Dnes odpoledne jsem po urputnem cisteni vsech podezrelych mist ve snaze odstranit vrzani pri jizde ve stoje objevil pravou pricinu vrzani - praskly ram :-(. Chci se zde odborniku zeptat, zda neni mozne nejak ram opravit - svarit nebo je ram k zahozeni. Pokusil jsem se o par fotek. Jde o ctyri roky stareho Authora Traction 29. Nejvic me stve, ze bych mel pristi patek vyrazet na dva tydny na pokracovani jizdy kolem hranic. Jo, mam jeste Meridu S-Presso, polosilnicni kolo. Ale to se trochu bojim ovesit brasnami. Mozna me to ale nemine :-(...
Svarit to pujde, je to klasicky praskle po spatne tepelne uprave svaru. Akorat se obavam ze pokud tak udelali cely ram tak za chvili praskne jinde. Hlinik je v tomhle dost haklivej
Diky za nadeji. Zkusim najit v okoli nekoho, kdo by ram svaril a zacnu setrit na nejaky poradny ram. Ocelovy? Kolo ma komponenty Deore a neni tak stare, takze bych to jen prestrojil. Ale potrebuju ted v patek vyrazit!
Svařit, ale svár odpovídajícím způsobem tepelně ošetřit. Jinak to může být jen odsunutí problému.
jestli budeš pořizovat jiný rám, tak nemusíš od hliníku utíkat. Zas tolik jich bez havárie nepraská. Spíš bych to viděl na odfláknutý kousek a nějakou nešikovnou ránu, když to přišlo až po takové době. Je kvanta kol, která dostávají pořádně za uši a rámy se nehnou.
Zadny pad jsem na nem nemel, a rana? No, vazim skoro 100 kilo, takze asi dostava zabrat standardne... Jezdim spis tereny tak pro trekovy kola ale casto s nakladem.
S tvou váhou, jízdou v terénu často ještě naložený- já bych šel raděj do ocele- váha rámu u tebe roli nehraje, tak proč zase hliník?
Docela jsem o ocelovem ramu zacal uvazovat. Zkusim vygooglit, co se nabizi.
Libilo by se mi treba neco takoveho:
http://www.singlebe.com/produkt/ram-singlebe-555/
Budu muset posetrit.
Ted zatim shanim varice hliniku...
Ocel je ocel. A rozdíl ve váze levného hliníkového rámu a kvalitního ocelového je skoro 0
Zaťukej na Meduzu, nebo ProPu. Ti měli tuším solidně vařený rám.
Shanim nekoho ve svem okoli (Jbc). Potrebuju v patek rano vyrazit ;-)! Par tipu uz mam. Snad neco z toho vyjde.
Hlavně aby si poradil s tenkostěnným materiálem. A není hlína jako hlína. Viděl jsem takhle při vaření doslova roztavit a roztéct bloky motoru z první republiky. Majitele málem kleplo :-)
Jestli budeš rám měnit a jde jen o provizorku, jestli nepouvažovat taky o malém přeplátování, na sichr.
Moje řeč. Svařit a ze dvou hliníkových trubek vyrobit mufnu a přivařit na původní rám.Já bych měl strach to jen svařit.
Jo, zkusim to tak domluvit. Hlavne, aby to nekdo vubec vzal do prace. Mam tip na tuhle firmu. Moc toho na strankach nemaji, ale zitra uvidim.
http://www.kovovyroba-lubas.cz/index.php?pg...
Jenom ,aby za to nechtěli nekřesťanský peníz
Strop mam tech 2600 :-). Jinak moc nevim, kolik je jeste krestansky peniz, petikilo?
na liberecku firem, co vaří hliník, bude hodně. Akorát vybrat tu schopnou a ochotnou se piplat s tenkostěnnou, lakovanou trubičkou. Šmrdlání pytel, nutné zkušenosti, výdělek nicotný. Zajímavější pro ně bývá série z čistého materiálu, naváření metrových housenek.
Držím palce.
Ramy dela dobře p.Bareš. Pochopitelně ocelové.
