Ze své cesty po Středomoří jsem se vracel autobusem SA, Janov- Praha, 16.5.2015.
Měl jsem pocit, že ten šofér, ačkoliv to bezesporu zná a má v ruce, je agresivní, a trpí "Trpišovského syndromem! (jsi pomalej, vypadni).
Jel takto:
/www.youtube.com/watch?v=0yTvVOq9wT8
a pak takto:
https://www.youtube.com/watch?v=7qjFUaQ6FCA
Prý tachometr kecá, 100 na něm vlastně 100 není, fajn. A prý těch pár metrů, co v 80 - 100 bylo bezpečné.
A já se ptám, myslíte si to také?
znova :-)
https://www.youtube.com/watch?v=0yTvVOq9wT8
a
https://www.youtube.com/watch?v=7qjFUaQ6FCA
podle mého je ten autobusák zralej na psychiatra (pusťe si svuk a uslyšíte "svině" hned na začátku)
Co mu ten Polák udělal?
Podle mého vůbec nic, jel tak jak si troufal a věřil Šumavou.
Pokud na mne takhle někdo najíždí s autobusem nebo nakladákem tak většinou v jedu ještě pomalejc než normálně. Je to takovej psychickej blok že kdyby musel brzdit tak ať ten za mnou jede radši pomalejc
já jsem to tak dělával taky, prostě nohu z plynu a bylo.
když to šlo, tak jsem hodil blinkr do prava a kousek uhnul, aby mohl jet. když ne, tak holt to musel chvilku vydržet, než bude moct předjet
Já když se na mě někdo takhle lepí, jak to jde, uhnu mu, a pouštím ho....
Někde to nejde a pak je to dost nepříjemný, protože fakt stačí malinko a ten mamlas ti je v kufru.
Jenomže to ti nepomůže ani když dotyčný bude mít odstup 200 m, když nebude sledovat provoz a koukat. Prostě najednou s hrůzou zjistí, že auto stojí a bude odbočovat vlevo.
S tím toho moc nenaděláš a můžeš mít v předpisech napsáno cokoliv.
Je to pár dní co jsem mohl mít zbouraný auto od blba s autem a naloženým vozejkem. Měl určitě 200 m když jsem začal blikat a brzdit pro odbočení vlevo a musel jsem zastavit a když jsem ho viděl jak se řítí, tak jsem stačil popojet asi 2 m a to naštěstí stačilo k tomu aby to zastavil.
Co naděláš, nic, jen sledovat provoz a myslet i za druhé.
Svět je nebezpečné místo, a na silnici extrémně bezpečno taky není, proto pojedu tak, abych to riziko záměrně nezvyšoval, a tady šlo o pravý opak.
Stalo se m to před léty v Anglii Na M62. Mám odstup, ubrzdím, ten přede mnou má odsyup, ubrzdí taky, ten za mnou má odstup, ubrzdí.
Chvilku stojíme, když najednou rána. Do toho za mnou narazil nějaký divoch, co zaspal nebo co, a tím nárazem ho hodil mě do kufru. Tedy ten magor dokázal zrušit tři auta, mě zadek, sobě předek, a tomu mezi námi oboje.
Co naděláš, náhoda,smůla.
Tenhle autobusák té blbé náhoděšel velký kus naproti.
já vím, že to někde nejde. jenže někteří to dělají i když předjet bezpečně jde. asi se tím baví, těžko říct.
většině pomůže lehce ťuknout na brzdový pedál, aby se rozsvítila světla, případně zadní mlhovka. když nepomáhá ani to, tak prostě sundám nohu z plynu a on časem předjede, protože táhnout se za mnou mimo město 50 nebude...
Pustila jsem si zvuk a uslyšela jsem jen Richarda Millera.
Nejdřív pusť zvuk a pak teprve video, je to těsně na začátku...
Promiň, ale nic už pouštět nebudu, protože co, kdo, kde a kdy řekl a zda to vůbec zaznělo je zcela a naprosto irelevantní.
Taky tam někdo kašlal, co si vzpomínám.
Kašlal jsi ty nebo řidič či snad někdo z mnoha cestujících?
A kašlal opravdu nebo na něco kašlal?
Jasně, jediné relevantní je to, že mu visí na kufru, zbytečně, protože ho chce před sebou tlačit a nervovat ho.
Prostě trestat za to, že nejede na stáyovce 100kou podke tachometru...
Když na mě někdo takhle zezadu najíždí, kór když je to takhle obrovskej autobus, mám problém se soustředit na to, co se děje přede mnou, což je podle mého názoru opravdu velmi nebezpečné.
Jak že na to video reagovala SA?
Jezdíš po magistrále, jezdil´s v zahraničí takže´s viděl, s jakými odstupy jezdí zde či tam (a bezpečně).
Názor laika, praktika a profesionála se budou dost lišit - který bude ten pravý?
Dle Zákona máš dodržovat bezpečný odstup, aby´s byl schopen ... Máš-li strach, jezdi vlakem 8-)
Podle mě ani ten nejlepší profesionál nedokáže správně odhadnout, jak se cítí, a hlavně - jak se zachová řidič, na kterého takhle stupidně opakovaně zezadu (obrovským autobusem) najíždí.
Takže tohle bezpečný odstup jednoznačně nebyl ani náhodou.
... třeba by to video s jiným režisérem vypadalo ÚPLNĚ jinak
Jak režisér, postavil jsem kamerku a ta zaznamenala co vidím já.
Žádné prostřihy, prostě vidíš co vidíš, tacho na 100ce a odstup pár metrů.
někde jsem zaevidovala doporučenej odstup: dvojnásobek rychlosti, tj. ve stovce dvěstě metrů...
Ale to se nedodržuje, auta jezděj víc natěsno, pak jeden zabrzdí a ten za ním mu najede do kufru :(
Docela by mě zajímalo co to je za tydýta, který podobný voloviny vymýšlí, 5 aut na kilometr, to je zřejmě nad jeho schopnosti si to představit.
Kdo nezvládne přiměřený odstup 1,5 s, v nejhorším 1/2 tachomerového údaje v metrech, tak by vážně vůbec neměl sedat za volant, protože ohrožřuje jak sebe tak ostatní.
Tezko rict, na suchu by to asi "nefungovslo", ale kdyz snezi nebo je naledi, tak je brzdna draha v ramci stovek metru, ne?
Leda to vsichni desne spechaji a pak dlouho stoji :)
Tak samozřejmě, že se zhoršujícími povětrnostními podmínkami se přiměřeně prodlužuje také vzdálenost.
Myslím, že bereme v úvahu vozovku čistou a suchou.
Už jsem to psal, že řidič musí neustále sledovat povrch a kvalitu vozovky a musí na to rychle reagovat. Stačí zvlhnutí a už se musí vzdálenost mírně zvětšit. Velmi zrádná je sedající mlha, ta umí pěkně klouzat, a co takové napadané mokré listí, to je pomalu jako zledovatělý sníh, apod.
