Termín: 07.04.2015
Místo: Praha, a členská města ACMě
1. Světový den zdraví 07.04 NaKole popř. už 04.až 05.04.
2. NAVRHUJI UPŘEDNOSTNIT Od 11. 4. Mezinárodní den boje proti hluku Do 29. 4. Mezinárodní den proti hluku CYKLODOPRAVU
Navrhuji Mezinárodní dny zdravého rozumu a ohledupnosti 365 dní v roce..
Prosil bych o překlad do srozumitelné češtiny.
Čemu Den proti hluku upřednostnit Zdraví mezinárodní cyklodopravu den nerozumíš?
Asi autorovu myšlenkovému pochodu :-)
google překládá den proti hluku CYKLODOPRAVU jako International Day against noise cycling
což plně podporuji, protože mě děsně sere jezdit v grupettu se skřípaly, chrastily a drnčily jejich kola mají buď řazení Campa nebo nepoznala olejíčka a montážní klíč již několik let :)
Nejlepší je jezdit sám. Jednou, možná dvakrát jsem jel s nějakým kamarádšofem a děsně mě to otravovalo.
Nakolácké srazy nepočítám, tam je to spíš společenská událost než ježdění na kole.
Souhlas. Spolujezce to vždycky táhlo víc na zahrádku, než na projížd'ku...
Zase v terenu je lepsi jet ve dvou. Aspon vis, ze kdyz se zrakvis, ma kdo zavolat pomoc. Taky se vzajemne hecnes.
Taky bych řek, že mimo silnice je lepší když je někdo druhý poblíž. Už jen pro větší jistotu kdyby bylo potřeba. Mě osobně se tak jede mnohem líp a uvolněněji a víc si dovolím, něž když kolem nikdo není.
Že jsem si to nemyslel od začátku :-)
Hluk mi taky vadí, auta jsou až třetív pořadí. První místo získává Fenclova cirkulárka, druhé místo obsazuje Kostrounův čokl, a třetí palk motorová sekačka Kocoura.
Všichni chataři, všichni natěšení z Prahy si "odpočinout" tím, že nám zlikvidují víkend, přes zimu tak nudně tichý a klidný.
Že občas přejede auto může vadit jen tomu, kdo netuší, co je to za lábuž, když se Pepíček rohodne zápasit s cirkulí.
Na vesnici asi ano.(až na ty psi) Ve městě je ale auto ten nejhorší zvuk, a i hodně nepříjemné zvuky jsou daleko příjemnější. Dokonce i ta sekačka.
Psi mi nevadí vůbev, Kostrounův čokl ale není pez ale zparchantělý ližpič, naprosto hystericky poštěkává na každého ptáka co letí kolem, kňučením se domáhá návratu na kanapíčko, prostě ukězka rozmazleného tvora v péči bezdětných důchodců v paneláku.
Jenom vědomí toho, že to zvíře je v tom nevinně mi brání v tom zahubit ho jedem na krysy a v použití téhož na jeho páníčky mi brání vędomí toho, že by na to, kdo jim to udělal, okamžitě přiřli i naši orgáni, kteří zdaleka nepatří k nejbystřejším.
Ten štěkací debil odvedle se tu za poslední tři měsíce ukázal jen párkrát. Díky tomu jsem si uvědomil, jak moc mě ten pes stresuje. Takhle klidné předjaří jsem nezažil od té doby, co si psa pořídili.
Už je to sedm let.
Zvykl jsem si na ticho a děsím se dne, kdy to skončí, kdy se sem ti podivní lidé zase nakvartýrujou na celé léto. (taky jsou to bezdětní důchodci, to je mi náhoda)
Sousedi měli dva čokly a bylo to peklo. Psi celej den zavření na dvoře se samozřejmě nudili, tak štěkali jak poblblí. Ted' tam mají jen jednoho, ten jezevčík (nebo co to bylo) jim asi pošel, tak ted' je klid. Jenom se děsím toho, kdy dotáhnou do baráku dalšího.
Ty vole, že já blbec si vylejvám srdce na diskuzi, sotva jsem to dopsal, tak přijeli
:-D
Pak jedině zkusit tohle, to prý každého psa odradí od štěkání natrvalo...
http://img.obrazky.cz/?url=bce54d01af718cad
> Ve městě je ale auto ten nejhorší zvuk
Mně teda mnohem, ale opravdu mnohem víc vadí tramvaje.
Mnohem horší je bydlet nad hospodou s předzahrádkou mebo nad nějakým klubem.
Na tramvaje a auta či vlak si zvykneš, darmo jsem napřed nebydlel ve Vršovicích u nádraží a pak nad hospodou vedle Francouzské kde se tramvaje brzdily do zastávky nebo rozjížděly do kopce , jedná se totiž +- o pravidelné zvuky.
Ovšem taková hospoda, nebo restauračka či klubík, to je jiné kafe.
Ostatně bydlel jsem léta vedle v současnosti "nově zkulturněné Krymské" a bavil jsem se nedávno se známým který tam ostal bydlet a říká přesně to samé, od té doby se na jejich ulici nastěhovala alternativní kultura je spaní v hajzlu..... pokaždé je to jiné, zvuky nemají žádnou logiku, takže spát u otevřeného okna je již nemožné a když se skupina lidí pod okny štěstím řehtá tak je to zvuk který vás probudí......
Vlak, tramvaje, či auta, mají tu vlastnost, že alespoň v noci se jejich provoz většinou zmenšuje.
Hospoda či klub se dají ale ve skutečnosti daleko víc ovlivnit než automobilový provoz. Krom toho, automobily nezasahují jen své bezprostřední okolí, jako je to u vlaků nebo tramvají. A zvuk je to opravdu odporný. Na to si člověk nezvykne.
Nejhorší je, že těch aut čím dál víc přibývá a hustota provozu se každým rokem stupňuje. Nejhorší ale je, když někteří kašlou na předpisy a pálí si to, jak se jim zachce. Hluk od takových vozidel je větší a daleko víc rušivější, v noci dokáže snadno přerušit spánek. V létě je to suverénně nejhorší, to se hemží motorkáři, kteří si zvyšují ego rychlými průjezdy obcí.
A proto si v Rakousku v leckteré obci motorkáři vykoledovali od 22 do 6 hod zákaz vjezdu.
S tím kraválem je to ale celý takový sporný. Auto slyším jen to bezprostředně pod oknem, nejbližší trať mám třičtvrtě kiláku od baráku a ještě utlumenou lesem. Přesto mi občas projede vláček přes obejvák (a ještě k tomu přátelsky zahouká) :-)
Až jsem se musel smát při představě chtít něco takovýho prosadit v našich končinách...:-). My jsme chtěli svého času prosadit, aby byl provoz na naší ulici omezen, či úplně odkloněn, jak tomu bývalo za komančů. Přitom by nebylo potřeba nic budovat, zezadu je krásná silnice s dvěma pruhy v každém směru. Jakékoli návrhy občanů však byly smeteny se stolu (vjezd pouze pro dopravní obsluhu, retardéry, stac. radar,) a místo toho při (ohlášené) demonstraci a blokádě vozovky auty nám městská policie chtěla rozdávat pokuty a blbec starosta se na nás obořil, co prej chceme, dyt' máme kanalizaci...:-)
Já pořád nechápu, že ty si stále ještě ochoten bydlet v Praze. Ty tu musíš neuvěřitelně trpět...
jj, pohodlíčko to všechno utrpení vykoupí. Akorát si neumí spočítat, že bez těch proklatejch aut by bylo to pohodlíčko v trapu... :-)
Kdyby každej měl bydlet tam, kde chce a ne tam, kde musí (třeba kvůli práci), tak z měst vypadne aspoň 70% lidí. Včetně mě.
