Rok s rokem se sešel a za námi je další svátek cyklistiky, pro jiného jen veletrh, pro další pak možnost podívat se, osahat si, projet si, a hlavně poznat, co je ve světě cyklistickém nového.
Ten nalozeny cestak je primo nejakeho konkretniho cestovatele, nebo to je jen jako nastrojeny?
Pro mě, zvenku, masivní nástup elektrokol.
Osahat si, a projet si, na dráze na rovině v hale, je pro mě něco, co zavání podvodem, ale spíš je to jen neetická reklama.
Chtěl-li bych kdy prodávat elektrokola, udělal bych elektrokolový happening "výjezd na Petřín, Říp, Porte Envalíra, nebo tak.
Jasně, to je oblast, kterou lze hravě oplotit, tam by se určitě žádné testované kolo neztratilo...
Já tam byl.
Jezdí v hale dokola, a říkají si "elektrokolo" to je ono, jede samo.
Fakt jsem se s tím krámem vyřádil, když to bylo ještě "v plenkách" ale na rovince fakt zákazník nic nepozná, a neradil bych nikomu, na základě projížďky po dráze se pro to, či ono kolo rozhodnout.
Jasně, tvoje připomínka je správná, ale zákazníka by asi memuselo moc zajímat, jakým způsobem mají ten kopec zajištěný, abych jim s kolem neujel, nebo ano?
Aby jim ho někdo neukrad v kopci, budeme předvádětna rovině?
On to brzo někdo pochopí, o to strach nemám.
Mě ta, zaujaly ty skládačky. Když vidím ty opruzy v autobusech i některých vlacích, říkám si, koupit si dobrou skládačku, třeba z 26" kolama, zlomím v půlce a beru s sebou bez zvláštních požadavků.
Ujedu na tom 150?
Netuším, chci vyzkoušet. Googlil jsem asi hodinu, v Praze (Azub je pro mě fakt z ruky) mi to skládací kolo půjčí (asi jiné než si chci koupit) asi za 600 na víkend, a chtějí zálohu 15 litrů. Rozumím tomu, abych jim ho nešlohnul.
To všechno chápu.
Jen bych si rád ozkoušel na víkend to kolo, co chci, a ne jiné, s menšíma kolama.
A určitě ne na dráze, ale na štrece...
U nás, asi neřešitelné...
Já jsem skládačku u Veloramy kupoval. Nemohl jsem jet jen tak do Prahy si ji vypůjčit, tak jsem se dohodl, že mi pošlou tu, kterou chci, já ji zaplatím a pokud mi nebude vyhovovat, tak ji vrátím a zaplatím půjčovné.
Jo, Veloramu jsem nagooglil, zkusím mu zavolat, ale zdá se mi, že to 26" kolo nemá skladem.
Od mého monitoru to vypadá jako, že skoro nikdo to nemá.
Jak jsem četl recenze, ona to moc praktická skládačka není, je to dost velký i složený, ale jak se to přelomí v půlce, uděláš z toho zavazadlo, se kterým se dá cestovat veřejnou dopravou a to mě fest zajímá.
Tedy ne skládat každý den, ale jen když se přepravuji. Kdyby něco takového bylo na 28" byl bych nadšen. Takže požadavek odlišný ad většinových skládaček.
Vazne bys do toho sel a jezdil na tom dalky? Na 26 nejsou vubec nosice jak na to koukam, a na ty maly skladacky to neni taky zadna slava. Je to kolo do mesta kdyz potrebujes rychle slozit kolo do autobusu nebo do metra.
Koikni k Azubu, tam to mají oblatníkovaný a onosičovaný,
Právě, o tom mám pochybnost, jestli se na tom dá jet do daleka. Abych řekl pravdu, já jsem na 26" vlastně nikdy neseděl, tak nevím, jestli by pro mě byla dobrá na silnici do daleka obecně.
Velké kolo co se dá přelomit v půlce.
Klidně ne za 5 či 15 sekund ale za čtvrt nebo půl hodiny. To by se mi líbilo.
Tak nemusim koukat do Azubu, u nas to maji v Decathlonu, blatniky, nosice, tasky do kterych to kolo slozis, i s tim nabojovym dynamem, a dalsi serepeticky. Ale co tam das za brasny, to by me zajimalo, s normalni brasnou budes courat po zemi, a brasny co se na to specialne delaji, do toho se ti zas nic nevejde. Podle me to na cestovani moc neni, a to ani na tvuj zpusob bez stanu a spacaku, zkratka malo mista.
http://www.cargobikeforum.de/forum/index.php...
Na 26" kolo by měli jít normální brašny, aniž bys je tahal po zemi, protí 28" by to neměl být rozdíl víc něž nějakých 5 cenťáků.
Problém je, že spousta dopravců ti kolo nevezme, když ho přelomíš, otočíš řídítka, omotáš něčím, měl by tenhle 26" krám zabrat tak 90 x 90 cm, hádám tak 40 cm tloušťky, maximálně.
Nesundaváš kola, nosič, blatníky, odstrojuješ vlastně minimálně.
A s tím už můžeš do busu, vlaku a to i těch, které neumožňují přepravu kol. Tím se zásadně změní moje cestovní možnosti.
Jen nevím, jestli se na tom fakt dá jezdit daleko.
jde, musíš obout vhodné pláště a velký rozdíl nepoznáš. na skládačce na těžko jsem jel 130km cca 2300 výškových metrů a žádný problém. A to ještě na těchto gumách: http://plaste.heureka.cz/schwalbe-black-jack...
Protože ty jsi démon :-)
Myslíš jako nějaký uzoučký pláště?
