K24 je VÝRAZNĚ lepší. Jediné plus jízdy tam a zpátky vidím v tom, že máš přehled kde zrovna kdo je.
Nečekal jsem, že o tom rozhoduje někdo kompetentní na straně příslušného úřadu. Ať to rozhoduje kdokoliv, není to standardně jeho práce a jen málokdy rozhoduje takovouhle věc, tak jak od něj čekat, že to bude umět nějak opravdu dobře.
Spíš mě překvapilo, že pořadatel vůbec navrhne trasu tohohle druhu. Zvlášť teď když říkáš, že jedna ta otočka je neosvětlená narozdíl od zbytku trasy.
Jinak vymyslet trasu fakt není lehké, sám jsem si to už zkusil víckrát, v různých variantách. Je to dřina a kdo to nezkoušel to neocení.
Cyklostezka obousměrně je na závod blbost, pokud to není závod pro jen desátky lidí a stezka není dlouhá desítky kilometrů, aby se opravdu hodně rozprostřeli. A i tak by tam musel být jen velmi malý provoz nezávodníků a nejlépe žádný. Ale jednosměrně jak říkáš by to určitě šlo. Zvlášť na vytrvalostní závod, kde se nejede tak šílenými rychlostmi.
Problém je, že celá oblast Brandýsa, Ústí i Třebové jsou v dost těsném údolí. Rovinaté cesty jsou jen podél trati a jakákoliv cesta do strany je do kopce a pro podobné akce ne zrovna malé.
Škoda, že silnice 14 z Ústí do Dlouhé Třebové nemá pěknou krajnici aby se dala dobře využít pro 8,5 km okruh pouze s odbočováním vpravo http://www.mapy.cz/s/iYNC
Pak už by to bylo zajímavé a nemuseli by tolik omezovat počet lidí.
Je to přesně jak říkáš, udělat okruh bez kopců, je tu dost potíž. Ta tvoje varianta je jedna z nejrozumnějších, nastoupané metry by sice vyskočily, ale tohle by se pořád dalo a už by to byl okruh.
Můžu se zkusit zeptat, zda se o téhle variantě jednalo, tipoval bych, že jim nepovolili tu hlavní silnici nahoře (provoz je tam 10krat větší než skrz vesnici).
Silnici 14 trochu znám a po vyjetí z Ústí už tam není krajnice, silnice není moc široká a provoz slušný. Mohl by to být problém tam na 24 hodin nechat kroužit cyklisty.
Pokud by se jelo za plného provozu s plnou odpovědností pouze cyklisty, tak na to nebude potřeba žádné zvláštní povolení, jednalo by se o běžný provoz, ale nevim jestli pořadatel bude chtít na sebe brát přece jenom určitou odpovědnost.
Bohužel nemáš pravdu, existuje zákon, který veškeré závody na neuzavřené silnici zakazuje. I K24 je vlastně ilegální, on to vlastně není závod se "startovními čísly" , ale pouze cyklistický výlet s pořadovými čísly. ;o))
Myslim, že zrovna K24 ilegální není!
http://www.k24.signaly.cz/stranky/aktuality...
2.3. Dnes došel dopis od SÚS JmK - závod máme povolen. Samozřejmě za obvyklých podmínek - dodržování pravidel silničního provozu, především neomezovat ani neohrožovat okolní provoz.
Jinak máš ale pravdu, existují ruzné cesty jak problém řešit.... :-D
;o)) myslíš, že SÚS oficiálně povoluje závody. Co třeba PČR a oficiální úřady ?? Právě policajti to dle zákona nepovolují.
To musí být povolení i když nepožaduješ vůbec žádné omezení ani značku navíc a když jedeš podle pravidel jako všichni účastníci?
Myslel jsem, že stačí jen informovat, že se něco koná.
Bohužel, naši slovutní zákonodárci s odbornou asistencí takových expertů jako je Huml, vymysleli zákon (udajně kvůli nelegálním automobilovým závodům), kterým vlastně zlikvidovali oficiálně všechny amatérské závody na veřejných komunikacích. Lze to dohledat, což se mi nechce ;o))
To je od nich opravdu pěkné, že mají o cyklisty takovouhle péči.
Tak jsem přeci jenom na to kouknul
Zákon o silničním provozu - paragraf § 47a
Zákon č. 361/2000 Sb.
§ 47a
Zákaz účasti na některých akcích v provozu na pozemních komunikacích
Řidič nesmí na dálnici, silnici a místní komunikaci použít vozidlo k účasti na sportovních a podobných akcích, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost silničního provozu, nejde-li o akce pořádané v souladu s rozhodnutím příslušného správního úřadu o zvláštním užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu1).