Kdybych to měl brát podle práce, tak taky "musím" bydlet o 25 km blíž městu. Musí se jen umřít...
Já to mám teď 1029km :-)
Ty to máš ale do práce "po drátech" rychlostí světla. Já po asfaltu průměrně sedmdesátkou.
Jsem prostě ekologickej :-)
Jistě, ne pro každého je změna bydlení možná.
Nicméně pokud je někdo někde vázán z existenčních důvodů, pro které se rozhodl, pak je to, ať chceme nebo ne, přece jenom jeho rozhodnutí a očekávala bych, že zkrátka místo kde se rozhodl žít ať už z jakéhokoli důvodu zkrátka přijme.
A co si budeme povídat - i v té Praze máš možnost vybrat si lokality klidnější a frekventovanější.
Jenže ono bydlet u rodičů má přece jenom své výhody, že...
Já velkoměstský ruch a provoz bytostně nesnáším a nikdy si to nezvyknu tak, že by mně to vůbec nevadilo. Bydlím v rodném domě na okraji Brna, kde býval klid aprůjezd přes naší ulici byl (za komanče) zakázán. Nyní ze "demokratické" vlády si tady může jezdit kdo chce a jak chce. Jakékoli stížnosti nepomáhají. Každý kousek blízkého okolí je zastavěn bytovkami, supermarkety. Parky, dětská hřiště, nic. Takže mám dvě možnosti: bud' se s tímto stavem smířit, nebo utéct někam na venkov. A utíkat z města, dyž je člověk v produktivním věku asi není zrovna moudré. Každodenní dojíždění někde z Prdelovy Lhoty asi není to nejlepší a pěkně se prodraží.
No jo, ale blízko centra a práce chce bydlet kdekdo, nejen ty. A Brno je tak maličký. Takže se to zahušťuje, s tím se smiř.
A nebo tu cenu a čas na dojíždění ber jako daň z luxusu za klid a pohodlí.
To jistě, ale výstavba ve městě a (okolí) by neměla probíhat tak, že se každej m2 zabetonuje, zastaví domy, supermarkety, sklady a fabrikami, neřeší se doprava, parkování, školky, školy atd. Mimochodem stačí se podívat třeba do Berlína, jak by mělo vypadat velkoměsto...
A v Berlíně máš teď na mysli kterou část?!?
Před třemi roky jsem si ho prolezla docela důkladně jak východní, tak i západní část, a musím říct, že jediný rozdíl od Prahy vidím v tom, že je to poněkud větší město.
Tedy jediný rozdíl bych viděla - cyklistická infrastruktura je tam vypracovanější a cyklisté jsou tam zvyklí jezdit pruhy jednosměrně - podél vozovky vpravo. A nejen zvyklí, ale i to dodržují.
Jinak je tam stejný, možná ještě větší,mumraj než v Praze. Ale to může být i tím, že na Prahu jsem zvyklá, kdežto tam jsem byla túrista.
Když to srovnám třeba s Brnem, tak je tam až neskutečné množství zeleně, hřišt' pro děti, nová výstavba není tak bezohledná vůči prostředí, lidé mají kam na procházky s dětmi...V Brně (i v jiných městech) je na prvním místě byznys, narvat co nejvíc bytů (domů)na co nejmenší plochu, všude nas.at hyper-supermarkety, sklady atd. Když už náhodou zapomenou někde zabetonovat kousek trávníku, tak tam serou psi. Bydlím na okraji města a když chci s dětmi na procházku, kde jsou ňáký stromy a čerstvej luft, musím jet s nima za město.
Znovu se ptám - ve které části Berlína si byl?!?
Osobně jsem tam neměla pocit, že by v tomto směru byl Berlín o něco lepší než města u nás.
Nejvíce ve východní části, ale i v centru a celým Berlínem jsem projížděl, takže jsem vlastně všude:-).Říká se, že je v Berlíně víc stromů, než lidí a jsem si jist, že to není daleko od pravdy. Dokonce jsou v Berlíně lesy a potkal jsem tam i divočáka. O podmínkách pro cyklisty tam a u nás škoda mluvit. Spousta lidí tam jezdí do práce, nebo do školy na kolech, protože mají všude stezky. V Německu vůbec mají cyklisté ( a hlavně děti) mnohem lepší podmínky, vždyt' stezky vedle silnic jsou tam jaksi samozřejmostí.
Ne každé evropské město mělo takové štěstí jako Berlín, že mu "anglo-americké hordy" a bolševická Rudá armáda pomohly řešit generel výstavby. Stačí vylézt na TV věž a pochopíš o čem mluvím - dodnes uvidíš stopy po "kobercových" náletech a dobývání města.
Mít zisk je normální, souhlasím ale s tebou, že by to nemělo být za každou cenu. Za to mohou naše zákony - přes dva roky jsem se aktivně účastnil "boje" proti jednopatrové nástavbě, kterou chtěl developer postavit pouhých 6 m od vchodu do našeho domu. Jakékoliv námitky o odstupech, stínění a pod. neuspěly - přes všechna odvolání bylo rozhodnutí platné a kdyby nebylo šikovného právníka, který objevil formální chybu při prvotním podávání žádosti, tak by nástavba stála.
Současný případ na Lužinách, kde na přeplněném parkovišti u Metra chtějí postavit 5 šestnáctipatrových domů bez ohledu na dopady na okolí, je opět zářným příkladem toho, jak nás zákony chrání proti developerům, kteří chtějí levně použit stávající inženýrské sítě a absolutně je nezajímá nic jiného, dokonce ani úroveň t.zv. nadstandardního bydlení v takto postavených domech. To se např. nebavíme o tom, kam budou chodit do školy děti tam bydlících - všechny v okolí jsou plné!
Tak lesy jsou i v Praze a pokud si správně pamatuji, tak se najde i v Brně.
A že by se v Berlíně nezastavěl kdejaký plac - stačí se podívat za Reichstag nebo i kolem Brandenburské brány (tam mě to teda hodně naštvalo) apod.
Místa, kudy vedla zeď, byla zastavěna docela rychle.
Ano, cyklo-infrastruktura a chování cyklistů v Berlíně je s námi nesrovnatelné.
Jinak mi ale fakt nepřijde, že by byl Berlín od našich měst natolik odlišný.
Co si budeme povídat je to jiný region Evropy, Berlín je město kde zlikvidovali za posledních 25 let spoustu bytů a dokonce snížili paneláky o několik pater :)
Ale také toho mnoho vybudovali.
Berlín a naše města jsou si velmi podobné.
A centrum Berlína je stejně frekventované jako Praha a je i stejně zastavěné.
Ne, mezi Berlínem a našimi městy nevidím výrazný rozdíl a projezdila jsem ho docela důkladně
http://www.vrstevnice.com/akce/2011/1108srpen...
Prej Liberec je rekordmanem v počtu hyper super. 4 Alberti, 3 Lidly, 3 Billy, 2 Kauflandi, Makro, Globus, 3 Penny, 2 Enapa a nějaká Norma a Spar. Tesko se statusem hyper jenom jedno. A bůhví na kolik jsem zapomněl. Dcera bydlí ve stočtyřicetitisícovým městě v monarchii a tolik potraviňáků tam nemaj ani zdaleka.
