Termín: 16.04.2015
Místo: Praha, nám. Jiřího z Poděbrad
Jezdíte rádi po Praze na kole, koloběžce, tříkolce nebo jiných přibližovadlech na vlastní pohon? Pak nepromeškejte příležitost oslavit jaro také na tradiční Velké pražské jarní cyklojízdě, jejíž trasa tentokrát povede také tunelem Blanka.
trasa povede kudy?
Hlavně pozor na kabely, představa že Krnáčová to prostě dohodla na 15. září a teď to prostě hodí na Velkou jarní se slovy " prostě to přejely" nebo " jela tama zjara nemehla" či já jsem makala a oni to rozjeli" :), je docela děsivá.
Jo, na kabely si dávám pozor. Hlavně na tu s nákupem. To byl mazec, kdybych přivezla domů navlhlé rohlíky:-))
Jakým způsobem je zajištěna bezpečnost cyklistů před mokrými kabely? :-)
Bezpečnost cyklistů před mokrými kabely je zajištěna tak, že nefungují:-)
To by mě zajímalo co na to stavbyvedoucí, který zodpovídá za to staveniště, na kterém se nepovolaný nemá co motat,a když se někomu něco stane, má to na triku.
Nebo jestli to mají vyjednané jako exkurzi?
V každém případě bude dána možnost se vymluvit ma bandu výtržníků co tam něco zničila.
Vhodné pro cyklisty postižené jarní únavou, kteří potřebují dobít energii...
Zvlášť vhodné pro klaustrofobiky. Vzhledem ke stavu kabeláže se prý pojede potmě.
Ja bych jel.
Akorat se mi hnusi cykloaktivistovat a ucpavat Prahu.
Ale mozna se kousnu kvuliva te Blance.
Vaclave odkud kam se tou Blankou pojede?
Ze bych si pocihal az na miste a nevopruzoval uz na Miraku...
Tak Praha je ucpaná dennodenně, auty. Takže ta cyklojízda je vlastně spíš zpestření. Dneska jsem kvůli autům jel mezi zastávkami Právnická Fakulta a Čechův most (pro nepražské dvě sousední zastávky defakto oddělené pouze mostem) místo 2 minut 5 minut. A to se nic nedělo.
Asi by sis jako ten, "ktery vsechno vi a vsemu rozumi" mel zjistit, ze uz je druhy (nebo treti?) den zavrena Valdstejnska ulice. Takze je tam ucpany vsechno okolo.
Mimochodem, to je asi jedno z opatreni, ktery ty podporujes po otevreni Blanky.
Takze jsi dostal demoverzi :)
Ehm, to, že je uzavřená Valdštejnská nic neznamená, protože tou se jezdí opačným směrem, ve směru do Dejvic či Holešovic se jezdí na Malé Straně Letenskou a ta uzavřená není, to bych o tom něco věděl(protože tam jezdí tramvaje obousměrně).
To fakt není a nemůže být následek opatření po zprovoznění Blanky(mimochodem, já jsem radikálnější, uzavřít jak Malou Stranu, tak Smetaňák pro auta, a to jde již teď), to je následkem podpory autodopravy, neb nějakého ...... napadlo namalovat odbočovací pruh na koleje.
Jen koukej dorazit už na Jiřák. Trasa není právě z tohoto důvodu zveřejněna.
Kdo četl přes den zprávy na idnes, ten se dozvěděl
http://praha.idnes.cz/tunelem-blanka-projedou...
Odhadovala bych, že k tuneluna Letnou se mohl peloton doplácat někdy touhle dobou, tj. mezi 19:30 - 20:00
Jo,
cetl jsem, dopocital se ke zhruba stejnemu vysledku a vyprdl se na to :)
Mě ten čas také odradil.
Nevíc jelo se jen z Letné.
> Mě ten čas také odradil.
Co je na něm špatného?
> Nevíc jelo se jen z Letné.
Jo, to je škoda, už jsem se těšil jak se účastníci jako motivaci k ježdění po Praze na kole seznamují se strahovským kopcem.
Tak já vstávám ráno v 5:15 a potřebuji mít svých 7 hodin spánku. Nejsem už žádný mlaďoch :o)))
V osm večer jsem zvyklá být saturovaná doma. Tunel mne sice zaujal, ale pro mne by to znamenalo sjet dolů k Vltavě a pak se zase sápat nahoru do mých 300 metrů n.m.
I přes ten tunel Cyklojízda opravdu není nic tak záživného, aby mne to zvedlo v tuto hodinu z gaučíku.
Do tunelu se začlo vjíždět po 20.
Doufám, že nevopruzuješ chudáčky motoristy ani v jiné dny, a když se chceš projet na kole, tak poctivě doneseš kolo do lesa na zádech.
Jakozto motorista a to dokonce profesionalni bych vopruzoval sam sebe :-P
Trvam na tom, ze hromadny vyjizdky po magistrale ve spicce ve vsedni den je ciry cykloterorizmus.
O vikendu jeste se zatatejma pestma budiz.
A mylis se, kdyz si myslis, ze po Praze nakole nejezdim. Ba naopak. Nekolikrat v tydnu plavat nebo potrebuju li cokoli vyridit, tak tam jedu na kole, uz prave proto abych si od rizeni auta oddechl a uzil si tu krasu volneho pohybu v kolonach mezi autama.
A se soucasnym stavem cyklisticke infrastruktury jsem vicemene spokojen.
A nejvic jsem si to uvedomil, kdyz jsem ted v pondeli jel na silnicce HK do Orlicek na Serlich. Vsude cyklostezkovy peklo se zakazama vjezdu cyklistum na normalni silnici. Namisto bezproblemoveho projeti krizovatky, bych tam mel odstat pres delici pas dve dlouhy cerveny. No nestal jsem no :) Jeste ze jsem tam nenarazil na toho agilniho policejniho blba z Pardubic, co ho dneska medializovali.
Na Brdech s fullem jsem uz nebyl pul roku...
Mimochodem, shanim partaka na sobotni LOST IN PRAGUE, kdyby sis chtel udelat kapku ulicniho cykloteroru.
Tak hlavně aby tu Blanku neprotrhli!
Mě by docela zajímalo jak to bylo s těmi 70+ reprobednami, jak říkal Vratislav v tisku.
Pojízdnou Matějsou bojovat proti hlučným ( což je druhý nejčastější argument po smradú) motoristům mi přijde poněkud kotraporoduktivní.
Jel to někdo, jaký byl hluk ?
Viděl jsem jednu. A pak asi dvě zjevně DYI aparatury. A i to bylo celkem potichu.
Jestli to byla červená kastle na nosiči, tak to nebylo TDK, ale můj BigJambox :-)
Já jsem viděl obrovskou bednu na krosně a ta tedy potichu nebyla.
Byl tam jeden, který měl na zádech něco takového: http://cache.gawkerassets.com/assets/images...
Na můj vkus až moc nahlas. Ty TDK byly v pohodě, zaznamenal jsem jich jen pár kusu a to jen když jsem stál těsně vedle.
- bylo tam fakt hodně lidí
- vyjelo se pozdě, jelo se strašně pomalu a všude se čekalo, do Holešovic se dojelo až před devátou
- přístup „vylezeme na Stalína a budeme počítat kolik lidí projelo po nábřeží“ fakt nefunguje, příště si vezmu kameru. Nemáte nějaký soft na počítání lidí?
- jel jsem spíš vepředu a i tak jsem viděl v Blance dvě zranění (jednu rozbitou hlavu (nevím jak se mu to s helmou povedlo) a jedno spadnutí bez vnějších příznaků), očividně se cyklisté umí rozbít i když okolo nejsou žádná auta…
- je strašně moc tmářů, a to i těch s „profesionálním vybavením“
- v tunelu něco hlásili, poprvé tak za R1-2 a podruhé jsem to přijal jako „upozorňujeme, že se tunel bude bourat, jeďte prosím pomaleji“
Tak v Blance údajně bouralo hojně skejťáků , jinými slovy je to tam kopečkatý a stačí pár lidí, co to v balíku neumí a....
Skejťáci tam žádní nebyli (nevybavuji si, že by tam někdo takový jel). Metrostav s tím počítal a nahoře fungovala odchytová služba.
Taky jsem neřekl, že tam byli s cyklojízdou, nebo vy to tam vidíte napsané ???
Jen jsme řekl, že je známo, že tam jsou časté bouračky, jezdí tam totiž na černo a předpokládám, že to oganizátoři cyklojízdy o tom asi věděli..
Ostatně jízda v tunelu nedopadla nejlépe ani v tom na okruhu u Radotína, kam pustili hromadně lidi před pár lety na kolech v mixu s bruslaři. Taky tam bylo pěkných pár hnusných držkopádů.
Není to údajně jenom o tom že je tam kopec, slyšel jsem, že na kolech to nesedí některým lidem ani ve Vítkovském tunelu, který je plus mínus železniční rovina, má to prý cosi do činění se světly a balancí...
Tak bavíme se o jednom konkrétním tématu...
Ahá no jistě co je povoleno .... není povoleno .... ??
To vás ovšem neopravňuje dělat z názoru někoho úplně jiný příspěvek a na něj si po svém odpovídat.
Vím že je to váš osobní styl ale laskavě se něj, alespoň sem tam konkrétně vybodněte...
Něco můžu zkusit odhadnout z fotek z Čechova mostu, byť to teda není úplně reprezentativní(ale extrémy tam jsou), na konci už byly pro mne dost špatné podmínky na fotografování. Tímto místem trval průjezd necelých 50 minut.
Lidí bylo dost. Policie akci nezvládla, nasadila relativně rychlé tempo(já vím, člověk je zvyklý na rychlejší, ale v případě, kdy jedou i malé děti je vhodnější jet spíš pomaleji), místy se to bohužel dost trhalo.
Informace dpp o jízdě, defakto nula, jen nasazení dispečerů, ale jejich jednání alespoň na začátku bylo dost zmatečné.
V tisku prošly odhady 4500, což je míň než loni.
Tak v tom případě si loni novináři vymýšleli. Letos nás bylo asi 3x více.
A už to někdo spočítal? (nebo je alespoň někde video průjezdu abych mohl programovat a počítat až se někdy budu nudit?) Já na tohle fakt nemám odhad.
Myslím, že vždycky jsou to jen odhady.
