Sháním zadní blikačku, která umí fungovat ve dvou módech.
1. Umí intenzivně naplno blikat nejlépe 0.5W nebo 1.0W ledkou. To je mód do osvětlených městských ulic, kde stále něco svítí a bliká a slabší blikačka se v té záplavě snadno přehlédne.
2. Umí blikat nebo ještě lépe kontinuálně svítit pouze ostatními slabšími ledkami a to nijak intenzivně. Tento mód je na tmavou neosvětlenou silnici, kdy za mnou jedou další kola a silná blikačka je oslňuje.
Blikačku chci upevnit na sedlovku na horáka, takže ten úchyt a blikačka by také měly vydržet nějaké rázy od skoků. Například pouzdro od Smart 317 1W má baterie umístěné tak, že při ostrém rázu dokáží svojí hybností pouzdro blikačky otevřít a jeho obsah rozsypat po okolí. Tuto blikačku mám na přetaženou polyethylenovou stahovací páskou pro zesílení odolnosti.
A také by blikačka měla být krmena nějakou levnou standardní baterií třeba AA nebo AAA. Menší baterie prodražují provoz a většinou mají malou kapacitu.
Z nabídky jsem našel CATEYE TL-LD630-R Rapid3. Z videí to vypadá, že umí blikat i jen těmi pomocnými ledkami na boku. Ale ten její držák je nějaký neobvyklý, bude držet? Nebo znáte nějakou jinou, lepší?
http://www.cateye.com/en/products/detail/TL...
https://www.youtube.com/watch?v=qGfj1478JUs
https://www.youtube.com/watch?v=kwqydnRc2Mo
a co použít kombinaci 2 blikaček? jednu obyč smartku, třeba klidně i tu "eco line" rl403 případně nějakou indukční, která by blinkala furt, a druhou nějakou pořádnou do města (bb mars 3, 4, smart rl321 nebo něco na ten způsob)
já vozím na kole tu obyč smartku a k ní i tu půlwatovou silnější. blikám i přes den.
akorát mě štve, že většina blikaček je na mikrotužky, které mají mizernou kapacitu. chtělo by to něco na AA baterie :)
> akorát mě štve, že většina blikaček je na mikrotužky, které mají mizernou kapacitu. chtělo by to něco na AA baterie :)
Náhodou mě teď překvapilo, že když jsem si koupil kvalitní NiMH, tak to docela jde. Ale druhé světlo mám předělané na 18650 a to by stačilo nabíjet tak jednou za rok :)
Nemyslím, mám blikačku na 2 mikro a vydrží blikat hodně dlouho, na hodiny nevím, ale 6 měsíců určitě.
Pokud používáš blikačku denně, tak stojí za to koupit 4 nabíjecí a máš na řadu let po starostech.
Upozorním-li cyklistu, že mu blikačka ´doblikává´, hájí se tím, že když ji zapnul, svítila ´jak za mlada´ ...
To bývá k vidění často. Já když vyměňuju baterie, tak mnohý jiný by na ně blikal a svítil ještě alespoň 2 měsíce.
Blbý je, že si za jízdy na zadní světlo nevidíš a do baterií taky ne. Silnější světla to opravdu dělají. Na začátku svítíš perfektně a za pár rohama nic.
Při dojíždění do práce se mi tohle stalo několikrát (v zimě). Když mne kvůli tomu zastavili i policajti a já tam měl "nové" baterie sotva pár dní, tak mi ujely nervy a šel jsem do indukce. Od té doby mám na crossu pokoj.
Na skládačce mám starší typ světla a v něm umírají baterie postupně. Na horáku mám relativně nové světlo a je s tím problém. Tmě se proto vyhýbám, protože i když pořád kontroluješ odraz ve výkladních skříních, zastávkách MHD atp., není to dostatečné.
To´s ji koupil za tu ´nekřesťanskou´(zlodějskou) cenu?
http://www.kola-cykloshop.cz/reelight-rl720...
týýý jo, to je dobrá cena :-)))
já koupil svoji M-Wave za 300,- :-)
akorát jsem ji chtěl na kolobku a nejde mi tam přidělat - má to úchyt na kulatou zadní stavbu a kratší kablík :(
tak ji mám na aukru za stovku na prodej. nechcete někdo? :-D
dal bych si ji na kolo místo té obyčejné smartky, ale vozím pořád brašny, a přes ty to zas není vidět. a kuchat a nastavovat kablík se mi nechce :)
Tak oproti dynamu + dvě světla je to pořád za babku. Oproti bateriovým nebo nabíjecím světlům je to s ohledem na poměr cena / svítivost nehorázná cena, ale při každodenním svícení včetně každodenního dojíždění i v mraze je nějaké to dynamo jediná cesta.
