Marně hledám na Netu, kde je možno sehnal a koupit lanko, které má koncovku kulatou cca 5mm a placatou ! K tomu samozřejmě i nový bovden, ale jak to hledat ? Nemůžu přesně tohle najít. Jediné co nacházím, jsou sice kulaté, ale moc vysoké ! Takže by se to do mé „brzdové páčky“ u mého staršího kola na výšku nevešlo. Viz.:
http://www.vseprokolo.cz/lanko-brzdove-force...
A jiné zase mají ty pecky na konci moc malé, tak by to asi velice brzo proklouzlo.
Pilník by to nespravil?
Vzhledem k tomu, že ta koncovka bývá olověná, tak není velký problém jí opilovat.
co je to kulaté 5mm a placaté?: Rozřezaná koule?
To je přece nový název pro váleček:-))
Takže nová hádanka: Je to kulaté a placaté,co to je? nápověda/ dole/
to, co máš na obrázku, je jasná palička na klepání řízků :-D
....dobrá rada nad zlato!!! ;-)
Vtipné, tohle je fakt velké jako válec ! A navíc jsem stejný druh lanka uváděl. Chytré radit mi to samé. To bych se upiloval jehlovým pilníkem a malou kotoučovou brusku v bytě nemám. Takže si k tomu koupit velký pilník ? To je ta rada ?
To nebyla rada, ale hádanka a docela vtipná :-)
Pokud je to z olova, jako že nejspíše ano, tak to můžete ukrojit či oškrábat třeba jen nožem nebo tím pilníkem. No pilníček na nehty je asi opravdu už malý. Netřeba hned bruska.
Dneska by sis měl dát od Nakole pauzu.
Co příspěvek, to perla ...
8-)
... ty plechový páky stojej, no, však (snad) víš za co.
Vyměň je, uvidíš, jak si pohovíš ...
Tak tak.
A navíc nová páka z obchodu za rohem vyjde tak na polovinu poštovného, které by zaplatil při objednání na netu.
Někdy Vás lidi nechápu.
Proč si namísto takovýchto dotazů raději nezajdete na radu třeba do servisu?
... odskočit si z ´rachoty´ do servisu ´na pokec´?
Domníváš se, že až taková demokracie u soukromníka vládne? Idealisto ...
V servisu jsou blbci. Za všechno chtějí peníze atd. :-))
Ano.
Předpokládám, že víš, čím se živím.
:O)
Poctivou prací přece
Takže buď hasič anebo pyroman... :)
nebo ero toman
Éro Toman? Toman je jméno anebo příjmení? :)
Toman je jméno.
Éro, Toman Éro
Anebo také vzduchová postel
(air otoman).
Kdepak.
To já dělám toho blbce, který chce za všechno peníze.
:O)
Jinak alespoň v mém servisu platí: Za zeptání nic.
Jsi ochoten ´prokecat´ část pracovní doby s pomalu chápajícím ´kunčoftem´ (zadarmo)?
Jaká pracovní doba? Je to kapitalista,vykořisťovatel :-)
Přesně tak! A jako takový si zaslouží jen samé blbé vyjecávající zákazníky! :-))
Svého času byl u Kulhánka mechanik, šikovný mladý chlapík a ten si docela rád popovídal a poradil, někdy i drobnost hned seřídil. Samozřejmě ne s každým, ale musel to být cyklista jemu blízký. Moje kolo (horáka) si docela pamatoval a vždy si udělal chvilku času. Pak bohužel někam odešel, asi za lepším, ale ani se mu nedivím, už tam nechodím ani s tím co nezvládne privátní mechanik ronda :-)
Jo úplně souhlasím. Také jsem měl před 2-3 lety asi TŘI malé prodejny, kde byl šéf vším. Ale všechny ty opravny jsou už zrušené. Teď už skoro nic člověk nesežene. Vše jenom na drahá kola, drahé díly a nekřesťansky drahé opravy ! Začíná vše být o patkaření a ne o radosti, se třeba za jízdy kochat krajinou, zastavit se atd.
Ale no tak. Když my bychom všichni chtěli za cenu teskovýho olpranu kvalitku a výdrž padesátitisícovýho kola... Dílů na kola jsou v krámech mrtě za ceny rozumný a přívětivý. Nářadí se dá pořídit všechno za pár peněz (vrátí se na první opravě) a podrobný popis kdejaké opravy se najde v písemné podobě i na videu na netu. Kdo nemá místo rukou háky, tak to zvládne ve své režii.
Dřívávejc platilo, že co šofér, to automechanik (kromě masňáků a zelinářů) - o cyklistech přiměřeně totéž. Nic jiného nezbývalo. Navíc díly nebyly a opravy byly díky použitému systému, špatnému nářadí a nepřesným dílům i náročnější.
Dneska máš luxusní volbu. Buďto se to velmi snadno nauč, nebo cáluj.
A s tím lankem se mi to moc nezdá. Fakt je tam ta koncovka jiná ? Mám pocit, že v některých pákách byl pod koncovkou lanka takový prohnutý plíšek s dírou, podložka.Tak jestli se neřeší problém vyndáním, nebo přidáním něčeho takového.
Ano, máš kus pravdy.
Kolo je pořád vpodstatě jednoduchá věc a není třeba v tom hledat nějaké problémy.
Na druhou stranu - když kolikrát vidím, co lidé dokáží na kole napáchat (a to zdaleka nemusí být jen sami majitelé - to i někteří kolegové svedou neskutečné věci), tak si pořád myslím, že se kvalitní oprava vyplatí.
