Zdravím, mám v plánu pořídit si krosové kolo pro občasné výlety a ježdění po městě a okolo města, případně pro dojíždění do práce a podobně. Nemám příliš zkušeností (spíš žádné) a dost omezený rozpočet, tak se chci zeptat, jestli se vyplatí koupit GT Transeo 4.0, model 2013, viz odkaz. Mám skoro dva metry, tak se nelekněte toho velkého rámu :-).. Díky moc za názory..
http://www.mojekolo.cz/gt-transeo-4.0-satin...
Ale jo, určitě se na něm bude moct dát jezdit a pro začátek ti bude vyhovovat. Ale neočekávej od toho kola nějaké zázraky nebo že vydrží nějak hodně. Řada dílů se rychleji opotřebuje a musíš měnit.
U kola se nedá mluvit o tom jestli se vyplatí. Kolo ač se to nezdá, tak je také docela slušný žrout peněz, zvlášť když se ježdění zalíbí a začne se jezdit víc než jen na krátké a volné projížďky po cyklostezce podél řeky.
Díky moc, já doufám, že časem začnu jezdit víc než jen podél řeky, ale to už je jiná kapitola, tak tedy asi půjdu do tohohle..
Já vím, že peníze jsou v tomhle dost limitující, ale zvaž jestli někde nějak nevyšťourat peníze a neuvolnit nějakou rezervu a pořídit kolo o třídu lepši, zvlášť když kolo plánuješ na pravidelné ježdění do práce a také výlety a i náročnější. Dá se čekat, že najedeš víc kilometrů. Kvalitnější kolo vydrží přece jen víc, není potřeba brzo nic měnit, ale také se na něm jede líp, líp si tu jízdu užíváš.
No obávám se, že o třídu lepší teď pořídit nemůžu.. Tím myslíš řádově za kolik? Ještě jsem koukal na tohle, ale nepoznám, jestli je nějak výrazněji lepší než to GT..
http://www.mojekolo.cz/ghost-tr-1800-2012
Není lepší. O třídu lepši jsem myslel kolo, které se dá pořídit za 15 a starší modely i pod 15 tisíc. Jde o to aby v komponentech nebylo vybavení Altus a Acera. Alivio už je dobré.
Aha, jasný, ještě si to nějak projdu, každopádně díky za rady.
Třeba nějaké takové
http://www.global-sport.cz/krosove-kolo-author...
Určitě se dají najít i lepši za dobrou cenu.
I když někoho snad namýchnu, doporučuji jedině kolo s kotoučovými brzdami. Pro začátek klidně s mechanickými. Sám jsem na ně draze předělával, když mi začlo vadit bahno a věčně sjeté pískající špalky. Samozřejmě mám i fajnovější kolo s hydrami a vzduchovkou, ale na toto nedám dopustit. Takže moje doporučení: GT Transeo 3 2013, na stejných stránkách.
Mechanické kotoučovky neznám, ale co jsem slyšel, tak jsou výrazně náročnější na seřizování, zvlášť u těch nižších řad. Pokud to někdo zvládá snadno a sám, tak taky dobrý, ale kdo to pořádně neumí a musel by do servisu, tak je to už hodně drahá sranda.
Pokud se jezdí v terénu, blátě, v zimním čurbesu, tak kotoučovky ano, ale spíše hydrauliky. Pokud se jezdí jen po čistých cestách nebo za sucha, tak bohatě stačí slušná pevnější véčka a vhodné kvalitnější špalky a pak dobře brzdí a nepískají.
Avid BB7 jsou na seřizování mnohem jednoduší než jakékoliv ráfkové brzdy, co jsem potkal. Jiné kotoučovky ale neznám.
To prý jsou, patří k tomu nejlepšímu co je, ale vejdeš se s nimi cenově do požadavku?
mám tohle http://brzdy.heureka.cz/shimano-br-m465/ a co chceš štelovat? prostě když ojedeš desky tak je imbusem poskočíš o kousek blíž ke kotouči. 5ídíš se krokem páky když už se moc blíži při plném brždění k řídítkům tak to o krok dva šoupneš.