Dobrý den, mám tachometr Sigma bc 8.12, mám ho víc jak rok v provozu na svém kole. Při včerejší jízdě jsem zporoval, že mi ukazuje nesmyslné hodnoty. Při jízdě cca 30 kmh, mi to skočí na 7 kmh i na 0 kmh a pak zpět na aktuální rychlost 30 kmh. Magnet a snímač mám pořád v té samé vzdálenosti. S magnetem, který mám upevněn na špici, jsem nehýbal, snímač, který je na vidlici je pořád v té samé poloze. Baterka cr2032 má 3,01 V. Nevíte, kde může být problém? Setkal se s tímhle už někdo?
Děkuji za rady.
Zkusil bych napred ocistit kontakty mezi tachometrem a kolibkou, muzou byt lehce zoxidovany. Pokud to nepomuze, tak vymenit baterku, jen tak pro jistotu. A pokud nepomuze ani to, tak bude nejspis nekde poskozeny kablik od snimace ke kolibce. Me takhle odesla Sigma na kole na jezdeni do prace - zimni solna kase ze silnice ten kablik doslova prozrala.
To je bezdrát, že? Neměl si rozsvícenou třeba blikačku, viděl jsem i hodnoty 80 km apod., nebo nepotkal si nějaký zmorděný vysilač, třeba amatérskou výkonnou vysilací anténu, která byla zrovna v provozu? Možná se se potkalo několik různých frekvencí.
ono 3,01V u CR2032 není kdovíjak moc, je to už těsně před vybitím (alkalické baterie mají téměř vždy jako nové vyšší napětí než je psáno)
hází to nesmyslné hodnoty buď z důvodu špatného kontaktu (zkontroluj radši i uchycení na řídítkách), nebo z důvodu nízké teploty (moje zkušenost, ale to asi v těchto dnech nehrozí). ale pokud to nedělá nějak často, nezabýval bych se tím (ono se může stát buď to, že tachometr úplně přestane fungovat právě kvůli těm dvěma věcem, nebo že chvíli přestane počítat a po chvíli zase začne a jakoby "ztracenou" vzdálenost dopočítá během sekundy, takže pak se divíš, proč je tam maximální rychlost 91 km/h :D )
Není alkalická, ale lithiová.
Špatný kontakt nebo těsně (ne)registrující čidlo a jak drncáš tak to náhodně funguje a nefunguje.
Pokud je to bezdrat, tak to fakt muze byt rusenim, jak pise Lelek. Dalsi moznost jsou ty zoxidovany kontakty anebo obe baterky - v snimaci i v tachometru, jedna z nich muze byt po roce uz skoro KO. Uplne nejhorsi varianta je umirajici cidlo.
Já bych si vsadil na to rušení. Mně takhle zarušila tramvaj vzdálená přibližně 50m signál od hrudního pásu ke sporttesteru a přestalo mi tepat srdce. Pokud je baterie ve vysílači na odchodu, tak ten signál bude slabší a tudíž se snáze zaruší.
Pánové díky za rady! Jen nechápu, kde berete info o tom, že je to bezdrát? :) Není to bezdrát :-) Baterku jsem ted vyměnil, ale na kolo to dám zítra, a pak poreferuju jak jsem dopadl. Doufám, že to bude tou baterkou.
Mrkni i na ty kontakty v patici na řidítkách a vespod na compu. Velká bolest Sigmy. Musím je občas odrbat od zoxidování a běžně v provozu je někdy musím navlhčit, aby se chytnul. Taky by se prd stalo, kdyby ty kompy byly o padesátku dražší, ale měly kontakty zlacený.
Přesně.
Přeleštit jak palec v rozdělovači 105ky a zase jedeš.
Existuje nějaký vždy spolehlivý bezdrát?
Já se vrátil k GPS hodinkám, sice nabíjím každý večer, ale funguje to, a navíc zaznamená trasu.
Bezdrát je vcelku spolehlivý, jen třeba v případě Sigmy vyžaduje trochu víc péče. Třeba to přeleštění alpaky a včasné, až lehce předčasné měnění baterií. Kupuju je z netu v balíčkách po deseti (Varta 2032), přijdou tak ani ne na polovinu co v krámě, takže je nenechávám dojíždět do mrtě. Ke konci života začínají různě švindlovat.
Mám tu Sigmu, měl jsem i bezdrát, vlastně někde furt mám..
Zklamala mě holka, vloni, přejel jsem půl Evropy, chystám se na závěrečnou, a najednou battery low a šlus.
Měl jsem tam ty původní baterie, co mi s tím prodali.
