Ahoj,
bráška chce začít o prázdninách jezdit víc na kole a plánuje se vracet domů až navečer. Zadní bliknu pro něj už mám pořešenou, ale potřeboval bych přední blikačku/"světlo" do cca 500,-
ideálně, aby bylo na tužkové AA baterie (AAA mají mizernou kapacitu)
zatím mě zaujalo tohle:
http://eshop.progresscycle.cz/blackburn-local...
případně pak třeba Blackburn Flea front, který je nabíjecí z USBčka, byť ta výdrž na nabití nic moc. ale zase by se ušetřilo za baterie :)
kdyby neměl ten limit kolem 500,-, tak bych řekl Fenix BT10, ale když k tomu přičte 4 nabíjecí baterky, tak by byl skoro na dvou tisících
pak ještě možnost koupit nějakou obyčejnou 0,5 W nebo 1 W Smartku + 4 nabíjecí AAA baterky
poradíte mi něco rozumného?
Díky
Brůča
http://www.dx.com/p/ultrafire-cree-c3...
A může se rozhodnout jestli to živit jednou nebo dvěma.
Číňani také dělají dost světel které jsou jen na jednu AA, nevím jak moc to bude svítit...
Tohle je nejvíce populární: http://www.dx.com/p/sipik-sk68-cree-q3-wc-120... Sice s tím na dnešní poměry uvidí kulový (před pěti lety jsem byl za ten světelný výkon velmi vděčný...), dá se do toho vrazit i nějaký lion se kterým to asi bude svítit o chlup lépe. Nabíjet si může u Tebe.
Nojo, co ale s tou Flea když to náhodou cestou chcípne? Na rozdíl od toho náhradní sadu AA můžeš vzít vždycky s sebou...
A za baterky taky moc neušetříš, kvalitní NiMH stojí asi od 60,- Kč, to zas není tolik.
To jsem si říkal taky, když jsem kupoval nového Fenixe... Nakonec jsem to využil jednou.
A když mi náhodou scípne hlavní světlo zapnu silikonovou mrchu na 2xCR2032. (zrovna nedávno jsem byl dost překvapen- šlapu si tak domů a najednou je v držáku světla jen plastové lízátko, blikna komplet někde odlomená...). Sada stojí kolem 120kč.
Samozřejmě, nikdy (alespoň teda za současného výběru baterek + výkonných LEDek) asi nenajdeme ideální řešení.
Ono taky hodně záleží na tom, jestli při tom dojezdu potmě potřebuju abych na tu cestu i viděl nebo jen abych byl viděn... Pokud se potmě budu většinu času motat někde v místech, kde je veřejné osvětlení, tak na to nepotřebuju kdovíjak výkonný šajnidlo, na to opravdu stačí něco obyčejnějšího. Horší už to samozřejmě bude někde "mimo civilizaci", po lesích a někde mezi vesnicemi mezi poli atd.
Když už ale chci jezdit i potmě, tak si holt musím dost rozmyslet jak dlouho, a taky převážně kde, se v té tmě budu pohybovat a podle toho pak volit světlo na kolo. Výdrž 2 hodiny i u toho nejsilnějšího/nejžravějšího světla je, podle mne, normálně použitelná výdrž. Pokud to někomu nestačí, tak asi dělá něco špatně, protože dvouhodinovou štreku za tmy nepovažuji za obvyklý, a příště zase plánovaný, "dojezd" ;-)
Tobě tohle asi psát nemusím, ale ne každý to bere v potaz.
Proč špatně ? Klidně vyrážím v osm večer, vracím se za tři, čtyři hodinky. Z Prčic jsme dorazili až někdy o půl třetí ráno. Když se na Drtiči nezadařilo, tak z toho taky byla dost "dlouhá noc", o půlnoci jsme se škrábali na Dlohé stráně. Pak ještě třeba celonoční na Říp nebo čtyřiadvacítka...
Bral jsem to v kontextu zadání dotazu "...plánuje se vracet domů až navečer...", čili coby obyčejný dojezd, ne celonoční vyjížďku. U té budou nároky na výdrž svícení asi dost jiné.