Učenej z nebe nespad a pokud se dotyčný snaží dodržet nějaké rozumné postupy (například experimentálně nezavzdušňuje brzdy :-)) , tak sice občas nějakou botu udělá, ale časem to základní i trochu náročnější zmákne. Je to ale o tom, jestli k tomu má nějaký vztah a jestli se mu do toho chce. Pokud je to jenom z musu, je to špatný. I když, i v tomhle případě není od věci něco znát a umět. Když pak někde v lesích prdne lanko od přehazky, těžko tam bude hledat servis. A pokud ani netuší, kterej šroubeček na co je, nemá šanci ani zaimprovizovat.
Pokud by jen experimantálně zavzdušnil brzdy, tak to je ještě vpohodě.
To já třeba viděl několik středů povolovaných majzlem a kladivem, několik s drážkou vybroušenou flexou, véčkové brzdy s pákami cantilever, šestikolečko se sedmi, nebo pětirychlostním řazením, kotoučovky bez brzdových destiček, atd.atd.
Inovace uvedené ve druhém odstavci - fungovaly (aspoň chvíli)?
Tak s těmi brzdami jezdil jejich majitel dost dlouho než přišel.
Akorát byly páky dost gumové a čelisti musely mít jen malou vůli, jinak to nebrzdilo.
No a funkci řazení s jiným počtem koleček si asi každý (kromě onoho servismana) představí.Prostě neseřídíš.Když seřídíš, tak neřadí. :O)
A perlička na závěr:
Jedna paní mi přivezla k opravě kolo (velmi kvalitní celoodpružený model odhadem tak za dva a půl tisíce v supermarketu).
Hlavové složení bylo dotaženo a vymačkáno tak, že řídítka držela pořád rovně a k zatočení bylo potřeba dost velké síly (pak zacvakly kuličky zase do jiných důlků).
Na můj nesmělý dotaz mi paní řekla, že prý je to BEZPEČNOSTNÍ ŘÍZENÍ a že to tak má být (podle pána, který jí kolo takto prodal).
Středy povolovaný majzlem byly u starých Favoritů téměř autorizovaný postup. Leckdy nic moc jiného nepomáhalo, než obhroublé násilí :-)
Ty dokupy zmastěný díly asi budou zvláš lahůdkou pro servisáka, když mu to tam někdo donese a tvrdošíjně požaduje bezchybný zprovoznění. A když nepobere důvod nefunkčnosti, pomluví tebe z neschopnosti :-)
Prosím tě to mi vysvětli, vo co vám zase jde. Možná tomu nerozumím, ale přece - když v tom hydraulickém brzdovém systému úmyslně nechám přiměřeně objemnou vzduchovou bublinu, z hlediska fyziky se přece nemůže jednat o nic nebezpečného, dávkování brzdné síly je pak prostě krapet měkčí, to je všechno, nebo ne?
Tak co třena fyzika:
Tepelná roztažnost plynů?
Zahřátí brzdy?
Roztažení plynové bubliny v kapalině?
Zablokované brzdy?
Rozbitý obličej?
Ale jsem psal přiměřeně velkou bublinu, ta brzdy nezablokuje.
Vždycky ti tam nějaké množství vzduchu zůstane, rozptýleného mikroskopicky v kapalině. Taky ten tělocvik u džusů při odvzdušňování, aby se z kapaliny vytáhnul. A když bys k těmhle zbytkáčům ještě přidal něco úmyslného, mohlo by se ti to časem sečíst a pak už by ses taky mohl divit, že se ta páčka (pedál) divně propadá.
Ať si každej experimentuje s brzdama podle libosti, ale pak s tím monstrem nevyjíždí ze své zahrady. nerad bych, aby brzdil zrovna o mě...
Specielně u kola je ten objem kapaliny tak maličký, že i malinká bublinka dělá velký polštář. V první moment jsou brzdy dejme tomu "jen" měkčí. Ale jde se tím problému naproti. možností je víc. Když k úmyslné bublince přibude z nějakého důvodu bublinka druhá, už můžeš mít brzdy úplně nefunkční. Dalším neduhem může být to, že zvýšením teploty při brzdění se bublinka krapet rozpíná, ale je přesto pořád na rozdíl od kapaliny stlačitelná.
Prostě je to opravdu blbost neslučitelná s bezpečným provozem brzd. Fakt jsem nikde a nikdy nezaznamenal jediný popis nápadu s tímhle změkčováním chodu, ani jedinou polemiku, jestli je to funkční a vhodný. Až teď nedávno tady (já vím, někdo holt musí být první - a odteď už to bude běžná praxe :-)))
Hele já teď dostal od chlápka poloviční vrak, Kiowa Arrow 21 speed, ve své době to asi byl celkem luxusní bike, shimano LX, lehoučký ocelový rám, ten je pro mě stěžejní, jsem se rozhodl, že mám ocel nejradši, ráfkové hydraulické brzdy Magury, odpružená přední vidle Rock Shock Indy, rád bych se ho pokusil zprovoznit, prtoe ten rám je fakt luxusní, krásně otřískanej, vorezlej, geometrii má snad v cajku, kousek přesně dle mýho gusta.
Ale nevím, zda seženu díly na brzdy a na vidli, to ještě musím vyhlásit celostátní pátrání.
No a tu bublinku bych tam namontoval na protest proti tomu, že místo abyste argumentovali, tak se Brahmovi vysmíváte.
Hele, těch argumentů padlo myslím dost. A výsměch sklidil spíš pro tu tvrdošíjnost a zdůvodnění.
K pořizování dílů do starších vidlí a brzd může být trochu problém. Když jsem sháněl něco do vidle na horáka, tak mi bylo řečeno, že se díly obvykle dodávají tak dva roky od ukončení výroby modelu. Asi se počítá s profi nasazením a životností jednu až dvě sezóny, pak novou.
Ale něco se občas sehnat dá, něco je s něčím shodné. Může to být někdy detektivka.
Já si na to kolo pamatuju, když ho tenkrát, cca před 20 lety přitáhl skoro nový, ze Švýcarska, jak jsem nad ním slintal.
