Ahojky. Koupil jsem před dvěma lety mojí na horáka nové brzdy Shimano BR-M596 a už ji 2x vykoply z kola a přeletěla přes řídítka, kolo spadlo na ni. Občas se zapomene a i v malé rychlosti přibrzdí víc přední, která se hryzne a už letí. Mám na svém kole lacinší Shimano M486 a tam je cítit menší "kousavost". Jak vyřešit, aby to mojí tak agresivně nebrzdilo? Napadá mě jen výměna destiček za jiné, tvrdší, měkčí? Nebo mezi ně občas kápnout oleje :-)))
Díkes.
Ten olej je dobrý fígl. To určitě vyzkoušej. :-)))
Odmontuj jí přední brzdu, nebo vypusť brzdnou kapalinu. S takovýmhle materiálem se nedá nic dělat, když jí ani jeden pád přes řídítka nestačí :D
To mě taky napadlo. Dodnes neví, která je přední a která zadní. Jedeme si po Beskydech sotva 15-kou, koukám na ni jak si v klidu přibržďuje oběma rukama z mírného kopečka, pak pravou rukou odháněla nějakou muchu či co a najednou letí přes řídítka... Pak se mi to promítalo v hlavě ještě několik dní, že se mi taky kvůli blbé brzdě může zapleštit :-(
A teď vážně, fakt není reálné řešení, jak ty brzdy "oslabit"?
V autě jsem měl na 120 a Octavii na zimu docela rád zavzdušněné brzdy. Ten tlak byl menší plynulejší a na kluzkém povrchu se to lépe dávkovalo.
Jinak by se dalo dát na zadní kolo torpédo, aby si nepletla brzdy.
Na V brzdy se některé lamy montuje omezovač brzdného tlaku. Je to vlastně pružina, která snižuje napětí brzdy. bude fungovat vlastně jako ta zavzdušněná brzda.
Už chápu, kde se berou ty stesky, že někteří řidiči aut jsou fakt idioti.
Nechápu váš poměrně expresivní výkřik, který je zjevně namířen ke mně. Jen bych rád upřesnil, že Škoda 120 a stará Octavia neměly žádný brzdový asistent potlačující blokování brzd. Na Octavii v některých provedeních se dokonce brzdy samovolně rozštelovávaly a seřídit jejich účinnost bylo poměrně složité. Na brzdě v STK jsem se vždy divil, jak moc se jednotlivá kola rozcházela a to bylo po jejich předchozím nastvení. Za těchto okolností se na kluzkém povrchu silnice (ještě před érou globálního oteplení) jemnější dávkování brzdného tlaku velice hodilo. Tím nemyslím nějaké opakované pumpování, ale pouze pružnější chod pedálu, tedy jesli jste schopen tento rozdíl pochopit. Takže já si rozhodně na svém názoru trvám.
Příště až zase budete chtít takto vykřikovat, tak se předem na chvíli zamyslete, tedy jestli jste toho schopen.
Jen technická. Nešlo asi o blahodárné zavzdušnění brzd. To bys asi opravdu musel našlapávat. Při luftu v kapalině stačí maličko a už se pumpuje. U staré oktávky spíš měl vliv stav obložení, zamaštění bubnů, množství nevybagrovanýho čurbesu v bubnech. Navíc ten jednookruh bez posilovače sám o sobě nic moc účinnost. Po létech se mi to maličko míchá s trábošem, avií, razdvatrojkama, moskvičem a volhou, takže si už nevybavuju detail, jestli byly v bubnech samostavy, nebo se jak u avie pakny doštelovávaly excentrem. Ale ať tak, nebo tak, zatuhlej samostav na předku stejně jako nedoštelovaný excentr dá pocit podobný zavzdušněným brzdám (avie mi začla brzdit až na druhé šlápnutí, stačilo jen pootočit štelunkem a trhala asfalt hned).
Tyhle problémy už s kotoučema nebývají.
Samozřejmě chápu, jak se chová gumový pedál a nebrzdící brzda. S tím může do provozu úmyslně vjet jen idiot. Na svém názoru si rozhodně trvám.
Zavzdušněný pedál akorát znamená, že brzda se chová pokaždé jinak, zejména při zabrždění několikrát krátce za sebou, což je zvláště na kluzkém povrchu radost.
Jestli není lepší nechat si v servisu poradit nějakou prověřenou kombinaci kotoučů a destiček a vyměnit brzdovou kapalinu, což by velmi pravděpodobně vyřešilo nerovnoměrný výkon brzd na oktávce.
Vážený pane, nejprve si přečtěte o čem píšu a pak teprve házejte hnojem. Nepíšu o Octavii vyráběné koncernem Volkswagen, ale o původní Škodovce s bubnovými brzdami nastavovanými exentrem. Měla jeden brzdový okruh, který se samovolně zavzdušňoval, nastavovací excentry se samovolně otáčely a rozštelovávaly. Účinnost těch brzd na těchto automobilech byla mizerná. Takže vaše doporučení o vhodné kombinaci kotoučů a destiček a nějakém skvělém nejlépe autorizovaném servisu je opravdu úsměvná.
viz můj minulý příspěvek, že
Hm opravdu duchaplné ....
Tak se vraťme k původní myšlence.
Namísto toho, aby ses naučil používat brzdu, preferuješ zhoršení funkce již tak neúčinných brzd. Rozumím tomu správně?
Nikoliv, tváříte se, že tomu nerozumíte. Jsou brzdy, respektive byly brzdy, u kterých jedovaté nastavení bylo v kluzkých podmínkách spíše na škodu, než k užitku. Ostatně ABS dělá v podstatě totéž, zhoršuje činnost brzd a to nezpochybňujete. Nechci zde polemizovat, že nerozumím jak a proč to to ABS dělá. Vím to a uvádím to pouze jako příklad. Na kluzkém povrchu jsou bez inteligentního asistenta ostré a nestejně brzdící brzdy spíš na škodu, než k užitku. Ano i tyto brzdy se daly nahradit lepším seřizovacím prvkem a pak se daly nastavit. I v té době se jezdily závody a používaly se kvalitní brzdy. To ovšem nebyl případ hromadné výroby automobilky Škoda. Pokud jste to nezažil, tak to patrně nemůžete pochopit, jak z vašeho psaní jasně vyplývá. Svět aut se změnil, brzdy jsou účinné, s posilovačem, samonastavovací a na STK se kontroluje souběh brzdné síly obou stran na každé nápravě. Ke všemu jsou vybaveny ABS, takže nejdou do smyku. Je to úplně jiný svět.
"Ostatně ABS dělá v podstatě totéž, zhoršuje činnost brzd a to nezpochybňujete. Nechci zde polemizovat, že nerozumím jak a proč to to ABS dělá."
Největší problém zavzdušněné brzdy není nižší brzdná síla, ale právě nejistota a nerovnoměrnost dávkování brzdného účinku, což je na kluzké vozovce průser.
ABS dělá v podstatě to samé, co řidič při přerušovaném brzdění. Akorát na rozdíl od nepozorného či nezkušeného řidiče detekuje zablokování kola okamžitě, a přerušování brzdného účinku zvládá o řád rychleji. Pokročilejší systémy (ESP) navíc umí rozkládat brzdnou sílu na jednotlivá kola tak, aby eliminovala přetáčivý či nedotáčivý smyk. ABS tedy nesnižuje účinnost brzd, naopak ji optimalizuje.
Ne že by nešlo pohrát si se smykem bez elektronických asistentů (mám pořád jedno auto bez ABS a dokonce i bez posilovače řízení), ale - ruku na srdce - kdo je na to celé hodiny a celé měsíce připraven a v krizový moment schopen skutečně účinně provést?
http://www.autoweb.cz/jak-byt-lepsim-ridicem...
http://www.autoweb.cz/jak-byt-lepsim-ridicem...
Myslet si, že se zavzdušněnejma brzdama mám něco jako ABS ... no, nebudu se opakovat :-/
Jeden o voze, druhý o koze. Už to snad nechejme.
S prominutím, plácáš. A tímhle se to jen trochu blbě snažíš zamlžit ;-)
Pokud to mám být ten plácal já, tak já jsem to myslel vážně.
To je ale smutný. Autoškola by ti měla vrátit školný, pokud považuješ ABS za nějakou berličku pro člověka neochotnýho se naučit s citem brzdit. ABS má úplně jinou funkci. Má zabránit smyku v krajních případech a tím pádem učinit brzdění účinnějším, ne že se chromajzl bezmyšlenkovitě opře o pedál a ábéesko ukaž co umíš. Skutečnýmu šoférovi ABS nemusí kopnout třeba za celou životnost auta, pokud se nedostane do nějaké krizovky, nebo si nezkouší, jak se to vůbec chová.
Zrovna tak nějaké dílčí zavzdušnění je úplná ftákovina a fakt dost hloupej vejmysl. Zkus pohledat kdekoliv, zjistíš, že s tímhle "zlepšovákem" jsi přišel nejspíš jako první na světě. Možná druhej po nějakým Pepovi z Horní Dolní. Víc vás ale asi nebude ;-)
Smutné je, že reagujete vytrženě z poloviny diskuse. Takto to vůbec nestálo a takto jsem to nikdy nemyslel. Jen jsem to dával jako příklad vztahující se k tomu, že je občas dobré tlak na brzdový kotouč uvolnit či toho mezního tlaku uvádějící vozidlo do smyku vůbec nedosáhnout.
Už mne tyhle vytržené reakce a dokola vysvětlování, jak jsem to vlastně mínil, přestávají těšit. Zvláště, když jsme to už několikrát popsal. Vůbec politikům nezávidím jejich řemeslo, jistě mají podobné potíže.
... to snad nejsi ani chlap, neumíš-li přiznat svoji chybu.
Nebo, snad, amatérský opravář, který se pouští do opravy "... na tom nemůže bejt nic těžkýho, ´dyš to zvládne ňákej obyčejnej (blbej) automechanik ..."