A tady ještě trocha popisu
http://www.53x11.cz/casopis/2011-5/ukazka1/
Holfi mám tvou Upomínku. Jako vždy. Když jsme tam s Jurů dojeli, tak jsi byl už doma...
taky myslím, že závod je nelegální. Ale pravděpodobně tam hraje důležitou roli omezený počet 100 závodníků. Patrně mají povolení od Pánaboha :))
Jak se v těchto případech bojuje s úředním šimlem, je ukázkově popsáno zde http://24lemans.webnode.cz/anabaze/
Takže je vlastně zázrak,že K24 žije a buďme rádi za každý další ročník.
Sám jsem jel již popáté, tentokrát kvůli potížím s klouby se výkonem nikde nechlubím.
Nemyslím, že to je něco co není povolené. Těžko by nepovolené akci asistovala městská police, která na potřebou dobu uzavřela provoz v ulici a dělala cyklistům doprovod až na hranici města než se rozjeli.
Říkám si, čím to, že na K24 vždycky beznadějně usnu a nikde jinde ne.
Vychází mi z toho snad jedině, že za to může těch 28 km pořád dokola. Tak co teprve tady...
Mě nejvíc dával zabrat úsek Opatovic do Rajdradic. Ty 2 km byly pro mě nekonečné, pak už jsem se těšil jak se po větru svezu na nadjezd přes dálnici a do Otmarova a pak už to odsejpalo.
Co mě ale dostalo tak že v tom 6 m stoupání za Otmarovem a pak na 5 m stoupání z Telnice to jeden se silničkou šel pěšky. Myslel jsem že defekt, ale nebyl, jen únava a už to nezvládal a tak šel a po rovině jel.
Já jsem kdysi tohle řešil a můj závěr byl, že rozhodující faktor je ten start ve čtyři. Když vystartuju v osm, vydržím jet až do dne dostatečně dlouho přes východ slunce na to, aby tělo uznalo, že noc už byla. Zkoušel jsem to při pokusu o 24 hodin pěšky a při brevetách a to jsem neusnul. Zato na K24 pokaždé. Ale teď jsi mi nasadil brouka do hlavy jestli ta monotónnost trasy nehraje taky svou roli.
Podle mne určitě hraje a ne malou. Taky podle mne hraje roli, jestli jedeš sám nebo s někým, s kým prohodíš občas nějaké to slovo.
Na loňské 400 jsem cestou zpátky celkem usínal, jen občas jsem potkal tebe, ale jinak sám s svými myšlenkami. Letos jsme jeli s ninkem a po stránce usínání to bylo naprosto v pohodě.
Já si letos na monotónnost nemůžu stěžovat. Náklaďáky, kombajny a moje řízení z toho udělaly povedenou taškařici.
A ještě se musím omluvit kočce, která mě při předjíždění řekla "Zdarec". V zápalu boje jsem jí nestihl odpovědět.
No a já si vždycky říkal, že na K24 je to vymyšleno poměrně rozumně, když se startuje odpoledne, protože noc přijde ještě poměrně brzo po startu, zatímco ta 24hodinovka tady startuje dopoledne, takže noc máš skoro na konci závodu, když jseš ještě mnohem unavenější, což mi přišlo mnohem horší.
Evidentě můžou být různé pohledy. Obě jsem už zkoušel jet defakto nonstop, u obou jsem musel dát aspoň půl hodiny pauzu, jinak už akutně hrozilo usnutí. :-)
No já právě souhlasím a myslím, že ještě lepší by bylo dotáhnout to ještě dál - startovat až k večeru, noc zvládnout odpočatý a přes den ke konci závodu už se člověk nějak vzhůru udrží.
Ale z různých jiných důvodů jsou ty čtyři odpoledne relativně praktická doba, například jde na konci stihnout vyhlásit výsledky a ještě zbyde ten den čas aby většina lidí zvládla dojet zpátky domů. Kdyby závod končil v osm večer, skoro nikdo by nedojel domů před půlnocí, a to by po probdělé předchozí noci nebylo ono.
U podobných akcí s volnou účastí kolemjdoucích je nutné aby do soumraku byl čas si alespoň 2 x projet celý okruh za dobrého světla pro zapamatování cesty, křižovatek a případných nástrah.
Myslím, že 16. hodina je dost rozumná. Jezdilo tam také hodně malých dětí a těžko chtít aby vyjížděly do soumraku a tmy.
To souhlas s tím startem za světla, ale je to vždy víkend nejblíž ke slunovratu. Když je zataženo, stmívá se kolem půl desáté. Když je jasno, ještě v deset vidíš na cestu bez světel. Start třeba v šest místo ve čtyři by s rezervou splňoval kritérium zajet si okruh nebo dva za světla, i pro relativně pomalejší jezdce. Nicméně po vyhlášení v sobotu už by se neodjíždělo nejspíš dřív jak v osm večer, ne-li později. Myslím, že start v šest by byl tak trochu na hraně mezi praktičností a snahou startovat až večer a vydržet celou dobu vzhůru.
Abych pravdu řekl, mně ty 24 hodinové závody až tak moc nelákají. K24 je pro mně i společenská akce. Na in-line bruslích jsem nikdy nestál..
