Včera 16km po stezkách, dnes zatím 10km v plném provozu napříč Pardubicemi a není důvod ke stížnostem.
Původní řídítka zůstanou, při vší úctě, v archivu.
(...Začalo to zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/15834-vase-idealni...
...)
To je děláno na zakázku?Nedochází ke zmatkům řízení leha v krizovkách?
Máš pravdu. Zmatky jsou všude kolem a čekají na svoji příležitost.
Výcvik trval, v mém případě, 2 roky a dalších 5 700km. Letos na jaře jsem si všiml, že podvědomé reflexy začínají jít správným směrem. Proto jsem 1.5.2015 prohlásil, že tam řídítka už nejsou a 31.5.2015 jsem je opravdu demontoval.
Ubyl stres z nadměrné šířky a naopak přibyl stres, že už není, v případě nouze, kam přehmátnout. Ten po čase, doufám, zmizí. Chce to jenom jezdit.
Domnívám se, že toto velmi elegantní a komfortní řešení je pouze pro těžký frajery nebo pro úchyly. Já se přiznávám k tomu úchylovi.
Všichni (no, skoro) lehokolisti jsou svým způsobem zvláštní.
Trochu exhibicionisti, trochu excentrici
všichni jsou to pozéři. jen se koukni jak se na tom kole rozvalujou :-p
Jako maly kluk jsem mel "karu"* ktera se ridila obdobne - dvemi pakami. jen na rozdil od Tebe jsem pritahl paku k sobe na stane kam jsem chtel zatocit...
*kara pro mladsi generaci - vozitko postavene z kocarkovych kol a prken, jezdilo samozrejme z kopce nebo na tlaceni kamaradem...
Jo, takhle to má i Záhoř:
http://www.nakole.cz/diskuse/16275-homebuilders...
ano sedi... Co si pamatuji ridilo se mi s tim docela prirozene. Co jsem se dival tak jsi se musel dost dlouho preucovat.
Neslo tam udelat zkrizena tahla?
O těch zkřížených táhlech se píše už v tom prvním odkazu. Ale byla by to prohra. Totiž, to bylo tak:
Objednal jsem si u Azubu výrobu komponentů ve stylu Záhořa, ale pořád jsem nevěděl, jak to tam, bez velkých křečí, namontuju.
Pak mě napadla hříšná myšlenka, že bych to obrátil. Řekl jsem si však, že je s tím zatím nebudu otravovat. A oni to otočili sami.
To byla jasně hozená rukavice. Nemám důvod litovat, že jsem do toho šel ...
... nebo jen jednozvratné páky?
No jasně, to má Záhoř.
Pak jsem našel možná ještě tohle:
http://www.nakole.cz/diskuse/16275-homebuilders...
Dost Dobrý, ale příkaz zněl jasně: V případě neúspěchu to musí jít beze stop vrátit zpět.
Tedy, shrnuto a podtrženo: Jaká ke šířka MAXE po úpravě?
S ohledem k šířce dveří některých ´cyklistům nepřátelských´ vagónů ČD?
8-)
Lehokolo s horním nebo s dolním řízením? Jo a jaká je celková šířka (těch řídítek)?
Ono tady šlo primárně o zmenšení šířky kola, aby se (no, taky) usnadnilo/ulehčilo nastupování do vlaku
8-)))
Když už musím do vlaku s kolem tak ty řidítka otočím levé nahoru a pravé logicky dolů a tím zmenším tu šířku by se dalo naložit. A stoupám si na strnu kde není řetěz neb sviní. Na přední talíř nasazuju sáček nebo udělátko co ušila moje paní bych nesvinil cestující ani sebe. A pokud nemusím nezavěšuji. Jsem rád za možnost cestovat s ČD se svám kolem ale pravda je, že ty úpravy vagonu jsou nedomyšlené. Germanci to mají vychytanější.
tuhle schízu bych chtěl vyzkusit ale měl bych z toho obavu :-)
Obava je na místě. Vezmi si k tomu dva silné chlapy, abychom tě udrželi. Proti bobu a Záhořovi je to zde obráceně. Výše se můžeš dočíst, co obnáší výcvik.
Menší šířka je jeden z bonusů. Hlavně šlo o úpravu řízení Maxe podle Záhořa. Tento styl se, podle mého názoru, k lehokolu hodí.
To karovanie mi pride dost zlozite. Stacilo by umiestnit tie klby trochu inak, dat klb rotacie paky karovania nizsie, gulovy klb na tiahlo az nad to a potom priamo ku vidlici... pokial nebol problem s interferenciou ramu.
Stale este mozem zmenit to moje planovane tiller OSS na USS tohoto typu. USS s rotujucimi riadidlami na jednej osi by som nechcel.
Tiller sa mi vsak zda byt lepsie riesenie i co sa tyka stability bicykla, i co sa tyka jednoduchosti. Opravte ma ak to tak nie je :)
asi takto
Tiahla ku karovaniu by boli na kazdej strane, ku kazdej pake karovania zvlast.
Heh... ergonomia v kybli. Ja som nerozmyslal ked som to skicoval. tie riadiace paky musia byt v podstatne insom uhle... skor kolmo k zemi.... ale rozhodne netreba viacnasobne paky.
Zase mam chrobaka v hlave
Pokud by to někoho zajímalo, musím hlásit, že tlumič řízení
https://www.nakole.cz/diskuse/19105-tlumic...
je velmi důležitá součást projektu.
První vydržel asi 8000 km, potom začal ztrácet kapalinu. Právě jsem ho vyměnil.
Stále ještě fungoval, ale už ne tak dobře.
Na co je dobry tlmic riadena? Ma to prilis zive karovanie?
Mozno by si to mohol riesit gumicukom :) Tie hrube gumy by hadam vydrzali rok dva.
Ano a gumicuk je nesmysl.
https://www.nakole.cz/diskuse/16275...
Hmmm... A preco ja s tym nemam problem. Tiez mam pakove karovanie.
Jo jo, geometrie (kola) je mrcha ...
Možná je to tím, že ho nemáš převrácené. Když Madmax posune pravou páku dozadu a levou dopředu, přední kolo mu zatočí doleva.
Mnooo on spominal ze Learning Curve je velmi strma na jeho bicykli... a ze je to antitheft mechanizmus :D
Ale spominal i to ze si na to uz zvykol. A pakovanie ma 1:1 alebo blizke tomu... z tych fotiek to az tak dobre nevidim. Ja mam pakovanie blizke k 1:1... trochu k rychlej strane, mal som nejake problemy s umiestnenim lozisk.