Já to musím vyzkoušet, takhle si to moc neumím představit.
nemusí být úplně úzký, to ještě není zárukou dobrého odvalování. Řešilo se to tu často.Pohledej. U mojich 20" je to třeba schwalbe Mow joe, ale nemá žádnou ochranu a je dost drahý na to jak rychle se sjede.
Normální brašny dáš i na 20", jinak je to jen o převodech a trase kudy chceš jet.
http://jihra.rajce.idnes.cz/Sraz_lehokol_Novy...
Tak za půl hodiny v pohodě rozložíš i "neskládačku", a pokud budeš mít velká kola, tak bych řekl, že přehnutí rámu napůl ti už nijak znatelně rozměry nezmenší.
No, zmenšíš jen asi o polovinu :-)
Jinak máš recht, za půlhodiny kolo rozložím i já, ovšem už ho zpátky budu skládat den, možná týden :-)
Právěže ne, protože zabraná plocha bude daná těma dvěma 28" koly. Ale jo, uznávám, že montování je opruz.
Je to trochu jinak, i když máš v podstatě pravdu, v mé praxi je to jinak.
Nejde jen o ta kola, je tam nosič a blatníky.
Pokud to na kole nemáš, sundás kola a řídítka, a si hotovej, s těma sarapatičkama je vopruz a jen sundáním kol si pomůžu málo, pak to protahujeten nosič a blatník.
Když se to tam nechá, a kolo zlomí v půlce, je to praktičtější, zdá se mi.
Zkus uvážit spíš něco jak Tern Eclipse 24"
Naložit to brašnama jde, složit taky a rozhodně je větší šance se s tim prorvat do busu než s 26" skládačkou.
Co se týká jízdy, tak podle mě je to zcela OK. Tuhý, nastavitelný, 20 rychlostí ...
Já si myslím, že z hlediska cyklistiky jakožto takové (ne elektrokola) by For Bikes docela propadák. Kdo vystavoval na nějakém větším prostoru? Merida, Author, Dema, Pells... Naproti tomu Spešl byl naprostý propadák, ten tam měl max. 10 kol. Komponenty? Nula nula nic, velká bída. Navíc to celé nahňácané na relativně malém prostoru, v sobotu a v neděli tam muselo být hafo lidí, takže k exponátům se asi prodralo dosti obtížně.
Nástup elektrokol tady byl naopak znatelný, nejenže jim byla věnována jedna hala, ale elektrokola byla u jednotlivých značek mezi klasikou.
Nechci For Bikes nijak hanět, ale - podle mého názoru - nic moc :-)
(jo - a parkování za 150,- Kč teda dost přehnané)
Já být z Prahy, tak mě v zivote nenapadne tam jet autem... Mimochodem, při příjezdu na kole za slevněné vstupné? To je fér... Ale kazdopadne prostory malé! Meli by to pristi rok rozšířit, tahle tlačenka je akorát k naštvání...
Myslím si, že tam letos tahle možnost zlevněného vstupného pro cyklouny nebyla.
Taky jsem si drbal hlavu, měl jsem nechat káru na Chodově a popojet tam metrem, ušetřil bych 66 korun a nějakých 50 za naftu, a nachodil bych se stejně, protože mě odstavili někde dsleko v polích...
To je penále za lenost, aspoň si to budu pamatovat.
Jen škoda, že tam nebylo více k lehokolům. Přeci jen i tohle odvětví je dneska snad alespoň na mírném vzestupu. Ještě na větším vzestupu koloběžky a to na výstavě bylo poznat. Vlastně zatímco lehokolo vede k tomu, že člověk bude mít vymakané nohy, ale zbytek těla bude bábovka časem i s pivním mozolem, tak na koloběžce tohle rozhodně nehrozí! I to si možná čím dál více lidí uvědomuje. Takže s chutí jsme projel pár kolobek a některé mě vysloveně nadchly. Nebudu jmenovat, ať nedělám reklamu, ale za mě super a nadšení a s výrobci koloběžek super pokec. Z nějakého důvodu jsou okolo koloběžek pohodoví a přátelští lidé. Co se týká elektrokol, tak možnost projet se na trase 500m byla fajn, ale kopeček prostě chyběl... Přitom by se dal udělat dřevěný, podobně jako tam udělali dřevěný nadchod.
Ale jó, udělej reklamu, napiš kamarádům své zkušenosti! Výběr koloběžky je složitější než u kola. Je tu na to i několik vláken.
Bohužel výrobci příslušenství ke kolobkám opět zaspali.
Na výstavě nebyl vystaven ani jeden xichtokryt (preserxicht) - kolobkář má přední část hlavy, jak jest všeobecně známo, blíž k překážce než cyklista ...
Pokud do něčeho vletíš na kole, tak po nárazu tvoje tělo i hlava stejně pokračuje setrvačností dále, takže je asi i jedno jestli jedeš na kole či koloběžce. Tak nějak subjektivně mě koloběžka přijde i bezpečnější. Kromě zlomeného prstu při nezvládnutém skoku zatím dobrý.
Tři stehy v horním rtu, dva v puse na dolním rtu a jizva, která je vidět i po osmi letech… A to jsem měl helmu.
To je síla. Ale řešit to v podstatě integrální přilbou mi přijde blbostní.
Já na kole při frontálním pádu přes řídítka do volného prostoru většinou dělám kotrmelec a výsledek záleží na tom, zda to dotočím či nikoliv. Koloběžka jak je nízká, tak tu rotaci přes přední kolo asi nevytváří. Dopadneš jako Méďa Béďa čelně na strom.