Každý akumulátor pro svou optimální životnost a výkon požaduje normované zacházení, tedy rozumnou teplotu a nabíjení ve správný okamžik. Teplotu nemohu splnit. Když je -15, tak je -15 a když -20, tak je -20°C.
Když se budu snažit nabíjet jen ve správný okamžik, tak občas dosvítím a musím vozit náhradní zdroj světla. Jenomže baterie stárnou, i když se jen vozí a nepoužívají. Nezbývá tedy než nabíjet i relativně nabitý akumulátor a před delší cestou nabíjet vždy. Načatý akumulátor je pak třeba nemilosrdně vyměnit, protože taková zimní vyjížďka může čítat i 5 hodin svícení.
Oproti tomu je Reelight 720 zlatý, protože svítí pořád, i když dopředu musím občas přisvítit čelovkou. Jenomže kdyby čelovka dosvítila,tak na Reelight dojedu.
Určitě dobré řešení pro toho kdo jezdí často za snížené viditelnosti nebo v hustém provozu.
Mars 4 s 1W dost žere. V zimě dobíjím nejpozději každý druhý týden.
To sice ano, ale to nemůže být problém je jednou týdně vyměnit.
marsku čtyřku jsem nedávno komusi daroval. mrcha mi vybíjela baterky i když nebyla zaplá. těžko říct, jestli tam byl někde zkrat nebo co. každopádně mi zlikvidovala několik nabíjecích baterek takovým způsobem, že nabíječka u nich hlásila chybu a odmítala je nabít :-D
ale blikala nádherně...
Koupil bych si dvě blikačky. Výhoda taky je že když v tom městě jedna umře (stane se), tak ještě svítí ta druhá.
http://www.ebay.com/itm/New-Bright-Bike-Bicycle...
http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Bike-Bicycle...
První je ta brutálně silná (fakt. šíleně. přelepil jsem ji červenou odrazkou, takže to trochu rozptýlí), druhá je slabá. Oboje je na 2 AAA. Skoky neumím posoudit, ale neotvírá se.
Dvě blikačky je dobrý nápad, jen syn, pro kterého to sháním s tím není srozumněn. Budeme hledat dál.
Tož jedině ten pás za pouhých 500kč s USB :-)
Koukám, že ti nasadili pěknýho brouka a ne a ne tě pustit :-))
Chvíli vydrž časem to prý samo odezní
V momentě, kdy uvedou jen alkaliku, tak na nihm to nemá svůj světelný výkon, popř. se na to kvůli napětí ani nerozvítí :-D Prohazuju 3 různé blikačky 2x zábleskové a 1x takové červené nic do stran. Jednou blikačkou bych to neřešil.
Teoreticky doporučuju bastl, kdy máš akupak extra bezpečně uložen k zalepené dříve rozpadající se blikačce. Asi nejlevnější řešení a používáš zdroj, který se Ti hodí.
Přihřeji si tady svoji polévku. Hledám blikačku na denní svícení, pokud možno, ať je vidět i za slunečného počasí.
Našel jsem toto:
http://www.magicshine.cz/magicshine-mj-818...
Máte to někdo? Koukal jsem na nějaké videa, moc přesvědčivě to nepůsobí, ale video může zkreslovat.
Nebo víte o něčem lepším?
Na den je lepší vesta
Ona je lepší i na noc. Jezdím v noci na kole skoro denně. Často jsem jezdíval i autem. Auto má nepoměrně výkonnější přední světlomet než jakákoliv zadní svítilna jízdního kola.
Bod se snadno přehlédne, naopak velká odrazová plocha, na kterou si samo auto posvítí, je k nezaplacení.
Uvědomil jsem si to, když jsem jel autem v noci po Praze. Cyklista blikal dvěma zadními světly, měl i nějaká obrasová blikátka a uvědomil jsem si ho později než jiného, který měl obyčejné zadní světlo, ale měl na sobě výstražnou vestu.
Nutno říct, že sám stejnou trasu jezdím, cyklisty tam tou dobou potkávám i v autě jsem je očekával. Navíc jsem jako prvního potkal toho chlápka na plečce s vestou a teprve potom borce s lunaparkem. Prvního jsem viděl s přehledem, cítil jsem se bezpečně. Druhého jsem na svůj vkus uviděl pozdě.
Teď koukám na Niterider Solas, Sentinel a Stinger. Umí to vosolit ve 2W zábleskovém režimu, ale umí i přepnout do nižších výkonových režimů. Jsou dobíjecí, jeden má dokonce laserové linky.
