Ahoj,tak už jsem si objednal Bafang BBS-2 750W s baterkou 48V/11,6Ah (dávají je místo té 10,4Ah): http://www.kolazhradce.cz/e-shop/prestavba-na... (tady mi přišla dobrá cena za oboje najednou:-)
Ale chci se zeptat ohledně řetězu-jaké jsou nejodolnější řetězy,aby vydržely zvýšenou námahu-přenášet výkon motoru 750W+výkon jezdce?Můžete prosím kdyžtak dát odkaz?Dělají se na rychlospojky,nebo jen na nýtovačku?(zadní přehazovačku mám 9rychlostí-Shimano Alivio).Díky Petr
Výkon 750W je v pohodě to + výkon jezdce je nesmysl:-) Ty svým výkonem nikdy 750W nepřekonáš:-)
Ja na 720W notoru používám HG73 a vydržel 2466km.
Nyni budu zkoušet Sram PC 971 tak uvidíme kolik to vydrží a zda bude lepší.
Nepřekonatelná ale pricte. :-)
Přičte ale jen do toho co sám zvládneš, zvladneš li 150W a pojejedeš s přípomocí 50W tak ano. Nad tvůj limit se nepřičte již nic:-)
Ptám li se na výkon 750W svůj již k němu nepřičtu to opravdu možné není:-)
Promiň... Mobil mi doplnil nepřekonatelná místo neprekona, ale bylo i tak pochopeno asi. No pokud motor dá 750 a ty 250w, tak je to celkem 1000W. To nastat v kopci může přeci.
Mýliš se jelikož ty motoru nad svůj výkon nepomůžeš. Má li motor 750W a je li v plné zátěži tak to bude jen 750W včetně tvých 250W.
Ty vlastně při výkonu motoru 750W máš výkon nulový. Nestačil by jsi to ani ušmrdlat nožkama:-)
U slabých motorů by se to dalo přičíst ale u nadlimitních ne.
pokud motor jede do kopca třeba 750W a ty začneš šlapat co nejvíc třeba 250W. Tak tím motoru ulehčíš a jeho výkon klesne. Celkový výkon bude pořád 750W. Rychlost ale zůstane stejná. Na rovince bys to přetlačil a rychlost zvýšil ale v kopci to nejde protože bys musel vytáhnout nohama víc než 750W což normální člověk nezvládne. Motor se snaží držet konstantní rychlost.
Povedzme idem po rovine cca 50Km/h a motor ma vykon cca750w a pedalujem kludne ale viacej motor proste neda. Takze na retaz ide 750W. Ak ale zacnem poriadne slapat do pedalov cca 250W tak bicykel zrychluje povedzme na 55Km/h. To znamena ze sa vykon na retaz scitava lebo idem rychlejsie a nie motor ubera na vykone . Potom pojde na retaz cca 900W. Prakticky to mam odskusane. Motor ide na plno a ja mu este pomozem.
V době kdy jsem mohl ještě šlapat jsem si ověřil opak toho co tvrdíš.
Nad 750W je kadence už taková že to nožkama neušmrdláš natož aby jsi něco pomohl.
Teda pokud se jedná o jízdu po rovině a se středovým motorem. Ověřeno cycleanalystem.
Do kopce je situace opačná tam motor ztrácí mírně na výkonu a ty jsi schopen mu dopomoci, jenže to je při daleko nižší rychlosti něž tu probiráme.
On totiž i ten 750W nominál dá v pohodě 1080W když to rveš na plno a pouštíš do něj skoro 30A/36V. Při 48V a 30A je to 1440W to neušmrdláš ani kyby jsi se pos...:-)
:) pekne . Neviem co mas s tym smrdlanim. Ja mam bezne pri jazde kadenciu 100.A uz sa mi stalo ze pri lahkom prevode som ako ty hovoris usmrdlal motor :) Mam Bafanga max prud obmedzeny na 18A pri 48V. Nemam ziadne meranie takze sa to neda potvrdit len na displeji mi ukazuje W aty orientacne. To co som pisal je moja skusenost. Ale uz radsej idem smrdlat :)
Šmrdlání nožičkama = kadence:-)
Taky mám řj. nastavenou jen na 20A a klidně tam jde 30 i 35A, špičkově snese 50A.
Máš li nastaveno 18A pak špičkově může jít třeba na 30A.