Nejftipnější byly kdysi ty s cca 10.000 cyklistů. Akorát odhadce nějak nenapadlo,ž e by se takový počet cyklistů s koly vůbec nevešel na Jiřák :o)))
Ani kdyby by polovina z nich držela kola nad hlavama ? :)
Záleží na médiích. Páteční metro psalo mezi 5000 - 10000, což není úplně nereálné. Pravda ale je, že Metro říká, že k žádným chybám nedošlo, z mého pohledu ale selhala Policie, nasadila příliš rychlé tempo, takže se to začalo trhat, také informování DPP bylo žalostné až žádné. Koordinace dispečerů DPP, byť samotní tito dispečeři dělali co mohli, byla nepřipravená. Stejnak asi i u jiných dopravců selhalo informování cestujících i personálu, zejména pak u Jančury.
To máš jedno, jestli je to mezi 1 - 5000 nebo mezi 5000 - 10000.
Mně by taky zajímalo, proč se o trase předem nemluvilo a neinformovalo. Trasu organizátor utajoval, lákal pouze na průjezd Blankou, ale kudy se pojede, o tom bylo ticho.
http://praha.idnes.cz/velka-ctvrtecni...
Všichni mluví o tom, co se dělo v tunelu. Je to sice blbé, zranili se tam cyklisté, neboť nikdo jiný tam nesměl.
Co se bude dít na povrchu a co se na povrchu dělo, nikoho nezajímá.
Tak celkem klasika.
Akorát jindy se jezdí po magistrále, takže tam nejsou blokované tramvaje.
Teď to bylo o něco horší.
Dřív se ale dbalo na to, aby se to MHD dotklo co nejmíň. Aby stály tram hodinu je docela dost...
Ne, to ani omylem. Cyklojízdu jsem absolvovala asi 3x na kole a jednou jsem byla zablokovaná pelotonem v autě a stačilo. Navždy :o)))
Lákal mě pouze ten průjezd Blankou, ale to na mě bylo už dost pozdě.
> Mně by taky zajímalo, proč se o trase předem nemluvilo a neinformovalo. Trasu organizátor utajoval, lákal pouze na průjezd Blankou, ale kudy se pojede, o tom bylo ticho.
Protože by všichni přijeli v 8 před Blanku a z Jiřáku by nejel nikdo. Marketing…
No ano, taky si to myslím:-)).
Takže mi přišlo divné v tom příspěvku, na který jsem reagovala, že tam dotyčný kritizuje jak špatně bylo o akci informováno.
DPP, policie, Jančura a Fiala vám rozbil pračku:-))
5 - 10 tis?!?
A teď tu O červený karlukce...
Máš vůbec ponětí, jak vypadá dav 10 tis. lidí?!?
Ale máš pravdu, záleží na médiích.
Metro je zrovna z těch novin, které nestojí absolutně za nic.
Tak která běžná zpravodajská média v ČR za něco stojí. Paradoxně, ty, které jsou všeobecně považovány za bulvár, jsou přece jen nejobjektivnější.(Člověk se tam sice nic nedozví, ale nedozví se to naprosto objektivně, u ostatních nejenže se člověk nic nedozví, ale nedozví se to naprosto subjektivně).
Takže si to řekneme na rovinu.
Organizátoři, pomocí atrakce formou průjezdu tunelem, nalákali na akci spoustu lidí, kteří by jinak nepřišli. Aby přišli i na seřadiště na Jiřáku, tak trasu dlouho tajili. Takže se povedlo to, o co šlo. Zablokovat konečně jednou pořádně Prahu pro automobily. Že se při tom svezlo i zablokování MHD? No co, kdo se diví? Když se kácí les, lítají třísky.
Teď zbývá jediné. Aby se AutoMat vytasil s tou peticí, která se prý na akci propagovala a podepisovala a předvedl nám těch minimálně 5 000 podpisů:-))
Za mě Hospodářské noviny.
Co si o CJ myslí si lze domyslet podle délky zprávy
http://archiv.ihned.cz/c1-57954450-cyklojizda
:o)))
http://praha.idnes.cz/tunelem-blanka-projedou...
Tak už je dokázáno, že magistrála v plném provozu je pro cyklisty bezpečnější, než hromadné akce cykloaktivistů.
Škody, co bezpochyby ti šikulové na Blance najdou, ať zaplatí Filler.
Docela zajímavé, ale nijak překvapivé jsou komentáře k článku.
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/prvni-zacpy-a...
V tom množství lidí je víc než jasné, že o sebe občas někdo drcne a navzájem se sundá z kola. Pomalá jízda a neustálé rozhlížení je v davu lidí jasné koledování si o modřiny a lišej.
Mě se líbi ten komentář pod tou fotkou:
Když na cyklojízdu, tak autem :-)
Jen škoda, že to neni pořádné SUV
> Tak už je dokázáno, že magistrála v plném provozu je pro cyklisty bezpečnější, než hromadné akce cykloaktivistů.
Ne, není. Pro takový důkaz bys musel na magistrálu poslat 5000 cyklistů (a ještě k tomu nejspíš začátečníků), ne jen sebe a mě.
Máá pravdu.
Já jen mám strach, že brzo nařídí, aby všechny plovárny, rybníky a jezera, měli maximální hloubku 1,2 metru, protože se chodí koupat i neplavci :-)
Začátečník nemá na magistrále co hledat, stejně tak v peletonu, ale to organizátoři jaksi "podcenili".
Na to, že tu ti, co navrhují cykloopatření, systematicky něco podceňují a nedomýšlí moíná rizika upozorňuji stále.
K účasti na Cyklojízdě se každý rozhoduje sám a nikdo ho nebude a ani nemůže lustrovat. Rozhodně to není příliš akce pro začátečníky, co to na kole neumí. Není to moc pro kola se špatnými brzdami nebo bez nich. Koloběžky do kopce nestíhají, bruslaři jsou namydlení na dlažkách, s dětským vozíkem a dítětem v závěsu na tyči je tam moc velký nával. Já bych tam s malými dětmi nejel.
Do průvodu a na různé masové manifestace také přijde kdokoliv. Jde o to, aby také každý odešel po svých.
To prostě klasické dětinské chyby těch aktivistů.
Jak píše kolega:
Nedávno jsem měl možnost zúčastnit se exkurse do Blanky, zejména pak technologických center a strojoven VZT. Mimochodem pro technika velmi zajímavě ztráveného půldne. Před exkursí školení BOZP a dopravních předpisů v tunelu. Do tunelu se smělo pouze dieselovým autem (část osazenstva jelo dvěma CASkami), jakýkoliv pohyb mimo auto - sktriktně reflexní vesty a přilby - prostě stavba. Celou dobu doprovod (velmi fundovaný) od DIS.
Pokud se nepletu, tak tunel není ani ve zkušebním provozu, tedy je mi více, než podivné, jak se tam mohlo pohybovat taková spousta nepoučených a nevybavených civilů. Co vím, tak doposud nejsou zpracovány zásahové plány pro HZS a ZS, což by v případě větší havárie mohlo vygradovat do kurefského průseru.
Kdo si vzal na triko pustit to stádo stavbou by si to měl tvrdě odskákat, jako příklad, že takové hovadiny se prostě dělat nemají.
Pokud vím, tak stavbou Blanka již na oficiální povolení projelo/prošlo více akcí. V rámci prohlídek pro veřejnost tam také proudily davy. A dokonce i jeden dobročinný cyklistický závod se tam uskutečnil.
To ovšem bylo před tím výbuchem.... s kabely. A nikdo moc proti tomu neprotestoval:-))
Jo, holt tentokrát to hodně cyklistů pojalo jako takovou atrakci v cirkuse a chtělo si to v tunelu "užít". Nebezpečné situace a kolize si způsobili sami sobě, nikdo jiný v tom prsty nemá.
Myslím si, že máš jen mlhavé představy o tom, kdo na staveništi, a za co, nese zodpovědnost.
To je naprostá pravda. O tom mám zcela mlhavé představy.
Zas mám celkem jasnou představu, jak by to vypadalo, kdyby byl tunel už zkolaudován a před jeho otevřením do provozu by na základě povolení do něj pustili stejnou akci se stejnou masou kololidu.
Vypadalo by to stejně:-))
Asi ano, jde o tu zodpovědnost, kdo je za připadné ohrožení zdraví potrestán.
Taky, u zkolaudované stavby, by už bylo zřejmé, kdy a odkud nastupují záchranné jednotky, byl by schválen evakuační plán, požárni plán a a všechny ty "nepodstatné" drobnosti, které umožní zvládat krizové sitace.
Ano, to zcela jistě a zcela jednoznačně. Hasiči tam cvičili již loni.
http://praha.idnes.cz/cviceni-simulace-pozaru-v...
a pokračují v tom dál, což je velmi správně:
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tunel...
Zdá se tedy, že kdyby hořelo nebo něco jiného, tak by určitě zasáhnout uměli a zasáhli by. Zcela určitě byly příslušné složky o akci informované a na možnou krizovku připravené.
Jenže ono nehořelo, nikdo se nedusil kouřem, žádná opravdová krizovka se nekonala. Jen se jich tam pár pomlátilo jeden o druhého, protože setkání s blbcem je nebezpečné a neexistuje na to evakuační a záchranný plán:-))
Víš Lanno, spousta lidí se docela nadře, aby ve finále jakákoliv stavba bezpečná a "opravdu žádná krizovka se nekonala".
Proto, dokud není absolutně všechno jasné, je stavba stavbou, a nepovolaní "civilové" na ní nemají co hledat. Stavba se předává do užíváni po kolaudaci.
Jestli nějaké zkoušky již proběhly, není podstatné, dokud není zkolaudováno.
Zajímalo by mě, kdo za to, že na stavbu mohlo takové množství nepovolaných může, kdo vydal to rozhodnutí, a tomu bych minimílně vystavil účtenku za zásah záchranky u těch zraněných.
Ale možná by si zasloužil být trestně stíhán za trestný čin obecného ohrožení.
Když na balkóně není zábradlí, a někdo sletí dolů, většinou za to může jeho blbost, že se k nebazpečenému okraji dostal. Pokud se to stane na staveništi, a z toho balkónu spadne "civil", je stíhán obvykle stavbyvedoucí, protože měl zajistit, aby se tam civil bez doprovodu neflákal. Nikoho ani ve snu nenapadne argumentovat tím, že si "za to tej blbec může sám".