Tož na sněhu a náledí jezdí stovkou a víc málokdo...
ono není až tak problém jet tou stovkou, ale třeba zabočit, to už problém je :-D
dost takových magorů tu vidívám, aspoň na tom sněhu, ale i v dešti, mlze.
holt berou devadesátku ne jako maximální rychlost, ale jako minimální, a běda, kdo jede jen o kilometr míň...
Problém zatočit? Jak pro koho :-)
https://www.youtube.com/watch?v=vfoXM1HMUKw
Možná je to polovina, si to vybavuju dost matně, ale závislost na rychlosti a nějakej dvounásobek tam byl.
Ano, uvádí se polovina rychlosti nikoliv dvojnásobek rychlosti.
Nebo též dvě vteřiny.
Samozřejmě záleží na podmínkách, technických parametrech vozidla, schopnostech řidiče a rozumu, nicméně čtvrtkilometrové odstupy na dálnici by opravdu nedávaly smysl.
Máš recht, je to "halber tacho", trozdem, ve stovce je to 50 metrů a ne 10...
http://www.bym.de/forum/welt/427734-autobahn...
Lelku to je pravidlo z Německa, je tam na bilboardech u dálnic. To proto, že je tam neomezená rychlost a levý se pohybuje kolem 160ti a pravý kolem té 100ky (tedy v ideálním případě).
Občas se objeví rafan co to sviští 220, ten má obvykle trvale zapnutý levý blinkr a občas světelnou houkačkou na velkou vzdálenost před sebou uklízí.
Myslím si, že to pravidlo je vtloukáno řidičům do hlav právě proto, že těžko někdo umí odhadnout co je 100 a co 200 metrů, zvláště když to sviští.
Mě tady jde o to, že se nebavíme o 100 metrech ale o metrech 10ti, kdy se ten autobusák lepil na toho před sebou zbytečně, protože na silnici byli téměř sami.
Takhle by se neměl chovat profesionální řidič ani náhodou.
Ano, i ten rafan, co jede 220 a navzdory tomu, že před sebou "uklízí" se mu na vzdálenost menší než 110m objeví v pruhu auto, které ve 150ti předjíždí kolonu sedmi kamionů jedoucích 80, tak musí zpomalit tak, aby jeho rychlost odpovídala bezpečnému odstupu.
V žádném případě nesmí požadovat od toho před sebou (světelnou houkačkou, zvukovou houkačkou, najížděním), aby kvůlivá tomu odstupu taky zrychlil na 220.
No, taky jsem to tady zaevidovala... ale pak jsem dohledala, že to bylo přehlédnutí.
Doporučuje se polovina rychlosti. Tj. ve stovce padesát metrů.
To už vypadá uvěřitelně - ty původní předpoklady, že na německé dálnici, kde jedou stopadesátkou, jsou na kilometru tři auta, byly dost těžko představitelné.
EDIT - ta polovina je v podstatě přepočtem té druhé poučky "dvě sekundy" (ta vychází na 1/1,8).
Ano, popletl jsme to, je to halber tacho, stáří je ponižující...
Ale zajímavá věc je tato:
Abstand und Abstandsvergehen (sazebník pokut)
https://www.bussgeldkatalog.org/abstand/
Podle tohohle mi vychází, že ten hoch by platil v Němcích cca 400 éček a a byl 3 měsíce bez papírů, řídil-li by osobák, bus jsem zatím nenagooglil, ale pochybuji, že by to měli mírnější...
http://bussgeldkatalog.kfz-auskunft.de/abstand...
Takhle to je, v Německu, fyzikální zákony platí i ta podobně...
Lidé jsou různé. :-) Vez mě kdysi saniťák z Karláku do Liberce, besedujeme, za Čerňákem najel do levýho pruhu a když nás začali někteří nedočkavci předjíždět vpravo, ptám se, proč se nevrátí do pravýho pruhu. "Jedu 130, tak mě nemůže nikdo předjíždět". Po takovým fleku jsem rozpravu skončil.
Ale s řidiči SA mám ty nejlepší zkušenosti, aspoň na R10.
Hmmm, ale řidiči SA mají zakázáno se za jízdy bavit s cestujícími.
Takže rozdíl (proti ´saniťákovi´) tu je
To mají zakázáno všichni řidiči s přepravou osob, né jen v SA.
Zvlášť ti pohřebáci, i když ti se alespoň se nemůžou pohádat
Proč by ne, však jezděj´ obvykle dva zřízenci ...
A mají ještě jednu velkou výhodu, přepravovaní jim nekecají do řízení a nenatáčejí jak dodržují předpisy a vzdálenost :-)
Samozřejmě jen ve vozech skupiny D a D1.
Interní předpisy to mohou zakazovat i jiným, ale nevim, že by to tak někdo měl.
Vidíš a já myslela, že je to obráceně. Že naopak cestující se nesmí bavit s řidičem.
Občas v autobuse ocením, když řidič zahlásí cestujícím zastávku předem.
Řidič se nesmí bavit, cestujícímu jde těžko zakázat aby promluvil na řidiče, nehledě na to, že občas je potřeba řidiči něco důležitého oznámit.
Nevim přesně jak to mají s ohlašováním zastávek, ale to asi možné je, protože to je jen oznámení a ne bavení.
V zime jsem nekolikrat ohlasoval zastavku ja ridicovi... a durazne... potom co mi tam zapomnel zastavit... :-D
To chce občas vzít lopatu a koště a očistit označník :-)
Jenze on tam pomerne dlouhou dobu ani zadny oznacnik nebyl... :-D
Poprve me to dost nastvalo, protoze jsem tehdy k zastavce jezdil na srotokole a k oznacniku ho zamykal a najednou nebylo kam kolo zamknout, sice je okolo spousta stromu, ale na vetsinu nevychazel zamek a byla to dost komplikace... tak jsem si psal s dopravnim podnikem, oznacnik nakonec pry nasli a vratili na puvodni misto.
Netrvalo to ani pul roku a oznacnik zmizel znovu. Usoudil jsem, ze by se mohli rozhodnout zrusit mi zastavku uplne a uz jsem jim nepsal. On se mezitim zlepsil jizdni rad vlaku a potom, co mi ze srotokola ukradli ventilky, uz jsem ho tam nechtel nechavat ani zamcene...
Vetsinou jsem jezdil rano vlakem a autobusem domu, takze stacilo pripadne vysvetlit ridicovi, kde ta zastavka zhruba je, respektive kde bych chtel, aby mi zastavil.
Pak jsem ale narazil na chytrolina, co prohlasil, ze tam proste nezastavi, protoze ta zastavka neni oznacena... tak jsme si hezky popovidali, co je a neni rozhodujici (podle me jizdni rad), nabidnul jsem mu, ze pokud on jediny ten oznacnik potrebuje, tak mu to zkusim s dopravnim podnikem domluvit... a najednou uz zadny problem nebyl... :-D
Nicmene posledni rok uz zase stoji oznacnik na svem miste, jen nektere ridice strasne prekvapi, kdyz tam nekdo chce vystupovat...
