Ahoj, už dlouhou dobu uvažuji a všemožně hledám informace o středovém pohonu 750W (8Fun Bafang BBS-02) versus 350W (8Fun Bafang BBS-01) a taky bateriích ale pořád nejsem dost z toho chytrý :-))) Tak se zkusím zeptat zde, snad mi někdo poradí, budu moc rád:)
Jedná se mi o toto: Nevím jaké jsou výhody a nevýhody mezi dvěma modely:
1 - středový pohon EV Bike Power Kit 750W (8Fun Bafang BBS-02) a k tomu baterie Samsung Battery 48V/20.3 Ah
http://www.skladacikola.com/Baterie-Samsung...
http://www.skladacikola.com/Stredovy-pohon-EV...
a nebo
2 - středový pohon EV Bike Power Kit 350W
(8Fun Bafang BBS-01) a k tomu baterie Samsung Baterry-36V-23.2 Ah
http://www.skladacikola.com/Stredovy-pohon-EV...
http://www.skladacikola.com/Baterie-Samsung...
Jde mi o to že kterou sadu zvolit pro větší dojezd (kolik se dá přibližně ujet) at nejedu třeba se silným motorem 750W ze začátku jako král a ke konci už budu dřít a povezou se jen baterie a pohon -:)))
Hlavně která sada je uspornější a zbyde mi více "benzínu"?
Jezdím pouze rekreačně a po cestách 2 třídy, po asfaltových cestách v lese,cyklostezkách a sem tam nějaký kopeček, tak do vzdálenosti 150km za den.
Taky mě zajímá jestli jde připojit stará baterie 36V (co mi zbyla z nábojového motoru) k motoru 48V ?
Nebo mě ještě napadá zvolit kompromis a motor 500W? Často čtu že čím slabší motor, tím je větší dojezd a největší spotřebu prý má motor s 750W. Ale tady na fórum někdo psal opak, tak jsem z toho jelen :-)))
Děkuji moc za případné rady:-)
jednoznačně nejlepší je 750W a 48V.
1) ten motor má větší sílu takže vyjedeš prudší kopce než s tím slabším. To že má motor 750W neznamená že při vyjíždění kopca bude makat na 750W. To co vyjede 250W motor na 250W tak 750W motor to může taky vyjet na 250W pokud pojedou stejnou rychlostí a stejnýma převodama.
2) co se týká spotřeby tak ta je podobná pro oba stroje. Rozhodně neplatí že by 750W žral víc. Naopak spíš žere o trochu míň. Pokud budeš jezdit úsporně. Tzn do kopců zařadíš nějaký lehčí převod abys zajistil že se motor bude točit dostatečně rychle. A taky pokud nebudeš jezdit moc ryhcle po rovinkách tzn 50km/h a víc se zapnutým motorem. Kvůli odporu vzduchu, který s narůstající rychlostí strmě roste. Moc energie pak padne překonání odporu vzduchu. Zatímco při pomalejší jízdě nikoli.
3) 48V akumulatory pojmou více energie. Tzn dojedeš dál. energie=kapacita*napětí. Pokud to chceš vysvětlit z pohledu "Ah" tak je to tím že při stejném výkonu u 48V teče o třetinu menší proud. Takže ty Ah ubývají o 1/3 pomaleji než u 36V.
Už jsem na tento tvůj argument reagoval jinde, ale napíšu to i sem, aby si někdo nemyslel, že snad aku 48V pojme více energie či práce než stejně těžké aku 36V. Samozřejmě to tak není. A srovnávat těžší 48V akumulátor s lehčím 36V mě přijde trošku nelogické. Nechápu, kde je ta výhoda.
Ježišiii, už jsem chtěl objednávat Bafang 750W a teď jsi mě zase zviklal...Chlapi už to prosím nějak ujasněte...:-)) Ale ne, vážně díky za to že to tu takhle vysvětlujete. Já si myslím že v tom dost velkou roli taky hraje váha cyklisty. Logicky bych řekl, že těžší cyklista by měl brát výkonější motor, což je můj případ...nebo se pletu?
Jen na vysvětlenou pro motory nad 750W je opravdu lepší 48V baterie i když se prodávjí i sady 1260W se 36V baterií.
U BBS 750W/25A je stanovena baterie na napětí 48V tak že to neřeš.
Jen pro ilustraci uvedu že kolega si pořídil BBS 350W/18A nom. 500W max. verzi a to má nemocné kýčle.
Je to na 36V a vyjede stím téměř cokoliv.
Ony ty silnější motory jsou spíše pro ty co už šlapat nemohou vůbec. Viz konkrétně já:-)
Výkonější motor znamená vyšší cenu jak za sadu tak za baterii. Rovněž vyšší váhu.
Je to na tobě zda podlehneš honbě za vysokými výkony které nepotřebuješ pokud ještě šlapeš a nejsi nijak tělesně postižen.
Začínal jsem taky před více jak 4 léty na HUB 250W a v té době mně opravdu pomáhal.
Ahoj. Prosím tě, objednej si ho a hotovo :-)750W s baterií 48V/min.11,6 Ah. Možná žere víc, jak slabší, možná míň...To je mi jedno. Prostě když chci, tak mi to v rozumném terénu vyjde i na 130 Km, když nechci tak je aku prázdná po 50 Km. Ale to je zase zábava :-)Viděl jsem křivky motoru 750W, má optimální účinnost mezi 300-700W.No, je to tak nějak logické, že je to ve středních hodnotách. Jenže to bych daleko nedojel, že?. Tak mám asi při 100-200 W v provozu nižší účinnost...já to neměřil.
Tak nějak. Výkon se hodí vždy,nebo může hodit. Rozdíl v dojezdu 48V 750W a 36V 350W BBS 2 není 50% ,ale max. 10. (pokud je stejná trasa ,rychlost,atd,)Jestli vůbec nějaký je.
Tady jsem našel nějaký graf údajně na fan 500W. I když ten výkon je do 1 000W, což je nějak moc. Všechny ty motory budou mít optimální efektivitu někde mezi 30-70% výkonu. V krajních mezích a pod nimi jde dole efektivita a tím se více energie se přemění na ztrátové teplo. Pak je dobré si uvědomit, k čemu ten motor chci používat. Sportovní auto si také nekupuji, abych jezdil a měl oči přibyté na disleji se spotřebou.
ber 750W je ve všech ohledech lepší. Hmotnost neřeš. Je jen o půl kg těžší.
A máš ho že tvrdíš že je nejlepší?
Já zase můžu tvrdít že ve všech ohledech je lepší cyclone 720W a výše.
Na rozdíl od tebe jsem vyzkoušel jak BBS 350/500W i tu 750W verzi a moc se to neliší.
U BBS je problém s velkým křížením řetezu a tím i občasným padáním z tácu pokud tam není vodítko. BBS750W se taky dost často přehřívá a vypíná.
Zásadní je že 750W je na 48V. A o tom to všechno je. O třetinu menší proudy na stejný výkon.
No a co? Cyclone je na 60V tak že je dlé tvé teotie ještě lepší.
Tentyž výkon co ty dosáhneš s BBS na 48V tak ja na svém cylonu docílím s 36V:-)))
Ale za jakou cenu? Za o třetinu vyšší proud. Což je špatně. Proud zahřívá vodiče a vinutí. Napětí nic nezahřívá.
A ano motor s 60V či dokonce 72V je lepší než 48V. Pokud je středový s a převodem do pomala tak je to ideální motor o jakým bysme měli snít. Ale kdo ví kolik stojí ten 60V cyclone.
Stojí stejně jak ten na 48V.
A k těm proudům, mé kabely i motor jsou i při plném výkonu studené tedy motor má max 40°C v parném létě. Ono totiž do něj teče jen 20A kdežto u BBS teče 25A a to je rozdíl.
Cyclone je v tomto směru vymakanější než BBS s umělou převodovkou:-))
už sem ti to jednou vysvětloval, že 25A je maximální proud řídící jednotky. Neznamená to že do 750W motoru teče 25A. Proud u 48W motoru bude vždy o třetinu menší než u tvýho 36V. Vyjímky jsou extra velký výkony když vyjíždíš superprudký kopec. Tam už tvůj motor vyplivne a náš 48V pojede na těch 25A
To jsi ale objevil ameriku.
Těch 20A u mně je kupodivu taky proud řj.
Mně ale na to abych dosáhnul výkonu bafangu stačí 20A/36V. Kdybych tam pustil 48 tak z toho udělám 1680W motor, sice s řj. 35A.
Kdežto ty máš strop 750W 25A řj.
Mýliš se já v prudkém kopci stát nezůstanu kdežto ty na přehřáty motor určitě:-))
pokud tobě stačí na 720W 36V a 20A tak nám stačí na 750W 48V a 15,6A
těch 25A stačí na 1200W
Představ si že já těch 1200W udělám taky s 25A/36V a na rozdíl od tebe to mám i změřeno což ty nemáš a dokud nebudeš mít kvalitní měření ani nikdy mit nebudeš.
Měřák W na displeji BBS stojí za velké ho...:-)
36V*25A je 900W tak kde máš těch 1200W? nehledě an to že tvoje řj 25A ani neutáhne.
Je opravdu vidět že řj. moc nerozumíš. má řj totiž má strop 50A u BBS má 25A, tak že se přestaň holedbat.