Tak to na staveništi chodí.
A že tu skvělou a úžasnou stavbu ti odborníci co se tak snaží a jsou tak všeho dbalí, nejsou schopni už 4 roky dokončit, to vám už patrně tolik nevadí, že?
Tak že sám přiznáváš že dokončena není, a co tam teda ti cykloopruzi dělali?
Projížděli, co tak asi jinak, že?
Jo, a za to by měl někdo být fest popotahován, a věřím, že bude.
A proč by měl? Podle toho co jsem slyšel a četl, tak to měli povolené a město s tím souhlasilo.
Dost běžně se dělají na velikých stavbách "dny otevřených dveří" a pořádají se prohlídky a exkurze a není žádný problém.
Dokonce si myslím, že to byl docela užitečný nápad... Blanka měla dávno být v provozu a ukazují se, nemýlím-li se další a další kostlivci ve skříni... Tj. otestovat to v takovémto sníženém provozu, zda náhodou nezačnou padat kachličky a vydrolovat se povrch už po projetí pár kol, než se začne vůbec uvažovat o tom, že by se stavba jako hotová převzala a pustily se tam auta, není vůbec od věci.
Ano, dělají, za jistých bezpečnostních opatření.
Pokud se stane úraz, je potřeba o tom sepsat zápis do stavebního deníku a zkoumá se, zda-li někdo nepochybil při plnění svých povinností.
Tady se úrazů stalo na staveništi hned několik, a tak někdo zjevně pochybil a míra jeho zavinění by měla být přezkoumána a viník onoho úrazu potrestán.
Pochybuji, že všichni prošli řádným proškolením o tom, jakým způsobem se mají na staveništi pohybovat, pochybuji, že o tom, že byli s bezpečnostními předpisy všichni účastníci seznámeni a že o tom existuje písemný záznam.
Také pochybuji, že měli např. správnou obuv a předpisové stavební přilby. :-)
Tedy nepochybuji o tom, že neměli.
Ten kdo je na to staveniště pustil je za ty úrazy právně zodpovědný, o tom vůbec nepochybuji.
Kdo zjevně pochybil? Někdo se vymlel na kole... jo, já vím, v Emerice lze vysoudit peníze, i když si popálím pusu horkým kafem, popř. když usuším kočku v mikrovlnce... ale nechtělo by to přece jen trochu zdravého rozumu, místo toho zaklínání se Amerikou?
Ano, chtělo to kus zdravého rozumu, nepouštět rozdivočelý dav do tunelu.
Kdyby tam byly smrťáky, všichni byste volali po zodpovědných osobách, kdo za to může, kdo to vymyslel.
Teď, protože podle všeho ta zranění nejsou kritická, z toho děláte banalitku. Přitom stačilo malinko té smůly.
Znova - zranění dejme tomu souviselo s tím, že šlo o akci velkého formátu...
I když teda moje sestřenice utrpěla za jednoho slunného dne ve zcela běžném víkendovém provozu jedné obyčejné cyklostezky zranění o dost závažnější...
Ale nedokážu najít souvislost s tím staveništěm... Nespadl z lešení, ani do nezajištěného výkopu, nekoply ho vadné kabely...
Prostě běžná dopravní nehoda, kde je vina na některém z účastníků. Možná na tom zraněném, možná na některém jiném. Ale snažit se to pořád nacpat někam jinam, to fakt nechápu.
Je mi jasné že to nechápeš, rozporoval jsem to už před tím než vyjeli, pustit něco takového na stavbu před zkolaudováním je o hubu.
Právě proto, že je to staveniště, kde je za každou prkotinu někdo zodpovědný, často i ten, kdo si úraz způsobil sám, ale přesně jak v té Americe, první po čem půjdou, je to, jestli ten člověk měl podepsané školení bezpečnosti práce, a tedy oficielně věděl, že se o horkej hrnek s kafem může opařit.
Pokud ne, tak narozdíl od Ameriky, kde na tom může vytřískat prachy ten postiženej, se náš stát hojí na stavbyvedoucím.
Rozhoduje pak jak dlouho byl ten člověk v pracovní neschopnosti.
Pokud někdo z cyklistů se bude cítit poškozený a nedostane požadovanou náhradu, tak může poškozený podá žalobu na organizátory akce (odpovědné osoby), pak teprv se tím bude soud zabývat a rozhodne jestli žaloba byla podaná důvodně a na správnou osobu, jestli vůbec někdo pochybíl a jestli jo, tak jak moc a pak teprv bude rozhodovat o nějaké náhradě za tu újmu.
Pokud nikdo žalobu nepodá, tak se tím ani nikdo zabývat nebude, protože ani není důvod.
Ano, to je přesné.
Ovšem, protože případné léčení té osoby (osob) a zásah sanitních vozů byl, je a bude hrazen z veřejných prostředků, měl by existovat někdo, kdo to vyšetření všech okolností úrazu na staveništi bude požadovat, oprav mě jestli se pletu.
Znal jsem pána, který způsobil mnešťastnou shodou okolností dopravní nehodu, a došlo k zranění s následnou pracovní neschopností jeho tchýně. Ta tchýně jej nežalovala, přesto ten pán dostal podmínku, žádný vliv alkoholu, nic tam nebylo, jen to těžké zranění příbuzné.
Ale tuším, že tohle se stalo ještě za Husáka, tak nevím, jestli tomu dnes není jinak.
Na jak dlouhou pracovní neschopnost vidíte zlomená žebra?
Já jen vím, že to bolí fest, ale protože jsem byl studentík, co si nabil hubu sám na kole, neschopenku jsem nepotřeboval....
Ono je to poněkud složitější a prolíná se několik věcí a různých postupů.
Výjezd sanity a léčení se hradí z běžného zdravotního pojištění.
Jelikož tunel ještě nebyl předán do užívání a není to veřejná komunikace, tak by srážka nebo pád cyklisty nemohlo být posuzováno jako dopravní nehoda nebo havárie, takže by ani nemohl být viník potrestaný za porušení silničního zákona.
Pokud by došlo k újmě na zdraví a následné pracovní neschopnosti a větší majetkové škodě musel by se sám poškozený domáhat náhrady škody po viníkovi. Pokud by se na místě nedohodli tak je možné zavolat policii aby to prošetřila a zadokumentovala jako jakoukoliv jinou škodní událost zavinou jinou osobou.
Organizátora akce by asi bylo možné zažalovat jen pokud by nějak hrubě porušil předpisy a zavil někomu škodu, jinak si to neumím představit. Odpovědnost je především na každém z účastníků.
U dopravních nehod a havárií to je stejné jako bývalo. Pokud někdo zaviní nehodu a jinému způsobí těžkou újmu na zdraví tak bude potrestaný i když to je nejbližší člen rodiny. Netrestaný by byl jen při běžné újmě (ne těžké). I náhrada škody způsobená zdravotní pojišťovně se vymáhá dnes stejně jako za sociku.
Když já si myslím, Lelku, že tohle je typický úraz nepovolané osoby na staveništi.
Na staveniště mají nepovolané osoby vstup povolen jen za jistých podmínek, které od dob, kdy nám je vtloukali do hlav na průmce se mohly změnit, ale pochybuji, že tak výrazně.
Takže by se to mělo řešit jako úraz na staveništi, nikoliv podle nějakých dopravních předpisů.
Ale bude asi rozdíl, kdyby se někomu něco stalo v souvislosti s pracema na stavbě (zranění o stroj, materiál, stavebním terénem atd.), nebo jestli se někomu něco stalo v perfektně vyklizeném tunelu na asfaltu hladkém jako mlat, kde se cyklisté pohybovali v povoleném koridoru po cestě postavené a dokončené podle dopravních norem. Při dnech otevřených dveří na stavbách se taky napřed uklízí, dbá se na opatrnost, ale sterilně se to nehrotí. Pokud si tam ten maník nenatlouk o trčící lešeňovou trubku, nebo nezakrytovaný kanál, tak se asi vedoucí stavby nemá proč bát.
To že se rychle jedoucí masa amatérů v tunelu z kopce pravděpodobně pomlátí, aniž by muselo něco odněkud trčet, se dalo a mělo předpokládat.
Jinak jsem googlil, a je v tom pěknej byrokratickej guláš:
http://www.bozpinfo.cz/win/knihovna-bozp...
http://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6425235
Kdo je oprávněn vydat nepovolaným povolení k vstupu na stavniště a jaká je míra jeho zodpovědnosti za ty osoby jsme zatím nedogooglil.
Zdá se mi, že to bude mít na triku nějaký ten "koordinátor BOZP na staveništi".
Byly doby, kdyby mu Drtinouvě už teď strkala mikrofon pod frňák a v Kotli či jiném bulvárním pořadu by do něj Jílková strkala kozama a ptala se ho: to jste nečekali, že tam může dojít k úrazům?
Jestli se dobil sám svojí nešikovností, nebo se domrzačili navzájem, tak to stejně se stavbou nemá nic společného. A těžko z toho někdo někoho jiného obviní. Totéž se mohlo stát kdekoliv na volné silnici.
Ale pokud by se to stalo na něčem rozestavěném, nebo nezabezpečeném, to by byla jiná. To by ale vyplavalo vzápětí. Nepředpokládám.
Nehrotil bych to. Abychom tu za chvíli neměli ty úlety s žalobama na restaurace, že čerstvě uvařené kafe nemá bezpečnou tělesnou teplotu a že v návodu pračky nebylo uvedeno, že se v ní nesmí prát a ždímat perské kočky... Rád vzpomínám na doby, kdy bylo leccos víc uvolněné a než předpisy se víc ctil zdravý selský rozum.
Ne že bych s tím co píšeš nesouhlasil, Rondo, ale já bych jim v tom docela s chutí omáčel držku, protože těch zvěrstev co dělají pro to, aby se mohli za erární prachy flákat, je už trochu moc.
Kdyby Fillerovi odlehčili peněženku za bolestný, náklady léčebných výloh, nemocenskou a tak, bral bych to jako správný byrokratický zásah - dostali by vlastní meducíny :-)
Jsem taková zvrácená povaha, nemám rád lenochy a zloděje.
Filler je obé na kvadrát.
Filler, stejně jako vy, pane Vébře, se choval jako dobytek.
Ptal jsem se, kde je pomník, a kde jsou prachy ze sbírky, v červenci. V červnu totiž pomník měl stát.
