Zdravím Vás, který akumulátor by jste si vybrali Vy a proč? Sám do toho kromě vyšší kapacity toho jednoho nevidím.:-)
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/355...
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Akumulátor Li-ion Samsung 36V, 17,4 Ah Kinte + 2A nabíječka.
Z důvodů nejvyšší možné zatížitelnosti oproti těm dvěma (20A nom. 40A špička na pár sekund).
Psal jsem jim dnes dotaz zda budou vyrábět i s 30A nom., jelikož linergy má ty samé články a udává nom. 30A.
Zatím Šikula ještě neodpověděl.
Mám aku Kinte ve verzi 48v/11,6 Ah. Po pár dnech závada na spínači, který zůstal v zapnuté poloze a nefunkční nabíjení USB. Baterka jinak fungovala. Po dohodě s prodejcem el. kola Michal zajištěn servis přes e-pohony Šikula a do týdne přišla opravená. Měřená kapacita při provozu 9,9 Ah. To ale nic neznamená, protože nabíjení i vybíjení bylo při teplotě cca 12°C, kdy baterka pojme a dává cca 90% kapacity. Kde to vyrábí a jestli je v tom origo Samsung nevím, servis však, zdá se, funfuje.
Toť má zkušenost, jinak nevím, co ti poradit. Nepíšeš nic o tom, co ta baterka má vlastně živit...
Zdravím, právě se rozhoduju mezi touto baterií (Samsung Kinte 48V/11,6 Ah) a baterií EVBIKE 48V/9,9 Ah pro motor 8FUN 750W. Je mezi nimi víc jak 3000 kč rozdíl a chtěl bych se zeptat jestli se mi vyplatí investovat raději do toho Samsungu. Chtěl bych dojez po rovině s příšlapem tak 130 km a nevím jestli je to vůbec reálné při mé váze 110 kg a výšce 190 cm. Je mi jasné, že v kopcích to bude jinak.
Mám elektrokolo a po rovině jezdím s vypnutou asistenci >> dojezd podle mých sil (190 cm/98 kg).
Není větší duchařina, než prognózovat dojezd. Teorie praví (Kanadský server), že s asistencí pouze v malých a krátkých kopcích spotřebuješ cca 5-8 Wh/km, s trvalou asistencí i po rovině 9-12 Wh/km.
Ta větší baterka má zásobu energie:
48 V x 11,6 Ah = 556,8 Wh
při trvalé asistenci a průměrné spotřebě cca 10 Wh/km ti tedy vystačí na 55,68 km.
Teorie praví, že středové motory pracují v příznivějších otáčkách a jsou na tom lépe a ujede se na nich cca o 1/3 více, to vše při teoretické váze jezdce 75 kg, každých dalších 10kg ubírá 5-10% dojezdu. Zkušenosti se silnějšími motory navíc praví, že mají větší měrnou spotřebu než základ = 250W.
Řešil jsem stejný problém na Fun 750W. Volil jsem 48/11,6Ah. Při váze 98 Kg v mírně kopcovitém terénu ta spotřeba vychází někde kolem těch 5-7 Wh/Km. Je to opravdu na " snížení kopců", po rovině max.okamžitá přípomoc cca 50-80W, spotřebovanou na vyšší váhu e-kola. Pokud chceš jezdit 130 Km, tak jsi určitě zdatnější hoby cyklista. Jinak budeš mít stejně problém s únavou v sedle, zády a pod... Důležité je také používat asistenci motoru citlivě, na správné převodové stupně a vyvarovat se proudovým špičkám v přípomoci. Já používám vypínač motoru při řazení, rozjezdech a v případě, že nechci na těžší převody zapínat přípomoc motoru. Úspory jsou zde značné. Jinak v terénu samozřejmě spotřeba cca 10Wh/Km a víc.
Díky za názory, aspoň v tom začínám mít jasněji. Je fakt, že toho ujedu bez motoru zatím celkem dost. Klasické vyjížďky dávám kolem těxh 70 km. Ale roky přibývají a sil ubývá...:-) proto mě zajímá jestli s tím dám i takovou tu svou hranici co jezdím na těch 130 km...Samozřejmě počítám s tím, že motor bych využil až by šlo do tuhého. V terénu jezdím mnohem kratší úseky 30-40 km, to by snad středový pohon zvládl. No praxe ukáže...