Jakou chybu? Mám jiný názor, to je chyba? Kolik z vás co mi tu nadávají si sami seřizovali nějaké brzdy? Kolik z vás bylo ochotno s těmi brzdami na autě dokonce nějak experimentovat? Ano jistě pár jich tu je a mají na to jiný názor. Ovšem většina tu papouškuje názory ze Světa motorů.
"experimentovat" s brzdami?
... no potěš koště ...
Experimentovat s brzdami na autě?!? To si děláš kozy, ne?!? Brzdy jsou na autě to nejdůležitější!!!
Tak třetí věta, že ABS zhoršuje kvalitu brzd se ti fakt povedla, to je teda perla.
Ty zřejmě snad ani netušíš co jsou brzdy a hlavně jak funguje ABS a kdy mají brzdy největší účinnost.
cituji: "Nechci zde polemizovat, že nerozumím jak a proč to to ABS dělá. Vím to a uvádím to pouze jako příklad."
Ano znám funkci ABS poměrně dobře. Vím nač to je, vím proč se povoluje brzdný tlak, rozumím tomu. Netřeba mi dokazovat, že to nevím.
Pokud víte víc o ABS, tak také víte, že při zastavení odvalování kol, to povolí brzdný tlak, tedy odbrzdí, uvolní brzdy. Z pohledu aktuálních protivníků, kteří zdůrazňují maximální a co nejrychlejší přenos síly a tlaku na brzdové obložení oproti mému názoru, že někdy je méně více, to ABS snižuje onen tlak v brzdách. Z tohoto pohledu tedy snižuje ono "brždění" kol, dodávám že nikoliv auta. Pokud budu pedálem schopen ten tlak tak jemně řídit, že ke smyku nedojde, tak v systému bez ABS na kluzkém povrchu budu brzdit lépe.
Doufám že se objeví opět nějaký expert, který se mi bude snažit vysvětlit, že ABS vůbec nerozumím.
Zkuste si přečíst co píšu a v jakém kontextu to píšu a pak mi teprve vysvětlujte, že jsem vůl.
Bylo by lepší, kdyby ses držel tématu a nesnažil se, co laik, diskutovat s profesionály (´ronda´)
Jestli dovolíte, tak já na to mám svůj názor a ten je můj a nikdo mi ho nemůže vzít. Může mi ho vyvrátit, ale to se zatím nepodařilo. Pouze ho tu všichni popírají.
Profesionálové velice často postupují poměrně mechanicky jedním vyzkoušeným směrem. Nemá pro ně smysl se pouštět do nějakého experimentu, když jim to tak pěkně funguje.
Já jsem amatér, mé opravy trvají dlouho, ale používám k nim hlavu, protože mi nic jiného nezbývá. Díky tomu se nedržím pouček, ale hledám princip onoho chování. Potom jsem schopen přijít i na nestandardní řešení.
Profesionál prostě nastaví brzdy na maximální účinnost a nástup brzdného tlaku, protože to nastavuje pro jiné profesionály, kteří to umí zvládat a vyhovuje jim to tak. Ovšem jak se ukázalo, tak třeba to ABS to v některých případech popírá. Dokonce ani ti profesionálové nejsou schopni vždy a za všech okolností brzdit přerušovaně a lépe než to ABS.
A pokud se vám nelíbí, že někdo má jiný názor a je ochoten si za ním i stát proti většině, tak se odstěhujte někam mimo Evropu, kde se jiné než oficielní názory nepřipouští.
... manžel tety Kateřiny
To byl ten, co všechno "věděl" a "umě" a všechno rozk*rvil? Mám v tom trošku nejasno, až zmatko.
:-))
On tu palmič žije dvojím životem ? Dva přece nemohou být...
Kdybyste srovnali úroveň článků, tak byste snad trochu prozřeli. Už jen ta úvaha mne uráží. To vás ty brzdy tak strašně nedzvedávají ze židle, že všichni okamžitě vidíte rudě? Občas se zamyslete za co tak strašně a s plným nasazením bojujete :D Za standardně, předpisově a podle šablony nastavené brzdy. Nepřipadáte si občas jako industriální "šosáci"?
Vždycky a všichni se snažili aby měli na svém jakémkoliv pohybovadle co nejlepší a hlavně nejspolehlivější brzdy. A ty si snad jediný, který prosazuje co nejslabší brzdy s mizernou účinností a co je vůbec neskutečné, že místo doporučení naučit se brzdit doporučuješ zavzdušnit brzdy, což je vážně na zabití.
Ale vždyť už na úplném začátku se píše, že paní toho patrně není schopna. Cesta učení je uzavřená. Já rozhodně nepíšu, že je lepší mít zavdušněné brzdy než dobré brzdy. Ale píšu, že je lepší nepadat přes zablokované přední kolo, než mít skvělou přední brzdu. Ale toho jste si nevšimli.
Na suchým asfaltě auto bez ABS opravdu zabrzdíš líp, to je všeobecně známo. Proto taky závodní auta ABS nemají. Většina lidí ale nejsou tak dobří řidiči, takže je pro ně přínosy ABS převažují. Myslím, že to byl od Brahmy celkem trefnej příklad.
Můžeš mi prosím blíže popsat děj, jak si představuješ, že na suchém asfaltě bez ABS zabrzdíš líp?
V motosportu je ABS zakázaný jako nedovolená pomoc řidiči. Zrovna ve formuli by jim to někdy hodně pomohlo, aby si neprobrzdili na gumě plošku, která následně rozházá řízení...
Jinak souhlas, v běžném provozu el. asistenti pomáhají, ne každý je celé hodiny jízdy 100% soustředěn a připraven řešit nečekané krizové situace, drobnou chybu ABS a ESP dokáží slušně kompenzovat.
No šlápneš na pedál, jak jinak :-)
ABS je zakázané snad jen ve Formuli 1, nebo ještě někde jinde?
To "všeobecně známo" by mě docela zajímalo. Kde a kdy to je ? ;-)
Dokud se kola po suchém podkladu točí, brzdí stejně jak bez ABS, tak s ABS. Když kola klouznou, pomůže ABS. Kde má být ta výhoda bez ABS na suchu ?
Proč se to neposlalo celé? Že by místní redakční systém sežral všechno za znakem "menší než", protože to připomíná HTML tag?
Pro klouzání kol je potřeba síla F2, ABS dovolí brzdit nejvýše silou F1. F1 je menší než F2 (aby se to nezablokovalo).
Nebo v okamžiku zablokování nějak klesne odpor? Nerozumím tomu, ale nepřijde mi to moc reálné.
ABS vyhodnocuje vzájemné otáčení kol. Pokud se některé kolo zastaví a jiné ne, nastupuje funkce ABS. Určitým omezením je hladká ledová plocha, kdy se můžou zastavit všechna čtyři kola a ABS vyhodnotí "stojící vozidlo" a dál na to dlabe. Nějakou sílu F1 a F2 může v nějakém pokročilém provedení brát jen jako vedlejší faktor, ale samotná funkce je v tom zachycení klouzajícího kola a uvolnění zablokování.
Furt z toho nevidím jak to může neprodlužovat brzdnou dráhu, když to brzdy *uvolňuje*.
Je to přesně naopak, než jak to na první pohled vypadá. Když kolo zarafneš, tak se sune smykem jak sáňky podstatně delší dobu, než když se kolo uvolňuje a při pootočení intenzivně zbržďuje. Otáčející se zbrzďované kolo má mnohem větší adhezi, takže se zastaví mnohem dřív, než to, které se klouže. A další důležitá věc je ta, že otáčející se kolo se dá ovládat, nasměrovat, třeba na drsnější povrch. Kolo ve smyku se sune kam mu setrvačnost velí.
> Otáčející se zbrzďované kolo má mnohem větší adhezi, takže se zastaví mnohem dřív, než to, které se klouže.
Aha, to jsem nečekal, že neotáčející se kolo se sune lépe než když se otáčí a snaží se brzdit co to dá.
> A další důležitá věc je ta, že otáčející se kolo se dá ovládat, nasměrovat, třeba na drsnější povrch. Kolo ve smyku se sune kam mu setrvačnost velí.
Jasně, to jsem nerozporoval.
Proč moderní vlak zastaví na podstatně kratší vzdálenosti, než xx let starý? Tření kolo-kolejnice je furt stejné...
Ano, je to tím, že moderní vlak (přesněji lokomotiva) nedovolí zablokovat kola.
A ze své vlastní osobné zkušenosti musím říct, že nouzové brždění moderního vlaku je docela "hukot". Bych nikdy před tím nevěřil, a ani by mne nenapadlo, že VLAK jedoucí 160 km/h může zastavit tak děsně rychle.
To zmenili z ciste ekonomickych duvodu...vis kolik pneumatik pri takovem brzdeni driv ohoblovali? Proto ty vlaky delaly tdn tdn :-)))
Vlaky jezdí po pneumatikách?
Vidíš, opět jsi mi ukázal světlo v celoživotní temnotě bludu... A já myslel, že je to tím, že je to kolo, obsah kola je píernadruhou, pí je konstanta, takže ta se nepočítá a ernadruhou je čtverec a to tdn tdn dělají právě ty hrany toho čtverce... A přitom jsou to jen vohoblované pneumatiky... :)
ehm ehm, když brzdí vlak nebrzdí lokomotiva. špalky jsou drahé. Osobní vozy mají protismykový systém, ale kromě toho, že bloknuté kolo jedoucí ve smyku moc nebrzdí hlavně proto, aby smykem nevznikaly na kolech plochá místa. Jednak to zvyšuje hlučnost jízdy, druhak to nemají rády ani koleje.
Třeťak vozy s rychlostí 160 km/h mají kromě kotoučové brzdy ještě přídavnou elektromagnetickou kolejnicovou brzdu, podobně jako tramvaje.
