http://www.cyklosport-pitstop.cz/detail-566074...
takže to jde? tak to je bomba. Ale ještě je otázka jak velký kazety se tam vejdou. 10 stupnová kazeta se tam vejde?
Bude z tebe sběratel převodů ? Aby ses pak v těch "čtvrtkvaltech" a "půlkvaltech" a dublovaných kvaltech vůbec vyznal (tuším, že na desítkovou kazetu dělávali i snad osmikvaltovou nábu. A to všechno zkombinovat s trojpřevodníkem... :-)
Nic proti, ale abys to fakt využil.
vpředu budu mít jen jednotalíř. kvůli středovýmu motoru.
Na elektrokole se řadí méně, protože ti pomáhá motor, ty nepotřebuješ 63 převodů. ale rozsah, tedy pastorky např. 11-34/42. Zvaž terén ve kterém budeš převážně jezdit a podle toho vol počet zubů na převodníku. Klidně vystačíš se sedmikolečkem.
motor budu používat jen do kopců. 7-10 převodů je málo. potřebuju extra lehký převod pro motor na prudké kopce. A pak spoustu těžších převodů pro běžné ježdění po rovinkách bez motoru.
Nevim,jak je to u jinych vicerchlostnich naboju,ale u Sram Dual Drive je jasne v manualu napsano, ze tento naboj nesmi byt pouzivan pro motorvy pohon ci tandemove kolo. Naboj by zrejme takovou zatez nevydrzel a odporoucel by se mechanicky uvnitr.
Ale jinak ja mam na lezacich Sram Dual Drive 3x9 a jeste vpredu trojtac a krizeni prevodu ci jejich duplicitu jsem nikdy neresil.Proste si s libovuli zaradim jakoukoli kombinaci pro danou prilezitost a potrebu,mam jich jiz par takovych typickych natipovano v podvedomi a uzivam s radosti z jizdy a moznosti neprebernych kombinaci a moznosti kdekoli za jakychkoli podminek a tak jsem si za ty rok zvykl, ze si to davam na vsechna kola a jiz nikdy jinak.:-)
nejspíš to souvisí s tím, že řadit na náboji se nesmí v tahu. Tzn jezdec musí na mžik přestat šlapat když chce přeřadit. U motoru by byl problém. Ale dalo by se to řešit tak že bych řadil normálně na kazetě. A tu převodovku v náboji bych používal jen když motor neběží. Tzn podřadit pod kopcem a pak to řešit jen kazetou.
Do jak prudkých kopců chceš jezdit?
normální kopce co vyjede každý auto. Ale pro rekreačního cyklistu je to příliš prudké na to aby se to dalo vyjet.
U nás je nějaký kopec, co nevyjede rekreační cyklista ? Sem s ním, rád se pojedu rekreovat ! :-)
konkrétně myslím třeba tento.
https://www.mapy.cz/letecka?planovani-trasy&...
Vždyť to má v průměru jenom 12% a délku 400m.
To je nic-moc kopec.
ale vyjede to jen silně trenovaný jedinec a i tak se nadře jako prase.
Bože, já se pýřím... Cože to jsem ? Brácha, pamatuješ na ten krpál u Rychnova, když jsme vůbec poprvé vyjeli do kopců ? Nadřeli jsme se sice jako ty prasata, ale i když jsme byli úplně vykyslí televizní povaleči, přesto jsme už byli silně trénovaní jedinci :-)))
Tetelím se blahem a srdíčko mi poskakuje radostí při zjištění co že jsem to byl :-)
Myslel jsem, že pro představu uvedeš dva, tři kopce a ne takhle nic neříkající údaj.
sebelehčí převod ti je k prdu ,pokud se ti začne stavět kolo na zadní tak jsi dojel. na hodně prudký kopce musíš mít i kolo.
Přendá baterie do košíku na řídítkách a vyšplhá po stěně :-)
http://www.cyklosport-pitstop.cz/detail-567733...
jde :-) na jednom lehokole mám 72 převodů...trojtác, osmikolečko a 3 rychlostní nábu.
Taky pěkný. Využil si je někdy opravdu prakticky? Už jsi někdy zkoušel postupně řadit po jednom nahoru a pak zase dolů? :-)
Kandidoval´s už na poslance?
Když máš možnost ...
To je podobný?
Hádej, můžeš třikrát!