Jo, občas překvapí někde v polích zastávka a široko daleko žádná chaloupka, ale že překvapí i řidiče autobusu? :-)
Ta zastavka stoji na miste byvale odbocky z hlavni silnice na prejezd, pres ktery se dalo dostat do vesnice. Jenze v ramci optimalizace zeleznice trat o kus posunuli, prejezd uplne zrusili, ta cesta konci v poli a umisteni zastavky uz roky nedava smysl... :-)
I presto je to ale nejblizsi zastavka na autobusove lince, kterou se muzu dostat z prace domu bez prestupovani.
já si nemyslím že to není chyba řidiče autobusu, však ten řidič před ním vůbec nejede plynule - chvíli jede něco okolo 100, pak zvolní, autobus ho dojede a dodávka opět zrychlí .. a jak má dodržovat vzdálenost, když idiot před ním mu ji pořád mění?
Zpomaloval, aby umožnil předjetí?
Alternativních výkladů může být víc ...
no nevím, ani na jednom videu nevidím možnost k předjetí (zákaz předjíždění), kromě konce, kdy té možnosti využil ...
Je tam půlná čára, a ten řidič tam nejede poprvé a ví to jistě, stačilo si odstoupit 40 metrů a jet v klidu.
Ten před ním byl Polák, trubka SPZky rozmazává, jel Šumavou, pravděpodobně neznámou trasou, v cizině, na to jede až dost svižně, zvláště když prší...
Já zas vídám hodně "idiotů" nalepených na předchozím vozidle s mezerou na 1/2, 1/4 vteřiny, nebo ještě menší. Pak se není co divit, jak nám u silnic rostou nové a nové pomníčky.
Bezpečná vzdálenost pro běžnou jízdu by prý měla být přibližně 2s.
No bezpečná... jedou-li dvě auta stejnou rychlostí, druhý v pořadí nedává pozor a první začne brzdit, za dvě sekundy vznikne slušný rozdíl rychlostí, z čehož vyplyne pořádná rána, vystřelené airbagy, zbouraný předek auta až za přední nápravu apod. Stalo se mi před půl rokem, do kufru oktávky mi zajel zamyšlený fabiátor :-/
V Itálii se jezdí nárazník na nárazník, brzdění "o předjezdce" se odehrává v malém rozdílu rychlostí a výsledkem je setřený lak z nárazníku (který tam má ovšem skoro každý).
Neříkám, že jedno je lepší než druhé, ale přejezd hranic ze Švýcarska do Itálie (i naopak) je slušný kulturní šok.
Jako lepší vidim ty dvě vteřiny a pozorného řidiče :o)
2 vteřiny jsou samozřejmě téměř na jistotu, ale při normální jízdě bohatě stačí 1 a při soustředěném řízení mnoho lidí bezpečně zvládá 1/2 až 3/4.
Při 2 už jsou strašně velké mezery, provoz se hrozně natahuje, ale mezery jsou zase tak malé, že se nedá hlavní silnice přejet, takže se blokuje i provoz na vedlejších silnicích a pak vznikají hrozně nebezpečné situace, když to někdo nevydrží a riskne to a vecpe se z vedlejší a doufá, že ten blbec co má takovou mezeru ubere nebo zbrzdí. Takový blb potom nadává, když se mu tam někdo z boku riskantně nacpe, ale že on by mohl jet ohleduplněji a zkrátit mezery ho ani nenapadne.
Možná jsem si to nepamatoval přesně a je to ta 1s, pro běžnou jízdu. Je jasné, že třeba před předjetím jede každý hodně těsně, ale to je samozřejmě plně soustředěný, žejo.
PS. nejraději jezdim jako ještě větší blbec, tedy s ještě větší mezerou, než 2s. Pak se můžu kochat krajinou :o)))
Tak snad každý řidič má radší když před ním a za ním daleko nikdo nejede, pak se dá opravdu zpomalovat a rozhlížet, jenže v současném provozu to jednak moc nejde a pak to je hodně neohleduplné vůči ostatním. Vytváří se nervozita v kolonách a vznikají riskantní situace.
Nevim jestli si ještě někdo vzpomene jak se jezdí v řízené koloně vozidel. Na začátku jedou ti nejpomalejší a třeba rychlostí 50, ale na konci už to musí být letci a takové 30. vozidlo buď každou chvíli brzdí, téměř stojí nebo zase letí 100, protože ti vpředu neumí jet plynule a rovnoměrnou rychlostí.
Podobné situace jsou každou chvíli k vidění na dálnici. Vepředu se pár lidí neumí včas rozjet a nechá si nesmyslnou mezeru a 50. auto za ním už musí minutu stát a rázem je z toho stojící kolona, která pocukává rychlostí 20 ještě 2 km než se to zase celé rozjede.
To teda nevím, jestli každý řidič má radši, když předním a za ním nic nejede. Mi spíš přijde, že se houfujou. Aspoň na okreskách je dost častý, že dlouho nic nejede, a pak jedou tři auta za sebou. Nevím proč, ale tak to bejvá.
Protože jeden jede pomalu, ale ne zase tak aby se dal bezpečně předjet a už se vali za sebou.
Což je zřejmě ten nejobvyklejší stav :))
V podstatě můžou jet všichni pomalu a houby se stane, dojedou úplně stejně, možná o půl minuty dřív, jak když nejdřív spěchaj, a pak dojedou toho pomalejšího. Kdy myslíš, že bejvaj ty smrťáky, co jsou po nich křížky u cesty? Typuju, že to není tehdy, když jich jede několik za sebou...
Ač se to mnohým nezdá, tak při jízdě v koloně je hodně nebezpečná pomalejší jízda než je pro většinu lidí rozumná rychlost. Pokud se v méně přehlednějším úseku někdo "placatí" rychlostí 75 místo pohodově zvládnutelných 85, tak dřív nebo později se ho budou ostatní snažit předjet a je zaděláno na malér.
Bohužel vznikají i tehdy, když jede kolona vozidel za pomalým vozidlem vepředu. To se často jeden nervák utrhne pustí se do nebezpečného předjíždění. Takže i v koloně je nutno dodržet nějaký rozumný rozestup, aby se takovej machr měl kam v případě protijedoucího vozidla natlačit.
Takže ty dvě vteřiny nebo polovina tachometrové rychlosti (což obojí dává zhruba stejný výsledek) v extravilánu, zasucha a příznivých podmínek.
Na borce v koloně myslím vždy, když jedu na kole a začnou se za mnou štosovat. Nejlepší je pak co nejrychleji uhnout a nechat rychlejší bezpečně předjet.