Nouzové brzdění je hukot s tím se dá souhlasit :-)Ale i tam funguje protismyk z výše uvedených důvodů.
Jezdili jsme, nejdřív táta a potom já s Oktávkou z roku 63 asi 18 let. Že by se brzdy chovaly nějak zoufale to nemůžu říct, i když samozřejmě nebrzdily tak jako dnešní kotouče. Ale mít je dobrovolně "oslabené" s argumentem, že na klouzavém povrchu se dá citlivěji brzdit, to je opravdu nápad hodný Darwinovy ceny. I v těch dávných "opravdických" zimách se jezdilo střídavě na sněhu, mokru i suchu. A kdo se nenaučil s brzdami zacházet, tak byl přinejmenším častým zákazníkem autoklempířů.
A k původnímu dotazu - představ si, že před tebou třeba brzdí náklaďák a ty máš oslabené brzdy. Takže spíš doporučím staré Leninovo "učit se, učit se učit se"
Není oslabení jako oslabení. Jen jsem se nesnažil to na zimu odvzdušňovat na úroveň tvrdého dorazu brzdových paken na disky. Prostě jsem tam nechal trochu toho pružení. Když jsem to odvzdušňoval na jaře, tak jsem si dal víc záležet, protože do zimy se to stejně stačilo pokazit. Nechápu, proč máte takovou snahu mi dokázat, že jsem blbec, když hlavní téma bylo právě o tom oslabení přední brzdy, aby se tlak dal citlivěji regulovat a paní nechodila přes řídítka. Tohle by to mohlo velice jednoduše a přitom funkčně zajistit. Vymyslete něco jiného a chytřejšího, rád se nechám poučit.
Proč se na treková kola často montuje do bowdenu přední V brzdy právě ona pružina?
Nikdo ti nic nedokazuje, dokazuješ to sám. My se ti to snažíme jen přátelsky vysvětlit ;-)
Pružina mezi páku a lanko je stejně idiotský nápad.
Jinak, pravda, moh bych napsat i něco k tématu ;-)
To je skvělý nápad psát k tématu a ne jenom se snažit udělat z někoho blbce. Už mne to nějak nebaví.
Pružinka změkčující chod brzdy je pro někoho pitomost, ale pro toho, kdo kvůli tomu přepadává přes řídítka, to může být zdraví zachraňující prostředek. Nejsme všichni stejní. Ne každý je závodník a pistolník, že?
A nejhorší je dělat blbce sám ze sebe :-)
Můžeš napsat který výrobce nebo servisák dává na přední brzdu pružinu?
Tohle snad není schopný vymyslet nikdo kdo trochu přemýšlí. Každý se snaží aby brzdy byly co nejúčinnější a měly co nejmenší prodlevu a zvlášť u V brzd a ty bys jim tam nacpal pružinu. Kde jsi takovou pitomost viděl?
Běžně se to vyskytuje u trekových kol. Račte si všimnout.
A můžeš dát nějaký odkaz nebo popsat kde se běžně vykytuje pružina u trekových kol, která by znemožňovala (ztížila) pevné a rychlé zabrzdění a zablokování kola?
Pokud myslíš pružiny co na V brzdách jsou, tak ty tam snad musí být vždycky, ale ty jsou proto aby po uvolnění páky jen došlo k odtažení čelistí od ráfků, ale to je úplně něco jiného.
Skutečně jsem něco takového asi před 10 lety viděl. Myslím, že byla součástí páky. V podstatě omezovač účinku brzdy. Od určité síly se začala natahovat pružina, takže jsi sice přitahoval páku dál k rukojeti a působil čím dál větší silou, ale nezvyšovala se síla působící na lanko potažmo čelisti. Takže jouda si pak zvykl pokaždé zarvat brzdy naplno, a až jednou přijel na skutečně kluzký povrch, písek nebo třeba námrazu, tak se strašně divil. Stejná pičovina jako zavzdušněné brzdy. Zmizelo to během asi dvou sezón.
Aha, takže jedna ze slepých uliček :-)
To ale musela být hlava, která tohle vymyslela.
No já to na kolech stále potkávám. Pro některé lidi to je na přední brzdě přínosem. Velká část cyklistické populace se přední brzdy v podstatě bojí a brzdí zejména zadní i když není moc účinná. Ale oni jezdí pomaleji a opatrněji, takže se to kompenzuje.
Vy všichni na to koukáte moc ze svého osobního pohledu výkonných cyklistů. Patrně máte malé zkušenosti s běžnými cyklistkami, které s vámi jednou či dvakrát za rok vyjedou na výlet po rovině a jinak na kolo skoro nesednou. Ony se rozhodně učit novým kouskům na kole nechtějí, poněvadž moc dobře vědí, že takové učení může také končit nějakou odřeninou. Takovým koupit kolo s hydraulickou přední kotoučovou brzdou je vysloveně kontraproduktivní a nebezpečný počin.
njn, bohužel na silnicích potkávám i takovéhle řidičky i řidiče. A nebo, když pak takováhle cyklistka vyrazí do běžného provozu. Na co se učit kolo nebo auto rozumně ovládat, však se s tím do cíle nějak překlepu...
Podobný, jak kdyby si jen příležitostný chirurg bral na zákroky radši tupější skalpel :-)
Jelikož se tyto cyklistky bojí, tak se do provozu s auty nevydávají. Myslím, že toho se netřeba bát. Horší jsou dámy, kterým manžel koupil veliké auto, aby se nezabily a přitom nevědí, kam jim sahá pravý blatník.
Mám to originál na asi 15 let staré Meridě Crossway (asi 3000 nebo kolik). Až ty Tchajwance (nebo kdo to dělá) někdy potkám, tak jim řeknu, jaký jsou blbci, dělaj něco co nezná ani Lelek:)
Ono to zas není tak dokonalé, jak to zde v diskuzi řešíte. Asi to byla slepá cesta, podle mě se brzy chovaly jako bez omezovače. Najezdil jsem s tím dost km, myslím, že bez pádu vinou brzd. Měl jsem to na kole, jezdil jsem s tím, nepřekáželo to, ani brzdám nic nechybělo. Je-li menší adheze, kolo se také zablokuje. Myslím, že ten omezovač byl i vzadu. Snad tam je i nějaké nastavování podobné jako předpětí pružiny u brzd. Můžu večer, překonám-li se, skočit do garáže a vyfotit.
U někoho jsem to zrovna nedávno na kole "obdivoval". Favorit neblahé paměti tohle vůbec nepotřebovat. U něj tuhle fičůru suploval "gumovej" bowden a pružící páky a čelisti brzd. Po zmáčknutí páky se bowden smáčknul jak harmonika a sežral většinu přenášené síly. Tohle teď dohání ten "tlumič" účinku.
Celý léta jsem mohl jezdit jen s těma mizernýma bowdenama a brzdama - pak jsem si konečně pořídil slušný brzdy a pevný bowdeny s podélným zpevněním (nesmáčknou se ani o chlup). Brzdy najednou začly skutečně brzdit, s citem a v pohodě.
Nějak tohle celé vlákno nechápu. Hledat způsoby, jak něco konečně funkčního a důležitého z části znefunkčnit, nebo funkčnost omezit... Spíš bych hledal způsoby, jak ty brzdy v hladkosti chodu vylepšit - jiný kotouč, desky. A prostě se je naučit trochu s citem ovládat. Stejný, jako se spojkou v autě, taky se to prostě musí naučit každý, kdo chce jezdit.
Co to mas, prosim, za bovdeny? Potreboval bych neco slusnejsiho k mechanickym kotoucovkam :)
Například tenhle, ale dá se dohledat víc druhů a provedení.
http://www.kupkolo.cz/bowden-alligator-uni-ly...
Kupodivu i u těch osobních aut existují automatické převodovky pro lidi, kteří se neumí či nechtějí naučit ovládat spojku a řadicí páku. Pro lidi, kteří se nenaučí couvat a parkovat už existují parkovací asistenty různé úrovně.
Není to jen o lenosti či blbosti, ale o všeobecných schopnostech. Někdo zvládá bravurně technické dovednosti, ale neumí vařit a ošetřovat a vychovávat děti, někdo to má naopak. Někdo se snadno naučí několik jazyků, ale nezvládne matematiku a naopak.
Někdo jezdí na kole a v autě bravurně a někdo s tím bude do konce života zápolit.
Jo, ale autoškolou pro plné béčko bez ovládání spojky neprolezeš. A nedej bože potkat někoho, kdo různé automaty a asistenty bere jako berličku pro svoji pečlivě pěstovanou neschopnost a neochotu se učit. Když pak musí jednou přesednou do auta bez vychytávek, dějou se věci...
Ano to znám. Tatínek se kdysi naučil jezdit v USA s automatem a pak v Praze musel znovu složit zkoušky. Jednou jsem s ním v autoškole jel :)
Ale to nutné ovládání spojky bude patrně evropská, možná i jen ještě lokálnější specialita. Myslím, že to dlouho nevydrží. Nemám z toho radost, ale asi to tak bude. Jednou nám uříznou volant od kol a tím volantem budeme jen sdělovat počítači, že bychom si přáli zatočit koly a on se rozhodne, zda nám vyhoví.
Takhle to už mám v práci na bulharském vysokozdvihu. Volantem se ovládá jen přepoušťák hydrauliky. A protože toho má už dost, tak abych ujel dvěstě metrů úplně rovně, tak volantem na tý štrece postupně otočím třikrát dokola na levou stranu :-)
No to je blbost. Doufám, že nikoho nenapadne něco takové dělat.
Pokud někdo drží řiditka jedou rukou a ještě ledabyle a zabrzdí si, tak je víc než jasné co bude následovat, podobně jako přejíždět hrby nebo výtluky jen s držením jednou rukou bez soustředění.
