Tak mě ho dovezli, na skládací kolo slušná krabice :-)
Sestavit to šlo snadno, doplnil jsem o spd pedály, sedlo a zrcátko a vyrazil. Nikdy jsem nejel na 26" kole, tak zezačátku mírný nezvyk, ale už jsem s Joe kamarád.
Zdá se mi, že kolo je osazeno tím nejlevnějším co se dalo sehnat, otočné řazení jde ztuha a divně v tom křupe, po pár sezónách s odpruzenou sedlovkou se mi zdá posed poněkud tuhý.
Brašny na to navěsit jdou. Takže budu mírně vylepšovat. Určitě koupím odpruženou sedlovku, váhám nad nábovým dynamem na svícení (za tu cenu mohu mít slušný světlomet na baterie) a potřebovalbych poradit s tím řazením. Vyběhá se to nebo mám koupit něco solidnějšího?
Já mám pocit, že mě se řazení "rozchodilo". Větší problém jsem měl s tím, že na Ternu mám otočný grip jedním směrem a na lehoušovi druhým, takže když přesednu, tak řadím obráceně.
Ujel jsem 50, a začíná se to lepšit, snad.
Já furt sahám po řadící páčce...
Myslím, že to půjde, skládá se fakt luxusně.
Jediný problém je, že přišla moje malá, a pravila: "Ty máš nové kolo? Půjčíš mi ho do Rakouska?" a zapráskala na mě těma svejma řasama a hodila ten pohled "ty jsi tatínku ze všech chlapů nejchytřejší, nejsilnější a a prostě nejlepší" a já podlehnul, a tak celé léto budu drandit svého Authora, protože skládací Tern s ní bude někde na té praxi, či co tam má...
Stejně ho budu potřebovat jen příští týden do Anglie a pak až v září....
Tal jsem měl, chvilku, skládací kolo Tern Joe :-(
Některé dcery jsou všechny stejné. Ženy také.
aspoň víš co se skrývá ve větě "Moje drahé děti." :-)
Neplačte, stejně to nebylo nic moc a dcera to rozláme nebo zapomene stejně jako jiné kolo :D
No, kolo to nic moc není, tedy tím ostrojením, ale ten princip, zlomit ho v pülce, se mi líbí.
Dopadne to s ním jako s tím mým Authorem, origoš na tom zůstane jen ten rám....
Nechápu, proč mi nedaji šanci si kolo tak trochu nakonfigurovat jak by se mi hodilo...
Určitě by to šlo si ho nechat poskládat zhruba podle představ, ale ne od běžného prodejce, ale přes někoho kdo jednotlivé díly podle přání poshání a poskládá do celku.
Takovej zmetek, první ze všeho bych to pořádně svařil a vystužil v tom kloubu, aby už se mu to nikdy v půlce nezlomilo.
Dalo mi dost práce to vůbec sehnat, prodejci uvádějí "skladem" ale skutečnost je jiná.
Tenhle mám od AZUBu.
Oni vyrábějí snad tři modely, všechny mají stejný rám, jen jiné osazení, ale na lepší model bych musel čekat týdny.
Převody mi vyhovují, zdá se, že nejlehčí je o dost lehči než mám na treku. Sedlovku odpružím, teď váhám nad ráfkama a obutím, pro mé "asfaltové" účely by mohly být pláště užší, si myslím, ale nemám porovnání a neumím to posoudit, co to udělá.
Když to pořádně nahustíš, tak pojedeš jen po obvodu bez deformací. Jen bude to kolo těžší, než s úzkým pláštěm. Ale zase to bude méně pružit. Také je dobré nepřekračovat mezní tlak uváděný na plášti, jinak to na sluníčku dokáže bouchnout.
Pružení obstará sedlovka, přemýšlím, jestli má cenu měnit ty ráfkya s tím i gumy, nebo ne,nebo se do těch ráfků dá osadit jiný plášť?
Ty ráfky jsou nějaký noname....
Jestli čtu dobře, tak šíře je 1,7 a to zase není tak moc, to je běžná šíře trekových plášťů pro pohodlnější jízdu na ne zrovna dobré povrch cesty.
Na treku mám 37 (asi1,5") a jsou už dost úzké. Pokud to máš na výletní a pohodlnější jízdu, tak bych užší nedával.
Zírám a nechápu.
Za skládací mechanizmus se platí, aspoň tak to na českém trhu vypadá. Joe není drahé kolo, takže výsledné osazení tomu odpovídá. Na expediční ježdění, byť s pomocí SA, je to podle mne nevhodné.
Celkový upgrade na standardní úroveň expedičního kola je podle mého názoru nesmysl, protože se výsledná cena kola zdvojnásobí. Za takovou cenu se pak pořídí kvalitní cross nebo 29" v nadstandardní výbavě.
Jenomže když je základní priorita a požadavek skládací kolo, možnost zabalit a snadno převážet, vlakem, busem, autem, tak potom musíš vzít rám jako základ a zbytek dostrojit podle svého.
Tvoje argumenty chápu, jen problém je,že jsem nikde nenagooglil velké kolo (28") co by sesnadno dalo složit na 120x90, což je limit pro francouzské železnice, abys nemusel mít rezervaci na kolo.
Taky "expediční" ježdění a moje ježdění je něco jiného. Vezu si toho malinko, bydlím v hotelech, počítám denně tak 120, maximálně 150. Výhoda je, že když mě to naprdne, zlomím kolo v půlcd a jedu jakoukoliv hromadnou dopravou, třeba jen kousek, ale pomůže to.
Proto jsem toho Joe kupoval a teď špekuluju, co bych na ném mohl vylepšit, aby to mělo smysl.
Se skládáním velkého kola je problém. Klasické skládačkové klouby jsou pant, dvě trubky natvrdo přiléhající k sobě a klapák. Ty trubky do sebe nejsou zacvaknuté, takže to má vůli. Kloub se po čase ochodí, což se prý řeší vložkou. Klapák je zpravidla seřizovací. Tolik ke skládání.
