Dobry den.
Pouzivam motor BBS-02 uz 2 mesice.
Uz mel 6 pripadu, kdyz po zmacknuti plynu motor nezacina pracovat po dobu 10s. Tri z tech pripadu - prujezd krizovatky, nebezpecny prujezd kvuli tomu, ze motor nefunguje.
Staci otacit pedali opacnim smerem, a pak motor funguje dal.
Chtel bych se zeptat, kvuli cemu muze byt ten problem a jak by ho slo resit? Ted nemam cas s tim kolem jet do servisu, mam to v planu.
Dekuji.
Pokus se rozjíždět na lehký převod. Zřejmě v těžké zátěži to ochrany nedovolí.
Pokud můžeš šlapat tak ti přece žádné nebezpečí v křižovatce nehrozí:-)
To je nesmysl. Naopak - podle návodu se můžeš rozjet bez šlapání, pouze na ten "plyn". Něco je špatně, obrátit se přímo na EVbike.
Ano rozjet na plyn se můžeš ale s lehkým převodem. Pokus se ty sám rozjet na nejtěžší převod a pak posuzuj jak je na tom motor.
Tenhle poznatek jsem zrovna nedávno řešil u mého motoru. Při těžkém převodu a prudkém přidání plynu řj. vypla.
Vylučovací metodou se nakonec ukázalo že to dělá jen v těžkém zátěži kdy není motor schopen doshnout potřebnych otáček.
Podle blikání ledek to dělá při překročení napěťového signálu plynu. Zkus nastavit menší rozsah a zkus plyn netočit na plno a schválně jestli to přestane dělat.
To jsem už udělal, ovšem bez výsledku.
Teda přesněji závada pokračovala ale omezil se samozřejmě rozsah plynovky.
Zapojil jsem i kontrolní diodu a při té mé závadě nebliká.
Je zajímavé že když jedu jen přes tempomat tak to nedělá. Samozřejmě musím se rozjíždět na lehký převod.
Bobbob, dekuji za dobrou pripominku. Nejde o rozjezdu, ten problem se stava kdykoliv. Ale zkusim overit, ze mam problem jen na tezkem prevodu.
Naopak, na nejtezsim prevodu bezne jde rozjet, ale velmi pomalu. Nedelam to bezne.
Ale nebezpecne to jen na krivovatke, kdy chci prudke zrychlit, ale nemuzu to udelat.
Nevim sice jak u elektriky, ale u spalovacích motorů když prudce přidáš plyn a budeš tam mít čtyřku nebo i pětku, tak se nejen nerozjedeš, ale motor zadusíš. Když se chceš rozjíždět na těžký převod tak musíš pomalinku přidávat. Myslím, že u elektriky to bude hodně podobné.
Je to stejné, prostě ten el-motor zahltíš Amperama a on vypne, tedy jeho řj.
Už to mám odzkoušeno a ověřeno:-)
Zásada je se rozjíždět s lehkým převodem a plynule. Elektromotory s malým výkonem nejsou moc stavěny na akceleraci.
rozjíždět bys ses měl šlapáním. Pokud to necháš jen na motoru, tak v momentě rozjezdu jím teče velký rázový proud. Který je dost nešetrný k akumulatoru. A tento rozjezd má pak velmi nízkou účinnost. Většina energie, která se použije při rozjezdu z akumulatoru se změní v teplo nikoliv mechanickou práci.
Pri rozjedu a pri jizde na plyn maximalny proud je stejny, 850W/48V=18A.
Pri rozjezdu za 1-2 vteriny motor uz ma spravni otacky a >80% ucinnost.
Mýlíš se. Při rozjezdu motor stojí a netočí se. V ten moment jím teče největší možný proud=Napětí/impedance vinutí. Pokud se motor točí, tak se ve vinutí indukuje napětí opačné polarity, která se odečítá od napětí akumulatoru. Toto indukované napětí je tím větší, čím vyšší jsou otáčky Výsledné napětí na motoru je pak napětí akumulatoru mínus to indukované "protinapětí". Proud se pak počítá jako napětí akumulatoru mínus napětí indukovaného napětí lomeno impedance. Prostě platí, že největší možný proud teče když motor stojí.
Ja mluvim o bateriovem proudu. RJ nedovoli prevyseni bat. proudu, odpoji, a bat.proud klesa. Jsi mluvis o fazovem proudu. Jiste kzyd motor stoji, fazovy proud je nejvetsi. A pri velkych otackach fazovy proud (3 fazy) jen trochu vetsi nez bateriovy (2 fazy).
Pro "protivonapeti" jiste mas pravdu. Ale BBS-02 motor ma 120RPM (na pedali) na XX, ja bezne mam 70-80RPM, tak to protinapeti hreja malou rol.
ty otáčky kolem 100 za minutu tuším, že nejsou otáčky motoru, ale otáčky za převodem. V motoru je převod do pomala. Takže motor se musí točit mnohanásobně rychleji.
Ahoj, zvažuju nákup středového pohonu Bafang 750W na mé starší kolo, klasický horák Author Versus. Chtěl jsem se zeptat těch co už mají s tímto pohonem zkušenosti jak je potom obtížné dojet s kolem, pokud mi dojde baterie na delší trase a potřebuju dojet třeba 20-30 km a to třeba ještě i v kopcích? Neumím si to totiž moc představit když nemám k dispozici trojtác. A ještě jsem se chtěl zeptat jestli nedělá problém řazení na 9-ti kolečku když vlastně nemám přesmykač a řetěz se tím pádem hodně kříží....To asi nemůžu potom využít všech 9-převodů (pastorků)? Možná se ptám blbě, nikdy jsem na e-kole nejel, jen tu sbírám zatím teoretické poznatky.:-)Předem moc díky za objasnění.
Zdravim.
Kdyz dojde baterka, ja muzu slapat a jet s prumernou rychlosti 19km/h (misto 25-35).
Pro krizeni retezu - je to problem. Bezvadne funguje jen 5 prevodu, pro jizdu potrebuju 3-4 (11z-17z), ale na nejnizsi dobry prevod jde jet tech 19km/h.
Zdravíčko ebikeři,
chtěl bych se Vás optat, zda nějak nevadí když prostě baterka zůstane doma a já si jen tak se středovým bafangem zajedu nakoupit a tak :-)
Moc dík a pardon jestli jsem to napsal do špatného tématu.
BBS klade větší odpor než nábojový převodový s volnobezkou.
Musím tě zklamat ale neklade téměř žádný odpor, tedy alespoň u mého kolegy.
Bohužel se nedá hovořit o téměř žádném odporu, jelikož se při šlapání bez pohonu musí točit soukolí až po druhou volnoběžku. Prakticky to vypadá tak, že velké ocelové kolo na ose šlapání otáčí malým ocelovým kolečkem, za kterým je volnoběžka a tam to končí. Jistě je to poměrně malý odpor a na nohách ho člověk nepocítí, protože takový cit v nohách nemáme nikdo aby poznal třeba 5W navíc, ale nic to nemění na tom, že proti normálnímu koku tam ten odpor je. Jednoduše to poznáš, když bys chtěl roztočit kliky bez řetězu. U normálního kola udělají několik otoček, ale u Bafangu BBS nikoli. Já ten pohon nechci nijak hanit. Líbí se mi, ale je dobré si říct i nevýhody. Ano je to efektivní do kopce, ale na jízdu bez pohonu to ideální není. Na jízdu bez pohonu je skvělý obyčejný převodový motor s volnoběžkou, kde je ten odpor doopravdy zanedbatelný.
Já to točil rukou bez řetězu a můžu tě ujistit že to je mizivý odpor který téměř nepoznáš.
Za jízdy to vůbec neomezuje.
Je to zase jen dohadováni o ničem. Hovořil bych o odporu pokud by to byl přímý hub motor.
U středových a převodových nemá cenu to řešit.