V tom případě ale záleží na tom, odkud, od které, jak, kudy a v jakém stavu se bude vracívat. někdy na nalezení zpáteční cesty nemusí stačit ani celá noc :-)
Navecer - mezi 8 - 10 :)
Ne jak ja dneska 0:45 po 90 km :D
Ve stavu strizlivem, preci jen v 16 jeste nema na nic narok :))
Pozor na výkonná světla, která si na plné svícení vezmou třeba 0.5A. Obyčejné baterie jsou na to moc měkký zdroj a světlo s nimi do nejvýkonnějšího režimu vůbec nenaběhne. Takže to chodí dobře jen na nabíjecí akumulátory a nějaký nouzový záskok z kdekoliv koupených baterií se nekoná. Je lepší koupit světlo z DX rovnou se zabudovaným výkonným akumulátorem a celé to přes noc dobíjet. Dvě tužkovky nemají moc smysl.
Druhý zádrhel dvou článků je při přepínání módu krátkým rozpojením napájení (přepínání jediným vypínačem). Při rázu do vidlice se články pohnou, rozpojí a spojí a světlo přepne mód. Já takhle končíval dlouhý rychlý sjezd s dírami v silnici se světlem vysílajícím morseovkou SOS.
dnes už koupíš sadu
https://www.fasttech.com/products/1640/10002673...
nebo lépe samotnou convoy (nemá to debilní blikání SOS), párek 18650 a na dobíjení z usb http://www.dx.com/p/diy-solder-free-5v-usb...
Zrovna tahle to SOS má, ale díky jedné baterii se při rázu udrží v kontaktu a mód se nepřepne. Navíc ta jedna LiOn baterie má napětí 3.6V a 2600mAh, což je větší kapacita než ty dvě tužky. A navíc má pěkný světelný výkon.
3/5 mode, přepneš tak aby se nepouštěl (-:
Už chápu, dá se to nastavit, nebo vybrat se 3 nebo 5 módy svícení. ALe i s těmi 3 módy to bude přepínat mezi High, Midi a Low intensity mode, nebude to blikat. To je sice lepší, ale stejně blbé. Mám na mysli můj rychlý sjezd, kdy musím koukat na cestu a řídit, abych to zvládl a ne štelovat baterku. No a ona mi sama od sebe bude na nerovnostech silnice přepínat intenzitu svícení :(
to je problém kontaktu-pružiny baterie, ne vypínače
http://divadlo-technika.webzdarma.cz/clanky...
Ano, je to tak, ale ať dělám, co dělám, tak se mi to rozpojování nedaří odstranit. Pružina je napružena, spára mezi bateriemi a tělem svítilny je vycpaná papírem. Přesto při dostatečné ráně do vidlice, není odpružená, se kontakt přeruší a mód se přepne. Je to tím, že baterie jsou dost hmotné a tudíž tu pružinu přemohou. Dvě baterie = veliká hmota a možnost páčení mezi nimi.
To nemusí být kontakty. Může to dělat mikrospínač.
To je pravda, sice to není úplně pravděpodobné, ale není problém ho rozebrat. Díky za nápad.
sigma lightster, perfektně udělaná optika, indikace baterek. Jen se mi ulomilo pár plastovych capek, nicméně na funkci to nemá vliv
Tohle.
Optika odpovida nemeckym pozadavkum (StVZO). Narozdil od cinskych sra*ek nesviti ptakum do zadku polovinou kuzele s prepalenym miniaturnim stredem (takze jejich vykon je nejen vylhany ale i naprd) ale vytvaruje krasny obdelnik na asfaltu.
Spokojeny majitel.
a plasty drží všechny? u mého kusu uletěl zobáček na deklu, jistitko na držáku a krytka otvíracího čudlu. Ale funguje dobře jen dekl není úplně přimáčknutej a trochu chrastí baterky na nerovnostech. Řeším gumičkou. Podle mého to někde dlouho leželo nevhodně uskladněné a plast poněkud degradoval.
Jo to ten póvl z Číny je pěkně vysoustružený z duralové trubky a má minimálně 3x vyšší světelný tok, ale do celého vyzařovacího úhlu.
Na druhou stranu když ho rozblikám plným výkonem, tak udržím auta na vedlejší silnici na té silnici i za dne. Dají mi přednost a to se v rychlém sjezdu velice hodí.
No nejaky ty cinsky bazmeky sem mel a zivotnost hodne spatna. Ja si tim svitim na cestu, nepotrebuji fotonove delo proti autum. Nevim proc je zbytecne nasirat olnovanim
Lion je lepší než NiMh aku. http://www.patro.cz/produkt/1076532836-svitilna...
http://www.bezneelektro.cz/svitilna-na-kolo-1x...