Za velké skládací kolo s relativně stabilním rámem považuji Montague Paratrooper Pro. I zde se však připlácí za skládání a neskládací horák by za ty peníze vypadal nesrovnatelně lépe.
Jestli to máš jako kolo pro vybrané trasy, tedy s nutností skládat, s omezenou bagáží a s limitovanou náročností tras (kopce, terén), tak bych to kolo nechal, jak je, a měnil bych jen to, co Ti vysloveně vadí anebo co doslouží.
Nemá smysl měnit ráfky, když by to znamenalo vyměnit i výplet a hlavně středy (kvůli ložiskům). Místo odpružené sedlovky bych možná zvážil kvalitní kožené sedlo. Řazení bych nechal, protože jinak to budeš muset vyměnit celé.
Nejsem příznivec ladění za 100% a více ceny původního kola, protože výsledek je zpravidla horší a dražší než koupit to jako celek. Mimochodem sólo rám by Ti Azub dodal, ale to už je teď pozdě.
Ony ty jejich komponenty chodí a i něco vydrží. Jen to není tak dokonalé, jako profláklé značky a jejich řady střední nebo vyšší třídy.
Dobry den,
silnicni montague: http://www.montaguebikes.com/crosstown_comfort...
budto nechat poslat z Nemecka z www.montague-bikes.de nebo se zeptat v prazske Velorame u pana Blahy,jake maji kontakty.
Drzim palce,se slozitelnym horakem-crommolybdenovym pradedeckem techto kol mam zkusenost pozitivni,ale jezdim jenom po republice.
Prijemny den
Ty to je bomba tohle kolo, jsem netušil, že niečo také existuje :-)
Asi prodám svoji sbírku silničních cyklo-speciálů a koupím tohle silniční skoro-univerální.
P.S. Tak z toho asi nic nebude, stará říkala, že jsem se asi zbláznil, nebo co.
Já o něm vím, ale stojí 3x víc než Joe...
A furt je to jen 26" kolo
Tak prd, tohle je 700, tak to jo...
Po asfaltu by to sice krásně frčelo, ale na bágly to dělané není, by se to kroutilo jak žížala.
V kombinaci s Extrawheelem by to možná za hřích stálo, ale už mám doma šest kol, z toho jedno skládací, kupovat další je nesmysl.
Extrawheel by ti zase omezil možnosti nasedání do vlaku a tak.
proč omezil? Když máš v tašce dvě 26" kola s rámem tak jedno 26" kolo s vidli by se tam do té tašky vlezlo taky. A váhově to tak strašné není.
Mám jinou koncepci.
Dvě brašny do pytle na záda, a brašnuvse slož
eným kolem přes rameno.
Další kus železa by asi byl na obtíž.
Ale tohle kolo je ještě větší, jede na 28, a jak jsem koukal, skládají ho tak, že kromě toho toho otočení mu sundavají přední kolo.
Holka na videu ho tam pak hezky zacvakne, aniž by se starala o brzdy, to zatím nedovedu :-)
no šak jo ten extrawheel je kolo navíc s vidlí, to bys do brašně se složeným kolem jenom přidal. Měl bys menší zátěž na nábě zadního kola jako bonus a případně rezervní plášť v případě, že by všechny kola byla 26"
Tenhle Tern ty brašny uveze, žádné kolo navíc netřeba. Stejně v tom vozím jen kreditku a pak nabíječky :-)
On je tam ještě podstatný rozdíl 3x7 vs. 1x7.
Tohle je trochu drazsi:
http://ritcheylogic.com/frames/road/break-away...
Na horske 20" kolo je tento ram -
pricip dvojite sedlove trubky pro otoceni zadniho trojuhelniku:
http://www.changebike.com/product_fb_df-663-W.html
Komponenty (zejména ráfky) bych měnil, až doslouží. Jestli tam dávají totéž, co na skládačky, tak to nebude trvat dlouho.
Za velký problém pro Tvé užití kola považuji rám, přesněji kloub. Každé skládací kolo v něm má vůli. Kolo tak bude citlivé na zatížení (silová jízda, bagáž).
Z hlediska osazení považuji za přijatelný standard Shimano LX, nově SLX nebo aspoň Deore. To Tern nesplňuje. Funguje to, ale je to znát. Až to rozebereš a srovnáš s LX nebo s XT, pochopíš.
Doufám, že až si tohle přečtou, prodají mi pánové náhradní díly na mou skládačku, až je zase budu potřebovat.
Terny jsou určitě dobré skládačky do města, do náročného provozu (velká zátěž v kg nebo vysoký nájezd km) bych je ale nedoporučoval. Ujedou hodně, ale kvalita komponent se pozná. Na druhou stranu je korektní říct, že ceny náhradních dílů tomu odpovídají, tedy jsou rozumné.
Pneumatiky bych nechal, co to půjde. Rozměr 1,7" je dobrý, pokud se Ti vejde pod blatníky. Důležitější než objem pláště je použitý vzorek. Pokud ten není hrubší, než jsi zvyklý, větší odpor nepocítíš. Naopak poznáš, že to méně drncá, což se na delších trasách hodí.
Já už bych pod 1,6" nešel. Teď mi odešel zadní plášť, tak jsem tam dal 1,35", kevlarová patka a kdeco, ale jakmile přijde nový 1,6", hned půjde dolů. Širší mi, bohužel, nedovolí zadní stavba.
Osazené Schwalbe nebudou špatné.
Na otočné řazení si zvykneš. Částečně se i ochodí. Nikdy ale nebude tak přesné jako dnešní páčky. Ale neměnil bych, protože to bys to pak musel vyměnit celé.
Na Tern Link D8 se mi řazení na hrbolech povoluje, tak to musím za jízdy co chvíli štelovat. Kdyby někdo věděl, co s tím, byl bych vděčný.
Po ojetí bych určitě vyměnil kazetu. Jestli je tam ta, co ve specifikaci Azubu (14-28), tak to je na pohodu, ale mně by to nestačilo. Podle fotky to na ní tipuju i v reálu.
Na crossu mám 3x9 a kazetu 11-32 a tu 32 musím občas používat. Kolečka 11 a 12 se dají oželet.