A to je dobře, že je u nás tolik obchoďáků, alespoň se utrácí, ale hlavně není tolik lidí venku v lesích a na cestách a já mám víc prostoru :-)
Moc se neraduj, pro takovej řetězec není vůbec problém nabídnout nelepším z nejlepších obálky a za chvíli máš po prostoru. :-)
Já myslím, že budou řetězce jen rády když lidi nebudou venku vůbec a všichni uvnitř a já jim to přeju. Neobávám se, že by někdo chtěl něco stavět tam kde já jezdím.
No vidiš, kemo. Já su z Kénigu a pamatuju Medlánky a Řečkovice jako dědiny za městem. Na Palačáku za Teslou bývala střelice a na konci sezóny jsme tam pořádali "hony na lišku". Na veterinu na Palajdě jsem jezdila s konima bez sedla "po kopytě".
A jezdily ještě i dřevěný šaliny s otevřenou plošinou a uhlí rozvážel povozník s jednou herkou. Ve Svratce se dalo kópat, za centrálkou nebyla dálnica, a jak stojí ta benzínka na Opuštěné, bejvaly skleníky...
Za Lužánkama se hrál fotbal,plavat se chodilo na Ponávku. Za Purkyňkou bylo pole až skoro ke kapličce v Žabinách.
V noci po Velký ceně, která se jezdila až dolů k Antroposu, jsme jezdili sbírat balíky slámy naskládané kolem trati, co jsme stihli odvézt do rána, bylo naše a stačilo nám to pro dvacet koní na celej rok.
Čas nezastavíš, teď su už dý jak 25 let v dědině za městem, na roli su za půl hoďky a bejt o dvacet let mladší, popojedu zas ještě dál, už i tady začíná bejt husto.
Jak píše někdo vejš, musíš se rozhodnout, jestli chceš mrchtat nebo prostě zvedneš prdel a deš.
To se taky můžeš celej život jenom stěhovat jak cigoši a skončit v nějaký hnusný dědině 30kiláků od Brna v baráku mezi kravínem a prasečákem.
Jo, pamatuju i tady králíky se slepicama z jedné strany, králíky se slepicama z druhé strany a mezi nima můj kůň.
Teď tu maj v zahradách bazény, já seču palouk a koukám na něj z fotelu u krbu.
Čas nezastavíš...
U nás na rohu, přímo naproti školce, mladý Vašek (24) se vrátil k tradici, Kluk je šikovný instalatér, po tátovi, vydělá si, ale je to duší sedlák. Oženil se před rokem, hezká holka, pracovitá, mají dcerku.
Propachtoval si parcelu naproti, kromě běžnýc
No, pokud nemáš pár desítek milionů na vilu uprostřed tříhektarové zahrady na kraji města, tak asi jo. Těžko se všichni přizpůsobí požadavku jednoho. Každý podle svých možností a preferencí se cpe buďto do města a počítá s rachotem a jistým pohodlím i nepohodlím - jiný na vesnici a počítá s tímtéž v jiném provedení.
No a starousedlíci ve městě i na vesnici s tím nic moc nezmůžou. Doba se holt furt mění...
To jo, tak to prostě je a je mi to jasný, že to ani jinak(hlavně u nás) nebude. Bylo to prostě jen takový postesknutí, stěhovat se kvůli tomu nemám v plánu. Je to stejný, jako když cyklista žehrá na určité faktory, které mu znepříjemňují jízdu na kole, ale jezdit kvůli tomu samozřejmě nepřestane...
Vlaky a tramvaje ovlivňují jen bezprostřední okolí? Slušný kandidát na blábol týdne. A že by vydávaly menší hluk než auta je taky slušná blbost.
Že tobě osobně vadí auta víc než vlaky beru, ale tvrdit to co píšeš je jen zcestné popírání skutečností a faktů.
Trať na Kolín je od nás zhruba 6-7 x tak daleko vzdušnou čarou než hlavní silnice skrz Újezd. Navíc je obklopena hustým lesem.
Vlaky přesto slyšíme mnohem víc než silnici, o které se dozvíme jen když tam jede sanitka...
Tramvaje, zejména ty projíždějící zatáčkou, přes křížení nebo výhybky jsou slyšet v celé Pražské kotlině. Vlak jedoucí přes železniční most u Vyšehradu uslyšíte v noci až na Karlově mostě nebo na hraně Pankráce.
Ale je to MHD a tak to musí Palmovka hájit i za cenu popírání faktů :)
Tak to si dovolím oponovat.
Bydlím cca 500 metrů od Buštěhradské dráhy a vlaky neslyším. Dřív ano, dřív bývávaly slyšet, ale dnes ne. Nové vagony jsou hodně tiché.
Z druhé strany domu mám ani ne 500 metrů tramvaj - slyšet je jen před bouřkou, když dojíždí do stanice u Vojenský nemocnice. Jinak ne.
Auta z ulice podél tramvaje občas sylšet jsou, ale většinou jen nějaký vytuněný fáro. Jinak nic.
Že by byl vlak z železničního mostu pod Vyšehradem slyšet až na Karlově mostě, tak to je hodně velká nadsázka.
A co se týká tramvají na křižovatkách - ano, dřív býval přejezd křížení docela hlučný, ale dneska už se žádný rachot nekoná. Provoz tramvají se hodně ztišil.
Voni ty koleje mažou, aby to neskřípalo a opravdu to funguje. Celou zimu jsem sledoval, zda najdu přemazanou kolej a její mastné okolí a nenašel. Funguje to skvěle.
U nás dělají největší bordel popeláři s tím svým vehiklem. Ráno mne kolem 6 pravidelně budí, hnusáci.
S vyvážením odpadků to máš těžký.
Lidi tvoří čím dál víc a víc odpadu a ten se zkrátka vyvážet musí.
Když jedou popekáři brzo ráno, lidi si stěžují, že jsou buzeni. Když jedou až kolem sedmé nebo později, tak je ranní špička a zase si lidi stěžují, že jim kukavozy blokují ulice.
A zatím ještě nikdo nevymyslel vůz, který by dokázal popelnici do sebe obrátit v tichosti.
Ono taky dost záleží na směru větru a na tom, co je mezi těmi dvěma místy. Já mám okruh VC vzdušnou čárou asi čtyři kilometry. Někdy to není slyšet vůbec, někdy dost. A záleží i na tom, kde. V údolí to není přes ty kopce slyšet nikdy.
Dálnice je na půl cestě k okruhu a není slyšet nikdy.
Tak to já, samozřejmě, vím. Jen mi to u té vzdálenosti do 500 metrů nepřišlo podstatné.
Protihlukovou zeď nikde nemám. A výraznou zástavbu také ne. Ta je jen částečně ze strany od Buštěhradské dráhy.
Naopak jsou tu ideální podmínky pro odraz zvuku, protože za tramvají jsou skály, od kterých se zvuk může krásně odrážet přímo na nás.
By mě zajímalo jakou rychlostí asi jezdí vlaky po Buštěhradské dráze a kolik tam projede meganákladních vlaků a jaká je tam vůbec frekvence vlaků:)
Bydlet vedle lokálky asi nebude problém to chápu.
Mluvil si o vlacích obecně tak srovnávám obecně.
Pokud má vlaková doprava v místě specifika, kvůli kterým dochází k hlučnosti apod., pak si je měl uvést.
Ne mluvil jsem o vlacích neobecně, mluvil jsem o konkrétních vlacích jezdících po konkrétních místech, tedy železničním mostě u Vyšehradu a po kolíské trati.
Jejich specifikem je hlučnost, což jsem uvedl.
Je větší než silniční hlučnost ze silnice která je blíže, což jsem uvedl. Jak to chceš v porovnání s nevyužitou lokálkou více specifikovat ?
Železniční most je sice hlučný, ale docela dost jsi to nadnesl.