Je mi trochu divný, že nad ním slintám i teď, když mi ho daroval, navíc v dezolátním stavu.
Kdyby to samý udělal s pěknou ženskou, poslal bych ho do prdele.
Konečně se někdo zamyslel :)
Koukám, že že ty brzdy vás pořád berou. To je mi líto, poněvadž takhle to jsem opravdu nezamýšlel. Já jsem jen hledal způsob, jak nepadat přes řídítka i při totální neschopnosti cyklisty.
Zkuste se oprostit od své naprosté přesvědčenosti o svých pravdách, a svém pohledu na svět, budete méně nesnesitelný "inženýr". Například lékaři vás budou mít raději. Jsou i jiné pohledy, u kterých nejste schopen objektivně určit, čím jsou lepší či horší než ten váš. Já neustále řeším problém, že lidé naprosto nechápou základní fyzikální zákony a popírají je, nejen ty mechanické, či z lineárního světa. Přesto jejich pohled na svět může přinášet mnoho zajímavého. Ale ať to dopadne jak chce, rozhodně vás nechci urazit. Příliš si vážím vašich technických znalostí a zejména toho, že to máte promyšlené.
Ale tohle nejsou "moje"pravdy. To jsou obecné pravdy a zkušenosti, vycházející právě z těch fyzikálních, mechanických a bezpečnostních pravidel.
To se dostaneme k těm velkostem bublinky a její umístění na kole v nádržce na řídítkách. Je dostatečně vzdálená od vyhřívaného prasátka, takže se patrně nebude přehnaně vyhřívat. Nehledě k té paní jezdící po silnici, která patrně ty brzdy nepřehřeje. Pochybuji, že se vydá na nějaký sjezd do Alp. Prostě je třeba o věci trochu přemýšlet a ne jen slepě přijímat a aplikovat všeobecná pravidla, která byla vytvořena pro někoho jiného.
Tak těžko ustoupit z něčeho, co je obecně platné a jednoznačné především z důvodu bezpečnosti provozovatele i okolí, ale i z důvodu správné a spolehlivé funkčnosti.
Kdybys chtěl aplikovat k přehazce místo lanka gumicuk, asi bych ti to tolik nerozmlouval, protože by se to týkalo výlučně jen tebe. Ale protože tady šíříš tyhle bludy o brzdách na veřejném webu, mám trochu obavu, aby se toho někdo opravdu nechytil.
Bejvaly tady prezentovány vskutku objevné teorie, výhody šlapání patou, kývání tělem, výkyvná sedla a další a další nesmysly. Nic z toho ale nemělo co dělat s bezpečností provozu a funkčností takhle důležitého dílu.
To je jako ustoupit ze všeobecně platného a většinou společností přijímaného principu, že lidé se nesmí za žádnou cenu zabíjet a začít přemýšlet o euthanasii jako o vykoupení z ošklivého a dlouhého způsobu umírání.
Podle mého názoru nelze kvůli všeobecně přijímaným pravidlům abstrahovat od vlastního myšlení. Kdyby to takhle bylo, tak by Einstein nikdy svou teorii relativity nepublikoval. Vždyť kdo kdy slyšel o zkracování délky a zkracování času. Něco tak absurdního co odporuje zdravému rozumu...
... samozřejmě, že by ji publikoval. Však to byla/je teorie, kterou bylo nutné prozkoumat zdravým (selským) rozumem mnoha jeho vědeckých následovníků a ověřit její platnost v praxi.
Tvoje ´teorie´, které tu prezentuješ, byly (prakticky) vyzkoušeny ´nevěřícími Tomáši´ a shledány špatnými. Jen ty se jich stále držíš (jak ´houňo´ košile), domnívaje se, že jsou použitelné/pravdivé.
Sranda je, že evidentně neexistuje způsob, jak mu dokázat nesmyslnost tohodle experimentu. Kterýkoliv odborník z automobilového i cyklo oboru, konstruktér, výrobce i opravář, fyzik, teoretik i praktik, vědecký pracovník - ti všichni by byli Brahmou označeni za lidi "bez fantazie", neochotné objevovat nové možnosti kapalinových brzd. Není pomoci :-)
Sranda je v tom, že jedinný argument od vás, který zde neustále omíláte, je že přece je všeobecně známo, že hydraulická kapalina nesmí obsahovat vzduchové bublinky. A pokud je obsahuje, tak je konec světa. Na nic lepšího jste se nezmohli a patrně už nezmůžete.
Úvaha o tom, kolik těch bublinek (jsou tam vždy) může obsahovat aniž by se účinnost dramaticky zhoršila se nekonala. Další argument je o nevyzpytatelném chování při opakovaném brzdění. To nastává při teplotní expanzi plynové bublinky, způsobené přenosem tepla ze třmenů do brzdové kapaliny. Nastává to při opakovaném prudkém brzdění. To znamená v dlouhém a prudkém sjezdu. Ovšem pokud ta bublinka není v tom zahřívaném prasátku, ale někde v hlavním válci, tak se patrně bude zahřívat mnohem méně a funkci neohrozí. U kola, kde je vedení jednoduché a svislé, lze snadno tuto podmínku trvale splnit.
Zkrátka rozbor se nekonal a pouze stále argumentujete tím, že to tak přece je a basta. Měli byste zkusit pochopit, že tímto způsobem vedená argumentace protivníka nepřesvědčí.
Ty ale nejseš můj "protivník", ty jseš osamocený bludař ;-)
Kdepak jsi přišel na to, že se žádné (byť mikroskopické) bublinky v prasátku nenacházejí ? Zkoušel jsi někdy tahat vzduch z na pohled zcela čiré kapaliny ? Já jo, přesně podle instrukcí. Takže dobře vím, o čem píšu. Když se pak tohle posčítá s tou "tvojí bublinkou" :-)
Ale jo, jsme zemí Cimrmanů. Zkus to ještě vylepšit gumovou páčkou, zahradní hadicí místo tvrdé polyetylenky a destičky podlož nějakou pěnovkou.