Filler, jako naprosté hovado, místo aby mi odpověděl jasně, mě osočil, že jsem paranoik. A pak se to vezlo. Zlodějna, kdy Vohryzková ukradla 30 tisíc, AM ve finančních potížích, za material v ceně maximálně 70 tisíc vyfakrurováno čtvrt milionu, přičemž práce umělce i dobrovolníkú okázale zdarma?
Dobrovolníci zdarma, Vohryzková 30 tisís.
Kolik Filler nevím, ale že je zloděj, to vím bezpečně,
Pokud není, nechť mě zloděj Filler se zlodějkou Vohryzkovou žalují.
J. PAŘÍK, Velké Popovice 434.
A vy Vébře, jim mé osočeni můžete dosvědčit.
Pane Paříku, opět jste pod parou, ale znovu a znovu schválně porušujete české zákony na ochranu osobnosti. Při vaší inteligenci si to jistě i ve vysokém stupni opilství uvědomujete. Zatím píšete gramaticky správně a celá slova, to není vždy pravidlem, že? Já jsem vám nikdy nedal svolení, abyste provalil mou identitu pod kterou zde vystupuji. Opakovaně jsem vám to zakazoval. Moje jméno jste se dozvěděl z mého soukromého mailu, který jsme vám kdysi naivně poslal s mým normálním podpisem. Byla to veliká chyba si myslet, že zrovna vy jste ten, který to nezneužije.
Je opravdu velice směšné, když zrovna vy apelujete na striktní dodržování všech příkazů a vnucujete to všem ostatním, když sám nejste ochoten dodržovat ani zákony této země.
Mimochodem já s Automatem nemám naprosto nic společného s vyjímkou toho, že s nimi a jejich činností sympatizuji. S panem Fillerem jsem mluvil jednou v životě a jinak jsem ho viděl včera na "tribuně". To jest vše. Doměnka, že útoče na mne, útočíte na Automat, je úplně chybná.
Váš boj proti Automatu a i některým záměrům volené vlády (například váš názor na nové odvody) opravdu vykazuje mnohé známky paranoi. Možná byste s tím měl něco dělat, než vám to přeroste úplně přes hlavu. Zatím je to snad ještě ve stadiu celkem neškodného kočkování na tomto fóru. Ale už to začíná přerůstat v podávání tresních oznámení a porušování zákonů.
To s tím, že někdo na to staveniště pustil tisíce nepovolaných ale přeci nijak nesouvisí, nechápu smysl, toho co píšete.
V pořádku, Jindro. Zjisti si, kdo vydal rozhodnutí, jaká povolení jsou k tomu potřeba, kdo je vydal a zda byla vydána.
A pak to trestní oznámení podej. V tom ti nemůže nikdo zabránit.
Pravdou je, že někdy v říjnu, když v rámci dne otevřených dveří prošlo tunelem cca 15 000 lidí, tak to možná nikdo nezkoumal. A to se musí napravit!
Dámo otevřené dveře jsou zcela jiná situace to se chodí třeba i po nedostavěných stavbách.
Tam je vše zabezpečeno a nikdo tam nejezdí na neosvětlených kolech nepřiměřenou rychlostí.
Proč by měla být kola osvětlena, když se tam svítilo jako ve dne?? Z čeho usuzujete na nepřiměřenou rychlost? Vy jste to měřil? Byla tam nějak omezená rychlost? Někdo jí specifikoval? Ano asi to bylo v jednu chvíli rychlejší vzhledem ke zkušenostem některých cyklistů v pelotonu. Ale rychle se to roztáhlo do délky a rozvolnilo, takže už riziko hromadného pádu celkem nehrozilo. Vždyť také k žádnému hromadnému pádu nedošlo. Všechno to bylo v pohodě. Jedno rozbité koleno, ke kterému z velínu přivolali sanitku není žádný významný úraz.
Nic nehrozilo, přesto byli zranění.....
Komiku
Kdo jezdí na kole, ten musí počítat s odřeným kolenem. Když z velínu přivolají k odřenému kolenu sanitku, tak co s tím? Když jede 5000 lidí na kole v jednom chumlu, tak se může stát, že někdo spadne. Pravděpodobně jich po cestě spadlo mnohem víc, ale nikdo z toho nedělá problém, mimo vás.
Já četl něco o zlámaných žebrech, nejen kolenu, takhle to bagatelizujete vy.
Ano, když uklouznu na své zahrádce, a zlámu si žebra, je to můj problém.
Když uklouznu na staveništi, na kterém nemá co hledat, a zlámu si žebra, je to problém té stavby, ne pouze jen můj.
Souhasím, na neosvětlených kolech a nepřiměřenou rychlostí by se tam jezdit nemělo:-))
http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy...
Tak se k tomu trestnímu oznámení připoj. Bude mít větší váhu:-))
Tvoje obvyklá taktika, bagatelizovat, rozmělňovat, nepřipustit, že by na tom "že to byla pěkná hovadina co mohla skončit tragicky" je velký kus pravdy.
Jsko s tou předností zprava co ve Španělsku obecně platí, ale fakticky neexistuje.....
Chyytrá holka, prostě se vyznáš.
Tak já řeknu, že když chceš podat trestní oznámení, tak ať ho teda podáš a zase špatně?
:-))
Já ne, ale věřím, že někdo, koho tahle akce naprdla ho podá.
A co se týče té přednosti zprava. Já bych to být tebou už nevytahovala.
Protože na komunikacích, kde se jezdí vpravo, platí dvě základní pravidla.
1. na křižovatce má přednost ten, co jede zprava.
2. Odbočuji-li vlevo, dávám přednost protijedoucímu.
Ostatní je vždy jen úprava těchto pravidel v konkrétním místě na konkrétní křižovatce, buď značkami nebo semafory. Taky se těm značkám na křižovatkách říká značky UPRAVUJÍCÍ PŘEDNOST. A zrovna tyto značky, a žádné jiné, mají nezaměnitelný tvar. Všiml sis?
Čtverec postavený na hranu, trojúhelník postavený na vrchol, šestiúhelník. Zajímavé, že?
A kdo tohle neví, měl by odevzdat řidičák:-))
"Protože na komunikacích, kde se jezdí vpravo, platí dvě základní pravidla.
1. na křižovatce má přednost ten, co jede zprava."
No jo, nad tímhle jsem se nikdy nezamejšlel (v Anglii jsem nebyl). Jak to vlastně mají tam ? Tam na takové křižovatce platí logicky přednost zleva ? :-)
(ptám se vážně, máte někdo zkušenost, nebo znalost ?)
Tam je to takto:
http://portal.proridice.eu/index.php/posledni...
A safra ! :-))
Jestli teda nekecá (jako v úvodu článku), tak ani přednost zleva, ani přednost zprava...
To je GB, tam teda neoznačené křižovatky nejsou. Ale co zbytek světa s levostrannou dopravu ?
Ten úvod je hustě neználkovskej. Nedávno jsme tady o tom tlachali. S pravou stranou měl Hitler společný jen urychlení asi o půl roku, jinak už to bylo stejně upečený. Ale UL přežívá... :-)
Lanna googlí, já jezdím :-)
Přednost zleva není, většina křížení mimo město je řešena kruháčem, na ném jedoucí má přednost jako u nás. Ve městech nebo obcích jsou značky nebo světla.
S řízením problém není, problém je přejít ulici.
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
To je pravda, že s tím Hitlerem to trochu pomotal.
Co si z Anglie pamatuju, tak najít neoznačenou křižovatku je fakt problém a u těch úplně prťavejch se nakonec ti řidiči nějak dohodnou. Tak nějak si to pamatuju ze svých cest po Anglii a Skotsku. Než jsme tam jeli, tak jsme si pravidla prostudovali.
Samotná jízda vlevo mi nečinila potíže, měla jsem s tím zkušenost z dvouletého pobytu v Tanzánii hned po revoluci. Později z Jihoafrické republiky. Pravidla se všude mírně liší, je dobré, než se člověk pustí do provozu, něco o nich vědět. Třeba v JAR jezdí sice vlevo po anglicku, ale používají all-way stop po americku.
Ano, tehdy to bylo zorganizované a zabezpečené tak, že se nikomu nic nestalo.
Včera tam byly úrazy, sanitka, a za to na staveništi vždy někdo zodpovídá, je to jasné?
Jen jestli to pořádně zapsali do knihy pracovních úrazů...
Včerejší stránka ze stavebního deníku bude jistě zajímavý právní dokument.
V Americe, by se za to, podle vás, "odřené" koleno zřejmě dalo vysoudit spousta peněz, taková psychická újma, se blbě prokazuje nebo neprokazuje :-)
Vy si děláte srandu, stavebni deník to je, ne nějaká kniha úrazů...
Jen takové jemné upozornění. Kola, narozdíl od aut, nehoří.
Na karbonu tam moc lidí nejezdilo :-)
A opět máš první místo v soutěži debilovina měsíce! Gratulujeme! ;-)
Ty seš ale čurák. Takovýho aby jeden pohledal!
Vás si živě dokážu představit na prvního máje, pod rozkvetlou třešní.
Láska je láska.
No Prvního května na Buchlově má Hraboš šanci :-)
Ale vždyť to byl jeden pád. Kdyby to nebylo pod kamerami, tak by možná záchranku ani nikdo nevolal. To jen senzace chtiví novináři z toho dělají aféru a Jindrovi se to náramně hodí do toho jeho kafemlejnku.
Bylo to pod kamerami a záchranka přijela? To je dobrá zpráva.
Kdyby to nebylo zrovna v tom tunelu, kterým zrovna projížděla cyklojízda, která zrovna ten tunel použila jako propagaci své akce (já kupříkladu před tou akcí netušila, kudy se to vlastně pojede, jen jsem věděla ze všech stran, že Blankou), tak by po tom pes neštěk:-))
No, bylo jen věcí náhody, že to nezkončilo těžkým zraněním, hromadným pádem, panikou a následnými obětmi na životech, právě protože šlo o tunel.
Pokud se budete trochu snažit, zjistíte, že ,noho nevinných hapenningů skončilo smrtelnými úrazy
Stačilo by, aby náhodou vypadlo osvětlení té stavby, a měli jste tam pár smrťákůna tuty.
To co vypadá jako banalita, mohlo mít velmi tęžké nésledky, a tresty za to by byly jistě nepodmíněné,
Doufám, že někdo z šikovných právníků pro organizátory téhle hlouposti dokáže získat u soudu alespoň podmíněné tresty.
