Ale to asi měří nějak nepřesně na základě ujeté vzdálenosti a nějak získané nadmořské výšky, ne? Myslel jsem spíš něco, co by fakt snímalo přímo na základě pozice kola.
Ne. Všechna zařízení to počítají z dat která lezou z tlakového senzoru a polohy z družic. Takže akorát záleží na tom jestli máš telefon s tlakovým senzorem.
Aha. A dle družic se spočítá i výška? Jenže jakou to má přesnost? Třeba to funguje jen pro kopce 2km dlouhý? Ale pokud to je použitelné, tak to zní zajímavě.
http://www.gmnavale.cz/cs/vysledky-hledani/
ale mám jej na plachetnici.
Díky, ale nenašel jsem to, co myslíš.
http://www.gmnavale.cz/cs/katalog/darkove...
hele, a co metrová vodováha? podložit na tom nižším konci, aby byla bublina uprostřed, pak změřit o kolik je podložené a dopočítat protější úhel? :-D
akorát by to bylo špatně použitelné při hrbolech na silnici :-)
Myslel jsem spíš něco, co by bylo stabilně na kole a dalo by se na to podívat a zjistit sklon. Ono by to mohla být i bublina v zakřivené ocejchované trubičce. Vodováhu bych sebou asi nevláčel. :)
To už je mnohem lepší hadicovka třeba na 20 m délky, nějaká drobná nerovnost tě netrápí :-)
aha, tak to já zas neznám. ale kdyby ta vodováha neměla metr, ale těch 20, tak by ty nerovnosti taky nevadily, ne? akorát jízda v zatáčkách by asi nebyla nic moc :-D
Hadice má zásadní výhodu, snadno a rychle smotáš, zatáčky ani rohy nevadí, všude se vejdeš a stále měří :-)
Jediná nevýhoda je, že na druhým konci hadice musíš mít bráchu.
Zanechám jeden konec zapíchlej na tyčce, odjedu 20 m, zapíchnu druhý, zjistím sklon. Vrátím se pro první a vynesu ho 20 m před druhý. A tak pořád dokola. Alespoň si nemusím zdůvodňovat proč se do toho krpálu nepokusím vyjet na kole, ale furt kolo jen tlačím.
Vodováha je při metrové délce dost neskladná. Mnohem jednodušší je olovnice.:-))
Olovnice je dobrá, ale musí mít rozměr pořádné kovadliny, aby se eliminoval vítr a pohyb vzduchu :-)
jenže s tou se blbě měří menší sklony kopců :-D
Jo.
Když se ti to zamotá do drátů předního kola hned víš, že to, co nechtěně provozuješ je let plavmo přes řiditka.
Když se ti zamotá do drátů zadního kola hned víš, že jsi to kolo pověsil ve vlaku správně na hák.
použi appku, kukaj tu https://play.google.com/store/apps/details?id...
Jo, přesně tahle funkce mě uchvátila na Roxce a hned jsem si tehdy pro ni běžel. Mám už postarší Sigmu ROX 9, na změnu sklonu reaguje docela bleskově a když jsem si to po ní několikrát podle vzdáleností a výšky přepočítával, fakt nekecá. V tomhle směru má u mě za jedna.
Dívám se na tu Sigmu Rox 6 a umí toho nějak moc. :) Jak přesně ten sklon umí?
Stejně jako Locus. Z tlakového senzoru si bere rozdíl výšek a z rychlosti a času si počítá vzdálenost. Všechna zařízení to měří tímto způsobem. Záleží pak už jen na kvalitě použitých komponent (a ty jsou dostatečně kvalitní u všech zařízení).
Podle mého dost přesně (alespoň ta moje devítka) ale hlavně reaguje hned.
Sigmy mají ale svoje vesměs bezdrátové mušky (oxidace kontaktů v patici, zhoršení "spojení" se slabší baterií ve vysílači i budíku). Ale cena a ostatní funkčnost mi je vcelku slušně vynahrazují.