To snad je lepši když si natluče protože dělá na kole blbosti než aby brzdy pořádně nebrzdily a
bylo by nutné rychle zastavit a ono to nepůjde a dál se bude řítit třeba ze stráně nebo pod auto.
Někteří lidé na kole jezdí špatně a nedbale. Je to tak, co s tím chcete dělat. Pán patrně nechce radu, že je nejlepší, když si manželka znovu nabije, nebo že má vyměnit toho kripla co neumí jezdit za někoho jiného.
Ano, někteří jezdí špatně a nedbale a proto si také často natlučou, ale to rozhodně není problém brzd nebo kola jako celku.
Je nesmysl snižovat účinek brzd nebo je upravovat k nutnosti vyvinout hodně síly k zabrzdění. naopak brzdy musí jít snadno a lehce s vysokým účinkem a jedině tak je možné s lehkostí a lehkým stiskem jednoho prstu dávkovat brzdnou sílu k bezpečnému zastavení bez zablokování předního kola. Jenže to vyžaduje dobře sedět a oběma rukama se pevně držet řiditek.
Pokud tohle někdo nedokáže, tak nezbývá nic jiného než odložit kolo a chodit pěšky, nebo si pořídit starý těžký rumpál a plížit se rychlostí 10 a i tak si může snadno natlouct, protože dotyčný je kopyto.
Jinými slovy řečeno, když máte manželku takové kopyto, tak jí to kolo seberte, nebo vyměňte manželku :) To je jistě odpověď, kterou ten pán očekával :D
Ano, naprosto správně. Jsou možné jen ty dvě řešení... ;-)
Anebo jí naučit na tom kole jezdit...
hele, to už jsem zkoušel i na kolobce. pravou jsem ukazoval řidičovi, že ho z vedlejší pustím a levou jsem si přibrzdil, protože jsem jel z kopce. ten přelet přes řidítka asi nemusím popisovat :-D
Vyměňte si je. Až se potvrdí, že brzdy jsou v tom nevinně, pokračuj dle doporučení ostatních.
Koukám chlapi tu rozjeli slušný flame :-)
Co se týče výměny brzd, máme každý jiné kolo, já cross 19, žena horáka 16, takže by neseděly bowdeny s olejem. Tuším, že z toho není úniku, předešlé brzdy měla Avid Juicy 3 a ty zase při brždění pískaly, výměna destiček nepomohla.
Tak jsem zainvestoval za Shimana a zase se to chová jak splašený kůň :-(
... možná by stačilo víc ji vykrmit.
Měl jsem ´do nedávna´ 125 kil a nepamatuji si, že bych někdy ´letěl´ přes řídítka. Spíš se (u fáva) deformovala vidlice ...
Vzhledem k tomu, že kinetická energie je rovná násobku hmotnosti a kvadrátu rychlosti, tak zvýšením hmotnosti při stejné rychlosti lineárně zvýšíte svou kinetickou energii. Důsledkem toho, pokud to ty brzdy utáhnou, budete tažen při brzdění dopředu větší setrvačnou silou. Bude to větší nápor na ruce a naopak snáze přes ty řídítka poletíte. Vaší opačnou zkušenost vysvětluje to, že ty brzdy na Favoritovi byly tak mizerné, že vás účinně zpomalovat nedokázaly. To ovšem není případ kotoučových brzd.
Takže by se na tom měl projet někdo zkušený, kdo posoudí, zda je takové chování brzdy normální.
Neslyšel jsem, že by se nějaká kombinace destiček a kotoučů "kousala", ale vyloučit to nemohu. Spíš bych hledal problém mezi brzdovou pákou a sedlem (a ne v rámu :-)).
Účinné brzdy nejsou problém. Problém je blbě sedět a necitlivě rvát za brzdu.
Tedy načit paní brzdit. Pro začátek chytat za brzdu jedním prstem, a snížit těžiště a přesunout dozadu tak, aby se při brzdění zapřela rukama do řitítek a nelétala přes ně.
Naprostý souhlas. Kotouče jsou běžně natolik ostré, že prosté zmáčnutí páčky tě hodí přes řidítka. A pocit, že se zvedá zadní kolo vede k instinktivnímu sevření řidítek i s páčkami a je vymalováno. Co třeba zkusit nacvičit brždění jen jedním nebo max dvěma prsty?
Hlavně se nesnaž snížit účinek přední brzdy.
No a kdyby náhodou nepomohlo nastavení brzdy a někdo zkušený řekl, že ty brzdy jsou zcela v pořádku a že chyba je mezi řídítky a sedlem, tak se dá ještě vyměnit manželka. Pánové, co tak dobře radí, by vám to jistě odsouhlasili.
Prostě brzdy musí být jako břitva, protože to závodníci mají přece rádi. A kdo to nezvládne, ten je kripl a nemá co na to kolo či auto sedat. A basta :(
Jak jsi proboha přišel na to, že dobré brzdy potřebují jen závodníci? To jako nezávodníkovi se nestane, že před ním prudce zabrzdí auto nebo mu nevběhne dítě do cesty? A nikdo tady nepsal o výměně manželky, ale o tom, že by se měla v zájmu vlastním i v zájmu lidí, se kterými se v provozu potkává naučit brzdit. A naučit se - nacvičit, že brzdění znamená víc, než jen zmáčknout páčku na doraz.
Jistě víte, že je třeba ještě tu brzdnou sílu přenést na silnici. Pokud jediným výsledkem intenzivního brzdění bude smyk končící v tom náklaďáku, či v případě té paní let přes řídítka, tak to asi moc nepomůže.
Brzdy musí být tak ostré, aby to řidič zvládl. Paní to evidentně nezvládá a pochybuji, že bude mít chuť se to zvládat učit za cenu občasného opakovaného plachtění. Prostě jsou lidé, co špatně řídí, je to tak a je jich poměrně hodně.
Lidem co špatně chodí také povolujeme hůl či berle a netvrdíme jim, že se jim jen pletou pod nohy a že se mají naučit pořádně chodit. Vždyť se stačí podívat na vás, jak pěkně vám to běhá a jak je to účinné. :D
Ale blbost, základem je naučit se brzdit. Jednak bohatě stačí brzdit jen jedním prstem a zbylými pevně držet řiditka, mít ruce pevně zapřené a ne povolené a taky nohama se zapřít do pedálu a pořádně sedět. No a jestli si z kopce zabrzdila na nějakém hrbu a ještě blbě sedí, tak je jasné, že jde přes řiditka téměř každý.
V autě když se nebudeš pořádně držet a nebudeš zapřený a hlavně připoutaný a řidič zašlápne brzdu, tak se rozplácneš na skle a při troše štěstí jdeš skrz sklo před auto.
Ano máte pravdu. Přesto tohle není rada pro tu paní, která už dvakrát šla přes řídítka.
Prostě tento typ brzd pro ní není vhodný. Například s torpédem by přes řídítka patrně nešla. Nebrzdí to dobře, musela by jezdit pomaleji, což bezpochyby dělá.
Rada pro paní by také mohla být "Co na to kr*vo lezeš, když to neumíš!". Takovou tadu myslíš? ;-)
Nevím, zda to bylo míněno pro mne, ale já bych se této odpovědi právě chtěl vyhnout. Myslím, že je jiná možnost, jak to vyřešit k její spokojenosti.
Je řešení, pokud to jde tak dát pryč kotoučovky, pokud ne, tak jiné kolo, dát tam nějaké měkké ráfkové brzdy co se budou kroutit a hodně pružit, dát měkké bowdeny co dobře pruží a nezabroušená lanka co budou dobře drhnout a nějaké hodně obyčejné a tvrdé brzdové špalky. Na tom rozhodně přes řiditka nepůjde ani když zabere naplno.
No a až bude opravdu potřebovat zabrzdit a včas zastavit a v lepším případě si natluče o překážku nebo vletí mimo cestu, tak teprv potom budou určitě spokojeni, že při brzdění nejde přes řiditka.
O břitvě tu nikdo nic nepíše. Zvládnout základy brzdění je ale vhodné, pokud chce člověk lézt do provozu.
Stále totéž. Paní už dvakrát spadla přes řídítka při brzdění a vy píšete, že je vhodné se naučit brzdit. Vaše cenná rada jí jistě pomůže.
To doufám, jinak bych to sem nepsal ;-)
Nevím čím se živíte, ale váš zářivý talent by se měl upnout na nějaký pedagogický obor. Mohl byste udělat se svými názory díru do světa. Ať už tak, nebo jinak :D :D
Žejo. Lidi dnes strašně často ignorují naprosto základní věci. Utratit jen to, co vydělám, jezdit jen tak, abych to ubrzdil...
A ještě bych si dovolil jeden doplňující axiom:
Nemlýt prázdnou slámu.
Sorry mlít.
Nejdřív jsem to měl správně, pak jsem si vzpomněl na vyjmenovaná slova a blbě to opravil. Teď už to nejde, tak jsem za blbce. Ach jo, taková to mohla být tečka ;(
Wikipedie, to je úžasné:
Slovo mlít se píše na rozdíl od mlýn, které patří do vyjmenovaných slov, s měkkým „i“. To je způsobeno rozdílným původem slov. Zatímco slovo mlýn vzniklo přejímkou z tehdejší německé podoby dnešního Mühle, které se do němčiny dostalo z latinského mola, slovo mlít vniklo z praslovanského *melti přesmyknutím hlásek el a zdloužením slabiky na „lé“ ,kde se „é“ později zúžilo na „í“.
ehm ehm "nemlátit prázdnou slámu."
Chlapi cením si všech názorů a rad, na každém šprochu pravdu trochu :-)
Pravda, již jsem ženě mírně zvýšil polohovací představec a sedlo posunul o 1.5cm dozadu, nicméně tomu přepadávání nejspíš hodně pomáhají šestky prsa :-)))
Teď babo raď ;-)
No jestli nechceš opravdu měnit manželku, jak tady někdo doporučoval, tak ji nauč brzdit. Třeba ji vezmi lanovkou někam do hor a cestou dolů trénujte. Nemyslím to jako vtip, někdo se prostě potřebné dovednosti musí doslova nadrilovat a někomu to jde samo. A schopnost umět zabrzdit je potřebná nejen kvůli ní, ale i ostatním.