Tu 750 BBS jsme zkoušeli na plné pecky ale 1200W nedala:-)
Jen pro ilustraci
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
a k čemu ti bude 50A? Na vaření vajec?
To už stačí ne? Normální člověk nikdy BBS 750W neuvaří. Jedině,že by se vozil do kopců bez šlapání na těžký převod. Samé tabulky grafy atd. :-) Nemůžete normálně jezdit a pokecat o tom,jak to jezdí???
A to je vše na co se zmůžeš?
Nějaký argunet by nebyl?
Zato BBS vaří vajíčka už na 25A:-))
Je pravda,že by se hodila mnohem větší chladící žebra.
neříkám že cyclone jsou špatný. Pokud mají napětí 48V či víc tak je to dobrá volba. Ale 36V je prostě špatně.
http://www.nakole.cz/diskuse/19386-750w-8fun...
A pročpak nereaguješ na to co ti píše kolega?
Nějak jsi to přešel bez povšimnutí:-))
Představ si že cyclony od 250W po 500W jsou napájeny jen 24V a kdysi to byla bomba oproti 250W/36V HUB motorům.
Kolega s takovým motorem má projete jizerské hory a to se zátěží až 170kg.
Co ty na to odborníku?:-))
Představ si, drtivá většina elektrokol jezdí na 36V baterie, to je prostě standard. 48V je nadstandard pro silné stroje neschválené pro jízdu na veřejných komunikacích.
Všichni kolem tebe a i výrobci elektrokol budou zřejmě hlupáci protože nejezdí na 48V.
Ty si fakt hodně fandíš:-))
48V může mít i kolo schválené do provozu. Jednou bude standard 240V a kolo mě tak kopne,že dostanu hned důchod.
Psal jsem silné stroje tam je 48V nutnost.
Tak to jsi teda kouzelník, dostat z 25A při 36V 1 200W ;-) Bafang 750W má špičkový výkon 1 000 W. Při špičkovém výkonu je příkon kolem 1 200W. Účinnost někde nad 80% Motor mám, měřím kvalitním analyzérem. Jo a to plastové kolečko bych nezatracoval. Má své nesporné výhody proti přímím kovovým zubům v planetové převodovce. Je jako náhradní díl za cca 500 Kč
Asi jsi nepochopil že je to jen sranda:-)
Když ti někdo tvrdí že 36V je špatně a všichni jsou blbci:-)
To já mám ta ocelová kolečka za 800Kč 3 kusy:-)
S těma silonovýma už jsem si své užil u HUB motoru s volnoběžkou kdy se poroučely za dva měsíce provozu.
Od té doby už se snad poučili a dělají to kvalitnější.
Asi jsem to vlákno nečetl celé. Já psal jen pro pořádek :-) To plastové v Bafangu je poměrně robusní a má šroubovitý závit. Tím je ještě menší hlučnost a zátěž je rozložena na více zubů, tj. větší plocha. Hlavně musí pl. soukolí vydržet na tlak v těle zubu, při otěru může mít plast dokonce lepší vlastnosti jak ocel. Je to dané tím, že případné nečistoty se zapíchají do silonu a ty pak brousí kov. Nikdy ne naopak. Cyklona jsem také zvažoval, odrazoval mě právě vyšší hluk v přímém ocelovém soukolí. Jinak ale se mi tento motor a systém konstrukce líbí.
Ono to jde všechno upravit tak že hlučnost je mnohem měnší než u orignálu.
Takový ego kit je už vymykaný ale i patřičně drahý (keramická ložiska, olejová lázeň v převodovce atd.)
Tady jde o fázové proudy motoru a ne o to jaký proud ti teče z baterky. Uvědom si, že na 48V ti sice oproti 36V teče z baterky menší proud, ale fázové proudy motoru budeš mít pro stejné vinutí stejně vysoké. Pokud budeš mít vinutí se slabším drátem s více otočkami cívky, tak poteče nižší proud, ale delším slabším drátem. Marble ti to vysvětlil už jinde a lépe, tak si o tom něco přečti. Jak říkala moje babička, tak nikdo učený z nebe nespadl.
marble jen střílí slepýma. on tvrdí že 750W ma slabší vinutí než 250W. Což je samozřejmě nesmysl. 250W je dimentován na 7A trvale (250/36=7). Zatímco 750W je dimenzován na 15,6A (750/48=15,6A). Tak je snad logický že tam nedají tenčí vodiče. Přemýšlej u toho trochu. To že teče menší proud při stejném výkonu je dáno vyššíma otáčkama silnějšího motoru. Nárůstem indukčnosti vinutí se toho taky dosáhne ale to rozhodně nedělali na úkor průřezu. Mohli přidat navíc závity nebo udělali masivnější železný jádro. A nebo spoléhají jen na vyšší otáčky.
Proč to posouváš? Bavíme se o tvojí teorii, že motor na vyšší napětí musí mít lepší účinnost. Marble ti tedy zkoušel vysvětlit, že tvoje teorie o skvělé účinnosti motoru jen proto že jede na 48V a mizerné účinnosti motoru na menší napětí není správná. Vysvětlil ti to velice jasně na vinutí cívky. Je na tobě, co si z toho vezmeš. Jestli ten konkrétní motor má stejné vinutí a výkonnější je díky otáčkám a vyšším proudům je docela možné, ale pak zase platí, že těžko bude mít při vyšších fázových proudech lepší účinnost. Když tomu nevěříš, tak najdi grafy účinnosti toho motoru od výrobce. Velice pochybuji o vyšší účinnosti.
samozřejmě, že má vyšší účinnost. Protože díky menšímu proudu při stejných výkonech se méně energie změní na teplo. Nevím co na tom pořád nechápeš.
Nechápeš rozdíl mezi proudem motoru a fázovým proudem. Patrně tedy netušíš, že fázové proudy budou při omezeném proudu baterie i vyšší v závislosti na otáčkách. Rovněž nechápeš, že na tom samém motoru pro dosažení stejného momentu při totožných otáčkách musí cívkou stejně téct tentýž fázový proud, ať už jedeš na 36V nebo 48V. Pokud tohle všechno nechápeš a jen argumentuješ tím, že P=U.I, tak se naše diskuze nemá kam posudnout. Nicméně i tak bylo správné upozornit na to, že píšeš nesmysly. Neber to osobně. Nejsi samozřejmě zdaleka jediný v tomhle státě, kdo má plno sebevědomí a tomu neodpovídající znalosti.
Kolega si zjevně neuvědomuje, že v motoru musí elektrizmus proměnit nejdříve na magnetizmus a ten ho teprve pohání. Nějaké ampérzávity, sycení apod. mu nic neříkají. :-)
citace: "Rovněž nechápeš, že na tom samém motoru pro dosažení stejného momentu při totožných otáčkách musí cívkou stejně téct tentýž fázový proud, ať už jedeš na 36V nebo 48V."
To snad nemyslíš vážně. xD Pokud uznáš co si napsal za nesmysl nebudu to rozpytvávat a smát se ti. Občas se každýmu stane že napíše blbost. ale tohle je teda pořádná blbost.
Pokud má motor víc závitů a masivnější železný jádro tak mu na stejný moment i otáčky stačí menší proud.
běžte ven,osedlejte svá přibližovadla a přestaňte z toho dělat klub elektrikářů :-) Nejlepší kolo m ám já,nejlepší elektrikář jsem já,a ještě jsem nejlepší borec :-)))) A je to
přečti si jak jmenuje název tohoto diskuzního vlákna.
Asi máš recht! Je třeba jezdit ať už na jakékoli napětí. :)
Člověče, zkoušel jsi se někdy kromě P=U*I zamyslet i nad tím, čím je způsobeno, že motor je na větší napětí?
Parametr, který musíš změnit je indukčnost vinutí. Teda delší drát. Hmm, aby se do té stejné bedny vešel, tak ho asi budeme muset udělat tenčí ... zhruba tolikrát, kolikrát jsme ho natáhli. :)
Takže máš dvojnásobnou délku a indukčnost vinutí, tudíž poloviční proud na stejný krouťák, to zní dobře. Jenže máš dvakrát delší vinutí s polovičním průřezem, tedy čtyřnásobný průřez ... a jsi zpátky tam, kde jsi začal. Jediné, na čem teoreticky "ušetříš" jsou ztráty v přívodních kabelech a spínacích MOSFETech (jenže zas MOSFET na vyšší napětí mívá větší odpor ... :) ).
Pokud chceš snížit tepelné ztráty v motoru musíš přidat kila mědi. A jestli to bude v podobě delšího, nebo tlustšího drátu už vyjde dost podobně.
Jo, pravda, další možnost je zpřevodovat stejný motor víc do pomala, čímž se taky dostane při stejných výstupních otáčkách vyšší napětí, pokud se nepletu. To by asi na ztráty pomoct mohlo, pokud se neobjeví nějaká jiná překážka, která mě teď nenapadá.
