Vypadá to,že až mi odejde můj 12Ah aku(48V) tak nebude náhrada.Jedině nějaká repase. Chápu,že Lion je podstatně lehčí,ale mému provozu vyhovuje více LIFEPO. Akumulátor je ždímaný na max. a vybíjený téměř max. Kolo je ježděné celý rok,tedy i v zimě v mrazu.I stojí na mrazu.
Ahoj Magicu, také nyní řeším novou baterii na 48V viz moje téma Nové bat. Samsung.... A bohužel to zatím vypadá, že ty Li-ionky pro mě nebudou to pravé. Proto bych nakonec opět raději preferoval LFP4. Výběr je však minimální. Tu co máš ty 48/12Ah ( v modrém plast. packu) jsem vloni také zakoupil, ale pak obratem vrátil kvůli podivnému průběhu nabíjení a pak i napěťovým hodnotám. Možná jen špatná trefa. O té doby jsem však žádnou podobnou kompaktní baterii u cz prodejců neobjevilů. Můžeš se podělit o pár zásadních poznatků - např. jak dlouho ji používáš, jak hodně ji ampérově můžeš zatěžovat, napětí hned po nabití a pak třeba po několika hod., když se usadí, příp. ještě jak probíhá hlavně konec nabíjení, zda jednorázově, či zdlouhavě jakoby cyklicky.
A ty si už nechceš pořídit opět tu samou? Dík za odpověď...
Já to zase tak exaktně neřeším. Akorát vím,že (podle měřáku odběru) po ukončení nabíjení,tam pár minut (10+-) teče ještě malý proud.Zatím se 12Ah LIFEPO koupit dá,ale je vidět všeobecný odkon(nedivím se)od LiFEPO. Je to dobré tak do E-skutrů.Jenže jak už jsem psal,potřebuji dlouhou výdrž a provoz v zimě. Odběry neměřím,ale mám nastaveno 25A nominal a 29A max. 33km ujedu na plný plyn. A jezdím tak stabilně,většinou téměř k úplnému vybití. Lion by brzo odešel.
...jistým řešením, alespoň parametrově by byla tato 48V/15Ah LFP4: http://www.eclipsebikes.com/eclipse-commute...
Docela bych o ní uvažoval, kdyby nebyla postavena tak příšerně krychlózně. To jde snad postavit jen na nosič, ani do brašny by to nevlezlo. Váhu já zase tak neřeším, jsem zvyklý jezdit s LFPYtriovkami 40Ah 2x6kg, ty jsou však bohužel z důvodu váhy a hlavně umístitelnosti použitelné právě tak na max. 24V. A samozřejmě při jízdě v terénu nutno předem zapomenout na skoky přes nerovnosti. Na 48V by pak snad připadalo v úvahu už jedině naložit těch 24kg na vozík a vyrazit na expedici. Ten dojezd se skoro 2000Wh by byl doslova famozní. Škoda jen, že se již Ytriovky nedělají s menší kapacitou než 40Ah, třeba poloviční, to bych do těch 48V určitě šel. Tyhle baterie jsou prostě nezmaři, běží mi bez náznaku únavy už přes 4 roky a lze i trvaleji tahat k 50A, běžně 40. A hlavně nabíjení s 20A jim nečiní problém, prostě kromě váhy to fakt nemá chybu.....
Na tom odkazu se pak dají dohledat i jednotlivé 10Ah LFP4 články, takže někdo hodně šikovnej by si z nich mohl sestavit v podstatě cokoli, jedno však vím, že já to určitě nebudu :-)
Nazdar.
Preco koniec LiFePo u kol?Ja som si teraz kupil z Ciny LiFePo4 48V 20Ah v taske v rame.Zatial som vela nenajazdil ale vyzera uzasne,skusal som to do fest strmeho kopca,drzi dobre.Tiez som mal problem ako Agilka ale uz sa baterka vybalancovala tak dufam ze mi bude dobre sluzit:-).
Inac viac o tom mojom probleme najdes na tomto linku:
https://teslabike.sk/forums/topic/napatie-na...
Majte sa :-)
Na e-pohon.cz píší "Životnost je stále hlavní trumf LiFePO4 článků a pětiletá zkušenost nám to dokazuje. Jenže 1000 a více nabíjecích cyklů nemá význam zdaleka pro každého. U běžného elektrokola to znamená celkový dojezd s kapacitou nad 70% cca 60 000 Km a u 99% uživatelů dříve akumulátor „umře na sešlost věkem“, než takovou porci kilometrů najedou. Protože všechny akumulátory určitým způsobem stárnou i bez ohledu na to, zda jsou používány, či nikoliv."