Pokud jde o osvětlení, toť otázka, kterou budeš řešit skoro s každým kolem. Pokud to kolo pojede jen jednou za čas nebo na vybrané trasy, tak bych šel do kvalitní nabíjecí svítilny. V opačném případě dynamo a jen bych zvážil, jak moc do něj investovat.
Výhoda kvalitních nabíjecích světel je, že jsou výkonnější než světla na dynamo. Tedy můžeš je pak použít i na svém Authorovi jako světlomet do dálky, což se může hodit.
Díky za všechny rady, asi to tedy tak nechám, a až to ojezdím, postupně to upgradnu.
Mám na velkém nábové dynamo a vyhovuje mi v tom, že svítím furt, nemusím myslet na to jestli jsem nabil, jestli jsem nezapoměl světlo doma, prostě svítím, na silnici je to podle mého významný bezpečnostní prvek. Ale i s ráfkem by ta sranda vyšla zase asi na bůra, a to je fakt na pováženou, jestli nestojí za go popřemejšlet.
Sefel jsem vyzkoušel povícero, to co mám mi vyhovuje, taky už tam visí a tu pružnou sedlovku mám taky ozkoušenou.
Je tam 7mi kazeta, přebody mi vyhovují, možná postrádám nejmenší kolečko, ten nejtěžší se mi zdá pomalejší než na velkém kole.
Brzdy brzdí, ale vypadá to jak ty co osazují na Olpran, řazení je rewoshift od Shimana, zvykám si obtížně, ale poddá se to.
Ten skládací zámek vypadá velmi fortelně a masivně, prostě dvě příruby na sraz, zaaretováno. Doufejme, že sevty příruby nezdeformují, vlastně to je jediné, co na tom kole má nějakou cenu a co ospravedlňuje velkovou cenu, protože fakt to osazení je dost tristní...
Brzdy vypadají jako na D8. Časem trochu viklavé páčky, ale jinak dobrý. Botky jako všechen spotřebák bláto, ale to není žádná drahota a stejně se to musí průběžně měnit. Brzdy tedy jako problém nevidím.
Na kloub je důležité přetěžování a četnost skládání. Při běžném užívání (mám najeto přes 7 000 km a neskládám, když to není nutné) je kloub OK. Že tam časem vakl vznikne, to je jasné a ví se to. Neumím předpovědět, za jak dlouho. Nicméně podobné to bylo s Dahony, které jsou na trhu déle. Stejný rám jako starší Dahony mají i skládačky od Authoru. Zkušenosti specializovaných prodejců tedy jsou.
Když kolo zvednu, cítím, že se to v kloubu trochu hýbe. Podle mne by pomohlo, kdyby se trubky nejen dotýkaly, ale kdyby do sebe zapadly jakoby na zámek, ale tak to nevyrábí. Vlevo to visí na pantu, což je ve směru nahoru a dolů jediný pevný bod, a vpravo to přimlaskne packa. Někdy v tom při jízdě vrže, pak se doporučuje namazat místa dotyku.
No, to je ten problém.
Současné skládačky jsou dělaně tak, že hraje roli, jak snadno a rychle to složíš, cvak cvak a jsem ve vlaku.
Moje potřeba je výrazně menšinová, i toho Joe inzerují spíše než jako skládačku, jako kolo co zabere málo místa.
Pokud bude zle, vyvrtám do té příruby 2 díry, a stáhnu to VP šroubama, žádný vakl se konat nebude. Mě nevadí 20 minut kolo skládat nebo rozkládat, svojí 28" prostě do požadovaných rozměrů nesložím. Blatníky, nosič, to jsou věci, které složené kolo dost zvětšují.
Joe je přesně na hraně. Složený je furt zavazadlo a ne kolo, tedy doufám :-)
Dobry vecer.
Uvazoval jsem kdysi ram Dahon-Espresso
(spis nez Tern-Joe) na V-brzdy,ale z toho hlinikoveho skladaciho pantu jsem mel strach z vycochtani .Jake mate Vy-nakolaci zkusenosti s jeho zivotnosti a trvanlivosti.
Jsem vdecny za jakokouliv zminku z osobnich zkusenosti.
Prijemny vecer
Dej mi čas, dostane za uši od těžké váhy.
Jak budu mít nějaké výsledky, dám vědět.
Jsem zklamán tím "Tesco style" osazením, za 15 tisíc koupit skládací rám je docela drsný humor.
Psal jsem to výše. Já mám nalítáno 7250 km a kloub zatím drží. Teď mám nový rám z jiného důvodu, takže počítám od nuly. Nějaké to vrzání a pružení je ale normální. Hodně záleží, jak se za to vezme a jak se to zatíží.
První rok jsem jezdil jako na jiných kolech, shodná rychlost, pokud to terén dovolil. Nalítáno 2,5 tis. km a opotřebení bylo dost znát (celkově). Pak jsem zklidnil (delší a náročnější trasy kolo přestalo jezdit) a opotřebení postupuje znatelně pomaleji.
Byl jsem přítomen diskusi prodejce se zákazníkem, který měl Dahon a vyviklaný kloub řešil. Prodejce navrhoval dát tam vložku s tím, že je to normální stav, ke kterému jednoho dne dospějeme všichni. Bohužel nevím, kolik toho ten Dahon najezdil.
Ještě bys měl blog z cesty psát pod nickem Jindra-Joe, když už tady je Joe-Cube. :)
Já Joe mám za Pepíka :-)
Snad na něm kus světa uvidím, snad brzy, dám vědět.
Myslím, že pro tvoje účely asi dobrý. Vlastně taková přerostlá skládačka. Možná o kousek lepší by mohl být Dahon Matrix. Tedy lepší z hlediska sil v rámu. Rychlost skládání máš lepší na tomhle. Na druhou stranu tady v tom případě kloub musí zvládnout nějaký moment a mohu potvrdit (dle našeho Dahonu Boost), že časem tam vůle spojená s nepříjemným vrzáním fakt vznikne. Docela mě to štve.