Pokud je Tve kolo klasicky 26 bike je mozno vycihat na Aukru kolo z materialu Tange jako darce ramu.
A co záruka? Spousta záruk na rámy je doživotní. Sice Ti to na Tvou cestu asi nestihnou spravit, ale aspoň by mohli spravit či vyměnit zadara.
Kdo dává doživotní záruku na rám?
To jsem ještě nikde nezaregistroval.
Kdyz Ti praskne ram, prijedou Te zabit? :-)
To by taky bylo řešení, ale v servisu ho, pokud vím, zadara vymění.
Tak to jo. To je urcite lepsi! Me uz se praskly ram svaruje :). Jsem domluveny, ze tam daji zespodu jeste takovou vzperu.
A že se s tím nechlubí? Napíšou z jakého je materálu, ale o takovéhle záruce ani zmínka. Očekával bych, že by to bylo hned v druhé větě.
Podle barvy je to Traction 2009.... Není úplně běžný, že by to za tak dlouho prasklo, protože je tam vyhřátej materiál z výroby... ale všechno je možný. Dá se poznat, že je prasklá trubka a ne jen lak ? Jinak, kdysi jsem si nechal jeden duralový rám svařit, dolní vzpěru zadní stavby. Nebylo to moc estetický ale drželo to nafurt.
Je to na tuty praskla trubka :-(. Pri namahani do stran to hrozne vrze a prstem nahmatam pohyb na te trhlince.
V tom případě už na to nesedat... ale to tě asi napadlo :-)
Uz ho mam odstrojene. Vcera jsem ale byl v Jizerkach (cca 60km) a skripalo uz od zacatku :-(.
Nechci ti brát iluze, ale vyměnil bych rám.
Svařit to půjde, ale pokud neudělají následnou tepelnou úpravu, tak rám časem praskne vedle sváru a budeě to řešit znovu.
Rám za 2600,- bych opravdu takhle nazachraňoval.
Rámy (hlavně Alu) zkrátka praskají a praskat budou. Mě třeba na krosovém kole praskly už dva.
Rámy zkrátka praskají a praskat budou.
Nechci se rouhat, ale jak to prosím tě děláš ? S bráchou dáváme hlavně trekovým rámům na rozmlácených a lepených okreskách v Orlických pořádný sody, rámy ale drží. Až mám kolikrát strach po té ráně, jak by to vypadalo, kdyby rám, nebo ta fórová vidlice povolili.
Taky by mě to zajímalo. ?-)
Navíc s mojí nadváhou 65-70kg. :-)))
Ale ten první prask asi 3 týdny po dost drsném pádu (skončil jsem na šití v nemocnici).
Zeptej se Medvěda. Ten spolehlivě odrovnal libovolný rám. Tedy dokud si u Bareše nenechal svařit zhruba 27" z lešenářských trubek, to mu zatím drží :-)
Nejste tak těžcí a netaháte na tom bagáž. Myslím, že to mohlo prasknout právě kvůli báglům, brašny hodně bočně namáhají rám, který na to není příliš stavěný. Z toho důvodu si nejspíše pro příští opravdu natěžko cestu pořídím extrawheel (ale nechám si ho svařit a bude trochu jinak udělaný, nejspíš na 20"). Taky abych ho mohl snadno odpojit a případně se někam dojet podívat nalehko.
svařit to půjde. Hliník,resp. v tomto případě dural se sváří argonem, měl by to ale dělat někdo kdo to opravdu umí..
Napadá mě ještě jedna možná příčina.Jak hodně máš vysunutou sedlovku? pokud je vysunutá příliš tak se ani možná nedivím, že to prasklo.To se stávalo i u ocelových rámů.
Sedlovku mam vysunutou dost.Tim by to byt mohlo. Mam ten metrak nejen na sirku, ale i na vysku :-)...
S tím sedlovka nemá co dělat.
ale má ta sedlovka je zasunutá v té "kolmé" trubce pokud je vysunutá až moc je namáháno hlavně místo sváru a jeho okolí. .Pár rámů jsem už takhle prasklejch viděl a u 2 z nich držela sedlovka za skoro 4cm což je příliš málo.
je lepší si teda koupit delší sedlovku a víc ji zasunout než krátkou a hodně vytaženou.