Kolega má bafanga 350W/36V/18A což odpovidá 648W max.. přitom mu na displeji ukáže něco přes 800W.
Problém je že ty displeje u bafangu ukazují co chtějí, jen né skutečné údaje:-)
Já mám teda jiné zkušenosti. Motor při 100% výkonu a rychlosti pomáhá do 60 Km/hod. Odběr měřený elektro analyzerem je kolem 1 200W. Je to omezeno proudem 25A. Reálná rychlost na rovině mám max. 58 Km/hod s příšlapem. Ten odpor vzduch je prostě už tak velký, že to rychleji nejede...Motorem po celou dobu teče max. proud 25A, ať šlapu nebo ne. Se šlapáním jedu nepatrně rychleji. Používám dost těžké převody, ale nechci diskutovat o tom, jaké je moje pomoc při takové rychlosti. K omezení výkonu dojde až při jízdě z kopce, kde rychlost začne překračovat 60 Km/hod. Stejně se motor chová i při jiných režimech, jen rychlosti jsou samozřejmě nižší.
Chyba bude zřejmě v porovnávání motorů, já mám cyclone a ten se chová kapku jinak než bafang. Navíc má i více převodů a o těch je to především.
K tvé zkušenosti... Pokud pohon Cyclone byl původně vyladěn na 24V, tak věřím, že pro 36V má už takové otáčky, že není reálné šlapat takovou kadencí a je možné jen šmrdlat naprázdno. Ale takový specifický případ nemůžeš zevšeobevnit a tvrdit, že není možné sečíst výkon cyklisty a výkonnějšího pohonu. Navíc i s Cyclone můžeš ubrat plyn, tak abys stíhal šlapat a pak tedy vyvíjíš i nohama moment, který se přičítá, ať je jakkoli velký či malý.
No Xdeuce, to bych neřekl že je správný výklad, podle mě se síly sečtou .
Příklad: Kopec nevyjedu za svoje a motor sám také ne . Společně to ale dáme :D
To co popisuješ je přesný opak torzního systému, který zvyšuje výkon motoru při zvyšování síly jezdce do pedálů...
Ale existuje i vzorec - motor kopec vyjede a to i s velkou rezervou a tak k němu už nic připočítat nelze.
Napřiklad na vyjetí nějakého kopce potřebuji 800W, motor dá 800W já dám 200W ale nebude to 1000W jelikož když pomůžu motoru svými 200W on dodá jen 600W protože na kopec stačí jen 800W.
Tohle mně kdysi ukazoval CA u 2kW crystalyta.
Čuus Bobane... jako, nemá každej raketu co osolení plynu ustřelí bokem :D
Ono to ve skutečnosti je dost specifický u jednotlivých výrobců, jde o to co a jak preferuje jednotka za parametry, někdy udržuje rychlost, někdy kadenci, jak kdo to má naladěný. Ten BBS je v originálu dost vázanej na rychlost jízdy, takže pak je možný že se to jeví jak píše kolega. My zas nastavujeme jednoduše výkon a moc neřešíme kadenci ani rychlost, prostě tam na jedničku teče X ampér a padla, s tím že motor má horní limit otáček.
Bošové a podobmí se systémem 3 snímačů jsou pak úplně mimo naše myšlení, tam si to kalkuluje všecko dokupy a snad i rodný číslo babičky se počítá, takže nelze jednoznačně říct jak to je.
Díky, ještě se chci zeptat jestli je ten řetěz se spojkou, nebo se musí nýtovat?Co je spolehlivější-nýtování,nebo spojka?
HG73 se nýtuje, ten sram má spojku.
http://www.kupkolo.cz/retez-sram-pc-971_z492/
http://www.kupkolo.cz/retez-shimano-hg-73_z277/
Supr,dík moc za odkazy,to jsem přesně potřeboval :-)
Dost intenzivně se v poslední době zajímám o tyhle středové elektromotorky. Nějak jsem si teoreticky určil, že na ten velký převodník a sedmičkovou (nebo 8, 9) kazetu vzadu nestačí délka jednoho řetězu (114, popř. 116 článků), protože v klidovém stavu by i na nejmenším pastorku 11 zubů zůstávaly nesmyslně napnuté pružiny v přehazovačce, rovněž tak při zařazení na velký pastorek už by raménko přehazovačky bylo extrémně napnuté směrem ke klikám. Takže řetěz - podle mého názoru - je vhodné prodloužit o několik článků z dalšího řetězu. O kolik zatím nevím - možná 12 - 14, nevím. Vypadá to na takový průzkum bojem, prostě odhadnout třeba 14 článků a pak to o dva ještě zkrátit. V tom případě bych na spojkování shimánovského řetězu (vložení těch 12 - 14 článků) raději použil sramácké spojky než nýtovat a pak zase roznýtovat, zkrátit a nový nýt. Spojka stojí cca polovinu než nýt.