Ne jako mstu, jako varování.
Než spustíte takovouhle pitomost, myslete.
Proč "právě proto že šlo o tunel"? O kolik je větší pravděpodobnost pádu při jízdě po silnici ohraničené stěnami tunelu a stěnami baráků? :-o
Jasně, když tunelem budou projíždět tisíce ne kol, ale aut, je to jiné kafe - když se někde něco zasekne, riziko požáru či zamoření spalinami, je velké.
Ale riziko hromadného pádu cyklojízdy je v tunelu úplně stejné jako na ulici.
Mají údajně vadné kabely. Kdyby vypadlo osvětlení, děli by se věci, to mi věř.
V Porůřř udělali hapenning na uzavřené dálnici, mimo tunel. Také několik ušlapaných, je to pár let, co si pamatuju.
Tresty pro pořadatele padly, ono dokud se nic nestane, to všechno vypadá jako prča, když sletí pod davem tribuna, hledá se viník. A najde.
Samozřejmě, každá hromadná akce nějaké to potenciální riziko představuje... Ušlapaní byli na fotbalových zápasech i na koncertech. To nezpochybňuji.
Jen to se mi nezdá, že nějaké větší nebezpečí představoval ten tunel - zřejmě několikrát širší než lecjaká pražská ulička...
A taky jak vidno žádný problém nevznikl ani potenciálně. Že někdo jede na kole rychle a spadne, případně srazí někoho jiného... to se stává dnes a denně a ani nemusí jít o koncentraci takového davu. Tj. tvrdit, že to bylo kvůli tunelu a že jen málo chybělo a vypadla by světla... a pak by vznikla panika a lidi mohli být ušlapaní...
Jako ne, že by nemohli... ale připomíná mi to stařečka Pagáča "a najhorší sú ti, co bečijá pro sklénku, která se má teprvá rozbiť".
On nás kolega Brahma trochu lakuje, ono tam nebylo jen jedno "odřené koleno" ale zřejmě poněkud vážnější úraz, a sanitky tam byly hned dvě.
Já mám zásadní problém ovšem s tím, že se projíždělo staveništěm, a ten tunel není zprovozněn právě proto, že jsou údajně vadné nějaké ty zabezpečovací kabely.
Tedy, nepustíme tam auta, protože nefunguje dost dobře bezpečnostní systém v tunelu, ale pustíme tam tisíce cyklistů.
Já bych tohle nepodepsal.
Já o žádném odřeném kolenu nemluvila, jen o tom, že spadnout z kola jde kdekoli, nejen v tunelu...
Já nevím, stavební vzdělání nemám - ale nemají třeba komunikace pro auta daleko vyšší nároky na všechno, včetně bezpečnostních prvků, než cyklostezky? Tj. že tunel může být nebezpečný, pokud by v něm jezdily auta, ale nikterak není nebezpečný nemotorové, hořlaviny nepřepravující dopravě?
Já vám věřím, že byste to nepodepsal. Podepsal to někdo jiný. U vstupu do tunelu byla pěkně ostrá ostraha a bedlivě hlídala, kdo tam vjíždí. Nepouštěla nic jiného než kola. Po celou dobu nás z velínu kamerami sledovali a promlouvali k nám. Na konci bylo puštěné optické vyvedení z tunelu a bylo podšprajcováno dodávkou napříč silnice a několika maníky od tunelu. Je jasné, že akce byla staviteli tunelu dozorovaná, řízená, kontrolovaná. Pokud bylo nějaké riziko, bylo to hlavně riziko toho, kdo ten tunel otevřel a řídil v něm proud cyklistů. No a to jsou ti profesionálové, kteří jistě každé riziko váží, poněvadž to mají v popisu práce a mají na to všechny znalosti a pravomoci.
Nevím jak obešli to, že všichni, co se pohybují na staveništi musí podepsat lejstro o tom, že byli seznámeni z bezpečnostními předpisy.
Blanka, kromě toho, že to je extrémně nákladná stavba, je taky pouze a jen stavba. Protože jak víte, jsem vlastně "maturovanej" polír, pamatuji si, jak tyhle bezpečnostní přepisy, stavební deníky, poctivě vedené byrokratické papírování nám systematicky cpali do hlav, právě proto, že když se stal nějaký úraz, jsou to ta lejstra, po kterých se jde. A všechny bezpečnostní náležitosti, jakkoliv mnohdy nesmyslné jako přilby, stavební obuv, ochranné pomůcky.
Někdo to podepsal, někdo tam ty lidi pustil, a ten by teď měl platit za ty sanitky a následnou péči, minimálně. Pokud tedy zákony platí pro Blanku stejně jako pro všechna jiná staveniště.
Osvětlení může vypadnout v každém tunelu. Všechna kola byla vybavena předním bílým světlem, poněvadž se musela následně dopravit domů. To, že světla byla při osvětlení tunelu vypnutá neznamená, že by se nemohla zapnout.
Jen hledáte katastrofické scenáře, protože nám ten průjezd závidíte a nemáte nás cyklisty rád. Máte smůlu, protože do Blanky se jinak než s nějakou exkursí hned tak nedostanete. Leda že by to Krnda zařídila :D :D
Jako statik jsem naučen nacháze nejnepříznivější kombinaci možných zatížení a proti ní postavit nejhorší možnou pevnost materiálu, laicky vysvětleno.
Pak obé ještě přenásobím kouficientem spolehlivosti, tedy zatížení zvýším zhruba o 30-60 procent a pevnost matetiálu snížím o 10 až 20 procent, a pak to mohu podepsat.
To není můj výmysl, to je způsob, jakým ke konstrukci přistupují všechny normy co znám.
To není hledání katastrofického scénáře, ale zvážení všech reálných rizik.
Už jsme se o tom bavili u té přednosti zprava.
Nejste naučen myslet tak, abyste byl schopen vzít do úvahy všechna rizika, nic s tím nenadělám. Lidé, kteří se starají o to, aby vám nepadaly baráky na hlavu, při vědomí zodpovędnosti za životy ostatních, takhle uvažovat kusí.
Nepouštět laiky k těmhle rozhodnutím je jediná možnost.
Jen jestli berete v úvahu všechna možná nebezpečí když ráno vstáváte z postele. Jestli byste tam raději neměl zůstat. Život je strašně nebezpečná věc, záruky žádné a pravidelně to špatně končí. :D
Naprosto jste nepochopil vúbec nic.
Nejde o moji osobu, já si mohu riskovat a nakládat se svým životem jak chci. Pokud na mé práci ovšem závisí životy jiných, musím postupovat tak jak píši.
Vzít do úvahy všechna reálná rizika a ty eliminovat. Ani jedno nesmím označit za menší, nebo nepravděpodobné a vykašlat se na to. Pak by to někoho mohlo zabít.
Tak to jsme asi domů jeli každý po jiných cestách. Odhaduji, že jen 30% cyklistů mělo předpisová světla (t.j. do města alespoň blikačky). A i ti měli na A2 potíž, je tam tma, několik se drželo z mnou a jeli podle mého Trelocku.
Ten pán se už nezvedl a kromě rozbité hlavy, kterou jsem viděl, se ke mně dostalo i cosi o zlomených žebrech. Myslím, že by měl jiný názor na tu záchranku.
To je mi líto, snad se z toho dostane.
Nicméně těžko asi lze tvrdit, že příčinou úrazu byl tunel a bez tunelu by se to nestalo.
Mně osobně, zdůrazňuju, že to je můj osobní názor, se spíš jeví, že tunel sehrál velkou roli v masovosti celé té akce. Byl použit organizátory jako propagace a nejspíš přilákal hodně lidí, kteří by jinak o té cyklojízdě vůbec neuvažovali. No a ta masovka způsobila docela velké problémy těm, kteří jaksi v té hře neúčinkovali, v tunelu vůbec nebyli, naopak seděli někde na povrchu ve svých autech nebo v autobuse a chtěli se v klidu ve čtvrtek navečer dostat domů nebo naopak za nějakou povinností.
Úraz se stal na nezkolaudované stavbě, a podle všech běžných pravidel je za něj zodpovědný stavbyvedoucí.
A těch úrazů bylo více, a zasahovali dvě sanitky.
Výjezd sanitky něco stojí, jsou li tam žebra, bude to pracovní neschopnost, pokud překročí pracovní neschopnost určitý počet dní, je viník té neschopnosti automaticky stíhán za ublížení na zdraví, tohle není žádná sranda, to je úraz na staveništi.
No, masová akce, Den Kozla ve Velkopopovickém pívovaru hostí pravidelně také tisíce návštěvníků, mnozí přijíždějí na kole a na kole se také odpotácejí, mnozí požívají líh v míře nemírné, ale nestalo se, aby sem najížděli sanitky :-)
Ale však jo. Přeci už jsem ti psala několikrát, že nemám nic proti tomu, abys tu věc prozkoumal z hlediska stavebně bezpečnostních předpisů a případně to trestní oznámení podal. Jak v tomto, tak i v jiných případech neoprávněného pohybu veřejnosti na staveništi.
Klidně to udělej. Já počkám, jak to pojme Tonda Blaník, čekám, že to bude velká sranda:-))
P.S. jo nezapomeň, že někteří ti lidé neměli na hlavách stavařské přilby a to se taky na stavbě nesmí.
Podle informací ze záchranky došlo ke dvěma lehčím zraněním.
Však říkám, co jsem viděl - to je jisté. A co se ke mně doneslo. Netvrdím, že to druhé je zcela určitě pravda, to fakt nevím.
Kromě toho, záchranka má informace jen o tom, k čemu přijela a to souhlasí - u toho pána na hned na tačátku tunelu jsme na ní čekali, druhá byla k vidění dál za odbočkou na záznamu tuším na idnesu. Lidi na zemi jsem napočítal přesně čtyři.
Zlomená žebra nejsou těžké zranění, prodělal jsem je v loni 5 listopadu po pádu z kola:-)
O zlomených žebrech se jen mluvilo na místě, nejsou potvrzená, pokud vím.
Nebyla nakonec uzená, nebo grilovaná ? Tichá pošta všechno překroutí a bleskově roznese...
