Zajímavá kalkulačka dojezdu s motorem Bosch
http://www.bosch-ebike.de/en/service...
56km na turbo rychlostí 25? No nic moc Bosch
ja tam mám 65km
ASi vážíš 50kg.
60km ujede bez šlapání rychlostí 25km i 1kw Golden motor.
Magiku, čoveče, malej rozdíl bych tam viděl:že bošák na to potřebuje baterku z hodinek a velkej golden z tanku :)
12Ah není z tanku. Bosch má zase aku podstatně dražší. Jen jsem chtěl sdělit,že za určitých podmínek je dojezd obou pohonů prakticky stejný.
Dražší... enemže ta tabulka v korunách na kilák tam nejni.
Nic si z toho nedělej, ono když si to kloudně přečte a zadá si správně, tedy ne že váží 70 i s kolem co má 23, vítr, kola kadenci, tak je to ještě jinak. Mě to do práce na sport a 22 průměr ukázalo dojezd MTB cca 45km a to mám v praxi i vyzkoušený že může bejt na bošákovi s malou baterkou (hawk). Kadence 40.
Bosch je špička,o tom žádná. Ale třeba pro mne zbytečná. Nejezdím v kopcích,ani v lese,tedy nevyužiju hlavní přednost středového pohonu. V podmínkách rovinaté krajiny dojezd záleží jen na aku a rychlosti. A je jedno jestli pojedu na středovém Boschi,nebo nábojovém motoru.
Samozřejmě,že technicky je provedené E-bike přímo od výrobce ideální řešení,ale já dávám přednost svobodě výkonu a volby kola. Ideální stav by pro mne byl,kdyby nový středový Bafang(ne 1,2)byl dodávám s možností volby rámu,tyto rámy by byly běžně k dostání a člověk by si mohl naporoučet cokoliv(výkon,aku)
No, Magiku, rámovej kit jsem už navrhnul několikrát, kdysi na 29"MTB s pohonem 350 kazetovým vzadu, a torquem. Pozdějc i středový. Jenže v obchodní síti to je neprůstřelný a nebo bys to musel dávat zadarmo.
Svoboda se tu často omílá, ale o čem to je? O tom, že se do toho vysypeš, což ale nikdo nechce slyšet. Přitom řešení dávno existuje. Není žádnej problém mít svobodu, Mrázek nebo Duratec atd. ti už spousty let nabízí rámy jakýkoliv a klidně na jakýkoliv středový motory, cokoliv si vymyslíš, je to úplně jednoduchý. Nakreslí, vyrobí, karbon, dural, chommolybden... stačí říct.
Ale hold to nejde za půldarma. Ale i boty na míru nebo brejle na pouze tvoje oko stojí 3x tolik než podobný z krámu... ne?
Klidně to může být z oceli. Samozřejmě,že malovýrobce to nevyrobí v nízké ceně. A pochybuji,že Bafang bude prodávat rámy jako kus. I když pro zajímavost: Je někde na čínském serveru cena rámu? Jako náhradní díl? Z mého pohledu je řešení BBS 1,2 ideál. Je to jednoduché,univerzální,zpětně lze kolo uvést do původního stavu.Totéž Cyklon
Bafang ani jiný výrobce motorů žádné rámy nedělá, to je věc výrobců kol. Jen v Německu je výrobní korporace která dělá kola a zároveň i motor v rámci jedné finanční skupiny (Derby cycle group). Motorárna je členem a dodává výrobcům skupiny.
Naše partnerská společnost v číně naopak dodává rámy pro výrobce, takže umíme aktuálně Shimano Steps, Bafang Max drive, Bosch, Continental / BMZ...plus čínské střeďáky a pokud je zajímavé množství (kvůli polotovaru motorového lože), tak v podstatě jakýkoliv rám. Ocel, hliníky, karbon.
Výroba jednoho rámu je ale v takové fabrice nesmysl, jen prototypy. V Číně nehledej maloseriovky, tam to není reálné, oni takhle nepracují. Jejich relativně nižší ceny jsou podmíněny množstvím. Kusovka vyjde levnějc tady.
Rozdíl v efektivnosti ve prospěch středového se uvádí kolik? Středová dojede o třetinu dál? Potom magikovi stačí baterie velká 1,33 * baterie od hodinek, což pořád ještě jde. :) Pokud má Bosch 3kg baterku (typuji), tak přidat další kilo není zase tak tragické.
