Dostala se mi do ruky tabulka rozměrů žiletky, ale protože u toho nebyl obrázek s kótama a "překlad - nepřeklad" do češtiny v tabulce je pro mě dost hrozivej a nejednoznačnej, obracím se na znalejší a zkušenější.
Umíte z tohodle vyzobnout podstatné rozměry a přiřadit ke konkrétním kótám na kole ?
Já koukal k různým výrobcům a každý si to pojmenovává po svém, čert aby se v tom vyznal, co čím myslí a odkud kam to měří...
První řádek bude reálná délka sedlové trubky 51,5 cm (kóta B), která je díky slopingu menší než virtuální délka odpovídající uvedené velikosti kola 56 cm (kóta A).
Díky ! První vlaštovička :-) Já zatím na obhospodařovaných kolech výraznější sloping (kterého bych si musel všímat) neměl. Tak mě tahle souvislost nenapadla.
Bude to asi tak. Na mé žiletce mám od osy středu k objímce skutečných 560 mm a téměř rovnou štangli, to kolo z tabulky má výrazný sloping.
Druhý rozměr je horizontální trubka, předpokládám od osy trubky k ose druhé. To tabulkové kolo proti mému o cca 25 mm delší. Zas ale já mám sedlovku s ofsetem. Pak asi taky hraje roli sklon té sedlové trubky, kvůli sedlu vůči pedálům. Ufff, čert aby se v tomhle chaosu vyznal... :-)
Tak koukám, že offset vidlice bude "M", BB drop je určitě "L" a Front-Center bude "K". Ty ostatní jsou víceméně jasné.
Docela by mě zajímalo, co je ta výška rámu v rozkroku (asi něco jako výška psa v kohoutku?).
Kde má raťafák kohoutka jsem taky doteď nepobral :-))
Zeptej se Arga kde má kouhoutek :-))
http://brk.vbrne.net/news/jak-zmerit-psa/
Šmarjá, ještě mě zblbni vejškou rámu (páteře) a jeho slopingu u dobrmana... :-)
Kohoutek bych čekal tam, kde z něj něco teče, když jde svlažit patník.
:-))
Zpět k věci - poměřil jsem, že tohle kolo má proti mému o nějaké 4 cm delší rozvor, větší "předkus" předního kola i o něco delší zadní stavbu. Máš ponětí, co to dělá s chováním žiletky (kromě většího pohodlí limusíny) ? Vím právě, že sportovní kola se dělají co nejkratší. A i tohle by mělo být dost sportovní. Proto mě mate ta (relativní) rozcáplost. Ale třeba jenom já mám nějakého mimořádnějšího smrsklíka. Ještě okouknu parametry dalších kol a porovnám...
Tak teď ještě jedna spíš anketní otázečka pro zkušenější žiletkáře, protože co člověk, to jiný požadavky a jiný vkus - tabulkově i poměřením s vyhovujícím kolem mi vychází jako vhodné velikosti 54 i 56, prostě něco mezi. Preferujete spíš rám o "půl čísla" menší, nebo o těch "půl čísla" větší ? Zajímaly by mě i třebas blbý důvody.
A pak jedna podotázka - pojede bílý kolo stejně rychle jako barevný, nebo ještě rychlejc ? :-)
Menší. Protože budeš na něm lépe vypadat... :)
Dřív "jezdila" červená, dnes "jezdí" bílá. S bílou budeš rychlejší... ;-)
Add podotázka.
Závisí na směru osvěltlení a směru rychlosti kola. Pokud vektory rychlosti a šíření světelné vlny budou svírat úhel menší než PI/2, tak bílé nebo ještě lépe kovově lesklé kolo bude zrychlovat tlakem záření.
Vlna, která se odrazí od povrchu místo pohlcení předává kolu svůj impuls. Pohlcená vlna jen zvyšuje teplotu kola a ta je vyzářena všesměrově, takže kolo neurychlí.
Nejlepší rám je z leštěného hliníku. Nesmíš ovšem jezdit proti slunci.
Jasnačka. Zpředu budu kolo stínit (ať se klidně hřeje, zzezadu mě budou postrkovat i pouliční lampy. Na vektory dám bacha, mrchy mstivý...
Na tomhle už by se mohlo i stavět. je to dostatečně vědecké aby tomu ledasko uvěřil a kupoval leštěná kola a jezdil s nimi rychle při východu nebo západu slunce :-))
Jsem mezi 56 a 58. A 56 je mi spíše malé (měřím 183 a rám by měl vyhovovat lidem do 185; mám ruce jako opičák, takže obecně jezdím větší rámy než bych podle standardních tabulek měl).
njn, to jsou ty rozdílný tělesný proporce... Mám 180 a lítám mezi 54 a 56. Sp 56 má skoro o tři cenťáky delší horní rámovou,než to, co mám teď, co mi docela sedí (aspoň si myslím). Tak se kloním spíš k tý 54. ufff-ff, to je bitva...
Nerad bych se pletl, myslím, že doma mám 56. Schválně jsem kupoval menší, abych měl vzpřímenější posed. Teď to už nepotřebuju a chci poslat rámovou sadu do Světa a koupit si větší.
A kdybys chtěl, můžeš ho vyzkoušet.