Musím nejprve vychytat jídlo, pak můžu o nějakém serióznějším závodění uvažovat. Letošní brevet 400 km jsem nedojel kvůli zažívacím problémům.
Jak koukám na předpověď, deště ani zimy se zítra bát nemusím... :-D
Nějaké tipy, jak přežít cyklo 24hodinovku v cca +33C? ;-)
Zkus se za mě přimluvit... :-)
Mohl by třeba poslat kropící auto...
Jak si zítra přihnu z bidonu, loknu si vždycky i za tebe :o)))
Tak namontoval jsem na kolo třetí držák na flašku a až voda dojde, tak z trasy závodu dojedu domů za 2 minuty, takže žízní snad nezemřu... :-)
Pokud to ale bude fungovat jako loni, kdy většina lidí jezdila v jednom peletonu zběsile rychle, tak každá zastávka znamená ztrátu okruhu, dohnat už je nelze, snazší je 20 minut počkat, až mě zase budou předjíždět...
Pro zasmati... po trech hodinach zavodu mam 96 km... mam pocit, ze jsem to opet trochu prepalil... ;-)
Slušná dávka.
Kolik mají ti před tebou?
Jestli to nekoho zajima, tak po skoro 13ti hodinach zavodu a pate sprse mam 300 km a jsem uzasne spaleny skoro vsude... :-)
Jo a jednu vychytavku navic oproti K24 tady precijen maji. Prvnich par kol delaly doprovod motorky. Sice je to blbost, ale proc ne... :-D
Jste naprostý magoři. (obrovskej obdiv !!!)
Včera odpoledne jsem hupsnul na žiletku, že si to kilečko nebo i víc profičím, ale po doslova pár kilometrech jsem potupně zdrhnul do baráku. Netlačil jsem to nijak moc, ale trošku tempo držel. Nebylo ale co dejchat. Horko, dusno, hnusno, trápení neviňátek.
Tak přišel ke slovu plán Bééé (pojednám v "jak bylo", stál za to...)
Včery sem ujl osmdesat kiliku na jendu malou flasku vody vod tý doby piju a pijů, a pi§ju že z toho vudim dvojatě ;,. Jrr asi nakonec prdl za vlast v tem hice
Jo, nepít, to je dost nemoudré. Já měl na noc dva litry (nebylo vcelku kde doplňovat), vyjížděl jsem přechlastanej jak vembloud a kromě víc jak litru cestou domů teď dorážím další dvoulitrovku.
Chudák Jrr, prdnout za vlast, jaká potupa :-))
Zrzavou :-) Ale mezitím jsem ujel dalších sedmdesát kiláků, bez problémů, teploměr ukazoval třiatřicet, tak snad ještě nepatřím do starého železa.
To je hezké, že máš o mě strach... :-)
Žiju a snad jsem to přežil bez následků (pár dnů se slunci asi budu vyhýbat). Jak je na tom kolo, budu zkoumat zítra, ke konci vydávalo velmi podivné zvuky, kromě vrzajících pedálů to vypadá na nějaký problém s hlavovým složením... doufám, že bude stačit jen něco dotáhnout nebo namazat a nebude to nic vážnějšího.
Proti výsledkům už sepisuju protest, vypadá to, že mi opět napočítali o kolečko víc, tak prochazím GPS log, abych měl jistotu... :-)
Jak to tedy celé dopadlo?
V předpovědi slibovali max +33C a ono to tu vylezlo na +35C ve stínu, akorátže na té závodní trase stejně prakticky žádný stín nebyl. Teplota klesla pod 30C teprve v 8 večer, to už teda konečně aspoň místy nějaký stín na silnici dopadal.
Odhaduju, že jsem vypil cca 8 litrů vody (podle petek, co mi zůstaly u kola, když jsem vodu přelíval do flašek).
Zatím vždycky jsem sprchu potřeboval po závodě nebo když jsem se chystal jít spát, tentokrát mě napadlo, že by to mohla být finta, jak trochu pomoct termolegulaci. Nevím, jestli to byl správný postup, ale subjektivně fungoval, umožnilo mi to pokaždé zase hodinu na kole fungovat. Ani to nestálo moc času, narozdíl od K24, stačila 7minutová zastávka, utírání jsem neřešil, na slunci stejně všechno hned uschlo. Akorát vlasy (dlouhé) vydržely vlhké skoro 2 kola. :-)
Na diplomu (učastnickém listě nebo jak se ten papír správně jmenuje) mám 542.8 km. Loni měl "okruh" 9.1 km, letos pro změnu 9.2 km, zvláštní, že ta silnice vede pořád stejně. Stejně jako loni mi napočítali 59 okruhů, zatímco já jsem přesvědšen, že v obou případech jich bylo 58! :-)
Podle tachometru jsem byl v pohybu 18:27 a průměrná rychlost vyšla na 28.5 km.