Tak si najdi téma, kde několik majitelů o tom odporu píše a přečti si to. Já se nepotřebuji dohadovat. Jen mu odpovídám. Ani nepíšu, že ho to bude omezovat. Píšu jasně, že to nohama nepozná.
Je to tak...ten odpor tam skutečně cítit jde. Ale do jisté míry to jde srovnat vhodným převodem. Po rovině, maximálně do mírného kopce to jde v pohodě, ale šlapat nějaký dlouhý krpál bych s tím určitě nechtěl. Když jsem Bafang poprve namontoval a zkusil středem otočit ještě bez řetězu, tak teda ve mě dost hrklo a myslel jsem si že s tímto teda bez baterie jet nepůjde. Ale ono to jde celkem v pohodě, jen je potřeba si zařadit vzadu vhodné kolečko. Ale tak jako na klasickém kole to nejde určitě. Najel jsem s ním 2500 km a ještě jsem nikdy nepotřeboval nouzově došlapávat bez šťávy. Jezdím většinou 50-70km vyjížďky, ale dojel jsem s rezervou i po 90 km a to jsem baterii nešetřil.
Díky za informaci a doplnění. Řekl bych tedy, že ideální to bude pro krajinu typu samý kopec, kde člověk budˇ jede z pohonem a nebo jede z kopce bez šlapání. Tam to člověku bude tak nějak jedno. Ale tam, kde je většinou rovina a sem tam kopeček, tak to dejme tomu může člověka trošku štvát.
Nakupovat bych s tím nikdy nejel, riziko krádeže je obrovské, nakupuje se s nějakou starou rachotinou :-)))
Odpor při šlapání tam je asi jako že máš trochu více přitáhnuté ložiska na středové ose, ale nejlíp se mi jezdí s plynovou páčkou kdy nemusíš řešit nějaký odpor při šlapání :-)))
Jezdím s tím nakupovat, no u nás se to venku nekrade (taká větší vesnice kde tě každej zná :-)) a tu lampu by řezali dlouho :-D
PS a co takhle jen na lionku jenom 5 km 2.5 tam 8 hodek v přístavu a pak 2.5 dom. Dal jsem ju na nabíječku a prej byla nabitá full. Nwm kde měřit tak volty neměřím
ještě existuje varianta koupit převodovku do zadního náboje. http://www.cyklosport-pitstop.cz/detail-567733...
takže budeš mít kazetu i tuhle převodovku tzn 3x9 převodů. Já si to asi taky pořídím.
Aha, tohle vidím poprve...díky za tip. Možná bych to bral až podle toho co ukáže praxe:-)
Ale pozor, je potřeba dát malý převodník, cca jako prostřední na stávajícím trojpřevodníku. Převodovky totiž mají tu vlastnost, že jdou jak dopomala , tak i dorychla a pokud máš naladit převody cca podobně jako u přehazky, musíš s tím kalkulovat.
Ale pokud nebudeš jezdit opravdu terén, ale jen cesty kudy se dá chodit, tak s devítkou 36/11 a převodníkem cca 40 zubů +/- vystačíš.
Pokud se ti na rámu podaří dodržet řetězová linka, klidně si tam můžeš dovolit 11 kolečko, to je v klidu. Nakonec, vysoký sady jsou na jednopřevodníkách běžný, třeba Sram XO Sh. Saint atd...
Ještě pořád váhám mezi BBS-01 350W a BBS-02 750W. Chci to na běžnou jízdu po cyklostezkách ale s možností občasných vyjížděk do terénu. Tam je asi vhodnější ten motor 750W, ale podle toho co jsem se dočetl, tak bude asi mít kratší dojezd než motor 350W vzhledem k dostupným bateriím do rámu. Má tu někdo zkušenost s tím motorem 350W v terénu? Nejde mi o super těžké výjezdy. Jen bych se rád občas projel po lesních kopcovitých stezkách, na které si už moc netroufám. Normální cesty mi velké problémy nedělají. Za rok najezdím asi 4000 km a postupně s věkem už klesá výkon:-(
Já bych se ještě chtěl zeptat jaký je rozdíl mezi LCD co se dodávají k těm motorům 750W...viděl jsem je s displeji C961 a C965. Ještě bych chtěl poprosit o radu jakou k tomuto motoru pořídit baterii. Váhám mezi Samsung Li-ion 48V, 11,6Ah a EVBIKE Li-ion 48V/9Ah. Obě jsou samozřejmě do rámu, ale je mezi nimi více než 3000 kč rozdíl. Vyplatí se tedy raději připlatit za tu baterii Samsung...? Byl bych rád kdyby se mi podařilo s kolem zvládnout s příšlapem po rovině tak 130 km...ale nevím jestli je to reálné při mé váze 110 kg a výšce 190cm...
komentář k dojezdu máš zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/19302-vas-nazor-na...
Ahoj,jak čtu,tak jsem na tom podobně,196cm/120kg,50-tka na krku,klouby bolí zvlášť při dlouhejch táhlejch kopcích,takže jsem si objednal BBS-2,a baterku Samsung 48V/11,6Ah na:http://www.elektrokola-michal.cz/baterie.Ale zatím čekám,protože prý mají problémy s BMS,takže to prý bude ještě tak 14dní trvat.Tak uvidíme:-)
Ahoj, to jsme na tom podobně, jen já mám padesátku už tři roky :-). Já jsem zatím neobjednal, protože jsem ve fázi zjišťování. Ale taky to vidím na objednání u elektrokola-michal už i proto, že to nemám daleko a samozřejmě i vzhledem k ceně. Zvažoval jsem už i nákup v zahraničí ale mám dojem, že se to už moc nevyplatí. Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli potom kolo s úchytem pro baterii v rámu jde bez problémů upnout do klasického střešního držáku na autě...nebo je v tom nějaký problém? Nikdo to tu v okolí nemá a zatím jsem to nikde na vlastní oči neviděl tak se takhle blbě ptám...
Pokud máš nosič s uchycením na kliku pak ano. S uchycením k rámu je dost problém poku ty uchyty nejsou dost dlouhé.
Foto pro ilustraci
Aha, tak to jsem zvědavý jak toto budu řešit...:-( Ty máš ale na té fotce baterii na nosiči. Já ji budu mít na rámu a mám tento nosič: http://nosice-kol.heureka.cz/thule-freeride-532... . Nejsem si jistý jestli mi ty čelisti budou schopny tu rámovou trubku sevřít pokud tam bude nějaký držák baterie. Samotnou baterii můžu hodit do kufru.
Tady jsem se dočetl že k BBS-02 se dodávají dokonce 3 displeje: https://electricfatbike.wordpress.com/bbs02... . Na RebelBike jsem se dočetl že displej C961 jde naprogramovat na 9 režimů: http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail... . Víte prosím někdo s jakým displejem se u nás ty sady prodávají, popř. jestli je možné i ty ostatní displeje přeprogramovat na těch 9 režimů?
Sadu si můžeš zakoupit i na rebelbike a tam ti displej přeprogramují za 490Kč
Fajna taxa za 5min práce.
Kdo není schopen si to udělat sám rád zaplatí jakoukoliv částku, když to chce.
No já jsem tomu rozuměl tak, že ten displej C961 se dá nastavit přímo bez potřeby programovacího kabelu a softu na těch 9 režimů. A nevěděl jsem, jestli to tak jde i u C963 a C965. Ale on je asi potřeba ten kabel na nastavení všech těch tří displejů...To by samozřejmě nebyl problém udělat doma když by se koupil potřebný USB kabel, ale asi by tím skončila záruka.
Já mám 965 a tam se dá přes kabel nastavit jen přípomoc ve čtyřech úrovních
Aha, tak to je divné...tady píšou o devíti: http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail... . Ale je možné že to jde jen pro motor BBS-01.
To je 961,tam nevím. Mě to ve více úrovních jak 4 u 965 nejde.