Já bral devítku i kvůli záznamu a přenosu do PC. Graf profilu je fajn věc. A s prográmkem se dost zásadně polepšili.
Všem moc děkuji. Nakonec jsem na to šel pomocí aplikace úhloměr ve smartphonu, která sice sklon ve stupních, ale tak to už si člověk přes tangens přepočte. Výhodou je, že se tomu dá kalibrovat nula, takže si to člověk nastaví na rovině dle rámové trubky a pak v kopci vidí přesně stupně. Takhle mě to zatím stačí. Moc vám všem děkuji. :)
I ty další rady se mi třeba někdy hodí v budoucnu. Tedy krom vodováhy či hadicové vodováhy. :-) Jo mít cyklocomputer, co umí sklon a profil trasy atd. může být super, ale zatím mám dojem, že by to pro mě bylo zbytečné. Vlastně ten sklon zkoumám jen u extrémnějších kopců. Na silnic se třeba dá trošku věřit značce označující stoupání, ale v terénu to u kopců napsané není.
Pro přesné měření potřebuješ nivelační přístroj.
Pro orientační měření já osobně používám aplikaci mapy.cz Například tak: měřeno na známém kopci "Mohelničák" Přesnost srovnatelná se svahoměrem připevnitelným na kolo. Prakticky lze měřit doma, do terénu bych musel tahat notebook.
http://www.mapy.cz/turisticka?mereni...
Pak tu byly návrhy na vodováhu.
Dosažitelné přesnější měření, pokud nešetříte a koupíte vodováhu s úhloměrem a laserem. Potom dosáhnete dosti přesných výsledků a díky laseru nemusí být vodováha nijak dlouhá.
Existují ještě další vychytávky, ale to je už spíše profi řešení.
Taky existuje kapesní sklonoměr, ale ten měří s přesností tak na dva stupně, s tím by asi cylkista nebyl spokojen.
Já osobně používám tu aplikaci na mapy.cz. Body na prátkou vzdálenost. Při delších vzdálenostech se tam míchá i klesání vlivem terenních nerovností, ale taky lze dojít k výsledku. Lze tak zjistit průměrnou svažitost kopce, ale to cyklistu patrně nezajímá. Spočítá to převýšení na vzdálenost, údaje jsou v metrech.
Komu nestačí údaje v metrech, tomu bych doporučil tu laserovou vodováhu s úhloměrem, ale dle mne zbytečné heblo. Cyklista má pořád šlapat a nikoli pořád měřit:)
Ještě jeden dodatek.
Tu laserovou vodováhu samozřejmě digitální, aby bylo možno měřit přesně a jednoduše skolny terenních nerovností.
Investice víceúčelová na rozdíl od jednoúčelového sklonoměru.
Ahoj. Ano mapy.cz jsou fajn. Také jsem takhle některé kopce zkoumal. Ale třeba zrovna tu Tuchlovickou Haldu tam nezjistíš. Ale jinak taky dobré. Nakonec považuji za poměrně přsný ten sklonoměr - aplikaci v chytrém mobilu.
Tuchlovickou haldu jsem na mapách marně hledal, proto jsem dal odkaz na ten Mohelničák, coby náhradní objekt.
Kde je vlastně přesně ta Tuchlovická halda? Pošli bod anebo souřadnice.
Co se týče mapy.cz. Když jedu nějaký zajímavý kopec, který neznám, prozkoumám na mapách a tak nějak to dle mého odhadu sedí. Komplikuje mi to, že se tam nějakým záhadným způsobem zobrazuje klesání i když tam klesání žádné není. Vysvětluji si to tak, že čáry nelze ohýbat a bere to též drobné terenní nerovnosti, například vyjedeš na mapě z cesty, jsi v příkopě a pak se zobrazí klesání.
Inu, nic není dokonalé. Dokonalejší by byla ta digitální vodováha a s laserem a úhloměrem, jenže to je dost veliká investice a minimálně čtyřiceticentmetrové heblo neskladné pro cyklistu. Ovšem zase víceúčelová investice.
