Jaký nejlehčí převod má ještě smysl? teoreticky kdyby někdo měl vpředu 22 zubů a vzadu 42 zubů tak má poměr 0,52. Je takovýto převod v praxi uplatnitelný? Ne že bych si ho chtěl udělat. Ale zajímá mě jaký poměr je podle vás optimální pro nejlehčí převod. Mám v plánu 0,70.
Záleží na tom kde jezdíš. U Kolína kde je rovina nepoužiješ 24-30 jak je rok dlouhý, v Alpách na off road stoupáních s nákladem do průsmyků ti ani 22-34 nemusí stačit.
Ano, ale také hodně moc záleží jak na tom je s fyzičkou a dechem sám cyklista. Já mám na 26 horáku 22-36, většinou to docela dobře stačí, ale jsou úseky, např. z Konečné po červené, kde bych s radostí přivítal i další 4 zuby :-)
Kolik to má % stoupání z té Konečné?
Předtím jsem to nikdy nepočítal, až teď koukám, že v průměru to ukazuje solidních 24 %.
http://www.mapy.cz/s/gNeU
Problém navíc je, že to není po zpevněné cestě, ale úvozovou hliněnou cestou se zamačknutým kamenem, místy s volnými kameny a nějakými nerovnostmi.
Prý existuje pár jedinců co to dají celé.
Viděl jsem jednoho co to dal do 3/4 ale tak to byl obdivuhodný výkon. Mimo sílu to tam chce i bravůrní techniku.
Mě by tam nejspíš asi nepomohl ani převod 20-40, takovou dálku bych v tom potřebném záběru už stejně nejspíš neudejchal.
Prča je, že už k tomu zelenýmu špendlíku člověk přijíždí s jazykem na vestě, pak se musí otočit na úzké cestě o nějakých 120 a hned narazí čelem do té cestičky nahoru...
jj, až po ten zelený špendlík si člověk říká, je to sice celkem vražda, ale že jo, že to pude; pak ale ta otočka a zjistí, že to asi nepude. A nejpozději v tom dalším zlomu zjistí, že to nepude... :-D
jak zjištuješ ty procenta stoupání kopce? Předpokládám že to nepočítáš pomocí goniometrických funkcí.
převod je jedna věc ,pokud se ti začne ale stavět kolo na zadní, sebelehčí převod ti je k prdu. Na takhle lehký převody musíš mít i kolo které nejde tak jednoduše postavit na prdel.třeba něco takovýho.Na tomhle jsem schopnej vyjet i 100%
Kde je technika, tam se kolo nestaví... ;-) Ale už jsem párkrát zažil, ležíc na řídítkách, že jestli se ten kopec stopoří ještě kousek, tak si asi budu muset přesednout na řídítka... :-DD
Myslíš takhle?
Myslím že tohle bude trochu praktičtější řešení :-)
Už jsme to tady jednou řešili. Já mám na kole 22 x 34 Megarange, ale další zuby mi chybí. 42 zubů na zadní kolo bych rozhodně bral, coby horský cykloturista. V beskydských kopcích 22x34 nestačí, když je táhlý kopec trošičku stoupání, v našich Beskydech běžné, tak uvítáš každý zub navíc. Já osobně převod 22x34 používám v kopcích nejčastěji. Platí lepší špatně jet než dobře jít a v horách se chodí vedle kola špatně, noha při chůzi pořád naráží do pedálů, nepříjemné, lepší je, když jde šlapat. Škoda že na to výrobci cyklokomponentů víc nemyslí.
Si kup sram xx1 v kombinaci se Sramáckým 3tácem to bude také fungovat ikdyž píší že to je pro jednotác.aspon se nebude tolik křážit řetěz. jestli ti nestačí 42 z. na zadku tak už pak leda rozetu z pionýra:-)Nevím ale která přehazka by to zmákla.
Psal jsem že nestačí 22x34. 22x42 by asi stačilo, ale nemám. Lehčí než 22x42 by už asi smysl nemělo, protože to už bych při šlapání skoro stál na místě a patrně bych měl problém držet rovnováhu. Zatím se spokojuji s tím co mám, jen jsem přispěl do diskuze na to téma svojí zkušeností z cykloprovozu u nás v našich Beskydech, kde je to na horách samý kopec.