Jak mám potom vědět, že jsi nenadnesl i ten hluk z kolínské trati?!?
Takže ty jsi nikdy při večerní procházce přes Karlův most neslyšela vlak ? Hm...
Ne, to jsem tedy opravdu neslyšela. Nikdy.
A že jsem v noci přes Karlův most šla i jela na kole mnohokrát.
A rozhodně tou minulostí nemyslím dobu mého mládí, ale dobu cca 5 let zpět.
A také nemyslím dobu kolem šesté večer, ale dobu kolem půlnoci, kdy už se zvuky nesou přece jenom jinak než ve dne.
Jízdní řád na železničním mostě při svých pochůzkách Prahou opravdu nestuduji.
Nicméně tohle je hodně velká vzdálenost a v cestě jsou další mosty a ostrovy, že je ten přenos zvuku opravdu hodně nereálný.
Bůh ví, co jsi slyšel. Řekla bych, že na tu vzdálenost sis přejezd vlaku rozhodně nemohl ověřit.
Schválně jsem to hodila do mapy - je to více jak 2 km vzdušnou čarou http://www.mapy.cz/s/gxei a cesta není bez překážek.
Je mi líto, ale hluk z železničního mostu na Karlův most, to fakt ne...
Podle textu zveřejněné petice, kterou můžete najít na buštěhradském webu, by se měl zlepšit životní komfort pro více než 200 tisíc lidí žijících na okraji Prahy a v okolních oblastech. Mimo jiné také kritizuje iniciativy z některých okrajových částí Prahy, které chtějí výstavbě dráhy zabránit za každou cenu.
Proč ty zlý lidé jsou vlastně proti vlaku ? :)
Koukám, že jsi objevil Ameriku.
O Buštěhradské dráze už se docela dost let mluví - byly vize přestavět ji na rychlodráhu, zakopat ji pod zem apod. Je to právě ta dráha, o které se mluvilo jako o dopravním tahu na letiště.
Já už to nesleduji, takže jaké jsou aktuální záměry nevím.
Ale prd. Domorodcům jde z principu o to, aby se kolem nich nic nekutalo. A argumentovat hlučností dráhy je to nejjednodušší, co se nabízí.
Pamatuji ještě doby, kdy tu jezdilo mnohem víc vlaků, jezdily i vlaky s uhlím do teplárny a pěkně poctivě houkaly u přechodů/přejezdů - ve dne i v noci. Oproti tomu je dnešní provoz na trati naprosto tichý.
Navíc znám pár lidí z iniciativy "Praha ztrácí svou tvář" - jsou to typy lidí, co jsou ochotní rvát se do krve jen kvůli tomu, aby se v blízkosti jejich baráku nekoplo. Bez ohledu na to, jestli je to ku prospěchu lokality nebo ne. Zkrátka jen tak z principu.
No, u nás se bouří hlavně kvůli stavební uzávěře díky absurdní šířce ochranného pásma 600 metrů, od dráhy vedené v tunelu.
U nás zdržel rekonstrukci vlakového svršku a okolí nějaký pán z Úval, který prostě nechtěl mít na zahradě několik metrů vysokou betonovo-skleněnou záležitost.....
Popravdě protihluková opatření a s nimi spojená výstavba bobových drah kolem tratí jsou docela drahým bezpečnostním rizikem...
Myslím si, že u nás to řízne piv
ovar.
Nápad hloubit tunel 500 metrů od studní, ze kterých berou voduna ty patoky, co teď vyrábějí, jim lacino neprojde.
Pro tu břečku co vaří je to fuk, jestli mají místní vodu, nebo vodu z Želivky, ale jistě budou chtít mnoho mega kompenzací, a tak dráhu hodí raději kousek od nás, tedy v projektu.
Protože pravděpodobnost, že na to budou prachy není větší, než výhra jackpotu ve sportce.
Ale my jsme na 20 let v prdeli, protože stavební uzávěra. Až mě to bude fakt trápit, najmu opeřence, nejlépe Sokola, a stát, tedy my všichni, budou cálovat za nesschopnost těch pohodářů na stavebních úřadech.
Ehm, problém není jedno auto. Problém jsou auta.
Dnes jsem mimořádně v práci otevřel okno. Vlaky tam sice mám moc daleko, takže je pochopitelně neslyším, ale tramvaje a auta mám blízko. Tramvajový provoz není nijak malý, interval tramvají ~4-5 minut, ovšem soustavný provoz aut.
I když tramvaje zaznamenám, zvlášť, když brzdí, tak víc mi tam vadí auta, která prostě hlučí neustále.
S tím Vyšehradským mostem nadsazujete. Je slyšet tak maximálně na Palackého náměstí, a to přeháním. Krom toho, hluk toho mostu není dán tolik vlakem, jako spíš konstrukcí.
Sem tam sice do Bohnic slyším vlak, ale to je tím, že ten vlak(většinou troubení) je u vody.(Občas slyší i ten protivnej přejezd na té trati, ale to už musí být fakt dobře slyšet.)
Na vysočině si taky pamatuji, že jsme vlaky slyšeli ačkoliv jsme byli daleko, ale z převážné části proto, že na té trati je mnoho nechráněných přejezdů, kde holt vlak musí troubit. Jinak to nebylo horší než auta.
Neříkám že to není konstrukcí mostu, pak je mi ovšem záhadou proč slyším vlaky z Klánovického lesa, když tam takové mosty nejsou... a proč neslyším auta, která jezdí mnohonásobně blíže než vlak...
Jeden jediný veselý člověk na ulici v času, kdy se lidí snaží usnout je větší problém jako soustavně hlučící auta.
Už vám někdy nějaký kulturně nadšený člověk pod okny halekal blahem když převracel popelnici nebo chcal do telefoní budky ? Spalo se vám při tom dobře ?
Mám zkušenost s tím, když nám projížděli lidi rozjaření po nějaké hokejovém nebo fotbalovém vítězství. To teprve bylo něco.
Co se té tratě na Úvaly týká, jak je tam ta trať zrekonstruovaná?
Není, už to má pár let zpoždění protože se nějaký občan v úvalech aktivisticky bránil protihlukové zdi...
Hm, to je tenhle známý případ. (Pokud vím, tak to byla vyloženě akce jednoho člověka, že on sám nebude mít něco(ne že společnost nebude mít.))
Jinak, další věc je, že pro vlaky, narozdíl od aut, neplatí hranice města. Takže třeba na Buštěhradce Regionova mezi Dejvicemi a Ruzyní předjíždí běžný provoz po Evropské.
Jestli je Multikon udělán přesně podle reality, tak tam ty vlaky jezdí 100-140 km/h.(oproti autům, která tam mají padesátku) Bohužel jsem nenašel nějaký vzorec přepočtu mezi rychlostí vozidla a hlasitostí, případně dosahu zvuku(a odvozovat se mi to momentálně nechce).
Na druhou stranu když se jede z Masaryčky do Klánovic vlakem dvě hodiny, tak pak zas ten vlak nevychází dobře.
Na Kolínské trati je to poslední dobou čirá loterie, dva dny to jede +- dobře tedy do 10-15 minut zpoždění max a pak další den člověk jede dvě stanice hodinu... Někdy prostě vlak nepřijede a poslední dobou se to už ČD ani neobtěžují hlásit na nádraží....
Navíc moderní vlakové jednotky mají sice tišší podvozky než ty staré ale jsou neskutečně hlučné když stojí.
V Úvalech si lidé kolem nádraží na Elefanty hodně stěžují. Klidně tam stojí pár hodin a celou dobu hlučí...
