Ahoj. Jirko, nevím, jestli to tu už proběhlo, prosímtě, z čeho a jak máš vyrobenou tu masku? Pokud to není tajemství... Někde v diskuzi jsem četl, že by snad měla být protipylová i protiprachová,.., nemáš tak snížený přísun objemu vzduchu? Ptám se kvůli tomu, že mě mnohdy v tomto směru kamiony apod. pěkně štvou, na silnici se těm exhalátům prostě nevyhnu. Případně další náměty na takovou masku? Co jsem koupil všechny možné nákrčníky, tubusy, atd., z jakýchkoliv materiálů, není to prostě ono... Dík
http://respro.com/ Techno je docela "hustá", dýchání vcelku stěžuje, musím jezdit pomaleji. Ale je to také maska s nejvíce filty, takže s jinou by to mělo být příjemnější. Mám dvě velikosti, M je mi malé, mohu poslat dál za nějaký rozumný bakšiš (měl jsem ji na nose asi 3x).
Občas ji nosím i do zahulených klubů, když tam hrajou pankáči a vzduch je možné krájet.
Já mám od Respra model Cinqro, byli k ní dva filtry. Jezdím s ní celou zimu. Přes ten HEPA filtr se dýchá trochu snáze, s tím DACC trochu hůře. Ale jezdit kvůli tomu pomaleji nemusím, při stejném výkonu musím jen o trošku víc dýchat, takže kromě úplného maxima mě to neomezuje.
Proti čmoudu z aut je to super, taktéž proti studenému vzduchu.
Vidím jen pár nevýhody těhle masek. Jak je nad deset stupňů a svítí slunko, jezdit v tom nemohu, strašně se mi potí obličej. Přijde mi, že životnost filtru u mně není daná zašpiněním od znečištění ovzduší, ale zašpiněním od vlastní kůže a potu. I když filtr pravidelně proplachuju v horké vodě, po čase smrdí. Jako další nevýhodu vidím to, že mi v masce na klasickém kole strašně teče z nosu, takže ji musím na každém druhém semaforu sundavat, abych se vysmrkal. Na lehokole mi v masce naštěstí z nosu tolik neteče a stačí ji sundat jednou za hodinu.
Jelikož jezdím s maskou v zimě, kdy mám tlusté rukavice, neumím masku nandat jednou rukou a tudíž vždy musím zastavit. Co vím, tak Jirka, který ji nosí i v teplejším počasí, má manipulaci jednou rukou zmáknutou. Takže s paskou zvládá pít aniž by musel zastavovat.
Na ježdění po Praze v zimě na lehokole je ta maska skvělá.
Jak tu psali přede mnou, vyrábí je firma Respro. Viděl jsem na netu i levnější napodobeniny, ale už z fotky to nepůsobilo důvěryhodně a když jde o ochranu zdraví...
Dlouho jsem jezdil s maskou Sportsta. Má odlehčené boky, je prodyšnější a lehčí. Kvůli pylům jsem v ní jezdil i v největších vedrech a nijak nesnesitelné mi to nepřišlo. Jasně že je víc horko na ksicht než bez ní, ale nijak hrozně.
Sportsta má podle mě nejlepší ventily. Jednak na lehkost výdechu vzduhu - jak jsou otevřené směrem dozadu, při velkých rychlostech bych skoro řekl, že to použitý vzduch vysává z masky samo. Přitom se zavíraji při začátku nádechu svižně a důkladně.
Částicový hepa filtr filtruje i ten nejslaběji viditelný bordel fakt důkladně. Když tě na prašné cestě předjede tatrovka a je za ní takový ten oblak prachu jak při dakarské rally, klidně se můžeš zhluboka nadechnout. Ucítíš nosem slabounký zápach prachu/písku, ale necítíš v puse takovou tu pachuť a nic tě nedusí. Pyly to taky zastavuje velmi důkladně. Z dieselového dýmu to zachytí tu částicovou složku, takže furt cítíš nosme smrad, ale nedělá takový ten dusivý reflex.
Co do lehkosti nádechu bych řekl, že ten hepa filtr skoro necítím. Má velmi malý odpor a až když se blížím svému maximu začínám masku cítit jako slabý přidaný odpor v dechu. Kdybych to měl nějak subjektivně odhadnout, řekl bych, že úsilí na nádech je tak cca o 5-10% větší než bez ní. Ve výdechu je rozdíl nula.
Pak mám vyzkoušenou masku Nitesight. Lákal mě reflexní povrch a chtěl jsem zkusit městský filtr (ACC - aktivní uhlí) proti právě těm smradům z aut. Tahle maska je plná neoprenová, nemá to odvětrání na bocích, takže v zimě je v ní o chlup lépe, v létě o něco hůře.
POWA ventily na téhle masce mě vyhovovaly méně. V masce musí být slabý přetlak, aby se otevřely, trošku je jejich odpor cítit při výdechu. Zavírají se ale dobře.
ACC filtr sice opravdu tlumil smrady z aut, ale má větší odpor v dechu než ten částicový.
A já když jsem tady v sekci lehokola viděl nějakou fotku od tebe, tak jsem si myslel, že to je http://www.trainingmask.com/. A ono je to proti prachu :).
Zajímavé informace, člověk se pořád učí.
Pokud bych měl doporučit někomu první masku pro prašné cesty a kouřivé náklaďáky, doporučil bych začít tou Sportsta. Je přímo myšlená pro sporty, ze všech masek má nejmenší vliv na to jak jedeš a jak se u toho cítíš a při tom filtruje nečistoty velmi dobře.
Díky za tip, za chvíli začnou kvést žluté sračky.
Na žluté sračky to stačí a na jak dlouho? A jak chránit oči? Nemám astma jen rýmu, ale stejně mne to velice zajímá.
Maska sahá na nose poměrně vysoko a s některými typy brýlí se může obtížně kombinovat. Ale když máš vhodné brýle, sednou si mezi masku a brýle pěkně a i když nemáš oči hermeticky uzavřené (to by se asi i dost mlžilo), nefouká ti do nich jinde než na bocích zezadu. Já měl vždycky větší problém s dechem než s očima, ale přijde mi, že i na ty oči to takhle trochu funguje.
Oči mi nevadí, navíc používám dioptrické brýle. Jak dlouho vydrží sportsta nevím, zatím ji nemám. Mám Techno, hlavně na těžké zimní smogy, kdy nemůžu na ulici vůbec dýchyt. Ta sice pobere vše, ale jezdí se s ní špatně, procedit vzduch dovnitř je docela dřina.
Super, chlapi, to je vončo, díky za tipy, a objednávali jste u výrobce nebo na ebayátorodealextremátorech? Předpokládám, že ten filtr nebude doživotní ...
Já kupoval přímo od výrobce, protože když jsem to poprvé sháněl, ostatní co měli nižší ceny zas měli nějaké poštovné do ČR co to zhoršovalo. Výrobce to má rovnou v ceně (aspoň posledně měl).
Výdrž filtru mě vycházela tak měsíc až dva při každodenním ježdění v Brně, cca 400 - 800 km. Podle toho, jak špinavý musí být abych se dokopal ho vyměnit. Sada dvou je asi za pětikilo, takže nějak extra levné to není. No ale s touhle maskou můžu jezdit v pylové sezóně aniž bych žral dva prášky denně, dokonce nepotřebuju žádné. Takže i když ji na rozdíl od prášků pojišťovny neplatí, volím masku. 250Kč měsíčně příplatek za neomezené ježdění mi přijde rozumný.