750W váží o půl kg víc než 250W bafang
půl kila mědi navíc :-)) A nejlepší je stejně Magic pie 4 :-)) A šlape jen upocený cyklista :-))
Ale rozměrově je stejný, to znamená že někde soudruzi číňaní museli ubrat na matrošu a proto to tak špatně chladí:-)
má vyšší otáčky o 30%
Tím hůř, vyšší tření a rychlejší opotřebení ložisek a převodovky z umělé hmoty:-)
Bacha, při vysokých teplotách se to umělé kolečko rozpouští:-)))
Jasně, netvrdím, že ne. To co říkám je, že napětí není správné rozhodovací kritérium. Motor na vyšší napětí neznamená automaticky lepší účinnost. Může mít ale nemusí, záleží jak je toho vyššího provozního napětí dosaženo. A naopak jde účinnost zlepšit i beze změny provozního napětí. Toť vše.
Jinak řečeno, pokud někdo chce teoreticky zjistit, jak dobře bude který motor fungovat, nemá smysl vybrat si jedno "magické" číslo a hledat motor, co jej má největší. Jediné, co může fungovat je najít nebo dostat z výrobce/dodavatele konkrétní co nejdetajlnější charakteristiky pro konkrétní motor. Navíc se bude vhodnost lišit podle použití, takže opět žádná rada a zkušenost nemůže být univerzální. (Z hlediska zátěže motoru je třeba dost rozdíl, jestli chci, aby mě vyvezl do kopce sám protože to neušlápnu, nebo naopak jestli chci využít motor "jen" aby mi pomohl kopec vyjet rychleji -- i když bude třeba v obou případech stejný motor dodávat stejný výkon, tak proud bude úplně jiný.)
Pokud motor držíš správným řazením v optimálních otáčkách tak se rozhodně přehřívat nebude. Však v něm tečou o třetinu menší proudy než u 36V motorů při stejném výkonu. Jediná situace kdy potečou proudy u 750W větší je kdy motor přetížíš těžkým převodem do kopce a motor se bude točit velmi pomalu pak se skutečně přehřeje a zhoří. Ale to platí pro každý motor.
Kecáš nesmysly, neshoří jelikož jej vypne tepelná pojistka.
bereš všechno až moc doslovně
Záleží jak rychle chceš do kopce jezdit. Pokud chceš nahoru vyjet rychleji, tak hold ber vyšší výkon. Pokud váží jen o půl kila více, tak bych do toho asi i šel. Před tím bych ale promyslel, jestli mi nebudou vadit vysoké otáčky, při kterých už stejně nebudu stíhat přišlapávat.
To co píše kolega nade mnou není zas až tak jednoznačné. Vyšší výkon samozřejmě je i vyšší spotřeba energie a ne že ne.
Ony ty motory 250W, 750W nepracují nikdy stejně a tak to srovnání dost kulhá.
Jedno je jisté dojezd s 350W motorem bude jistě delší něž se 750W.
Navíc se silným motorm tě to nebude nutit moc šlapat a tak nakonec zjistíš že spotřeba bude veliká a dojezdy nicotné.
Přečti si zde pár diskusí na tohle téma a budeš mít jasno.
48V baterie má sice o třetinu vetší kapacitu ale i větší rozměr, větší cenu, větší váhu.
Pro 750W motor je 48V nutnost pro 350W je 36V standart.
Mám několika letou zkušenost jak s 250W či 2kW HUB motorem tak i se středovým 720W.
Rozhodnout se ovšem musíš sám.
S ohledem na to že máš ještě i starší bateri na 36V která se po úpavě konektoru dá připojit na cokoliv, bych šel do té 350W verze.
Rozhodnutí je ovšem na tobě.
vyšší výkon použiješ jen tam, kde je třeba. Pokud na vyjetí kopca stačí stálý výkon 250W tak slabej motor s 250W a 36V bude mít odběr 250W/36V=6,94A
Ten samý kopec můžeš ale vyjet stejnou rychlostí s motorem 750W, ale on taky pojede na 250W! Ale jeho odběr bude 250W/48V=5,2A. Tzn proud o 1,7A je menší. Oba spotřebují stejně energie na vyjetí kopca. Menší proud znamená menší tepelný ztráty ve vinutí, vodičích i akumulatoru. A tepelný ztráty rostou s 2 mocninou proudu. Takže ten slabší motor spotřebuje víc, protože musí pokrýt ty tepelný ztráty navíc. A ty nejsou zanedbatelný.
Teorie a teoretické výpočty jsou krásna věc ale praxe se značně liší, vím o tom své.
Se silnějším motorem bude míň šlapat jelikož ho nic šlapat nenutí:-)
Tím se zvětší i spotřeba a sníží dojezd.
Naopak se slabším motorem bude nucen více pomáhat a tak spotřeba bude měnší a dojezdy delší.
Je to jen na něm pro co se rozhodne.
může nastavit i nízkou asistenci. a to ho donutí šlapat. pokud šlapat chce.
Proč by to dělal když má plno výkonu:-)
Mnozí prostě neodolají:-)
Prostě předpokládáš ,že když člověk nemusí,tak nedělá. Ale třeba má silnou vůli .
Velmi správně:-) Mám to i ověřené u mnoha kolegu a i těch co cestou potkám a dáme řeč na tohle téma.
Ale jsou i vyjímky:-)
Já nemám žádnou vůli. Já pomáhám motoru pouze do prudších kopců. :-)
No a já mám motor proto aby pomáhal mně a né ja jemu.
Motoristi taky netlačí auta aby ušetřili a odlehčili motoru:-)
To jen někteří elektrocyklisti si koupí kW motor a pak jezdí na čtvrt watu aby ušetřili baterky.
To je jak si koupit meďoura a jezdit jak s babetou:-)
To je poněkud nepochopení. Já mám kw motor kvůli rychlosti (na rychlou dopravu) A jelikož má tento motor s klesající rychlostí klesající účinnost,musím ho držet v otáčkách. Prostě pomáhám motoru v kopcích .
Ty jsi vyjimka na tebe to neplatí.
Ale rada, (neříkám že tvá) kup si silný (750W) motor a pak do kopce jeď jen na 250W aby jsi ušetřil energii, mně přijde dost stupidní.
Jenže je obrovský rozdíl mezi přímým a středovým motorem. Pokud nemám požadavky na rychlost,tak změnou převodů vyrovnám výkonový rozdíl na úkor rychlosti. Výkonější střeďák poběží na lehčí převody lehčeji,nebo na stejné převody rychleji.
Tady je ale řeč jen o středových:-)
I kdyby ten kopec vyjel na vyšší výkon tak ho akorát vyjede rychleji. Energie spotřebuje skoro stejně.
a teď je řeč o čem?
on tvrdí nač vyjíždět kopec výkonem 250W když má motor 750W. Tak mu říkám že to může vyjet i s výkonem 750W. Rozdíl bude akorat v tom že to vyjede rychleji. Energie spotřebovaná na práci bude stejná. Narostou akorát tepelný ztráty. Ale ne každý potřebuje vyjet kopec 30km/h.
Dejme tomu, že pominu, že při rychlejší jízdě je vyšší odpor vzduchu. Tedy pokud jedu rychle, díky vyššímu výkonu motoru, tak se zkrátí čas vyjetí a tedy i čas na to, abych si jako cyklista něco na tom kopci taky odpracoval. Z toho plyne, že se slabším pohonem, byť pomaleji, dojedu dále.
Tak to ani omylem, měřím cycleanalystem a moc dobře vidím spotřebu při různých výkonech.
Vyšší rychlost do kopce znamená značně vyšší spotřebu energije než při pomalém vyjetí s malou spotřebou. Tohle mám stokrát dokola ověřeno.
Mohu jet do kopce 10km/h při spotřebě 6A a nebo pojedu 15km/h ale se spotřebou nějakých 18A. To je sakra velký rozdíl.
Tohle je prostě praxe a ne jen pouhá teorie coby mělo nebo nemělo:-)
Jiná situace je když ty sám motoru v mezích svých sil pomůžeš.
ale s vyšší rychlostí ten kopec vyjedeš za kratší čas. Takže z baterie ti bude ubývat energie kratší dobu. Rozdíl dělají jen ty tepelný ztráty. který jsou druhou mocninou proudu krát odpor obvodu. A u toho tvýho 36V kde jsou proudy přirozeně větší ten rozdíl pak poznáš. Ale u 48V je ten rozdíl menší.
Není lepší prostě jezdit,než tady teoretizovat?
Je. Ale 1) na ježdění není počasí
2) motor s akumulatorem mi ještě nedorazil.
Správný elektrocyklista jezdí za každého počasí:-))
Jo ale teorie máš jako by jsi vše odzkoušel už několikáty rok:-)
Poznáš sám až budeš jezdit jak to je.
Jen s tím mizerným měřením u BBS toho moc nezjistíš:-)
Tak Vám všem moc děkuji za rady :-)
A co máš objednáno za motor a baterii, jestli se smím zeptat? Klidně můžou napsat i ostatní jestli chtějí sdělit nějaké zkušennosti popř. co za motor a baterii mají a jak jsou spokojeni, nějaké zkušennosti...
