Při takhle omezeným rozpočtu koukej nejdřív po loňských a předloňských modelech. Za stejný peníze pořídíš lepší materiál. Až když nebudou, tak snad i tohle.
A co bys doporučil z loňského roku . A tohle kolo je tak špatný
Dík za odpověď
Neříkám, že špatný, asi přiměřený ceně u aktuálních modelů (čili obchodních se na nové nabídce snaží urvat co nejvíc).
Starších jsou u obchodníků ještě haldy, je potřeba procourat e-shopy i kameňáky, něco tě určitě zaujme. V téhle kategorii je to dost jak přes kopírák a moc se toho vymyslet nedá. Spíš eliminovat úlety a vyhledávat zvlášť zajímavý slevy.
A musíš mít nové kolo? Když nemůžeš za něj dát víc, zkoušel si kouknout po nějakých "bazarových" Někdy se tam objeví a slušné kousky, chce to ale trpělivost, dá se i usmlouvat z ceny.
Tak jsem to udělal i já a jsem moc rád, že se mi to povedlo. Bude to cca rok a kolo je stále vpořádku, jen jsem si pohrál s pár drobnostma. Ale jako bál jsem se jít do bazáče..rizika zná každý..ale oplatilo se to. Byl to trek ve výbavě Deore, v hodnotě určitě 18-20tis. Byl to už starší kousek, ale naprosto vpořádku a abych řekl pravdu, čekal jsem ho v horším stavu. Když ale dorazil, tak mi bylo i blbé, že jsem prodávajícího usmlouval o ještě lepší cenu, z 9víti na 7500:)
Chce to k tomu přistupovat jak ke staršímu autu - i když stav běžného kola je mnohem průhlednější. Dobré je při nákupu počítat dejme tomu s dalšími 10% ceny na výměnu přece jenom ošlapaných dílů. A pokud nemá člověk vyloženě smůlu, nebo nepozorně nepřehlídne něco hodně domrvenýho, dá se starší trek, nebo lacinější horák bez problémů pořídit.
Trochu problém může být u drahých horáků s vidlema, nebo tlumičema, ložiskama zadních staveb. Ale když se ví, co se kupuje, ta taky v pohodě. - A nebo jako forma adrenalinu. Hop do vody a pak se uvidí... :-)
Už sem se taky dával ale moc se v tom nevyznám tak nevím
Chce to brát s rozumem a hlavně než se kolo koupí (za ně zaplatí tak si ho pořádně prohlédnout a vyzkoušet. Když prodávající odmítne, tak nechat být a kouknout po jiném. Je dobré mít zhruba alespoň základní představu o ceně nových kol a sadách dílů kterými jsou kola osazená. Na kole je docela výhoda, že poškození a větší opotřebení kola je celkem dobře poznat.
A jakou byste doporučily značku
Těch běžných a průměrně dobrých je na trhu docela dost, tak 10 a je z čeho vybírat a při troše štěstí se dají koupit za dobrý peníz i dost kvalitní kola, pokud dotyčný potřebuje rychle prodat a mít peníze. Je zbytečné ty značky vypisovat, jsou jich plné obchody.
ctm neznám, znám leda rakouský KTM a tam se těžko vejdeš pod 30 táců.
http://www.kola-onix.cz/mestska-kola/mestske...
:)
http://www.kola-onix.cz/panska-horska-kola...
☺
Jestli myslíš, že budeme za tebe prohledávat prodejny kol a vybírat ti kolo, tak toho se nejspíš nedočkáš.
Vyber si třeba 3 kola, která by se ti nějak líbila a my ti můžem říct, které je lepší a proč, ale abysme za tebe nakupovali.
Horska
http://www.kola-onix.cz/horska-kola-26/horske...
http://www.cyklocentrum.cz/kola/horska-kola...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
Krosova
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.cyklocentrum.cz/kola/krosova-kola...