Se mi líbí, jak všichni tihle vynálezci chujovin a amatérští novátoři jednotně a neprůstřelně kritizují konzervatismus a odmítání nových myšlenek a užití. Jistě, jsou světlé okamžiky, kdy je tohle na místě. Jenže těch světlých okamžiků je jen nepatrný zlomeček, ostatní jsou právě jen takovéhle výkřiky do tmy, okamžité nápady bez domýšlení souvislostí.
Jen se ještě zeptám (bez ironie, v tom věžáku mi to už nějak uniklo a splynulo), měnil jsi už někdy sám na kole kapalinu ? Víš, kolik jí tam v tom systému je ? Jak velké procento objemu je i maličká bublinka ? Jak nepatrné množství kapaliny stlačuješ a posouváš pohybem páčky ? Pak i malá bublinka stlačitelného média žere velkou část kapacity.
AV - nejhorší na tom bude, že to nějaký čas (nebo i nafurt) bude tak nějak "fungovat". Do krizovky, nebo nějakého jiného problému. A pokud bude mít kliku a krizovka, nebo problém nenastane, bude mít svoji teorii nezvratně potvrzenou.
Bejvalo zvykem dát místo elektrických pojistek hřebíky. Pokud se nevyhořelo, bylo to dobrým zlepšovákem, pojistky "nevypadávaly", nemusely se měnit... Takových a ještě mnohem lepších vylepšení (a asi trefnějších a bližších zavzdušňování) by se našlo...
Nikoliv, na kole nemaje hydrulické brzdy jsem nikdy kapalinu neměnil. V autě mnohokrát. Ano malý objem pracovní kapaliny a malý pracovní zdvih je pro zavzdušněné brzdy větším problémem, než u těch v autě. Ovšem úkol stál tak, že je třeba zamezit pádu přes řídítka, nikoliv zachovat skvělou funkčnost té brzdy. Další alternativou bylo její odmontování.
Nikdy jsem nepsal, že v brzdové kapalině nejsou žádné bublinky. Naopak jsem vždy psal, že tam jsou vždy přítomné. Dokonce to je tak, že v každé kapalině jsou rozpuštěné plyny a s poklesem tlaku se vylučují ve formě bublinek.
Navrhoval bych této neplodné a zjevně nekonečné diskuse zanechat. Vzájemně nejsme schopni druhou stranu přesvědčit o své svaté pravdě a jen ztrácíme čas a navzájem se otravujeme.
No vidíš to, nezkusils to, představu pořádnou nemáš, zkušenosti a argumenty jiných odmítáš, přesvědčit, ale ani nahlodat tě nic evidentně nedokáže. Tvou pravdu ti přeju - ale prosím tě, nešiř ji. Ať se ji někdo začínající skutečně nechytne. Zbytečně by si mohl naběhnout do problémů.
Přestaň psát voloviny a běž si zavzdušnit brzdy u auta, motorky nebo u kola a běž se pořádně projet v provozu a po kopcích a až tě pustí z nemocnice, tak nám můžeš poreferovat, jak to to heboučce a měkce a bezpečně brzdí.
Můžeš říct, proč se přes padesát let všichni konstruktéři a technici snaží zkonstruovat brzdy tak aby je bylo možné snadno odvzdušnit a hlavně aby se nezavzdušnily, když je podle tebe vzduchová bublina tak "prospěšná" pro lidi co neumí brzdit a je pro ně bezpečná?
Vy si nedáte pokoj, že? Tedy znovu.
Léta jsem se staral za studií o tatínkovu starou Octávii (původní produkt Škoda a nikoli VW), později mi zbyla. To auto pořebovalo 2x ročně seřídit brzdy, poněvadž se samy rozštelovávaly. Takže s hydraulickými brzdami na tomto autě mám bohaté zkušenosti.K nastavení patřilo i to odvzdušnění. Na jaře jsem to pravidelně odvzdušňoval, na podzim nikoliv, poněvadž pružnější pedál dokázal na ledovce lépe kvantovat brzdný tlak. Bez jakýchkoliv posilovačů a asistentů se s pružnějším pedálem na ledovce lépe jezdilo. Brzdy nebyly zavzdušněné tak, že by nefungovaly, jen nebyly po půl roce či roce odvzdušněné. Tohoto tvrzení jste se chytili, a teď do omrzení tvrdíte, že jsem blázen, pokusník a patřím vyhnat ze silnice. Potřebovali byste všeobecně kurs podrobnějšího a vnímavějšího čtení. Zejména mne to překvapuje u osoby s jasným právnickým vhledem :)
Na kole nemám hydrauliky, ale dovoluji si tvrdit, že své zkušenosti dokážu extrapolovat.
Paní padá přes řídítka díky ostrým brzdám, které nezvládá. Už se to stalo 2x, takže vaše skvělé nápady, že se má naučit brzdit, jsou sice príma, ale jaksi mimo mísu. Je na rozhodnutí, zda přední brzdu odmontovat, nebo jí upravit tak, aby snadno neblokovala na první stisk. Netřeba se obávat snížení účinnosti, když je ta brzda na zrušení a paní určitě se svými schopnostmi nejezdí dlouhé prudké sjezdy, poněvadž to by už byla dávno minimálně invalidní.
Pružicí element v hydraulických brzdách snadno zajistí bublinka plynu. Se vzrůstem tlaku v potrubí se bublinka také natlakuje a přenáší tlak na píst. Funguje tedy přesně tak, jak potřebujeme.