Pulsmetr naměřil:
Měřený čas: 18:25
Průměrný tep: 127
Maximum: 181
Spotřebováno: 10053 Kcal
Mimo zóny (0..110) = 03:21 (18%)
1. zóna (110..140) = 10:29 (57%)
2. zóna (140..160) = 03:38 (20%)
3. zóna (160..200) = 00:57 (5%)
Oproti K24 před 2 týdny tedy docela rozdíl. Tam jsem měl tep nad 160 jen 5 vteřin, tady celkem skoro hodinu. Nad 140 jsem na K24 byl jen půlhodiny, tady čtvrtinu závodu.
Už zase si říkám, že tohle už bylo definitivně naposledy, to jsem zvědav... :-)
"...jsem měl tep nad 160 jen 5 vteřin, tady celkem skoro hodinu. Nad 140 jsem na K24 byl jen půlhodiny, tady čtvrtinu závodu."
Srdce není průtokáč, to je pumpa! Při takovéto frekvenci to není zdravé.
Tak já to nepsal jako výhodu, ani si nejsem úplně jistý příčinami (tempo vs teplota a další okolnosti), jen jsem to konstatoval jako fakt.
Nevrdím, že to zdravé je, ale můžeš dát nějaký zdroj, proč si myslíš, že je to nezdravé? Myslím, že hlavně nedostatek pohybu se považuje za hlavní příčinu civilizačních onemocnění. A vyšší tepová frekvence k pohybu tak nějak patří. ;-)
Zdroj neznám, ale matně si vzpomínám, že kdysi jsme na tréninkách v plavání měřili tepy a nad 150 to nemělo jít. Taky jsem chodívala léta na sportovní prohlídky a tam to taky končili na 150... Jednou kolegu ten doktor neuhlídal (se zakecal se sestřičkou), kolega byl pilnej a snažil se tu rafiku na šlapadle držet v předepsaný zóně, až jim z toho kola spadl, chudák, normálně tam zkolaboval a museli ho křísit :)) Mi z toho tenkrát vyznělo, že to srdce při velkejch frekvencích nemá ten správnej tlak, prostě se z toho stane průtokáč...
Tak já jsem to zatím hlavně pochopil tak, že přímo srovnávat tepovou frekvenci jednoho člověka s jiným, je blbost. Obvykle se to vztahuje k maximální frekvenci, která závisí na věku, pohlaví a kdoví čem ještě.
Podle vzorečku 220-věk, bych měl mít maximum okolo 187, ale jelikož se mi na začátku při pokusu o běhání dařilo s tepem dostávat přes 195, aniž bych se příliš snažil, nastavil jsem v hodinkách jako maximum 200, aby pořád nevřískaly a jelikož tam jako hranice zón vyšla pěkná čísla, nechal jsem to už tak. :-)
Ano, pokud se budeš držet blízko maximální TF, organismus dá brzdo najevo, že takhle teda ne a zkolabovat klidně můžeš. Já jsem to ale chápal jako stav vyčerpání, nikoliv problém srdce.
Nicméně sice jsem si nějakou teorii o tom, jak tepová frekvence funguje, přečetl, ale dost často to skutečnému pozorování úplně neodpovídá. Možná jsem tedy anomalie... :-)
Na vytrvalostním závodě, což K24 nejspíš je, dost těžko můžeš jet na maximální výkon, nemůžeš brát ani maximální hodnoty...
Byla bych raděj opatrnější. U vytrvalostních dostihů jsou veterinární kontroly, kde se tepová frekvence měří, a nepustí koně z kontroly dál, pokud tep neklesne pod určitou hranici, pokud je při příjezdu na kontrolu frekvence příliš vysoká, následuje diskvalifikace. Asi vědí,proč to dělají, a u lidí to bude nemlich stejné, i když čísla se budou samozřejmě lišit.
Pokud se pro člověka uvádí maxima 220 - věk, tak jsou to maxima pro krátkodobý maximální výkon, nikoliv pro vytrvalostní závod.
Každopádně jsi podal úctyhodný výkon, ale u Kubišky by to neprošlo ;-)
Jasně, poblíž maximální hodnoty může běžný člověk fungovat minuty, určitě ne celý závod.
U mě si v tomhle závodě frekvenci přes 160 zpravidla vynutila situace, kdy jsem se chtěl udržet skupinky. Zatímco normálně jsem byl schopný za nimi v závětří jezdit s tepem 130-140, tak vždycky po průjezdu otočkou, jsem musel dohánět mezeru 50-100 m.
Přišlo mi, že to dělají schválně, protože mě ta otočka vycházela jen tak tak, zatímco oni otočkou projeli v pohodě a okamžitě začali zrychlovat na ještě vyšší rychlost než jezdili jinde.
Jelikož za skupinkou jsem při stejném úsilí mohl jet o 5-10 km/h rychleji než bych jel sám, přišlo mi tohle prostě jako menší zlo.
