Dřív než se tady začne nadávat,tak ten nadpis raději uprav. :-) Já bych chtěl nové boty. Máte někdo zkušenost?
Doporučuji něco s dvěma koly. Jednokolka je sice zábavná, ale zejména pro okolí...
Tříkolka má zase lepší stabilitu. A 4 kolka ještě lepší. A nejlepší kolo je s motorem. Na kole bez motoru jezdí sprostí cyklisté.
A taky by to mělo mít řídítka a otočnou přední vidlici. Bez řídítek se to sice také dá, ale je to nepohodlné. Ale zase se naučíš jezdit jako závodník.
Odrážedlo je lepší. Nepotřebuje řetěž. A koloběžka s pořádným pohonem se také hodí.Co nejede 50 není kolo. Na šlapacím kole jezdí jen divní sportovci a děti.
A také řetěz je důležitý. Je třeba se rozhodnout, jestli řetěz kovový, nebo gumový. Ten kovový se musí mazat, protože jinak hrozně chrastí jako kostlivec. Ten gumový zase občas píská, ale byl bys hrozně IN.
Ale když si koupíš pořádnou motorku, tak bude mít náhon hřídelí, to je teprve ten správný mazec.
Proč řiditka? Někteří zvládají volant a není to tak nudné
zeleno černé, ale taková ta pěkná zelená by to musela být. By mi to sedělo k batohu a gatím a rukavicím. Jen přilbu bych musel přestříknout. A to by pak všichni valili bulvy, až bych přijel k hospodě.
Ratus styl . Aby vypadalo jako z vrakoviště a n nikdo ho neukradl.
Tak na to máš dost času. Na novou sezonu bude nejlepší počkat si na výprodej po této sezoně.
Zatím si rozmysli, kolik za to chceš dát, a kde bys tak s tím chtěl jezdit (po silnici, po polňačkách, v lese, na sněhu), jestli jen za hezkého počasí nebo třeba denně do práce včetně deště a sněhu.
Jestli máš nějaké kolo, na kterém se ti pohodlně sedí a dobře šlape, změř si vzdálenosti sedlo-řídítka, sedlo-střed a zhruba výšku řídítek (stačí kouknout z boku, jak moc jsou pod nebo nad úrovní sedla).
S tím se dá zhruba začít vybírat.
Zdravíčko, rád bych vás poprosil o radu s výběrem horského kola, chtěl bych jezdit jak po asfaltových cyklostezkách, tak i po nezpevněné polní i lesní cestě. Máte někdo nějaký typ zhruba do 7 tisíc ?
Na horské kolo a mimo silnice?
Jo, to si klidně pořiď a pak se s tebou pojedu projet abych viděl jak se někdo takový tváří :-)
Za 7000 bude COOL kolo s odpruženou vidlicí :-)
dá se. ta vidle samozřejmě není žehlička. ale velké rány pobere hezky. zbytek musí tlumit pláště a aspoň se naučí dobře volit stopu a ne tupě spoléhat na stroj.
klidně se můžeme jet někdy projet. já taky odpruženou nemám a jezdím mimo silnice bez potíží :-D
Někdo to možná dá, ale nějak tomu moc nevěřím, že zrovna ten kdo chce poradit s novým kolem. Jednou se k nám přidal mladý chlapík také s pevnou vidlí. Sílu a dech měl, výjezdy mu nedělali problémy, po rovině na trochu rozbitější cestě už jsme mu ujížděli a za každým sjezdem jsme na něho čekali, protože to sjížděl hodně s citem a pomalu aby se nerozbil. Asi po pátém čekání, když jsme chtěli někam dojet jsme se s ním rozloučili. Já nejezdím nijak rychle, ale i pro mě to bylo docela otravné.
no tak to už snad musel v tom sjezdu couvat ne? Když i na tebe to bylo pomalé :-P
No jo, taky jsem myslel, že to nikdy nezažiju, ale stalo se :-) na Česko-Slovenském pomezí
Pokud to myslíš s ježděním vážně, a to i terénu, tak bych pořádně přitlačil na rozpočet.