Celým Polabím jezdí množství žen po městech a vesnicích, které prakticky brzdy nepotřebují. Jezdí pomalu často po chodnících mimo provoz a jediná brzda, kterou mají, je torpédo. Tyto ženy moc toho na tom kole neumí, s výjimkou vození objemných tašek na řídítkách. Přesto spokojeně žijí a jezdí na kole. Kdybyste je posadil na kolo s ostrou přední brzdou, tak poletí okamžitě přes ta řídítka. Všechny tyhle ženy chcete odvézt do hor a pod lanovkou je učit brzdit, protože kdo tohle neumí ten je úplně k ničemu a brzy se zabije?
Utíkáš mimo téma. Dotaz se týkal paní, která jezdí na horáku s hydraulickejma kotoučema a ne babky z rovin na staré plečce. A moje životní filozofie předpokládá, že když mi něco, co bezpochyby potřebuju, nejde samo, tak se to musím naučit, nadrilovat. A můžu jen tiše "závidět" těm šťastlivcům, kterým to jde samo. A dodám, že nutnost se něco pracně naučit nepovažuju v žádném případě za hendikep.
Jestli je tvoje životní filozofie taková, že když ti něco nejde tak to nějak "ojebeš", třeba zavzdušněnejma brzdama, tak potěš koště.
Jde o to, kdo jí to kolo koupil. Pochybuji, že si ho opatřila sama. Další proměnná vstupující do hry je věk té paní. To, že vlastně neumí na kole jezdit netřeba zdůrazňovat. Ale takových je spousta a přesto na tom kole spokojeně jezdí po svém okolí. Také nikde nebylo řečeno, kudy ta paní jezdí. To, že jí manžel koupil drahé kolo s výkonnými brzdami, vůbec neznamená, že s tím kolem nejezdí jen po vesnici nebo po nějaké rovinaté prázdné asfaltové cyklostezce.
Nemůžete to posuzovat pouze ze svého pohledu.
Kdepak jsi vzal tohle zevšeobecnění ? Jak víš, že by ostřejší brzdy nezvládaly ? Moje máma měla kdysi kolo s torpédem a pak už v důchodu si pořídila kolo s véčkama, slušnej průměr. Používala obě brzdy normálně, bez nejmenšího problému.
Kdepak jste vzal to zevšeobecnění, že když to zvládla vaše matka, tak to zvládnou všechny? Většina žen, které znám brzdí zejména zadní brzdou a té přední se bojí. Takže já zevšeobecňuji ze své zkušenosti přibližně 10 žen.
Nedělej z nich zas takový neschopný chudinky. Kdyby jen trošku chtěly, tak se to naučí během chviličky. Když si probereš, co všechno a jak umí, co zvládají a co se průběžně a nenápadně všechno učí, tak nějaké brzdění přední brzdou je jen naprostá maličkost. Zveličuješ problém.
No když se to takhle napíše, tak máš jistě pravdu. Jsou výkonné, ctižádostivé, schopné, cílevědomé, pilné. Přesto moji přatelé, se kterými jezdím občas na výlety se na kole jasně dělí na ženy a muže. Ty ženy jsou pomalejší, opatrnější, línější a rozhodně mnohem méně používají přední brzdu. Možná je to naším věkem, možná mladší generace vypadá jinak, ale já to celkem jasně vidím takto.
Vyšší představec znamená větší páku, větší moment síly způsobující přelet řídítek. Ale to je jedno, posez se nemá řídit potřebou brzdit (vyjma sjezdových speciálů), ale pohodlným sezením a šlapáním. Abys jí rozhozením posedu nezpůsobil problémy se zády. Třeba já jsem starší pán a i půl centimetru je na mně hodně.
Fakt šestky? V žádném případě neměnit :-)))
Posun sedla kvůli brzdění? Nepředpokládám, že jen sjíždí z kopců, takže pokud předtím seděla dobře, tak tenhle posun se ji určitě bude líbit, hlavně když pojede do kopce nebo delší rovinu.
Já nevím, pánové, ale pořád tu nevidím žádnou funkční radu... :-)))
Já teda přes řidítka v životě neletěla, ale celý život trpím hrůzou, že se mi to stane. Přední brzdou jsem nikdy nebrzdila, z prudších kopců kolo radši vodila...
No a pak jsem vyměnila kolo a je po starostech...
(Ano, viděla jsem video, kdy se nějakému hodně talentovanému jedinci povedlo přeletět hlavou napřed i z lehokola, nicméně pro běžného uživatele můžeme toto riziko prakticky vyloučit.)
Zrovna příspěvek, na který reaguješ, je osvědčený návod mimochodem od velmi zkušeného a chytrého cyklisty :-)))
Nebo poslední odstavec zde ;-)
http://www.nakole.cz/diskuse/19679-agresivita...
Nene, nereagovala jsem na žádný konkrétní příspěvek, prostě jsem to pověsila tak, aby to bylo určitě na konci všech vzájemných přestřelek, které se rozvětvily do více vláken a jinam by to tím pádem nešlo.
Nicméně ta moje rada je taky osvědčená. ;-)
... překlopit se přes přední kolo (na lehu) zvládal občas ´Murphy´ ...
Jo, ale k tomu potřeboval pařez ukrytý v trávě nebo díru do které se schovalo přední kolo :-)
A mohl bych se zeptat za jaké kolo jste to vyměnila, že odpadl strach z použití přední brzdy?
Už chápu za lehokolo. No ale i na něm, když se dostane přední kolo do smyku, tak se pravděpodobně spadne. Pochybuji, že ta paní postavila svůj bicykl na přední kolo a pak s nataženýma a propnutýma rukama se překlopila s celým kolem dopředu. Nejspíše zablokovala přední kolo, dostala to do smyku a přepadla někam šikmo dopředu. Na lehokole to bude víc do boku, ale odře se stejně.
No a dovedu si představit tu paní, co tak dobře jezdí na normálním kole, jak se bude chtít učit na lehokole :)
Je vskutku "úžasné", kolik výmluvenek jsi schopen vyplodit...
Prostě baba na tom jezdit neumí, odmítá se to naučit, tak halt buď bude létat přes přední na držku anebo přestane jezdit. A pokud chce dotyčný jezdit na kole se ženskou, tak buď jí to natluče to palice, jak se má správně jezdit a brzdit, anebo bude jezdit s jinou.
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody (blbé brzdy, blbé kolo, blbý povrch, blbé pláště, blbý manžel).
Můj syn se správně brzdit a jezdit v terénu naučil v desíti. Sjel i padák k Šobesu dolů, kde se musí brzdit oběma brzdama, jinak se to neubrzdí (plus ej tam píseček, takže opravdu se musí dávkovat citlivě). To, že na to dnes $ere, je věc jiná. Ale přes řídítka nelétá... :)
Je opravdu úsměvné srovnávat schopnost učit se jezdit kole desetiletého kluka a třeba 30 leté či dokonce 50 leté dámy, která patrně na kole pořádně seděla až v dospělosti.
Musím konstatovat, že zřejmě vůbec nechápete o čem celou dobu píšu.
A potkal jsem i takové, které se v 60 učily lyžovat.
Takže opět jen výmluvy, výmluvy, výmluvy, kecy, prdy, kuličky.
Váš svět je poměrně jednoduchý. Prostě je tam jen to, co se vám líbí a to co se vám nelíbí to zapudíte. Začnete lidmi jiného náboženství a chování a skončíte neschopnou manželkou. Ano jistě tak můžete žít, ale nejsou všichni takoví.
Přesně. Byla to pěkně sprostá diskriminace vybrat si koc, která je schopná a ochotná se naučit nové věci, nefňuká, nelituje sama sebe a neobviňuje celý svět a všechny okolo za svou nešikovnost.
S ohledem na tvé moralizování předpokládám, že ty sis vzal rozmazlenou ufňukanou krávu, které děláš poskoka, a k ní si do baráku teď nastěhoval aspoň tři muslimské imigranty.
Píšu, že má žena se naučila jezdit v terénu ve 40. Takže neschopnou manželku rozhodně nemám.
Proč sem motáš nějaká náboženství, to fakt nechápu... To má společného s neschopností naučit se brzdit CO?
Náboženství ? To je snad jasný - když máš anděla strážnýho a dáš v pěti vteřinách třikrát otčenáš, tak brzdy vůbec nepotřebuješ...
na to se používá tzv. střelná modlitba ;-)
A jaké výmluvy, můj problém se neřeší, já na kole jezdit umím a používám obě brzdy. Dokonce umím jezdit i tím autem. Jen se snažím najít řešení i pro některé méně šikovné ženy, kterých mám pár podobných okolo sebe. Ženy, kterým tatínek v deseti letech kolo nekoupil a nenaučil je na něm. Naučily se to až v dospělosti, kdy se už bály a byly opatrné. Výsledkem je, že sice jezdí, ale nijak skvěle a do obtížnějšího prostředí se nesmí tahat, protože by si natloukly. Přesto jezdí rády, i když přední brzdu raději moc nepoužívají.
Takže ještě jednou - moje žena se naučila jezdit ve 40. Protože CHTĚLA. Používá obě brzdy, přes řídítka nepadá. Má svůj mozek a rozum, který se nebojí používat. Jezdí opatrně, vymlet se pochopitelně nechce (to asi nikdo). Když už je to nad její (morální) síly, tak prostě sleze a kolo potlačí. Ale nefňuká, nevymlouvá se. Neřekla by "blbá brzda", ale "já jsem blbá, moje chyba" a hlavně "Co jsem udělala špatně? Proč jsem spadla?" - protože to a to "Aha, tak já si na to budu dávat pozor. A když tak mi to prosím připomeň".