Jde o prd, nikoho nezajímá jestli si ujel 2.1, nebo 2.3, a kolik jsi nastoupal.
Ale stejně to nasere.
Pokud je to drátová verse, tak v čidle je relé a magnet v drátech pouze to relé spíná. Za ticha by mělo být slyšet při přeběhu magnetu kolem čidla cvaknutí při sepnutí kontaktů relé. Musí to spolehlivě cvakat. Stačí párkrát zhoupnout kolo s magnetem přes čidlo. Pokud necvaká, dá se čidlo přiblížit magnetu.
Vlastní měřič se dá otestovat kusem drátu, kterým budeš periodicky zkratovávat kontakty na sundaném měřidle. Budeš vyrábět ty pulzy od relé. Takto se dá dosáhnout vysoké rychlosti :)
Poslední závada může být na kabelu a držáku měřiče. Ohmmetrem se dá změřit "nulový" odpor mezi kontakty pro měřič při sepnutém relé a nekonečný při rozepnutém relé. Přerušený kabel se dá zaletovat a omotat umělohmotnou izolačkou.
Také jsem zažil příliš nízko zatavený kontakt pro měřič v držáku měřiče. Občas ztrácel kontakt. Pájkou jsem ho nahřál, tím se natavil termoplast kolem kontaktu a posunul jsem ho o pár desetin mm výše.
Kolego Brahmo, máte za to, že bych si měl pořídit pájku, vozit ji s sebou, abych zprovoznil tachometr?
Sigma mě vykazuje stejné problémy, co psal Ronda. Neměli bychom místo hledání jak to obastlit začít bombardovat Sigmu stížnostmi?
Ohmetr, watmetr, ampérmetr, nic z toho doma nemám a mít nehodlám.
Nikoliv, toto je návod pro toho, kdo je to shopen opravit nejspíše doma. Ale samozřejmě existují i plynové pájky :) Můžete ji spolu s izolačkou vozit s sebou s dalšími elektronickými krámy. Zrovna vám by se to mohlo u té vaší pojízdné elektrárny hodit. :D
Poslechnout si v tichu někde v průjezdu, zda to relé cvaká se dá i na cestě. Když necvaká, tak přihnu čidlo k magnetu.
Není to návod na opravu specielně Sigmy, ale v podstatě všech drátových tachometrů. Ten princip a ta čidla s relé jsou stejná a záměnná.
Za přetržený drát, či odehnuté čidlo od magnetu nebo vybitou bateri Sigma ani jiný výrobce nemůže.
Relé cvaká nebo necvaká?
To je přeci nesmysl.
Koupil jsem si hračku, a ta nefunguje. Nebudu poslouchat relé, protože nevím, co to je.
Přetržený drát najdu, beztdrát vypadává, a nehodlám řešit proč. Nefunguje.
Drát funguje, až na ty kontakty, co psal Ronda.
Brahmo, nebudu Vám radit, jak si přepočítat schodiště, co se po Vámi houpe.
Vy očekáváte, a právem, že se schodiště po Vámi houpat nebude. Já očekávám, že budu tachometr používat, aniž bych musel mít ohmetr :-)
Chápu, že Vy problém najdete a fixnete.
Já si chci koupit tachometr, co nebude DIY, ale nacvaknu a bude fungovat.
Jako každé schodiště co používáte. Bude fungovat, aniž bych musel naslouchat vibracím...
Ano je to věcí přístupu. Já vás to nenutím opravovat a rozumím vám. Ale snad jsou lidé, kterým to pomůže. Já také nejsem automechanik či kolomechanik a opravuji si jak kolo, tak částečně i to auto. Ale schodiště navrhovat a betonovat nebudu.
Souhlas, přetržený drát člověk vidí ale přetržený nebo ošoupaný bezdrát ani s lupou ne. Proto je třeba Sigmě napsat, že si tu vybitou baterku mají strčit někam ;-)
Hezké, akorát, že tazatel se ptá, zda někdo neví, v čem je problém. Tak se mu holt radí. Ale nic se neděje. Vše v pořádku. Ty nejsi povinen ty rady číst, když nechceš. Klidně to můžeš přeskočit:-))
Něco se v tom podělalo, pokud to nejsou kontakty nebo baterie "normální" cyklista (definice viz Brahma) si s tím neporadí a koupí novej tacháč, o třídu nižší a levnější, protože tuší, že se za pár měsíců na tom něco podělá.
Nebo si pořídí gps hodinky a-rival za nižší cenu než jsou ty nadupané sigmy. Jediná nevýhoda, musí je každý večer nabít.
Plusem je však to, že nábojové dynamo do nějakého powerpacku vygeneruje za ten den dostatek energie na jejich několikanásobné dobití.
