http://bydleni.idnes.cz/rekonstrukce...
Omlouvám se předem za občasná anglická či německá slovíčka, ale Praha není Vídeň nebo Kodaň a s cizími slovíčky to, without doubts, doženeme rychleji :)
Václavského náměstí Phaze II -Nieder Wenzelsplatz Auferstehung
Po naprostém úspěchu plánu Phase I-Umrtvení přichází magistrát s úžasným plánem, jak doslova " za pár stovek milionů korun" , tedy bezesporu levně, vnést do spodní ( tedy té menší) části Václavského náměstí, zase nějaký ten život.
Phase II - Oživení dolního Václaváku bude provedena prostřednictvím totálního dodláždění a plošného zalavičkování prostoru dle vzoru Příkopy, kde nám sice lidé na lavičkách nesedí a celým prostorem 99 procent z nich projde co nejrychleji, aby nemuseli koukat do výloh našeho zaostalého města na vyšší než světové ceny , ale to nevadí, přidáme další, umělecké* lavičky (* umělecké znamená zamaskování faktu, že hlavní požadavek je aby se na tom nedalo sedět nebo ležet a nemuseli se z toho za pomoci policie vyhánět lidi, které tam většinu času mít nechceme :) Co když ty lavičky lidi před prodejnou nějaké " Předražené Fashion z Parisbádu" třeba zastaví aby si to tam konečně užili , proč to nezkusit ?
No doubts ! Vysoutěžili jsme si takové řešení, tak to prostě musí být správné řešení !
Prozatímní odhad na úpravu prostoru o délce cca 270 metrů je, slovy magistrátu JEN ASI 150 AŽ 250 MILIONŮ kaček , což mě vede k úvaze , že je potřeba tyto dvě velmi rozdílné částky za úpravu té menší části Václaváku rovnou sečíst :(
Tak se dostaneme na částku zhruba miloš až dva za délkový metr re-veřejnizace prostoru . To je prostě pár korun :) za to, že na Václaváku bude jednou zase tolik občanů jako před totálním úspěchem Phaze I - Nieder Wenzelsplatz Abtötung aneb Zabijeme dolní Václavák.
(pokračování v prvním příspěvku)
Dokončení tématu :
Prostě to udělají , zamakají a dodají další megametry dlažby, odstraní současné " nedostatečně veřejněprostorizační záhony", nastřelí tam 80 uměleckých laviček, neraději každou jinou, které bude spojovat jen nepohodlí a vysoké náklady na údržbu a časem i boj o autorská práva , taky asi pokácí současné stromy a vsadí tam nějaké víc veřejnoprostorové .
Prostě za několik stovek milionů se z toho udělá místo, kde si sice při večerním blití zase jenom narazíte čelo o všudepřítomnou žulu , ale kde budou dokonce podzemí koše, ( to jsou ty koše model KFC které trčí ze země jako větrací šachty pevnosti Dobrošov a kolem kterých je bordel od okamžiku kdy do nich někdo vrazí něco většího na štorc nebo bordel prostě odloží na vršek a to nemluvím o tom, že na ně večerno-kulturně založený lid rád močí).
Zbudují pro nás místo okolo kterého bude potřeba dát hodně metrů čtverečních značek typu Zóna čehosi nebo Cyklisto veď kolo a Tuto zónu žulové smrti jste si zaplatili skrz fondy EU či Tohle vám postavilo město Praha atd....
Jo a málem jsem zapomněl, taky tam dají hodně směrových tabulí typu kudy kam a kudy odsud, výjimkové a dodatkové značky kdo by tam mohl v kolik hodin a do kolika , aby se tam všechny ty značky, které z prostoru dělají lepší prostor vešly, tak budou na ocelových tyčích vysokých jako stromy ..... :)
No nebude to Prostě paráda ?
Jinak, máš recht, je to prasárna.
Není žádné omluvy pro to, že jsi, a je mi to líto, jeden z pitomců, co si myslí, že slova "není pochyb" zní proti "no doubts" provincionálně a zaprděně.
Jste směšní, vy upjatí muži středního věku, v oblecích a kravatách, na pozicích nižšího managementu zahraničních firem.
Jste trapní se svojí potřebou být strašně světoví tím, že "prostě přesně to vystihne jen ten anglický výraz". A to kolo, jako póza, k tomu docela fest pasuje.