Ovšem vy, když čtete zavzdušnění brzd, tak přestáváte myslet a vidíte rudě. Nejste schopni se nad problémem vůbec zamyslet.
Navrhoval jsem vám toho nechat, ale jestli nechcete, tak si ještě párkrát můžeme svá stanoviska zopakovat. Tedy já je zopakuji, poněvadž vy jste se zatím zmohli jen na řičení, že takhle to rozhodně nejde, že se to nesmí, případně ještě na urážku.
Ano souhlasím, že by to chtělo lépe číst. Paní při brzdění opakovaně bourala, protože minimálně jedenkrát při brzdění držela řiditka jen jednou rukou a zřejmě ještě hodně nesoustředěně, když odháněla mouchu nebo co. Co dělala v druhém případě nevim, ale nejspíš asi něco podobného.
Většina lidí tady napíše, že je potřeba se naučit brzdit a především při brzdění se držet řiditek, protože při takovémhle stylu jízdy si hubu nabije snad každý.
Někdy si zkus jednou rukou přibrzdit přední kolo. Na spadnutí nepotřebuješ kotoučovky, stačí funkční véčka.
K základům ovládání jízdy čehokoliv patří také umění brzdit a zastavovat. Jezdit rychle se snadno naučí každý debil, ale bezpečně brzdit a zastavit vyžaduje už hodně a ne úplně každý to zvládne. Kdo tohle nezvládá, tak by neměl na kolo nebo do auta sedat.
Jak se brzdí hydraulikou už tady bylo opakovaně popsané.
Ne že nedáme pokoj, ale pokud tady bude kdokoliv tvrdit takové voloviny, jako zavzdušnit brzdy nebo dát někam do brzd pružinu apod. aby brzdy pořádně nebrzdily a nemohlo dojít k zablokování kola, tak samozřejmě se na to reagovat musí aby náhodou někoho kdo opravdu neví, tak ho nenapadlo na takovou pitomost skočit a brát to jako technický fakt a chtít to taky.
Docela bych chtěl vidět nějakého servisáka kdyby mu tam někdo přijel, že chce zavzdušnit brzdy aby se mu nezablokovala kola a lépe mohl brzdit.
Zajímavá extrapolace, kdy spornou zkušenost (víc bych pro změnu vlastností brzd vsadil na to seřízení excentrů) s vyhnáním pár pidibublinek z decky brzdovky a velkých prasat nabízíš k upatnění v systému s několika mililitry kapaliny a pidipístky, kde sebemenší propad je víceméně fatální. Omlouvala by tě nezkušenost s cyklohydrama a chybějící představa - kdyby sis to ovšem chtěl nechat vysvětlit...
Add Ronda: To o malém objemu kapaliny u kola jste vytáhl až včera, Předtím jste mne všichni pouze nazývali pitomcem. A to i zhledem k těm automobilovým brzdám, které mají veliký objem kapaliny. Tak se nedivte, že jsem tomu nevěnoval patřičnou pozornost. Ano, to je asi pro tento problém hlavní rozdíl mezi automobilovými brzdami a hydrami na kole. Ta bublinka se na kole patrně bude špatně kvantovat, souhlas. Přesto je to spíš problém praktický, než teoretické stanovisko, pro které mne pranýřujete.
A to, že jste se ve svých skvělých nápadech nezmohli na nic jiného, než se naučit brzdit a jezdit, je nezpochybnitelný fakt. Řekl bych, že je to poměrně chabý intelektuální výsledek.
Tak tomu říkám závěr diskuse.
Rada naučit se brzdit a jezdit, je intelektuálně chabé.
A zavzdušnit si brzdy nebo si tam dát pružinu je co? To už je dostatečně intelektuálně silná rada?
Add Lelek:
Paní spadla přes přední kolo 2x a pan manžel shání návod na otupení ostrých hydraulických brzd. Předpokládám tedy, že je to hlavně způsobené těmi hydraulikami. Ano ostré V brzdy by mohly udělat totéž, ale ty se dají celkem snadno otupit. To, že se dělají a montují či dělaly pérové změkčující členy do bovdenu pro přední V brzdy je bez debat. Mohu vám je ukázat namontované na kolech. Takže to asi zase tak velká volovina nebude. Rozhodně to nezpůsobuje nebezpečí. To nemůžete tak snadno odmávnout poukazem na jakousi volovinu. Ty členy alespoň v Německu prošly nějakou zkušebnou, která se k nim vyjádřila.
Ani pan manžel nečeká, že by se manželka dokázala naučit lépe jezdit a hledá technické řešení. Znám několik podobných žen cyklistek a celkem s ním souhlasím. Tyto cyklistky mají přední brzdu hodně tupou a málo funkční. Přesto jí raději nepoužívají. Kompenzují to pomalou jízdou pokud možno mimo silnice.
Místo používání hlavy se vydáváte na křížovou výpravu proti mému nápadu. A je vám celkem jedno, že nemáte tak úplně pravdu. Jste na cyklistickém fóru a nikoliv na tribuně hlásající nezpochybnitelné pravdy.
Servisák mne celkem nezajímá, poněvadž si většinu oprav na kole i autě a v domácnosti snažím dělat celkem úspěšně sám. Servisák pro mne není žádným argumentem, poněvdž opravuje podle jednoho pevného návodu, který není optimální vůči kolu či uživateli, ale hlavně vůči jemu, jeho odpovědnosti a jeho peněžence.
Když přijdete do servisu s V brzdami a řeknete, že je to kolo manželky, která neumí brzdit, tak vám tu přední brzdu bez odmlouvání ztupí, roztáhnou a napůl znefunkční. Čím se to liší u hydraulik? Hlavně tím, že na ně technici uplatňují náhledy z aut.
Už jednou jsem chtěl vědět do kterých brzd se montuje onen "změkčující nesmysl", odpovědi se mi nedostalo. Tak znovu do kterých brzd se to dává? Nějaký odkaz, popis, název, typ, model apod.