Zeptal bych se na ten vypínač motoru,jak píšeš-jelikož z důvodu hydraulických brzd nepoužiji dodávanou páčku brzd s odpojovačem motoru,tak bych chtěl místo ní použít nějaký manuální vypínač,kterým bych mohl v případě potřeby rychle odpojit motor,dělá se něco takového,co by se dalo šikovně přidělat na řidítka,aby to bylo hned po ruce?
Prostě abych nemusel vždycky tlačítkem "On/Off" vypínat celý systém,nebo přepínat na "nulovou přípomoc",ale jen tam dát místo toho brzdového odpojovače mechanický spínač,co by byl hned po ruce a umožnil v případě potřeby rychle odpojit a pak zase připojit motor.
Na středový Bafang je vypínání zbytečné. Nemá to tempomat,takže přestaneš šlapat,nebo sundáš prst z plynu.
No já spíš myslel využít ten konektor na odpojovací páčky tak, že bych měl na řídítkách možnost rychle vypnout/zapnout motor,aniž bych musel buď vypnout celý systém,nebo přepínat na "nulovou přípomoc",prostě abych šetřil elektřinu,když pomoc motoru zrovna nepotřebuju,resp.je zrovna rovinka,tak chci dál šlapat,ale jen svou vlastní silou,bez motoru,nemusel ale dát "nulovou přípomoc",jen prostě na chvíli vypnout jedním spínačem motor a pak když zase potřebuji pomoc,tak tím samým spínačem motor zase zapnout:-)
Tak to nefunguje, tím spínačem lze jen vypnout.
Zapnout to stejně musíš zase na ovládači.
Na rozdíl od toho pedelec funguje tak že nešlapeš = motor je vypnutý, začneš šlapat = motor se zapne.
No právě to myslím,jedu v režimu"pedelec",takže mi motor pomáhá furt,i když jedu zrovna po rovince,nebo z mírnýho kopečka,výpomoc nepotřebuju a chtěl bych šlapat jen"za svý".Pak je přede mnou kopec,takže bych přípomoc zase chtěl aktivovat.Proto se ptám,protože jsem měl možnost vyzkoušet jen kolo s Boschem,tam jsem buď musel navolit"nulovou přípomoc",nebo to celý vypnout.Tak mě zajímalo,jestli u Bafangu když jedu v režimu"pedelec",tak jestli lze jedním tlačítkem přípomoc motoru vypnout a pak zase při jízdě do kopce zapnout.Prostě aktivovat motor jen když potřebuju pomoc,a když už to"utáhnu sám",tak ho moci zase vypnout.Tam co jezdím,se střídají kopečky,kopce a rovinky docela v rychlém sledu,tak abych nemusel furt složitě přepínat..:-)
Ne, tak tohle nejde, k tomu máš přislušné ovládání a to buď na páčku a nebo na přípomoc.
Žádné vypnu a zapnu navíc připojit nelze ono není ani kam.
Jasně,myslel jsem si to...Objednal jsem si k tomu otočný plyn,přijde mi to lepší než držet celý kopec prst na páčce:-)To mě jen napadlo využít ten brzdový odpojovač,ale jak chápu,tak ten umí motor jen vypnout,zapnout se pak musí ovládačem?
Ano to by šlo. Pokud nezapojíš brzdové páky s odpojovači,můžeš ten kabel použít s vypínačem jako odpojovač. (s tím,že to v podstatě zničíš)
Zničím co? Ten kabel,který stejně nevyužiju,dal bych tam místo páčky rozpojovací tlačítko?Nebo se zničí ještě něco jiného?
