Dobry den, potreboval bych radu. Koupil jsem si motor viz.nadpis, ted se rozhoduji na jake kolo bych mohl motor usadit. Kolo a motor si porizuji na jezdeni do prace. Ziju ted v UK ve meste takze jezdeni jenom po silnici a nemam ani auto abych kolo nalozil a popojel nekam 50 mil do prirody na track do terenu(hlavne tady to ani neni takovy jako treba priroda u nas v cr) takze si nemyslim ze se dostanu dal nez na asfalt. Nejdrive jsem premyslel to soupnout na klasickou zavodku ale pak jsem zjistil ze jsem moc zavodek s motorem nevidel:-) tak jsem si rikal jestli to vubec lidi takto delaji. Takze ted nevim. Zase mi prijde ze horske kolo s gumama na asfalt odpruzena predni vidlice bude pohodlnejsi a navic mi prijde ze kotoucovky budou brzdit lepe nez kladicke brzdy zavodky coz se stava casto ze vam nekdo vjede do cesty a musite fakt brzdit poradne a jeste kdyz to bude mit motor rychlosti budou trosku vetsi...spis teda do ceho by jste radsi sli v mem pripade...dekuji za navrhy...
Zlatá střední cesta. Pokud nebudeš jezdit po kočičích hlavách, tak trekový kolo. Dost fortelný, pohodlný se snadnou montáží blatníků, nosičů, brašen a dalších doplňků. A i lepšejší a dobře osazené kousky bývají za rozumnou cenu.
Joo asi mas pravdu. Budu kupovat neco jetyho tady je mraky ojetin takze si nemyslim ze ma cenu kupovat nove kolo.
Se slušnou ojetinou nemůže být problém. Pokud není zmuchlaný nebo prasklý rám, vše ostatní je univerzální a jde v případě nutnosti za pár peněz vyměnit.
Staré kolo alespoň neukradou čechiše romo cikáno imigranti :-)
Joo je jich tu pozehnane...vzdycky zaslechnes v letadle cestinu tak kouknes co to a ono je to cerny a laduje se to zradlem jak zrizeny:-)
včera před hospodou jedna černá svině řvala,že to by se v Anglii nestalo. Nějaký gádžo chytil jejího parchanta silněji za ruku při krádeži.. Běžela za doktorem a vyhrožovala soudem ve Štrasburgu :-)))) Hned mi vypadla pojistka u granátu co jsem měl v kapse :-)))
a hodils???
Jeste jedna otazka, jde ten motor namontovat na kazde kolo ktere ma dole u slapek delku te trubky(do ktere ulozim motor) 66mm? Myslim tu trubku kde jsou ulozene pedaly pro kolo...:-) a delaji se vsechny trubky pro kola stejneho prumeru? Abych vedel jestli to musim pred koupenim nejak premerovat nebo mi staci zmerit jen delku trubku prumer je stejny?!(bavime se o kole max dva roky stare)
všechny kola to mají stejný.
některa i 73mm i více
ale těch asi moc není.
Systémů uchycení středu je dneska hodně. http://en.wikipedia.org/wiki/Bottom_bracket...
Ty hledáš pravděpodobně BSA, tedy ten nejrozšířenější. Takže změřit šířku trubky a to, že je na každé straně jiný závit.
a když budeš někde zamykat kolo. Tak akumulator tam nenechávej. Není nijak zabezpečenej. Ukrást se dá do 2 vteřin.
Ta rámová baterie jde přece zamknout. Ale když bude někdo chtít, tak to kolo vezme celé...
zamknout jde. Ale tím tu baterii jakoby vypneš. Ale zloděj neví jestli je zamčená nebo ne. Prostě ji vezme a odnese si ji. Až doma zjistí že je zamčená. Ale i tak se dá rozebrat a obejít zámek. Ta rámová baterie není nijak připevněná ke kolu. Jde snadno vzít. Nevím jak je to u těch nosičových. Ale rámová je tam jen posazena.
Za zapíná aku je tam tlačítko. Na zámek klíč.
No jo fakt. ted sem zkusil. Já myslel že ten klíč je k ničemu tak se ho nepoužíval.
Rámová baterie je tam nasunuta do držáku a uzamčena zámkem. Zámek tam nefunkuje jako vypínač. Ale samozřejmě páčidlem by to šlo z rámu vytrhnout i se šrouby...
Ještě to nemám pospojovaný a zprovozněný, zatím se mi podařilo namontovat středový bafang místo šlapek na střed,délka trubky 68mm je v pohodě,píšou že se to dá přizpůsobit i na délku 73mm,jem se musí vypodložit ta distanční podložka.Vnitřní závit v té trubce je pro uchycení Bafangu asi jedno,protože jsem ho tam jen nasunul,přiložil distanční podložku s trny dovnitř a přitáhnul matkou a ještě "kontramatkou" dodávanou s bafangem,ten závit je na té "kazetě"motoru (vnější závit hřídele),takže závit,co je uvnitř trubky se k ničemu nevyužije,tak je asi celkem fuk,jaký tam je... Ještě upozorním na pěknou"past" při montáži baterie do rámu"Samsung"-ten "dock-lyžina"co se přidělává na rám místo košíku na flašku má tři díry,na rámu jsou jen dvě díry se závitem na flašku, v návodu píšou že by se to mělo přidělat pořádně na všechny tři díry,takže jsem si udělal z plechu objímku,abych ji přidělal k té třetí díře v tom "docku"-neboli té části,co se napevno uchytí k rámu.Jenže vršek toho šroubku mě nepatrně přečníval tu lyžinu,takže když jsem tam baterku zkoušel nasunout,tak zespoda baterie je taková malá červená přelepka,na které je nápis "Poškozením zaniká záruka" a je zrovna v místě,kde mě přečníval ten šroub a tu nálepku mě ten přečnívající šroub poškodil :-( Takže díky jednomu blbě přečnívajícímu šroubu jsem si asi zrušil záruku :-( Nevím co s tím,zkusím napsat prodejci,ale asi mám smůlu,tak to radši píšu sem,aby jste si na to dali bacha...
