Ahoj rozhoduji se mezi
http://jizdni-kola.heureka.cz/kellys-viper-40...
http://jizdni-kola.heureka.cz/apache-rio-grande...
http://jizdni-kola.heureka.cz/merida-matts-20-v...
máte někdo s nějakým z techto kol zkušenost, případně nějaká alternativa kolem 7k?
měřím 192 váha 88
kolo chci na občasné kratší vyjížďky v létě, abych nechcipl nudou :)
Díky za rady
Letos už asi popětadvacátý. Za tyhle prachy koukni radši po kole z druhý ruky. Dají se vyhlídat slušný kousky.
případně si oběhni cykloprodejny u vás ve městě nebo v okolí a ozkoušej si nějaká kola, jak ti které sedne. občas bývají nějaké slevněné, když jsou rok dva staré. někde berou občas kola protivýkupem, seřídí je a prodají za slušnou cenu - kupoval jsem tak starší slušné kolo pro bráchu za 2.000 :-)
EDIT: v téhle ceně bych koukal spíš po kolech s pevnou vidlí, ta odpružená bude stejně "pevná" a váží o kilo víc :-D
Díky, konečně normální rada :D,,,, takže pokud jde o ty kola, co jsem dával na srovnání, tak nic z toho?
Kdybys nebyl línej prolejz deset skoro stejnejch témat za poslední měsíc, tak sis tam tyhle normální rady přečetl hned několikrát.
A je docela sranda sledovat, co lidí potřebuje návod na normální život, potřebuje rady i v tak triviálních záležitostech. ;-)
Tak tak, pravdu ma nacelnik :D
Hledat kolo s touto cenou na netu, no nevim... I kdyz ho tam "levne" najdes, tak budes potrebovat nekoho, kdo ti ho z krabice sestroji a seridi (+-1000,-), a kdo ho pak bude servisovat.
Kdyz to kolo vezmes v obchode, tak ho na 99 % dostanes serizene, garancku budes mit jistou, nehlede na daleko vetsi ochotu k budoucimu servisu.
A to, ze v tehle cenove skupine je odpruzena vidlice a kotoucove brzdy naprosta blbost, nema ani cenu moc psat...
Zrovna dneska za mnou přišel kolega v práci, že mu leze nějak divně přehazka do pastorků. Kolo asi taky za tyhle peňouze. Kdeco plastový, z náhražkových materiálů, přehazka asi z nějakého recyklátu. Šroubek (M3), co snad měl mít tohle na starosti se vesele požvykoval v měkkém plastu a "tlačil" na nepružící pružinku. Při nejlepší vůli s touhle vůlí nešlo hnout. Předtím mu někde u obchodu ukradli ani ne půl roku staré kolo (zn. Favorit, ale ten současný). Gratuloval jsem mu a doufal, že se poučí, marně. Na tom kole snad nebyla jediná věc funkční. Vrcholem byly úžasně vykroucený V brzdy. Po zatažení doslova tancovaly kolem ráfku.
Netvrdím megalomansky, že použitelný kola jsou až od padesáti tisíc vejš - ale i skrblení a špórování musí mít svoje meze. Prostě za sedmičku musí být leda klika na 40% - 50% slevu, nebo to b běžných cenách prostě musí být paštika. Při běžných výrobních cenách a obvyklých maržích za tyhle peníze použitelná kvalita vyrobit nejde (ani s nezaplacenou dětskou prací)
no to je těžký, já teď budu kupovat kolo za úžasných 4500,- jenže já chtěl festovní ocelový rám, protože dětská sedačka. Odpružená vidle která při tomto zatížení pobere nečekané díry, protože dětská sedačka. Osazení je šunt, ale dvě sezony to vydrží a mám plnou kůlnu lepších komponentů na pozdější výměnu. A brzdy? Mám tady jednu plonkovou avid sd7 takže ta tam půjde hned, protože dětská sedačka. Ale udělám si to všechno sám, takže nějaké průběžné nutné doštelovávání mi nevadí.
Což ono průběžné doštelování nevadí. Hlavně aby to vůbec šlo doštelovat, protože křivé a z hlíny...
V této ceně je to jedno, všechny jsou stejné. Vidlice spíše mizerné, jinak se na tom dá dobře pojezdit i v lehkém terénu. Z těch co uvádíš, asi tu Meridu. I když, volil bych i v této ceně už něco na kotoučovkách, např. http://cz.author.eu/horska/mtb-26/author...
a výhledově našetřil na lepší vidlici.