Vše co jsi napsal, šlo vyjádřit česky, ale to bys musel mít myšlení o dva levels výš než just máš :-)
Jidro člověče,odpouštím ti, ty jsi totiž na rozdíl od Brahmy, nevšiml, že všechny ty spisy a proslovy o oživení, nábřežích jinak , kritických masojízdách a kodanizacích Prahy jsou plné výrazů z cizí řeči a vycházejících z úst mladých rozvrkočených mužů s fousky dobře usazenými na pozicích "ekologizace naší zaostalé spoklečnosti " ?
"Po naprostém úspěchu plánu Phase I-Umrtvení"
Tou první fází umrtvení myslíš zrušení parkoviště pro návštěvníky v dolní části náměstí? Nemusíš se bát, současné vedení P1 chystá stavět někde dole podzemní garáže (za naše peníze), které to tam "určitě" oživí...
Ta oblast mi mrtvá nepřipadá, ale nejvíc jí uškodilo zrušení povrchové MHD v 80tých letech. Přitom by se nemusely všude obnovovat tramvajové tratě, stačil by městský autobus.
1.Tam žádné parkoviště nikdy nebylo a těch pár míst mimo vyhrazené parkování, místa pro taxi a pro policii tam žádnou škodu nedělalo...
2. Tam asi těžko, pokud je mi známo a i pokud nahlédnu do mapy , tak prakticky celý dolní Václavák se nachází na stropech vestibulů a schodišt a stanic metra. Postavit tam " někde dole" podzemní garáže je prakticky nemožné.
S tím zrušením MHD jako příčinou umírání centra ale souhlasím, Příkopy od Teska k nám Republiky i Václavák po celé délce napojený na Vibohrady by si tramvaj zasloužily. Navíc by se tím ulevilo Jindřišké a Vodičkově ba i Pavláku.
To je taky jediné co shledávám jako klad na vítezném projektu, sloupy jsou tam projektovány s tim, že se na ně dají zavěsit troleje a tedy že se tiše počítá s návratem tramvají.
Zbytek projektu ale povede jen k rozšíření neživých obchodů " nejvyšší cenové hladiny" pro které je prostě zákazník jen turista a místní z takových prostor budou prchat .
+kolektory.
Nedávno jsem četl článek o tramvajích, které mají akumulátory umožňující kousek popojet bez trolejí. Dokážu si představit i hybridní tramvaj s malým plynovým agregátem.
Jo, jo, ale když o tom psala ´Věda a technika mládeži´ (před 89´) nebyl´s (nejspíš) ještě gramotný ...
Já četl už od dvou let. Sral jsem sice do plínek, ale Lenina jsem plynule předčítal matce ke státnicím!
Ty garáže se plánují v bloku mezi VN, Panskou a Příkopy.
V dolní části VN byla po obou stranách oranžová parkovací zóna plus parkování taxíků. Byla to zabraná odstavná plocha pro auta, nic víc, teď je to mnohem lepší.
MHD a veřejná doprava tam chybí jako na celém Starém městě, trochu by tomu pomohl bikesharing. P1 slibuje už 15 let mikrobusy pro místní, ale zatím se zmohli na jedinou linku, kterou navíc ještě navíc Ropid po čase dementně rozdělil.
Nedávno jsem šel po dost dlouhé době na staré město v HK. Zaujalo mě, co je tam prázdných kšeftů (před časem ještě vesele fungujících). Neměl jsem moc času na detailnější zkoumání, ale někdy si tu chvilku vyšetřím. Asi ta progresivní sazba za parkovné na zbylých místech po zkulturnění prostranství konečně začala nést své ovoce.
Kdyz pujdes centrem Prahy, Vaclavak, Senovazne namesti a ty ulicky kolem, atd, a budes se divat do oken, tak se asi podivis co je vsude prazdnych baraku. Normalne si toho lidi nevsimnou, protoze nekoukaji nahoru do oken, ale do vykladu obchodu. Je to absolutne vylidnena oblast. Teda neziji uz par let v Praze, ale moc neverim, ze se to mezitim zmenilo.
Neboj, totální dopravní uzávěra to všechno, všecičko napraví vrátí lidi do bytů:)
No jednu výhodu tahle totálně vylidněná centra moderních měst mají, klidně se tam na ulici může pařit a řvát až do rána bílého, protože to vůbec nikoho neruší. V Paříži si dokonce na těhle místech dávají srazy konkurenční fanoušci nebo konkureční gangy, kteří si chtějí rozbíjet držky aniž by na ně někdo volal policii kvůli rušení nočního klidu....