Tak ono to nakonec vychází zas na ty dvě vteřiny, což odpovídá půlce rychlosti :o)
Hele, budu tak jezdit i dál, přestože to třeba někomu nebude vyhovovat.
A v obci budu tedy jezdit v koloně nebezpečných 48-55, i když by většině připadlo přijatelných 65-70 ...
Kecy. Za 1s neuděláš vůbec nic.
Podle sebe soudím tebe? Když to nezvládáš a nestačí ti vteřina, tak nesedej za volant a nelez na silnici.
Díky podobným kecům "já jsem dobrý řidič, já tomu rozumím nejlíp, můžu si dovolit jezdit jak uznám za vhodné", končí spousta lidí na krchově :-/
Tobě se zase zobrazuje něco jiného než kdo co píše, nebo jen čteš a hlavně píše voloviny? Kdo a kde píše co si tady vyplodil?
Samozřejmě, že pokud někdo prohlásí, že umí jezdit a je výborný řidič a všechno zvládne, tak je na nejlepší cestě zavinit nehodu, v lepším případě havarovat.
Všude můžou psát a říkat "dvě sekundy", ale pak se najde takový Lelek-nakole, který prostě ví že to je zbytečně moc. Některým zas přijde metrapůl odstup zbytečně moc, jiní zase míní že devadesát zbytečně málo...
Proč myslíš, že v zákoně není bezpečná vzdálenost určená metry ani jinak, pouze obecně a je to ponecháno na každém řidiči?
Každý člověk je jiný, má jiné vozidlo, jinak vidí, jinak reaguje. Někdo není schopný se soustředit 5 minut a jiný bezpečně zvládá třeba 3 věci najednou.
Samozřejmě když budu čumět kde co lítá, psát SMS, hledat po šuflikách co zrovna nepotřbuji a ne jak jedou auta přede mnou, tak mi nebude stačit ani 5 vteřin.
Bezpečná vzdálenost je pro každého jiná a vždy taková kdy dotyčný je schopný včas reagovat a bezpečně své vozidlo ovládat a zastavit.
Tyhle okecávky znám nazpaměť.
V zákoně to není, protože máme parlament takový jaký si zasloužíme.
Pak se najdou experti, kteří třicet centimetrů považují za dostatečný boční odstup (ten v zákoně také není číselně vyjádřen).
A která země to má přesně určené?
K čemu by bylo dobré když bude v zákoně nějaký konkrétní údaj? Jen další nějaké číslo. Jak bys kontroloval dodržování a jak budeš prokazovat porušení. A co když bude na silnici nasněžíno, prach, hlína z polí, napadané listí a dotyčný dodrží zákonem určenou vzdálenost a přesto nabourá?
No a teď se předvěď, jak bys podobné věci řešit.
Stejně jako s rychlostí. Tam je určená maximální a když se při ní vybourá, tak se ze zavinění "kvůli ledu" nevyhne.
Například v sousedním Německu, kde byla stanovena minimální vzdálenost mezi
automobilem a cyklistou od 1,5 do 2 m. Také ve Francii je již dlouho stanovena
vzdálenost 1,5 m. [30] U dalších sousedů v Rakousku je také odstup stanoven na 1,5 m.
[31] Stejně tak je tomu v Portugalsku. [32] A nebo v Austrálii, je boční odstup stanoven
na 1 m při rychlosti do 60 km/h a na 1,5 m při rychlosti nad 60 km/h. [33]
zdroj: zajímavá diplomka: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120176235
Nejsi ty Hrabosh? :-)
Do teď tady celou dobu píšeme o bezpečném odstupu za vpředu jedoucím vozidlem (autem) a ty najednou argumentuješ bočním odstupem od cyklisty.
Takže odpovědi se zřejmě zase nedočkáme.
Tak na to pozor hlavně v Německu. Tam se minimální odstup měří a také dost mastně pokutuje.
Příslušné informace k tomu najdeš jistě sám.
A není to tak, že tam kde je na vozovce vyznačený odstup, tak se kontroluje jeho dodržování?
Opravdu mají předpisem určený rozestup nějakým údajem?
Třeba stejda Gůgluj: minimální odstup Německo.
Hned první odkaz:
http://www.nehoda.eu/?p=41
Můžeš hledat i němčině.
Pokud to tak je, tak netvrdím nic jiného.
Takže i Němci uznávají bezpečnou vzdálenost menší než 1 s :-))
A to je údaj u přeopatrných Němců, a Rakousko, jestli tomu máme věřit, tak je to ještě výrazně míň než tvrdím, že tak nějak stačí.
Že by byli Rakušáci nebo Němci jiní a dokonalejší než my? To asi ne. Řekl bych, že jen vyhověli některým přitroublíkům, kteří musí mít na všechno předpis a nějakou míru a tak dali nějaké číslo aby byli spokojeni.
Dát konkrétní číslo, nebo výpočet je taky navíc dvojsečný.
Je fůra tydýtů, kterým když řekneš, že bezpečná vzdálenost je v dané rychlosti třicet metrů, tak to budou dodržovat jako dogma. Pak ale jednou do auta naloží šest pytlů cementu na chalupu a na vozejk za auto kydnou pět metráků obkládaček a jiných bejkáren. A budou dodržovat bezpečnejch třicet metrů, přesně podle zákona. No a pak se nebudou stačit divit, až těm jejich sáňkám nebude stačit ani padesát. Přitom zákon přece říkal...
Blbost. Zákon mluví logicky o bezpečném odstupu. A je odpovědností šoféra odhadnout, kolik to v dané situaci je. Proto je to šofér a ne honák krav.
Ale to je stejné jako s maximální povolenou rychlostí.
Hodně řidičů ji nechápe jako MAXIMÁLNÍ, ale spíš jako doporučenou nebo spíš minimální.
Museli bychom si definovat, co znamená "bezpečný". Jestli "nemůže dojít ke kontaktu vozidel ani v nejnepříznivějším myslitelném případě" nebo "v reálu to většinou projde".
Reakční doba řidiče je v nepříznivém případě (únava, nesoustředěnost) kolem 1s. O tuto vzdálenost zastaví druhé vozidlo později, to by tedy byla bezpečná vzdálenost, ale tato úvaha nezohledňuje stav vozidel, je nasnadě, že moderní auto na perfektních pneumatikách bude brzdit lépe než favorit z dojebanou geometrií, bez ABS s protektory ve stavu na hranici zákona.
A naopak, v novém autě v perfektním stavu, za maximální pozornosti je možné jet s odstupem menším než 1s.
Proto je dobře, že český zákon nějakou exaktní hodnotu dogmaticky nestanovuje, a nechává ji na uvážení a objektivní odpovědnosti řidiče. Zatím, debilizace národa prostřednictvím upředpisování jde mílovými kroky kupředu.
Ostatně i ti germáni postihují hodnoty pod 0,5s odstupu, tedy zcela zjevně nerozumné.