Z popisu : " Kvality horského kola ale oceníte především, pokud zamíříte do náročného lesního terénu plného kořenů, kamenů a různých přírodních překážek."
Drsný. Tohle tvrdit by si nelajsk ani Horst Fuchs... :-))
V Beskydech bych se na tom vyloženě bál. Leda bych chtěl spáchat rafinovanou sebevraždu... :)
Kolo v této cenové třídě by bylo nejlepší bez převodů a s torpédem. To by se dalo rozumně pořídit a patrně by to i bezúdržbově fungovalo. Představa kotoučových brzd za 7000 Kč mne doslova děsí.
Kupte si v bazaru slušného ojeťáka, kterému se neviklají kola, dají se silou rovně zmáčnout V brzdy a přehazovačka řadí stejně nahoru a dolů po převodech. Jezděte s tím po asfaltu a po rovných polních cestách, do terénu takováto kola rozhodně nejsou určená, nevydrží to a vy na nich také ne.
Vod Olpranu máš kotouče i levněji :-))
Hm koukal jsme na to, "Když kolo, tak OLPRAN". To je opravdu hrůza. Kam to prodávají? Proč se to snaží vybavit vším možným, když s torpédem a minimální výbavou by to možná dokázali vyrobit jako použitelné kolo na ježdění na nákup?
Kotouče,celoodpružené. No nekup to :-)
http://likebike.cz/celoodpruzena-kola-26/271... seřízení zdarma vole vole,to se vyplatí néé vole? To si vole koupím na E-motorku a bude king of road :-)
Kola Olpran Laser zakoupená u nás dostanete vždy seřízená. To platí jak při osobním odběre, tak při zaslání kola poštou. Ušetříte tak až 300 Kč za dodatečné seřízení. A prej to nejde seřídit :-) Kluci a holky vod LAASERU Olpramu to zmáknou levou zadní.
Copak to, že něco prodají, ale oni asi i dost dobře prosperují. V Hořicích jezdím kolem jejich fabriky (nebo teda montážní chaloupky) a ten barák rozhodně není pastouška na spadnutí. Nechápu...
Tož pěkná pastouška http://www.olpran.cz/cs/informace/1-vyrobni-hala
Si občas říkám, že tak jako jsou normy na auta, měly by být normy na bicykly. Škoda, že se u nás neprodává Tata Nano :-)
Na Indické prašné cesty kolo vod Olpranu zakoupím si. Ale jedině celopéro :-) Jel tady někdo na kvalitním Laser full disku ? :-)))
Když kolo,tak jedině z Krkonoš :-) Z Krkonoš http://www.olpran.cz/cs/
jojo do hospody dobrý. Když se pak vysypeš do škarpy tak tak si tolik nenamlátíš do koulí.
Když do té hospody by mnohem lépe fungoval pevný ocelový rám a torpédo. Nic víc není zapotřebí, absolutně bezúdržbové, nezničitelné, fungující dalších 20 let na cesty na nákup a do hospody. Parkování u zdi domu, takže rovnou na to neprší, nebo ve stodole. Ale asi by to nebylo dost in, tak se to podvodně vylepší o celopéro a kotoučovky za stejný peníz a vznikne hrůza.
Ale z dálky to vypadá dobře :-)) Torpedo bych nechtěl,ale 2 kvaltová převodovka SA se může hodit. Řazení nohama
http://www.outdoor-cyklo-sport.cz/katalog...
To je pěkné a jak se na tom řadí nohama? Dozadu to brzdí, dopředu se šlape, takže už zbývá jen do toho kopnout :D
asi se mírně šlápne dozadu,já to nemám.Zeptej se SA
http://www.sunrace.cz/dokumenty/navody/s2...
Přijedeš do křižovatky, zabrzdíš a tím se zařadí lehčí převod. Když se rozjedeš, tak mírně cukneš nohama dozadu (jako kdybys chtěl brzdit) a hned začneš šlapat a máš tam těžší. Občas na tom do kanclu jezdil Petr Štěpánek (SZ).
Mě se to líbí. Akorát bych si představoval větší rozdíl než tam je. Třeba jako 16Z a 28Z. I když 38% není zas tak málo,jdu počítat. 16-22? To jde do hospody