Zatím mám pouze svůj 1.motor na kole a to v předním kole ve výpletu 250W s baterii 10Ah na nosiči a často jsem když docházela energie zůstal skoro viset v kopci a ke konci jízdy jsem už "táhl" celé elektrokolo do cíle sám :-)))
Já už mám objednanou 750W s baterií do rámu 11,6Ah/48V ,jen se to zdrželo kvůli baterce,prý mají nějaké problémy s BMS, takže tak do 14 dní by to mělo dorazit.Raději jsem zvolil ten silnější,protože chci jezdit hlavně kopce, s tím,že ten velký výkon nebudu používat naplno,že je lepší mít silnější motor s rezervou výkonu, než slabší,co pojede nadoraz.Baterku jsem chtěl do rámu hlavně z důvodu,že na nosiči pořád něco tahám nákupy,věci na převlečení,apod.,jinak bych si asi vzal tu baterku na nosič,co máš v odkazu,protože tam vychází lépe poměr cena/výkon,resp.kapacita :-)
Na aku do rámu se doporučují 3 šrouby. Budeš dělat třetí díru do rámu,nebo uděláš objímku se závitem?
http://www.e-pohon.cz/fotky4744/fotos/_vyrp12...
Spíš tu objímku,do pěknýho rámu se mi tedy vrtat nechce :-(
3 díry jsou prý minimum :-) Udělej rovnou 2 objímky.
Upozorním na pěknou"past" při montáži baterie do rámu"Samsung"-ten "dock-lyžina"co se přidělává na rám místo košíku na flašku má tři díry,na rámu jsou jen dvě díry se závitem na flašku, v návodu píšou že by se to mělo přidělat pořádně na všechny tři díry,takže jsem si udělal z plechu objímku,abych ji přidělal k té třetí díře v tom "docku"-neboli té části,co se napevno uchytí k rámu.Jenže vršek toho šroubku mě nepatrně přečníval tu lyžinu,takže když jsem tam baterku zkoušel nasunout,tak zespoda baterie je taková malá červená přelepka,na které je nápis "Poškozením zaniká záruka" a je zrovna v místě,kde mě přečníval ten šroub a tu nálepku mě ten přečnívající šroub poškodil :-( Takže díky jednomu blbě přečnívajícímu šroubu jsem si asi zrušil záruku :-( Nevím co s tím,zkusím napsat prodejci,ale asi mám smůlu,tak to radši píšu sem,aby jste si na to dali bacha...
Pokud bych měl někdy tento rámový akumulátor,tak bych si udělal ze silného hliníku montážní desku a tuto přišrouboval přes masivní objímky k rámu. A teprve na tuto základnu přišrouboval ten dock. Klidně i 4 šrouby.Nebo zapáskovat kovovou páskou.
Bobbob může (kolu) pomoc jen když ho tlačí, za jízdy už mu nepomůže protože uřízl kliku a dal si tam stupačky z pionýra.
http://bob54.rajce.idnes.cz/Kompletni_prestavba...
Je to tak, ja ale nejezdím první rok:-)
Tlačit ho ovšem taky nemůžu leda nějaký pomocník:-)
Vše mám ověřeno dokud jsem ještě mohl šlapat.
Pokud bude operace namontují se opět kliky:-)
Tedy pokud bude úspěšná:-(
Jak pojedeš si určíš sám. 20Ah baterie na 1 stupeň asistence by dojezd 150km mohla zajistit. Za stejných podmínek je rozdíl v dojezdu 350W a 750W minimální. Mě by spíše zajímalo jak je to z otáčkami. Jestli Bafang na 48V má vyšší otáčky než verze na 36V,nebo je zpřevodovaný víc do síly a točí stejně.
http://www.szbaf.com/en/components/component...
http://www.szbaf.com/en/components/component...
48V má vyšší otáčky. Což je dobře. Navíc to vysvětluje fakt proč při vyšším napětí teče menší proud. Což zdánlivě vypadá jako že to odporuje ohmovu zákonu. Ale je to kvůli těm otáčkám a tím že se tam indukuje napětí opačné polarity(závislé na otáčkách rotoru), které působí proti původnímu proudu. Takže výsledný proud je pak menší.
Nevíte náhodou někdo prosím jak je to u 750W motorů s dodávanými typy LCD? Dodávají se jen s C961 nebo jsou k dostání i s C965. Vozím na řidítkách ještě 4" telefon a nevím jestli jej tam dostanu s tím C961 který je na ležato...
Tak motor bafang 750W už pár týdnů mám takže můžu zhodnotit fakta. Motor je silný jako tank. Ale přesto si dám dopředu místo 46 zubů jen 38zubů(s podomácky vyrobeným adapterem na redukci). Protože i na nejlehčí převod to jde bez motoru dost těžce a jsem pak nucen kolikrát jet s podporou motoru i tam kde sem dříve jezdil bez námahy normálně s obyčejným kolem, který motor nemělo. Nejlehčí převod je příliš těžký a nedá se s tím jet ani do mírňoučkých kopců nebo po rovince kde je nekvalitní cesta. Takže vás to nutí používat podporu motoru i tam kde to cyklista vůbec nepotřebuje. To vyřeším menším ozubeným kolem vpředu.Chci jezdit co nejvíce bez pomoci motoru. Ten chci jen do kopců. Co se týká asistencí motoru tak sem si oblíbil asistenci 1. Tzn tu nejpomalejší. Vhodná do dlouhých táhlých kopců. Jede pomale ale potřebuje malý výkon. 13,5% prudký kopec vyjede rychlostí 11-12km/h a žere to při něm bez šlapání 450W s lehkým příšlapem 350W. ZAtímco asistence 3 ten kopec vyjede 18-19km/h ale žere 800W až 1100W bez šlapání. TY rychlosti platily pro nejlehčí převod 48/34 zubů a 29'' kola. Až budu mít vpředu menší převodník tak ty rychlosti by byly samozřejmě menší na nejlehčí. Což se ale hodí protože někdy sem jezdil náročný tereny kamenitý do kopců kde i ta 11km/h byla moc rychlá. Jinak top speed na rovinkách sem nezkoušel a ani mě nezajímá. Silnicím se snažím spíš vyhýbat a na silnice 1. a 2. třídy nelezu vůbec. Preferuju polní a lesní cesty. Ke kolu sem si koupil i odpruženou sedlovku, pohodlný sedlo, zrcátko, blatníky a je to všechno bomba. Nelituji nákupu. Ted si můžu trasy volit libovolně a nemusím se vyhýbat kopcům. :)
jo a ještě sem chtěl dodat, že na elektrokole sem používal při řazení prakticky jen první 4 nejlehčí převody. Ty těžší jen výjimečně po kvalitní silnici z mírňoučkého kopce kdy bylo potřeba jet rychle. To že přijdu o ty nejtěžší mě bolet nebude. Větší přínos bude že přibudou lehčí. A nábojovej archer je asi zbytečný. A přechod na 10 kolečko taky.
Mohl jsi pro pořádek změřit i max. rychlost. Někoho to zajímá. Co se týká nábojové převodovky,mám na dámském horáku 8st. Shimano a má tak těžké převody ,že jsem musel dát dopředu tác 32Z. a ještě to je těžké
Oprava 38Z jednotalíř
Není to shimano je to SA ,nevím jak mě to napadlo. Tato nábojová převodvka by se hodila někomu kdo chce jezdit rychle. S talířem 48z to musí po rovině jet hodně přes 40,a s talířem 52 může atakovat 50
v takových rychlostech je to už boj proti odporu vzduchu. A cyklista na kole nemá zrovna aerodynamycký tvar.
Vím. To už je lepší zakoupit čínské E-kolo(spíše) skůtr (nefunkční) a předělat . Už rychlost 43 které jede moje kolo vyžaduje pozornost . Jinak hrozí skoro smrt.Samozřejmě,že při rychlosti 50Km/hod už odpor vzduchu hraje velkou roli. A bezpečná rychlost to také rozhodně není.
http://sport.hyperinzerce.cz/elektrokola...
No zrovna včera jsem si tento motor s baterií Samsung 48V 11,6Ah objednal u elektrokola michal..a to co tu teď čtu mě teda moc nepotěšilo:-( Je s tím fakt takový problém jet po rovině bez asistence tak abych trochu šetřil baterii? Budu to dávat na klasické MTB 26" s devítikolečkem. Taky mě překvapilo že píšeš, že i v kamenitém terénu do kopce to jede 11 km/h...To je fakt na spadnutí. To nejde zpomalit zařazením vhodného převodu aby to šlo ušlapat v klidu?
NĚJAK SE MI NEZDÁ,ŽE BY TO KLADLO ODPOR,KDYŽ JE TAM VOLNOBĚŽKA. Určitě jde jezdit i pomaleji. Já bych se zase tak neděsil
Dal si mi brouka do hlavy :-( Volnoběžka je na pohonu,aby se netočily pedály při použití plynu. Ale když šlapu a pohon je vypnutý,jak se odpojí motor ,převody?
možná to nebude jen pocit...