Případně se vykašle na to jezdit s tacháčem. Teď jsem ho potřeboval, protože jsem si chtěl přeměřit nějakou trasu, kterou jsem měl následně jet s dětmi a dlouho sem ho musel hledat, kam jsem ho loni dal.
Nějaký počítadlo se na cestách hodí, určuji podle toho jestli stihnu nebo nestihnu večeři....
Někdy mám pocit, že jsem ujel nejmíň 150 a přitom to bylo jen 50, ujetou vzdálenost neumím dost dobře odhadnout.
Kolego Brahmo, máte za to, že bych si měl pořídit pájku, vozit ji s sebou, abych zprovoznil tachometr?
Sigma mě vykazuje stejné problémy, co psal Ronda. Neměli bychom místo hledání jak to obastlit začít bombardovat Sigmu stížnostmi?
Ohmetr, watmetr, ampérmetr, nic z toho doma nemám a mít nehodlám.
Da se pouzit i elektronicky multimetr, ten je docela skladny ;-)
Ale taky ho nevozim.
Nojo, normální cyklista má jen ten tachometr a pak pár lokálních udělátek na baterie. Ten multimetr stále nepotřebuje. Ale Jindra komunikuje ONLINE z řídítek dozadu do brašen a odtud do celého světa a celé to napájí z Powerpacku z těch brašen. Na fotkách z Anglie se mu na Pepíkovi táhne okolo rámu podvěšený nějaký kabel odpředu dozadu. Až ho utrhne, tak by to mohl diagnostikovat a sletovat. A také by mohl průběžně sledovat napětí toho powerpacku. Já mít takovou elektrárnu, tak ho vozím. V autě ho vozím na stálo také spolu s baterkou a nářadím.
Pobechme stranou termín "normální cyklista".
Kabel se plandá, protože napájel zařízení, kterým byli ty snímky pořízeny.
Jinak, všechny fotky co tu jsou, jsou pořízeny mobilním telefonem....
Nevozí, elektrárnu ale solidní záložní zdroj:https://www.alza.cz/xpal-viktor-xp18000-d114243...
Je to půl kila navíc, ale funguje to spokelivě. Tady někdo generuje představu, že zařízení potřebuji pouze k navigaci, popř. on line spojení.
Nikoliv, nejvíc konzumuje kamera a foťák, v té z3ce....
"normální cyklista" ono už to spojení těch slov je nesmysl, něco jako "bývalý černoch", nebo "částečně těhotná" ;-)
Normálními cyklisty rozumím skupinu v rozmezí dejme tomu 20% okolo průměru. V každé zemi a kraji bude ten průměr trochu jiný, takže já myslím nějakého fiktivního českého cyklistu.
Prohlásil ses ´za krále, za blázna, za kata ...´ takže můžeš, ó veliký, rozhodovat o normalitě cyklistů?
... seš normální!?
Viz o patro výše, čím míním normálního cyklistu. Mohl bych také napsat průměrného, pokud s tím máte problém to pochopit. Nemíním to jako kategorii psychiatrickou. Ale vy to jistě chápete a jen prudíte, že?
...pozor na češtinu- pojem "normální" má i protiváhu "nenormální"!!! lepší než i "průměrný" je použít termín "běžný"....;-)
A co pojem normální zrychlení = zrychlení ve směru normály, tj. ve směru působení gravitace. A co pojem norma a normě odpovídající. Není jen to obecné "psychiatrické" vymezení. Omlouvám se za nedorozumění, nechtěl jsem nikoho označit za blázna či skoroblázna. To dělá to naše věčné hašteření, že pak očekáváme jen zlomyslnosti.
My se stavařině používáme nikoliv slovo "normální" ale dříve třeba "normálná síla" dnes spíše "normálová síla". Mírnou jazykovou nekonsistencí je označení síly kolmé k ose jako "síla posouvající" a neptejte se mě proč tomu tak je.
V geometrii je normála kolmice k povrchu v daném bodě. Odtud to asi všechno pochází.
Jo to je mi jásné, jen v případě normály neřekneme "normální zrychlení" ale "normálné, nebo normálové" tak to je v oboru zavedeno, nevím jak v jiných.
Ostatně, starší publikace se zabývaly "stavebnou mechanikou", dnes se už ale běžně používá sousloví "stavební mechanika" a předchozí užívají jen staromilci archaismů.
... jest dobré přemýšlet ´zpětnovazebně´ ...
U mne je normální cyklista borec, co na skládačce sjíždí downhillovou pasáž s kořeny, šutry, schody a 180 st točkami se sklonem výtahové šachty na skládačce... ;-)
A místo přilby má jen čapku, obrácenou kšiltem dozadu,o vzoru dávných černý raperů...