U obou displejů jde nastavit 0-9 stupnů asistence.Sám mám C961 i pučený c965 oba odmkle na 9 .Navíc mám kabel k ř.j. pro dodatečnou úpravu.
Těch 9 asistencí v 965 nastavuješ prosím na displeji nebo přes PC? Kabel mám a motor je přeprogramován. Asistence v rozsahu 0-3 však zůstaly. Napiš prosím případně, jak na to.
U c961 se to dělá přes display není to vůbec problém a u c965 přesně nevím někde sem myslim čet ,že se tam musí dat heslo ,ale měl jsem kolo s tímto displejem pučené a mělo 9stupňů.
Ide to cez displej a heslo a máš tam ponuku PAS 1-3 , 1-5 a 1-9 pri type 965
Ano bylo by to u nich i s ohledem na záruku jistější.
Mě by zajímalo jestli je na displeji Bafang Central Drive LCD C965 klasický ukazatel času-hodiny, vím že by tam měly být hodiny s doby jízdy ale jsou tam i klasické hodiny at nemusím sebou tahat hodinky na ruku? Popř. jdou doprogramovat?
Děkuji za případnou odpověd :-)
Funkce displeje: aktuální rychlost, najete km, volba režimu PAS, hodiny, nastavení, podsvícení zap./vyp.
Na starších LCD čas je. Na 99% je i tady.
V jednom návodu jsem četl jen čas jízdy a jestli by tam byly i hodiny tak by to bylo super a nemusel bych vozit buď náramkové hodinky a nebo tachometr (mám Sigma BC1609), mám rád vše v jednom. Díky moc:-)
hodiny tam jsou
ja mám 965 C od EV bike .. problém je v maximalnej rýchlosti , ktorá mne osobne blbne... a čas jazdy ti počíta ( špinavý ) to znamená keď stojíš časomiera ide a následne z toho prepočítava priemernú rýchlosť takže je to dosť zavádzajúce .... presnosti watmetru sa nebudem ani vyjadrovať ....
stejný problém... vyřešil jsem to cykloměřákem. Stejně ten obvod kola je + -. Mám analyzér el. veličin, tak je mi jedno, co to ukazuje na displeji.
ja práve šetrím na : http://www.speedict.com/index.jsp
Dobrý den,
ano, nové displeje jsou programovatelné.
Některé displeje staršího data výroby takovouto možnost nemají.
Je nutné se vždy informovat u prodejce.
Tento rok se má začít prodávat další displej k těmto středovým motorům, a tento displej bude mít asistenci 0-5 ale zase bude mít USB výstup na nabíjení telefonu třeba.
Mám Bafang 750 W. Koupil jsem 8 kolečko a na to největší se to hodně křížilo a bylo to na spadnutí. Ta osa s předním tácem mi totiž vychází někde mezi 2-3 nejmenší. Tak jsem roznýtoval kazetu a dal kolečko č. 5 úplně nakonec. Rozsah 11-32 mi tak zůstal s tím, že používám 7 převodů. Je to bez problémů. Jinak si myslím, že těch 350W s možností 500W je běžně plně dostačujících.
a vpředu používáš těch defaultních 46zubů? Zkoušel si vyjet nějaký prudký kopce třeba 25% stoupání bez šlapání? Vyjede to hravě nebo by bodlo 34zubů dopředu? Mě přijde bafang 750W s akumulatorem 11,6Ah během 10dní od epohonu.
V předu mám 46 zubů i když jsem si koupil a testoval i 48. V zadu pak mužnost až 34. Psal jsem 32, ale to byl omyl. Možnost převodového poměru do pomala tedy 1:1,5. Ten motor je schopen dát bez problému výkon až 1 000w, při příkonu cca 1 200w. Při takových parametrech je spíš limitem tvoje schopnost se na tom kole udržet. Buď to začne hrabat a nebo tě předjede zadní kolo. Do těžkého terénu určitě 34 zubů v předu. Hlavně z důvodu nižších rychlostí v optimálních otáčkách a citlivějšího ovládání. Uvažuji o dokoupení nebo výrobu tohoto talíře, dá se to celkem jednoduše přehazovat. Další téma je pak případné nastavení řídící jednotky pro jízdu v terénu na plyn nebo pedelec.
Taky už mám 750W s baterií do rámu 11,6Ah/48V objednanou,jen se to zdrželo kvůli baterce,prý mají nějaké problémy s BMS, takže tak do 14 dní by to mělo dorazit.Předpokládám správně, že se dá někde nastavit max.výkon motoru,aby se mě nestávalo,že by mě kolo vyhazovalo ze sedla?:-)Raději jsem zvolil ten silnější,protože chci jezdit hlavně kopce, s tím,že ten velký výkon nebudu používat naplno,že je lepší mít silnější motor s rezervou výkonu, než slabší,co pojede nadoraz...
Tak výkon nemusí být zdaleka hlavní důvod, proč letíš ze sedla, že? Například z kopce :-)Uživatelsky nastavíš jen rychlost, do které má motor přes pedelec pomáhat. Ostatní nastavení je přes PC a vyžaduje jisté znalosti problematiky. Takové softwarové zásahy mohou být také důvodem pro ztrátu záruky. Nicméně, patřím mezi jedince, pro které bylo neodolatelné, vyladit si stroj podle vlastních představ ;-)
Já mám 500W 48V vpředu 44z vzadu 12-36z 26kola vyjedu vše s přišlapem spíš se mi stáva ,že se přední kolo začne zvedat a ujiždět na kameních nebo začne zadní kolo podrhrabavat -stratím rychlost a radějí to vyjdu pěšky než si natlouct hubu.Menší jak 44z vpředu bych nedával to je jen fakt do velkých kopců a na roviny vůbec.44z kolo mám origo bafang.
No právě to jsem měl na mysli,aby to kolo nebylo jak bujnej kůň a nechtělo se stavět na zadní.Takže to lze asi jen tím,že nebudu používat vyšší stupně přípomoci?
Tak mě se staví jen ve velkých kopcích ,kde se postaví i obyčejný horák
To je přesně ono. Mít výkon jako špičkový biker rozhodně neznamená, že taky to samé vyjedu. Právě naopak, s motorem spíš ztrácím vnímání povrchu pod kolem, na problém reaguji později a ještě podstatně hůř, jak zkušený jezdec. A tam jsou ty limity :-)
přesně co vyjedu to vyjedu zbytek vyjdu pěšky plynem si pomužu abych netahal kolo.Navíc šetřím převody i motor nehuntuju a těch pár metru mě to nezabije.A nenabiju si hubu.
Taky souhlas,já jsem cykloturista,tak se taky rád občas projdu a protáhnu tělo:-)Ten motor chci kvůli těm táhlým dlouhým kopcům,kde už opotřebované klouby bolí a přitom kopec není ještě tak prudký,aby se vyplatilo slézt...
Na motoru 750W už mám nalítáno přes 300km a jsem celkem spokojený až na displej, který ukazuje místo avg a max speed hovadiny. Počtu km v Trip taky moc nevěřím. To ale nejsou pro mě až tak podstatné věci. Do kopců s tím nemám sebemenší problém a v podstatě od 4 stupně to má tak brutální zátah, že jsem si už zvykl se i víc držet řidítek :-) Trochu ale bojuju s jízdou po rovince, nebo jen do mírného kopce. Tam fakt nevím někdy co zařadit, nebo jaký stupeň navolit. Samozřejmě taky hledím na to, abych si po pár km nevyždímal baterii. Pořád mám pocit, že když chci na rovině trochu pomoct, tak musím zvolnit šlapání, pak chvilku nic, potom silný zátah a jak začnu šlapat, tak už to zase zeslábne...Když dám vyšší stupeň, tak to sice táhne jako blázen, ale taky to samozřejmě už dost žere. No možná to tak má být a je to o zvyku, ale protože ten motor jde trochu doladit přes PC, tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo máte nějakou osvědčenou kombinaci pro tento motor. Programování mi problém nedělá a přes PC se do motoru v pohodě dostanu, ale i přes hodiny studování zahraničních for k tomuto tématu a i vzhledem k mé ne moc dobré angličtině, ještě nemám úplně jasno které hodnoty si můžu dovolit změnit a hlavně jak...Je tady někdo kdo může s tím programováním poradit, nebo dát do placu jeho osvědčené nastavení? Já jsem si zatím jen pro jistotu zazálohoval a udělal printscreeny ze svého nastavení. Pokud o ně nekdo bude mít zájem, klidně je někam hodím na stažení.