Takže pán měl roztrženou kůži na hlavě, patrně měl špatně upevněnou přilbu a natlučená, či zlomená žebra. To se bez rentgenu nepozná, bolí to stejně a léčba je také stejná. Na 3 týdny mu bude asi ouvej. Normální stav po pádu z kola...
http://www.lidovky.cz/tunel-se-zmenil-ve...
Tohle Ti nefunguje. Na Loveparade byl TUNEL tím úzkým hrdlem. Na CJ bylo hrdlo na vjezdu. To zaprvé. Na loveparade se lidé pohybovali oběma směry. To za druhé. Na Loveparade byl tunel mnohem užší. To za třetí. Na Loveparade bylo řádově více lidí. To za čtvrté...
Měli jste prostě kliku.
Já bych si takovouhle akci na triko nevzal, navíc, fakt bych se divil, kdyby se toho, že se tam motalo 5 tisíc lidí nepokusili ti co to tam staví nějak využít, že to byla právě ta cyklojízda, co způsobila další poškození.
To že se tam pomlátilo jen pár lidí je fakt klika, mohlo to dopadnout hůř, prostě jste banda nemyslících amatérů a rozmazlených fracků, co si není schopna připustit, že některé věci mohou být velmi nebezpečné, jako je třeba panika v tunelu.
Já v tom tunelu byl, takže to, narozdíl, od tebe mohu kvalifikovaně posoudit. Panika v tunelu fakt nehrozila, díky hrdlu na začátku měl každý kolem sebe spoustu místa (přinejmenším 5m všemi směry).
To si u toho Duisburgu organizátoři mysleli také.
Nezodpovědné a riskantní počínání samozvaných "zástupců" cyklistů. Jak čtu komentáře, tak 9 z deseti cyklistů se od spolku Auto*Mat distancuje, a to je dobře.
Problém je v tom, že svobodomyslní lidé nemají sklony se pomarxisticku organizovat a vytvářet nějaké oficielní struktury, tak se jim daří veřjenost přesvědčovat, že ta hrstka arogantních, z dotací žijících nefachčenků, jsou cyklisté.
Tys taky podccenil nebezpečí, když si napadnul toho strejdu, co ti zahodil kolo, ty prostě jsi typická ukázka člověka, co nedokáže domýšlet věci do možných důsledků.
Jeden z mnoha výstižných komentářů
Aspoň je vidět co jsou tihle sluníčkovo-ekologicko- fašistický "taky cyklisti" zač. Na kole jezdím rád, v přírodě, na horách. Ale skoro se stydím za to být označován za cyklistu pokaždé když je někde zmínka o blokádách a akcích téhle sebranky.
Co dodat.....
Také vás nikdo za cyklistu nepovažuje a to ne proto, že jezdíte na elektromopedu, ale pro vaše automobilistické názory. To že nemáte rád cyklojízdy vás rozhodně neopravńuje jejich účastníky nazývat fašisty. Občas si kontrolujete své výrazivo.
Co dodat? No asi že si chceš zaprudit.
I když já dodám, těch co jste sobecky omezili je mnohem více než bylo vás pseudocyklistů.
A to jen proto aby jste se namachrovaně prohnali tunelem. Smysl teto jízdy je nulový.
To co předvádite vy už nemá s klasickou cyklistikou nic společného.
A ještě, když prudíš ty je to OK, když jiní je to špatně.
Ty a tisíce tobě podobných jste prudili svou omezovací jízdou, tak proč bych si ja nemohl neškodně zaprudit na foru?:-)
Nakonec se k jádru pudla dostaneme.
Ano, je to tak.
Ti, kteří byli cyklojízdou směrovanou do tunelu omezeni (někde i na 50 minut), stali na povrchu v ulicích.
Nerada bych, aby se na to zapomnělo, kvůli jednomu rozbitému koleni v tunelu.
To je o tom, že vy jste vlastně v podstatě automobilista, který náhodou také jezdí na kole. Nemáte cyklisty moc rád a tak jim sypete písek pod nohy.
Cyklisté jsou mnohem odvážnější a odvážnému štěstí přeje. Akce se vydařila náramně, Blankou jsme projeli a užili jsme si to a byli jsme pořádně vidět :D :D :D
Ale kuš. Je to akce pro všechny.
Všechny TŘI závažnější karamboly byly způsobeny tím, že do pomalujedoucího narval nějaký střelec. Takovou koncetraci demence jsem už dlouho neviděl. Lidi v tunelu lítali přes padesát.
Jet přes pade v nesourodém pelotonu cyklojízdy je naprostá zhovadilost.
Takové kretény bych z dalších cyklojízd exemplárně vyloučila!!!
To je dobrý nápad, ale jak ho uskutečnit??
Vozíky jsem viděl dva. A několik lidí s dětmi v sedačkách. Měli kliku, fakt to bylo natěsno a v tom tunelu rychlí prasili mezi pomalými.
Jo, nechci se opakovat, ale na tohle pořád upozorňuju. Je potřeba myslet na to, že až nás cyklistů v různé kondici bude v těch cyklopruzích víc (jakože to je cíl mimo jiné i této akce), budou ti pomalí (s vozíky, bez motorků, v horší kondici) brzdit ty rychlejší a k oprasování bude docházet mezi cyklistou a cyklistou, nikoliv mezi cyklistou a autařem.
To už je dávno realita a navíc nejenom v cyklopruzích. A neděje se to jenom za jízdy.
Cykločlověk si v klidu po ránu stojí v chlívečku pro cyklisty na červené před autem a zprava ho předjede cyklista a natlačí se s kolem přímo před něj ..
S výkoností to ale možná něco společného má, s výkoností mozku... :)
No jelo se trochu rychleji, než asi bylo úplně bezpečné. To ta euforie. Děti otcové tlačili ve sjedzu rukou, aby se svou malou váhou stačili a nebyli pomalejší než ostatní.
> Rozhodně to není příliš akce pro začátečníky, co to na kole neumí.
Reklama automatu si myslí něco jiného: "tak to abych začla trénovat, na kole už jsem neseděla co Blanku začali stavět"
(https://soundcloud.com/auto-mat-1/velka-jarni...
Já se mezi autama nebojím, ale v peletonu, a to i velmi zkušených cyklistů, jezdit neumím a nebudu se to učit.
V peletonu amatérů to už musí bejt fest o držku (nebo o mobil na řídítkách). Mě stačí když občas jedu nějakou to frekventovanou cyklostezkou. Návyky ze silnice nepomáhají, mockrát už jsem měl namále, když mě podjížděl nějaký namakanec zprava, a narozdíl od aut, velmi potichu.
No, je každého věc, jak a kde se chce zmrzačit, ale takovouhle akci, tedy pustit tisíce amatérů do tunelu, bych si na triko nevzal.
Ostatně psal jsem to už před akcí.
Ještě štěstí, že na vás každý dlabe. To bychom si jinak patrně ani ...
Že když jste tak akurátní na přísné dodržování veškerých pravidel ostatními, že to také neaplikujete sám na sebe?
Myslím si, že budete překvapen.
Hodinové zdrženž v autobusech, půlhodinové v tramvajích, to naprdlo i ty lidi, kteři by jinak byli ochotni "boj proti plechovkám" podpořit.
Teď už jste to přehnali, a následky to mít jistě bude.
Jestli tohleto netvrdíte každého 1/2 roku?
Já ne, od 18ti uá zahřejvám židličku Pod ledem.
Pokud jde o to nasrat co nejvíc lidí, dělěte tu práci skvěle. Jak ti islamisté, škodit, aby se o nás víc psalo. Strategie dlouhodobě chybná.
Krátkodobě ovšem paráda, ppto jméno toho co to napral s tím letadlem do skály by bez toho nikdo neznal.
Beztoho, aby jednou za půl roku AM nasral desitky tisíc lidí, by po něm taky pes neštěk. A z čeho by pak žili?
Inu, jen tak dál.
Kdyby nebylo Automatu, tak by v Praze patrně nebyla žádná cyklostezka a jiné cykloprospěšné a následně i Praze prospěšné věci.
Nezveličuješ to? Myslím, že ty zásluhy tu teď opravdu nedokážeme posoudit.
Nedokážeme, poněvadž "Nikdo nevkročí do stejné řeky". Ale můžeme to předpokládat :)
Jestli ona by vůbec bez nich ještě nějaká Praha byla... :-)))
Kua ty si fandíš,u nás žádný Automat nemáme a cyklostezek máme jak máku.
Cyklostezky byly před automatem a budou i poněm.
Ono totiž cyklostezka není jen čára namalovaná na chodníku a nebo "kočičích hlavách".
Tak zase všechny cyklostezky bych jako zásluhu AM nepřisuzovala.
Kdyby Automat neorganizoval tyhle cyklojízdy, tak by po něm pes neštěknul. To je jeho hlavní všeobecné zviditelnění. Zviditelňuje se tím jak autíčkářům tak i cyklistům. Podívejte se na sebe, takový autíčkář a kolik jste dnes na téma cyklojízda napsal příspěvků. Bylo to jasně neobyčejně úspěšné zviditelnění.
To že Automat dělá mnoho jiného a docela odborně fundovaného si většina obecných lidí nevšimne.
Jako cyklista mám potřebu se vymezit:
Auto*Mat nejsou cyklisté, jsou to pouze vyžírkové, kteří si našli svoji mezeru na trhu subvencí a dotací, do té se vecpali, a zneužívají nezkušenosti, naivity a mnohdy i hlouposti lidí, kteří mají pocit, že myslí ekologicky.
Kdyby nepořádali konfrontační akce, neměli by čím argumentovat, až zase budou natahovat pracku k veřejným penězům.
Fundovaného neudělali nic, ale to vy, který nejste pochopit, že virtuální retardér v podobě přednosti zprava z jasně podružných uliček je vražedná past, nemůžete nikdy rozeznat.
Moment, to je trochu laciné, ne? Nemají náhodou nějaké zprávy ze kterých bude jasné financování? Myslím, že někdy v r. 2013 psali, že jen třetina peněz jde z veřejných zdrojů.
Apropo, jaký je rozdíl mezi subvencí a dotací?
Já četl jen jejich report jen z loňského roku, ze kterého vyplynulo, že se dostali do těžkých finančních potíží, takže si museli snížit odměny, a podle mé hypothesy i vypomoci krádeží peněz z veřejné sbírky na pomník cyklistům. V každém případě Vohryzková si za nezvládnutou organizaci stavby jednoho stožáru osvětlení naúčtovala 30 tisíc kaček jako prd a tím si evidentně to "snížení odměn" zpříjemnila.