Vzorec 220-věk je jeden z několika uváděných pro muže (ženy 226-věk), existují i složitější vzorce, ale pořád je to jen odhad, vycházející ze statistiky celé populace. Konkrétní jedinec se může klidně o 15 tepů lišit...
Netuším, jak to funguje u koní, stanovit jednoduše maxima platící pro všechny koně, je samozřejmě nejjednodušší a třeba to pro ten účel stačí.
Nevím, že by se při nějakém sportu přímo kontrolovala tepová frekvence u lidí (i když leckde asi vyžadují vyšetření od doktora, takže člověka před infarktem a podobně, by na start pustit neměli).
Díval bych se na to tak, že ten kůň nemá možnost volby a jestli chce závodit, se ho nikdo neptá, zatímco člověk se (zpravidla) svobodně rozhoduje, takže každý svého štestí strůjcem... :-)
Díky.
Nicméně myslím, že ve výsledkách jsou obdivuhodnější výkony. Kdo bude vítěz, se trochu předpokládalo předem, protože vyhrál loni i předloni, ale že i v tom vedru najel 726 km, mi připadá šílené.
Nebo 386 km jednotlivec na koloběžce... a nejúžasnější mi připadá výkon nejmladšího závodníka. Najel sice "jen" 46 km, ale jsou mu prý 4 roky!!!
Ach jo, asi bych si měl zvyknout, že o mně občas někdo napíše nebo nikam nejezdit...
"Největší pozornost poutal Jaromír..., který mezi cyklisty závodí na svém lehokole, na kterém však zatím dosahuje pouze průměrných výsledků (v minulém roce 11. pořadí)."
novinky.cz
To zní, jako bych si snad myslel, že mám na víc než na průměrné výsledky nebo, že bych očekával, že se to v budoucnu zlepší.
Přitom já jsem s tím "průměrným" výsledkem docela spokojený. :-)
Ten pisatel musí být dobré pako, když 543 km mu přijde jako průměr. Bych to viděl, že na kole nikdy neseděl.
jestli bere průměr jen jako čistou matematiku a statistiku, tak má pravdu a Jrr ujel jenom "průměrnou" vzdálenost :-)
každopádně já mu gratuluju a gratuloval bych, i kdyby dojel poslední ...
Jo. Akoratze kdyby se pisatelka zucastnila, hypoteticky najela treba 300 km a pak se docetla o svem "podprumernem" vykonu, mozna by to priste videla/napsala jinak. :-D
Ono je ale vic lidi, kteri se na zavody divaji tak, ze pokud clovek nejede na vitezstvi, tak tam jezdi zbytecne.
No striktne matematicky ma pisatelka temer pravdu. Ten clanek http://www.novinky.cz/vase-zpravy/pardubicky... pise o startu zavodu, prestoze to zverejnili az po jeho skonceni, takze pokud si spocitala aritmeticky prumer v kategorii jednotlivcu z lonska, vyslo ji 526 km.
Presto se mi ta formulace zda docela oskliva. :-)
Tak to je teda něco, gratuluju k takovému výkonu!
Ještě že to je tak daleko, aspoň jsem se vyhnul pokušení jezdit v takovém vedru.
Vytáhl jsem kolo až večer a z pátku na sobotu vydržel do čtyř ráno, další den do tří a dnes do jedné. Ono by se jezdilo, ale chce to taky vyspat se a udělat nějakou práci...
V noci bylo ale docela příjemně, ne? Takových 15°C je na výkon akorát.
No co bysme si namlouvali, kdybys prijel, pravdepodobne bys najezdil vic, ale aspon by ta novinarka nepsala o mne ... i kdyz kdo vi, treba by napsala, ze na lehokolo jsem predvedl podprumerny vykon, zatimco ty nadprumerny... :-D
Abych pravdu rekl, tak v noci jsem uplne spokojeny nebyl. Nejdriv letaly do oci snad vsichni hmyzaci a ve 3 mi prisla i celkem zima, nakonec jsem se stavil i pro bundu, ponozky a dlouhe kalhoty. Teplomer pritom pod 15C nesel, takze ta zima byla spis subjektivni, nekteri jezdili v kratasech celou dobu.
Pro me je optimalni teplota na kolo cca +25C, takze urcite mam radsi teplo nez zimu, ale tohle uz bylo opravdu moc... :-)
Pěkný výkon. Průměr 28,5 km/h znamená, že jsi celou dobu jel v háku za silnicema?
Tohle mi na těch čtyřiadvacítkách maličko nesedí. Někdo se s tím rve sólo a pak jsou "party", které od začátku do konce valí časovku družstev a strojově střídají. A pro toho, kdo nejede jen pro změření svých limitů, ale opravdu pro sportovní pořadí je to dost neobjektivní. mělo by to být jako tuším že u triatlonu, každý za své.
Máš pravdu, že to díky možnosti jízdy v háku příliš objektivní není. Pokud člověk do žádné party přímo nepatří, je to dost o náhodě, zda se nějaké skupinky chytne nebo musí jezdit za své, přičemž rozdíl je to obrovský.