116 článků stačí, přehazku vol s krátkým nebo středním ramínkem.
Osobmně mám pilu 40z a v zadu 12-36 kazetu ty tři největší používám jen na pilu 28 a zbytek na tu řtyřicítku. Řetěz tam mám sram 116čl. a přehazku s dlouhým ramenem, je to OK.
Tak jsem to dal dohromady,řetěz nechal původní Shimano,protože ten Sram co mi přišel je o dva články kratší.Mám tam originál tác co dodávají s Bafangem,vzadu 9-ti kolečko,ten rozsah rychlostí,co to poskytuje mi celkem vyhovuje.Linka vychází nejlíp tak na 3-4té kolečko,na to 4té asi jezdím nejvíc,ale jdou i používat ty největší kolečka(nejlehčí převod do kopců),sice se to kříží,ale naštěstí nepadá:-)Jen mi připadá ten řetěz zbytečně dost napnutý-na malé kolečka je ramínko přehazovačky téměř svisle a na větší se ještě víc napíná.Chtělo by to delší řetěz-nevíte,jestli se vyrábí a dá sehnat?Případně koupit dva a spojit je - bylo by lepší použít Sram a mít tam dvě spojky,nebo radši Shimano a snýtovat?Jsou ty spojky spolehlivé i při namáhání 750W Bafangem?
Já tam mám tento řetěz: http://www.kupkolo.cz/retez-shimano-hg-53_z100/ . Dřív jsem jej musel vždycky zkracovat, ale teď s převodníkem 46z to vyšlo akorát bez zkracování. Spojený jej mám rychlospojkou SRAM pro 9 kolečko a drží mi zatím v pohodě. Mám s tím už nalítáno 505 km a nijak to nešetřím. S tou rychlospojkou jsem neměl nikdy problém, tak snad vydrží i s Bafangem:-)
Na mých 2 kolech mám 8kazety 11-34z, řetězy HG53. Vydrž řetězů kolem 1 - 1.2Kkm. To ovšem při. max. zátěži v horském terénu spíše po necestách, často i při maxim. exped. zátěžíjun ch cca 190Kg, provoz celou zimu často v solance, nyní již jen při minimalistické údržbě neboť díky již zmíněným podmínkám prostě odejde + - stejně...Provozováno na 2 Cyclonech 500W, nyní budu u jednoho kola přecházet na cca 1680W, tak jsem zvědav jak to pak bude nejen s řetězy, ale vším co je pak dále za motorem a to včetně výpletu....
Od motoru na tác jsem dal singl řetěz čž a už má více jak 3,5tis. km. Druhý jsem jsem měl HG73 a najeto 3300km, nyní zkouším sram PC971.
To HG73 je ještě v rezervě (měrka neprojde).
Koupil jsem ten Sram PC971,líbí se mi ten systém spojování rychlospojkami,tak jsem si jic pár koupil do rezervy.Uvidíme,až dorazí motor,jak to dopadne:-)
Ono hooodně zaleží v jakých podmínkách se řetěz používá jestli v suchu po asfaltě a na lehké převody nebo v lese po blátě v prachu po polní cestě.Mi v tom bordelu vydrží tak max 1500KM
No mě hlavně šlo o to,aby ten řetěz vydržel tah motoru 750W, ptal jsem se v půjčovně elektrokol, co se používá za řetězy na středové pohony, a nic víc než "že to jsou speciální řetězy na elektrokola" jsem z nich nedostal...Aby se mi nestalo,že se mě v půlce kopce když tomu dám záhul řetěz přetrhne...:-(
Stokilový člověk, který se pouze postaví svojí vahou na jeden pedál působí "na středové ose" momentem nějakých 180 Nm. Motor nedá ani polovinu takového momentu, navíc k němu nebudeš mít malý převodník, takže síla napínající řetěz bude ještě menší. Takže řetěz nebude v principu napínaný nijak výrazně víc, než u neelektro kola. (Na druhou stranu samozřejmě není nic až tak neobvyklého řetěz roztrhnout jen silou nohou, když se zadaří nebo už má něco za sebou.)