Není to debil, takže přilbu samozřejmě má...
ale v batohu na zádech, aby si ji při případném pádu nepoškrábal či jinak nepoškodil a nemusel pak kupovat novou?
Ten cyklista to patrně dá, ale co na to říká ta skládačka?
Skládačka se projeví až za delší dobu.
Na Pepíkovi by se zřejmě hned rozcentrovaly ty ráfky, po pár skocích. Skládací mechanismus by snad měl vydržet, kdyby to byl rám z oceli, věděl bych to s jistotou, hliník neumím.
V posledních dvou letech jsem řešil dva prasklé rámy v místě spojení zadního trojúhelníku a sedlové trubky. Jeden byl můj horák s ocelovým chrommolibdenovým rámem a druhý byl duralový rám manželčina horáka. Takže při námaze se únavový lom objeví v obou materiálech. Oboje byly lowcost rámy, žádná doživotní záruka. Ten ocelový se dal sletovat, ten duralový se vyměnil.
Předpokládal bych, že ta skládačka to nemusí vůbec přežít, na rozdíl od toho cyklisty.
To bych čekal, v místě svaru vrub, překrystalizace tím ohřátím, křehký lom při nízkocyklové únavě.
Dural neumím.
S Pepíkem nebudu skákat, spíš jen asfalt, ale zase ho solidně zatížím, takže dostane dvoustěnné ráfky. Jak dopadne rám si netroufnu ani odhadovat, ale pokusím se najezdit co nejvíc dokud bude v záruce a tak nízkocyklovou buď odhalit, nebo vyloučit.
Nejdůležitější informace, kterou jsi zapomněl někde zdůraznit: Záložní zdroj, který funguje.
Ovšem na první pohled se zdá, že ho nikde ve zdejších krajích nemají.
Jo, funguje, už není k sehnání?
To je blbá zpráva.
Nabíjí to i ty extrémní žrouty co chtějí 1,5A proud a nabíjí to rychle.
Budu muset na Pepíkovi udělat nějaký sofistikovanější rozvod, teď jsem to jen narychlo přilepil universální stříbrnou páskou, bez které by žádný normální cyklista neměl vyjet ani do mlíkárny za rohem :-)
Kdybys do výbavy ještě přihodil stahovací pásky, bylo by to elegantnější. Já jezdím s obojím.
Na běžných českých e-shopech to ukazuje "již není dostupné". :(
Měl jsem je s sebou ve Francii, někde sem je zasel, a jak jsem narychlo balil, zapoměl jsem na ně :-)
Ale hůř, zapoměl jsem i na nabíjecku k GPS hodinkám, takže mám záznam trasy jen z jednoho dne....
Kdyby se ti výrobci už uráčili sjednotit na micro USB, bylo by to jednodušší.
Hodinky mají být mechanické s pérem ciferníkem a korunkou na natahování :P
Kdepak, kolego, tyhle co mám už 3 roky:http://www.a-rival.de/de/outdoor/gps-uhren/spoq
jsou fakt dobrý. Na ruku je to trochu bago, ale na řídítka super. Nahradí to tachometr, cyklopočítač a kdoví co ještě, mám to kvůli záznamu trasy. Vydrží běžet celý den, oproti jiným dražším gps hodinkám.
Tohle mohu zodpovědně doporučit, a je po problému s tachometrem :-)
Ale vždyť já jenom tak laškuji. Vaše online reportáž z Anglie by bez té elektrárny nešla uskutečnit. Jen to není zase tak běžné :) Rozhodně nepatříte do skupiny "normálních" cyklistů :)
A to dokonce i kdybychom ten průměr dělali přes celou Evropu. Jinak světově normální cyklista by patrně jezdil po Indočíně na kole typu "Ukrajina" s jedním převodem a o nějakém mobilním telefonu by si mohl tak možná nechat zdát.
Takže pánové a dámy, díky za odpovědi, včera jsem to byl projet po výměne baterie CR2032 a ze začátku to nedělalo vůbec, ale tak po hodince jízdy jsem viděl, že se to občas stalo - ale ne v takové míře jako minule. Tedy zase ten samý problém, jedu cca 30 kmh a najednou tam skočilo třeba 15 kmh a pak zas hned 30kmh - přitom jsem nijak nezpomalil. S tím relé, uvidím co se bude dát dělat. Doted jsem netušil, že tam něco takového je a že tam něco slyšitelně cvaká - vyzkouším.
V některých (lepších) bývá místo relé trpaslík. Ten když se nase.e, to je potom dílo ...