Tuchlovická halda tady http://mapy.cz/s/i2J5
Vrstevnice tam asi neodpočítáš.
Před rekultivací to byla špinavá halda a vždy velká dominanta viditelná z daleka. Slyšel jsem, že se měla vršit ještě více do výšky a ne tolik do šířky, ale (prý) Husák, který to viděl cestou na Lány, tak si nepřál, aby to bylo tak vysoké a proto se to sypalo více i do šířky. I tak to bylo vidět široko daleko. Řekl bych, že možná je to po té rekultivaci i nižší, ale těžko se to odhaduje, když to má už jiný tvar. Každopádně zajímavý výšlap na horském kole s odměnou skvělého rozhledu. Na terasách i nahoře hezká jezírka s rákosím. Asi to bude chtít čas, aby to tam více ovládla příroda. Říká se tomu tuším sukcese. Za 30 let doufám, že na svazích budou stromy a bude to ještě hezčí. :)
Mmmm, tak to už byla docela poupravovaná, ale ještě se tolik nezelenala. Já jí pamatuji před asi už dost lety jako špinavou haldu, o kolo které jsem jel tenkrát ještě na MTB s pevnou vidlicí. Ten čas strašně letí.
Nestačím zírat bez čeho všeho se obejdu :o)))
Pak se ale nediv, že najezdíš to, co najezdíš. S vodováhou by tě zvědavost hnala k překonání sebe samé a vytrvání.
Tak pravda je, že míra toho bez čeho se člověk na kole obejde se u cyklistu liší velice. :) Pravda je, že daleko podstatnější než sklonoměr je třeba obyčejný zvonek. Ten potřebuji daleko častěji.
Tak to já se obejdu i bez zvonku. Zjistila jsem, že mnohem účinnější je zavolat "pardon" než zvonit a zvonit a zvonit a zvonit :o)))
Ale vozím na řídítkách gumovou pískací rybičku - ta dobře funguje na štěkající psy :o)))
Já jsem loni na podzim dostal vynadáno od nějakých důchodců ve Stromovce proč nezvoním, když jsem přijel krokem k nim a zavolal jsem "dobrý den, pardon".
"Pičo kurva uhni!" jsi zkoušel? :)
to je ostravsky tomu by pražáci nerozuměli ;-)
Ale jo, pokud je pro tebe lepší pardonovat, tak proč ne. :) Koneckonců je to to asi lidštější. Ale já raději jednou cinknu a každý ví.
Ještě lepší jsou pořádně "uřvaný brzdy". To máš vidět ten úprk, když za nima brzdí "naložená tatrovka" :-)
Někdy uvažuji, že bych dal dozadu náboj s rohatkou, minimálně DT nebo ještě lépe Hope. :-))
Já jsem zvonek vozívala a používala, ale výsledek byl zkrátka nulový.
Ale na jednu stranu to i chápu - v Praze toho cinká a zvoní moc :o)))
Já potvrzuji zkušenosti Radky, v Praze často cinkám a cinkám a cinkám a ti přede mnou neví.
zkus křičet :"Místo pro královy slony." Na tohle zatím zareagovali všichni, protože kdo by nechtěl vidět slona ? :-)
Když jsem na cyklostezce zpod Kajláku do Pavlovic volával "Místo pro senátorovu lektiku!" tak se ptali, kdeže ten Sobotka je. Kdyby četli klasiky.
dneska už není ve šroubárně ani dělník, všechny je nahradili automaty. Ale zase skladníky dělají lidi s vysokou školou, leč, že by někdo z nich četl Vergilia v originále? ani nápad. Jak není Vergilius na facebooku, kde by si ho mohli přidat do "přátel" a tím zvýšit svou prestiž, tak o klasiky zájem spíše klesá. ;-)
Další pokrok. Aplikace sklonoměr je vážně skvělá. Nejen že se dá nula zkalibrovat na sklon horní trubky rámu kola, ale jde nastavit i zobrazování sklonu přímo v procentech. Teď už je to dokonalé a jsme spokojen.