Možná se něco tak nesmyslného do brzd někdy před lety dávalo, ale něco co je v posledních 10 letech?
A co takhle rada, třeba u véček je vyháknout, pak neblokují a i špalky vydrží celý život.
Zkusím to najít. Takhle z hlavy to nedokážu. Přátelé to mají, ale když se po telefonu zeptám na typ kola, tak mi nedokáží odpovědět. Nemají ho v Praze a vlastně je to nikdy nezajímalo. Rozpojení V brzd je stejná rada jako odpojení těch hydraulik. To jen jejich lehké zavzdušnění je mnohem lepší rada. Stále brzdí, stále fungují.
Najděte nějakou lepší radu, třeba pro změnu něco chytrého :)
Bla bla bla, ty intelektuále ;-)
http://www.nakole.cz/diskuse/19699-pomozte-mi...
http://www.nakole.cz/diskuse/19699-pomozte-mi...
A to, že z praxe o tom víš úplně kulový a jen fantazíruješ jsem z tebe vytáhnul až jednadvacátýho. :-)
?? Napsal jsi, že jsem se s malým objemem kapaliny vytasil až teď - dokazuji ti, že to není pravda. A ty na to odpovídáš takhle ? Hmmm, vypovídá to jen a pouze o tvojí namyšlenosti a ubohosti.
U mě teda od teďka vedeš, sice jen o prsa vietnamky, ale vedeš, před Cyklopalmovkou ;-)
A chceš tu radu ? Furt stejná a jediná možná a rozumná. naučit se jezdit a brzdit. Stejný jak se zmiňovanou spojkou v autě. I když, ty ji máš určitě taky přiměřeně zavzdušněnou, co ? :-))
A těch brzd s pružinou se dočkám?
Pružina na bowdenu, jestli tím něčemu pomůžu :-) Mám pocit, že právě na Beskydování se mě někdo ptal, k čemu to je.
Je to na tom kole od začátku ('04) a brzdí, tak jsem to neřešil.
Viděl jsem to ještě jednou u někoho na leháči - prý snad proti snadnému zablokování zadního kola.
Dík Radku, alespoň už vím co si mám pod tou pružinou představit a co hledat. Tohle jsem snad ještě neviděl. Co mám tohle kolo, bezmála 10 let, tak jsem se s tím nikde na nových kolech a brzdách nesetkal.
Je poznat, že to tam je proti brzdě bez toho udělátka? Opravdu to nezablokuje kolo nebo to jen žere tvoji sílu ke stlačení brzdy a rychlejší únavě rukou?
Normálně nic poznat není. Pružina je dost tvrdá a začne účinkovat, až když už jsou špalíky pevně přitisknuté. Pak když se zabere ještě větší silou, tak jde páčka zmáčknout až na řídítka. Takže normální brzdný účinek to nijak neomezuje a jestli jsem někdy nepřeletěl přes řídítka právě díky tomu, to neposoudím. Víc k tomu nemám co dodat - už to kolo pravidelně nepoužívám, se stejnou brzdou bez té úpravy jsem nikdy nejezdil a s brzdami na favoritu se to srovnat nedá.
Omlouvám se za zdržení s tím pružinovým omezovačem V brzd do bowdenu. Fotka tu už prošla, tak ještě připojím pár odkazů:
http://www.dawesport.cz/omezovac-brzdoveho...
http://www.neklansport.cz/omezovac-brzdoveho...
Dva články kde se popisuje jeho skvělost, či použití:
http://www.bikeprodejna.cz/clanek/leader-fox...
http://www.bike-forum.cz/forum/posouzeni...
ale nic
Ale to je přece poměrně prosté. Většina lidí se dokáže naučit brzdit a pak jim to překáží a zhoršuje brzdění. Pro ty, kteří se brzdit nenaučí je na V brzdách mnohem jednodušší a ve výsledku levnější tu přední brzdu povolit a prodloužit jí zdvih. Případně jí nechat špatné špalky a udělat, že skoro nebude brzdit.
Já osobně nejsem zastáncem kazítka brzd, jen pro paní, co létá přes řídítka by to mohlo být šikovné.
Nejen ochoten - někdy je to i příjemné zpestření.
Pracuji v jedné místnosti (prodejně, servisu, je jedno jak se to nazve) a kecat se zákazníky tedy mohu při práci.
To je jenom na starou "skládačku" na chalupu. Tohle mi tam nikdo neukradne. Takže do toho nechci vrážet skoro žádné peníze. Koupit na ní úplně nové brzdy ? Fakt tady se super radí. :-(
Tak tady se fakt radí dost blbě.
1.Do názvu vlákna napíšeš bowden.
2.Pak mluvíš o lanku.
3.Dáš odkaz na obchod, kde tě poštovné přijde na 100,- až 110,- korun.
4.Když Ti tady někdo řekne co by bylo nejrozumnější (mimochodem lanko stojí desetikkorunu a páčky lehce přes stovku), tak se Ti to také nelíbí.
Co s tím?
Neradit.
Jo kaju se za spoustu chyb:
Když jsem odkliknul dotaz, tak jak to opravit.
1-2) Chtěl jsem napsat samo: Lanko a Bowden.
3) Odkaz - Když člověk hledá a vyhledává, tak to byl jenom příklad - ten odkaz. To musí být vše dokonalé ?
4) Jo páčky zauvažuji, dík to je alespoň rada.
ustřihni kousek zadního blatníku a brzdi ´na pekaře´ (ideálně v dřevákách, ty opravíš i sám)
Jako nechci být zlý,ale bovden a drát s válečkem mají snad v každém cykloobchodě. Nebo su blbé jak pantok?
