Budu si pořizovat trekingové kolo a někde jsem zavadil o použití vícerychlostních nábojů 7 až 8. Máte s tím někdo zkušenost a nevíte kolik stojí?
Zkušenosti s nimi nemám (skoro), ale hodně jsem o nich četl. Řadí i za klidu (když se nejede), jsou bezúdržbové, s dlouhou životností, velice pohodlné a podle toho stojí. Kolik stojí nevím, znám jenom cenu 14-ti rychlostního Rohloff Speedhub s rozsahem 600% (asi jako 24 nebo 27rychlostní klasický systém) a životností 100 000km. Ten stojí v USA 1000$ a u nás by stál asi tak 25000Kč. Což je děsný. Vím, že třírychlostní náboj DualDrive od Sramu, který má na sobě volnoběžku pro 7, 8 nebo 9kolečko a nahrazuje trojpřevodník stojí i s řadící mechanikou na řídítka asi 6000Kč. Kde sehnat nějaký sedmirychlostní, to nevím, nikdy jsem neviděl, že by to někde měli, jedině si to nechat dovézt. U nás je sortiment v cykloobchodech obecně málo rozmanitý, pokoušejí se nás donutit abychom jezdili všichni na tom samém.
Svezl jsem se na kole s lineárním šlapáním, které mělo sedmirychlostní náboj. Je to opravdu superkomfortní věcička, řadí skvěle, rychle, přesně a zlehka. Majitel je s tím naprosto spokojený.
Tří, pěti a sedmirychlostní náboje dělá myslím Shimano, tří, čtyř a sedmi Sram. Zkus zapátrat po Netu.
dělá to Shimano pod názvem NEXAVE, jsou /byly nějaký testovací kola u dealerů Shimana na vyzkoušení. Koukni taky na WWW.shimano.com -evropa, -katalog, -comfort biking a koukni se
U nas se zatim vicerychlostni naboje moc nechytly,rekl bych ze hlavni duvod je cena.Jedinej naboj kterej ma stejnej rozsah prevodu jako bezny horsky kolo je ten Rohloff a ten je sakra drahej jak uz uvadel Jirka.Ostatni sice nejsou tak drahy ale zase maji mensi rozsah prevodu,coz spolu s vetsi vahou je pro jezdce na horskych kolech spatne skousnutelny.Pro turisty kterym by tohle nevadilo je vetsinou zase spatne skousnutelna ta cena.Mozna az to zacnou masove vyrabet nejaci cinani tak to bude levnejsi ale tezko rict,je to prece jen dost slozita prevodovka....
S tou cenou je to podle mě trochu dvojaké. Jednak je skutečně vysoká vlivem českých prodejců, kteří se řídí logikou "nikdo na tom nejezdí, tak toho koupím a prodám málo (=> moc Kč/ks) nebo radši nic". A jak by na tom taky mohl někdo jezdit, když se většina lidí ani nedozví, že to vůbec existuje, poněvadž to prodejci nenabízejí. Je to takové zacyklené.
Ta cena je taky vysoká pořizovací: dát nějakých deset tisíc za sedmirychlostní náboj + švýcarskej MountenDrive nebo SpeedDrive (dvourychlostní planetová převodovka ve středovém složení) pro velký převodový rozsah se zdá hodně. Ale jestli v tom jednou za rok vyměním olej a ono to vydrží 100 000 km, tak by možná stálo za to zvážit, jestli těch přehazovaček neojedu za stejnou dobu tolik, že se to vyplatí. Pokud je to cestovní kolo na ježdění do práce a výlety s bágly, vydrží mi zbytek života. Měnit budu obvyklé věci jako pláště, brzdové špalky, občas roztřepené lanko apod. Řetěz se ojede pomaleji, protože se vůbec nekříží (běží pořád v ose) a taky bude levnější než ty superohebné na devítikolečko. Zkrátka někomu se ta cena nemusí zdát tak děsná. Ale ten Rohloff je fakt moc.
Blby je ze u nas jsou ty platy prece jen mensi a lidi na cenu dost koukaji - a u tech kol za 10-20 tisic je ten priplatek za planetovou prevodovku dost znat.Taky je pravda ze trh s cyklokomponentama ma dost v hrsti Shitmano,takze taky zalezi jak moc bude planetovy prevodovky prosazovat.
Ten propocet je logicky spravny, ale nevim, jestli bych chtel investovat na kole do neceho, co mi ma vydrzet 100000 km. Podstatne driv nez to ojedu (amortizuju), tak to zastara moralne. A na tech 100000 km zivotnosti bych taky moc nespolehal.
Souhlasím se vším, ale té životnosti 100000km věřím aspoň u Rohloffu, protože jejich testovací náboje to skutečně najely a řadí furt stejně. Viz www.bentrideronline.com, článek "July Round-Up". Bryanu Ballovi bych věřil, recenzoval i kolo, na kterém jezdím, a měl pravdu ve všem co o něm napsal.
Rikas to dobre, hlavne at ti takove kolo nikdo neslohne.
To je fakt, když to má vydržet 100 000km, tak ať je na tom pak najedu já a ne někdo jinej:-).
Sehnal jsem sedmirychlostního Saxe za600Kč.Teda komplet kolo s tímto nábojem.Není nejnovější,ale chodí to spolehlivě.
Taky se mi podarilo to sehnat, sice jen trojrychlostni, ale staci mi to (na mem city bike). Chodi dost spolehlive uz druhy rok. Computer mi ukradli, takze kilometraz nevim :)
Pouzivam ted asi mesic trirychlostni sram ve skladacce Brompton <br>www.brompton.cz a zkusenost je velmi dobra. <br>Radi to za stani na svetlech rozsah i pri pouhych trech stupnich a malickatych kolech 16palcu dostatecny (srovnatelne s klasickym petikoleckem 16-28 na favoritu) zatim mne zadny kopec neskolil.<br> Mam najeto od pule prosince kdy jsem zacal merit zatim 250km (5tam 5zpet denne). Celkem ma ta prevodovka zatim asi 500km. Uvidime co dal.<br>
Nejlepsi cestou je asi koupit bazarovou mestskou plecku s tim namontovanym. Obcas se vyskytuji za velmi dobre ceny prte to u nas nikdo neumi ocenit a tudiz je to divne. <br>
Na dalsi skladacku mam pripraveno totez z nemecka z vraku stojiciho a rezavejiciho pred nadrazim zdarma vystrihane. Ve vetsich mestech tam takoveho odpadu najdete mraky.
Rohloff je drahy,ale vyplati se.Mam ho uy 3 roky,jeste jsem ani nemenil retez ani pastorky,az prijde cas,tak je jenom otocim a koupim novy. Alternativa je volnobezny naboj SRAM nebo Nexus, SRAM ma plastikovou rukovet,Nexus zase integrovanou s brzdovou,rovněz plastik.Pokud na trekove kolo, zkus kombinovat s 3tacem, to mam taky vyzkouseny. Zvysi se ti ani ne tak pocet rychlosti ale ziskas jakysi shift na lehke/tezke kvalty.Levne takovy naboj koupis v Nemecku, kde obcas prodavaji kola kvality asi jako lepsi Mountfield ale par veci se z nich daji pouzit.Kde: Kaufland,Bauhaus ap.