Prosím o radu, jaké mate zkusenosti s prednima brasama? Bojim se ze pri jizde treba vyjetou koleji atd ruzne v terenu o ne budu narazet. V zadu mam sport arsenaly a naprosta spokojenost. Mam jeste dalsi dve a prepokladam ze ty brasny jsou stejny jak dozadu tak dopředu, dekuju za rady.
Výška brašen nad zemí je přibližně-ne li- stejná na předním i zadním nosiči. Teda obava o drhnutí při jízdě rigolem je jak u brašen vpředu tak i vzadu. Jestli nepojedeš na odrážedle(nebo tě nepotáhne smečka), tak bych se víc bál o chytání pedálů- ty jsou při šlapání daleko níž...:-((
Pedalama neškrtam, mám to nějak ve voku...v pripade nutnosti natcim tu špalku nahoru. Jo ale mam obavu, ale to tu nikdo nevyřeší, jestli se mi nebudou voditka štrejchat o ty brasny ve predu..
...nevím o jaký "vodítka" ti jde- špičkou boty nemožeš "štrejchat" ani o přední kolo či blatník, natož o brašnu. Pokud projedeš šlapajíc rigolem naprázdno, projedeš i s brašnami- pedál je níž a jen maličko užší než brašny(i když máš klasický přední nosič SA,,,
U někoho jsem viděl upevněné vodítko na prodloužené tyčce s pružinou (asi 80 cm) upevněné k vidlici nad předním kolem.
nebyl to třeba držák na cam.něco takového měli ti 2 němci dvojčata co jeli do šanghaje,nedávno byl dokument.
Když jezdím natěžko, namontuju si dopředu nosič a na něj dávám brašny, taky arsenaly. Brašny jsou dost daleko od špiček bot i od země, takže s nimi není o co zavadit. Jen první kilometry s brašnami vepředu si zvykám na jinou rovnováhu a obráceně, když se vrátím, tas si zase pár kilometrů zvykám na kolo bez brašen.
Kdyz to vidim neda mi to abych se nezeptal. Mam podobny ram od Authora jako ty, akorat 26 horaka, jezdim nalozeny zadek bez prednich brasen, ktere jsou dost prostorny a tedy i bachraty. Ten ram se krouti jako zvejkacka, mas to taky tak? Je to opravdu hodne znat, uz jen kdyz to nalozeny kolo vedu za riditka lze citit jak to pruzi, da se teda na to za jizdy zvyknout, ale pretrvavaji obavy z unavovych zlomu. Takze uvazuji o mensich zadnich brasnach plus predni brasny kvuli rozlozeni vahy.
Když jedu natěžko mám vzadu cca 25 kg. Kolo má jinou stabilitu, než bez věcí, je to poznat i při vedení za řídítka i při jízdě. Ale nějaké pružení rámu kola jsem nepostřehl a kolo už několik tisíc km natěžko ujelo. Ale jezdím většinou po dobrých cestách, nejhorší byla "roleta" na estonských ostrovech, kdy povolila nejslabší část předního nosiče, kde se těmi vibracemi zlomila úchytka. A párkrát praskla nějaká špice, většinou když jsem nestihl zbrzdit a vjel jsem na nějakou nerovnost. Rám je zatím v pořádku.
Při použití předního nosiče Art.204 a brašen Art.508 od Sport Arsenalu se sice dostaneš s výškou níže od země nežli na obrázku od MarkaD, ale pořád je to v pohodě.
Když vidím ta kola takhle obložená taškami, není pak už lepší jednokolový vozík? Obratnost už bude asi stejná a jet v terénu se s tím patrně také už nedá. To s tím vozíkem možná po polňačce spíš.
Dve taskyu dopredu su ovela lespie ako napakovany vysoky zadok. S prednymi taskami sa torchu tazsie zataca, ale da sa zvyknut. Mali sme len problem, ze s z pociatkus me neodhadli sirku predneho kolesa a taskami sme zavadili o nejaku prekazku (vacsinou pri zastavovani). Ale po par dnoch sme si zvykli. S takto nalozenym bicyklom sa kludne da po polnackach (po terene uz velmi nie),ale po lesnych cestách urcite. Pri taskach SA si ale treba dat pozor, aby nevyleteli z drziakov, je ich teba nejakym sposobom zabezpecit.
....staré vynikající řešení závěsu, od kterého firma z nevím jakých důvodů upustila :-((
...než přední brašny- osvědčil se mi pro dvě brašny + kuch. potřeby jednokolový odpružený "číňánek". Průjezdnost v terénu i stabilita a ovládání kola se s obloženým kolem brašnami- "tankem" nedá srovnat...;-)
Děkuji všem za názory. Vozík na bagaž mám taky, klasicky crozzer, ten pouzivam kdyz s námma jedou deti, aby nemusely mít naložená kola, ale když vezu věci jen sama pro sebe, vozik nepotrebuju. Ujela jsem cvicnych 5 km se s předníma brašnama a se psama po lese. Žádny rozdíl jsem nepocítila, brašny moc neložený nemám, v každy pulku stanu, malou karimatku a dva tenké péřáky. Jo a do boku brašen si trochu kopu špičkama, ale to se srovná. Zítra jedou brašny se mnou do akce, tak jsem zvědavá.
...to si nedovedu představit- spíš jsem semtam zavadil patou o zadní brašnu (vyřešilo to posunutí a zajištění brašny na nosiči), než špičkou o přední- šlapeš patou nebo př.brašny přesahují př. kolo? To musíš při zatáčení chytat nohou i o př.blatník nebo kolo...
Např. na cyklokrosce přední blatník o špičku boty občas zavadí. Je to hlavně při rozjíždění nebo otáčení v malé rychlosti. Za jízdy ne.
Ale tenhle stav je normální.
To si ted neuvedomuju. O vikendu si na to dam pozor, urcite slapu spatne, šlapačku mam v prostředku boty. Jsem spíš takovej turista-salámista. Jedu na kole dogtrekking kde celkem dost borců rychlejc běží nebo rychle jde než já jedu.
http://is.muni.cz/elportal/estud/fsps/js07...
Tak mám za sebou prodloužený víkend kde jsem brašny poprvé měla. Až na to, že jsem v jednom okamžiku kolo neudržela a spadlo mi z 2m srázu to bylo super. Brašny mi vůbec nevadily, vodítka od psů se ta vubec nemotaly, brašny jsem měla zajištěné ke kolu ještě pavoukama, no co se týče brašen, byla to dobrá volba, měla už jsem brašny od Arsenálu tak jsem ted dokoupila jen ten nesič(nosič je fenkční, ale manželovi zbylo celkem dost součástek.. jsme usoudili že to budou náhradní díly..)
když něco po montáži zbude a věc po složení přesto funguje, tak se s největší pravděpodobností jedná o takzvaná kurvítka :-)