Ostatně ono se to dá dělat i obráceně, viz třeba novodobě v Praze Krymská, prostě se tam bude pařit tak dlouho, až se místní odstěhují a vznikne nádherný multikulturní prostor plný klubů a stádních lidí co rádi chlastají na ulici až do rána bílého ...
Senovážné mi ze všeho nejvíce připomíná parkoviště, dálnice hned za barákem... To nepřipomíná místo kam by se autem nemohlo. A přesto tam už nikdo nežije? Zvláštní, vždyť základní podmínka života, vjezd automobilů, tam přeci je.
Nebude tam, vašnosto, nějaká jiná kauzalita?
Co třeba skutečnost, že jde převážně o kancelářské budovy? Těžko čekat, že státní úředník bude po večerech vesele svítit za oknem s kytkama.
Kde jste vašnosti přišel na to, že na Senovážném náměstí nikdo nežije ?
Momentálně je tam na prodej nebo k pronájmu 16 bytů...
Ráčejí věnovat větší pozornost Rondově příspěvku, na začátku této větve. Píše se v něm, že se centra vylidňují kvůli nemožnosti parkovati vozem. Tak jsem upozornil, že to asi nebude ta správná příčina.
Tak znám i domy, které se vylidňují, protože v nich někdo udělal nějaký bujarý klub zábavy, který na ulici dělá nesnesitelnější hluk než auta....
Na Senu? Kde?
Hele, HK už je dooporaven?!? A Věž už je otevřena?!?
Ráda bych se tam podívala, ale čekám právě až bude hotovo.
Nevím, co všechno měli rozkuchaný, ale co si tak pamatuju, tak ve věži (mimo "fasády") hlavně předělávali schody, aby se zas mohl houpat zvon. A to už je alespoň pět let opravený. A na náměstí po zavedení padesátikorunovýho parkovnýho za hodinu zavládl klid a pohoda. I když je teda stejně nacpaný těma s mnoha výjimkama. Přijeď se podívat, ale vem si sebou radši něco na čtení...
Loni v červenci byla věž (teď nevím, jestli je bílá nebo černá) uzavřena kvůli rekonstrukci. A okolí náměstí byla v plném stavebním ruchu.
Věž je Bílá :-)
Rekonstrukce by měla být dokončená nějak v polovině května.
Na 23.5. je naplánované slavnostní otevření Bílé věže. K otevření bude zvonit Augustin.
Další plánovaná zvonění Augustina budou 2.7., 28.6., 5.9., 28.10., 17.11., a 24.12.2015.
V srpnu se zvonit nebude?
Samozřejmě, že v srpnu bude. Teď koukám, že jsem se uťuk, místo 28.6. má být správně 28.8.
1. Václavské náměstí ztratilo význam celoměstsky důležité křižovatky povrchové osobní dopravy a stalo se naopak komunikačně nevýznamnou slepou ulicí.
Začátek neslavného úpadku Václavského náměstí jako velkoměstského bulváru lze časově spojit se ztrátou jeho dopravních funkcí. Je pravda, že náměstí jako průjezdná dopravní tepna často kolabovalo, vytvářely se zde zácpy, tramvaje i automobily stály v nehybných kolonách a cestující se museli vybavit značnou dávkou trpělivosti, než projeli frekventovaný úsek. Jakmile se však městská doprava přesunula pod zem a tramvajové koleje ve středu náměstí nahradily po roce 1980 divné pásy keříků, který se posměšně říkalo „Husákovy sady“, náměstí přišlo o velkou část svého typicky velkoměstského ruchu.
Toto dopravní zklidnění naplánované a realizované v 70. letech minulého století totiž znamenalo pro náměstí zdrcující redukci návštěvníků - každodenních uživatelů dopravy, kteří zde dříve přestupovali, čekali na zastávkách, postávali, přecházeli z jednoho konce na druhý a přitom nakupovali, sledovali vývěsky kin a divadel, okukovali výkladní skříně. Nové řešení dopravy tyto pasanty a zákazníky přesunulo do jiných dopravních tras, ztratili přímý kontakt s náměstím a s tím i jeden z přirozených důvodů se na něm vyskytnout a užívat jej....
Kdo to řekl o té slepé ulici?
Předsedkyně Klubu za starou Prahu...
http://blog.aktualne.cz/blogy/katerina-beckova-...