Netuším, těžko můžu porovnávat, já mám jen 27 kvaltů a kandidoval jsem jen na ředitele domu.
Na náčelníka? A byl jsi pomalovanej (jako správnej indián)?
Já mám to samé a opravdu jsem to využil, aspoň co se týče rozsahu. Na rychlé straně bych na přišlapávání ve sjezdech využil i větší převod. Naopak na úplně nejlehčí jsem jel jen párkrát - většinou kvůli něčemu jinému než jen sklon cesty (sníh, dítě na tyči, větší náklad v brašnách, ...).
Řadit po jednom je nesmysl, to si nejde pamatovat jak to přesně je za sebou. Ty překryvy jsou tam k tomu, aby člověk nemusel na následující převod řadit třema věcma zaráz.
Já chápu, že je dobré mít lehké převody, tomu rozumím. Sám je mám rád. Třeba na treku bych asi využil i lehčí převody, ale jen opravdu na pár cestách a úsecích a ne nijak moc. Nejlehčí mám 22 - 34 a vím jistě, že víc než 20 - 36 bych určitě nevyužil, protože už teď na některých úsecích mám problém abych se nepřeklopil na krofky.
Proto mě nenapadá důvod proč kombinovat převody tak aby byly lehčí než nějakých 22-36.
´Dokopec´ je ´dokopec´, ale stav vozovky tě omezí (zbrzdí) také dost podstatně
To sice ano, ale ještě jsem nepotkal úsek, kde by na rovině bylo potřeba mít lehčí převod než 22-30 i když k tomu bude foukat dost silný protivítr a že vymetu taky kde jakou pěšinu.
Špatně? jsem to napsal. Myslel jsem rozbitou silnici vzhůru. Tam musíš pomalejš než pomalu ...
8-)
No vždyť jo. Já mám nejlehčí převod 28/32 x 0.7 převodovku, což dává podobný převod jako 22/34 bez převodovky, pokud bych drze předpokládal stejný průměr kola (já mám 26").
Tak to jo, já to nijak nepřepočítával, jen jsem z toho počtu kvaltů a jak to bylo napsané myslel, že chce mít ještě mnohem lehčí převody než těch 22-36.
Ještě nevím jestli mám opravdu zvolit ten vícerychlostní náboj v kombinaci s 9ti rychlostní kazetou. Nebo zvolit jen 10ti stupnovou kazetu 42z až 11z bez vícestupnového náboje. vpředu bude jen jednotalíř. defaultně je tam asi 46 zubů. Ale můžu si koupit i 34zub. Potřebuju aby to kolo mělo lehký převod pro středový motor do prudkých kopců a zároven aby mělo další stupně, se kterýma se dá normálně jezdit bez motoru na šlapání.
Pokud se nepletu, tak kupuješ BBS-02, zkušenosti si přečti zde:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
a aplikuj to na své potřeby - nepíšeš jaký máš průměr kola - spočítej se potřebné, mají i talíře 43 a 48 zubů a mám dojem, že kdosi nabízí i 51 z.
ale asi vezmu 29'' čert vem že to bude o trošku těžší. Mám 185cm takže bude 29'' asi lepší.
Nezvažoval´s možnost 27,5"?
A 28" ?
Jen mimochodem - průměr kola ti ovlivňuje jízdní vlastnosti kola - průjezdnost, točení a.p.
http://www.cyklopoint.cz/29-26-nebo-27-5/
podle tělesné výšky pak volíš velikost rámu
http://www.cyklopoint.cz/tabulky-velikosti/
Dovol trochu provokativní otázku: jaké kolo máš teď?
Ještě bych se chtěl zeptat na tento 3rychlostní náboj pro kazetu. http://www.sturmey-archer.com/en/products... je tam psaný že je to kompatibilní s 8 i 9 kazetou. Ale je tam taky psaný že je to kompatibilní s 11 až 34 zubovýma kolečkama. (• Compatible with 11 to 34 teeth sprocket) to znamnená že kdyby tam byla kazeta s největším kolečkem 36 zubů, tak by to nešlo?
Udávané rozsahy znamenají, kde to bude zaručeně fungovat. 36z zkusit můžeš, ale pak si nemůžeš stěžovat ;-)
ale zamysli se nad tím jako technik. Může to teoreticky nefungovat?