Starý Favorit, nejspíš dostaneš zadarmo:
Vymění se na něm střed za zapouzdřený a nové crosové trojpřevodníky s klikami. Pozor na délku klik. Vymění se kola za nová zapletená s pevným dvojitým ráfkem a dá se pořádná kazeta s osmikolečkem. Na tuhle kazetu je třeba trochu roztáhnout zadní vidlici, ale opatrně, aby zůstala souměrná. Mizerné brzdy se nahradí novými čelisťovými se dvěma klíči. Pokud je špatný lak, nebo se rozlézají zadní patky, tak je třeba dát rám zavařit a přelakovat. Při vaření je dobré nechat přidělat patku pro přehazovačku a přiletovat úchyty pro lanka a pro košíky na lahev. Barvu nejlépe práškovou a nechat zapéct. Před lakováním opatrně s otryskáváním staré barvy, mělo by zůstat zachováno pozinkování rámu. Sedlo určitě nějaké nové pohodlné. Ta stará kožená, pokud si s tím velice nepohraješ, tak jsou různě křivá a nepohodlná. Řídítka buď nechat původní berany, ale dnes se nosí širší, nebo je nahradit rovnými řídítky. Na berany koupit integrované brzdové páky s řazením. Na rovná řídítka nikoliv, poněvadž je třeba zachovat velikost brzdových pák k čelisťovým brzdám. I ta páka té brzdy se započítává do převodu sil brzdy. Ale řazení dát určitě na řídítka. Jo a na ta kola koupit nějaké dobré pláště, třeba se dá dobře vybrat u Schwalbeho, má na to na internetu pěknou kalkulačku s asi 4 či 5 vlastnostmi plášťů.
No a po téhle skromné přestavbě máš Favorita jako nového. Pěkné poježdění :)
A proč to všechno? :-)
Hezky si to popsal, teď si vezmi kalkulačku a zkus si spočítat na kolik tě taková sranda vyjde :-))
No do těch 7000 bych se možná mohl vejít, do 10000 určitě. Když ten favoriťácký rám dostane zadarmo, tak pak má krásné nové lehké kolo. Můj Favorit má 14kg i s nosičem a brašnou s kilovým nářadím. A hlavně je to COOL :D
Firma CTM dělá podobné levné horáky. Kvalita za rozumnou cenu :-)
Uznej, že noname horák nemá s takovýmhle Favoritem srovnání. Minimálně si ho celý postaví sám :)
hlavně pak v lese je to cool až do najetí na první kůl
Přece s takovýmhle kolem pak nebude jezdit někde v lese, vždyť by ho celé rozhrkal. Na to si pořídí ještě toho horáka.
No, já věděl, že ten popis není úplný, tahle věta tomu chyběla :-))
byl bych taky pro pevnou vidlici, tak jako magic1000. radši si kup na řidítka pohodlnější gripy.
zkus se zajít zeptat do nějakého cykloobchodu u vás, jestli náhodou neberou kola protiúčtem při nákupu nového. já tak kupoval starší mtb pro bráchu, vyšlo ho na 2000, včetně seřízení a nového řetězu a kazety.
na rozježdění by ti něco takového stačilo a pak sám poznáš, co ti vyhovuje. většinou to není o kole, ale spíš o hlavě, co tě ještě nechá projet ;-)
technika se přeceňuje .
tak tak. z toho důvodu budu mít příští kolo 29" horáka s beranama. anebo skládačku. taky s beranama. od doby, co jsem na ní viděl řádit Billíčka, mi to nedá pokoj :-D
Skládačka s beranama to už bude zase vyšší level, ale kdo ví, třeba jednou Billicek překvapí :-))
Máš pravdu, hlavní je motor!
Tedy já být Výletníkem, tak bych z našich rad nebyl moc moudrý. Někteří se nezakrytě pošklebovali a ti co to snad i mysleli vážně ustrnuli na rozhodnutí zda pevnou či odpruženou vidli.
Pane Výletníku, projděte si trochu historií tohoto fóra a najdete spoustu vážně míněných doporučení na různě zadaná (lépe než vy) nová či ojetá kola. S tímto zadáním si jen říkáte o předchozí výsledek.
Jestli je terénem míněna prašná lesní a polní cesta, nebo pěšinka bez velkých šutrů a kořenů, tak bych za sedmičku pořizoval nějaké kolo z druhé ruky. Sice se tak neleskne, ale bude dlouhodobě funkční.
Pokud má být terén drsnější, už se bude muset i z inzerátů líp vybírat a pak časem i díly obměňovat.
O novém kole za tyhle peníze na ježdění terénem je lepší nepřemýšlet, pokud to nemá být jen pro krátkodobé použití.
A jak se tu diskutovalo o těch Favoritech, kostitřasech a skládačkách, drncat se dá pochopitelně na čemkoliv (rajtovali jsme jako kluci i na starých dámských kolech), ale proč se mordovat, když někdo už nepotřebuje použitelné pohodlné kolo a za rozumnou cenu prodá.
Záleží na způsobu používání kola v terénu.
Pravda pravdoucí, Vietkong úspěšně zásoboval své jednotky pomocí kol. Projelo to džunglí po pěšinkách, nevyzařovalo tomu zapalování, takže se to nedalo z letadla detekovat. Kolo se dvěma pytli přes rám utlačila jedna žena. Požadavek na to kolo bylo jen bytelnost. Jezdil na něm jen ten pytel. Ale ta fotka je docela brutální průstup. Tam bych to tlačit nechtěl.