No, já mám po těch našich Beskydech už něco naježděno (dokonce i na těžko) a s 22x34 se toho dá zvládnout docela hodně, tak nějak skoro všechno. V drtivé většině mne "sestřelí" terén.
PS výjezd na Lysou NEPOVAŽUJI za KOPEC. ;-)
Chceš říci že na Lysou by mně mohlo stačit 24x36.
Za pár dnů dorazí další baterie tak že letos se asi pokusím o vyjetí.
Jen ještě nevím jak se dopravit pod "kopec"? horu?:-)
Před pár lety mne stačilo i 34 x 26. Ale na to už moje klouby nemají... :) Loni jsem to jel na 30 x 28 a to bylo ještě na pohodu; pokus na 34 x 28 jsem už nedával (teda já jo, ale kyčle ne), část jsem musel potupně tlačit...
S 24 x 36 a "baterií" k tomu to dáš jako malinu ;-). Jak pod kopec záleží odkud. A jestli může být i "terén" typu šotolinová cesta. ALe to už jsme tuším probírali...
Pod Lysou přespi, dobij a ráno hurá nahoru.
Problém je kam s kolem a brašnama. To bych potřeboval sebou asistenta protože ja mám fr. hole. Musím to dát v jednom dnu.
V létě pojedu vlakem z VM do Frýdlantu již ve 3:47. Nepojedu ti kripli drážni zrušili vlak pro vozičkáře který v tuto dobu jezdil.
Nemá tě kdo projednou přistrčit autem někam poblíž ? Dáš mu na mazut (to, co za vlak), on si vejletně pocourá po Beskydech a pak tě zase vezme domů.
Do synovy fabie se kolo nevleze a na střechu kvůli motoru ho nedám.
Tak že to asi bude po ose na dva dny do spacáku.
Jen nevím jak se ráno dostanu ze země na nohy:-)
Ideální by byl chrupec na lavičce:-)
A co domluvit předem chatu a zeptat se, jestli ti tam pomůžou s úklidem a vyndáním kola ? Za optání nic nedáš a troufnu si tvrdit, že nejvejš ve třetí chatě ti tohle nepatrné minimum zařídí.
Jo i to je možnost a nebo ukecám kamarády aby jeli taky:-)
Hele Bobobe, a kde vastně bydlíš? Ve kterém městě? Když chceš jet na Lysou horu, tak budeš asi někde z Beskyd, tak jak já. Já mám větší auto typu kombi a budu mít taky vozík, který docela intenzívně sháním. Mohli bychom společně vymyslet jak to zorganizovat abychom tam jeli spolu. Naložil bych Tě doma, nemám sice elektrokolo, mám horské s převodem Megarange 22x34, ale třeba bych to bez elektriky taky zvládl a kdyby ne, tak mne potkáš na cestě zpátky, tam bych kolo otočil a zase bychom jeli spolu domů. Začíná jaro, počasí se k tomu najde, tak se jenom domluvit.
Jsem z VM. Tu cestu plánuji tak na konec května do poloviny června.
Vše závisí jak na tom budu zdravotně.
Jezdím povětšinou ještě s kolegou z Rožnova, ten je bezmotráč.
Jinak se ty vozíky vyrábí v našem městě:-)
Nejezdím rychle tak že by jsi mně určitě stačil.
Já se vždy přizpůsobím tomu kdo jede bez motoru.
Jen jsem kapku hlučnější (motor) a né každému to je milé:-)
Domluvit se dá cokoliv i mimo Lysou.
Napsal jsem Ti na PM, včetně telefonního čísla kde je možno domluvit podrobnosti. Moje mailová adresa pro potřeby tohoto diskusního webu je [email protected] Otevírám nepravidelně, ale teď ji budu otevírat častěji už protože prostřednictvím této mailové adresy inzeruji zájem o koupi většího nákladního vozíku, může být i v horším stavu, dokonce i prošlá STK, opravím si.
Takže další korespondence prostřednictvím mailu.
Těším se.
mám 0,58 a stačí to. Terén mě stejně sejme a na hladkém je efektivnější jít pěšky. Taky bych už něco mohl urvat, ty síly jsou tam už kritický.