Prosím o radu
Dekuji
Nejprve si vyjasni zda chceš horské nebo krosové, je to dost velký rozdíl. Rozmysli se kde, jak a kudy budeš jezdit, proč to kolo vlastně chceš. Trekové kolo je limitované kvalitou a povrchem cesty. Mimo zpevněné cesty je to spíše pro nouzový a pomalý přesun mezi pevnými cestami.
A kdybys měl vybrat jedno z horských a jedno z krasových jaka by to byla ??
A budu kupovat asi horské
Děkuji
Z treků s přimhouřením oka asi Felt.
Z horských kol pro jízdu mimo zpevněné cesty žádné.
Pro jízdu po městě možná asi Agang.
Pokud si nejsi jist, zda horské nebo krosové, tak rozumný kompromis je 29" ;-)
http://www.kola-online.cz/superior-xc-810-2013...
A s tím bych i souhlasil.
Ale 29 pokud nejsou ve slevě tak jsou docela drahe
Ještě pořád nevíme kde s tím chceš jezdit, jen silnice, nebo lesní cesty, jestli jen po městě, po rovině nebo v kopcích.
Tohle bys měl vědět.
29" kola jsou sice o nějakou korunu dražší, ale ne zase tolik a je to dobrý kompromis mezi trekem a horským pro pohodlné ježdění po silnici, ve městě i na lesních cestách.
Budu jezdit silnice , polní cesty a možná i lesem
A po rovině nebo i v kopcích?
Pokud po rovině, tak je to celkem jedno, ale pokud v kopcích, tak je vhodné mít lehčí převody a slušné brzdy.
Za sucha stačí slušné V brzdy, když bude bláto, mokrá tráva apod., je lepší mít kotoučové.
Pokud budeš moct dát o pár tisíc víc, tak pro tebe bude asi nejvhodnější 29 kolo.
Sorry, chybný odkaz (810 je 26"), správně:
http://jizdni-kola.heureka.cz/superior-jet-29...
Takový bytelnější kros...
A co tyhle
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.twinsport.cz/produkty/horska-pevna...
http://www.k-sports.cz/horska-kola/kolo-mtb...
Opravdu je pro tebe těch 10 tisíc hraniční. To se z nových kol pro jezdění mimo silnice bude slušnější kolo hůř hledat.
Ano max 10000kč
Já budu hlavně jezdit silnice a polní cesty
A myslíš, že se od tebe dovím jestli po rovině a nebo v kopcích? A kolik toho asi tak chceš najezdit za rok a jestli budeš jezdit jen za pěkného, suchého a slunečného počasí nebo chceš jezdit za každého počasí, i v zimně a třeba i dešti?
A odhadem na jezdím tak 1500 - 2000 km za rok
No to je oříšek, který si budeš muset rozlousknout a vyřešit. Pokud sedneš na nové a lepší kolo než máš, tak zjistíš, že to jede líp a snáz a pokud tě to chytne, tak ze 2 budou rázem 4 nebo i 6 tisíc a pak tohle obyčejné a spíše jen projížďkové kolo po cestě kolem řeky v nic moc kvalitě brzo odjedeš a začne všechno na něm rychle odcházet, zvlášť když k tomu občas vyjedeš na rozbitější lesní cestu a do kopců. Pak začneš rychle kolo obměňovat a vylepšovat a v celku tě to přijde o dost dráž než hned pořídit alespoň o třídu lepši kolo. Za takových 15 už bude dost dobrý na to co potřebuješ.
Tahle kola co sis vybral budou vyhovovat při nájezdu nějakých 2000 km za rok po dobrých cestách někde po rovině, ale víc se od nich čekat nedá.
Ty jsou taky levný:-)
Buď maj véčkový brzdy, nebo sedmirychlostní řazení.
A ty vecka jsou o hodně horší? ?