Chtít někomu něco říct mezi dvěma soupravami Elefanta na Masaryčce je stejně těžké jako na koncertu metalové kapely.....
Tak ono je blbý, že se v ČR víc dbalo a pořád dbá na rozvoj autodopravy, respektive autobusové dopravy a vlaky se zanedbávaly. Navíc Elefanti přišli přesně v době, kdy už bylo potřeba urgentně nahradit soupravy 451, respektive 460. Přitom Elefant je vlastně ještě pro minulé století (vývoj začal na počátku 90. let), přestože jsou tu tyto jednotky s námi již 14-15 let.
Stejně tak dálkové vozy se nahrazují vlastně až teď, přestože obmněna byla třeba již začátkem 90. let.
Na lokálkách jsou pořád dost hojné 810 se svými přípojnými vozy, místo aby tam byly moderní nízkopodlažní vozidla, i když kolem Prahy se již celkem dost pohybují alespoň regionovy.
Pražské tramvaje nedostatečnou podporou MHD trpí dodnes. Již na konci 90. let tu byly nízkopodlažní tramvaje, dokonce i české výroby, bohužel těch pár, co se koupilo víc času prostálo ve vozovně, než vyjelo (pravda, tady byla chyba na straně výrobce, ale byly už i Astry). Místo dalších nízkopodlažních tramvají se koupily T6, které vlastně nejsou o moc lepší než původní T3, i když přinesly nějaké novinky.
No, malá státní podpora... Kterápak země je takhle protkaná železnicí, jako naše ? Ale stejně, kam všude zajede autobus a kam vlak ? navíc s pár lidma na palubě ?
A Je snazší a mnohem mnohem levnější obnovit a modernizovat autobusy, než vlaky nebo tramvaje.
Nevím jak vlak, ale hučení dálnice je v otevřené noční krajině slyšet na 10km.
Spal jsem jednou tady
http://www.mapy.cz/s/gzt7
Rozhodně mě víc rušil hluk z dálnice než ze železničního koridoru i když je to zhruba stejně daleko. Z dálnice je totiž hluk nepřetržitý.
Na železnici tomu tak není i když je tam velký provoz. Vyzkoušeno spaním těsně u této samé trati. A že se tam těch nákladních vlaků procpe přes noc docela velké množství.
Tak vlak mě nevzbudí, ale obzvláště za mlžných rán mě v 5:45 budí klinkání na přejezdu u ruzyňského nádraží, když padají dolů šraňky.
Nedávno jsem na návštěvě přespávala u známých a tam má nějaký jejich soused bimbací hodiny. Bimbaj strašně a to prosím pěkně co čtvrt hodiny. To bylo fakt na vraždu:-))
Ty jo, bimbací hodiny...
Od malička jsem na ně byla zvyklá, ale teď nevím nevím, za jak dlouho bych si zvykla :o)))
Jinak jsme ještě nemluvili o hluku z letadel. Nevím proč (problém se startovací dráhou, meteorologické podmínky...kdo ví?), ale dnes startují letadla jedno za druhým z přistávací dráhy směrem na Ruzyň a na město, takže hluku tu dnes máme požehnaně. Na přistávání letadel jsem zvyklá, nenadělá to takový rámus, vzlety jsou horší.
Troškařko, jinde jsou na tom hůř, třeba v Hong Kongu. :-)
Asi záleží na místě kde bydlíš.
Cirkulárku tu nikdo nepouští, na co také, všichni máme ústřední topení. Zato debilů, tůrujících motor se sjede několik denně.
Pamatuju kreténa, který si ráno chodil na deset minut nastartovat uchrclanej diesel, aby mu to odjelo. Že celou dobu cinkaly skleničky u mě ve skříni mu bylo šmafú.
Na túrování motorů, a to nejlépe v obytných zónách, se specializuje jistá skupina slabomyslných jedinců, kteří si vznešeně říkají motorkáři.
Ani to nemusí tůrovat, stačí "naladěný výfuk". Ale těch tu naštěstí moc není.
A ten pitomec s votuzeným autem se odstěhoval.
Jinak jsem obyvatelem ulice, která je zářným důkazem toho, že není možné nechat řidiče jezdit zcela bez omezení. Je to tu slepá enkláva s jedním výjezdem na hlavní. Vcelku jednoznačně to má charakter obytné zóny. Stejně se najde pár pitomců, kteří se musí rozjet přes 50....
A co pořádně podložit nohy toho šifonéru? Nebo jednu ušmiknout?
Navrhuji mezinárodně upřednostnit hubení chatařů cyklodopravou!
Skvělý nápad, např. na chatu by se muselo jezdit na kole do naplnění důchodového věku nebo předložení invalidního průkazu na pohybový aparát.
Správně jak 'vy k my tak my k vy".
My do Stověžaté kolmo, tak oni k nám taky!
Vysočina:
To je přesně ten případ. Rozsáhlá a k okolí nešetrná výstavba, chybí školy, školky, dětská hřiště, parky a zeleň, služby, parkovací místa, řešení zvýšeného provozu....
Tomu ale napomáhají stávající zákony, které si za pomoci lobbistů a ústy našich volených zástupců prosadily různé zájmové skupiny. Máš-li pozemek, tak si na něm můžeš postavit cokoliv, aniž by ti v tom kdokoliv mohl zabránit.
S tím souvisí minulá privatizace a odkupy, kdy OC Lužiny "někdo" koupil (za jakých podmínek?!) včetně parkoviště a nyní si na něm chce postavit těch 5 domů. Kde budou parkovat dojížděči k Metru o tom se nemluví - prý budou v domech parkovací místa i pro veřejnost!? Že se z obslužné silnice stane průjezdní, to nevadí - Oni tam bydlet nebudou a ostatní ať si trhnou nohou - peníze nesmrdí.
Joj vaše výroky zavánějí sociálním inženýrstvím. Vždyť to je přece základním právem každého majitele, dělat si se svým majetkem co chce, ať se děje co se děje. Stát má být tak malinký, aby neměl vůbec žádné páky na to, aby tomu bránil. Co je komu po nějakých dojížděčích k metru. Každý solidní člověk přece jede z domova až do podzemní garáže v zaměstnání a na Lužinách stejně bydlí jen nějaké socky :D :D :D
2 Brahma: Vlastnické právo jsem (dvakrát) nezpochybnil, tedy žádné sociální inženýrství! Jde o podmínky za kterých soukromý vlastník OC Lužiny - objekt, který byl součástí občanské vybavenosti (včetně parkoviště) koupil a zda je nyní dodržuje - detaily jsou mimo rámec této diskuze.
Já to nijak nezpochybňuji. Napsal jsem to jako čirou provokaci pro zastánce minimálního státu. Také si myslím, že likvidace dojezdového parkoviště (je-li jím?) je špatně. Také si myslím, že vlády obcí by stavební vývoj v obcích měly kontrolovat a řídit.
Napsal jste demagogickou hloupost, která s tezí "minimálního státu" nemá nic společného.
A v čem je problém? Neměli by se o parkování, na vlastní náklady, postarat majitelé automobilů? Proč by se o ně měl někdo starat? Nejsou snad svéprávní?
Jak by sis to konkrétně představoval?
Potřebuji občas zaparkovat v Michelské, občas v Braníku, občas , bohužel, před špitálem a vlastním automobil.
Jsem svépravný.
Jak se mám o to parkování v oněch místech postarat. Prozradíš?
Co je mi po tom?
Já si občas potřebuji nakoupit jídlo. Občas v centru, občas v sámošce na kraji Prahy.
Jsem svéprávný.
Jak se mám v těchto místech postarat o zaplacení za nákup? Prozradíš?