Speciál pro elektrokolo jsem ještě neviděl.
No já jsem ho taky nikde nenašel,oni tam sice mají jen střeďáky Bosche,težko říct,co tam Němci dávají za řetězy...
Oni asi měli na mysli řetězy na kola,které mají baterii za sedlovou trubkou mají totíž delší řetězy ne standartních 114 nebo 116 ale přibližně 130 článků a taky řetěz už je specialní.Na středák stačí obyč řetěz není třeba to zas řešit.
Drahý rovnou neznamená delší výdrž o to co je drahší.
...vzhledem k tomu, že někteří zde udáváte 2 a více násobnou výdrž řetězu, než mám já, doplnil bych souvisejícím dotazem jaké kdo používáte mazání. Což je jistě neméně důležité, jako kvalita, resp. pevnost řetězu samotného...
Já používám nyní již pouze motorový olej, který po řádném protočení nechám na řetězu do druhého dnes a pak setřu. Dříve jsem celkem pravidelně používal pračku a různé spec. mazání i na bázích teflonu apod. Řetěz ale stejně nikdy nevydržel skoro o nic víc, takže už to řeším pouze tak, jak popsáno výše.
To už i proto, že jezdím i celou zimu a tak co týden řetěz vydatně prolévám už jen proto, aby navíc nerezavěl.
Jinak nedávno se objevila mazadla i na bázi nano technologií a to speciálně právě i pro řetězy, např. http://www.nanoprotech.cz/sprej/nanoprotech...
Jsou u někoho z vás s nimi nebo dokonce přímo s tímto již nějaké osobní zkušenosti???
Zejména si na stránkách té společnosti přečtěte ty dole uváděné certifikáty. To je opravdu nezvratné potvrzení o absolutní a certifikované účinnosti všech uváděných preparátů. Mně osobně tohle stačí, abych si udělal obrázek. :D
Podle mých dosavadních zjištění se sice dělají jakože speciály pro e-bike, ale ve skutečnosti jsou to jen řetězy které plní parametry kvalitních značkových řetězů. Takže vem něco lepšího od Shimana a neřeš, protože ani renomovaní výrobci neřeší a funguje to. Podle mě stačí doporučenej řetěz podle katalogu shimana.
Jasně,spíš mě ještě zajímá, jestli se dělají řetězy delší než 114-116 článků.Mám tam teď 116 článkový a přijde mi to dost našponovaný,protože těch 46 zubů je jako velká pila na trojpřevodníku.Sice to takto jede a zařadím i nejlehčí převod,ale asi to není pro přehazku optimální.Tak bych chtěl zkusit delší řetěz-asi tak 120-122 článků.
Řetězy se dělají v metráži, pokud se nebavíme o spotřebitelským balení, takže podle mě by ti měl každej normální obchodník umět pomoct. Neřikám, že má metráž v krámě, ale určitě má dodavatele kterej s tím nemá problém
Nebo si koupím 2 x 116 a udělám z toho řetěz potřebné délky a příště koupím zase ten sám 116 a přidám si kolik potřebuji z minulého nákupu. :-)
Jo, Magiku, tos asi nebyl u mě v dílně... myslíš jako, že za rok ten zbytek najdu, v tom harampádí?? :D
No já bohužel asi žádnýho takovýho obchodníka neznám, třeba na "kupkolo" netuším,kde bych si to mohl objednat.Dal by se takový dobrý dlouhý řetěz na elektrokolo objednat u e-totema?
Záleží na délce zadní stavby rámu. Jestliže bude dlouhá tak má řetěz až 123 článků. Na standartní rám a 46 převodník montovaný na středové pohony a kazeta 11-32 je 116 článků dostatečných. Nejvíce jsou skladem v cykloservisech 114 článkové.
Taky nemáme metráž přímo na skladě, ale asi není problém to objednat v Shimanu, v nějaké délce a provedení. Ale to samý ti lepší cykloservis v místě bydliště může nabídnout a nebude tam poštovný. Jestli to ale fakt máš problém sehnat, tak pak napiš. Bude to tak 14 dní trvat, objednáváme když se sejde víc věcí do jedný zásilky, protože jinak ti doprava ty díly za pár korun prodraží na nepřijatelný částky