A ty kulaté placáky se dělají minimálně 2 rozměry
A když chceš, tak oba na jednom lanku, na každém konci jiný druh
http://www.kupkolo.cz/brzdove-lanko-shimano...
Můžeš sem prosím hodit odkazy ? To mně zajímá !
http://www.zbozi.cz/vyrobek/lanko-brzdove-mtb...
http://www.mcbike.cz/brzdova-lanka-na-jizdni...
http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo...
Správný přístup pane kolego.
Když už na skládačku, tak jedině XTR - přeci by tam nedával nějaký šunt!
:O)
Jak se prosím liší šuntové ocelové lanko od ocelového lanka do sady XTR?
No přece nápisem XTR!!
U vidlic, obdobně, je to pak Reba. Bo Reba p*čo!
;-)
Vaše odpověď je na vaší standardní úrovni, bohužel. To světlo z duše se vám už opět vytratilo.
Kdybyste se jen trochu zamyslel, tak byste uvažoval, zda se ocelová lanka přenášející pouze tah na přehazovačku vůbec mohou nějak lišit. To je otázka, která by mne zajímala. Ovšem ve vašem rozpoložení je to na vás patrně příliš. A já tak doufal v to světlo...
Buď nežereš maso a tudíž nerozumí vtipu, nebo bys měl k očnímu, protože nevidíš smajlíky, anebo jsi ...., co nechápe zjevnou nadsázku.
Ono se to u vás špatně rozpoznává, zvláště když se mne snažíte poslední dva dny označit za vola. Ano na konci je smajlík, nepochopil jsem to, omlouvám se.
Já se rozhodně NESNAŽÍM označit tebe za vola. To není možné... ;-)
A ty si vážně myslíš, že v lanku není rozdíl?
Myslím, ale nevím to. Proto se ptám. Ty síly jsou nepatrné, ocelové lanko by se tím nemělo nijak natahovat. Jediná deformace by mohla být v protažení jeho zapletení. Ale ta lanka jsou pletená myslím stejně. Jsou jen zakroucená. Ještě by mohla mít jinou povrchovou úpravu.
No právě, jsou lanka pevná, lehká, dobře utažená, se zabroušeným povrchem aby se nekroutila, nepružila, nenabírala špínu a nedrhla, a pak jsou taky logicky cenově o dost výš než obyčejná, těžší, pružná a bez úpravy.
Všechno jsou to ocelová lanka, takže pokud mají stejnou tlouštku, tak mají stejnou hmotnost na jednotkovou délku. Všechna jsou jen zakroucená s nijak vysokým počtem závitů. Pochybuji, že by se rozplétala či pružila v tom zkrutu. Ta síla je nepatrná, to tu ocel nenatáhne. Ano liší se nerezové lanko a to co chytá lišku. Ale ta se snad už ani neseženou. Mohla by se poteflonovat, aby lépe klouzala a také držela pohromadě po ustřižení konce. Taková lanka jsem ale ještě neviděl. To neznamená, že nejsou. Ale víc toho nevymyslím. Tak čím se to lanko XTR liší?
Broušená nertezová a teflonovaná lanka se běžně prodávají.
Čím se liší XTR od kterých? Od obyčejných nezabroušených a neteflonovaných?
Třeba tím, že jsou slabší, pevněji utažené, nejspíš budou i z lepšího materiálu a s výrazně menším odporem procházejí bowdenem, a jak psal hekynen určitě to bude nápisem XTR a pak i nejspíš cenou :-)
Pro mnoho lidí to je asi jedno a rozdíl v tom nevidí.
Díky, pak má smysl to koupit, tedy ještě s podobným bowdenem :)
Kvalitní a pevný bowden je ještě důležitější než lanko. Mizerný bowden se kroutí a hlavně pruží a sežere hodně vynakládané síly a času než se stlačí a čelisti začnou přiléhat a brzdit.
první odkaz je na lanko do 1Okč.)Ale o to nejde,jen mi přijde že se tu řeší prkotina a pokud by zakladatel vlákna dojel(došel)do jakéhohokoliv cykloobchodu,tak to lanko mají myslím v každém,není to nedostatkové zboží,aby bylo ho třeba objednávat a platit k té desetkoruně 150kč za dopravu a balení,)
Ale on takové nechce, jemu se nelíbí ta placatá kulička :-)
Když někdo chce tak proč by si nemohl koupit lanko přes internet a nechal si ho za stovku dovézt až domů. Třeba nemá čas běhat po obchodech a vydělává peníze aby si mohl nechat lanko dovézt :-)
Když má brzdy na placatou kuličku,tak tam jiné lanko nedá,)
Já to vím,, ale jemu se nelíbí, tak co naděláš :-)
Prosím, nemáte někdo recept, jak zkrátit nerezový lanka? Dneska mi přišly věci na přestavbu favorita a ta brzdová lanka jsou snad na tandem. Stranový štípačky jsou tupý, a nosit celej rám do servisu se mi nechce. Vidím jedinou možnost - jít si do servisu pučit speciály na lanka. Snad mi je na otočku půjčí.
elektrikářský štipky kvalitní
A nerozmačknou to spletení a neroztřepí konec? Já bych asi zajel do servisu a nechal si lanko střihnout. Co by za to mohl chtít, 20 Kč a to bude hodně.
Tak servis bude jistota.Ja ho jednou stříhal podobnýma http://www.gigamat.cz/kleste-na-odizolovani... a nebyl problém.