Z toho bych tedy nebyl nadšený,ale když se dívám na výkres,tak nějak to odpojení motoru nemůžu najít.
pri šlapaní bez asitencie tociš jedno jednosmerné
ložisko(občas sa stane že nie je kóšer)
Nešlo by to upřesnit?
https://www.youtube.com/watch?v=sY9gUmc3DZo
vpředu mám 46zubů (výš sem psal 48 ale to byl překlep je to 46) a vzadu největší 34. A je to dost těžký převod na to že je to nejlehčí. Někdy si říkám že to snad ani není možný jako by ten motor i když je vypnutej mě brzdil. Ale asi je to jen pocit. já mám poměr 46/34 což je 1,35. Ale mám větší kola 29'' takže je každej převod o 26/29 těžší než převod u 26'' kola. takže přepočet na tvý kolo je 1,35*26/29=1,21. kolik máš zubů vzadu? na největším?
a k tý rychlosti záleží na převodech. já na nejlehčí převod a nejnižší asistenci jedu 11-12km/h. pomalejc to nejde. na to je třeba jiný ozubený kola. Ale ty máš menší poloměr kol takže bys jel teoreticky místo 11-12km/h jen 9-10km/h
Já mám na kole kazetu 11-32z...a to jsem ještě docela zvědavý jak to vůbec budu schopen vzadu přehodit na to největší kolečko, když vepředu nebude trojtác...Ten řetěz se bude přece šíleně křížit...
Včera jsem se dozvěděl že další kolega co si koupil BBSII už jej reklamoval. (zkoupeno u Michala)
Nešel druhý den po jízdě vůbec zapnout.
Dále mně říkal že se dost hřál a to i po rovině.
Infrákem na plášti naměřil 85°C tak že uvnitř to asi dost topilo.
Jiný kolega má zase problém s křížením řetězu na největších kolečkách, vyřešil to tak že odebral tři nejmenší a dal je dopředu (směrem ke špicím) tím se mu ta velká posunula o tři pozice. přehazku nastavil tak aby mu to šlo jen na to největší kolečko a nespadlo to za něj. Tak že z devítky kazety mu zbylo k použítí jen 6 koleček. Udělal to z kazety 36-12z HG400 http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-deore-cs...
Prodejce ho upozorňoval že ideální je jen 6 kolečko což nakonec má:-)
tak to budeš potřebovat menší kolečko dopředu.
A to pomůže proti křížení?
mě se to nekříží.
Slovo nekříží bych nepoužil. Pokud je vícekolečko + 1 talíř,tak se to kříží vždy.
No já fakt jenom doufám že je to uděláno tak, aby se to moc nekřížilo. Větší obavu mám ale z toho, že se s tím bude dát jet jen s asistencí. Myslel jsem si, že po rovině a nebo s větrem v zádech se s tím v pohodě bude dát šlapat bez asistence. Aspoň jsem teda četl že s těmito motory to jde líp než s motory ve výpletu. V souvislosti s tou rychlostí jízdy do prudšího stoupání v horším terénu na nerovném kamenitém povrchu a pod. jsem si myslel, že by mohla pomoct ta možnost nakonfigurovat motor přes LCD na 9 stupňů asistence místo těch standartních čtyřech...
Budu rád,když tady někdo osvětlí,jak to s tím motorem vlastně je. O jedné volnoběžce vím(aby se netočily pedály v provozu na motor)ale kde je nějaká volnoběžka,která odpojí převody v motoru(tedy motor) ? Při šlapání s vypnutým pohonem.
Jsem idiot. Jasně,že se pohon netočí a stačí na to jedna volnoběžka.Asi stáří :-) Jedině,že by volnoběžka vázla. Potom by se ovšem točily kliky i při pohonu na plyn.Bez šlapání.
Tak já bych si chtěl v brzké době objednat 3 rychlostní zadní náboj na 8 kazetu(11-34zb.Měl bych to místo trojtalíře, ale nevím jestli je to přiblížně stejná alternativa, všude je napsáno rozsah 177% což nevím vůbec co to znamená.Pak jsem se dočetl že je možno používat levé řazení z trojtalíře a krok řazení plně odpovídá kroku řezení na třípřevodník.
Jestli s tím má někdo zkušennosti budu rád když se o ně podělí :-)
Taky mám obavy že bez zapojení motoru nic na 46zb vpředu a 34 vzadu nevyjedu. Menší převodník vpředu se nedoporučuje pro kazety protože prý nebude dodržena ideální linka a u 38zb. vpředu se prý už musí používat pouze rychlostní náboj bez kazety.
Kdyby ten 3rychlostní náboj na kazetu fungoval opravdu jako trojtalíř, tak je po problému, ale nemám to nijak ověřené a nikde jsem se nedohledal informací :-(
177% je velice ošidný údaj.Teoreticky znamená,že pokud by vzadu bylo 10zubů kolečko,tak vznikne trojkolečko 10 až 18Z cca. Jenže to není zcela pravda,protože záleží jaký převod má planetová převodovka jako stálý. Už jsem to tady říkal. Moje stará má 8 kvalt SA a vepředu 38Z převodník. A je to tak na rovinky.Kdybych s tím chtěl jezdit do hor,tak i převodník 28Z by nestačil.Tak jsou ty převody těžké.A to je vzadu tuším 22nebo 24Z pastorek.
8 kvalt SA má 305%
Chtěl bych mít 8-mi kazetu 11-34zb. na 3 rychlostním náboji kde píší že má 177% rozsah. A pak vpředu středový motor s 46zb.
Tak mě zajímá jak to může jet na nejlehčí převody?
V brzké době bych si to chtěl vše pořídit. Jestli to bude fungovat asi jako trojtalíř 28-38-48zb. byl bych velice rád:-)
Kup si tohle
http://www.rebelbike.com/shop/katalog/164...
a nemusíš nic řešit.
jenže s tím nemůžeš řadit v záběru narozdíl od kazety. radši at koupí toho archera 3speed.
A na to jsi přišel kde?
Kčemu by teda tak asi převovka byla když nemůžeš řadit v záběru?
Mužeš mně prosím dát odkaz na varování výrobce že převodvka nesmí řadit v záběru?
četl sem to na forech od lidí co to mají. prej dycky musí na sekundu přestat šlapat aby mohli přeřadit.
https://www.youtube.com/watch?v=T8rSwlQg6Iw
A ja zase četl že řazení je krásně plynule i v záběru.
Tak to asi ne. Mám 8kvalt SA a ten to prostě nedovolí.
Řeč je o tomhle
http://www.rebelbike.cz/rohloff.php
Vubec netuším co máš ty za SA:-)
archer mám. To co popisuješ je poněkud drahá legrace
Z vlastní zkušenosti po ujetí asi 10 000 km na rohloff speedhub 500/14 je potřeba při řazení opravdu povolit tah na pedály. Při plném tahu nejde otočit řadící rukojetí. Jedná se o rohloff speedhub 500/14 starý asi 5 let. Co vyrábí nyní nemám zkušenost.
Tak ono v podstatě při plném záběru se blbě řadí i na klasické přehazovačce.
I na cyclonu musím napřed kapku zrychlit pak ubrat plyn a zařadit čili nic divného.
U toho rohlíka některé převody jdou a jiné zase né. Ovšem za to jde řadit když stojíš a tak pokud se ti nepodaří do kopce zařadit zastavíš a vpohodě přeřadíš na nejlehčí převod:-)
Tohle u klasické přehazovačky neudělám.
To řazení v klidu u rohloff speedhub 500/14 je kouzelné při najetí do křižovatky na těžký převod. U klasické přehazovačky je to na ulomení noh a tady si v klidu navolím požadovaný převod. Porovnání řazení klasika a rohlof je taková, že u klasiky zařadím i v silném záběru (vím že je to prasárna), ale o rohlofu je potřeba opravdu povolit v okamžiku otočení rukojetí. Není to rozhodně ani 1 vteřina, ale to povolení tam musí být jinak je ten odpor v rukojeti alespoň pro mě neakceptovatelný. Neměl jsem odvahu jít proti němu.
177% znamená jak píšou v manualu že prostřední stupen je 1:1. lehčí stupen je o 25% lehčí převod než ten střední. a těžší stupen je o 33% těžší než to 1:1
Tak cena 4000 je pořád pro mě únosnější nežli 28000. Ale nejvíc mě zajímá srovnání toho Sturmey Archer 3rychlostní pro 8-mi kazetu oproti klasickému 3 převodníku (28-38-48) především na nejlehčí převod.
Je tady názor že s 46zb vpředu a 34 vzadu se velice těžko jede bez bomocí motoru i po rovině natož v kopečku. Tak bych to chtěl řešit tím nábojem.
46 : 34 nemůže jet těžko. Jedině ,že by něco nefungovalo jak má. Já mám těžký nábojový motor a převod 54 :16 a po rovině to pár kilometrů zvládnu. 5+-
A ještě doplněk co se týká nahrazení předního trojtáce planetovou třírychlostní převodovkou. Špatně se to porovnává,protože 2zuby na pastorku se nerovná 2z na převodníku,takže se nedá říct,že třeba trojtalíř 20-30-40zubů se rovná jednotalíř 20 zubů a vzadu 200% převodovka
musíš to počítat přes poměry a procenta.
Já raději jezdím.Nerad počítám. Nakonec Bafang dělá převodníky od 38 do 52 což by mělo vyhovět jak rychlíkům,tak do hor. I když opravdu do hor by třeba 32 Z také nebylo marné.
38 nemají. mají 34, 42, 46, 48 a 52
34 je možná až moc málo.
38 v nadpisu a v textu 34. Mají tam chybu http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... Do opradu těžkého terénu je 34 fajn. Ale někde na cestě málo. To už tak chodí
46:34 a k tomu ještě přidej 29'' kola... který jsou sice rychlejší ale jsou jako těžší převod.