Tím,že dáš místo páčky to tlačítko to tzv. zničíš. Ale jistě to jde případně napojit zpět. Je to řešení. Jdi do toho,toužíš li po tom.Akorát,že ta úspora elektřiny při vypnutém systému a vypnutí tlačítkem(páčkou) není stejná. Když vypneš komplet systém tak je odběr nula,ale pokud je tzv. vypnuto páčkou,tlačítkem proud jde do řj. pořád. I když malý
Je přece úplně jedno kterým tlačítkem to vypneš. Tak jak tak to musíš stejně zapnout jako by jsi právě vyjížděl z garáže.
K čenu tedy přidávat další tlačítko pro to samé co dělá tlačítko původní?
Brzdové vypínače jsou k tomu aby jsi nebrzdil do záběru motoru. Pokud nepřestaneš šlapat tak i přes intenzivní brzdění pojede motor proti brzdě.
Tohle si ráději přeber a né nějaké zbytečné vypínací tlačítko.
Jasně,díky za info:-)Jo,to jsem celej já,ještě to nemám a už se to snažím zkoumat:-)jasně že jestli je tam možnost rychlého vypnutí a zapnutí pohonu,aniž bych se musel proklikávat přes všechny stupně přípomoci,nebo to celé vypínat a pak zase zapínat,tak je nesmysl tam přidávat další tlačítko.Myslel jsem že ten brzdovej odpojovač jen krátkodobě odpojí motor po dobu zmáčknutí brzdy,abych logicky nebrzdil ještě i výkon motoru.A po uvolnění brzdy se motor opět aktivuje.A tuto vlastnost jsem chtěl používat pro krátkodobé manuální odpojení motoru v úsecích,kde chci šlapat sám,bez motoru.Protože pokud je jiná možnost jen vypnutí celého systému,tak si nejsem jistý,jestli neustálým vypínáním celého systému v něm něco časem neodejde,tak jako asi není dobré vypínat počítač na pár minut,když jdu na W.C.:-)
Záleží jak to budeš používat. Jako pedelek je to jedno. Prostě to tlačítkem odpojíš a nefunguje to. Pokud by jsi měl tempomat,ten se deaktivuje. Ale pokud by jsi jezdil na plyn a zaaretoval plynovou páčku mechanicky,tak by při brždění motor nešel a při povolení zase šel.
Jo ale aktivuješ ho buď pedelecem a nebo páčkou.
Po přerušení brzdění se sám motor nemůže aktivovat jelikož z nuly by jsi měl páčku naplno a to by mohlo dopadnou velmi špatně.
Jak nemůže? Když jedu na plyn,tak přibrzdím,motor se vypne a když brzdu povolím,zase se zapne.
Tak to ti teda funguje špatně.
Já jsem měl u svého 2kW motoru páčky s vypínačem motoru. Plynovou páčku jsem měl na gumičce naplno. Zabrzdil li jsem, motor se vypnul a po povolení brzdy byl stále vypnuty. Řj. vyhodnotila plynovou rukojěť naplno a nedovolila znovu zapnutí motoru.
Kdyby ano tak tě to z toho kola sundá protože by to šlo do plného záběru.
Napřed jsem musel plynovku dát na nulu a teprvé potom naskočil motor po přidání plynu.
Obdobné je to u pedelcu kde nejedeš na "palec", po ukončení brzdění dokud nezačneš šlapat motor nejede.
Magic1000
Jo je to možné jelikož u řj. magic doporučují v tomto směru nejakou změnu zapojení.
"Při použití s jednotkou Magic je třeba provést úpravu zapojení."
Stánky ŠIKULY.
Nevím co mají na mysli, řj. magic neznám:-)
Magic:
stisknutí brzdové páky u ŘJ 50 Magoc znuluje ŘJ včetně nastavení tempomatu. Chci-li pokračovat tak ho musím znovu nastavit, nemělo by přece logiku, aby po zabrzdění se mi kolo samo rozjelo.
BobBob:
doporučená úprava kabeláže spočívá ve využití volného červeného tlačítkového vypínače na "Plynové páčce s indikací" k odpojování napájení snímače PAS. Buď jedu bez asistence, nebo je ovládání pouze plynem a mohu využít tempomat. Ten samozřejmě funguje i s PAS.