Subvence, dotace, správně, budu se muset ad tím zamyslet, jen co seženu slovník spisovné bruselštiny.
Už váš první předpoklad je vadný. Jako autocyklista.... :D
Kolik tisíc kilometrů na kole ročně musí cyklista najezdit, abyste mu přiznal status "cyklisty"?
Nebo máte jiné měřítko?
Poměr počtu kilometrů ujetých osobním vozem k počtu kilometrů ujetých na kole?
To by mě fakt zajímalo.
Nikoliv, autocyklista je stav mysli.
Aha, to je ten, který nemá na kole panický strach z automobilů? Tak to asi budu.
Největší cyklisté jsou zřejmě ti aktivisté, kteří kolo vytáhnou dvakrát do roka, na tu cyklojízdu.
Nikoliv, můj nový termín "AUTOCYKLISTA" je člověk který sice jezdí na kole a to ve vašem případě docela dost ale v duši je stále automobilistou. Dívá se na svět přes schopnosti auta a autu se ho stále snaží přizpůsobovat. Představa, že by ta auta nemohla volně a spokojeně proudit je leká. Hustá automobilová doprava vnímaná na kole je neudivuje, poněvadž si myslí, že vlastně jsou stále to auto. Argumentům a postojům skutečných cyklistů nerozumí, nechápou je a zlobí je, proto se je snaži zlehčovat a blokovat. I na kole se snaží, stejně jako v autě, stále vozit veškeré vybavení pro vysoce pohodlné bydlení a žití. Výsledkem je neschopnost zmenšit hmotnost nákladu a tak se světem vlečou s nadnormativně naloženým vozíkem, dřou jako kůň a nemůžou odbočit z hladkého asfaltu. Není to jejich volba, je to jen nutnost. :D :D :D
Druhá půlka dobrá, velmi dobrá :-)
Ale s první jsi trochu mimo. Jindra se jen chová, jako každý jiný řidič s rovnocenným dopravním prostředkem (a o to mám dojem cykloaktivistům jde, alespoň to furt hlásají).
Jiné chování je jen vymáháním si výhod oproti jiným.
Mohl bys, prosím, používat zaužívanější a přesnější "motofašista/autofašista/mototerorista"? Děkuji.
Vy jste skutečně trouba, Brahmo.
Kdyby našinec byl línej, tak se nevydá, na kole průměrné kvality, přes půl Evropy.
Chápu, že nechápete, že se člověk mého založeni, raději víc nadře, než aby nepohodlně spal.
Co mę trochu prudí, že děláte z nouze ctnost. Mohl bych putovat po slušných hotelech a vozit si jen kreditku. Nedělám to, protože putovat svétem jak zamlada mě baví. Jste první člověk, který se nade mě povyšuje proto, že si na svém vozíku vezu, vlastní silou, to, co považuji pro sebe za důležité.
Ty jsi nestál, když hráli Vlajku, ty nejsi tramp!
Nevím kolik toho na kole najezdíte, ale tím, že jen vy se pivažujete za toho správného cyklistu, a nás, co se aut nebojíme, považujete za necyklisty dokazuje jakýsi blok, ve vašm myšlení.
Jsem cyklista, ale neválčím s automobilisty. Nemám cyklistiku jako náboženství, jsem rád, že jsem se po letech na kolo vrátil, jsem šťastný na cestě, miluji to. Cestování světem autem je moc rychlé, nevšimneš si spousta věcí, dostaneš se dál, ale z cesty máš méně. Cestování pěšky je na můj vkus moc pomalé, i když kámo Solitér tvrdí, že jen tak skutečně poznáš kraj, kudy kráčíš a věřím mu.
Kolo je pro mě optimální.
Že si sebou vezu zařízení, které mě umožňuje ty cesty financovat, může za nepřiměřené považovat jen blb.
Skvělé, oproti předchozímu a nahrazenému vyjádření slušná a kvalitní reakce. Já vám vaše cyklistické aktivity pouze závidím, poněvadž jsou úctyhodné. Oproti množství bagáže mám výhrady, ale to je pouze vaše a nikoliv moje věc. Já mám občas výhrady vůči vašemu napadání okolí.
Já jsem patrně trouba, ale nadšený a spokojený. Jezdím na kole rád, rád jezdím po polňačkách v přírodě a rád jezdím po Praze. Mám pocit, že se Praha stává pro kola přijemnějším prostředím, poněvadž tu jezdí více kol. Sice se ztrácí ono vzájemné spiklenecké zdravení cyklistů, ale náhradou je jejich vnímání jako společníka na silnici. No a v popularizaci městských cyklistů a v jejich obecném prosazení v městském prostředí ti cykloaktivisté konají podle mého pozitivní práci. Ovšem dostávají se tím do konfliktů s necyklistickým světem.
Nevím, zda je něco dokázáno a co přesně, ale mě osobně se zdá, že v tomto konkrétním případě organizátorům tah s tunelem vyšel dokonale a přilákal celkem významnou masu účastníků.
Jen doufám, že nebudeme stavět víc tunelů, abychom dostali víc lidí na cyklojízdu:-))
Ano, podle všeho se zdá, že se jim podařilo nasrat rekordní počet lidí.
Trochu mi to připomíná to počínání islamistů, čím jsme brutálnější, tím víc se o nás píše, a o to tu jde.
Vyborny pocit v tunel :-) Jsem jako male dite :-)
A stálo to za to tam jet a posouvat se davem?
Nevadi me! Bez fronty v tunel,užasny jizdu v tunel! Ja a 3 neslyšici jsme pokecali pri jizde,v pohode. Když na fronty využivame pokecat,bez problem.
BTW: Jak se dá kecat s někým, kdo neslyší?
Zkus se zastavit někdy u nějaké školy pro neslyšící a uvidíš jak jim to jde a těch diskusních kroužků :-)
Těšte se, Cyklojízda se dostane i do Tondy Blaníka :-)
Já bych si představoval z Jiřáku sjet na magistrálu, Jižní spojkou přes Barandovský most a rovnou do celé soustavy tunelů a těmi až nakonec :) Na širokých městských dálnicích by bylo dost místa pro peloton a pěkně plynule bez mačkání a bezpečně bychom to projeli. Ale to by se autíčkáři včetně místních koloautíčkářů už asi ... :D :D
No otázka je, jestli to pro městskou cyklistiku bude až tak přínosné, aby z toho nebylo něco v jeho stylu :
jako " Vraťo jak slaviš to masáro v tuneli nebo nebyly ty zácpy trochu stropnicky Mateji ?" :) ta cedule s Worshopem co držel možná nakonec pobaví dfense nebo autorevue....
Ale byla by to veliká legrace, ne?
Těžko soudit, Kancelář Blaník dokáže překvapit.
Ale já bych tipla spíš něco s Krndou?
Nebuďme zas až tak moc cyklosebestřední:-))
No a abychom se trochu potěšili...
Z ráje,
vyhnaní z ráje...
https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol...
Tak to nebude. Alespoň co mě je známo ;-)
No vzhledem k některým titulkům, typicky na českou populací tolik oblíbené nově tvnova nebo na Blesku bude dobré, alespoň si to myslím, příliš nespanikařit a příští týden vyrazit na kolech do ulic tak, jako by se ve čtvrtek s pražskou dopravou v souvislosti s cyklojízdou nic nestalo...
Myslím, že ti z nás ,co +- jezdíme každý den a ne jenom na těchto velkých skvělých akcích to zase za pár týdnů normálního ježdění v hlavách typického pražského automobilisty smázneme a zase budeme v Praze bráni jako normální účastníci provozu......
Tak slibujeme :D :) :) SMAJLÍK SMAJLÍK SMAJLÍK
Dnes jsem cestou do práce z práce nic nestandardního nezaznamenal.
Tak to je super, že by lidé již poznali, že ten cirkus nemá s pravidelným dojížděním do práce nic společného ? Nepodceňovat ty lidi újezdák, nepodceňovat a věřit...
Já jsem na silnici a dokonce ani mezi zapřísáhlými skoroprofesionálními řidiči v práci nezaznamenal žádné popuzení nebo příkoří z cyklojízdy. Maximálně se ptali, zda si v tom tunelu opravdu někdo rozbil hubu. Příkoří patrně vzniklo jen v mozku některých autocyklistů.
U nás v práci byla dneska docela výživná debata a je fakt, že jsme na hale cca 50 lidí jsme my zarputilí cyklisté byli poněkud v menšině.... asi 3 :47 .
Problém nebyl ani tak v tom, že jezdíme na kole, problém byl v tom, že se poměrně důrazně ptali jestli jsme také včera blokovali.
Na což já odpovídám, že to dělám každý den a oni ty otázky kladou jen několikrát za rok
Na mě dneska na magistrále, která byla volnější než minulý týden troubili hned 2.
Tedy po cyklojízdě jsem zaznamenal 100% nárust nepřátelství, bo minulý týden troubil jen jeden :-)
Děláte všechno proto, aby nás, na kole, neměli řidiči rádi, a to je naprosto zhovadilé a kontraproduktivní. Dokážeme se na těch silnicích bezpečně srovnat, když do toho nebudou strkat pracky profesionální dojiči.
To je také závěr, který plyne ze všech debat pod články o této trapárně:
Jsme cyklisté a s tím co dělá AM hluboce nesouhlasíme. Většinový názor, který vam z těch komentářů vyjde, i kdybyste čarovali s čísly jak Hraboš s údaji o podílu cyklistů na dopravním výkonu.
Když si každý to troubení aut vysvětlí jako pozdrav a fandění řidiče, tak bude moct ve větším klidu a s větší radosti jezdit kudy může a chce.
Mě dnes vezla dcera po Evropské. Na světlech v pravém pruhu chytla před sebou cyklistu. Nenacpala se vedle něj, postavila se za něj řka: Víš, jak jsou ti cyklisté náchylní k pádům, jak se v tom tunelu pomlátili?
Pak se za ním táhla třicítkou notnou dobu. Auta za ní viděla jen pomalé auto, nikoliv cyklistu, takže na té šedesátce, která tam je, rovnou najížděli do pravého a plynule ve šňůře nás předjížděli. Trvalo to notnou dobu a obávám se, že cyklista už z toho byl taky malinko nervózní, že za zadkem táhne auto.