Středový klidně ujede i o polovinu dál. Ovšem za určitých podmínek.Na rovině ujede dál ten,co bude mít silnější aku(při stejné rychlosti)
Do terénu a do kopců se nic jiného než středový motor nehodí. Jezdit se 7kg motorem v zadním kole je bez odpružení v terénu takřka nemožné,a i v případě odpružení velmi problematické. Ten tlumič by musel být velmi dobře dimenzovaný a neodpružená hmota je v tomto případě přímo brutální.
Kalkulačku má každej jinou výrobce,jezdec........Je to jak na enduru.Mužu ujet 100km za 4l nebo 100km za 15 l.To samé kolo jednou jedu do práce za 300wh podruhe to samé za 600wh.Je tam toliko faktorů že se to snad nedá spočitat ani přibližně.
Zdar Babo... konečně motorkář. Ono se to dá, žejo, ale jmenuje se to telemetrie :D
Trochu jinej oddíl
Moc tomu nerozumim ale asi maš pravdu http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Telemetrie
Stejně je lepši mit rezervu abych nemusel šlapat moc daleko dom.Třeba takovej vitr proti je pěknej žrout .
Tak o půlku by to nejspíše bylo pro opravdu extrémní kopce. A samozřejmě to, že máš 7kg motor ještě neznamená, že neexistuje třeba poměrně lehký BionX.. Bohužel je dost drahý.
Robikl:
Ta malá plastová baterka od bošů bude do dvou kil, vždyď i ty naše válcový tuctový maj kolem 2,2 a je v tom 10,4 Ah a plechovej kryt.
Však mi si rozumíme. Akorát se občas někdo ozve,že prosazuji,nebo velebím nábojový motor. Tak to není. Kdybych chtěl kolo na užívání,na ježdění v Jeseníkách,na sport,tak si koupím střeďák(a nemusí být nutně 750W) Jenže já mám moped na ježdění tam a potom zpět. Jsem prostě ten co chce skůtr a nechce jezdit v přilbě a platit povinné ručení a mít značku. Já to přiznávám. A totéž platí pro aku. Mohl bych si dát lehčí LION,akorát ,že LION vydrží polovinu a ještě má problém s mrazem.
JJ, však jo. Dokonce bych i řekl, že by se tyhle dvě disciplíny neměly míchat, jsou to samostatná témata každé o jiným.
Onehdy jsem se bavil s lidma z e-pohonu a shodli jsme se na tom, že si vlastně nekonkurujeme, protože každý máme jinou klientelu.
Mimochodem, E-Pohon je konečně firma, která umí efektivně repasovat i naše baterie ze starších modelů kterým končí život (a samosebou i nových). Od minulého týdne je doporučujeme jako pozáruční servis pro baterky. Místo zastaralých polymerů v pohodě dají cylindry od Samsungu a udělají z toho moderní baterku se zachováním staré nabíječky. Dostanou do toho kastlíku i vyšší kapacitu a je to se zárukou. Ceny velmi slušné, myslím.
Je fajn,že se konečně tomu někdo věnuje. Je také fajn,že jsou k dispozici,přece jen silnější aku do rámu(i když nemají ani celých 12Ah) Chápu,že ty 2 šrouby na láhev to ztěží udrží,ale stejně si myslím,že by nebylo na škodu udělat univerzání šroubovací držák na rámovou trubku (objímky) a potom by nebyl problém instalovat třeba i 22Ah do rámu(LION) Případně LIFEPO 12Ah. Myslím jako origo,pěkně tvarované. Samozřejmě,že vyrobit si to můžu už teď.Ale to není ono
Takový baterie jsou, ale není to opět kusovka. Existuje opravdu velké pouzdro rámovky, 20Ah na 36V pobere a při dnešní technologii to nebude víc jak 4 kila odhaduju. Ale výrobce to samozřejmě nabídne prvně výrobcům kol, kteří odeberou množství- ale koupí si nejspíš práva na ten tvar, když už.
Někdo musí zaplatit konstrukci, testy, schválení pro EU a formy, jsou v tom obrovské částky.
Teprve až to pouzdro bude okoukané (a zaplatí se investice plus něco vydělá), tak se nabídne i dál a později ho koupíš někde na netu solo, až výrobce neobnoví ochranu designu, protože už to není hit...
Nějaký link? Odkaz. Aku na nosiči se mi moc nelíbí
Nesmím... je to cizí výrobek ve fázi nabídky výrobcům. Kdo do ní půjde, ten si ji zveřejní za sebe, taková jsou pravidla
Líbí se mi řešení přímo do spodní rámové trubky. Zvětšené. http://www.kolo4u.cz/products/elektrokolo-m011...