Preventivně jsem vyměnil DualDrive i s celým zadním kolem, přišlo mi, že po nějakých 50 tis. km už bude dobré nechát ho jenom jako zálohu, i ten ráfek bude mít dost.
Nový DualDrive vydržel asi tak tisíc km. Začalo v něm cvakat, během návratu ze srazu v Lanžově se to rapidně zhoršovalo a dojel jsem už jenom na prostřední přímý stupeň.
Samozřejmě je to v záruce, ale posílat to na reklamaci do Azubu, aby celé kolo ještě znova přeplétali, to beru jako poslední možnost. Samozřejmě jim taky napíšu.
Kromě toho jsem jej už rozebíral a promazával, teda hned nový, ne těsně před tou poruchou. Tomu starému to docela prospělo.
Tak jsem ho zas rozebral a je rozpadlý pružinový kroužek, co má být v drážce a držet pohromadě čtyři západky. Rozemlel se na plno malinkatých kousků, jenom jeden větší zůstal, co je tam tak naaranžovaný.
Nemáte prosím někdo vadný kus na náhradní díly? Nebo nevíte, kde sehnat takový materiál?
Už vím, ono to bývá v guferech. Jenomže tahle pružinka je jemná, má asi 1 mm a natahuje se na 25,5 mm průměr.
Mezitím tam šlo zpátky staré kolo. Ta vůle ložisek, co už vypadala dost vážně, tak šla znovu krásně dotáhnout, vazelínu uvnitř jsem zkontroloval - je čistá, tak starý DualDrive i ráfek jezdí dál (teď absolvoval K24).
Něco rozebrat a potom posílat na reklamaci? Takový díl bude těžko k mání někde na netu. Bylo by od nich hezké tu pružinu v rámci záruky poslat,ale je možné ,že by potom řekli : Záruka padá,uživatel se v tom hrabal.
http://www.rideyourbike.com/sramIGH.shtml
https://www.sram.com/service/sram/259
... možná by to šlo i od Sachs-e?
Jak jsem se díval na DD3 - to je ten nový - tak na něj dodávají samostatně už jenom nějakou tu vnější bižuterii, co se dá poztrácet, jinak nic.
U toho staršího to teda nebylo o moc lepší, jako u všech spotřebních výrobků.
Samo, že kdo se nezeptá, nemá nic.
Ale řešení se blíží a je jednodušší, než bych čekal, bez větších nákladů a víceprací. Ty pružinky z gufer jsou přesně to pravé, i když jsem měl napřed pochybnosti. Jenom vybrat to správné gufero. Z toho, co jsem našel doma, by se to poskládalo, ale bude lepší pružinka jenom s jedním spojem (i jeden může být moc, jak se ukázalo, ale jinak to nejde).
A je to opravené. Pružinka z gufera na hřídel 25 mm s výškou 5 mm. Je tam dost volně, právě tak, aby se západky zvedaly.
Akorát z té původní pružiny jsem vyšťoural po kouskách slabou půlku, zbytek se nějak "vypařil". Jestli je tam někde přilepený ve vazelíně a časem se dostane mezi převody, asi to poznám. Ještě že je to měkčí materiál než to ostatní. Na to, jak se ty západky při jízdě bránily, není to na nich ani vidět.
Šikovný chlapec. Důležité je si umět poradit a problém vyřešit.