Tak to mám stejné zkušenosti se stejným motorem :-) Asi je to tím,že čím menší je stupeň přípomoci,tím to pomáhá jen do určité rychlosti,čím se dá větší stupeň,tím to pomáhá i do vyšší rychlosti.Taky jsem si to přenastavil na 9-ti stupňový PAS,abych mohl ty nižší stupně používat při pomalých rychlostech.S tím programováním mě odpovídal Fantomas,že s tím umí...
No mě je jasné že to tak nějak bude...ale ono to jde právě poměrně hezky upravit. Jen v těch forech se ty názory na deily nastavení různí a tak bych byl rád, kdyby někdo mohl poradit nějaké nastavení které má vyzkoušené. To zadání přes program a naládování do motoru je už brnkačka...Taky ti displej ukazuje špatné hodnoty na avg a max speed nebo jsi jeden z mála šťastných?
AVG a MAX speed taky ukazuje blbosti, rychlost kterou jedu odpovídá celkem skutečnosti,ten Trip celkem taky odpovídá.Ještě by to chtělo poladit dvě věci:asi využít odpojovač motoru z těch brzdových páček(nepoužil jsem je kvůli hydraulikám)kvůli odlehčení při řazení,štve mě to řazení při zátahu,trpí tím řetěz i kazeta.A taky je úplně naprd ta asistence při tlačení,ta šipka"dolů" se musí TRVALE držet,což prakticky není možné.Tak při tlačení v prudkých nesjízdných kopcích(rigoly na cestě apod.)používám páčku ručního plynu,což je zase při chůzi moc rychlé,musí se to jen"lechtat"na krajíčku,což taky není nic moc.Takže bych si nechal rád přeprogramovat,aby to tlačítko"dolů"při aktivaci asistence při tlačení stačilo jen déle přidržet,ale pak se dalo pustit a pro vypnutí ho třeba krátce stisknout...
To sepnutí pro tlačení asi nepůjde zapnout a vypnout tak jak to popisuješ. Tohle jsem v tom programu nikde nenašel, ani jsem o této možnosti nikde nečetl. Ty páčky taky nemám nasazené kvůli hydraulickým brzdám. Už jsem se na ten spínač díval kam by jej bylo možné dát, ale nějak jsem nepochopil jeho funkci. On to není jen mechanický spínač. Myslím že je tam nějaký odpor. Zkoušel jsem to měřit abych věděl který kabel je který, ale nějak jsem se při stlačení a povolení toho spínače nedoměřil..:-)Zatím se snažím řadit tak, že přestanu šlapat, ale vždycky to nejde a i tak má ten motor doběh a to je pak občas fakt dost rána.
Mrknise zde třeba něco najdeš
http://teslabike.sk/forums/topic/bafang-bbs-x...
Díky,taky jsem si početl:-)Jak vidno,asi se to dá pěkně přeprogramovat,ještě najít někoho poblíž Prahy,co to umí :-)
Tak jsem s Bafangem nalítal 650 km a podle příspěvků v diskuzi na: http://teslabike.sk/forums/topic/bafang-bbs-x... (díky Bobbob) a http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php... jsem řídící jednotku přeprogramoval. Fakt to vřele doporučuju všem kdo tento motor máte. Pokud si na to sami netroufnete, tak zkuste sehnat někoho ve svém okolí kdo to umí, ale opravdu to stojí za to. Je to pak něco úplně jiného a konečně se to chová "slušně". Já jsem si to na základě těch dvou diskuzí nastavil a potom ještě poupravil podle svých pocitů. Motor krásně pomáhá po celou dobu šlapání, žádné přidávání, ubírání...prostě paráda, fakt zkuste to! Pokud by to někdo chtěl v okolí ZL, KM naprogramovat, tak klidně pomůžu.
Dobrý den.Mám taky Bafang BBS-01 36V 35OWat 18A.Původně jsem objednal z číny.Sám nainstaloval a používám od roku 2013.Pak jsem chtěl displej c961 a kvůli jiné kabeláži (konektory) jsem předělal skoro vše i říd.jednotku.Reaguji na vaši diskusi o přeprogramování říd.jedn.Jsem z Otrokovic.Pokud by jste byl ochoten přeprogramovat říd.jednotku dejte vědět na email:[email protected]ěkuji za odpověd
Jinak na to odpojení motoru při řazení se dá objednat tento odpojovač: http://em3ev.com/store/index.php?route=product...
Někde v Čechách se to asi sehnat nedá?Já anglicky moc neumím,možná bych se pak divil,co by mě přišlo a kolik by to stálo...:-(
senzor řazení se u nás běžně prodává
http://skladacikola.com/Senzor-Gear-Sensor-GS-D...
:-))...aaaaale to je něco úplně jiného. Tamto na co jsem dal odkaz stojí jen 6 USD...Tohle je řacha jako prase a ještě ani nevím k čemu to je...:-)
Jak k čemu?? Vypínač za 6 dolarů to jde. Manuální.
Aha...jo promiň, teď jsem si to pročetl celé...a tohle je vlastně už automatika. No ale ta cena....:-(
Nebudeš si to tlačítko za 6,-USD objednávat?Že bych se k Tobě připojil,vzal bys rovnou dva kusy a já bych si od Tebe ten druhý koupil.Poštovné z ciziny by jsme měli napůl :-)
Nevyjde to levněji udělat to z drátu od brzd?
Levněji asi jo,jen to není asi moc jednoduché-jsou tam tři dráty a není snadný zjistit zapojení-viz příspěvek zskal výše...
Zatím to ještě brát nebudu. Je to další vergl na řidítka který už nemám kam dát. Ještě se podívám na to zapojení. Ale myslím že tu někdo už psal, že to nějak nacpal do páčky po přesmykovači, tak možná bude vědět co v tom vlastně je...
To jsem psal já, viz foto. Je to vybrakované z brzd. Nějak jsem to nezkoumal, mají v tom asi magnet a senzor zalitý v plastu. Bezkontaktní a voděodolné. To řešení se při typu brzd nabízelo, protože mi tam ta páčka přesmykovače stejně zůstala.
Jj...díky, to je ono:-) Takže ty jsi vlastně jen přerušil ty dráty, aby jsi to mohl vytáhnout z té brzdové páčky a napasoval jsi to do řadící páčky ... Původně jsem myslel že jsi to nějak kuchal. Je to zalité tak se mi do toho nechtělo nějak vrtat.
Jak píšeš, na tom není co jinak kuchat. Měl jsem sundaný i ten horní dekl spínače. Ale jezdí tam jen plast, ve kterém je kousek nějakého kovu. Na elektroniku se nedostaneš, ta je v těle toho spínače. Fungovat to bude na změnu napětí, podobně jako plyn. Akorát zde budou jen dvě polohy. Nějakým mechanickým vypínače- spínačem to asi nenahradíš.
Myslíš? Když jsi to měl vykuchané byla příležitost to vyzkoušet spojením drátů.
A co jsi zjistil?
? Já? Já nic nekuchal.Nemám důvod
Blbe ctu...ja to nezkousel. Me stacilo, ze jsem prehodil draty, kdyz jsem si si vyrabel kabl na programovani a ridici jednotka to prezila :-)
Propojit tu zasuvku od brzd k jednotce muzes, na to nemusis nic kuchat. Vysledek napis ;-) ten brzdovy odpinac se nekdo snazil merit a na nic neprisel. Jak tam jsou tri draty, tak do toho radeji nevrtam.