Díky tomu, že se tady jezdilo sem a tam, člověk měl celkem přehled, kde jsou ostatní a dala se tomu přizpůsobit strategie. Vhodně načasovanou pauzou se mohl do větší skupinky dostat. Jenže když si člověk nechal skupinku ujet nebo bylo nutné zastavit, bylo to k vzteku. Dojet je už nebyla šance.
V tom triatlonu to je různé. U sprint varianty (nejkratší) se zpravidla v háku jezdit může, u delších bývají předepsané rozestupy a způsob předjíždění. Já se zatím na žádný triatlon, kde by byla jízda v háku zakázaná, nedostal. Jednou skoro, pak řekli, že lehokolo ne...
Závody o kterých tu mluvíme, jsou celkem sranda akce, takže se není čemu divit, že tohle pořadatel neřeší.
Co vím, tak na "serióznějších" amerikých 24 hodinovkách to bývá rozdělené na drafting a nondrafting. Přičemž, aby to mohlo být bráno jako kvalifikace např. na RAAM musíš jet v té non-drafting kategorii. Na takovýchle závodech jsou pak komisaři, kteří to kontrolují a v případě nedodržení máš disk.
Asi tak. Pokud tady pořadatelé bojují s počítáním okruhů (doporučil jsem jim zkusit transparentní model z K24, aby měl člověk aspoň šanci si výsledky průběžně kontrolovat a reklamovat), nepřipadá v úvahu, že by kontrolovali cokoliv dalšího.
Hlavně si ale myslím, že by to lidi nebavilo! Umíš si představit, že budeš (ideálně) 24 hodin jezdit po silnici a přitom se vlastně nesmíš k nikomu přiblížit na víc než N metrů? To by byla hrozně osamělá jízda a nuda...
Z pohledu výkonu cyklisty je určitě časovka objektivnější, ale vzhledem k popularitě překomplikované TdF, asi nebude objektivita pro diváky tím nejdůležitějším.
Prostě povolená jízda v háku dává možnost část fyzických schopností nahradit strategií. Teoreticky tu možnost má pak každý a samozřejmě někomu to vyhovuje víc a někomu méně. Třeba u toho triatlonu zvyšuje povolená jízda v háku význam plavání - dobrý plavec si na rovinaté trati svou pozici zpravidla ohlídá...
Na druhou stranu mně to s jizdou v háku přijde zajímavější. Když ji zakážeš, bude to pouze souboj wattů, tedy maximalizace výstupu a minimalizace odporu. Když ji povolíš, má šanci i papírově slabší jezdec, který bude mít dobrou taktiku. Zatímco výstupní výkon lze nabrat pouze dlouholetým tvrdým tréninkem, dobrou strategii má šanci aplikovat každý.
Tak "dobrá strategie" ale předpokládá stejný výkon, jako u těch ostatních, pokud se teda dotyčný nehodlá akorát vyscaně vozit v závětří. Akorát že když natrefí na partu, které se podrží, odjede celkově víc.
Ale no tak... To bys taky moh za vyscanost označit lepší kolo...
Na téhle úrovni jde hlavně o tu radost z toho co nejvíc ujet, za to se love neberou a není důvod, proč by ten lepší (třeba jen tím lepším kolem, nebo skutečně fyzicky lepší) nemoh někoho potáhnout. Stejně, když je tak dobrej, se sám nemá za koho upíchnout a musí jet celou dobu za svý... Proč by se měl někdo pohoršovat, že ten imrvére zavěšenej si najel o kolo víc, než kdyby se mořil sám. Nebuď tak sobeckej, vono může bejt těžký i jen to udržení se v háku za rychlým tahačem ;-)
Tak kolo určité úrovně se tak nějak pro tyhle výkony předpokládá, lepší trochu pomůže, ale víc už je to každopádně "v motoru".
Vím, že se nejede o zlatý trenky, však jsem to psal hned v úvodu úvahy. Spíš jde o nějakou tu objektivitu a i možnost osobního posouzení a poměření. Aby nebylo klíčovým to, jestli se nachomejtla parta tahounů, nebo ne - a z toho se odvíjel vlastní výsledek.
A to tahání není o nějakém sobectví. Pokud není dotyčný silnější a rychlejší jedinec profesionálním domestikem, zvyklým strojově tahat a držet tempo, ať se za ním děje cokoliv, tak mu po čase začnou vagónkové lejzt na nervy. Když už má tahat tolik hodin jak blbec, tak už si za to zaslouží i určité a nutné pohodlí. Ne se furt ohlížet na to, že má za sebou nalepenej stín, kterej by mohl nečekanou myškou, nebo vyvěšením při odlehčení sedínky poslat k zemi (a sebe možná taky). A třeba taky i proto, že si nemůže podle sebe ani odchrchlat mušku, nebo odfrknout sopla. Má to prostě víc aspektů.