Taky to mám jen na dvou šroubech a řekl bych, že nepozoruju žádný problém. My ti dosvědčíme že jsi se v tom nevrtal..:-))
Edit: možná by bylo dobré založit pro Bafang 750/500/350/250 nové vlákno
Při ježdění v terénu bych měl obavy. 2 šrouby nepříliš velkého průměru jsou zatěžovány až moc.
Měl jsem zatím jen pět jízd, ale za to v celkem slušně těžkém terénu a nebyl s tím nejmenší problém. Spíš bych se bál při pádu.
Ono to přijde. 2 šrouby 5mm jsou namáhy na střih. Musely by být z titanu,aby vydržely dlouhou dobu. A to nemluvím o závitech v rámu,které mají z výroby držet cyklolahev. Kolik ta baterka váží při pádu?? 25kg?? G
Titan ale není o extra pevnosti, je víc o váze. Na větší pevnost pomůžou šrouby vyšší pevnostní třídy 8.8, nebo fortelnější 10.9 12.9
Máš pravdu. Ocel vydrží větší cyklické zatížení než Titan. Co ale pomůže pevnostní šroub zašroubovaný do rámu,kde původní závit nepočítal s tak extrémním zatížením.
Ve střihu ale jde víc o ten šroub, pokud teda není jen jediný závit v blátě.
Závit v rámu bude trpět.Hmotnost akumulátoru (bez doku): 3,15 Kg
Hmotnost doku: 0,3 Kg 3,35 celkem. V případě opradu prudkého pádu může být přetížení značné.
Ale stačí pouze trvalé vibrace. A únava se dostaví.
No mě ta objímka přišla jako nejrychlejší řešení,navíc tu baterku upevňuje nahoře,kde při drncání předpokládám určité vibrace,vzhledem k tomu,že ty šrouby na cykloflašku vychází na tu baterku dole a uprostřed,tak se mi taky nezdálo to přidělat jen na ty šrouby na cykloflašku (plná flaška může mít tak 1,5kg-větší než 1,5l se do košíčku nevejde,baterka má tak 5 kg).Udělal jsem ji z plechu 0,2mm,vypodložil gumou ze staré duše-drží to docela dobře,jenže ten šroub jsem musel nejdřív provléknout tou objímkou a pak prostrčit dírou v docku nahoru,takže proti těm dvěma šroubům,co se šroubují dolů a mají v docku jen hlavu,tak tady ten čumí nahoru a je tam naopak matka. No a ten šroub čuměl moc,tak jsem ho po přitažení zapiloval,ale asi to bylo málo,tak jak přesahoval,tak mě strhnul tu "záruční"přelepku.Je to od nich trochu podraz ji nalepit na tak blbý místo,kde může dojít k úhoně.Tak mě nezbývá než se modlit,aby baterka fungovala a vydržela... Ještě dotaz-nechal jsem původní řetěz,linka na 9-ti kolečku vychází tak nějak uprostřed,tak uvidím co to bude dělat na velkém kolečku,tam už to jde trošku šejdrem,jen mě přišel ten řetěz dost našponovanej,protože ten originál převodník vychází jako velká"pila"u trojpřevodníku,kterej jsem z kola sundal.Zkoušel jsem tam dát novej Sram řetěz,ale ten je ještě o dva články kratší než ten Shimano,co tam byl...Jsou nějaké delší řetězy? Máte někdo zkušenost s menším převodníkem u Bafangu?Na stažení kliky je potřeba speciální stahovák? Díky:-)
Já bych zkusil místo objímky nýtovací matice funguji dobře osobní zkušenost
A máš ty nýtovací kleště? A každý nechce vrtat do drahého rámu.
No asi ještě dobrá varianta je tu objímku přidělat těmi nýtovacími kleštěmi k té základně, třeba použít i víc objímek, protože ty nýty jsou hliníkové,tam bych se bál,že se časem uklepou...
trhací nýty je něco jiného než matice a ty je lepší dat ocelové. Hliníkové se fakt hodí jen na tu flašku
kleště si půjčuji v práci no a když už tam dáváš elektrosadu tak si myslím že to nebude jen na týden
No tak koukam ze si to prece jenom premerim...akorad ten vnitrni zavit asi tezko:-) budu muset doufat.:-) jinak jsem taky myslel ze ty ramovy baterky se nechaji zamknout...:-)
Mam vyhlidnuta tyto kola
http://www.gumtree.com/p/for-sale/gt-aggresor...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/ammaco-mtx...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/voodoo-marasa...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/mans-mongoose...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/custom...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/voodoo-hoodoo...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/carrera...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/kona-hahanna...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/diamondback...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/mountain-bike...
http://www.gumtree.com/p/for-sale/carrera...
Co by se vam nejvice zamlouvalo...?:-)dik za odpoved