Tady není co přehodit.Díval jsem se do zapojení a brzdov=é páky mají spínače(tedy spínají obvod,ne rozpojují)Už ted jde jen o mechanismus samotného spínače. Mechanický,magnetický. Neříkej mi blbe po ránu :-)) 3 dráty nevedou od každé páky . Vedou tam 2+2 dráty a potom je to propojeno.
Díky,to je pěkné řešení,no budu přemýšlet,kam bych to napasoval,já tam tyhle páčky nemám...
No já už bych ani neměl kam další páčku nacpat :-), viz.obr. Já jsem spíš uvažoval že bych ten spínač nějak upevnil k brzdě, nebo prostě k něčemu co už tam mám. Jen to musím ještě nějak mechanicky vymyslet. Ideální by to bylo na páčku přehazovačky...
Tak jsem si říkal při jízdě v kopcovitém terénu, jestli by ten spínač, resp. vypínač motoru byl při řazení přínosem...? Když si představím, že se škrápu do fakt prudkého kopce a vypadá to že budu muset ještě přeřadit na lehčí převod, tak si nedovedu představit že si u toho ještě byť na okamžik vypnu motor. Možná si to představuju blbě, ale to mám co dělat abych rychle přeřadil a ne tak abych si ještě odpojil motor. To by mě asi už zastavilo.
Tak základem přece je, si dát do kopce raději lehčí převod. Pak přeřadit na těžší není problém. V situaci, kterou popisuješ je to blbě bez ohledu na to, jestli máš motor nebo ne. To pak raději přehoď po slezení z kola. Nejedeš přece závod...V opačném případě odpojení motoru je přínosem, protože bez zátěže na převody (jen s lehkým šlápnutím) přeřadíš. Samozřejmě potřebuješ mít lehký přebytek výkonu na zvýšení rychlosti, aby jsi, jak píšeš, nezastavil.
Naprostý souhlas:-)No právě proto by se mě ten odpojovač hodil,jsem v dlouhým kopci,zjišťuju,že bych potřeboval podřadit.Tak zaberu nohama i motorem naplno abych získal trochu rychlost,pak jen na okamžik odpojím motor a nohama zvolním a podřadím.Po podřazení uvolním odpojovač a jedu dál :-).Takto se to dá stihnout za 1-2 vteřiny,řadit v plným záběru je nesmysl,chudák řetěz,pastorek a přehazovačka..:-(Stačilo by mě to tlačítko za 6,-USD,kdyby si ho někdo chtěl objednat ze zahraničí,ať mi dá vědět,rád se k němu přidám a budeme mít poštovné napůl :-)
No ale v terénu jsou někdy situace kdy už ani nemám čas zabrat nohama abych zvýšil rychlost. A když to někde neznám, tak vždy neodhadnu předem přesně co mám zařadit abych se vyškrábal nahoru a nezastavil se v půlce. Ale to mám na mysli opravdu terén, ne asfaltku vedoucí do kopce. Tam je potřeba když už tak přeřadit fofrem a ne si ještě odpojit motor. Ale samozřejmě na silnici je to něco jiného...Jinak si ale myslím, že kromě té hlučnosti to přeřazení bez odpojení motoru nebude až tak devastující. Na trvanlivost řetězu má podle mě největší vliv jeho napínání při silném trvalejším tahu. Na levných řetězech těžko poznáme rozdíl, ten se stejně brzy vytahá a je lepší jej zavčasu vyměnit než vymačká i kolečka na kazetě. Je to přece jen spotřebák. Dražší a lehčí řetězy bych asi rpo tento účel raději nevolil.
Na trvanlivost řetězu nemá vliv statické napínání v tahu ale pohyb, tj. tření čepů v článcích. Tím vzniká nepatrné opotřebení styčných ploch a dochází k tzv. prodlužování řetězu. Proto není ani vhodné "domazávat" zaprášený řetěz na kole. Řazení v zátěži asi ideální nebude...pouštíš do toho stovky watů a je otázka, co a jak dlouho vydrží. Ty šikmé síly a rázy na zubech a řetězu jsou obrovské. To je ale každého věc, jak jezdí a řadí;-)
Řazení při zátahu je detail, to je dávno vyřešené a Gearsensor se prodává origo na BBS.
Akorát že zdejší prodejci většinou neví která bije, takže ti nepoví... :D
Z diskuze se zdá, že si ten váš senzor pro bbs moc lidí nekoupilo. Dáváte návod jak to zapojit k BBS? Kolik to stojí ?
Ahoj, pravda je že se orientujeme spíš na výrobce pohonů než na maloobchod. V CZ ho montují spíš jen speciálky na elektrokola které se o problematiku opravdu zajímají a vědí víc než ti klasičtí prodavači v cyklokámcích. Pokud se pamatuji tak něco Resimpa v Přerově a zdejší uživatel Zed, neboli Rebelbike.
Koupit se dá u nich nebo u nás, tady si dovolím odkaz: http://www.e-totem.cz/gearsensor/kde-je-mozne...
Na BBS to vyrábíme s origo konektorem, ale prodává se hlavně do USA, kde jsou silní distributoři BBS a vyznají se. Zapojí se u starších do brzdového vstupu a novější BBS už mají extra konektor pro GS, stejně jako nové MaxDrive od Bafangu. Další výrobci jak kdo, ale většinou je GS prezentován jako součást systému a tím pádem není vidět jako samostatná věc odjinud.
Tak dnes mi začal Bafang (najeto asi 750km) při šlapání dost nepříjemně pískat..:-( Je to asi jako když pískají kotoučovky při přibrždění. Byl jsem s tím 32 km na chatě. To ještě nějak nepískalo, nebo jen občas slabě. Tam jsem dotáhl povolené kliky a tu zubatou matku na levé straně asi o 1/4 závitu. Pak jsem se vracel a asi po deseti minutách to postupně začalo pískat tak že jsem 30km jel teda už dost vytočený. Zastavoval jsem a zjišťoval co to může dělat, ale na nic jsem nepřišel. Po pár km se mi sice zase uvolnila pravá klika, ale tím to taky nebylo. Píská to při šlapání i s vypnutou asistencí na nule. Na plynovou páčku to píská taky a souvisle..Nemáte s tím někdo náhodou taky takovou zkušenost? Má se to někde něčím mazat? Jinak motor jede, táhne i řadí bez problémů. Ale to pískání je tedy nepříjemné...
Ložiska,volnoběžky. Jinak nevím co by tam pískalo.
Prdlajs Magiku, jestli někdo dotahuje kliky a uložení až když je tam vůle, tak bych to viděl na zanedbanou základní údržbu. U BBS je pak ještě potřeba skouknout šroubky převodníku.
Typicky: Jak to že je to vymačkaný, to není možný, já na to rok nešahal... :D
Nene, já jsem kliky a střed dotahoval už víckrát. Na tohle jsem já zase stará škola a pořád něco kontroluju a dotahuju :-)Poprvé jsem to dokonce dotahoval už během první jízdy a pak ještě několikrát, protože jsem na to byl upozorněný a věděl jsem že si to bude sedat. Trochu mě zaráží, že se ty kliky ale po tak krátké době dokáží povolit...Ještě to rozeberu a napatlám tam locktite. Nenapadá mě kde by se tam dalo něco promazat aniž bych musel rozebrat motor...
Teď jsem měl stejný problém co popisuješ...pískaly ložiska plastových koleček v přehazovačce:-)V motoru mě nenapadá, co by pískalo. Valivá ložiska totiž nepískají ani suchá.