*********************
(nejspíše mi odpovíš, že je moje věc kde a jak si opatřím peníze, ale že při tomto opatřování nemám porušovat zákony ČR; rozhodně nebudeš trvat na tom, že peníze na jídlo by mi měl opatřovat stát nebo samospráva)
*********************
Ale abys neřekl, že jsem zlý:
http://www.bezpecneparkovani.cz/Home.cms...
Vyplň příslušnou adresu a je to.
Takže nevíš.
Prostě tyhle věci se neřeší vždy privátně, ale mnohdy je řeší obec či stát, na který si vlastníci automobilů přispívají svými daněmi.
Není totiž v silách jednotlivce, aby si byl schopen zajistit parkování všude tam, kde chce nebo potřebuje.
A protože jsme u nás, mnohdy to obec nebo stát řeší tak (pochopitelně nezištně), že kus obecního za minimální peníz pronajme či prodá soukromníkovi, a ten s tím naloží tak, aby na tom co nejvíce vytřískal, na což kolega Vysočina upozorňuje. Takže ze spousty parkovacích míst, ze kterých by stát či obec mohla mít prospěch nám zůstávají pouze ta negativa, a těžké prachy, třeba z toho parkovného, jdou těm privátním subjektům.
A proč bych to měl vědět? Víš kde se dá zaparkovat v Mělníku?
Nemám nic proti tomu, aby město pozemky se kterými nedokáže lépe naložit dalo k dispozici pro parkování. Vysočina má ale pocit, že město má povinnost parkování (zdarma nebo za marginální peníz) motoristům zajistit. Nemá.
Že město pronajme nebo prodá pozemky pod cenou není problém parkování, ale korupce.
Vysočina nemluví o povinnosti města ani o marginálních penězích. Rozumné město svým občanům a jeho návštěvníkům vytvoří rozumný servis, kterým jsou třeba záchytná parkoviště na okrajích města.
Ono to "město" si zase platí ti občané, a "město" je tu od toho, aby občanům sloužilo.
Kolega Vysočina píše, že takové jedno parkoviště s prodejem OC zmizlo bez náhrady a to pochopitelně v pořádku vůbec není.
Já si také myslím, že velká města by měla být pragmaticky vybavena věncem záchytných parkovišť na svém obvodu. Je lepší, když dojížděči jezdí po městě MHD než IAD. Jestli parkoviště u OC sloužilo jako záchytné, nedovedu posoudit.
Velké záchytné parkoviště je ve v Nových Butovicích, zde jde o řešení odpovídající době vzniku - konec osmdesátých let - slouží podobně. Místní ho, protože je z okolních domů de facto neviditelné, používají cca z 10%, přes den je plné.
Ano, tak by tomu mělo být, z našeho konce spolehlivě funguje OC Chodov, za 20ku na den.
Jasně, ale to není náš případ. Pochybuji totiž, že OC Lužiny před prodejem vlastnilo město. A moc nechápu proč by soukromý subjekt měl zajišťovat dojížděčům záchytné parkoviště nebo proč by se město mělo starat o náhradu.
A ještě bych podotknul, že město si dojížděči z daní neplatí.
Záchytná parkoviště mohou zcela bez problémů fungovat na (polo)komerční bázi. Fakt odmítám, aby město stavělo parkovací domy/garáže, s cenou půl mega za stání s tím, že když by denní parkovné přesáhlo dvacku, tak má motorista právo fláknout auto na chodník (nebo kdekoliv, kde ho zrovna napadne). Jenže to je, bohužel, současná realita.
No to je sice současná realita, ale jak se z té reality dostat bez těch záchytných parkovišť? Dokonce i kdyby uvnitř města jezdily šrotovací vozy a každého špatně parkujícího na místě sešrotovaly, tak dokud nebude na okraji u MHD kde zaparkovat, tak se toho mnoho nezmění. První musí být ta záchytná parkoviště.
Město si dojížděči neplatí, ale město se jich nějak musí zbavit. Pochybuji, že by to šlo represí.
Kdyby uvnitř města jezdily šrotovací vozy, tak by motoristé začali využívat placená parkoviště (případně by svoje dopravní nároky vyřešili jinak). Vznikla by poptávka po placeném parkování a této poptávce by pak bylo možné vyhovět, třeba i na 100% komerční bázi.
Hraboši, když Ti docházejí argumenty, tak prosím alespoň nelži a nepřekrucuj to, co jsem napsal podobnými výroky:
"Vysočina má ale pocit, že město má povinnost parkování (zdarma nebo za marginální peníz) motoristům zajistit."
Jsi-li chlap, tak mi dej odkaz na příspěvek, kde jsem to napsal, nebo se omluv!
Pokud město nemá povinnost parkování motoristům zajistit, tak proč by se mělo mluvit o tom kde budou parkovat dojížděči?
A pokud to nemusí být zdarma nebo za marginální peníz, tak to je v klidu možné ponechat na soukromnících. Pokud po takovém parkování bude poptávka, nepochybně se najde někdo, kdo jí vyjde naproti (OC Smíchov místa pronajímá a s ohledem na to, že jedno patro garáží je trvale zavřené, tak po takové službě asi velká poptávka není. Pak nevidím důvod, proč by město mělo tuto placenou nevyužívanou nabídku rozšiřovat).
http://www.nakole.cz/diskuse/19275-dny-boje...
Takže jseš - slušně řečeno - mimino a ne chlap!
Opravdu? A proč by se tedy mělo mluvit o tom kde budou parkovat dojížděči? Proč, když se o město nemá povinnost se o to starat?
Ty máš velký problémy domýšlet souvislosti, viď. Tohle není poprvé.
Co když takhle město k sobě láká firmy, tím pádem i zaměstnance, ve městě utrácející za zboží a služby, tím živící obchodníky, tizas řiví... A ti všichni městu zprostředkovaně platí a město žije. A pro to všechno se musí utvořit podmínky. Dříve ohrada na přivázání koně, dneska holt parkoviště.
Zajímavé. A proč třeba město neláká firmy tím, že by dávalo k dispozici nebytové prostory zdarma? Bylo by to přeci výhodné. No možná ne, že? Možná by výdaje spojené s poskytnutím nebytových prostor všem zájemcům zdarma převážily všechna pozitiva. Jinými slovy někde existuje hranice kdy se to už nevyplácí. Když město postaví levné P+R dál od stanice metra, tak tam nikdo nebude parkovat. A když postaví parkovací dům přímo u stanice metra, tak to nebude za dvacku a zas zam nikdo nebude chtít parkovat. Ty máš asi velký problémy domýšlet souvislosti, viď. Tohle není poprvé.
Některý města poskytují pozemky za symboliku, například Hradec měl (a možná ještě má) program na podporu začínajících firem s téměř gratis prostorama na bývalém vojenském letišti těsně u města. To parkování může být jedna z možností.
Nemluvil jsem o pozemcích, které město vlastní a leží ladem, ale o hotových nebytových prostorách.
Nemám problém s tím když město má nějaký nevyužívaný pozemek a ten dá k dispozici parkujícím (případně ho za pár kaček mírně upraví). Ale to není případ u Lužin, tam žádný takový pozemek není. Tam by muselo město za pěkné peníze nějaký pozemek koupit, případně za ještě hezčí peníze postavit parkovací dům.
Pochybuji, že v Hradci město staví nebytové prostory aby je mohlo dát zdarma nebo za symbolickou cenu začínajícím firmám. A nechápu proč by takové bene mělo nějaké město dělat motoristům.
http://www.tchk.cz/podnikatelsky-inkubator.html
V počátcích ty podmínky byly ještě příznivější. Prostě jen nekoukají, jak koho oškubat, nebo aby náhodou někdo nedostal větší výhodu, než třeba kolemjedoucí cyklista - a přemýšlí krapet dopředu, je to investice, která se v budoucnu pravděpodobně zúročí.
