Já měl bublinku těsně před expanzkou u páky, takže stačilo tam zespoda natlačit trošku a pomohlo to. Ani nebyla potřeba ta drahá sada, stačil kousek lékařské hadičky a stříkačka. (olej nevím kde koupit v malém množství, prodávají se jen 50 ml a 1 l, oboje za tři stovky)
Takže to zkus sám a když ti to nepůjde, stav se třeba v Bajkazylu, kde ti to i ukážou a příště už si to budeš moct udělat sám.
jj, Shimano je brnkačka. Při trošičce pečlivosti a trpělivosti stačí fakt jen kousek hadičky a stříkačka. ten litr oleje stojí tolik, co jedno odvzdušnění v servisu :-)
Větší sranda je s Juicama, ale k jumbo stříkačkám přesně sedla soupravička hadiček a škrtících spon z transfůzky, jen se amputovala ta koňská jehla.
Zdravím, sice starší příspěvek ale to snad nevadí :-). Chci se zeptat jaký rozměr hadičky a stříkačky je potřeba, pokud možno i kde koupit. Koukal jsem na chirurgické potřeby ale tam je jen jediný rozměr a navíc nepíšou jednotky tak nevím. Tzv. odvzdušňovací sady, kde vám v podstatě prodají tyhle dvě věci plus maximálně plastovou rozpěrku na písty a chtějí za to 500,- mi přijde jako nehoráznost.
Fůru těhle sad se dá už dneska koupit za mnohem přijatelnější peníze na Aliexpressu rovnou z Číny.
Jinak já na to tehdy použil dvě sady hadiček ze separátoru plazmy z transfůzky. Musel jsem je tam vyžebrat. A pak mi ještě kolega vytočil na soustruhu dvě mosazný koncovky.
Myslím, že dneska je mnohem jednodušší a levnější cesta přes toho čínského Alíka.
např. https://www.aliexpress.com/category/200010436...
Jen se v tom trochu pohrabat a vybrat typ podle svých brzd
Jo Shimana, pardon to jsem nějak zapomněl zmínit :-). Konkrétně BR-MT500. Okej objednal jsem z Ali základní set kvůli kalíšku a svorce na hadičku a asi použitelnou hadičku jsem objevil v OBI https://www.obi.cz/zahradni-hadice/akvaristicka... sice je zelená ale to asi nevadí. Taky mi šlo o to, aby ten minerální olej nějak s hadičkou nereagoval v závislosti na tom z čeho je vyrobená (PVC, PU, latex a cojávim co ještě) a stříkačky se už dají sehnat v pohodě.
Teď to znova čtu, tobě jde asi o běžná Shimana, co ?
Tam je to věcí improvizace. Ideální je nějaká měkčí průhledná hadička, která sedne jak na kuličku odvzdušňovacího šroubu, tak na běžnou injekční stříkačku. Ale není špatné si koupit (ať už v Číně, nebo u nás) tu nádobku na brzdovou páku. S tím to jde určitě líp a práce je čistší.
To, co jsem popisoval v předchozím příspěvku platilo pro Avidy s brzdovou kapalinou DOT, kde si člověk hraje s podtlakem a vyvářením zbytků vody.
Akvaristické potřeby. Nádobka na brzdovou páku by se hodila, ale dá se tam také nasadit druhá injekční stříkačka. Ta se zase koupí ve zdravotnických potřebách, možná i v lékárně. Největší vopruz je sehnat ty adaptéry z hadičky na ten závit. Já kvůli tomu koupil tu sadu. Některé sady se prodávají včetně oleje za podobnou cenu. Pak ušetříš na předraženém balení oleje. Pokud budeš nucen krátit brzdovou hadici, tak určitě použij bud' koupenou nebo udělanou měkkou čelist na hadičku do svěráku. V kleštích to sice při natloukání kovové koncovky hadice udržíš, ale poničíš vnější měkký obal hadičky a pak ti to bude špatně těsnit kolem olivy.
Já jsem 10 cm hadičky na nasazení na brzdič vysomroval v cyklo servisu. Tu používám, protože ta ze sady byla moc tuhá. Je to silnostěnná silikonová hadička.