Tak, tak a ne jinak. Jenže někdo tohle nebere a musí mít v zákoně metráž jinak nejsou schopni ani fungovat. Bohužel tahle nesamostatnost a neschopnost vlastního přemýšlení a rozumného uvažování je hodně hrůzná.
Ano tak to je kdyz to chces definovat presne v zakone. Proste kdyz pojedes stovkou a nalepis se na kufr tomu pred tebou na mene nez 20 m dostanes flastr.
To by mne opravdu zajímalo, jak to měří. Tedy opravdu zajímalo.
Třeba ze vzduchu to nemůže být problém měřit a dokumentovat, nebo když dojedeš policejní auto, tak to asi také bude snadné. Jinak to asi bude krapet problém.
Proc by to mel byt problem? Kdyz vezmu kameru, namirim ji na silnici a natocim s ni prujezd dvou aut, je mozne velmi presne urcit cas, ktery uplynul mezi prujezdem stejnym bodem (mezera = cas mezi zadnim naraznikem prvniho a prednim naraznikem druheho).
Pokud nestaci cas, muzu vzdalenost dopocitat z rychlosti vozidel (pojedou zhruba stejne). Pokud budu vedet, jak je to auto dlouhe, staci si zmerit cas mezi prujezdem predniho a zadniho narazniku stejnym bodem...
Mnohem snazsi ale bude si minimalni vzdalenost vymerit a na silnici nakreslit. Budu mit dve cary a pokud natocim, ze se v prostoru mezi nima vyskytly soucasne 2 auta, je to dukaz, ze nebyla dodrzena vzdalenost... :-)
Ty dvě čáry na silnici by ovšem musely být nakresleny jedině pro nějakou předem předpokládanou rychlost. :-)
Oni se většinou nekreslí jen dvě čáry. Pro orientaci řidičů se v Evropě používá těch značek namalovaných na vozovce více.
A k nim se pak třeba v Dánsku, co jsi vzpomínám, přidá nějaká podobná informační cedule, jako na obrázku.
Vida.
U nás taky:-))
http://www.pardubickykraj.cz/dopravni-informace...
Po pravdě řečeno, pro mě, jako řadového řidiče, je irelevantní, jakým způsobem to zjišťují a měří (třeba z dálničních mostů kamerou). Pro mě to znamená, že se já nesmím nikomu, a nikdo nesmí mě, lepit na kufr, vyblikávat, vytrubovat, nutit zrychlovat či vytěsňovat mě z pruhu ve chvíli, kdy je zjevné, že nemám kam uhnout, předjíždím nebo se chystám předjíždět, nemám možnost se bezpečně zařadit.
Samozřejmě, kdyby někdo chtěl v Německu jezdit jako profesionální řidič, musí si příslušné informace zjistit a dohledat. Přesně ve shodě s tím, co tady někdo nedávno tvrdil, že totiž řidič z povolání musí být v cizí zemi alespoň minimálně jazykově gramotný.
V našich předpisech, není, jinde je viz:
http://bussgeldkatalog.kfz-auskunft.de/abstand...
Já vím, v Rakousku 0,4 s :-))
Třeba podle Rakouských předpisů jel ten řidič autobusu v souladu s předpisy. Netvrdím, že bezpečně, ale podle předpisů :-)
Pokud by podobný údaj zavedli u nás, tak velký počet viníků nehody z nedobrzdění unikne potrestání, protože jim nikdo nedokáže, že byl blíže než určuje předpis.
To je totiž jeden z hlavních důvodů proč u nás není podobná vzdálenost zavedena a je ponechána na uvážení řidiče.
Takže za nedodržení vzdálenosti může být řidič postižený i když bude mít odstup třeba 150 m.
Bylo tam 5-10 metrů, to ve 100ce bezpečné není nikde na světé.
Vzdálenost kolísala, někdy blíž někdy i podle odhadu 20 m. Zřejmě podle toho jak jel i ten před ním. Pokud někdo nedrží, nebo není schopný udržet plynulou jízdu a rychlost, tak těžko za ním držet nějakou rovnoměrnou vzdálenost.
4, pošlu ti video. Ve stovce.
Jinak, jde o rozum, a důvod, oroč jsem blíž než by bylo vhodné.
Tady racionální důvod, proč nejel s rozumějším odstupem nenajdeš. "Tlačil" ho před sebou, všichni jsme to někdy asi zažili.
U profesionálů je na místě tohle trestat bez lítosti.
Jistě že byl občas blíž než bylo obecně rozumné a slušné. Chtěl jet a čekal na okamžik až bude moct předjet a jakmile to šlo, tak předjel.
Pro méně zkušeného řidiče může být takový autobus poněkud stresující, ale je potřeba se víc soustředit na to co se děje vpředu a ne vzadu.
Lelku, nezlob mě.
Jsem "více"zkušený řidič, a vím, že jel jak hovado.
Pořád vycházíš z toho, že odstup má odpovídat reakční době řidiče vzadu...
Ale to je k hounu, pokud ty dva stroje mají rozdílnou brzdnou dráhu, a jistě uznáš, že takovej autobus nebude brzdit stejně rychle jak lehkej osobák. Setrvačná síla tam prostě bude působit víc.
Ale vůbec ne, já vycházím z toho že řidič by měl být dostatečně rozumově schopný posoudit a vyhodnotit veškeré okolnosti, které mohou mít vliv na brzdnou dráhu.
Když zmiňuješ autobus, tak ten nebude mít o moc delší brzdnou dráhu než osobní auto. I plný autobus nemá víc než 15 tun, což je asi 10 x víc než osobák a má 6 výrazně větších pneumatik, než jsou 4 u osobního.
Je dobré uvádět doporučení pro méně zkušené řidiče, které by měli minimálně dodržovat. Nemám nic proti, když si někdo drží dvojnásobnou vzdálenost než je potřeba, ale na druhou stranu to nesmí dělat všichni, protože to je neohleduplné vůči ostatním účastníkům, kteří třeba chtějí odbočovat na hlavní nebo ji přejíždět apod.
Já jsem asi natvrdlá, ale pořád nerozumím tvému argumentu s těmi na vedlejší silnici.
Až budeš stát na vedlejší silnici a po hlavní se budou courat jedno auto za druhým ve dvousekundových intervalech, pochopíš ;-)
No já spíš myslím, že když budou mít mezi sebou ty dvě sekundy, tak si klidně ti na té hlavní mohou dovolit po kontrole zpětných zrcátek malounko přibrzdit a do mezery před sebou někoho z vedlejší pustit. Protože budou vědět, že jim naboření do kufru, díky tomu odstupu nehrozí.
Ty nějak předpokládáš, že když se ta auta naštosujou jedno na druhé, tak se za nimi vytvoří kilometrová mezera? A pak až za nějakou dlouhou dobu se zase objeví kolona natěsnanců?
Tak to ale nefunguje.