Já v podstatě mám 29. Mám treka s pneu 47-622. 46 :34 je převod dost lehký na rovinu :-)
toto je výborná kalkulačka na prevody:
http://sheldonbrown.com/gears/
ešte pár poznámok, ja mám CS-RK3 a človek, ktorý to vypletal dosť nadával, vraj tam je netypický tvar prírub, takže tam nepasujú hlavičky špicov, bežných v našich končinách.
Originál páčka radenia je hnusná a nepraktická.
V ťahu sa radiť nemá- to ale v praxi vôbec nevadí, zvykneš si na to hneď.
Zatiaľ som jazdil málo, bicykel som len nedávno dokončil, ale celkový dojem mám z toho náboja pozitívny.
ta nabiječka 2A k bafangu je hrozně hlučná. Přitom si myslím že ten větrák je tam zbytečnej. Vůbec se nezahřívá. Však je to jen 2A.
Samé bezva zprávy... Ještě hlučná nabíječka...:-( Dnes mi zrovna volali z elektrokola michal, že mám sadu připravenou k vyzvednutí, takže si pro ni pozítří jedu - zítra nestíhám. No když to tady tak čtu, tak už se mi ani moc nechce:-)) Ale tak věřím že to snad nakonec bude OK.
To nebude tragédie. Neměl by být problém nabíječku vrátit a pořídit bez větráčku. Nejde přece o nabíječku Bafangu, ale k baterce. Tohle není naštěstí uzavřený systém jako třeba BionX, kde si bez jejich nabíječky asi ani neškrtneš.
Tak ho vypni. :-))) Bude legrace.
nemá niekto skusenosť s vymenou vetraku za tichší ...ja mám http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... a fakt neznesiteľne hučí ....až ma to prekvapilo :(
Hučí všechny stejně. Já mám 3A 48V LIFEPO. Do toho prostoru co tam je bude problém dát tišší ventilátor. Tak nenabíjejte v obýváku u televize a v ložnici.
Koupil jsem na aukru nastavitelný regulátor napětí LM2596 a vřadil jsem ho před ventilátor. Otáčky jsem výrazně snížil, je to teď slyšet asi jak ventilátor u počítače. Na zátěž 2A funguje bez problémů, u silnějších odběrů by musel být na regulátoru chladič. Zkoušel jsem nabíječku i bez ventilátoru, ale měl jsem strach, hřeje se tam jedna cívka a odpor. Zátěžovou část mají vyvedenou na hliníkový plášť, tam není problém.
Je možné,že u verze 2A bude to chlazení naddimenzované. Také jsem měl nabíječku bez chlazení.Ale to byla 36V 2A LIFEPO. Ale silně pochybuji,že jsou nabíječky třeba na 5A bez ventilátoru. Byly by těžké a velké. Jaký je důvod ,že hluk vadí? V hospodě je hluk a doma to prostě dám na chodbu,nebo do sklepa.
večer v stane ....pre mňa ideál večer zakempovať a cez noc nabíjať ..... v hospode to problém nieje ale uvidím ako zareaguje v kempe okolie keď tam bude " hučať " nabíjačka ....
tak asi idem šetriť na..... http://www.ebikes.ca/product-info/cycle...
Trochu zbytečné. Pokud máš aku 48V LION,můžeš použít nabíječku http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator-li... určitě je k dostání i sama nabíječka
No ano ale mne nevyhovuje z dvoch dôvodou bateriu mám 23 Ah ( doba nabíjanie s 2 A cca 10 - 12 hodín a cez deň potrebujem v hospode nabiť batériu čo najrýchlejšie...teda aspoň s prúdom 5 A ... Viem že sú to špecifické požiadavky ale e-bike využívam na dlhé cesty....niekolkodňové....
Tak kup 3 a spoj je peraelně :-)
já si tam dal jeden z těchto a mám klid
http://www.czc.cz/ventilatory-chladice/produkty...
keď otvoríš nabíjačku, pozri si výrobcu a čísla na ventilátore, vygoogli, aký má prietok vzduchu. to by nemal byť problém, ventilátory sa robia furt tie isté.
následne podľa prietoku a rozmerov hľadaj v počítačových obchodoch zodpovedajúci s automatickou reguláciou teplotným snímačom- zvyknú mať v názve TC (thermal control).
ak sa vojde väčší, tým lepšie, lebo môžeš dať ventilátor s nižšími otáčkami.
Já bych ještě chtěl poprosit o informaci těch co s tímto motorem jezdí jak je to se zapínáním a vypínáním motoru během jízdy. Na tom ovladači pro LCD když se podrží to středové tlačítko stlačené, tak se motor vypne a můžu šlapat bez asistence? Např. z táhlého kopce, po rovině s větrem v zádech a pod. Potom když během jízdy znovu stlačím to střední tlačítko, tak se zapne motor a naběhne mi asistence ke šlapání..? Pochopil jsem to dobře? Má to vůbec smysl takto vypínat během jízdy? Ušetřím tím něco? A nemusí se ještě vypnout i baterie aby to teda nic nebralo? Omlouvám se možná za blbé dotazy, ale nikdy jsem na tom nejel, tak abych měl jasno..:-) Dííky
Tak jsem konečně koupil a úspěšně nainstaloval Bafang 750W s baterií Samsung 11,6Ah. Dával jsem to na klasický HT Author Versus 26". Instalace byla brnkačka a dnes jsem vyrazil na první test. Najel jsem s tím zatím jen 55km, ale zato v docela členitém terénu a to i v takových kopcích, které jsem si už bez motoru vůbec netroufal. Jel jsem jak po asfaltu, tak i v terénu a jsem fakt maximálně spokojený. Dokonce se s tím dá po rovině i do mírného stoupání docela slušně jet bez asistence, což mě taky potěšilo. Ale jaký to má zátah do kopce, to jsem tedy nečekal...chvilkama jsem z toho byl úplně vedle. Použil jsem jen asistenci 1 a občas 2...ale to už bylo pořádné stoupání, které jsem na tu dvojku doslova vyletěl. Tu trojku jsem ani neměl kde použít. Po těch 55 km mi ukazatel baterie ukazoval v záběru ještě dva dílky, tak nevím kolik tam ještě vlastně zústalo ...v tom ještě nemám moc jasno. Dost mě ale zarazilo to, že mi ovládání Bafangu totálně odstavilo můj cyklopočítač Sigma ROX9. Pokud je Bafang zapnutý, tak bezdrátový počítač není schopen příjmu a jen na něm blikají nuly. Když vypnu Bafang, hned všechno na cyklopočítači jede. Chtěl jsem porovnat měření rychlosti, ale tady jsem bohužel narazil. Máte s tím někdo taky takovou zkušenost? Nevíte jestli se to dá nějak řešit? No ale jinak fakt velká spokojenost!
Ještě bych se chtěl zeptat jak vám funguje tlačítko na test nabití baterie u Samsungu 48V/11,6Ah. Když jsem to zkoušel po vybalení tak ty ledky po stlačení tlačítka všechny svítily naplno. Ale teď, po nabití když to tlačítko zmáčknu, tak ledky jen mžikově probliknou že je to sotva patrné...Je to tak správně, nebo tam něco odešlo? Baterie jinak funguje jak má a na LCD taky normálně zobrazuje napětí.
No mě to zrovna dorazilo na poštu,v pondělí to jdu vyzvednout a budu montovat,to jsem zvědav,jak to půjde,pak napíšu:-)Mám objednanou stejnou sadu i baterii do rámu.Ještě dotaz k té baterce-je pro ni lepší ji hned po jízdě dát nabíjet,i když je třeba ještě z poloviny plná,nebo ji stačí dát dobít třeba za pár dní před cestou.Nemyslím tím nechat stát úplně vybitou baterku,to vím že jí škodí, spíš myslím např.neděli jezdím,zbyla mi tam půlka,pak jdu přes týden do práce a nejezdím a pak ji dám nabít až v pátek,abych ji měl v sobotu na jízdu plnou? Čili jestli je pro ni lepší když je přes týden při nepoužívání napůl vybitá, nebo je lepší, když stojí a je úplně nabitá.Někde jsem totiž četl,že stav kdy stojí pár dní nabitá na max.kapacitu pro ni také není úplně dobrý..?
Ideální je dobíjet vždy,když je příležitost.Dojedu ,dám na nabíječku.
však ty nemáš li-ion ale lifepo. tam je to jiný
Je to úplně stejné.
není. li-ion jsou specifické a nemají rády 100% nabití při skladování.
Díky,toto jsem právě taky někde už četl, proto se radši ptám.Pokud tedy Li-once nevadí že bude přes týden nabitá z poloviny, tak ji budu radši nabíjet až před cestou.Jasně, že když by v ní bylo méně než 50 %, tak je lepší ji dát hned dobít, pak by asi mělo být lepší před delším stáním odpojit nabíječku trochu dřív (odhadem času) než bude úplně dobitá? Nebo nabít naplno a pak trošku vybít ?
já myslím že při skladování na pár dnů to 100% nabití vadit moc nebude. Ale když je to skladování delší tak už jo.
Pojem skladování je co?? Na pár měsíců?? Týden ,2 týdny není žádné skladování.
Jo, já myslel když kolo přes týden stojí a nejezdí se na něm, tak co je pro baterku lepší?Prostě o víkendu jezdím a přes týden makám a kolo stojí. Je to sice pár dní, ale v pravidelném opakujícím se cyklu...