Dřív jsem to v místě střihu letoval, ale kde je trafopájce konec. Co nechceš mít, půjč. No nic, dík za rady, nechal jsem tam skoro dva litry, tak mi je mechanik nejspíš na otočku půjčí.
bruska
to jste fakt nikdo nezkoušeli ubrousit ocelové lanko na brusce? Nebo si jenom myslíte, že jste vtipní? ;-)
Já to řežu LASEREM
jasně. v cd mechanice. a při cestě si na lanko ještě vypálíš pár empétrojek :-D
Neslyšel jsi nic o drátových magnetofonech?
to bylo v době, kdy se ještě pásli dinosauři? vyprávěj nám o tom, prosíííííííím :-D
:)
To dobře znám od svých dětí: Když se náš tatínek narodil, byla krajina nesličná a pustá, ve vzduchu byl zápach tlejících přesliček a z dálky se ozývaly poslední vzdechy vymírajících dinosaurů.
ty ssebou na cestách vozíš štípačky na lanko?
občas jo. většinou když je zapomenu vytáhnout z brašen. teď třeba vozím snubní prstýnky, 4 tatranky, 5 sojových suků, pláštěnku, bundu, 2 igelitky, hromadu nářadí a všelikého bordelu.
protože jsem prostě zhnilý ty brašny doma vysypat. ale na fyzičku je to zas fajn. když pak jedu bez brašen, tak si připadám tak o 20 kilo lehčí :-D
Ty nůžky na lanka zase nejsou tak špatná investice. Dají se tím štípat i bowdeny a po otupení se dají znovu nabrousit. Při stálé údržbě 4 kol a příležitostné dalších se to už snad vyplatí. No a hlavně ničím jiným se to spolehlivě střihat nedá.
Souhlas. Dvě, tři cesty do servisu a zpátky a kleště jsou zaplacený. Lidi šetřej na nesprávných místech.
Dvakrát do servisu, dvakrát zpátky a lanka jsou jak z fabriky. Akorát jsem se preventivně navlík do bílýho smokasu, sice vypadám důvěryhodně i v montérkách, ale jeden nikdy neví.
Zkoušeli jste někdo udělat nějaké zalití konce lanek po zastřižení, aby se to nerozmotávalo? Jasně jde na to nalisovat tu hliníkovou koncovku, ale při novém mazání bowdenu se to musí sundat a při zasouvání lanka se volný konec protahuje bowdenem včetně jeho plastových koncovek "proti srsti". Pak je jen náhodou, jak to dopadne, zda se nějaké vlákno neuvolní. Zkoušel jsem to zacínovat, ale nechtěl mi cín chytit.
Na cínování musíš smočit koneček do pájecí vody. A stovatovou pistolkou je to pak tak tak. Ale vezme to. Dělával jsem si takhle koncovky plynových lanek na čízu. Ve kšeftě nebyly.
A vezme to i nerez lanko? Jestli nebude problém v tom? Používal jsem Eumetol a na trafopájce tlustý hrot.
Já nerez letoval stříbrnou pájkou, aspoň ten, od koho jsem ji měl, to říkal. Ale šlo to s ní. Ale nejdřív jsem tak dva cenťáky naletoval a teprve pak v prostředku stříhal.
Bojovat stříbrnou pájkou proti rozpletení lanka na kole mi přijde neefektivní. Přesto díky :)
Na nerez lanko by mohla pomoc tato pájecí kapalina http://www.ges.cz/cz/pajeci-kapalina-pk-no-30...
Jejda, díky. To by mohlo pomoci. Tedy já se to kdysi snažil sletovat hlavně kvůli usnadnění střihání. Teď co na to mám ty správné kleště, tak tohle odpadlo. Ale stále mne štve, že díky každoročnímu přemazávání bowdenů si při rozebírání ničím ta lanka.
Nevim, nezkousel jsem, ale na bikeforu kdysi kdosi psal, ze upne volny konec lanka do akuvrtacky a ukrouti to nad plamenem zapalovace. Pry by se to melo zatavit ci co.
Zkusit jsem to chtel, ale nemam doma ten zapalovac :-D
to jsem četl taky ale když tam psali taky o tom, že to lanko nahřeje do žlutého žáru a tím pádem je ocel jak máslo, tak jsem pochopil, že se asi nejedná o obyčejný zapalovač.
a ten zapalovač by pak byl asi takový http://www.svetsoucastek.cz/plynovy-mikrohorak...
protože na žlutý žár by odpovídal teplotě okolo 1000 gradů celsiusa
Přemazavání bowdenu? Já podlehl reklamě, že teflonové bowdeny se nemažou. Protože jednou jsem ho namazal a pak jsem se divil, že mi přesmykač jede jak ve zpomaleným filmu.
Od tebe bych spíš očekával řez autogenem ;-)
Žiješ, chlapče, minulým stoletím.
Doba nová žádá si nové postupy. Jedině TIG je to pravé!
TIG TAG - TOI TOI. Když chceš pokrok (byť už to taky není žádná novinka), tak řez "vodou", nebo elektroerozivně. Případně ten laser.
Ale k choprovi mi fakt víc sedí ten autogen, s velkým hořákem.
Na kolo patří brzdy mechanické :-)))
Od elektrikáře bych očekával spíš brzdy elektrické :-)
Jednoduché věci mají větší životnost.A mech kotoučovka brzdí stejně dobře jako hydraulika.
Z čeho soudíš na větší životnost ? Ta hydraulika je svým způsobem taky nesmrtelná.
Mech. nepotřebuje výměny kapalin. :-) A brzdí v pohodě.
Lanko a bowden taky nejsou věčné. A i mezi hydrama je rozdíl ve vlastnostech, snadnosti a přesnosti brzdění. Dobré mechaniky brzdí v pohodě a u naprosté většiny kol i vyhoví. S hydrama je to ale větší pohodlí a v těžších podmínkách i bezpečí. A ty časy drahých, nespolehlivých a na údržbu náročných hyder už jsou taky dávno pryč.
Pravdu mám leda já. Tak necháme diskusí.
Tady je vidět,že hydraulické brzdy jsou k ničemu,protože lidé s nimi padají na hubu :-)))))
.....a je po problému s nějakým lankem....:-)))