Zdravím,
zítra jdu omrknout todle http://sport.bazos.cz/inzerat/45920402/Horske...
kolo. Na co si při koupi dávat pozor? Popř. je všechno na kole, podle fotek, v pořádku?
Děkuji.
Podle fotek jsem poznal,že je to kolo.
Já vím, že je blbost podle fotek určovat něco. Ale jen mě napadlo, jestli vám nepříjde něco divné. Vy víte co myslím :D
dyť se na tom nedá ležet. :-)
Já bych řek, že při troše snahy by to taky šlo
Podle fotek je tam asi všechno (ono toho na takovémhle kola ani moc není :-)
Je potřeba asi zkouknout rám, jestli někde nemá znatelné průhyby, naraženiny atd. Nebo "kamuflované" vaření.
Prohlédnout vidlici, jestli nějak nesákne dole i nahoře (i tak bude mít určitě vzorně utřené :-)
Mrknout na vnitřní nohy vidlice, jestli nemají nějaké vrypy. A jestli chodí pružení hladce a plynule, bez zadrhávání, nárazů, pazvuků. Drobnosti se doladí při výměně oleje a servisu.
Zkus při zatažené přední brzdě silněji i jemně zahrkat kolem dopředu a dozadu, jak je na tom hlavové (se došteluje) a jestli není nějaká vůle v nohách vidlí (se nedošteluje).
Zkus si řazení, jak snadno a přesně chodí nahoru a dolů. To je dost drahý díl. Ale spolu s přehazkou a smykem dost spolehlivý a odolný.
U brzd zkus kouknout (pokud to rozeznáš), jestli se vysouvají a zasouvají oba pístky ve třmenu tak nějak zhruba nastejno.
Pak už jen leda celkový opotřebení nebo poničení, omlácení by napovědělo. Otázkou je, proč to kolo vymazloval těmahle vyššíma řadama Sramu. Jestli lítal někde na závodech, mohlo by mít dost za sebou. Taky ale to může být pohodář, který má rád kvalitní věci. Uvidíš, čím se bude chlubit a jak machrovat. To taky kolikrát napoví...
Nebo je to složeno z čor dílů :-) Pro gádže čoorka
Třeba jsem naivní, ale na to je to příliš stylově "učesaný".
Nevím proč zdůrazňovat ,že z původního kola zbylo : řidítka + představec. Já vím,že jsou to podstatné věci ,ale i tak :-)))) Prodám Ferrári ,původně Favorit,zbylo z něho: zpětná zrcátka + anténa
Dost podstatná informace. Podle toho víš, že všechno ostatní výrazně kvalitově povýšil a kolo hodně zhodnotil.
Jako vědět,že kolo má původní řidítka + představec je zásadní informace? No jak pro koho
Snad pro kupujícího, který se doví, že k modelové řadě rámu byly doplněny výrazně kvalitnější díly a kolo bylo osazeno vyšší řadou.
Ber to obráceně. Na rámu je možná označení nějakého modelu, ke kterému se váže nějaké osazení. jenže to už dávno nemusí být pravda a místo nějakého Alivia tam má Sram X9.
A teď je trochu loterie, jestli to alivko rozhadroval (a tím by bylo dost zhuntovaný celý kolo), nebo si to jenom vymazlil lepšíma dílama.
pokud ale vyměnil prakticky všechno a rám není doničený, tak o nic moc nejde. Kolega na tom asi rekordy na závodech trhat nehodlá.
přece si nekoupím nový kolo,abych to odstrojil a dával lepší komponenty,)
A proč ne, také jsem to tak udělal. ne všechno, ale některé díly ano.
tak asi když koupíš kvalitnější rám,osazený altusem,ale takových asi moc nebude,)
Pedály a sedlo jsou samozřejmost, nejspíš i řiditka, může být, že nevyhovuje kazeta a někdy i převodníky. Po pár kilometrech zjistíš, že brzdy za moc nestojí a v hrubšímn terénu i vidlice je bída. No a seš tam kde skončil ten co prodává kolo.
Hned na novým asi ne, ale kdybych měl spočítat, co všechno jsem postupně měnil a vylepšoval na treku, horácovi a nakonec i něco na fungl žiletce. Něco doslouží, něco dalšího se s tím vylepší...
jasný,že když nejsou kačky,tak kupuju s tím že budu po čase měnit za kvalitnější,v některých prodejnách je domluva a třeba čast komponentu ti vymění i na novém kole
Nejde jenom o kačky. Většina konfekce je o nějakých kompromisech, něco se na nová kola nedává vůbec, něco v jiných kombinacích. Kolo si dostrojuju podle svých představ a požadavků.
V krámě ti něco vymění, ale obvykle mají ty vyhovující díly drahé a z původního si něco srazí. Takže se mi vyplatí koupit jiný díl v e-shopu, doma namontovat a původní jinde využít, nebo střelit.
Hodně málo pravděpodobné, neobával bych se.
Dělám si srandu.
Já to vím, ale jde o to aby se tazatel zbytečně neděsil.