Dobry vecer,
z mych zkusenosti:
skladaci kolo 26" jsem si postavil z CRMO-ramu Montague Biframe 1000 asi z roku 1993(
http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs...
)
,ktery jsem sehnal po roce hledani.
Kolo ma 15 kg.Geometrie ramu je trochu zvlastni-vic podseknuta sedlova trubka,ale za vetsi kolo proti 20" a neznicitelny ram to stoji.
Rozebiraci a skladaci proces zahrnuje - odmontovani blatniku(rukou-motylkova matka),rozpojeni brzd a vyndani kol,odmontovani klasickeho 1"-prestavce imbusem,vyhozeni sedlovky se sedlem a vycvaknuti bajonetovych pedalu,povoleni a otoceni zadniho trojuhelniku do predniho.
Na nadrazi asi 3 minuty.
Soucastky:
naby novatech + remerx rafky
Kinex + kliky Alivio 48/38
Kazeta 8-kova Sram 11-32
razeni bexindexove packy - zamerne
prehazovacka - stara silnicni 600
Presmykac - stare shimano
Plaste zasadne 1,75" palcu
Dale specialne
pedaly - bajonetove nacvakavaci - priserne drahe,ale vyplati se mi
Blatniky plastove pridelane na ocelove L a na kolo je pridelavam 6-kou motylkovou matkou.
Na Zavazadlo pouzivam predni nacvakavaci nosic KlikFix na riditka.
Kolo mne vyslo asi na 11000.
Do vlaku mam dve tasky:
Prvni - Force Single BigWheel - do te nandam 2 kola,2 blataky,slapky,sedlo se sedlovkou a KlikFix nosic rozmer - 67*67*20
Do druhe vietnamske dam ram a oddelana riditka spojena s predstavcem - rozmer 75*60*20
Mam i dalsi duvody krome rozlozeni hmotnosti to vozit ve dvou zavazadlech.
Jeden z duvodu,proc mam skladaci kolo - chci velky radius a nechci elektrokolo,stal se ze mne vlakocyklista.
Prijemny vikend
Na středočeské krajině se slabiny toho "Tesco" osazení neprojeví, ale když se jezdí fakt pořád nahoru a dolu a pořád se řadí, je znát, že celé to řadici osazeni je na nic, nepřesné, namáhavé a jak to drbe řetěz je slyšet.
Dalši prasárna, brzdové špalíky, katastrofa, že si to troufnou vůbec prodávat?
Kdo tu psal tu recenzi na Tern Joe?
Jinak rám tuhý, v pohodě. Řazeni k prdu, brzdy k prdu, gripy Biologic slejzají samy...
Počítal jsem to, a bude to chtít dalších 10, aby z toho bylo použitelné kolo.
Za 15 tisíc skladaci rám, blatníky a nosič. Zbytek se musi vyměnit.
Brzdové špalíky produkují saze?
Ne, čéče šustí, a vydávaji takový ty zvuky, jako když jsou sjeté a je to kov na kov.
A taky naprd brzdí. Asi je v tom nějaký svinstvo, hrudky, kaminky, drť, co já vím.
Jiné nemám, vydržím, ale když ti za sucha brzdí špalek naprd, je to humus.
Mám nahraných pár videí, kde je jasně slyšet to šustici brždění.
Vzhledem že Pepa má najeto asi 400 km, je to divné. Kontroloval jsem to okem, guma tam je.
Doma to shodím a uvidím.
Špalky na Dahonu mi produkovaly saze, ale dost důrazně, musel jsem si ho každý den přeleštit.
Na Authorovi mám ty trojbarevné, jsem spokojenej.
tak brzdy stačí dát lepší špalky za cca 200,- řazení bych dojel tak jak je a pak to překopal celé, ale desítka je nějak moc ne? kolik stojísada alivio?
Přehodím ráfky, přední s dynamem (2.8) zadní s 9 kolečkem (800). Sedlovka a sedlo (3). Brzdy Avid (800), řazení (to neumím), brzdové paky (neumim), gripy (1200). Světlo předni plus zadní (3). Pláště 2x1300.
To furt jen hádám z hlavy, co potřebuju vyměnit, aby to bylo kolo srovnatelné s tím Authorem Classic co na něm rajtuju normálně.
jo tak semsi to naházel do košíku a fakt to dost naskáče. Ta desítka tam nakonec spadne. Nojo skládačka není levnej špás, něco o tom vímz vlastní zkušenosti. akorát jak je to postupně, tak to člověku až tak nepřijde.
sem tam ještě nějaké nářadí,když chceš ušetřit za servis ,))
Nářadí mám, už jsem párkrát na kole jel.
Vozím celou dílnu, ale nepoužil jsem z toho nic.
Jedenkrát se mi vyllepal šroubek u nosiče, po 2000 na cestě.
Asi když se kolo dobře a bytelně osadí, problémů ubude, což je dost výhoda, na cestě.
Teď jsem to tam nandal, zatím mám 10 521 :-)
To není jen skládačka, na toho starého Authora co na něm drandím jsem tpho navéšel za dvacku jako prd, ale jak říkáš, postupně, tak to nebylo tak vidět.
Jo, a naprdnul jsem se, včera mi spadnul řetěz. Určitě nejmíň 10 tisíc kiláků nespad, a teď, zrovinka když jsem v hodobóžovém jsem si uprasil pracky od kolomaze. Tím dostala přehazovačka výpověď.
Máš mít v nářadí jedny tenký gumový rukavice.
Kdepak, zahodím tu řechtavou přehazovačku a nandám něco solidnějšího, co mě řetěz neshodí.
Normálně místo rukaviček jsem vozil v dozičce trochu solviny, až jsem tuhle objevil na hajzlíku v obchoďáku tekuté mýdlo, který umrje úplně všechno, tak jsem si odkápnul do lékovky a vozím, tedy normálně.
Teď jsem jel fakt na lehko, jen pár imbusů, duše a lepení, a hned tumáš čerte kropáč.
Přehazovačka řadí, ale je nepřesná, hlučná a má slušný odpor. Navíc se mi na D8 na nerovnostech rozštelovává. Padání řetězu bylo na začátku běžné, pak to přestalo.