řekl bych ,že to je v podstatě jedno. +- nic. Takové věci bych zbytečně neřešil. Běžné je dojet a dobít.Nehledal bych v tom nějaká tajemna.
U LION aku je údajně samomovybíjení cca. 4% za měsíc. To je % za týden,tedy hovno. Já bych to neřešil a jen jezdil.
O.K.,jasně,mě šlo hlavně o co nejdelší životnost baterky,dlouho jsem na ni šetřil,tak si ji chci co nejvíc užít, i když do penze mě asi nevydrží :-)
Měl by se vyjádřit E-Totem. Ale pochybuji,že bude mít jiný názor než mám já. Prostě dojedu od někud dobiju a tak dále. Na druhou stranu LION aku by možná tak škodilo nějaké dlouhé skladování ve velmi vybitém stavu,ale to není rozhodně případ třeba aku vybitého na 50% a tzv. skladovaného třeba týden. Já bych to zase tak nežral s prominutím.
Jasně,baterka je drahá sranda a tak se k ní chci chovat co nejlépe :-) To že se nesmí nechat stát vybitá vím, ale taky jsem někde četl(v diskuzi o výkonných svítilnách s AKU 18650), že není dobré když je baterka dlouhodobě nabitá na 100%, že je lepší tak těch 60-80%.
Co je to dlouhodobě? Pokud mám doma baterku na LION aku a používám ji jednou za půl roku,je otázkou,nebylo li by lepší mít baterku na AA alkaické baterie. Místo dobíjecí.
No to není tak jednoduché, na ty výkonné svítilny alkalické baterky nedají potřebný proud. Já tu baterku používám v průměru každý týden-14 dní,abych si posvítil v lese cestou z nádraží na chatu a někdy na kolo a jsem s ní naprosto spokojen, výkon 100x větší proti těm blikátkům s halogenkou,přitom je to jen čelovka,dá se přidělat i na řídítka na kolo a v pohodě vydrží 3 hodiny na plný výkon (100lm -Armytek).
Spínač na baterii je zapnutej?
Mám dojem, že to testovací tlačítko jsem zkoušel při vypnuté baterii. Asi to musí být zapnuté...to mě nenapadlo.
nezapomen průběžně kontrolovat dotažení šroubků upevnění motoru a klik.
Ano, na to jsem byl upozorněný. Při první jízdě jsem to dvakrát preventivně utahoval. Jinak jsem měl obavy jak povede řetězová linka při 9 kazetě, ale docela mě překvapilo, že to není nějak poznat při řazení. Řadí to v celém rozsahu celkem bez problémů. Je fakt, že pokud je zrovna motor v záběru a přeřadím směrem na menší kolečko, tak je to trošku rána, nebo spíš je to přeřazení hlučnější, ale to bude spíš otázka cviku.
JAK TA LINKA VYCHÁZÍ? Respektive na jakém kolečku je řetězová linka rovná.
Teď jsem v práci a nevidím to, ale přijde mi ta linka že je uprostřed kazety...na velké kolečko, ani na malé kolečko to nedělá žádný rámus
Ahoj,Zaujíma ma uživatelský komfort,kedže to nemá torzný senzor,ako to dávkuje pomoc,nábeh otáčok,všetko,ak môžeš viac to rozober.Mám Bosch a nemám skúsenosti s Bafangom.Vďaka.
princip asistence je poměrně jednoduchý. Například když dám nejlehčí převod a stupen asistence 1 a vyjíždím kopec. Tak mi motor pomáhá držet konstantní rychlost 11-12km/h. když zpomaláš tak ti výrazně pomůže na tu rychlost se vrátit. Pokud jedeš rychleji tak ti nepomáhá vůbec. Ale to se při jízdě do kopce nestane xD ale na rovince se to stává běžně. při jiných převodech a stupních asistence jsou ty rychlosti kdy pomáhá jiné.
Jj...je to přesně jak píšeš...Já jsem nejdřív byl vedle z toho "jak to pozná že jedu do kopce" :-))Po rovině se celkem na 1 st. nic nedělo a jak začalo stoupání, tak už mi motor pěkně dávkoval sílu. Trochu mi to připadalo jako by mě vždycky někdo zezadu postrčil...ale hezky plynule, ne zprudka. Dá se to samozřejmě ještě doladit zvolením správného převodu na kazetě.
Jak je to při řazení,při jízdě bez motoru prostě jen zvolním, aby tam ten převod pěkně skočil :-)Jak to vysvětlíš motoru,aby nezabíral,že chceš řadit ?Třeba když mi do kopce"dochází dech"a chci podřadit na lehčí převod?
Přestaneš šlapat?? :-)) Respektive je úplně stejné jako když jedeš bez motoru. Také se má povolit při řazení.
No když přestanu úplně šlapat, tak na klasické přehazovačce nepřeřadím, chce to jen zvolnit, aby nebyl řetěz v záběru. Pochopí to i ten motor a nebude zabírat místo mě ?
Ono to přeřadí v pohodě i v záběru, jen je to malinko hlučnější než bez motoru. A bez motoru myslím tak, že jedu jen na 0 st. bez asistence. Já s tím po rovině, nebo do opravdu mírného stoupánía a samozřejmě z kopce jedu na 0 st. Proto to řazení porovnávám s motorem a bez. Vepředu mám 46 zubů, ale problém mi to nějak nedělá. Jede se mi s tím celkem fajn. Když najíždím do kopce, tak tam cvaknu za 1 a už to cítím...
každopádně já si už objednal sturmey archera 3r. Protože chci ještě lehčí převody. Původně sem chtěl jen dopředu dát menší převodník, ale to už by se řetěz moc křížil, takže to musím vyřešit s tím nábojovým řazením.
Proč by se měl při menším převodníku víc křížit?? Snad stejně ne?
to se těžko vysvětluje. Prostě ten originální převodník není rovnej. Má tvar jako talíř. http://www.skladacikola.com/files/products... tzn že ozubený kola jsou blíž k rámu než je osa upevnění toho uzubenýho kola. Pokud tam dáš menší převodník tak má plochý tvar tak to bude dál od rámu. http://www.simaracycle.cz/58-large_default...
takže zuby budou dál od rámu než u toho prvního. řetěz by se křížil příliš mnoho při zařezení nejlehčího převodu.
Pokud myslíš neoriginal tak ano. 38Z je i original a menší není potřeba.
Nemáte náhodou někdo zkušenost s rušením bezdrátového cyklopočítače tím ovládáním k Bafangu na řidítkách? Ne že bych nutně potřeboval mít před sebou ještě další počítač, ale ROX9 jsem měl i kvůli hrudnímu pásu, ukazateli nadmořské výšky, přenosu dat do PC a pod. Po zapnutí Bafangu si Sigma ani neškrtne...totálně je nefunkční. Máte prosím někdo nějaký nápad jak by to rušení šlo odstranit?
Ja môžem potvriť že BBS 02 sa sprava oproti Boschu naozaj dosť "surovo", strašne mi vadilo že na určitom stupni ide motor iba určitou rýchlosťou .. ak chceš isť viacej musiš prešlapavať motor a ten v podstate prestane dopomáhať , včera som cez kolegu elektobikera dostal do BBS 02 nové nastavenie a môžem povedať po včerajšom testovaní je to o 100 % lepšie, plynulejšie rozbiehanie , žiadne problemy s radením v zátaži, a hlavne pri rôznich stupňoch dopomoci viem udržovať (kadenciou a silou príšlapu) mnou zvolenú rýchlosť .... nieje to ako Bosch ale už sa to ktomu približuje...
Tak to je fajn,že to jde "poladit" :-) Já jsem si jen na zkoušku půjčil z půjčovny Bosch střeďák a ten mě tedy moc neseděl-na rozjezd a do kopců dobrý, ale rozjedeš se na 25km/hod.a motor se odpojí a musíš to rvát silou, aby to trochu jelo.U Bafangu píšou, že se ta rychlost, kdy se motor odpojí dá nastavit, což ten Bosch kvůli dementní EU neumí. Pak je pěkně naprd, když má sice člověk v Praze na křižovatce slušnej odpich, ale jen do 25km/h,a pak mě auta stejně předjíždějí, jelikož můžou po městě 50km/h.Rozumný by bylo, kdyby to vypomáhalo aspoň do 40km/h,takhle se nedá ani stihnout"zelená vlna" na semaforech...:-(
Bosch je také podstatně dražší a má EU omezený výkon. Vzhledem k ceně se dá BBS lecos odpustit. A číňané už mají něco podobnému Boschi a možná i lepšího. Já bych je nepodceňoval. Kdyby dostali zadání za cenu Bosche vyrobit ekvivalent,to by se někdo moc divil.
Bosch s limitom 25 km/h nieje problem, existujú aspoň tri možnosti odblokovania systemu na limitne možnosti Boschu ... testoval som to a išlo to max 42 km/h ... problem je ako naznačil Magic ..cena systému a cena baterie ...kamarát s obblokovanim Boschom po trištrvte roku už má skoro "odpalenú" baterku a dať za 400Ah 700 euro je fakt dosť.....