Fungovat to bude. Jenom by při větším pastorku, než je uvedeno, mohla na převodovku působit větší síla a může se tak poškodit.
Pokud je tam ořech na Shimano 8/9, půjde tam i 10.
proč myslíš, že tam půjde i 10 kolečko? možná už se tam nevejde.
Kolega si koupil bafanga střed 350W, vrazil tam 9 kolco a nyní naříká že tam měl dát jen 7. Řetěz se tak značně kříží.
U jednotácu je míň kolec vzadu jen k výhodě.
http://www.akumo.cz/elektrokola-se-stredovym...
tady prodávají elektrokola se středovým pohonem a mají 9 kazetu všechny. Takže to asi problém nebude.
Praxe je ale jiná, to že někdo něco prodává neznamená že tam není problém.
Prodejci je u zadele jak často budeš měnit řetěz zničený nadměrným křížením.
O padání řetězu ani nemluvě, proč si asi mysliš že si to spousta těch co to koupili upravuje?
Mám taky středový pohon a mám dva funkční převodníky a i u mně je to křížení na 9 kolečku moc.
a tos sehnal jak?
Foto není moje, já mám cyclone.
To co vidíš je úprava ve smyslu adapteru na který si poté můžeš namontovat běžný převodník dle tvých potřeb.
To černé nahoře je vodítko řetězu proti padání při značném křížení.
Do cyclone bych nešel. Má jen 36V. Což je zásadní nevýhoda.
A v čem je podle tebe ta nevýhoda?
1)Já vidím jen výhody, menší váha, menší rozměr, nižší cena.
2)cyclone je samozřejmě i na 24V, 36V a 48V i 72V
1) čím vyšší napětí tím lepší. Protože na konkrétní výkon (součin otáček a točivého momentu) při vyšším napětí stačí menší proud. Menší proud znamená menší ztráty. Tzn větší účinnost přeměny energie z baterie na mechanickou práci. Více práce méně tepla.
2) ale středový motory mají jen 36V ne?
Ne středové motory cyclone mají takové napětí jaké jsem psal.
Na to abych měl 750W výkon nepotřebuji 48V.
Zvýšil bych tím jednak váhu a jednak objem, taky bych daleko více zatížil peněženku.
Pro mně jsou to jen negativa a ty menší ztráty by je nevyvážily.
Na silnější motory od 750W výše je ovšem 48V nutnost.
Kdo na to má ať si pořídí co je libo ale standard je 36V do výkonu 750W.
Ještě dodám že bafang 750W potřebuje 48V na odběr 25A mně na ten samý výkon stačí 36V a odběr 20A. Tak že můj motor má větší účinost než bafang. Dále má lepší využití díky dvojpřevodníku.
těch 25A psaných je maximální možný odběr na který je dimenzovaná ŘJ. To neznamená že když jedeš do kopca s výkonem 750W tak to žere 25A. Ve skutečnosti to bude mnohem míň pokud je nestaven lehký převod.
No čím pak to měříš? Já na to mám cycleanalyst a tím moc dobře vidím jaké to má odběry výkony a spotřebu.
Tak že mně na totéž stačí 20A při 36V.
V prudkém kopci ani lehké převody výkon motoru nesníží.
Ostatně pokud by jsi tam zařadil těžký převod tak to motor neutáhne a řj. to vypne.
Jedinou výhodu máš že můžeš šlapat a tak motoru dost pomůžeš:-) Já již šlapat nemůžu a tak musím využívat plného výkonu.
Pokud si pořídíš cycleanalyst a dodáš pak nějaká data můžeme pokračovat v debatě.
Papírové údaje a teorie se totiž značně liší oproti praxi.
lehký převod v kopci znamnená, že motor se bude točit rychleji, což znamená, že do motoru poteče menší proud.
Teorie, skutečnost vypadá jinak. Samozřejmě taky záleží jaký je to kopec, on je dost rozdíl když jedeš do 6% stoupání a nebo do 12% a více.
To je motor v plné zátěži a teče tam maximální proud.
odlehčit už většinou není kam:-)
Problém by snad být neměl. Pokud se podaří vybrat devítikolečko, kde vyhovuje těch sedm "prostředních" převodů, tak využívat standardně je bez křížení. A ty krajní dva (nebo využívat sedm dolních a ty dva lehké mít navíc) mít do rezervy pro extra případy. Pak na chvilku křížení zas tolik nevadí.