26" kolo je naštěstí standard, tak to půjde vyměnit. Na 20" je s tím problém. Zem je blízko.
Obecně je otázka, kam až upgradovat. Rozdíl mezi koly vždycky bude, nemá smysl to 100% dorovnávat. Na druhou stranu, když vyměníš, co píšeš, má to logiku a chvíli to tak asi zůstane.
Tu prehazovacku na Linku jsem resil taky a to vymenou rolnicek - nandal jsem je tam ze stare Campy.
Nicmene k vseobecne k tomu upgradu skladacek.Mne nejvice zajima,kolik je zivotnost toho hlinikoveho pantu na Tern Joe,to je pro pro mne to podstatne.
Kdo mate prosim nejake zkusenosti?
Zbytek se da resit postupne,ale jak mi bude blbnout ram,tak mi zustane jen sbirka soucastek.
Na upgrade soucastek je Tern Joe na rozdil od Tern-Linku uplne standartni kolo uplne ve vsem.Vim jak jsem mel na Tern Linka sehnat zuzenou loziskovou nabu a dekuji za ni kolobezkarum.
Prosím Tě a to jsi tam dal jaké rolničky? Vždyť ony mají nestandardní počet zoubků! Dolní jsem sehnal, ale tu horní točím pořád původní, protože je to nad mé síly. Jestli máš nějaký odkaz, budu Ti moc vděčný.
Ba prave,slovy Karla Havlicka:
"Neni nad puvodnost,kazdy po ni touzi,kdyz vsichni jdou pres most,ja musim jit louzi".
Ty 9-zube kladky,to je vynalez.Ja jsem mel doma stare 10-zube kladky z osmickove Mirage,kterou jsem kdysi ponicil a k memu velkemu prekvapeni to chodi,jen Ty kluzna loziska chodi lepe.
Dalsi vec,co mne u teto prehazovacky prdi,je blbe vyndavani zadniho kola.
Tern Link ma adapter na klasickou prehazovacku asi za 35$,ale v republice neni.
Ale da se to udelat z oceloveho profilu y Kovomatu za dvacku flexkou,pilnikem a vrtackou.
Po odmerovani patky na horskem kole se mi podaril prototyp az na potreti,ale zatim jsem ho nenasazoval,bojim se ,jak bych ho coural spodni cast prehazovacky po zemi.
Esteticky zadna krasa,ale ucel to splni.
Tim,z ocelovy profil je slabsi nez hlinikova patka,nemusi se do toho rezat zavity a da se dat matka z druhe strany na sroub prehazovacky.
Mozna na to v zime sahnu,inspiraci je pro mne Verge X10,ale ted v lete chi jezdit a ne experimentovat.
Teda flexa atd., to už je nad mé možnosti. Na kolech už ledacos opravím, ale flexy se bojím a nemám dílnu.
Bat se nemusite,ono s pilnikem to trva proti flexe jen trochu dele.Ja jsem to taky dvakrat podelal.V kovomatu se daji najit jako polotovar dobre profily kolem dvacky.Pro mne bylo nejhorsi namerit kam dat otvor na sroub prehazovacky.Flexou jsem si udelal zakladni tvar,pak navrtal 3 diry pro srouby a pilnik tomu daval konecnz tvar
Co tam budeš dávat za dynamo? Ta cena vypadá nadějně. Čeká mne něco podobného. Dosluhují mi na crossu ráfky, tak zvažuji upgrade Reelightu (magnety ve výpletu) za dynamo v předním náboji.
http://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola-26...
Našel jsem tohle, chci to jen na sviceni, stejnej rafek chci dat dozadu s 9ti koleckem a romu odpovidajici prehazovacku, presmykac a razeni, jestli to pujde integrovane do brzdovych pak, setrim prostor na riditkach.
Ty silnice kolem Lakes jsou furt nahoru a dolu, radis jako magor a s tema revoshitama to bylo o nervy, hlavne zpatky na tezsi, nez jsem to tam nakvedlal, uz jsem musel radit zpatky, frustrujici.
Dobrá koupě. Na 28" to, bohužel, nemají. Dej pak vědět srovnání Dynamo DH 3N72 vs. BIOLOGIC Joule HG On/Off dynamo.
Já ti asi nebudu umět dát srovnání, neumím ekektřinu, pro mě je důležité jen "svítí/nesvítí".
Jak jsem psal, u on/off Joule jsem nepoznal kdy je on a kdy je off, vyhozené prachy. Tohle bude furt on, a já budu furt svítit, i během světlého dne, a budu spokojený. Když mě neuvidí, zabijí mě, a to by se mi nelíbilo.
Odpor při jízdě poznáš a o to mi jde. Když nepoznáš, taky cenná informace.
Já mám dnes magnety ve výpletu zadního kola a při pomalém otáčení kolem se to pozná a nejde to přehlédnout. Poznám to i v kopci a na dynamice jízdy.
Joule je špičkový produkt. Bude jiná kvalita ložisek a může být i účinnost. XT střed jede taky jinak než lowcostové kónusy.
Samotné vypínání nemusí moc znamenat u špičkového produktu. Mně jede taky líp horák než cross, přestože dostává zabrat v terénu, ale dělá to kvalita osazení. Holt trojnásobná pořizovací cena se nezapře, jenom za značku se neplatí. No a u těch dynam je to špička se středem trhu, takže to už může a nemusí být znát. Proto se ptám.
Ten Biologic je hlavne slabouckej takze ma mensi odpor a je zapletenej do vetsiho kola, to je ten figl. Ja mam jakesi Shimano XT nebo LX ted nevim, a kdyz se na to vylozene nesoustredim tak poznam uplny prd jestli klade nebo neklade odpor.
kolik tě, jen tak z legrace, vyjde cena na kilometr? mě to dělá kolem koruny. u favorita jsem myslím jezdil za padoš.
což je pořád tak pětina nákladů na auto, tak je to ještě dobré.