Přiznávám, že se naprosto běžně zkouším chytnout i za skupinku, kde vím, že jedou tak rychle, že bude problém vůbec se za nimi chvíli udržet, já pro ně nebudu žádný přínos, o tahání nemůžu uvažovat a nakonec mi stejně ujedou... mám se začít stydět?
Na ICT triatlonu jsem se dokonce zkusil chytit za vedoucího závodníka závodu (jela před ním motorka), když mě předjížděl o kolo. Tam to v pravidlech zakazané nemeli. Myslím, že jsem se pustil v půlce kola, netroufnul jsem si jeho rychlostí vjet do zatáčky... :-)
Na druhou stranu, když se někdo chce vozit za mnou, s tím jsem si hlavu nikdy nelámal, mně tím nijak neškodí. Vycházel jsem z předpokladu, že hlídat vzdálenost je primárně jeho problém a pokud to nezvládne, tak si na 90% rozbije ústa jenom on, zvlášť když mám 1.5" plášťe a blatníky, doufám, že bych ťuknutí ze zadu od silničky ustál.
Proč vlastně silničkáři nevozí kapesník? To jde jen o gramy jako u blatníků nebo to má i nějaké další důvody?
Kapesník nevozím ani na vejlet na trekovi. Na takovýhle salónní čísla nemám dost rukou :-))
Neber to prosím tě jako nějakou výčitku, nebo znevážení výkonu, to v žádném případě ! Je to takhle nastavené a podle toho se jezdí. Já bych v tomhle vedru nedal ani dvoustováka (leda v noci). Je to jen úvaha, ne o nějaké férovosti, ale o objektivnosti výsledku.
Osobně mi vadí na takovéhle akci "tahat" ani ne tak když dotyčný nestřídá, jako to zmíněné nepohodlí a hlavně pak, že se hůř hlídám s tempem. Přidávám, rvu se, pak jsem zbytečně vyflusanej.
Tak já s tebou souhlasím, že pokud bys chtěl objektivnější výsledky, musel bys jízdu v háku zakázat a to platí v každém závodě, dokonce nejen na kole (všiml jsis, kolik sil ti ušetří plavat těsně za někým?). Nicméně když to pravidla povolují, byla by hloupost toho nevyužít.
Ono na ty pravidla, jak by se mělo a nemělo střídat, jsou mezi účastníky podobných akcí asi názory dost různé. Viděl jsem lidi, co se striktně chtěli jen vozit i takové, co čekali spravedlivé střídání. Já se většinou přesunul dopředu v okamžiku, když jsem viděl, že stejnou nebo vyšší rychlost v pohodě zvládám nebo když mi to člověk přede mnou naznačil uhnutím se doleva. Systematicky jsem se ale snažil být ve skupince buď poslední nebo první. Uprostřed se mi příliš nelíbilo.
Párkrát se dokonce nějaký člověk domáhal, ať ho pustím před sebe, že se mu za mnou špatně jede. :-)
V tomhle závodě bylo ještě specifické, že se tu míchali jednotlivci s lidmi z dvojic a trojic. Zaslechl jsem tam teorii, že když se jen vozí jednotlivci, je to OK, ale ti z dvojic/trojic ať koukají tahat... co člověk, to názor... :-)
Já ti nevím, mně na těhle akcích přišlo, že se to tak nebere. O vítězství nebo prohře nerozhodují desetiny vteřiny, takže není potřeba ušetřit maximum sil na závěrečný sprint.
Zas na druhou stranu, jednou tam byl pár na dobrých silničkách. Chlapík tahal ženskou celou dobu a ta pak najela mnohem víc, než kdyby se jen občas chytla s někým náhodně. To mi úplně košér nepřišlo. Ale K24 se nikam nepočítá, není z toho žádný materiální zisk, takže každý ať si to posoudí sám s vlastním svědomím.
Pokud na K24 muzou dostat cislo jednotlivci jedouci na dvoukole nebo dokonce i dite v privesu, tak bych v tomhle absolutne zadny problem nevidel. Pravidla to neporusuje a podle me ani neobchazi. Sily, ktere usetri ona, to stoji navic jeho, takze casoprostor to nenarusi... :-)
Jo, tak tohle asi bylo na poslední K24 taky. Mám pocit, že vítězka měla taky osobního tahouna.
Pak je to možná na zamyšlení, ale z hlediska pravidel, pokud vezmeš dvoukolo a 5 nabušenců, který se před/za tebou budou po kole střídat, můžeš se slušně umístit dokonce i bez šlapání a pravidla to neporušuje.
Svět není spravedlivý. Já občas trochu záviděl těm, co mají prostředky mít sebou záložní kolo a aspoň jednoho člověka jako podpůrný tým, který připraví a podá potřebné věci.
To prostě nějaký rozdíl udělá oproti stavu, kdy se člověk musí dopravit vlakem a když se cokoliv rozbije, tak dál nejedu dokud si to nespravím... a to mám ještě štěstí, že se mi zatím pokaždé podařilo u někoho vyškemrat přístup do auta, takže bylo kam si část věcí odložit.