Navíc samozřejmě jezdí auta v obou směrech, takže by zrovna museli brzdit z obou směru aby se vytvořila dostatečná metera k přejetí. A pokud někdo začne brzdit, tak 20. auto za ním už musí tvrdě brzdit a úplně zastavit a vznikají nebezpečné situace.
Ale máš pravdu. Takové řidiče, kteří jedou v koloně šedesát a když vidí, že by se před ně mohl dostat borec z vedlejší, tak naschvál na to šlápnou, aby mu v tom zabránili, znám taky.
Pokud ten za ním je dostatečně rozumný a tu, tím pádem zvětšenou mezeru před sebou využije k tomu, aby mávnul na toho na vedlejší a pustil ho před sebe, tak se nic moc neděje:-))
Tady žádná vedleší nebyla, dělal Trpišovského, trestal za "pomalou"jízdu.
Při hustším provozu s velkými mezerami se neudělá dostatečná mezera k bezpečnému odbočení nebo přejetí, při menších mezerách se občas vytvoří dost velká mezera, souvislá kolona se rozdělí na menší skupiny a mezi nimi je možné odbočovat a přejíždět.
No vidíš, maj tendeci se houfovat. Skoro jako vovce.
No, zdá se, že mají tendenci se houfovat. Takže tomu na vedlejší nezbyde, než čekat na nějakého individualistu, který se houfovat nechce a za kolonou jedoucí šedesát zpomalí na truc na čtyřicet. Prostě aby se nehoufoval. Aby byl naopak vůdcem smečky za sebou:-))
Jo. Klasická situace. Zipování. Musíme se houfovat a lepit na kufr tomu před sebou. To je náš vůdce! Neexistuje pustit před sebe někoho od vedle. To je konkurenční smečka!
Takže místo toho, aby plynule jeli jeden zprava jeden zleva, tak jedou 20 zprava, vlevo se stojí. A pak 20 zleva, stojí se vpravo:-))
Musí se prostě trefit mezi dva houfy v obou směrech :))
Pak jen doufám, že ten, kterého tak brzdí ten debil, co jede pomalu, nedá se předjet a zdržuje, bude na tý vedlejší stát celej den, bo se zrovna žádnej takovej pomalej debil neobjeví a všichni budou rovnoměrně rozptýlený a žádný houfy se tvořit nebudou a žádná mezera mezi houfama taky ne.
http://auto.idnes.cz/brzdna-draha-ze-100-km-h...
Prostě ten autobusák, co se tomu Polákovi lepil na zadek, jel podle tebe v cajku.
Vaše theorie jsou fajn.
Ale k prdu.
Podle mě ten chlap jel agresivně s nebezpečným odstupem.
Kecy,coby, kdyby, nemají cenu, když jde o životy. Nebyl důvod, aby mu nebezpečně visel za zadkem, přesto to dělal.
Kdo to nevidí, je hlupák.
Hele Jindro, řešíme tady tvé subjektivní pocity (a odstup mezi vozidly)
Ale:
Když jsi z teho autobusu vystupoval, řekl´s své výhrady ke způsobu jízdy i temu šoférovi? Naprášil´s ho u jeho nadřízených?
Jestli ne, tak se nic nezmění a ty tu brečíš nad rozlitým mlíkem
Takže co jsi ty osobně udělal pro to, aby se podobný exces neopakoval???
ŘpVe stovce viset někomu 5 metrů za nárazníkem?
Subjektivní pocity?
Prdlačky, obecné ohrožení.
Dobrá, obecné ohrožení.
Jak ses zachoval při a po výstupu z autobusu?
Nekecal jsem mh ani do řízení, ani do organizace pauz, bavit se s blbcem je neproduktivní.
Pozdravil jsem, čapnul kolo a kufr a utíkal na parkoviště, kde čekala Soňa s traktorem.
Večer mi přišel mailem dotazník z SA, jak jsem byl spokojen, no tak jsem napsal, jak to vidím.
Že by chlapec potřeboval odpočinek od volantuu, aby vydejchal ty emoce, a ty, co na silnici jedou pomaleji než se právě jemu líbí, nepovažoval za nepřátele, které je třeba vyhubit.
Víc dělat nemohu a nehodlám, SA videa z youtube má,ma jakým způsobem přimějí svého zaměstnance, aby se zklidnil, je na nich.
Nevozí kamení ale lidi, tak si z toho snad něco přeberou...
Navíc se tady bavíme o tom, "zda by to ubrzdil" a ne o tom, jak by při tom brždění dopadli nepŕipoutaní pasažéři.
Neubrzdil, kdyby ten před ním stál na místě.
Stát na místě je možné v připadě, že ten před ním do něčeho narazí (spadlý strom, neosvětlené vozidlo, možností ráda).
Pokud existuje reálná možnost, že něco takového múže nastat, a ta zecstatistik nehod je hodně reálná) musí řidič udělat vše pro to, aby nebezpečí eliminoval.
Někdy je to obtížné, někdy skoro nemožné.
V případě tohoto řidiče to možné bylo, mohl místo 5-10 metrů držet odstup 40-50 a vůbec nic by se ndmohlo stát, i kdyby ten před ním třeba vybouchnul na místě, narazil do něčrho, nebo tak.
Tenhle řidič na to šel opačně a podstupoval zbytečné riziko, to prostě okecat nelze.
Hlavně si myslím, že prudil úmyslně, nebylo to zapotřebí a dost možná by v té tmě jako první rychlej, jak ten pšonek, nakonec sám nejel. Ono je něco jinýho nechat se navigovat červenejma světlama a něco jinýho je čumět do dvou světelnejch kuželů ve tmě.
Tak ještě jinak (už to tu rozviřoval ´Hrabosh´):
Jak rychle jezdíš v noci?
Jsi schopen zastavit vůz, když cyklistu zaregistruješ v podstatě ´na poslední chvíli´?
Čéčs, já jezdím v novi rychle, pokud neprší, nesněží, hodně rychle.
Striktně dodržuji povolenou rychlost, kvůli tomu vozím navigaci i tam kde to znám, když překrocím rychlost, cinká mi.
Jenomže kudy jezdím já, se cyklisté nevyskytují, na dálnici to mám 3 kiláky, a ty jedu velmi zvolna, kvůli chodcům (neosvětleným) a pak držím těch 130 (pokud není omezeno) až na Rozvadov a tam nasadím cestovní 160-170 a valím to dopředu. Občas tam ke 120ka ale jinak to celkem jde.
Snažím se Německo projet ještě před jejich ranní špičkou. Někdy to klapne, někdy ne.
Na to jakej jsem hysterik jsem velmi klidný a ukázněný řidič. Němci mě vychovali, párkrát zaplatíš ranec, a pak si dáš už pokoj a bacha.
Stejně tak ve Francii, ono 10 kiláků nad limit stojí 100 éček, jedu jak v autoškole :-)
Chodců v tmavém oblečení (bez reflexek) se v podvečer a v noci na silnici vyskytují kvanta ...