Vždycky jsem nervózní, když někoho brzdím, a když jich je víc, většinou zajedu do pangejtu a pustím je.
Někdy, a většinou to jsou dámy, se mě bojí předjet i v místech, kde je fakt dost místa. Pokud to jde se místům, kde je pravděpodobné, že za mnou na kole vznikne kolona, vyhnu.
Zrovna včera, u Národního směr na jih. Tam je tramvajový ostrůvek a pak je to trovhu širší, ale madam se bála.
Cyklista může po chodníku, ale ten je neprůjezdný kvůli chodcům, kteří chodí, postávaji, fotí se s Hradčanama, a dokáží spolehlivě vykrýt celou šířku (přehnanou) chodníku. Jedno z cykloopatření k prdu. Místo toho, aby pouštěli cyklisty na chodník, stačilo jej zúžit o cca 80 cm a cyklista by se vešel na silnici s autem i u toho ostrůvku.
Bezpečnější a pohodlnějši pro všechny.
1. Nemám pocit, že by mezi Národním divadlem a Mánesem bylo jakékoliv cykloopatření, nebo že by tam snad byla legálně povolena jízda po chodníku.
2. Když už je na volbě, jak porušovat předpisy, tak v tomto místě se kloním k rychlé jízdě po tramvajovém pásu v díře mezi tramvajemi. To znamená, že tramvaj vzadu není v dohledu, nebo teprve přijíždí k zastávce Národní divadlo. Tuto variantu volím zejména při popojíždějící koloně aut. Když to jede, tak ten kousek 30km/h udržím a to ta auta ten kousek také snad dokáží vydržet.
Tam je vedena ta cyklotrasa po tom chodníku, to je blbě. Ideální by bylo rozšířit tu silnici, a vést to na tím bobkem odděleném pruhu, pak obrubník a chodník.
Ten chodník je zbytečně široký a ta silnice zbytečně úzká.
A tak až k náplavce a tam nekompromisně hnát kola ze silnice pryč,
No to si z nás děláte asi švadu. Usuzovat 50% nárůst ze vzorku o mohutnosti 1 a 2. Vy jste neměli na škole nějakou statistiku, nebo nás pokládáte za naprosté idioty?
Nežereš maso ? ;-)
To je divný, že nepoznáš vtip :-)
Proč bych ho neměl poznat? Odpovídám.
Tak to byla odpověď na vtip? No koho by to napadlo, že takhle taky může vypadat.
Tomu máme uvěřit, nebo nás pokládáte za naprosté idioty?
Jen jestli ten vtip nebyl je jen ve vaší mysli? Jinak na blbou otázku, blbá odpověď.
A co tak najednou, že je otázka blbá?
Jedinné co by mohlo býti vtipem, je Jindrovo tvrzení. To je sice velký nesmysl, ale vtipné to rozhodně není a to hned ze dvou důvodů:
1. On to jistě mínil úplně vážně. Celé jeho tvrzení tak vyznívá a je v tom zaangažován až po uši. Rozhodně na vtipy nemyslí, skoro myslí až rudě.
2. Jeho zdánlivá neznalost elementárních postupů a principů matematiky není při jeho profesi vůbec úsměvná. Spíše to vzbuzuje hrůzu a marazení.
Takže vtipem snad může být ten dotaz na konzumaci masa a na ten odpovídám kladně. Tak v čem je problém? :)
Jedna z nejděsivějších situací v diskuzích je rozebírání vtipu nebo ironie a hledání nějakých vědeckých postupů.
Připouštím, že ty zřejmě budeš vyjimka přestože žereš maso :-)
Hm tak rozhovor s Vratislavem na Lidovkách tak nějak vůbec nevypadá jako radostné hodnocení cyklojízdy a úplné zvládnutí příprav viz třeba potvrzené shánění špuntařů až na Jiřáku.
Ukázka :
Dosud největší cyklojízda, která ve čtvrtek projela Prahou, přilákala rekordních pět tisíc účastníků. Hlavní atrakcí byla projížďka tunelem Blanka, před tím ale peloton cyklistů zablokoval dopravu v centru a ulicemi zněly nadávky. „Dostali jsme se do kleští. Mrzí mě, že k nešťastné situaci došlo,“ říká v rozhovoru pro Lidovky.cz pořadatel z hnutí Auto*Mat Vratislav Filler.
Lidovky.cz: Tentokrát si ale nestěžovali pouze řidiči, nýbrž i samotní účastníci – cyklisté.
Co říkáte na vlnu kritiky, která se objevila na facebookové stránce události?
Ne všude se jelo plynule, což se některým účastníkům nelíbilo, takže máme pochopitelně nějaké komentáře.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/na-cyklisty-se-sype...
Hm tak rozhovor v lidovkách hlavně vypadá na silně zaujatou novinářku.
Ja!
To říkají všichni aktivisti, když se jim výsledek rozhovoru nezamlouvá:-))
Mi přijde, že titulky tak trochu neodpovídají textu a že si Újezďák přečetl jen je. Například když se podíváš na zmíněné stránky, tak kritikou tam hýří pár aktivních. Zbytek je půl napůl. Ale napsat "Na organizátory se sypou pochvaly i kritika", což by více odpovídalo realitě... Ale nic.
I kdyby byl novinář desetkrát zaujatý, tak snad záleží na tom kdo odpovídá, co a jak vysvětluje a ten je přece také zaujatý. Předpokládám, že si vyžádal a udělal autorizaci článku.
Na autorizace se už dávno nehraje.
Ale hraje, solidní novinář to udělá a ten kdo nechce, tak mu neposkytnu rozhovor a pokud ano, tak je jen moje odpovědnost a riziko co on napíše a zveřejní. Takže zbytečné stěžování si na novináře.
Zrovna včera to bylo, naše hokejové borce trénuje bývalý ligouš Karel Holý.
Ten je taky šéfem disciplinárky toho nejich hokejovéjo svazu či co.
Sedíme a klábosíme na plzní, když mu zazvoní telefon. Karel do něj něco povidá a pak říka holkám ať pustí bednu na plátno.
A co mevidíme, Karel na obrazovce, tedy jeho fotka, a vede telefonicky rozhovor s nějakým tím redaktorem. Koukám kde ten karel je, a on opravdu stoji za rohem s mobilem u ucha.
Pak to típne, a jde si k nám sednout. Na obrazovce přitom pořád "živě" odpovídá. Říkám, Karle, tohle je jak přenos z Marsu, jakto že živě mluvíš a přitom tu srkáš pívo.
A on nám prozradil, že je to běžná praxe, zpoždění cca 2 minuty než to pustí do éteru.
Že kdyby prej nlafal hovadiny, tak aby to mohli střihnout.
No koukal jsem jako ten hokejový puk.
Přemýšlel jsem o těch zraněních v tunelu, a pak jsem na to přišel, musíš myslet jako aktivista: takže za zranění samozřejmě může špatná infrastruktura, tunel je dělaný jen pro auta, což znamená, že je moc široký. Nejnovější hitem u nás aktivistů je přece zpomalování (a tím zklidňování) provozu pomocí umělého zužování, takže pokud by tunel byl budován s ohledem na cyklisty, tak by musel být jen metr široký (a radši i se šikanama) a cyklisté by tudíž jeli pomalu a ke zraněním by nedošlo.
BTW vrátil jsem se teď z Vídně, onoho ráje pro cyklisty, a tam vědí, jak řádně zúžit silnici. Na nově zrekonstuované Hirschstettner Straße/ Kagraner Platz je vedle cyklopruhu pruh pro auta tak úzký, že se tam SUVčka ani nevejdou (vypozorováno v provozu).
Z osobního zážitku vím, že když člověk do tunelu vjede na kole, ztratí úplně povědomí o rychlosti. Vůbec nevíte, jak rychle jedete, přijde vám, že jedete po rovině, a přitom je to z kopce. Spousta lidí proto pří jízdě Blankou tak trochu ztratila rozum. Prostor navíc ani není určen pro kola a pro lidi, a když se do něho dostanou, jednají občas neadekvátně. Je to silný zážitek, který zapůsobil i na mě. Sám jsem byl překvapen, jak moc,“ říká pořadatel Vratislav Filler.
Překvapilo mě, že Vratislav asi vůbec nevěděl o těch pádech v tunelu u Radotína na okruhu,když tam pustili lidi na kolech, to bych čekal, že se pořadatelům muselo donést...
Vida, to je ta správná psychologie. Moje osobní zkušenost z tunelu je jen to, že mi tam vždycky připadá moc tmavo, ale na řešení už jsem přišel, stačí sundat sluneční brýle ;)
U aut mám vysledováno, že po delším poskakování v různých zúženích to hodně řidičů na prvním širokém prázdnějším úseku přádně rozjede (až moc), to je ale psychologie podlidí v tunách šrotu, na cyklisty z cyklojízdy to určitě aplikovat nelze.
Kde jsi k tomu přišel? Podle starých zpráv tam vůbec cyklisté při otevření nesměli:
http://www.novinky.cz/domaci/211806-lide-na...
No viděl jsem i fotky cyklistů na okruhu kam prý cyklisté nesměli :)
Zde příklad
Souhlas, já si sice uvědomoval zvýšenou rychlost, ale na tachometr jsem se dokonce bál dívat. Raději jsem koukal před sebe, abych mohl korigovat trasu při nějakém konfliktu přede mnou. A to mám rychlost do 60km/h na kole zažitou, jsem touto rychlostí schopen jezdit a jezdím jí.
Ale houby, při množství 5000 cyklistů k pádu prostě dojít skoro musí. Když se to v tunelu z euforie rozjelo, tak k tomu byla mnohem větší pravděpodobnost než jinde. Já bych v tom nehledal cokoliv jiného, poněvadž toto zcela stačí.
Jo, máte néjaký povoleny ztráty?
Když se vede boj, jsou i padli, to dá rozum :-)
To se zase v reakci na cyklojízdu vyrojilo demagogů, už chybí jen jízda do porodnice či k umírajícímu příbuznému:
https://www.facebook.com/permalink.php?story...
Jen ať si plkají (jako správný cyklista na ně nedbám, můžou si za to sami, nikdo je přece nenutil lézt do svých plechovek), hlavně abych už se dozvěděl, kolik se cyklojízdou (a zašpuntovaním aut) ušetřilo tun CO2, pak bude svět zase o kousek růžovější.