Jestli můžu radit, tak kup nový rám. Když sečteš dopravu rámu k opravě, z opravy, opravu samotnou, čas který do toho narveš... Řeknu patnáct stovek a to se s odhadem držím spíše při zemi. Nový rám koupíš zhruba za 4.000Kč.
Rám má už něco za sebou, říkáš že vážíš metrák k tomu ještě bagáž. Už nový rám nebyl žádná hitparáda. Takže už bude vypráskaný a měkký. Další části budou také načaté. Takže budeš jezdit půl roku na kroutícím se rámu aby pak praskla patka. Bych se na opravu vykašlal.
Když je životní pojistka vysoká,tak bych to svařil.Postará se o rodinu. Obecně má duralový rám životnost omezenou. Není doživotní
Spis to zkusim nechat opravit. Potrebuju to do patku. Pak si posetrim na nejspis ocelovy ram. To chvili potrva...
Ocelový rám má nižší unavitelnost a lépe pruží než duralový. A nějaká váha? Jsme snad všichni závodníci?
Tahle UL mě obzvlášť baví :-) Než se unaví a změknou rámy mých kol, tak dřív definitivně změknou moje kosti.
To měknutí určitě existuje, ale možná ho rozeznával ten nejšpičkovější závodník na svém rámu, třičtvrtěkilové slupičce. Ty naše ingoty nemají šanci znatelně vyměknout. A jestli něco praskne, tak to bejvá nějakou chybou při výrobě, nebo nepřiměřeným zatížením (váhou, ránou atd), ale to pak povolí každý materiál.
Jeden mtb rám jsem kvůli tomu přestal používat. Poznal jsem to když jsem šel ze sedla a šlapal jako Teror z Taškentu. Fakt se citelně prohýbal.
A nebyla to jeho vlastnost "od narození" ? Mohl jsi se v tom teroru časem zdokonalit a rám ti jenom přestal stíhat :-)
Vlastním silný dojem, že duralové rámy nejsou, ale jsou hliníkové. Duralový by rupnul moc brzo, dural je křehký.
Autor nabízí tento rám ke koupi. Pokud je to 4 roky starý model, tak nebudou změny v rámu veliké a půjde skoro vše přeházet.
Třeba Štěrba to nabízí zde:
http://www.sterba-kola.cz/zbozi/ram-mtb-author...
Za 3000Kč máš nový rám s původní spolehlivostí a nemusíš se klepat, že to hned praskne.
Nojo, ale je maly. Myslim, ze soucasna investice nebude velka a pak opravdu asi pujdu do oceloveho ramu :-)
Author rám Traction nabízí v katalogu. Takže Jeho zastoupení, např. Štěrba, to může ze skladu objednat. Nevšiml jsem si, že ve Štěrbově Eshopu je ten rám jen 16 palců, sorry. Zkusil bych, třeba tomu Štěrbovi zatelefonovat, zda ten rám nemají ve skladu, nemusí to mít v nabídce a za jak dlouho by to případně byli schopní sehnat z centrálního skladu. Mají občas ty rámy schované třeba pro záruky a pak se jich po čase rádi zbaví.
Spraveno, zavareno!! Jen jedno rychle foto. Budu muset vymyslet, cim to natru/ nastrikam.
Celou oblast surového hliníku bych obtáhl červenou linkou..... Ať je vidět, že nejsi žádný ořezávátko :-)
Si také nechám prasknout rám,abych byl KING OF ROAD :-))) Nenosím přilbu,takže si nechám vytunit hlavu 50 stehy + nějaká hluboká jizva a minimálně si prasknu rám na 5 místech. Heč
Nejlepší je to nastříknout vlastním spermatem. Kdykoliv to potom odřeš, hravě přestříkneš.
Dnes odpoledne, když jsem umýval kolo, jsem zjistil, že mám prasklý... (teď se všichni těšíte, že napíšu rám)... hliníkový košík na bidon. :-)))))