Dělal jsem to i bez horní nádobky nebo hadičky. Chce to akorát trpělivost a opatrnost, aby se chytla hladinka a nezblila se páka olejem.
Něco se ucvrndne skoro vždycky, pak je dobrý mít po ruce ve spreji čistič brzd.
Hlavně hadr a tu páku pro jistotu rovnou tím hadrem omotat. To co uteče, to se vcucne do hadru a neteče kam nemá. Například po přední brzdové hadičce do brzdiče a na brzdové destičky.
Kupovat tu sadu kvůli shimanovským brzdám pokládám za zbytečnost, je to drahý, bohatě mi stačí ten kelímek, injekční stříkačka ze zdravotnických potřeb + hadička z akvaristiky. Ani není nutné povolovat brzdovou páku a natáčet ji, aby odvzdušňovací šroub byl co nejvýš, stavím to předním kolem na basu od koly + natočím řídítka tak, aby ten šroub byl nahoře. Přes ten horní kelímek se dá bez problému naplnit i úplně prázdná hydra, protlačovat to olejem zespodu od třmenu není nutné (mluvím o shimánovských brzdách, jiný na mých kolech nepoužívám... teda kecám, na cesťáku mám hayesy, ale od začátku (cca 10 roků) jsem kromě výměny destiček + ojetých kotoučů na ně nemusel sáhnout. A jak s nima začnou problémy, ve skříni už čekaj shimana) :-)
Mě se dost často stane, hlavně když otočím kolo vzhůru nohama a nebo nechám v držáku na zdi, že olej vyteče do expanzky. V takovým případě kolo dám do jeho standartní polohy (obě kola na zemi) a u přední brzdy stačí počkat chvíli, u zadní delší chvíli. Popř. to lze urychlit pomáčkáním páky a zas to "šlape jak hodinky".
Brzy, vč. kola jedou pátou sezonu a zatím jsem jen měnil destičky.
Já posledně odvzdusnoval a skončilo to nákupem nové kompletní brzdy. Teklo mi to pod víčkem expanzky, takže to stejně nemohlo brzdit.
Proč ? Pístek přece netlačí brzdovku do expanzky. Tam jde jen přebytek. U auta máš expanzku otevřenou a brzdí. Na kolech a motorkách se uzavírá s membránou jen kvůli možnosti zavzdušnění při položení nebo převrácení (což u auta tolik nehrozí - a když, tak už je to stejně jedno)
Nicméně jestliže tudy uniká kapalina, tak by ji musel čas od času "dotankovat" a to je docela otravný. Mně se tohle stalo u 14 roků starých Sh M 525, musel jsem odvzdušňovat každých cca 2 tis. km, takže jsem raději ty brzdy vyměnil (obě, aby to vypadalo, jsem estét :-) ).
Doplním: u auta to je vpodstatě otevřený hydraulický systém (aspoň u aut, kterými jsem jezdil já), zatímco u kola (a asi i u tý motorky, o motorkách toho moc nevím),je ten systém uzavřený, takže když to někde (kdekoliv) rosí a uniká, tak vzduch po čase zase musíš nahradit olejem/kapalinou.
Rondo, byl bych rád, abys napsal, že to je tak, jak říkám - já budu mít radost a Tebe neubude :-)))
Asi jak sem to napral do stromu se něco podelalo a při stisku brzdy nešel udělat pořádný tlak na pistek. Místo toho to začalo protekat pod víčkem u páky. Vzduch tam byl taky a právě po odvzdusneni to zaclo dělat tohle. Nová brzda stala 650,- komplet a vyšší model k tomu, tak sem to už dál neřešil
A ty jsi na té nové brzdě nemusel zkracovat hadičku?
To se bavíte o těch brzdách "nenáročnejch na údržbu" srovnatelnou s véčkama? :-P
Než vyměníš lanko, mám odvzdušníno a čekám na tebe v hospodě :-P
Ale vůbec netuším (na rozdíl od toho lanka), proč bych to dělal, kromě např. zkracování hadice.
A při našich nájezdech je to uzavřené a bezúdržbové na životnost kola.