To nepočítám ani u aut, natož u kola, a kdybych k tomu připočetl,co jsem narvaldo experimentu s elektrokolem, to byasi byl levnější taxik.
Problém je, že se tváří, že ti prodávají skládačku světových parametrů, což by mohla být, kdyby to slušně ostrojili.
Nebo dát volitelne, a připočítat si 2 litry za montáž.
"Vytuneni" me druhe skladacky Tern Linku D8 me vyslo asi na 6000,-,ale porad ze skladacky citim jizdne skladacku,jak z linku,tak i z te horske.
Moc me mrzi,ze u nas clovek nesezene kvalitni bytelny ram,dovezt to ze zahranici to povazuji i vzhledem k zaruce za riskatni.
Ten ram od Tern Joa by mel byt tak do 6000,- .
Skoda,ze s k nam nedovazi neco tak jednoducheho a lacineho jako http://2ksilver.com/catalog/product_info.php...
Je to taky "Tesco",ale je to lacine.Hlavne ten ram je ocelovy.
Uz jsem si kdysi i doma zvazoval kolo na rozebirani postavene na horskem 26"-ramu Maxbike 300 s jejich pevnou ocelovou vidlici ,s tim ,ze bych tam dal loziskove hlavove slozeni a vidlici a riditka na nadrazi vyhazoval z ramu.
Je to sice vopruz,ale je to jenom na tri srouby (dva predstavec,jeden jezek)
Kolo by ale melo 11kg a plnohotne chovani,to se za tech 5 minut skladani na nadrazi ai vyplati.
Prijemny den vsem
Na týhle verzi Joe taky musíš řídítka shodit, jsou tam 4 imbusy. Ta vyšši verze má řídítka nasazená na představec jen jedním imbusem, ale vyšši verze v ČR není a má věci, které nechci, jako třeba Tesco koutoučové mechanické brzdy, nebo Tesco odpruženou vidlu.
6000 za rám + upgrade do 12000,- a je to podle mého kolo do vlaku :-) Jen mě dost překvapuje skoro stejná hmotnost skládačky 20" a 26".
A v čem by měl být váhový rozdíl? V trochu větších ráfcích, pneumatikách a duších? Všechno ostatní je přece stejné nebo skoro stejné. Rám nebude o moc delší.
Bohužel platí, že hmotnost kola není dána velikostí jeho kol, ale kvalitou použitých dílů a tedy cenou kola (samozřejmě cenou komponent a nikoliv příplatkem za možnost kolo skládat).
Cenove neni problem ten upgrade soucastek,
cenove a technicky je problem sehnat ten ram.Pokud je ram,tak se to postavi.
Asi nejlepsi moznost sehnat kostru je Chiemsee, z 26" kol je na nasem trhu nejlacinejsi ,ram vypada jako dahon Espresso,kvalitu si nedovolim soudit,cenove to lita tak 6000-8000.
Abych to trochu objasnil, ze zábradlí mě berou už jen skládačky jako 20" tern P24h nebo 26" Paratrooper pro jeho nosnost. Ten Joe by s tou cenou rámu vyšel zásadně levněji a šel by i zlektrifikovat na rozdíl od "Monteka". 20" palcové kolo mám už teď, takže nějakou zkušenost mám, jako že po sezóně se narovnává ohnuté ramínko přehazovačky apod. :-)
Sakra, to mě teda dost překvapuje, že to kolo z prvovýroby je takhle nekvalitní, resp. nekvalitně osazené. Já to shodou okolností potkal teď v pátek cestou z práce, tady u Sázavy na hlásce, tak jsem to oblézal a pokecal jsem si s majitelem, ten to chválil (ovšem byl to už pán nad 60, takže asi jiné nároky), kolo se mi líbilo - a teď píšeš takovýhle potíže...
Ono pro Tern je priorita na kola 24",zejmena
jejich rada Eclipse.Tu 26" radu soucatkove odflakli,
napr prodejce nycewheels to kvuli soucastkove kvalite prestal dovazet.
Soucastkove(jednoduche rafky,sroubovaci vicekolecko,jednoduche konusove naby,neloziskova osa atd.) to nema daleko k zakladnimu Olpranu,ale ten je o dost lacinejsi.
Potreba skladani neco stoji.Ze sve osobni zkusenosti jet par km vlekem v sezonne bez povinne rezervace ma neco do sebe.Pro zajimavost vloni mely drahy akci 14-denni rezijku na celou republiku na praydniny za tisicovku.
Novy Tern Pepik, 400 km najeto, zadne sjezdy s nekonecnym brzdenim....
Výrobce myslí, že na kole máš jezdit a ne brzdit.
Já furt že jsem slyšel jako "kov na kov". Říkám si, to snad není možný, vždyť je to kolo fungl nové.
No, možný to je.
Co se vám nelíbí? V měkých špalcích je zaryto pár špon z ráfku, které to brždění zase tak moc nekazí. Špony vydřela patrně nějaká vněší špína, například kamínek. Špony vydloubněte, špalek můžete zarovnat do roviny nožem, ale teď je to ještě asi zbytečné a doježděte ho. Časem kupte nějaké lepší špalky. To kolo patrně není žádný zázrak, ale tak špatné také není, jen jste se na něm pustil do hledání špíny a zošklivujete si to sám. Vždyť je to váš hodný Pepík, který vás provezl bez jakýchkoliv potíží Anglií.
Vyměnil jsem celé brzdy a špalíky pochopitelně.
Jsem mrzutej, když si koupím nový kolo, a ono nefunguje jak má.
Svýho (vlastně Sonina)Authora jsem odkadil a ostrojil tak, že loni ujel 2200 v kuse aniž bych na něm cokoliv opravoval, letos jel 1100, zase, ani duše jsem nepotřeboval dohustit.
A Pepík ujedd 300, v luxusních podmínkách, žádné bláto, žádné terény, a po 350 km najednou brzdí kov na kov?
Tedy ráfky k prdu,gumičky k prdu?
Ti kluci z Azubu nejsou amatéři, musí vědět,že prodávají strašný šunt.