Dobré a pevné ne, jen se musí brzdit o trochu větší silou. Čisté mokro nemá větší vliv. Problém je ale když je na cestě bláto nebo nějaký čurbes a zahnojí se ráfky, pak je to špatné, jednak to klouže, špatně brzdí a hlavně ničí ráfky.
Problém je s levnými véčkami co jsou na těhle kolech, jsou měkké a různě se kroutí a prohýbají a tak se musí pořádně bejčit aby to brzdilo.
I za deště na cyklostezce chvíli trvá, než špalek setře vodu z ráfku a začne to brzdit rovnoměrně...
Nemyslím, na treku mám dobré pevné V brzdy a na horáku kotouče, není to nijak výrazněji poznat, jen se musí víc zabrat. I na mokru když rázněji s véčkama zabrzdím, tak je kolo hned zablokovaný a pak už klouže po mokrém asfaltu. A při jízdě z většího kopce i na suché silnici musím dávat dost pozor abych nezablokoval přední kolo.
Prodleva při brzdění véčkama proti kotoučovkám je daná pevností brzd, jejich nekroucením, pevností bowdenů (nestlačení), velikostí dosedací plochy špalků (dosedne naráz celá plocha) a tohle všechno dobromady může udělat opravdu velkou prodlevu než mají brzdy potřebný účinek.
Véčka jsou úplně v pohodě, není čeho se bát. Hlavně se nenechat zblbnout propagandou prodejců a těch co už se zblbnout nechali, že bez kotoučovek se vlastně v dnešní době neobejdeš.
V terénu (ale myslím opravdu v TERÉNU) bych se s "véčkama" bál. Protáhnout hřebenovku Beskyd plnou marastu z bahna a zbytků sněhu a pak se spustit dolů "výtahovou šachtou" se šutry a kořeny by s "véčkama" byl asi pokus o sebevraždu...
V tvém případě určitě ;)
Jinak není to moc k tématu, ale párkrát jsem to absolvoval v několikadením lijáku v létě, teploty tak 5-10°C, a můžu ti dát za pravdu, už to z Lysé nebrzdilo, a musel jsem je měnit po cestě za nové. Pokud Véčka, tak vybrat nějaké kvalitní špalky, měkčí, vozit náhradní. Mimochodem, pokud je člověk nad 75kg a vpředu má jen 160-180ku kotouč, pak v Beskydech lehce utaví desky, zakalí kotouč, zavzdušní hydrauliku, a výsledek je velmi podobný.
Když to umíš, tak neutavíš... ;-) Párkrát mi sice brzdy lehce "zvadly", takže jen zpomalovaly, ale aspoň mne ani nenapadlo zastavovat (ono to stejně nešlo) a halt jsem to prostě musel dát až dolů... :-D
A co tyhle mela by k tomu byt ještě 10% sleva.
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
Krosova
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
Doporučte horský a krosove
A jake by pro me bylo lepší jezdím hlavně silnice a polní cesty občas lesní cesty
Když už tak kolo Felt, patří mezi ty slušné značky.
Superiory moc ne, patří spíš do kategorie obchoďákových kol, nemají příliš spokojené preference.
Čau, akorát jsem si pořizoval nedávno krosové kolo, který bych využil zároveň i na downhill. Nechtěl jsem nic drahého, tak akorát do těch 10.000 jak jsi psal ty. Nakonec jsem našel docela solidní a levný eshop www.nevix.cz a můžu říct, že kolo funguje a za tu cenu fakt skvělý kauf. :-)
Tak to bych fakt chtěl vidět, krosové kolo pro downhill do 10 tisíc. To musí být něco, ale myslím, že bych na tom do lesa nevjel.
Tak ono už to " krosové kolo pro downhill" je docela "zajímavé" spojení... :-DD
http://www.bike-forum.cz/ajax/getBazaarImages...
http://www.bike-forum.cz/bazar/stranka/2.html
http://www.velokram.cz/index.php?controller...
Co tohle