Dobrý den,
mám horské kolo vybavené vzduchovou vidlicí Rock Shox Tora, 100 mm. Na konci loňské sezóny byla servisována v autorizovaném cykloservisu vidlic této značky. Problém - došlo k opotřebení-odskočení gufera.
Dnes jsem poprvé po zimě vyjel na zkušební jízdu, při prudkém sjezdu, v terénu - slyšitelné klepání- přímo ve vidlici nebo v hlavové trubce (?), ve hlavovém složení - vidlice jde navíc celkem ztuha, chová se skoro jako obyčejná nevzduchová na krosovém kole, třebaže je po servisu a měla být nahuštěna na požadovaný tlak - je možné, že počítali s vyšší váhou a proto jde tak ztěžka. Přední kolo jsem trochu upustil a zdálo se, že se trochu rozběhla, ale stejně nic moc. Nevím, co se děje... děkuju za komentáře, rady.
Ve vidlici můžeš mít větší tlak, ale to by jen míň a tíž pružila, ne že by šla ztuha. Ztuha může jít zpátky nahoru, ale to můžeš poladit poštelováním od želvy k zajícovi.
Píšeš, že ti vyskočilo gufero. Jestli to horní na noze (taky který jiný, že jo), tak je to nějaký divný. Mázneš občas nohy silikoňákem ? Ale i tak, pod guferem je plst napuštěná vazkým olejem, která by tohle měla obstarávat.
Jak je stará ta vidlice ? Jestli to gufero nebylo jen špatně nasazený, tak by tě taky u starší už mohlo pozdravovat.
A pak ještě hlava ? To v ní máš vůli ? (zamáčknout přední brzdu, druhou rukou obejmout hlavový a velmi jemně řidítkama dopředu a dozadu - pomáhat si loktem na druhé straně řidítek pro stejnoměrnost a citlivost) Jestli je vůle, doštelovat.
Jde o model kola z roku 2009. Gufero vyskočilo po nějak době, co jsem vlítnul s kolem do hrozné díry na polní cestě na svahu v plné rychlosti, taky jsem někdy v těžším terénu přejel kořeny - ale to by přeci tahle vidlice měla zvládat. Klepání je slyšet při sjezdech, výraznější je ještě, když brzdím.
Nejde ani tak ztuha, ale velmi málo pruží - téměř nepruží, zdá se mi, že je to mojí váhou, měla by být nahuštěna - nebo je možné, že mi přes zimu ušel vzduch?