Já jen mám obavu, že to má háček a to ten, že chemické stárnutí Li-Ion je přeci jen rychlejší než u LiFePo4. Uvidíme...
Jinak až ti jednou doslouží baterka, tak jistě nebude problém si vyskládat novou z článků Headway. Já mám takovou baterku vyskládanou a provozovanou už 4 rokem a stále je v dobré kondici. Má kapacitu jen 10Ah a přitom z ní ve špičce tahám i 40A. Tahal jsem z ní i 50A, ale to už bylo zbytečné a nevhodné s ohledem na jiné komponenty, které mám. Takže neboj. Nevěřím, že LiFePo4 by zcela vyklidilo pole. Je jasné, že na pedelec si to asi žádný výrobce nedá právě kvůli vyšší hmotnosti, ale u silnějšího ebike to zase tka moc vadit nemusí.
Jak velký je váhový rozdíl mezi Li-on a Lifepo
při stejné kapacitě
Tak záleží na typu. U LiFePo4 máš baterky s hustotou energie třeba 110Wh/kg ale taky 80Wh/kg. No a proti tomu máš Li-Ion kde ty nejlejčí budou mít třeba přes 220Wh/kg. Ale ty s nejvyšší hustotou energie zase mají často kratší životnost. Zajímavé srovnání je na linergy.de. To co tam má hodně hvězdiček u hustoty energie, tak má většinou málo hvězdiček u životnosti.
Jinak je fakt, že třeba u mne LiFePo4 normálně jsou na kolech v zimě mrazu ve stodole a neřeším to vůbec. Na Ebike dostává baterka Headway takový záhul, který by moc baterek vůbec nevydrželo. Z kapacity 10ah odebírám špičkově 40A, takže příkon dle aktuálního napětí baterie je kolem 1440W. Stejně tak vyjížďka v chumelenici není vůbec problém. Prostě jsem rád, že pro ebike jsem vybral tuhle technologii. PRavda je, že na linergy nabízí lehké baterky, které dají také vysoké proudy, ale nějak nevěřím, že při těch vysokých proudech je šance na delší životnost. Jo řešit se to dá i u Li-Ion tím, že budu mít slušnou kapacitu. Takže pokud chci 40A, tak bych měl uvažovat pro jistotu alespoň o 20Ah. Nicméně jak psal jinam Bobbob, tak i tak jsou některé Li-Ion poměrně "měkké" a napětí letí dolů. Takže uvidíme, kam se hne pokrok. Já mám LiFePo4 zatím 4 roky a očekávám, že minimálně další 3 roky vydrží.
Co Limn?12AH 48V 2,4 KG.Mám ji dva roky ždímu ji kolikrát do vypnutí bms provoz léto zima a zatím maká.
Ahoj. Jen pro zajímavost... Kolik ždímeš ampér a jaký je po 2 letech úbytek kapacity?
Lifepo jsou téměř věčné baterie, ale poměrně háklivé na zacházení. Nevím jak máš baterii chráněnou, zda tam používáš něco takového http://shop.enstore.cz/index.php?route=product... . To by mělo zajistit optimální chování baterie tak, aby se nedostala do stavu, kdy hrozí její zničení.
Zdravím,zrovna jsem přečetl vaše téma.Chtěl bych vám nabídnout lifepo4 aku 48v 12Ah skutečná kapacita 11,5Ah měl jsem ji s Bafangem 750w ,ale praskl mi rám na kole tak už jsem pořídíl lion.
Jestli by jste ji někdo chtěl vidět pošlete mi email pošlu vám fotky.
Jen pro zajímavost.
Prvni litiova baterka, kterou jsem koupil, taky byla 6kg LiFePO4, za 4 roku ztratila vice nez 50% kapacity.
Pak koupil jsem 10kg li-on baterek a pak ještě 10kg li-po. Te baterky taki mají malou zivotnost 0.5-2 roku (dva 50% cyklu denne).
Proc vůbec pouzit baterku na tak malou kapacitu?
Nova 5kg baterka na 48V - je to 10-12Ah LiFePO4, nebo 18Ah lipo, nebo 25Ah Li-ion.
Kazda z tech baterek bez problém doda 10A trvale na jednu hodinu, i v zime při -15.
Kazda s tech baterek doda 40A kratkodobe.
Za dva roky (500 50% cyklu) na 10A trvale na jednu hodinu LiFePO4 bude mit kapacitu asi 7Ah nebo hur (ztrata 30%), Li-po asi 9Ah (ztrata 50%), Li-ion asi 8Ah (ztrata 70%).
Tak i za dva roky LiFePO4 ma nejmensi kapacitu. Pak te baterky jsou navyhozeni.
Proc vůbec používat LiFePO4? Jen jako nejbezpečnější a nejlepší při mrazu pod -10C?