Když si vzpomenu, jak "tehdá" seděla na bobku, kolo odhozené vedle a brečela nad kořenem a co dává dnes... Halt to není žádná ufňukaná blbka ale sebevědomá chytrá dáma, která chce na sobě pracovat. ;-)
Hmmm... s mojí poměrně značnou neobratností plus souborem pro mě prostě nepřekonatelných fóbií pro mě byla základka s povinným tělocvikem a občasnými pokusy vytáhnout mě třeba na nářadí noční můrou... a do dneška si uvědomuji tu obrovskou výhodu dospělého věku už nemuset nikomu nic dokazovat a dělat jen to, co chci a umím a baví mě...
Zařazení podobně "obratných" jedinců do kategorie "ufňukaná blbka" jsem tím pádem zažila teď poprvé po zhruba čtyřiceti letech...
Přiznám se, že jsem tě nějak nepochopil, co tím chceš říct. Že bys ta "ufňukaná blbka" jako mělas být ty?!? No to snad ne! Rozhodně nejsi ani jedno. A ani "neobratná". Přímý důkaz - vrhnout se na leháči ujet xxx km!
Nepředpokládám tedy, že jsi na leháči začala jezdit v desíti po té, co ti ho tatínek koupil, jak tady psal Brahma, protože přece podle něho co se nenaučíš v 10, tak se už nemůžeš naučit nikdy. Zejména pokud jsi "dáma"... ;-)
Tak leháč jo... ale je asi tak tisícovka jiných věcí, které prostě nezvládnu a kdyby je po mě někdo chtěl, budu se "vymlouvatů do roztrhání těla...
A i lidi, co se nezvládnou naučit brzdit přední brzdou můžou být dobří ve spoustě jiných věcí.
Takže ne že bych si to vzala úplně osobně, ale v podstatě se mě tady ta obvinění o vymlouvání a ufňukaných blbkách sic zprostředkovaně, ale přece jen trochu dotýkají. Užila jsem si jich v dětství docela dost.
No, i když se nááááhodou spadne, tak z daleko menší výšky. V podstatě si člověk jen přesedne o něco níž. :-)
Já bych tyhle výhody lehokola nepodceňovala...
Ano to je určitě pravda. Jen si dokážu představit reakci třeba mé manželky, která se mnou na kole jezdí už asi 25 let, kdybych jí domu přivezl lehokolo a chtěl jí na něm učit.
Tak jasně, dospělý svéprávný člověk se rozhoduje sám, co si pořídí a na čem se bude chtít učit. To jsem nemyslela, že tu radu má nějak násilným způsobem uskutečňovat partner.
U Brahmy to asi tak "funguje"...
Prostě "Stará, ode dneška jezdíš na lehokole!" :-)))
Musíte se hned do mne osobně navážet? Máte to zapotřebí?
Copak? Potrefená husa? :))
Máte poměrně nepříjemnou povahu a doslova odporný způsob psané komunikace. Musíte zřejmě provokovat za každou cenu a to stojí, co to stojí. Když vám dojdou nebo omrzí vaše přihlouplé rasistické výkřiky, tak to musíte zkoušet alespoň u brzd.
To se dělá jinak. To si koupíš lehokolo, rok na něm jezdíš a nikomu z rodiny ho nepůjčuješ. Jen si po každé jízdě nahlas libuješ jak je to fajn a jaká je to zábava. Rodina si myslí svoje ale červíček už hlodá, semínko pochybností je zaseto a po roce s nevinnou otázkou "Nechcete si zkusit jízdu na lehokole?" možná uspěješ a pak máš vlastní oddíl. ;-)
Proč ty vopičky kolem toho? Prostě to dá befelem a je to! ;-)
To bys taky mohl skončit jako sběratel lehokol se kterým rodina moc nemluví :-)
Proč pořád vymýšlíš nějaké konstrukce, když prostě paní nezvládá ani základy jízdy na kole.
http://www.nakole.cz/diskuse/19679-agresivita...
Brzdit a nedržet se oběma rukama řiditek a zvlášť z kopce je trestuhodné ignorování základních pravidel a také byla hned potrestaná. Prostě za blbost se platí a hubu by si nejspíš rozbila ať má brzdy jakékoliv.
Hodně lidí dělá podobné chyby i při řízení auta, kdy za jízdy honí mouchy, sbírají spadlé věci apod a pak se diví proč se v lepším případě ocitli v přikopě. Že by to bylo tím, že mají výkonné auto s dobrýma brzdama? :-)
když neumíš brzdit na kole,tak na něm radši nejezdi.
A nalitím oleje na destičky je můžeš leda vyhodit. Z destiček totiž nejde olej už nikdy sundat.
Tsss, když tam přisypeš trocha smirku, on se nalepí na ten olej a brzdy brzdí ´jako za mlada´ ...
Tak to už mnohem lepší (po povrchovém odmaštění) je nanést trochu kalafuny (rozpuštěné v lihu). Pak půjdeš napoprvé přes řidítka téměř zaručeně :-)
Používám na Babettě. Bez kalafuny brzdí jako když nebrzdí, vlastnost všech už z výroby. S kalafunou trhá asfalt, gumuje. Akorát vždycky ten první šlajf po aplikaci...
Kde jsem to četl?
Přismahnutím desek na kole se část obložení lokálně přenese na kotouč, takže brždění je trhavé. Ten ´nános´ je mikro a ne po celém obvodě ...
Logiku by to mělo, význam pro mě co provozovatele ´canti´ a ´V´ minimální
To vás tak štve, pokud má text nějakou logiku a nějaké sdělení? Možná by vám více vyhovoval comix.
Já používal kalafunu, když mi zajížděla sedlovka do rámu. Jak dlouho ale vydrží na brzdách? To se musí za chvilku odrolit, ne?
asi žádnou radu nemám, maximálně tak naučit se dávkovat brzdy citlivě a hlavně se naučit pořádně brzdit (přesunutí váhy dozadu při brždění přední atd.)
Ne ne, to je špatná rada, takovou radu nechce... ;-))
Díky panu Hekynenovi tady s tou diskusí končím. Nebaví mne vzdorovat jeho urážkám, které mají jediný smysl urážet a provokovat. Je to možná na škodu, ale od něj je to dostatečně účinné. Prostě tu diskusi opanuje.
Zato od tebe jsme se nedověděli nic jiného než že je potřeba zneschopnit přední brzdu.
Proč nenavrhneš ji vůbec odmontovat? Já vím předpisy, tak co třeba přidělat přítlačnou brzdu ze shora na pláť kola. Ta by se sehnat určitě dala, a splňovala by tvoji představu bezpečného brzdění.
Zase dostal pochvalu jen hekynen. A já nic?!
Asi už to tu někdo psal.
Jestli chceš, můžeš zkusit vyměnit desky.
Možná jsou tam teď sintry, a jsou moc ostré.
Destičky se vyrábějí ve dvou verzích, buď organické nebo sintrované. Sintrované destičky jsou poměrně hlučné a s malinko vyšším brzdným účinkem. Co se týká opotřebování organické destičky se sjíždějí rychleji.
Jinak na zrušení brzdného výkonu stačí někoho silnějšího a ve sjezdu to uvařit :D
Pak se zakalí kotouč, vyhřejou desky a kapalina, takže se celý systém zavzdušní a vyteče, a už to fakt skoro nebrzdí.
Je to "radost" spravovat...
Vážně by pomohlo dát jí dopředu menší kotouč (cca.160mm), když je to holka co má 50kg.
Ale komu by se to chtělo dělat, zvlášť když to třeba zrovna ani nejde kvůli vidlici...
V dobrým servisu poradí, zbytek je technika jízdy na kole.
;)
Já bych tu přední brzdu zavzdušnil. Tím se vyrobí ten správný pružný náběh brzdění a také se sníží její účinnost. Oboje je v tomto případě žádaná vlastnost.
Ale to samozřejmě nic nemění na tom, že by se manželka přece jenom měla snažit se nezabít :)
Neslibovals, že už končíš? ;-)
njn, má radost z vítězství byla předčasná. Zkazil mi den! ;-))
Teda chlapi Vy si dáváte, to musí bavit :-)
Žena má 44 let a aktivně spolu jezdíme 22let. No tedy pravda spíš po zahrádkách, poslední roky má kolena v háji z gymnastiky v mládí, tak se kopcům celkem vyhýbáme..
Zkusím tedy dát dopředu organické destičky. Už vím, že jsem volil zbytečně dravé a drahé brzdy, již při koupi mě překvapily krátké brzdové páčky. Prodejce mi říkal, že se to s přibývající brzdící intenzitou zkracuje, neb už není třeba taková páka.
Nějak jsem to ale zapomněl vsugerovat manželce :-)
Zkusím tedy provést školení v brzdění max. dvěma prstíčky, to by mohlo pomoct...
Díky všem.
jj, nás to prostě baví... :-))
Ty max. dva prstíčky by dle mého měly zafungovat (eventuelně doplnit lehkou změnou těžiště - sedinka o drtínek dozadu). Já brzdím jen jedním ("fakováčkama") a to i u většiny "vražd". Dvěma prsty spíše jen proto, že už mne začnou bolet ruce, případně rovnou chytat křeče. Když doslova stojíš pár km na brzdách cestou dolů výtahovou šachtou (se zadkem za zadním kolem) s kořeny a volnými šutry, tak si "prstíčky" docela máknou... :-)
Naposledy když jsme sjížděli po zelené z Javorového. Jsem to říkal i ženě a ta reagovala, že mám štěstí, že jsem se nezabil, protože by mne pak musela zabít... :-DD
Moje žena má na bajku slx kotoučovky a je s nimi nadmíru spokojená. Pro mne jsou poněkud "gumové" (mám XT), ale já jedovaté a účinné brzdy opravdu potřebuji. Žena je rozumná a "vraždy" chodí raději pěšky; pokud se jim tedy nelze rovnou vyhnout.. :)
Tuhle sobotu Murphy "našel" na polských hranicích nejmíň dvěstěmetrový sešup, kde jsem v půlce stihnul hodit voko na comp. Prej -32% celou dobu. A mě se zdálo, že od polovičky jde ten divnej smrad od mého předního kotouče :-)
Na tyhle brzdy bohatě stačí jen jeden prst (prostředník) a jen s lehce přitahovat, žádné cukání a hlavně se držet oběma rukama.
ono taky záleží na půrměru kotouče pokud tam má 203 tak je pak uplně jedno kolika prsty brzdí,protože to flikuje vždycky. Na hydrauliku se musí jemně jinak pokud na to nemáš kolo tak letíš.