Jenže 2000kč/m2/rok, znamená nájem 2500kč/měsíčně (30.000kč/ročně) za 15m2 kancelář. Což není moc, ale také to není zadarmo. Navíc to je časově omezené, za tři roky to dostane firma za plnou cenu.
Jenže to se ani vzdáleně neblíží tomu co žádají motoristé: skoro zadarmo a natrvalo. Přitom plošná výměra potřebná pro parkovací místo je zhruba stejná (jasně jsou tam menší provozní náklady). Myslíš, že by někdo byl ochoten zaplatit třeba stovku na den?
Však píšu, že fůru let byly ty podmínky mnohem měkčí. Teď už je to tam zabydlený (záměr tedy vyšel) a tak už to není tak zajímavý.
S těma parkovištěma se musíš ptát po záměrech a strategiích městských úřadů. Třeba je to tak, jak píšu a chtějí natáhnout firmy a lidi, třeba jen chtějí vyjít vstříc motoristům, nebo chtějí dostat auta z centra, nebo si jen předcházejí voliče před volbama... Možností a motivací může být fůra.
Z toho vyplývá jedinné. Pokud se město chce zbavit dojížděčů uvnitř města, tak musí buď vybudovat ony zajímavé hlídané parkovací domy u metra a dotovat jim provoz, nebo levné P+R parkoviště dál a musí jim uměle zvednout atraktivitu. Například represí uvnitř města, nebo třeba dovozem k tomu metru.
Neměli by se o cyklostezky, na vlastní náklady, postarat majitelé kol? Proč by se o ně měl někdo starat? Nejsou snad svéprávní?
Těžko odpovědět výstižněji, ale on to stejně nepochopí - nebo co je horší - nebude to chtít pochopit a začne se svým obvyklým ad hominum!
Těžko odpovědět pitoměji. Ony snad parkoviště fungují jako liniové stavby sdílené velkým množstvím uživatelů? To je pro mě vcelku novinka. Vždy jsem myslel, že se jedná o místní infrastrukturu, kterou vždy využívá právě jeden uživatel.
Když odpovídáš, aniž by ses seznámil s problémem, to je pak těžká diskuze - mluvil jsem o parkovišti u zastávky metra ležící vedle obchodního centra - večer a v noci je obsazené max z 1/10, přes den plné.
A? Nějak mi není jasné jaký to má mít vliv na moje tvrzení? U zastávky metra se jedno parkovací místo denně využijí stovky až desetitisíce motoristů?
Kde jsou taková v Praze, či ČR taková parkoviště kde se denně na JEDNOM parkovacím místě vystřídají DESETITISÍCE motoristů?!
O dálnici A40 která vede Porůřím se říká, že je to největší parkoviště v Německu :-)
Dokážeš rozlišovat mezi dopravou v klidu a dopravou v pohybu? Nejspíše ne.
Doprava v klidu :-)
Kam ty na to chodíš.
Normální termín dopravních inženýrů. Nemůžu za to, že o dopravě nic nevíš.
To bude spíš ze slovníku té aktivistické novořeči (newspeaku) mezi něž paří "modal split", "dopravní indukce" popř "odložený soukromý majetek" a teď zaparkovanému autu budete říkat nebo "doprava v klidu".
To mě baví.
Tak co vlastně chceš? V jiných vláknech bojuješ o to aby auta nejezdila po Praze a byl tak prostor pro cyklisty, a když motorista nechá auto na parkovišti a jede do vnitřní Prahy metrem, tak mu sebereš parkovací místo?
Mysli trochu a dodržuj linii svých příspěvků!!!
Já mu ho neberu. Ono mu nepatří. Až si ho pořídí ze svého (zakoupí/pronajme), bude jeho a nikdo mu ho brát nebude.
Parkoviště a místa na parkování jsou velmi solidním byznysem a taky je to celé prolezlé pěkně korupcí.
Platíme jako mourovatí, ovšem z těch peněz společnost či občané mají dočista prd. Ty prostě chceš automobilisty trestat.
Musel jsem před pár dny do špitálu a musel jsem s pacientem do areálu, protože byl nemobilní. Všechny ty formality kolem příjmu zabraly nějaký čas, snad něco přes hodinu, měl jsem jiné starosti než abych sledoval stopky. Při výjezdu mě skásli o 190 Kč a bloček jsem nedostal, a protože jsem fakt měl myšlenky jinde, ani nepožadoval.
Tak tohle už je ryzí prasárna.
No a v čem je problém? Měl jsi kde zaparkovat? Měl. Pak ovšem problém není v nedostatku parkovacích míst, ale v jejich ceně (a to je ovšem už zcela jiná diskuse).
Souhlasím s Tebou, že cena je poněkud přemrštěná... Nestál jsi náhodou na nějakém malém "vnitřním" parkovišti těsně vedle vchodu? Tam by totiž chtěli stát všichni, dál od vchodu se nikomu stát nechce. Stejný systém funguje třeba na letištích. Ale možná to bylo jinak.
Nestál jsem u vchodu, tedy jen krátce, než jsem vyložil protože tam najíždějí sanitky, ta cena je pro celý areál, kde stojíš je každému fuk.
Letiště umím dobře, tam už je to taky solidní zlodějna, grátis máš 15 minut, to je OK, když vezeš odlétající. Když čekáš na přílet, je to celkem nepoužitelné, protože letadla nejsou Šinkanzen a nelítají na čas.
V tom špitále mě nasrali fest, protože mě penalizují za to, že jsem nezavolal sanitku. Prostě chtělo by to trochu s rozumem, když jedeš s pacošem, není to jako když jedeš v neděli na návštěvu za pratetou. Já hlad kvůli dvěma stovkám mít nebudu, ale dovedu si představit, že to pro leckoho může být dost citelné a zároveň necitlivé, pokud jde o ten špitál.
Když on ten špitál je ve všední den pravděpodobně totálně přeplněný auty a toto je obrana proti nim. Je to nejjednodušší, komerční, bez regulací ale současně amorální, jak jste i vy ráčil zjistit. Ne každá peněžní regulace je současně sociální a morální.
Ale to jsme zase u toho úhlu pohledu na svět.
Amorální je privátně na tom kořistit.
Místa tam bylo 3 prdele, abych to řekl srozumitelně, nejedná se o regulaci ale vejvar a ani nemám chuť zjišťovat jak to tam mají ošéfované a kdo na tom vyvařuje. V mém případě bez lístku asi ten u brány.
Jinak, místa k parkování kolem taky dost, když jsem nevezl pacoše a nemusel před ambulanci, nechal jsem auto mimo areál, a grátis.
Ale patří, protože stát/město myslel/o, a z vybraných daní (tedy i od toho konkrétního motoristy) zřídil parkoviště u metra a dal mu ho k bezplatnému užívání, jako tobě cyklostezky - nebo za ně snad platíš?. A proč bezplatně, protože je to ekologičtější a tudíž oboustranně výhodné.
Myslím, že o rozdílu mezi dopravou v klidu a v pohybu jsem napsal dost a už bych se jenom opakoval.
Přispět sousedovi na nové auto, aby nechal sešrovat ten starý smrdutý krám, je také ekologičtější a tudíž oboustranně výhodné? Nebo ekologičnost není jediný parametr?
Jsi opravdu mimino když nechápeš rozdíl mezi parkovacím místem zřízeným státem/městem a soukromým vozidlem!