V některých závodech mají v pravidlech striktně, že závodníkovi nesmí nikdo z venku pomáhat. Objektivnější to jo, ale já bych pravidla K24 určitě měnit nechtěl.
Jasnačka, srandazávod. Psal jsem to víceméně jen kvůli objektivitě "závodníka" vůči sobě samému.
V tomhle duchu skutečně může být i zajímavý výsledek, jak moc se mi povede našpórovat jízdou v háku a kolik z toho takhle vyždímu. Dá se to pojmout všelijak. jen se pak dá napřímo srovnávat bez upřesnění okolností. Ale to už je boj každého jednoho :-)
Ta měla dokonce dva. Jezdili ve třech, dva chlapi a ona. Párkrát jsem je viděl, a ona byla vždy vzadu, ale zase vždycky pěkně halasně zdravila :-)
No kdysi jsem v propozicích nějakého závodu viděl pravidlo, že jízda v háku je možná pouze v rámci stejné kategorie a vůbec jsem nechápal smysl...
Tady by to tedy logiku mělo, protože relativně běžný mužský výsledek může v ženské kategorii pomoct k vítězství...
Já mám každopádně jasno, všechny tyhle objektivizační pravidla směřují k jedinému - aby všichni jezdili na stejných kolech a to tedy rozhodně né! :-)
Kdyby se našla holka, která by chtěla jezdit celý závod přede mnou, myslím, že moje svědomí by se s tím srovnalo a aspoň by bylo na co koukat... ale není to pravděpodobné... :-D
Za tenhle peloton by ses v pohodě schoval :-)
https://www.youtube.com/watch?v=o1hFcYxzHQs
Celou dobu rozhodně ne, řekl bych možná půlku. Oproti loňsku mi to svezení až tak dobře nevycházelo, občas mi na otočce skupinka ujela nebo už nepokračovali dál, případně jsem potřeboval zastavit já. V určité fázi jsem taky radši jezdil pomalu svým tempem, už jsem se nezvládal za nikým udržet a zvlášť v noci mi přišlo náročné pořád hlídat vzdálenost.
Každopádně každé svezení se za někým mi ušetřilo spoustu energie. Zaznamenal jsem tam taky připomínku, že pořád jezdím v závěsu za hezkýma ženskýma... ale to byla samozřejmě jen náhoda a nikdo mi nedokáže opak... ;-)
To tě baví jezdit na kole jen když se připravuješ na nějaký závod?!?
Zvláštní přístup...
Ne, nic ve zlém - já tohle v sobě zkrátka nemám, takže je to dost mimo mé chápání.
To jsem nepsal :)
To, že jsem nejel nic pořádného neznamená, že bych na kole nejezdil vůbec. Jen to není stav, kdy člověk vymýšlí, jak rozložit tréninky do týdne, tak aby na ty důležité nebyl úplně mrtvý. Z nějakých jízdních 40 hodin (počítáno bez zastávek) za měsíc jsem šel na deset. Jak jsem psal, nejprve příprava na státnice a teď to koleno…
Tak už jsou nějaké fotky
http://shm-ujezd.rajce.idnes.cz/K24_2015_-_foto... a
http://www.k24.signaly.cz/stranky/historie/2015...
Ronda to nejel? Mám dojem, že ho na některých fotkách poznávám, ale možná si vás pletu. Jsem myslel, že se taky chystal, ale asi jsem to špatně pochopil.
Jel, já tam na fotkách nejsem. Teda jsem když v depu vyndavám kola z auta a pak už ne. Zato on je asi na deseti fotkách :-)
Na fotkách je, ale to je asi tak všechno. Škoda slov...
Jsem si říkal, že na takovou štreku byla dost zima, mě by se do toho vůbec nechtělo.
Zima ani moc nebyla, ještě dlouho přes půlnoc jsem jezdil v pohodě v kraťasech. Ale vymstil se mi asi průšvih v práci, kdy se mi ve středu posunul odjezd služebky až na druhou ranní a tu noc jsem skoro nespal. Takže jsem pak nad ránem vytuhnul na tři a půl hodiny (počítal jsem tak s půlhoďkou). Když jsem se probudil, obkroužil jsem dvě kolečka a dopočítal, že díky tomu se už přes sotva dotknu pětikila. To mi vzalo všechny chutě a motivaci a na zhruba čtyřstovce jsem šel trucovat do auta. Budu si muset spravit chuť někdy jindy a jinak...
Njn, příští rok si to musíš v práci ňák pojistit, aby ti to zas nezkurvili. Já letos na silničce nejezdím vůbec, drtím to na 17kg horském kole, páč při přechodu z lehoučké silničky na plně naložené kolo bych utrpěl těžkou frustraci.
Přidám svůj drobný příspěvek z pátečního večera: http://brnobent.blogspot.de/2015/06/k24-2015.html