Tahle spojka na dálnici je z tohoto důvodu nebezpečná, chodí se po ní do Strančic na vlak, večer už autobus nejezdí, tak se tam couraj....
No né, jde mi o to, že mohou nastat situace, kdy to frajer ubrzdí, ale s Jindrou zahryznutým do zátylku.
Autobusák nesmí pasažéry ohrozit na životě - to je samozřejmost a základní pravidlo, které když poruší, měl by jít okamžitě od volantu. Ale hned, i kdyby se mělo čekat půl dne na jiného šoféra.
Osobně, jako majitel firmy, bych tvrdě potrestal i toho tvého šoféra, i když si "jen tak trošku zariskoval", protože i tak má slušný potenciál poškodit mě ekonomicky, pasažéry může překvapit nečekaným manévrem, způsobit jim pohmožděniny, psychické trauma, vypěstovat v nich strach z jízdy autobusem, však ti lidé v noci většinou spí a nejsou připoutáni.
Hmmm, rozohnil ses pěkně, ale:
Jsou svědci?
Je videozáznam z pevně zabudované kamery? Stěžoval si ještě někdo, kromě toho vystrašenýho panáčka?
"... i kdyby se mělo půl dne čekat ..." to by teprv bylo ´tóčo´ a milého ´šíravníka´ by cestující natřeli dehtem a obalili v peří ...
To nech na jiných, jak to počínání vyhodnotí.
Ono nešlo ani o kameru, je to v podstatě foťák, připojený přes wifi na mobil. Dokáže zaznamenat video, ale nemá to extra kva
litu, protože je to primárně foťák.
Občas jistě mírně zkresluje, ale z 50 metrů 5 neudělá. Jo ta hračka se jmenuje Sony QX10, a snímám tak všechna selfí a z drzáku na řídítkách i videa, té mizerné kvality, kterou youtube ještě poškodí.
Kamera je sfiňa :-)
Takhle to vypadá, že by se tam ani pěšky nedalo projít https://www.youtube.com/watch?v=TaNBuqSuNqk
:-)
Jo, to je, je-li na řídítkách, vypadá zaznamenaná jízda mnohem rychlejší, než to vnímáš v reálu.
Nicměně ručku na tachometru nezkreslí, stejně jako vzdálenost, kterou můžeš, celkem spolehlivě odhadnout podle míjejících patníků.
K patníkům viz dole.
Kamera (šidítko) slušně zkresluje nejen rychlost, ale i vzdálenost, rozměry, míhání patníků atd atd.
O ručce na tachometru už jsme taky tlachali.
Nerozporuju to, že mohl jet víc na pohodu - ale tvoje reakce, zde prezentovaná, už je skoro na pováženou. Letecké společnosti pro podobné pasažéry pořádají "zvykací" kursy v trenažerech ;-)
Podle reakce SA se mi zdá, že spíše ondn šofér prodělá delsí "odvykací" kurz.
Nech to na nich.
Agresivní řidiči nemají na silnici co dělat, a za volantem dálkových autobusů už tuplem.
U nás v pívovaře ale furt přijímají, může vozit sudy, láhve nebo třeba i cisterny, ale lidi raději nikoliv :-)
Neboj, nechám. Udělají si u jeho jména puntík a budou sledovat, jestli bude mít v dohledné době smůlu na podobného šťouru v první brázdě nad šoférem. Když ne, tak pohoda. Pokud by se to opakovalo, budou nejspíš někde na školení dělat bu bu bu.
Na nějaký tvůj vysněný dištanc zapomeň. To by za měsíc museli za volant všichni z vedení včetně Jančury. A za půl roku by jim jezdily tak dva, možná tři autobusy :-))
Vím, jak se to řešívalo a řeší v DP, jinde to nebude a ani nemůže být jiné.
Hele, já mu nechci škodit, chci jen, aby nejezdil jak hovado.
Neseděl jsem tam, nevím. Možná to přeháněl, možná jen trošku. Jen se pokouším vyvést tě z iluzí o "popravě" toho šoféra.
A taky i z mnoha zkušeností tvrdím, že pohled na dopravní situaci z různých úhlů a perspektiv sakramentsky zkresluje.
Rychlost a odstupy úúúplně jinak vypadají v malém osobáčku, jinak v širokém a velkém. něco jiného to je z dodávky a neporovnatelný pohled je z kamionu.
Ty jsi víc zvyklý na osobák - a najednou jsi seděl dost vysoko nad tím šoférem. Já, když jsem se poprvé ocejtil za volantem "dospělého" DAFa a na okresce mě předjížděl osobák, vypadalo to (nezkreslené navíc kamerou), že mi ten nešťastník vyjel z levého předního světla. Přitom předjížděl s normálním odstupem. Fakt ty pohledy, perspektivy a odhady neskutečně klamou a je potřeba si na ně zvyknout. Navíc ten šofér tam dole u situaci vidí úplně jinak, než ty tam na bidýlku.
Ještě k těm kamerkám trochu pro pobavení:
http://www.lidovky.cz/foto.aspx?r=ln-video&...
Viz dole pod dole, ale tohle nebylo v Reichu ale u nás, takže irekevantní...
Nepřipoutání ve voze je blbost toho nepřipoutaného, za to řidič ani nemůže nést odpovědnost.
Při cestě tam, před každým odjezdem ta stewardka procházela bus a kontrolovala připoutání, ta na cestě zpátky byla laxní a kašlala na to.
Z dotazníku co SA zaslalo jsem pochopil, že provádět tu kontrolu má to děvče nařízeno.
Pokud se někdoza jízdy odváže, těěko to někomu jinému dávat za vinu.
Nevím, jestli to byli idioti, ale včera Náchodská ucpaná třemi osobáky. První měl rozmydlenej zadek, druhej předek i zadek na výměnu a třetí měl v hajzlu masku a nárazník. Nějak tu spoušť obíhali s mobilama a byli to nějaký slušný lidi. Vůbec se nervali. Čekali na policajty, ale ti měli práci s čelním nárazem dodávky a osobáku v Žitavský. Kvůli tomu zase nejezdily hodinu tramvaje. Když se zadaří, je tu i veselo.
já bych bral předjetí autobusem jako potupu.
Zase tak velká potupa to není, je hodně lidí co nezvládají jet víc než 80 a na dálnici 100 a autobusy bezpečně zvládají 130 a výkonu pro rychle předjetí mají dost.
Jak kde, když tě rozjetej kolos dojíždí, tak žádnej problém, prostě mu to líp jede, a má na to motor, třeba s kopce dost časté. Ale když by chtěl kolem tebe akcelerovat, tak je to na pováženou, ne potupa, na rozhejbání té hmoty je potřeba víc času, a je otázka, zda to stihne v čase, na kterej má rozhled a čisto před sebou.