No právě,jednak cena a pak ten odblok asi zruší záruku, no vzhledem k mým příjmům jsem zvolil jednoznačně Bafang. Němci mají platy trochu někde jinde, ti si to můžou dovolit...
Jsem skromný. Spokojil bych se s německou minimální mzdou.:-)))
Jo jo, taky si někdy říkám, když vidím,za jakou almužnu tu musíme dřít, jestli jsme tu válku neměli spíš prohrát...:-(
A my ji vyhráli??
Nevíte náhodou někdo jestli jde u tohoto displeje C965 pro motor 750W nastavit 9 stupňů asistence jako u displeje C961? http://www.rebelbike.cz/index.php?clanek_detail...
nejde to. něco se dá nastavit když 2x rychle zmáčkneš to prostřední tlačítko a pak to přepínáš šipkama do boku. Ale počet stupnů asistence sem tam nenašel. Asi to nejde.
Pouhé 3 stupně asistence jsou problém pokud člověk jede s někým kdo nemá E -bike. Nedá se synchronizovat jízda.
Jde u BBS 2 750 W nastavit alespoň % přípomoci na ty tři stupně?
...njn...ale podle tohoto manuálu to jde: http://www.greengobikes.com/wp-content/uploads... . Já jsem teď mimo domov a kolo tu nemám, ale zítra to pořádně prověřím.
Jasne ze to jde. Zavolej mi klidne na 777241912, ja ti to vysvetlim.
Díky, už jsem to nastavení 9 st. asistence našel...Zkoušel jsem to, ale asi zůstanu u těch 3, resp. 4 stupních. Při devíti je to odstupňované velmi jemně. První stupeň není ani poznat a celkem rozumný příšlap je až na 4st. Vzhledem k tomu, že často to přepínám na 0 už bych musel hodně namačkávat přepínač abych se na 0 dostal. U těch 3 stupnů příšlapu se na 0 přepnu rychlej. Ale možná že v členitém terénu to jemné odstupňování může být zase výhoda. Tam se mi i na 1 stupeň zdála přípomoc zbytečně rychlá. Je to ale všechno o zvyku. Zatím jsem dnes absolvoval teprve druhou jízdu 78 km a vrátil jsem se se třemi dílky na ukazateli baterie. Jel jsem celkem dost kopců, ale taky rovinky a tam jsem často vypínal na 0. Polovinu jízdy jsem měl ještě připojený telefon na USB. Měření rychlosti ale moc teda nevěřím. Nedá se tam nikde nastavit přesný obvod kola, jen orientační v palcích. Průměrnou rychlost mi to ukázalo 99,9 km/h...takže počítač beru s velkou rezervou. Škoda že to ruší můj bezdrátový ROX...nemůžu to porovnat.
každopádně je to daleko lepší než jen ty 3 stupně. Kdo by čekal že heslo je "1919" xD
To je proč jsem přemýšlel, jestli nevyužít možnost vypínání motoru pomocí brzdového odpojovače(nebudu brzdové páky s odpojovačem využívat protože mám hydraulické brzdy),protože bych mohl kdykoliv vypnout a zase zapnout pohon aniž bych musel přemačkávat na "nulovou asistenci" a pak se zase vracet na tu co jsem tam měl předtím. Taky jezdím členitý terén, tak by se mi hodilo více stupňů asistence. Nemáte někdo zkušenost s takovým "zneužitím" brzdového odpojovače ?
Proč zneužití? Zapojíš na kabeláž spínač(nebo vypínač) a je to.
No přesně tak jsem to myslel,prostě mít možnost jedním spínačem vypnout a pak když budu chtít zase zapnout a vrátit se zpátky na tu asistenci,kde jsem byl předtím :-)Jestli by to tak šlo,nemáte to někdo vyzkoušené?
Jistě,že to tak jde. Je úplně jedno jaký spínač to sepne. Jestli ten v brzdové páčce,nebo jiný. Tedy spíše rozepne,protože je to asi propojené(obvod) a při pohybu páky dojde k rozepnutí.Z hlavy nevím zapojení
Jasně,díky,já nejdřív proměřím jak funguje ta brzdová páčka a podle toho seženu spínač.Mě jen zajímala funkce,jestli s tím máte zkušenost,jestli se to opětné aktivaci pohonu vrátí zpět na tu samou asistenci,co tam byla před odpojením.To by mohlo pomoci mě i zskalovi,když by rád používal 9 stupňů asistence :-)
Ten spínač by to hodně dobře vyřešil. Ještě kdyby se jej podařilo nějak rozumně upevnit k ovladači displeje, někde třeba z boku, tak by to bylo ideální. Bohužel je to v záruce a zase do toho ovladače moc vrtat nemůžeme..:-(
Jasně,taky do toho nechci vrtat,něco zkusit přidělat šikovně na řídítka,aby to bylo po ruce :-)
Chtěl bych se zeptat když je řeč o displeji C965, jsou tam i klasické hodiny tak at nemusím vozit sebou hodinky? Vím že Time tam je ale jestli se nejedná pouze o čas jízdy.
nejsou tam
Takto je škoda, abych vozil navíc i cyklokomputer kde mám hodiny.
A jak je displej napájený, je tam knoflíková baterie nebo jde energie z baterie co pohání motor? Jde mi o to, když budu mít vypnutou baterii k motoru jestli bude fungovat i displej. Nebo jak to je řešeno?
Dipslej je napajani s externej baterie (motora), ked vypneš system tak aj displej ...inač funkcie displeja na BBS sú využiteľné iba : vzdialenosť ( celková,denná) aktuálna rýchlosť, a veľmi orientačne Wataž ktorou ti to momentálne dopomáha . Priemerná rýchlosť je nanič aspoň mne ukazuje úplné nezmysli a takisto nejde nastaviť čistý čas jazdy ... Ináč stupne dopomoci sa nastavujú v menu ktoré je uzamknuté kodom .... pri EV BIKE ...1919
Díky moc za informace, je to škoda že tam nejsou ty hodiny a není vše napájené z knoflíkové baterie, tím by se dalo nahradit vození cyklopočítače.
Ale to se dá překousnout.
U C961 hodiny jsou a jdou i když není napajen.
Zobrazuje se vám na displeji správná průměrná a nejvyšší rychlost? Mě se tam pokaždé objeví AVG 99,9 km/h a MAX 22,2 km/h, což je blbost. Ne že bych to nějak extra potřeboval, ale čemu se potom dá na tom displeji věřit? Za ty peníze by to takové blbosti ukazovat nemuselo...
dřív mě to ukazovalo dobře. Ale ted už nějakou dobu tam mám taky 99 km/h
Mě taky...dal jsem si tam normalní počítadlo
Takže zřejmě chyba softwaru...No snad to aspoň rychlost a stav baterie bude ukazovat přibližně správně... Mám dojem, že tohle se nedá nastavit ani v pc přes kabel.
co reklamace????
Psal jsem včera mail na evbike (mám tu jejich verzi) a odepsali mi, že mi odpoví na druhý den, že si to prověří na jejich sadě...Neozvali se ještě. Pár dnů před tím jsem se jich dotázal jestli je tato sada možná přepnout na 9 st. asistence a odpověděli, že nikoliv. Mě se to teda podařilo přepnout, tak jsem jim odepsal že se mýlí, že to jde. Hned mi volali a zjišťovali jak je to možné. Mám dojem, že vůbec neví co prodávají...Volal jsem taky prodejci elektrokola michal, kde jsem sadu koupil a ten zjistil že jeho displej na předváděcím kole ukazuje taky blbosti. Mám zatím využít sezonu k ježdění a potom to bude řešit jako reklamaci. Prý se zatím pokusí něco kolem toho pozjišťovat...Klidně jim to tam na podzim pošlu. Za ty prachy ať si s tím lámou hlavu...
Dnes jsem dostal odpověď z evbike ohledně mého dotazu k zobrazování nesmyslných hodnot průměrné a maximální rychlosti. Mám ještě zkusit posunout, nebo jinak změnit polohu snímače rychlosti. Pokud ten problém bude přetrvávat, tak se mám ozvat. Jim se prý zobrazují správné hodnoty...
Vše co ten krám ukazuje stojí za prd.
Já bych to reklamoval jako nefunkční výrobek.
Prodejce má čas na reklamaci 30dnů poté ti musí vrátit peníze a nebo dodat kvalitní výrobek.
Tak bych to klidně opakoval do nekonečna aby si páni obchodníci ty šmejdy nedovolili prodávat.
Já nemám žádný LCD a také jsem. A navíc mi ty 3 diody na plynu ukazují stejně hovno,protože jsou kalibrované na LION aku(a já mám LIFEPO)
Teda já na slepo bych si už nedovolil vyjet:-)
CA to řeší po všech stránkách:-)
tak už mám sturmey archer 3rychlostní (s nástavcem na kazetu) takže mám 27rychlostí. Nelíbí se mi zvuk cvrčku. Je nepravidelný. Ale jinak řazení funguje. Ale jde řadit na archeru jen bez zátěže. Jinak to nejde. Ale to nevadí protože při zátěži budu řadit na kazetě.
Ale zase můžeš řadit na místě,bez šlapání.Existuje i 8 kvalt + kazeta :-) ? Jako 9x 8 je víc než 9x3. To by bylo v šenku radosti . Mám 72 převodů heč