Cena je příšerná. Asi některý koupím, svítí fakt dobře a neustálé dolování baterek mě štve.
Napadlo mě nějaký ten reflexní pruh, co mají být povinné, si přidělat vzadu na nosič nebo blatník, to by taky mohlo pomoci ? Neví někdo, kdy se ty reflexní věci dají levně sehnat ?
V galanterii to prodávaj na metry. Takovej ten šedej pruh, co se našívá na reflexní vesty a svítí to bíle. Sem si to našila na ty kovový pásky, co se daj přidělat na nohu, žlutej vikslajvant se za chvíli roztrhal. Reflexní pásy z galanterie mají vespod nějakou tkaninu, dá se to normálně šit a je to odolný.
Dnes mi dorazila CATEYE TL-LD630-R Rapid3. Objednal jsem jí jen podle popisu ale dopadlo to velmi dobře. Ve skutečnosti není nijak veliká a její držák je docela vyhovující a vypadá odolně. Elektronika a ledky jsou v zalepené uzavřené průhledné části, která se připíná háčky k tělu blikačky. Hlavní váha jedna tužkovka AA je v základní části, takže se to nějakým nárazem samo patrně neotevře. To je veliká chyba SMARTu, kde je hlavní váha v odnímatelné části. Má to tři Led diody, dvě slabší a jednu výkonnou, myslím 0.5W. Tři typy svícení jsou:
1. bliká včechno, velmi intenzivní
2. svítí kontinuálně hlavní výkonnná LED, to je tak na posvícení červenou barvou
3. blikají dvě slabší LED. To je mód pro neoslňování jezdce v závěsu a šetření baterií.
Myslím, že tato blikačka celkem splňuje mé primární zadání. Jen její cena cca. 500Kč je poněkud dražší.
Za to mám 10 blikaček. Jsi snob :-))))
Taky si to myslím. Ale to si vybral syn, on má vždy maximální požadavky. Ale když to není každých 14 dnů, tak se to dá akceptovat.
Na druhou stranu je to jedna z mála blikaček, která i tak maximálním požadavkům vyhoví a i mechanicky obstojí. Mně se líbí, proto o ní píšu.
Blikačka za pade? Tak to je tak akorát kusovka, aby policajti neřekli... Ovšem taková SEE.SENSE, nejlépe See.Sense 2.0 Elite, případně
Lupine ROTLICHT, to je jiná káva... Ovšem cenově taky:)
I za 50kč se dá koupit normální blikačka. Zase to nepřehánějte snobové :-)
Ano a dokonce i bliká a když je naprostá tma tak je i chvíli vidět
http://www.patro.cz/produkt/1074874009-svetlo... Nejlevnější blikačky stojí u Hanojců i 10kč :-) Smartka z výprodeje je naprosto dostatečná.
Snobe! Brejle za tři litry se ti zdají drahé, ale zadní blikna za pětibábu je OK... :)))
"... Brejle za tři litry ..."
jasně, bílá hůl je lacinější ...
Je to jediná blikačka, která odpovídá mým požadavkům. U těch brýlí nebyl nikdo schopen ani kvalitativně popsat, čím se liší od brýlí od Čongů, nebo mých obyčejných dioptrických. Jen všichni vychvalovači tvrdili něco o čirém zorném poli a tvarovacích nožičkách.
To je jako bych říkal, že ta blikačka za 500 lépe bliká.
Smartka s 1W diodou je za 200, ale při nárazu se sama otevírá a vysype se na ulici a neumí snížit přijatelně jas, aby neoslňovala.
:-((.....dokonalost bude za pětikilo?
> ale při nárazu se sama otevírá a vysype se na ulici
Jaký je problém s izolepou? :)
Tady někdo pořád padá a nejezdí.
Spíš neumí jezdit a proto furt padá... ;-)))
A potom spadne a blikačka se rozletí a přestane blikat a řidič chudák ho neuvidí a přejede ho. A neštěstí hotový
A může samozřejmě za to ten chudák řidič.
Může za to blikačka a potom ten co ji koupil,i když věděl ,že se rozletí a potom ho přejede auto. Jasná sebevražda :-) A kdo prodává blikačky co se rozletí je také vinen a to trestným činem napomáhání k sebevraždě.
Jo, to zní logicky! :)
Také mě to děsně myslí.