Dnes jsem mluvil telefonicky s prodejcem (elektrokola michal) a probírali jsme ten problém. Na nic moc jsme nepřišli, takže jsme se domluvili, že to ještě na stojanu rozeberu (nemyslím motor) a pokud nenajdu nic očividného a bude to pískat na stojanu volně i bez řetězu na plynovou páčku, tak to půjde na reklamačku. Jen musím pár dnů počkat, protože stojan s nářadím mám na chatě a pozítří jedu na týden do Itálie. Hned potom se na to vrhnu, snad to bude jen nějaká blbost....
Ako to opisuješ tak ja som mal podobný problém , a stalo sa mi to hneď na začiatku zhruba po odjazdených 50km, ale po najazdený cca ďalších 10 km sa to stratilo ... prejavovalo sa to ako šúchanie ( primačknutej) kotúčovej brzdy. Nič som nepremazával ani nerozoberal ... problém sa mi prejavil ešte asi pri najazdených 500 km a takisto po chvilke jazdenia zmizol ...teraz mam 1300 km a všetko OK ...
Ten zvuk je přesně jak to popisuješ...Tak jsi mě docela potěšil a dost se mi ulevilo:-)Je dost možné, že tím občasným dotahováním klik a středu si to nějak sedá. Já jsem měl původně obavu, že jsem přehnal dotažení středu (ta zubatá matice), ale prodejce mě ujistil že se má dotáhnout pořádně (50N). Možná i proto se tam zmenšily nějaké vůle a teď si to bude chvíli pískat než to dosedne..
Bobbob: jasně že řetěz sundám i rukou, ale nemám doma klíč na střed a dost místa v panelákovém sklepě..:-)
Hele, když sundáš řetěz, jedním prstem, tak můžeš točit vším a to i na elektriku (walk)
Matka na mufně nic, ta je jen fixace a nic se tam nepohybuje. Mám za to že tam můžou pískat simeringy, není tam olej a jsou nasucho. U nás je to podobný, píská to jak guma nebo plast na kov nasucho, než se to zajede.
Ano, takto to mám vyzkoušené a píská to taky jen trošku slaběj. Ale když už šlapu tak je ten zvuk o dost silnější. Když si zapnu přípomoc ke šlapání, tak je to taky ještě hlasitější. Pokud nešlapu a jen páčkou přidám plyn, tak to zase píská...Jestli jsou tam simeringy nasucho, tak se divím že byl 700 km klid a začalo to pískat až teď. Nejvíc to začalo být slyšet po dalším dotažením středu (té ozubené matky), tak chci ještě zkusit to malinko uvolnit jestli to bude mít vliv....
Tak mě napadlo, jak píšeš že to bylo horší po dalším utažení středu, jestli se ti neopírá bafang o rám kola. Na fotu to je vidět. Namontoval jsem už 3 bafangy a na 2 jsem to musel řešit. Kolidovalo to o 1,5 mm. Podívej se. V tom místě by se měl dát protáhnou papír.
Korny, co ten přesmyk čoveče ?? :D
Koukám podle drážek na převodovce, že dokonce i funguje ?
Dobrý den,
jízda bez baterky nebo s vybitou baterkou není žádný problém. Je to jako by jste vypnuli systém.
Motor sám o sobě neklade žádný odpor a ani nepřekonáváte buzení motoru. Jde využít místo převodníku se 46 zuby dvoupřevodník 42 a 48 zubů.
http://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit...
zitra si konečně mohu vyzvednout bafanga 750W včetně akumulatoru.
Tak a%t to frčí. A co budeš mít za aku?
48V 11,6Ah do rámu li-ion. Od e-pohonu.
Ale teda tu cenu za 750W tam hooodně přehnali. No je tu sezona, tak proč toho nevyužít...
já to mám za 28 000Kč motor+akumulator.
To máš asi za starou cenu, dnes by tě to vyšlo na 30500,- Čekal jsi na to dlouho? Já bych to chtěl kupovat u elektrokola-michal protože to mám blízko a zatím se tam drží cena....tedy zatím. Ale obávám se že to asi taky nebude hned skladem.Jen musím ještě 14 dní čekat na peníze :-(
Já mám od Michala vše
Který od Michala?
Set EVBIKE 48V, 750W - středový pohon
Set 8FUN Konverzní kit 48V, 750W - středový pohon
Asi bych doporučil "předobjednávku" u Michala, vzhledem k čekací době na baterie min.14 dní,spíš 3týdny.Myslím, že by to šlo domluvit takto předem, s tím že to zaplatíš potom, až to dorazí :-)
tak už sem pořádně vyzkoušel Bafanga 750W a je to super stroj. Su nadšenej. Prudký kopce vyjedu hravě. řetěz nepadá je to v pohodě (mám 9 kolečko). Je to bomba.
Kolik že jsi najel km 100? To je pořádné vyzkoušeni.
A kolik to žere do toho prudkého kopce?
100km ne. Zatím jen asi 15km. No ten wattmetr v LCD displeyi ukazoval 700-1000W v kopci který má převýšení 50m na 377metrech délky (odvěsna nikoli přepona). Ale to sem nešlapal.
13,2% nic moc, až pojedeš 27% to budeš koukat:-)
To by si musel přišlápnout
Proč má to o 30W víc než jsem měl a ja to vyjel bez šlapání a na 36V.
to bych si dal dopředu 34zub
Málo, přidej na 36z. Věř tomu mám to odzkoušené.
http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-deore-cs...
Pokud chceš jezdit hodně kopce tak dopředu redukci a tác 40z.
myslel sem 34zub dopředu. vzadu už mám. Kupovat 36 dozadu bude zanedbatelný rozdíl. ty dva zuby navíc
Mám tušení že dopředu jde nejmenší 36.
Budeš se divit ale i dva zuby značně pomohou.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Jo jo výhoda středového, cokoli vyjet je pak už pouze otázka dostatečně lehkého převodu. A jak rychle se se 750W do 13,2% kopce jede bez šlapání? Jen pro mojí představu. Já jsem rád, když tady najdu kopec 12%, vyjímečně přes 15% ale kraťoučký.
mě to bez šlapání frčelo 15-18km/h do 13,5% kopca. Kola 29'' nejlehčí převod 46zubů na 34zubů. Váha 103kg včetně kola.
To je pěkná rychlost. Pokud bych 1Kw Golden motor upevnil do rámu a použil jako středový,to by byl fičák. Točivý moment tak 200Nm
To asi ano. :)
Mrkni na
http://www.ebikes.ca/product-info/stoke.html
Tak tomu nevěřím ani náhodou, leda tak s velmi dlouhým rozjezdem:-)
Na moje ježdění je stejně nejlepší Magic pie 4 . Všude rovina,pár kopečků. Na e-skutr ideální. Nemám ani přehazovačku,jen 54:16 na dojetí. A potřeboval bych tak 70:16,abych mohl pořád za jízdy šlapat,protože už od 33Km/hod nestačím.
proč? co se ti nezdá.
Protože ho kolega má a bez příšlapu to takovou rychlostí nevyjede, má to na 26".
A to je kopec 12% dlouhý 50m.
Ja to jezdím tak 10km/h bez rozjezdu na tac 28z a kaz. 36z. a to mám motor mnohem silnější než ty.
Taky se chystá zmenšit tác na 36z, tak pak to možná dá.
máš jen 36V. Takže ten motor úplně degraduješ. Nepíšeš kolik vážíš i s kolem (včetně oblečení). A ten převod máš hodně do lehka takže logicky jedeš pomalej. A 26'' kola jsou menší tudiž jede zase pomalejc
Ale kecy nic nedegraduju, myslím že ti to tu už pár lidi vysvětlilo.
Uvědom si že moje baterie (lipol) dají hravě i 125A
Při 40V ten motor dá 1160W (40V*29A)
Při 29A odběru mám pokles 1,5V.
Kdybych jel na těžký převod tak to nejspíš upeču.
Celková váha je 140kg.
Jedu to bez rozjezdu od paty kopce.