Tohle mě taky zajímalo. Dnes jsem zrovna nad tím přemýšlel když jsem jel na kole a měl jsem vítr v zádech. To se šlape na pohodu a není třeba ždímat baterku. Nestačí v těchto případech jednoduše vypnout spínač na baterii a když zase chci aby mi motor pomáhal tak zase tento spínač zapnout?
Pánové napajení řj. a displeje je v řádech mA tak neblbněte s tím vypináním.
Nic tim neušetříte a jen si komplikujete život:-)
Chcete li ušetřit energii více se zapřete do pedálu a využívejte menší stupeň přípomoci.
A nebo to řešte další baterií:-)
Použil jsem nepotřebnou páčku, která mi zůstala po přesmykovači. spínač jsem demontoval z dodaných páček brzd. Brzdy mi zůstaly totiž původní. Vypínač používám při okamžité potřebě odpojení motoru, jako spojku. Při řazení převodů. Motor totiž zabral většinou dřív, než se dokončilo řazení. Dále v terénu, kdy nechci záběr motoru, který by mě mohl rozhodil rovnováhu. V bahně nebo kaluži není potřeba, aby mi motor zrychlil a já měl bláto všude. Také při rozjezdech nepotřebuji proudové špičky. Ten smysl není ani tak v okamžitém rozpojení, ale v dočasném nesepnutí výkonu motoru, kdy chci krátkodobě jen šlapat. Na digit. ovladači C965 mám přeprogramované všechny přípomoci 0-1-2-3, kde i 0 asistuje a tak motor ani přes nulu nevypnu. Proto mi tohle řešení vyhovuje.
Jednoznačně Samsung Kinte 48V/11,6 Ah. 9Ah EV-bike se hodí tak k verzím 250-350W. Má pouze 15A nominál odběr a tuším 25A max. Ale záleží na provozu. Pokud se ovšem bude ždímat,tak značně utrpí životnost. Je škoda,že se nedělá silnější aku do rámu s vlastním univerzálním uchycením (tedy ne na šrouby lahve)
Tady někdo nečte Vysočino. Nebyla řeč o tempomatu a vynulování ,odpojení motoru při stisku páčky brzdy,ale o stisknutém plynu (třeba naplno) a zároven stisknuté páčce plynu. Tam se motor odpojí,ale po vrácení páčky brzdy zpět se zase rozběhne. A jelikož středový Bafang nemá tempomat,tak by mě zajímalo co se tam stane.
Chceš tím říci že zabrzdíš na 0 rychlost a plyn máš stále naplno, pustíš brzdovou páčku a motor vyrazí na plné pecky?
Tak u jinych řj to takto nefunguje.
Ale čtu, jen jsem výslovně nenapsal. že se také nuluje nastavení plynu - to abys mne mohl pokárat. :-(
Projel jsem se ev-bike jen zkušebně a nezkoušel všelijaké finty, ale ř.j. se chovala obdobně jako 50 Magic - tedy po stisknutí brzd se nulovala, včetně nastavení plynu. Co by se stalo pokud bych plyn podržel, tak to jsem nezkoušel, ale předpokládám, že by se kolo hned rozjelo podle aktuálního nastavení plynu - proč ne? Reakční časy na jakoukoliv činnost jsou prakticky nulové, proto nejsou spínače na brzdách prakticky nutné.
Smysl tohoto manévru mi trochu uniká, pokud ovšem nechceš jezdit trial s elektrokolem a skákat např. ze sudu na sud - tedy kolo si na brzdách nejprve správně nasměrovat a vybalancovat a pak s plným výkonem odskočit. :-)
To není o smyslu. Prostě je to tak. Samozřejmě,že tak nejezdím. Smysl to dává pouze u Bafangu střeďáku,pokud ho někdo chce používat jako moped. Není tam tempomat,takže pokud nechci 20km tisknout plyn a mít otlačený prst,můžu plyn mechanicky zaaretovat a používat brzdu jako vypínač pohonu,případně místo páčky dát spínač. Samozřejmě,že to není bezpečné.Spadnu z kola a kolo pojede někde samo do pole :-) Ale tlačítko temponatu je totéž.Ještě je možnost mít vypínač plynu jako na plochodrážní motorce :-))