A nebo by se ti hodilo něco podobnýho:-)
Ale di ty brepto. Proč by měl 203 mm kotouč "flikovat" vždycky ? První kolo s kotoučema, které se mi dostalo do ruky, bylo to mé dnešní. A už z výroby mělo 203 kotouče a účinností víc než solidní "džusy". A od prvního okamžiku naprosto bez problémů. Nezažil jsem zabliknutí, které bych si nepřivodil chtěně, nebo z nějaké velmi nestandardní blbosti. Tytéž zkušenosti má na stejně vybaveném kole i brácha. A to nejsme v terénu technicky žádní extratalenti od přírody.
Mám tady pro tebe speciální brzdovou kapalinu, DOT 0.0
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sodovka
Pár použitelných možností by se našlo...
1) Upravit páčky tak, aby se opravdu nedaly držet víc než jedním prstem. Přimontovat na ně nějaké bloky, co by nechaly místo jenom na konci páčky. Otázka je, jestli se nedá brzda kousnout i tím jedním prstem. Nepomůže to proti cuknutí kola do strany při držení jednou rukou, ale naučí to nervat za páčky celou rukou.
2) Potrénovat na nějakém krátkém kopečku. Stačí třeba jenom dvoumetrový hupánek, který se dá přejíždět pořád dokola a cvičit přenášení váhy, pevné držení řidítek atd., dokud to nepřejde do krve. Něco jako dopravní hřiště nebo simulátor :-).
3) Místo předního kotouče dát nějaké méně agresivní ráfkové brzdy, jestli to vidlice a ráfek umožňuje. Opět nepomůže proti jednoručnímu brždění.
4) Pořídit nějaké kolo s geometrií citybiku: pedály víc vepředu, sedlo víc vzadu, řidítka výš, vzpřímenější posez. Ruce pak nesou menší zátěž a část setrvačných sil poberou nohy, což dá navíc nějaký ten zlomek sekundy, během kterého si jezdkyně možná stihne uvědomit, že má tu páčku trochu povolit. Těžiště víc vzadu navíc oddálí okamžik přeletu přes řidítka. Ale pořád to neřeší všechno.
5) Pořídit lehokolo. Už to tu zaznělo a můžu potvrdit, že když je dostatečně nízké, kousnout přední brzdu opravdu nejde - na asfaltu. Na nezpevněných cestách pořád může dojít ke smyku, ale aspoň se potom padá na bok a ne hlavou napřed, což je dost podstatná výhoda. Ovšem není to na skákání přes kořeny.
6) Slyšel jsem o speciálních brzdách, kde páčka ovládá jenom zadní a dopředný tah jejích botek teprve mačká přední brzdu. Ale jsou to čelisťovky, nemají nezávislé ovládání a tipoval bych dost mizernou účinnost - přední brzda závislá na adhezi zadního kola je už z principu špatný nápad. Takže asi slepá cestička vývoje.
Držím palce.
ad 1) já bych si nezavíral možnost brzdit víc prstama, v delších sjezdech se to může sakra hodit
ad 2) přesně tak, cvičení dělá mistra. Trénink ve známém terénu vede k vytvoření správných návyků.
ad 3) a 6) nesnižoval bych účinnost přední brzdy, raději bych zapracoval na jejím lepším využití, ale nebudu se opakovat.
Opět díky za rady, manželka zdraví :-)
Tak podle obrázku je jasné, že chyba je v brzdách a ne v paní :-)
Mno,... vzhledem k tomu, že očividně brzdí i po rovině ... .
:O)
Úplně to vidím, uvolněný ležérní posed. Jak se lekne, zmáčkne brzdy a letí.
Před vlastním brzděním prohnout záda, zatlačit ramena a hlavu dolů a zapřít se proti řídítkům.
Brzdit JENOM přední brzdou (odlehčuje se zadní kolo, při zmáčknuté zadní brzdě se snadno zablokuje, paní se lekne a instinktivně stiskne přední brzdu), jedním nebo dvěma prsty.
Co nejčastěji to zkoušet, třeba cestou do práce to střihnout někde z meze, aby to přešlo do krve, a brzdila tak automaticky, když na techniku nemyslí.
Viz též:
http://is.muni.cz/elportal/estud/fsps/js07...
Tak tu vidím nějakých 190 zcela zbytečných příspěvků.
Zbytečných proto, že jediné poučení - naučit se brzdit si dotyčná paní stejně k srdci nevezme. (Toto tvrdím na základě pravidla o nepoučitelnosti manželek).
:O)
A pokud jde o techniku - jste-li majitelem kola s funkčními, či dokonce účinnými kotoučovkami, buďte jen rádi. Skutečně to nebývá pravidlem.
Tich 190 příspěvků nebylo marných, neb
S ÚSMĚVEM JDE VŠECHNO LÍP
Přesně tak! I padat se dá s úsměvem! A ostatně, i pád je pohybem vpřed... :)
pokud nejdeš na záda,))))
Ale i to je posun v před, protože určitě hned víš, kde se stala chyba a podle toho se zpravidla zařídíš :-)
Nikoliv, ta paní už takhle spadla podruhé. Pravidlo pro ní zjevně neplatí.
Ale nejspíš z jiného důvodu, tak je i možné, že pravidlo platí.
Pokud si takhle chce dál zkoušet co všechno se na kole dělat nemá, tak to budou pro ni dost bolestivé :-)
... komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí!
Ale časem, na x-tý pokus, třeba najde na zemi... ;-)
Platnost pravidla se musí ověřovat. Jeden pokus je houby statistika :-)
Nikoliv, na vyvrácení pravidla stačí jeden neplatný pokus. Dokazovat se musí pro všechny případy. Tedy v matematice :)
Teď jsem našel něco speciálního, omezovač brzdového tlaku pro hydraulické brzdy:
http://reviews.mtbr.com/interbike-2015...
To je asi to, co bys pro svou ženu potřeboval. Je to člen do hydrauliky a točítkem se dá nastavit, maximální tlak v brzdovém potrubí.
Jinak teď mám nové kolo s brzdami Tectro Draco, brzdí dobře, ale jsou naprosto gumové a dají se velice dobře dávkovat. Jejich gumovost je mnohem vyšší než dobrých Véček.
K čemu je dobré si pořizovat dobré brzdy, které brzdí a k nim dokupovat omezovač aby tolik nebrzdily?
Kdo nechce brzdy co brzdí, tak si může pořídit třeba přítlačnou brzdu na plášť a bude spokojený.
Přečti si úvod tématu a dozvíš se to. Stlačit CTRL HOME :)
Máš dojem, že jsem toho k tomu napsal málo? :-)
Nikoliv, ale pán to kolo již koupil a hledá řešení. Já jsem nyní našel zajímavý přístrojek, který by problémy tohoto typu mohl řešit. Patrně není pán úplně osamocený, protože jinak by ten omezovač nevznikl. I na V brzdách něco takového s pérem exitovalo.
Poněkud nechápu proč si někdo pořizuje kolo se slušnýma brzdama a pak vymýšlí jak je umrtvit, protože mu vadí, že dobře a citlivě brzdí.
Nebylo by lepši koupit kolo bez brzdy nebo je oddělat, netřeba pak vymýšlet aby nebrzdila.
Že ty sis nepřečetl zadání!?
Že by další? :-)
Chlapci, chlapci, že vy nečtete a hned píšete? :-))
Evidentně to chápeme rozdílně a ty testuješ naší blbost. Pokud tvůj výrok o brzdách je odtržený od výchozího zadání, tak se s ním ztotožňuji. Nyní po exhumaci tématu jsi explicitně nikde netvrdil, že tvůj výrok má vztah k výchozímu zadání. Pak máš pravdu. Ovšem já se stále kontinuelně k tomu zadání vztahuji a z tohoto hlediska jsi zase mimo mísu ty. Kde je ten správný náhled je patrně otázka názoru a vkusu. Já se v rámci připodobnění běžnému názoru snažím zbavit svého matfyzáckého pohledu na svět a proto ctím tu kontinuitu. Překvapuje mne, že osoba zastávající spíše právnický přístup má v tomto případě spíše ten matfyzácký přístup typu:
Kontrola jízdenek: Pane mohl bych vidět vaší jízenku? Nemohl, mám jí v kapse.
Ty fakt máš dojem, že něco testuju?
Jaký odtržený výrok. Zkus si to přečíst znovu celé od samotného začátku.
To co píšu samozřejmě, že navazuje na předchozí příspěvek, ale také stále je k tomu co zakladatel tématu napsal.
Od samého začátku netvrdím nic jiného.
Buď se věnovat řízení kola a jízdě a naučit se brzdit a nevymýšlet voloviny a nebo prostě nejezdit.
Je jasné, že když někdo bezmyšlenkovitě jede z kopce, čučí kde co lítá kolem, pořádně nesedí a pak si zprudka sáhne na přední brzdu, že je dost pravděpodobné, že půjde přes a natluče si.
Přijde mi to jako snaha mít tupý nůž, aby ses neřízl :-)
Jo, asi tak, hodně přesné přirovnání.