26" kola jedou sice pomaleji ale převádějí větší sílu než 29"
Jinak výpočty jsou k ničemu v praxi se to dost liší.
když mám i s kolem 100kg a chci vyjet kopec s převýšením 50metrů. Tak musím vydat 100*10*50=50000Ws a ten kopec má 370 metrů. A chci jet rychlostí 15km/h. Trojčlenkou
15 000m.......3600s
370m..............x
Kopec vyjedeš rychlostí 15km/h za 89 sekund.
50000Ws/89s=561W
když se připočte výkon na překonání valivýho odporu, odporu vzduchu, tření v ložiskách a tepelný ztráty v elektrickým obvodu tak to naroste k těm 700-1000W
takže to sedí.
Už je tady zase 36 versus 48V? Kdybych byl kripl na nohy,stejně bych volil raději cyklone,než BBS 1,2. Cyklone má už z podstaty vyšší spolehlivost. Hlavně v zátěži .BBS není dělaný na trvalou zátěž bez pomoci šlapání
Můžu se zeptet, z jake podstaty ma cykone vyšší spolehlivost? Mam pocit,že diskuzu o plastovych kolečkách je stejně ohraná, jako debata o 36/48 V...
Z podstaty věci. Co se tam vůbec může pokazit? Nebo když se pokazí,je vše přístupné. A ještě je obecně výkonnější.
Spíše jde oto že si to doma opravíš sám a mnoho toho na opravu fakt není.
Kromě toho že může shořet vinutí a nebo odejdou hally toho moc jiného na opravu nenajdeš:-)
vinutí může shořet tobě. Ale bafangovi ne.
Nebuď naivní.
Nebo namyšlený?
Někteří už zaplakali:-)
250W asi jo. protože to je slabý jako čaj. Ale 750W neshoří ani za nic. Pokud nebudeš vyjíždět prudký kopce na nejtěžší převody bez šlapání
To se pleteš mam 500w 48v a čidlo přimo na vinutí
Není vůbec problém tam mít 100- 120stupnu a pokud šahneš na motor rukou tak ma tak 40-50stupnů
Až ho upečeš tak se nediv.
tak když jezdíš do kopců na těžký převod a máš 150kg i s kolem tak se nemůžeš divit.
Važím 80 + kolo cca 25-30 kg. není to převodem
Prostě ty dráty vinutí nejsou konstrukčně navrženy na trvalou zátěž .Navíc okolní teplota byla 12stupňů kopec byl dlouhý 3km na max asistenci a rychlost kolem 35km/h a šlapal jsem co jsem mohl.Prostě to tak je.Jak do toho jde trvale 18A tak ty draty se hold zahřejí.
Ono také není 750W jako 750W. V BBS 1,2 je motor poměrně malý. Chladící žebra nic moc(sneslo by to výraznější)Je to prostě pomocný pohon na kolo. Pokud bych chtěl jezdit styl E-motorka,rozhodně bych nevolil BBS. V kopcovité krajině cyklone,v rovinnách nábojový HUB motor s minimálně 1000W.
Jo určitě studený, pouštěl jsi tam 1000W a on byl studenej:-)))
Jak ty to jen děláš, všem se po takovém výkonu motor zahřeje jen ty genius ho máš studený.
Otázka je jestli jsi teplotu zkoušel na morotu a ne na rámu:-))
Vliv rozjezdu do kopce není nikdy zanedbatelný a dost pomůže.
Mu se ani motor na autě nehřeje ,když šáhne na kapotu :-)))))
Jo my víme ty máš super motor se 150% účinosti a ten pracuje bez vydávání tepla.
A jakou tam máš další pohádku?
Prosím tě zamysli se nad sebou a nepiš taty takové koniny které ti nikdo neuvěří.
Pes je patrně zakopán v tom, že maximální účinnost motoru odpovídá nějakému výkonu, ne však maximálnímu. Při jízdě do kopce chce asi každý jet poměrně rychle a tedy na maximální výkon, takže otáčky musí padnout trošku dolů (naroste moment a výkon) a padne i účinnost. Takže pak ikdyž máte středový, tak stejně 30% a možná i více protopíte. Jasně dá se jet s účinností 80%, ale pak holt nemohu jet na max výkon.
Jen by mě zajimalo proč mají auta chladiče ?
Nebuď směšný s tím hloupým tvrzením a přečti si některá zahraniční fora o tomto motoru.
Časté vypínáni motoru pro překročení teploty při jízdě do delšího stoupání je celkem běžný jev.
Štěstí,že to tam vůbec je. :_)
No pokud to funguje tak jo, ale kolegovi to selhalo a ten smrad co s toho potom vyšel to byla síla:-)
Proto každému dopručuji si na motor přidělat aspoň pro orientační přehled teploměr.
Jeden známý si pořídil infra a v kopci na motor furt míří a měří:-))
na dlouhý táhlý kopce zásadně nejlehčí převod i za cenu že pojedeš jen 18km/h.
Ty sy chytrák jak cip ,když pojedeš 18km/h i při 35km/h na plný plyn při stejné kadenci šlapání tak se ti motor logicky při 35km lip chladí a míň zahřeje protože rychleji vyjedeš kopec.
dneska sem vyjel ten kopec zase. tentotkrát sem pod kopcem zastavil a rozjel se z místa. vyjel sem ho v poho 18km/h. 13% kopec 370 dlouhý převýšení 50m povrch asfalt. hmotnost i s kolem 103kg. ihned nabral takovou rychlost že to že nebyl žádný rozjezd ani nešlo poznat. (bez šlapání)
Oproti Slunci je pohon BBS vždy studený :-)
Chtěl bych se zeptat-ten ruční plyn je aktivní pouze když je zapnut příšlap-nějaký ze stupňů PAS.Když je PAS vypnutý-stupeň "0", tak je i ruční plyn nefunkční. Nejde někde nastavit, aby ruční plyn fungoval i při vypnutém příšlapu? Tj.že bych "šlapal za svý" a jen do kopců si pomáhal tím ručním plynem? Jde o BBS-2 od EVBIKE.
To bych viděl jako chybu.
No mě to taky přijde jako chyba,resp.mě to nedává smysl.Nevím,jestli to není tím,že jsem vůbec nezapojil ty brzdové páčky-nepoužil jsem je kvůli tomu, že mám hydraulické brzdy.Ale v návodu nic nepíšou,zkusím napsat do EVBIKE...
Ten plyn je bohužel takto nastavený a jde to změnit pouze přes PC v softwaru. To ale zatím nemůžeme, protože by jsme přišli při průseru o záruku. A to zapojení k průseru moc daleko opravdu nemá...Pokud ale máš nějaké zkušenosti třeba s programováním arduina a podobných hraček přes FTDI převodníky, tak to zase moc velký problém není. Tady je toho k tomu dost: http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Aha,tak to jo,tak do toho se opravdu pouštět nebudu.Podařilo se mě bez problému přes displej nastavit 9 stupňů příšlapu,ale i při těch 9-ti stupních to na 1.stupeň pomáhá docela dost a méně to neumí.Takže si zvyknu ten příšlap zapínat jen do kopců,abych moc nezlenivěl :-)
A nejde dát třeba 1. stupeň na 1% přípomoci? Tak,aby se vlk nažral a plyn fungoval?
No jednak nevím,jak nastavit %přípomoci na jednotlivé stupně, a pak taky ten plyn je závislý na té přípomoci,čili na malý stupeň plyn zabírá málo,na vyšší zabírá víc.Takže i kdybych věděl-a rád bych věděl,jak nastavovat %přípomoci,tak ten plyn bude stejně zabírat je ve stejné úrovni jako příšlap. Tak jak tam je teď nastavené, tak ten plyn v podstatě jen dává možnost jezdit bez šlapání,nic jiného.Když protočím pedály,tak plyn už žádný větší záběr nepřidá.