....za myšlení palec hore- akorát mimo téma :-(
;-)
Žádný, jen mi to připadá tak trochu hloupé novou blikačku rovnou lepit proti rozpadnutí. Já tu Smartku mám zalepenou, ale tak trochu mne to štve a hlavně je to konstrukční vada. Ten náraz nebyl při pádu, stačilo neskočit díru na silnici mezi panely. Stalo se mi to dvakrát, než jsem jí zalepil.
Samozřejmě mohu Smartku zalepit proti rozpadnutí, mohu s sebou vozit černou izolepu na výlety, kdy nás jede víc a zalepovat tu výkonovou ledku, která oslňuje. Mohu vozit ještě jednu slabší blikačku. To všechno mohu a bude to fungovat. Ale já jsem jednou chtěl blikačku, která to vše splní naráz.
Smart RL318,stejný vnitřek, Kabát jiný a nerozpadají se otresem.
Mě se za jízdy nerozpadala blikačka ani od vietnamců,ne tak Smartka
Já už ztratil 3smart blikače jak píše Brahma. Baterky a elektronika (hmota) jsou součástí oddelavaciho krytu. U té druhé je kryt samostatný, tudíž lehoučký .
Tak to jsi už přesáhl cenu jedné mé blikačky :D
Kdyby sis ji rovnou koupil, ušetřil bys.
Kryt sluncem degraduje, ztrácí pružnost a otresem (třeba na spomalovači) upadne.
....stačí pojistit dvěma gumičkami a je po problému:-)
A nebo koupit za stejný peníze jinou a ani gumičky nepotřebuju.
....myslíš jakože za cenu těch dvou gumiček? :-))
To se asi bavíme o úplně jíné blikačce.Já mám baterky natlačené v těle a kryt je lehký.
V těle. Ne v řiti.
http://www.patro.cz/produkt/1076698812...
jestli ti to nebude vadit, zeptám se v tvém tématu na PŘEDNÍ blikačku. ztratil se mi fenix pd32, na kterém jsem přes den používal strobo, aby mě bylo vidět. a teď nemám čím blikat...
dalo by se použít totok?
http://www.patro.cz/produkt/1074907071-blikacka...
akorát nevím s tou výdrží... někde píší blikání jen 30 hodin, na patru 130 hodin, tak nevím...
na nabíjecí eneloopky by to asi nejelo, co?
nepotřebuju světlo, to mám (než ho zase ztratím :-D), potřebuju pořádnou ostrou bliknu, aby mě bylo vidět. vestu už vozím, ale je to "málo"
případně jiný nápad?
Na Patru ,ale píšou 30hod svícení 130 blikání.A to bude asi tak pravda. Na Nimh aku by to jelo,ale výdrž není taková jako na Alkaickou baterii.Rozdíl v napětí je velký.
jo, to jsem si tam všiml, ale někde právě píšou 15 svícení a 30 blikání. což by byl masakr pro peněženku za baterky...
nakup citróny, měděný a zinkový hřebíky a seš ´za vodou´...
Tenhle krám bliká pěkně, ale fénix měl skoro určitě větší výkon. Zvlášť pro denní blikání bych volil větší výkon. S tímhle si tě nevšimnou.
Myslíš, že je nutné i přes den blikat? Já to občas používám za mlhava a šera ve sjezdu, kdy jedu 50 a potřebuji si vynutit svou zákonnou přednost. Za normální viditelnosti stačí žlutozelená bunda. Pro normální jízdu mi přední stroboskop přijde zbytečný.
... ve Zlíně jsou účastníci silničního provozu zlí - to dá rozum
ve Zlíně nejsou účastníci silničního provozu zlí. Ve Zlíně jsou to MAGOŘI.
i stroboskop je málo, když jedu po hlavní nebo po kruháči. tak raketomet by ty zmetky možná upozornil, ale ten má prý docela slušný zpětný ráz a mohl bych začít couvat :-D
Předpis č. 341/2014 Sb.
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích: "světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem cyklisty měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou vyzařující světlo bílé barvy s přerušovaným světlem," Takže hlavně ve dne :)
Kup si to znovu, mám to samé v kombinaci se sigmou pava. Jen sem té PD32 dal kšilt, je to univerzální baterka :-D
když vona se už v ultimate edition koupit nedá :-(
to bych musel vzít už tak PD35, a to pro mě moc velký význam nemá. mám totiž ještě E50 jako "dálkové".
takže spíš přemýšlím buď o BT10 + akupack na 18650 nebo nějakou čelovku na 18650. ale asi to bude muset počkat až po svatbě. musím šetřit :-D
Ty věříš tomu, že po svatbě bude ještě nějaké světlo?
Jen aby ses v tom strašném Zlobíně té svatby ještě bez přední denní blikačky ve zdraví dočkal. :D