Proč by měl být problém, když chce autobus nebo jiná mocná hmota předjíždět? Tak prostě přibrzdím a usnadním mu to. Stejně tak sundám nohu z plynu, když se mě pokouší předjet "drobeček".
Však píšu, že je to na pováženou. Já bych brzdila ;-)
Tak proč je to teda na pováženou? Prostě jednoduše přibrzdíme a umožníme předjetí. :-)
Jo a nejvíc radosti uděláš když začneš přibrzďovat ve chvíli kdy začíná předjíždět.
brzdíme, až je vedle, ne, když je za náma, to by musel brzdit taky a o to hůř bude akcelerovat.
Já když potkám cyklistu tak přibrzdím a velkým obloukem se mu vyhnu..
Když míjím cyklistu, požádám spolujezdce ať ho drbne dvířkama!
To je nesmysl.
Jedeš podle sebe, a tak, abys zbytečně nebrzdil.
Ten v tom bozidle před busem tak jede. Jede tachometrově 80-90, Šumavou, kde začíná pršet.
Chtít jet 90 až 100 je zhovadilost, ale chce-li tak někdo jet, proč ne, tedy pokud neveze plnej autobus lidí.
Ake i tak. Jsou místa, kde je povoleno 90, ale já si troufnu jet tak kolem 70ti, kroutí se to,neznám to tam, nemám 3 životy jakv počítačové hře. Pak rád před sebe pustím i takovýhle bus.pověsíš se na něj, ve vzdálenosti40-50 metrů a on tě neznámým terénem bezpečně provede mnohem rychleji, než bych si troufnul jet sám. Ty vidíš daleko dopředu, kdy si přibrxďuje, prostě o pár desítek metrů dál jej zrcadlíš.Navíc, a je to kruté, ale je fakt, kdyby se proti němu řítiloněco v protisměru, svhytá yo on a ty zabrzdíš.
Za "razičem" co cestu zná se jede dobře a autobus je dobrej, protože sporťáku nestíháš, ten ti ujede.
Takže jsme se dobrali výsledku. Žádná vteřina ani polovina tachometrového údaje, ale 1/4 tachometrového údaje.
Myslím, že přeopatrným Němcům můžeme věřit když tvrdí, že bezpečný odstup je méně než 1 s.
Sicher? http://de.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsabstand
A kdo neumí německy, má to třeba tady česky:
http://www.nehoda.eu/?p=41
http://auto.idnes.cz/drzte-si-odstup-na-dalnici...
Na těch videích mi uniká ten problém, který řešíš. Nevidím v chování autobusáka nic extra zvláštního. Spíš máš Ty klasický syndrom spolujezdce - brzdový pedál je moc daleko od Tvé nohy.
Ne, jel moc natěsno, nesnáším tyhle "buzeranty" co se mi lepí na zadek.
Zvláště když jsem v malém autě a to hovado za mnou je strašně velké.
Vyjasnili jsme si, že v Německu je bezpečný odstupdefinován,a za tohke by dostal ten šofér 3 měsíce čistírnu a 400 éček flastr.
S mojí nohou to nesouvisí ani malinko.
Můžeš to video nahrát na ulozto? Já bych si ho stáhnul a v nějakém programu kouknul na odstup.
Jo, zkusím to večer, jsem mimo na tabletu. Mám toho dost nahráno v odost lepší kvalitě.
V řadě videí jsou víceméně "formální" přestipky tupu "plná čára není zeď" nebo stovkou v protisméru přes zebru. Sice pokutovatelné, ale v případech co mám zaznamenáno, ne nebezpečné.
Nebezpečný je tenhle malý odstup a trestuhodný je ten Trpišovského syndrom: "zničit toho hajzka co mě brzdí"
Marně přemýšlím proč se v souvislosti s jízdou řidič autobusu zmiňuješ o Trpišovském.
Řidič neblikal světly ani netroubil, předjížděl až když mohl, celkem asi i rychlost dodržoval. Po předjetí se nejspíš ani nezařadil před auto a nezačal brzdit, nebo snad ano? Tak proč Trpišovský?
Tlačil ho před sebou, agresivně.
Slyšel jsem jak mu nadává.
Toho před sebou měl za nepřítele, typicky Trpišovského úchylka.
Takže ho nevbržďoval, ale psychicky trýznil tím, že mu visel na nárazníku. Za to by si měl od volantu odpočinout spíše na delší dobu, než kratší. Neovládá svoji agresivitu.
Přidám jen jednu technickou (upřesnění) k tomu, co se tady psalo. Žádnou dojmologii.
V Německu jsou patníky na rovných, přehledných cestách po padesáti metrech, nikoliv po sto.
Stejné na dálnici, "jedničce" i okresce. Měřeno i počítáno podle kilometrovníků i tachometru. Vždycky dvacet kousků na kilák.
http://de.m.wikipedia.org/wiki/Kilometerstein
V jiném věžáku jsi psal o tom, že v Německu jsi si krátil úmornou cestu jízdou od patníku k patníku, že byly od sebe vzdálené 100 metrů (ty bílé, plastové). Tak jen uvádím na pravou míru.
Fakt si myslím, že byly od sebe 100 metrů, bylo to na silnici Torgau - Berlin, strašně foukal protivítr a lilo, tak jsem ty patníky počítal.
Ake ruku do ohně za to nedám, mohly bejt 2 do stovky, já počítal odjeté 100 metry.
Snažím se googlit, jak to s nima je, zatím píšš, že se dávají ve 100 vzdálenostech, což odpovídá tomu, co si vybavuju, ale nehádal bych se o to, protože so taky můžu prd pamatovat.
Jo, když fouká protivítr, tak i pampelišky u cesty jsou od sebe sto metrů daleko. To dobře znám :-) Může bejt, že někdy kdysi mohli mít v DDR patníky takhle nařídko, ale dneska jimi určitě nešetří.
Máš pravdu, tohle nejsou kilometrovníky cili ty wegsteine, ale jední se o Leitpfosten a jdou po 60 metruch na rovných úsecích.
http://de.m.wikipedia.org/wiki/Leitpfosten
Jednotlivé kategorie vozidel se značně liší v tom, nakolik jsou při použití brzd schopny zpomalovat. Teoreticky si nejúspěšněji vedou osobní automobily, autobusy zpomalují o 15 procent hůře. To ovšem za předpokladu, že nepřevážejí cestující. Málokterý řidič autobusu si totiž dovolí brzdit úplně naplno, protože často nejsou cestující v busu připoutáni bezpečnostními pásy a hrozí závažná zranění.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/bezpecny-odstup-021-...
A co teprv, když substrát visí na mastný tyči. To pak máš ležáka natošup. Když to nečekají, tak z padesátky natvrdo do nuly to neuvisí snad ani šiška uheráku (odzkoušeno osobně při testech brzd po údržbě).
Hele Rondo, jel jako prase, měl dost místa i dost času.
To neokecáš.