To se mi vůbec nelíbí. Plyn by měl být nezávislý.
No mně taky ne, zkusil jsem napsat do EVBIKE...:-)
Procenta u jednotlivých stupnu se da nastavit jak je libo i plyn naplno u všech stupnu asistenci musí se to ale přes pc a kablem. Kdo by chtěl něco přenastavit jsem z okr Opava a nebyl by problem to udělat.
Mě postupem času jak už si tak zvykám na Bafang ( mám 700 km)začíná dost vadit ten 5-ti tlačítkový přepinač na LCD. Už zhruba vím jak přepínat přípomoc do jakého kopce a na 9-ti režimech je to někdy teda dost klikání. Navíc nemám nejtenší prsty, takže trefovat se stále do těch titěrností je taky zážitek... Myslím, že ta starší verze se třemi tlačítky asi byla šťastněší volba. Vůbec si to nedovedu představit v zimě v rukavicích...:-(
Nech si to přeprogramovat, pokud je to displej 800U. Můžeš si nastavit klidně ty 3 nebo 5 úrovní.
Já mám displej C965 a přepnul jsem si jej na 9 stupňů asistence. Takto mi to vyhovuje líp vzhledem k odstupňování přípomoci a i vzhledem ke spotřebě baterie. Řídící jednotku jsem už přeprogramoval podle svých představ a je to obrovské plus proti původnímu nastavení. Jen mi trochu vadí ta velikost a těsné uspořádání těch malých tlačítek na ovladači displeje. Jsem chlap 190 cm a 110 kg a tak nemám zrovna nejtenší prsty. Tohle evidentně dělali číňani na svoji velikost..:-) U té starší verze displeje byl ovladač jen třítlačítkový s většími rozestupy tlačítek, což si myslím že pro evropany je o dost lepší. Takhle se mi občas při změně síly asistence povede taky vynulovat trip...:-) No co už, nemůže být všechno v této ceně špička...;-)Ale děsím se zimy a rukavic...to snad budu muset řadit stylusem:-))
to bych nedělal... napříkald já už se naučil že když zastavim tak vypínám asistenci na 0. Protože sem už stalo že sem omylem zavadil o páčku nebo sem pohl se šlapátkama a musel sem krotit toho býka a není to sranda.
Ahoj
Prosím Vás, dočetl jsme se, že se musí střeďák dotahovat, ale kde to už nikdo nepsal :-)
Takže otázka zní to mám utáhnout to středové složení v bafangovi přez tu "4dírnou matici" ?
Moc dík za odpověd jinak zatím 860km No problemo :-)
Dotahovat nebo spíš kontrolovat bys měl matku pod levou klikou, v místě misky. Mám za to že se to ale usadí po cca 500 km a pak už jen prevence.
Prostě aby ti to nekloktalo v mufně, nic složitýho...
Mohu se zeptat, jakou tu konkrétní matku? Jako tu jak se k ní dostanu až když sundám kliku ( tu vnitřní matku)viz obrázek? Včera mě to začlo z ničeho nic vrčet :-/ tak doufám, že jsem neutahoval něco jiného. A taky mám docela vůli na těch kovovejch kolečkách.
Moc dík za radu. Servisu se stejně asi nevyhnu.
Tady je ještě videjko jak to hrčí, podle mě je to to kovové soukolí. Nevíte co s tím?
https://youtu.be/4FEglPF5-x8
Podle mě máš suché převody bez vyzeliny.
Podľa zvuku máš suché prevody.Točením kľuky roztáčaš menšie ozubené kolečko a to vydáva ten zvuk.
Tak super díky, promázáno a už je to zas nehlučný. Jen ta silikonová těsnící vložka byla pěkně rozpadlá´, a když jsem tam dal takou gumovou tak mě furt lezla do závitu, tak jsem ju tam nedal, musim nějakou koupit. Neznáte nějakou alternativu?
Tak sem měl pravdu.
Už jsem to tady někde psal. Jsou tam dvě matky, které se povolují segerovkami. Musí se ale dotahovat opatrně, mezi matkami není pojistná podložka s aretací ( jako třeba na ose pedálů). A tak, jak utahuješ tu druhou, tak se točí i ta pod ní. Při velké síle utažení bys hodně zatížil axiální ložiska. Není potřeba to nějak rvát, šlapáním se to nepovolí. Tu gumovou podložku jsem měl taky poškozenou. Tak jsem to celé zacpal tmelem na lepení skel do auta a po vytvrzení jsem to prořízl tenkým nožem na vnějším obvodu. Drží to bez problémů už přes 2 000 Km. Celkově mám s motorem najeto 5 100 Km.
Čau lidičky,
asi jsem úplně blbej, ale opravdu patří levá klika s levým závitem na levou stranu a pravá na pravou? Když si tím tak točím v ruce tak se to povoluje.
Jak je to správně, když točím klíčem tak utahuju ve směru šlapání ( na levé doleva)?
Dík za odpověď
Zdravím lidičky,
takhle když je venku hnusně a "nedá" se jezdit jsem si řekl, že ten svůj motor promažu a ejhle vono se mě vysypalo jedno axiální ložisko, mřížka na kuličky je kdo ví kde :-D
Otázka zní: Nevíte kde koupit náhradní? Když to pošlu do servisu tak budou chtít 2litry jen za to´, že se na to kouknou.
Jediný co sem našel je greenbike a to je děs to poštovný.
Moc dík za rady.
A jak máme vědět jaké ložisko potřebuješ? Číslo nebo rozměr by se hodil:-)
No ty axialní tam jsou jen dvě stejná, tak nechápu, že nevíte jaký ložisko :-D Jinak rozměr maj cca 17.3x26x7
A ja zase nechápu jak bych to mohl vědět.
Věšteckou kouli fakt nemám.
To ložisko by mělo mít vyraženo nějaké číslo ne?
Jo to bych se tak blbě neptal, neni tam nic vyražené ani nalaserované ani tečka. Ten rozměr se nedá najít nikde, masakr. Nejspíš si to vyráběj někde sami.
http://www.zkl.cz/cs/cat/2013/srbb/61803
Třeba by to šlo nahradit
To bych tomu dal :-D já potřebuju Axiální, tady ty jak jsou na té fotce http://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
Zdravím, mám středový pohon BBS01B 250W a mám podobný problém jako zakladatel tohoto tématu. Pohon zapíná velmi sporadicky nereaguje na šlapání ani na akcelerátor ale když už naskočí tak funguje zcela normálně je možné měnit stupně asistence přidávat pomocí akcelerátoru ale jen do doby než se zastaví pak už se nerozjede. Ale zjistil jsem že když zatočím převodníkem proti směru otáčení tak potom zase naskočí. Tipuji to na problém s detekcí polohy rotoru hallovými snímači, to usuzuji podle toho že když se zatočí převodníkem v opačném směru tak se pootočí i rotor v motoru a motor se poté zase chytne. Nesetkal jste se s tím už někdo?
Áno bude to buď hallmi alebo môže byť rozpojený konektor jednej fázy motoru. To sa napríklad ľahko stane pri skladaní motoru po nejakom servise.
Při točení klikami zpět by se tedy rotor rozhodně točit neměl, je tam přece volnoběžka ne?
Volnoběžka která tomuto brání je právě mezi středovou osou na které jsou kliky a převodníkem. Takže když se zatočí klikama v opačném směru než se šlape tak se otáčí pouze středová osa, ale když se zatočí s převodníkem tak se otáčí i rotor v motoru.
Tak problém byl skutečně v konektoru jedné fáze kdy číňan "nakrimpoval" pocínovaný vodič od motoru do konektoru, cín na povrchu zoxidoval a problém byl na světě. Nevím jestli to tak dělají běžně nebo ten spoj ještě letují a u toho mého motoru na to jenom zapoměli. Každopádně jsem tyto spoje proletoval na všech fázích a je po problému.