Dneska ho honím kolem Vltavy, když to brzdí, je to hned jiná :-)
Dnes jsem, člověče, kousek pod Thomayerkou potkala úplně stejného Pepíka, jako máš ty. A i ten jezdec jako by ti z oka vypadl. Žlutá bunda, černé kalhoty, prostovlasý...
Právě přejížděl po přechodu a najížděl na pěšocyklo:-))
Neodkaďoval Pepíka? Co bych za to dal, vidět, jak se to dělá. Jestli ho to rozveselí jako toho chlápka v reklamě. Ten myslím odkaďuje kouzelnou žirafu.
To jsem moh být já, jestli to bylo tak půl hodinu po poledni. Jel jsem zezhora od Kunratic, dolů ke Krčskému potoku a pak podél potoka tou cyklo/pěšo k Vltavě.
Mě poznáš, vypadám jak čmelák, kulaté žluté tělíčko a tenké černé nočičky...
Bylo pár minut před půl druhou. To vím přesně, jela jsem děcku ukázat Bambiho rodinku:-))
Že bych se z Popek tak dlouho plazil?
Inu ale i to je možné, ale vydrž, měl jsem puštěný hodinky se záznamem, měl bych to najít na vteřinu
Mě záznam ukazuje, že jsem tam projížděl v 11:19 SEČ, ale celé je to nějaké divné, protože mě to ukazuje, že domů jsem dojel ve 12:40 a přitom jsem tam byl až v 18:10, tak netuším, jaký čas to vlastně zaznamenávalo....
Takže vím dočista prd, ale zato přesně :-)
:-))
Tak to mě fakt pobavilo. O nic nejde, ale jak že tomu přístroji říkáš?
Hodinky?
:-))
Jojo hodinky. Možná to i ten čas také ukazuje. To dnes dělá už každý blbý mobil.Ale hlavně to musíš každý večer připojit do USB, jinak to nemaká. K čemu pak takový krám vlastně je? Mechanické hodinky se sice také musí večer natáhnout, ale ty prsty máš stále s sebou. Obyčejné hodinky na baterku zase mají tak malý odběr, že se ta baterka mění max. 1x za rok, většinou déle.
Tohle jsou ty gps hodinky a-rival, je to vlastně gps přijímač. Dokáže to i navigovat, když se do toho nahraje trasa, ale nemá to mapy, tak je tsm jen šipka. Když se k tomu připojí hrudní pás, měří a zaznamenává to tepovou frekvenci.
A spoustu dat, která nepoužiju. Užití jsem měl jediné, záznam projeté trasy. Nahraje se to z hodinek do softíku, co se k tomu dá stáhnout a naimportuje to trasu do všech běžných formátů.
Ukazuje to ty kopce, rychlosti, tep a kdoví vo ještě, ten čas by to zřejmě zaznamenávalo taky, jen jsem tam měl asi blbě něco nastaveno.
Oproti jiným gps hodinkám má pro mě jednu výhodu, vydrží na jedno dobití makat asi 20 hodin, takže celý den bez dobíjení.
Ty garminy vydrži tak 8, a to je pro mě nepoužitelné.
Další věc je cena, stály mě 89 eur, ted snad mají nejakou b kvalitu za 69, to je proti jiným sportovním hodinkám celkem přijatelné.
Na Pepíkovo to vozím na řídítkách jako tachometr. Chyba zjevně nebude v tom stroji sle ve mě.
Jinak ale 11:19 jsi tam klidně mohl být, jen ne SEČ ale GMT.
Ale furt mi nehrají ty ostatní časy, na náplavce jsem byl kolem třetí odpoledne, ale to jsem podle těch hodinek už byl doma.
Zkouknu nějaký ty settings, něco je špatně, vypadá to, jako by to přičítalo ke startu čistý aktivní čas kdy se ten krám hejbal,ma jakmile stál, čas to vyplo. Něco takoveho tam lze nastavit, ale proč se to zaznamená jako aktuální čas netuším.
Taky chyba může být v tom softíku na počítači...
zajímalo by mne, co je to na tom obrázku za budíky. Pravý je okamžitá rychlost, levý asi kadence šlapání a co je ten prostřední? Tepová frekvence to není, srdce ti netepe a budík není na nule.
Kdyby to umělo měřit vydávaný výkon, třeba podle sklonu trasy z mapy a rychlosti a porovnávat to s tepovou frekvencí, tak by to mohlo dobře měřit trénovanost. Ale na to je lepší ten výkon měřit tenzometrem rovnou ze šlapek a na to už určitě takovéhle budíky budou dávno existovat.
Zleva: rychlost, nadm. výška, kadence.
Kadence je k prdu, protože tenhle přístrojek ji neměří.
Jde to pustit jako animaci, v mapě se pohybuje ten bodík a na budíku lze odečíst tu rychlost a výšku. Hračka.
Umi to snad i nějaký treningy a kola (laps), summary ujetého je pak v tabulce.
Jo, tepovou frekvenci v tom onom konkrétnim bodě udává číslo u toho srdíčka. Lze ji zapnoit i dole v tom grafu. Já hrudni pás neměl, jsou tam hausnumera.
Co že si to udělal se svým Authorem?
Můžeš ten průběh nějak podrobněji popsat? :-)
Odladil (k a l jsou na klavesnici hned vedle sebe)
Odladil, něco tak obyčejného. Myslel jsem, že si dělal přeci jenom něco poněkud víc neobyčejného, první varianta byla mnohem zajímavější a tajemnější :-)
"ladění" je náš ouchylnej počítačovej obrat, i když správně bych řekl "oddebugoval".
Kdybys slyšel jak spolu ti hoši debatí o "upgrade" a "debugovaní" třeba manželek a jejich "verzích" měl by si pocit, že jsou úplní magoři. No, a vlastně by tenbpicit byl docela oprávněný.
Ladění je běžná činnost, nic nového a už vůbec ne počitačového. Třeba od prvních motoristických závodů na přelomu minulého století se ladily motory a stroje aby dávaly co nejlepší výkon a hlavně aby vůbec dojely :-)
No vidíš, my nikdy baráky neladili, a poprvé jsem se s tím termínem, mimo muziku, setkal u počítačových programů.