Tak známá věc je, že mastnota snižuje účinnost dost citelne. Další věc ovšem je, že se při delším brzdění z kopce vypálí a zase to brzdí líp. Já si myslím, že lepší je to tu ženu naučit. Samozřejmě laborovat se dá i s destičkami.
jj, devětkrát budu spokojenej, že ty "cinknutý" brzdy pěkně měkoučce brzděj - a podesátý budu nutně potřebovat pořádně zašlajfovat a ony budou zas jen pěkně měkoučce brzdit... :-)
Ta paní ale neumí brzdit s citem, tak aby byla schopna využít přední brzdu na samé hranici maxima. Ona prostě brzdi naráz oběma stejnou silou. :-) Pak je pro ni vážně lépe přední brzdu degradovat. Nebo další možnost ji to naučit. Pokud bude dále lítat, tak si jednou pan stejně musí na kolo najít novou neporusenou.
Naprostá většina lidí u nás řídí auto. A všichni se museli naučit používat spojku. Takže je to jen o tom, párkrát se na hrábnutí po přední brzdě soustředit, několikrát s citem odzkoušet a pak už to musí jít. Pokud není ruka (objektivně) chromá, není důvod se takovou triviálnost nenaučit. Jen pohodlí bez ozkoušení a kraťoučkého nacvičení říct, že to nejde.
Jistě je to v jejím zájmu se to brzy naučit. Nicméně je škoda že pro kola není systém, který by přední brzdu sám povolil v případě, že se jde přes řídítka. Myslím si, že paní zamáčkne brzdu a nepustí ani když už jde zadek nahoru. Já sám se tomu nesměju ani nedivím, protože v začátcích MTB ještě s brzdami cantilever jsem takhle taky vysloveně letěl a jde to sakra rychle... Pak klasicky se v jednom okamžiku raději pustí a natáhne ruce, aby neletěl na hlavu, pak dle situace v lepším případě kotoul a v horším odřená tlama a většinou lokty, kolena, hruď atp. Nakonec člověk začne zjišťovat jak moc má ohnuté nebo zlomené prsty a co všechno odřené a co až na kost.
No jo, ale to bychom za chvíli mohli chtít systém, které nás "zachrání", abychom nenajeli do kandelábru :-)
Nejlepší ochranný systém na tohle je vlastní zkušenost, soustředění a opatrnost.
Zadavatel sem chodí méně než málo, takže ´mezi námi děvčaty´:
a) návrat k původním brzdám, se kterými zřejmě problémy nebyly (byly, ale "páky se musí mačkat moc velkou silou"
b) mechanické kotoučovky ´no name´
c) V-éčka
(b) a c) se musí, k vyvolání brzdného účinku "fest" zmačknout ...
8-D
To je právě ono, něco za něco. Chci účinné, které se nemusí moc silou mačkat - ale děsí mě účinnost. Leda vymyslet neúčinné kotoučovky (třeba s molitanovýma destičkama), jenže ty se zase budou muset mačkat silou... :-))
Stejně lidi použivají převážně zadní brzdu a ta se jí bude mačkat lehce. :)
Ještě jedna možnost = ´zástupný problém´.
Jezdit na kole paní ´moc nebere´, ale nechce pána, který rád, ranit.
...a tak to dá raději dvakrát přes řidítka, aby ji "zachránil" a už ji s tím kolem nevotravoval (= taktika) :-)
... další možnost: vykrmit ji nad ´jateční hmotnost´, sice se bude prohýbat rám, ale přes řídítka? Ani omylem ...
já ti nevím, já už přes řidítka letěl víckrát, a to mám dost na stovku :-)
i když v poslední době se mi daří ty berany nějak přeskočit a pokračovat po svých. asi trénink z koloběžky
A proč se tedy do aut montuje něco tak závadného jako je ABS, když všichni přece umí to auto používat a skvěle brzdit? Proč se vyvýjejí automatické převodovky a spojky? Ale to jsme tu už všechno probrali, že? :) Ostatně znám lidi, kteří ač řidičák mají, tak neřídí, poněvadž zjistili, že to nedokáží. A každý zná nějakého seniora, který dříve normálně řídil a postupně se toho vzdává, poněvadž zjišťuje, že to přestává zvládat. Prostě ne každý dokáže citlivě kvantovat brzdnou sílu. V autě s jeho tunou se na suchu chyba tak snadno neprojeví, na kole je to horší.
Nečekal jsem, že odkazem na to hejblátko diskusi znovu exhumuji.
asi sem si nefšim, ale gde si uvedl odkaz na ten oný bázmek do brzd? kouknul bych ...
Je to kousek výše
http://reviews.mtbr.com/interbike-2015
Protože lidi jsou idioti. V mém nejoblíbenějším autě nemám ABS, nutí to člověka pořád dávat pozor a myslet na to, co vše by se mohlo stát, aby to ubrzdil. A nemám tam ani posilovač řízení, to zas nutí nekroutit volantem zbytečně a třeba zaparkovat na první pokus ;-)
Máš v tom autě ´handsfree´?
Ne. To je taky pro blbce.
Nechtěl bych tě potkat na silnici, když zrovna (za jízdy) vyřizuješ ´neodkladný´ hovor se zákazníkem ...
To se naštěstí nestává. Druhé auto je na krátké pojížďky po městě, takže v něm telefony nezvedám. Manželce volám zpátky, ostatní, je-li to urgentní, zavolají znovu. Neurgentní věci se vyřizují mailem.
Není to tvoje ´nejoblíbenější auto´ autem (šlapacím), které´s co malý chlapec dostal, neponičil a nyní ho (převážně) užívá tvůj potomek?
však on i motor je pro blbce, nicht wahr?
Škoda, že pán nenapsal, jak to vyřešil. Možná dobré řešení jsou véčka na předek, což asi někdo už psal. Výměna vidle za tu pro véčka nebude asi problém. Hlavně vybrat méně účinné špalíky.
A hlavně nezapomenout je před použitím namáznout nějakou odolnější vazelinou.
Za dva roky, co má nové brzdy, spadla dvakrát.
Kolikrát jsi vystoupil (z jakýchkoli důvodů) za dva roky ty?
Takže buď nejezdí a pak je to často, nebo jezdí, ale ani v jednom případě problém není v brzdách.
Vystoupil odkud nebo z čeho?
Ze strany ani jednou a naposledy v neděli z vlaku.
Pokud myslíš z kola, tak párkrát se mi to povedlo, ale určitě ani jednou kvůli brzdám nebo nebo jiné části kola. Mimo dvou případů kdy jsem v zatáčce vytřel silnici kvůli rozlitému oleji a jednou kvůli nepředpokládanému malému fleku ledu na jinak naprosto suché a čisté silnici, to byla v ostatních případech buď moje blbost a nepozornost nebo špatná technika jízdy, nezvládnutá rovnováha a bohužel i hlava, která mě na poslední chvíli nepustila a zbrzdila v hladkém průjezdu.
Ale že bych kvůli vlastní nešikovnosti nebo blbosti přemýšlel jak zhoršit kvalitu a vlastnosti kola, to by mě fakt ani ve snu nenapadlo.
"Vystoupil odkud nebo z čeho?"
Jde-li řeč o ježdění na kole, mohu ti doporučit to, co ´Hraboshovi´.
Využívej analytickou funkci obsahu své (aby nedošlo k mýlce) dutiny lebeční.
Promiň, ale pokud někdo reaguje a napíše to cos napsal ty k mému příspěvku a doporučení mizerné gumy ve véčkách namazat kvalitní vazelinou, tak i Hraboshovi je určitě jasné co tím je míněno a jak to je myšlené. A pak je jasné, že se s nad ani nedá reagovat jinak než dotazem odkud nebo z čeho.
Tak snad ses už probudil a začal přemýšlet nad napsaným textem a začal si využívat analytickou funkci své dutiny lebeční.
Máš v tom hokej. AV vyzýval k použití funkce obsahu dutiny, kdežto ty chceš funkci už jen té dutiny. :D
Paráda, ty seš probuzený, tak teď už snad můžeme pokecat i o brzdách :-)
Už je vše vyřčeno, nejsem nekrofil, abych obcoval s exhumovaným tématem :D
A ke všemu já s vašimi názory na vhodnost dobrých brzd souhlasím a dokonce jsem si koupil nového modernějšího horáka s duralovým rámem a hydraulikama. Teď se z jejich účinnosti a jemného ovládání vysloveně těším. Jen ta paní má specifický problém, který asi sama řešit není schopná.
Trochu´s to popletl.
O vazelíně na gumy ´V-éček´ jsem nejspíš nepsal já, ale někdo mě podobnej.
Možná ´pavka´, co já vím ...
Ježííííš. Prosím, čti celou větev ještě jednou. Netvrdím že o vazelině na brzdách píšeš ty. To jsem přece napsal jí :-)
Ale také si přečti komu a proč jsem to napsal.
Ale když už jsme u toho, máte někdo dobrou zkušenost, jakou tu vazelínu ? Mám tady lithiovou, molyku, vazelínu keramickou i kosmetickou. Všechny se ale brzo obrzdí. Nejlíp asi vychází klasická A00 ve větší vrstvě. Akorát se teda blbě aplikuje a na prašnější cestě do sebe bere i dlažební kostky.
Tak jsem to konečně po roce a půl vyřešil výměnou destiček za kombinované - Ashima AD0104 Sintered - Organic - Sintered. Ověřil jsem si, že se stále organiky zakusovaly a při dlouhém brždění rychle vadly.
Moja patří mezi ty zbabělce co sebemenší kopec celý probrzdí, takže by pro ni byly asi vhodnější "sintry", no po zjištění možnosti výměny za hybridy jsem do toho šel i u svého kola a jsem nadšený a maximálně spokojený. Nekouše to a nevadne to, spojilo to opravdu výhody obou materiálů a v mém případě tudy vede cesta :-)