Používáním klišé o dopravě v klidu a v pohybu absenci tvého duševního potenciálu nenahradíš a neschováš!
Jsi opravdu senil, když si neuvědomuješ že veřejný prostor nemá sloužit soukromému užívání. Podívej, ubožáku, není to poprvé co se mě dnes snažíš nějak urazit. Argumenty žádné, takže rozjíždíme osobní flame? Může bejt, zmetku. Vyber si- věcné argumenty, umím. Urážky taky.
https://www.youtube.com/watch?v=3xNb0pXjZf8
Já bych k Vysočinovi až tak příkrý nebyl. Ale chápu, že na něj můžeš mít jiný názor.
Senile, ta píseň je o tobě, ubožáku a zmetku.
Takový vymaštěný debil jako jsi ty mě nemůže urazit.
Nezačínej si. Nehodlám to tolerovat.
Já taky ne. Takže zajeď do nory, zmrde.
Půlka března a vy si vyznáváte lásku jak v máji.
Nějak mi uniká, že by senilita měla korelaci s myšlenkou na použití veřejného prostoru pro parkování automobilů automobilistů dojíždějících do Prahy a jejich dalšího přesunu prostřednictvím MHD. Naopak mi to připadá jako řešení hodné podpory i ekologických aktivistů
Překroutil jsi k nepoznání můj výrok a já tě vyzval, abys ho buď doložil, nebo se omluvil, pokud jsi chlap! Ty jsi ho ani nedoložil, ani ses neomluvit - nejsi tedy chlap!
Pokud to, že nesouhlasím s tvými výroky, ale dokonce s nimi polemizuji považuješ za osobní urážku, tak opravdu nevím co říci jiného, než že jsi nedospělý, tedy mimino!
To je ale Tvůj problém, ne můj! Pokud se chceš snížit k osobním výpadům a vulgaritám, je to Tvoje volba!
HOWGH !
V pohodě. Když Ti nedochází základní souvislosti a nechápeš moje vysvětlení, jsi senil. To je ale Tvůj problém, ne můj! Pokud se chceš snížit k osobním výpadům a vulgaritám, je to Tvoje volba! HOWGH!
Pouze pro Jindru:
Jindro nevzrušuj se, vidíš, že mimo sprosťárny nedokázal nic vlastního vypotit a tak musel zkopírovat 80% mého příspěvku - zkrátka mimino! :-)))
Já vím, já si jen představuji, že by se ten spratek takhle choval k mému otci, a mám pocit, žebych mu měl naznačit, že takhle se chovat nesmí.
Já mám pocit, že jsou si obě strany v napadání poměrně vyrovnané. Takže žádný důvod k ochraně velebných starců není.
Na druhou stranu ten božský klid vydržel 3 měsíce a už je tu opět náběh na hnus.
Přátelsky bych řekl, "ani hovno" Brahmo.
Pan Vysočina, narozdíl od spratka, se vyjadřuje a chová jako civilizovaný muž.
To hovado nezná hranice.
Je mi líto, že to nedokážete objektivně posoudit.
V okamžiku, kdy se vytratí úcta k starším lidem a seniorům, jsme totálně v Rusku (tedy v řiti)
Nikdy jsem nevyžadoval, nevyžaduji a nebudu vyžadovat speciální ochranu jenom proto, že pamatuji více než většina diskutujících - dokonce mi takový přístup vadí!
V zájmu objektivity si dovolím poznámku - jistý diskutující, aby dodal váhu svému příspěvku, hrubě překroutil můj výrok a když ho jsem vyzval k nápravě:
http://www.nakole.cz/diskuse/19275-dny-boje...
tak to neudělal....
K tomu klidu a hnusu - je to pouze můj subjektivní dojem, nebo je to objektivní fakt, že jedna strana vyhrocených diskuzí je stále tatáž?
Vysočina pravidla hry zná. Nebudu mu dávat žádnou výjimku.
Ty tu nejsi ten, kdo má nějaké pravomoce.
Chováš se jako dobytek naprosto cyklicky, spustíš sračkomet a jsi jako hovado.
Nedělej to, prosím.
Dneska mě cestou do práce a z práce přejelo několik malých motorek, od skůtrů až po cosi co bych nazval starým simsonem.
Všechno děsivě hlučné, tak jsem se ptal v práci kolegy, zarytého motorkáře a ten mi řekl, že tlumiče hluku ( říkají tomu decibel killer:) si lidi rádi ze skůtrů sundají prý aby se zvýšil výkon.
Vzhledem k tomu, že tenhle motorkový mor se šíří a že mu tady dokonce někteří cyklisté fandí se docela bojím, že ještě se slzou v oku vzpomene na auta až budeme jezdit mezi mraky motorek...
U čtyřtaktíku to může mít trošku vliv (i když s tím větším kraválem je to spíš pocit větší rychlosti). Starý simál asi ne, dvojtakt bez tlumiče by si moc nepomohl, žralo by to, nejelo.
Přesně si to trefil.
Toho já se taky děsím, že se stane to, co ve všech městech jižní Evropy. Skútry, mopedy a další chrchle. Dle definice "doprava v klidu" zabírají stejně místa jako kolo.
Nás chráni trochu to klima, ale až lidé pochopí a spočítají si, že MHD je dražší a pomalejší než skůtr, pujde to do kytek.
Alternativou by mohla být výkonná elektrokola, do 1 kW, ale tuhle ekologickou možnost efektivně ničí byrokracie a fundamentální cykloidioti.
Maličko zpátky to podrží mizerná kvalita a malá spolehlivost těch levnějších skútrů a vysoká cena těch spolehlivějších. No a pokud se to rozjede, začnou se taky houfně krást, takže bude zas fungovat samoregulace...
Možná, doufejme.
Na tom jihu je to katastrofa, ale vlastně i v Paříži. Tam kromě mopedů či skůtrů je ovšem i strašně moc vymazlených motorek slušné kvality, trochu móda, hodně doprava.
Furt dokola, v zácpě se motorka (kolo) prodere rychle. Zaparkuje skoro všude. Na motorce se nemusí šlapat a nezpotíš se. Samá pozitiva.
A cena té dopravy? Ušetřený čas?
Byl bych moc rád, až to k nám dojde, aby to bylo na elektriku.
No možná také zapůsobí prostý fakt o průměrné rychlosti kola a skůtru. Kolize "nahého" cyklisty a stejně chráněného motocyklisty vyjde pro toho cyklistu s méně než poloviční kinetickou energií významně lépe.
Hm tak to asi žiješ v úplně jiné fyzice nebo co ?
Většinou při vzájemní kolizi dvou účastníků s +-stejnou ochranou a rozdílnou kinetickou energií dopadá výrazně hůře ten který jí má menší....
Ani ne, protože když trefí auto čelně cyklista i motocyklista tak je většinou výsledek stejný :(
Ale všechny boční srážky, u kterých záleží přednostně na kinetické energii toho (moto)cyklisty, končí v závislosti na energii tj. kvadrátu rychlosti.
Srážku cyklisty s motocyklistou ač možnou neuvažuji. Takže mně vychází bezpečnější jezdit pomaleji. :)
Ach já to napsal hloupě. Samozřejmě jsem srovnával kolizi cyklisty a motocyklisty s něčím jiným a ne jejich vzájemnou kolizi. To se povedlo :D
Žil jsem v bludu, že boj proti čemukoliv byla výsada socialismů. Včera jsem v jedný oficíně zahlíd tenhle výkřik, visí to tam už od vánoc.
Co se v mládí naučíš....
Boj o zrno s plechovou kavalérií, to byla doba....