To o čem mluvíš ty znám jako "tuning"
Tuning je poněkud něco jiného, to s laděním strojů pro dobrý výkon a jízdní vlastnosti nemá moc společného.
Tuning je zpravidla jen vzhledové vylepšení nebo dodání nějakých dílů, které pro to vozidlo nemá praktický význam.
Jsou ladiči motorů, podvozků, pérování a ne tuningáři, to bys ty skutečné ladiče těžce urazil. Ti si opravdu zakládají na umění ladit. Kdežto tuning ti klidně udělá kdejaký garážník.
Aha, tak to vidis...
Stejne v pocitacove cestine se program "ladi" ovsem anglicky se "netunuje" ale "debuguje", tedy cesky "odvsivuje".
Asi to prvnim tvurcum ceske pocitacove terminologie pripadalo drsne, tak si pujcili ladeni od tech strojaru :-)
A co muzikanti? Ladili dřív než byly motory:)
Kupříkladu takové staré varhany se musí nejdřív odčervit a až pak naladit:-))
http://zlinsky.denik.cz/galerie/varhany-oprava...
Ladit (cesky) = to debug (anglicky) :-)
Jak to rikala babicka, cestina je slozitej jazyk, pise se to "umyvadlo" a cte se to "lavór"
Moja babička to hovorila o Francúzoch, že kľudne napíšu klobúk a prečítajú širák:-))
Ten kdo vymýšlel francoužštinu musel být placený od normostrany placeného textu.
Oni vysloví sotva tak čtvrtinu písmen co napíšou....
Tak jsem Pepíka upgradnul, dostal nové ráfky, 8 kolečko, brzdy, řazení a gripy. Jo a nábojové dynamo a světlo.
Konečně se to chová jako kolo. Pláště vyměním až je sjedu.
Takže mě zbylo řazení, ráfky, brzdy, brzdové páky, všechmo nevalné kvality, ale nové. Snad pro děcka na kolo by se to mohlo hodit, jestli pro to někdo má užití, rád mu to dám.
Kde máš nábojové dynamo, to je tak maličké, že není ani vidět?
Je malinkaté, zase nepoznám, že tam je, svítím furt, zvyknul jsem si na to.
Je to tohle, ani nebylo tak drahé....
http://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola-26...
Teď už ho vidím, šikovné.
No a poznas rozdil kdyz svitis/nesvitis?
Dotaz zvědavce:
Co je to za světlomet (značka, tip)?
Tedy, mě to přijde jako AXA, ale člověk míní a ...
Ano
http://www.axit.cz/D128347-axa_predni_svetlo...
´Pepíka´ kupovat nehodlám, ale to světýlko jo. Schválení do provozu v Německu (StVZO) je pro mě značkou kvality
Spíš než jako značku kvality bych to viděl na vyhovění jejich předpisu. Kvalitní to může být a asi i bude - ale taky nemusí.
Na Authorovi mám ještě lepší:http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/doplnky-na...
Teď jsem škudlil na špatném místě, to co mám, zhasne okamžitě jak zastavíš, to na Authorovi svítí ještě 5 minut. Významný bezpečnostní prvek, na tom nešetři.
Mě se líbí
http://www.axit.cz/D122986-busch_-_muller...
Drsnej stroj :-)
To provádíš test odolnosti přehazky ? Nebo si zvykáš na tzv. španěla před odjezdem do Španělska ? :-)
Nevým čemu se říká "španěl".
Zjistil jsem, že ta přehazovačka má zvládnout 8 koleček, tak jsem se (z lenosti) rozhodl jintam nechat. Nasadil jsem tam drsné koleéko 11 - 34, docela jsem si s tím vyhrál, aby to přehazovalo v pohodě.
Jestli se mám něčeho bát,dej mi vědět, prosím.
Myslel jsem si, že bych přehazovačku vyměnil až vytahám řetěz, jestli bude lepší tam dát něco solidnějšího, udělám to raději hned.
Nechci zůstat někde viset.
španěla máš na tý fotce, zařazený vzadu nejlehčí a vepředu nejtěžší. Přehazka je pak našponovaná, jak na skřipci. Tímhle způsobem ji můžeš (nemusíš) poslat do pekel šmahem. Neprospívá ji to a ani to řazení už není nic moc. A navíc se dost kříží řetěz a nejspíš i škrtá o vodítko smyku, odrbává hrany pastorků a převodníků, kladky a vodítko přehazky. Nic akutně vražednýho, ale trošku jo. Prostě se takhle neřadí. Není to ani moc hezký :-)
Přehazku, pokud je to nějaká opravdu paštika, bych asi taky vyměnil. Pokud by ses motal jen někde kolem komína, tak by se dala dojezdit (třeba i léta), ale při tvých nájezdech hrozí, že se štelovací šroubky vymelou a vymačkají v těch měkkých a nekvalitních plastech zrovna v tu nejnevhodnější dobu. Zrovna tak čepy, kladky, vodítka...
Neženu tě do žádných extrémů XTR, XT, nebo X-0, ale stačí pořídit něco na úrovni osvědčené přehazky Deore, samozřejmě s vhodným řazením (to je ještě asi důležitější na spolehlivost a funkčnost)
Dobrou zkušenost (v dobách, kdy jsem ještě víc jezdil) jsem udělal s Aliviem.
O tolik (dle mého) to Deorko lepší (funkčnější) není.
Pepík tam měl Altus:http://www.bike-eshop.cz/menice-pro-horska-kola...
Nechal jsem to tam, ale jestli je to riskantní, vyměním to. Alivio mám na Authorovi, šla
Četl jsem, že Alivio je ´nejtěžší´, ale vychytaná řada Shimana.
Ostatní (vyšší) řady nepřinášejí žádná vylepšení, jen nižší váhu
Aha,takhke nejezdím, to jen jak jsem to odladil na všech převodech, tak to tak zůstalo viset.
Zatím budu drandit kolem, až vyjedu ven, vyměním to.
To jo, ale znáš mě, raději se budu sichrovat.