Ahoj všem diskutujícím,
rád bych pořídil nové kolo, ale vůbec nevím jaké by bylo vhodné. Nejraději bych silničku, ovšem to bych přišel o možnost ježdění po terénu/polňačkách atp., ale prioritou je silnice, proto je zase nevhodné horské. Proto jsem se rozhodl podívat se po Crossovém kole, ovšem jsem se dočetl na různých fórech, že Cross kolo jako takové je nevhodné a Cyklocross je zase drahá záležitost.
Líbí se mi tato kola Crossová kola: (Strop 20k)
http://www.kola-online.cz/merida-crossway-500...
http://www.kola-online.cz/leader-fox-paradox...
http://www.kola-online.cz/ghost-panamao-x-5...
Co si o tom myslíte?
Přeji hezký den. :)
Já bych bral Meridu, dobrá a vyrovnaná výbava, dost dobrý rám. Jsou to dobrá a celkem bezproblémová kola co si nechají opravdu hodně líbit. Hodně podobnou a dobrou výbavu má Leader Fox, o těch jsem také neslyšel nic zvlášť špatného.
Merida mi je od začátku nejvíce sympatická, děkuji za doporučení. :)
Určitě chybu neuděláš.
Tak ať se ti dobře jezdí. Na takovém kole už je radost se projet po silnici a lesních cestách :-)
Za mě taky Merida.
Já nevím, ten Leader Fox paradox, to byly tak líbivá kola, než to posrali první tím rámem 2013, pak zas 2014 a teď zdvih jak prase-proč?? a je jakési divné celé, takové posraté:)
Nepřehlédl ses? Zdvih 60 je jak prase? běžně je 63.
zkus si porovnat obrázky meridy a toho leadra z boku..to bije do očí jako prase. Ani jsem to porovnávat nemusel a oproti mojemu je to taky dost teda. Napsané může být co chce.
Nevim na co koukáš, ty máš obě kola v reálu před sebou nebo koukáš na ty fotky co jsou v nabídce? Nevim jestli sis všiml, ale na těch kolech jsou i vzhledově odlišné vidlice a hlavně jsou focené z hodně odlišných úhlů a navíc jsou v jiném přiblížení, takže výsledek je, že máš dojem nějakého hodně vysokého zdvihu.
Napsané sice může být co chce, ale pochybuju, že když uvádí zdvih 60, že by prodali vidlici se zdvihem třeba 100 za stejnou cenu. Navíc na treky se vidle s většími zdvihy v těhle cenách ani nedávají.
Ještě jsem našel toto Cyklokrosové, které se mi líbí. Ta cena je tedy trochu větší. Byla by to lepší varianta než Merida, nebo ne? Bohužel nedokáži rozpoznat, co je na jakém kole lepší.
http://www.mojekolo.cz/giant-revolt-3-2015
Ale to je jiný druh kola, to se moc nedá srovnávat.
Dovolím si srovnat krosová a cyklokosová kola obecně. Jezdil jsem krose a teď mám cyklokrosku. Cyklokroska je spíš sportovní záležitost, máš těžší převody, pevnou vidlici, jiný posed (sportovní). Kros naproti tomu je pohodlnější, lehčí převody do kopců, odpružená vidlice pobere nějaké terénní nerovnosti.
Když u cyklokrosky přehodíš pláště (ideálně celá kole), tak máš vlastně silničku.
Giant, co jsi na něj dával odkaz, nevypadá špatně, jen mi přijde na použitou výbavu dost drahý.
Další možnosti: http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/kolo-maxbike...
nebo s koutovčovkama a možností montáže nosiče: http://www.koloshop.cz/jizdni-kola-cyklokrosova...
Děkuji za srovnání. Nejraději bych bral silničku - už jen kvůli řídítkům, ty mě prostě fascinují, jenže bych přišel o možnost zkrátit si někde cestu polňačkou a nebo prostě jet někde ve vesnici mimo silnici. U tohoto je kros napůl to i to. Preferuji však být co nejrychlejší na silnici. Cyklokros je naopak drahá sranda, kde mohu koukat jen po těch nejlevnějších kusech a netuším právě, jestli neudělám lépe s Meridou, než s "levným" Cyklokrosem.
Osobně mám tuhle cyklokrosku: http://www.cykloeshop.cz/cyklokrosove-kolo-gt...
Mám ji necelé 2 roky , najeto asi 16kkm a max spokojenost. Je to o dost rychlejší než kros a polní cestu nebo lehčí terén taky zvládne.
Jestli chceš i silničku, tak cyklokroska je ta správná volba. Přehodíš na silniční pláště, ideálně rovnou celá kola, máš silničku. Přehodíš na CX a můžeš řádit i v terénu.
Mám to tak i já a nemůžu si to vynachválit. Teda k tomu ještě mám i nějaká ta MTB do terénu a další na "cykločundry" a silničku "zimáka"...
Rád bych, bohužel to je dražší špás než kros, nebo samotné silničky.
To sice o trošku dražší je, ale získáš tím dvě kola v jednom.
To i u kola Crossového, ne? Doporučil byste mi tedy nějakou cyklokrosku do 25k? To je fakt maximum. Nebo to v takové cenové relaci nemá smysl oproti Crossovým jako je Merida?
Crossové kolo není cyklokroska. Rozdíly psal tuším malej-jarda.
Nejviditelnější rozdíl je v řídítkách - crossové má "rovné", cyklokroska má "berany". A je jiná geometrie rámu.
Proč by to v té cenové relaci nemělo mít smysl? Cyklokroska nemusí stát desítky tisíc. Za 25k se už dá pořídit celkem slušná. Konkrétně ale asi já nedoporučím nic, nemám zmapovaný trh. Ale určitě se někdo najde, kdo sem pár "linků" nahodí. Vlastně, nějaké tipy na CX už nahodil jarda... ;-)
Myslel jsem tím, že Cross je také za dvě kola. Dále jsem měl na mysli, jestli se to vyplatí kvalitou komponentů oproti Krosskám.
Přiznám se, že cyklokrosky jsou pro mě velkou neznámou. Mě by třeba zajímalo, čím se vlastně odlišují od silniček? Předpokládám, že to budou pláště, kola, ale co dál?
Ono je to těžké, protože v dnešní době se kromě čistokrevných cyklokrosek prodávají i všelijaké turistické silničky a podobná kola.
Ale původně: odolnější rám, kratší představec, střed výš nad zemí, delší zadní stavba (kvůli průchodu širšího pláště), ostřejší úhel přední vidlice (aby bylo kolo živější), širší řídítka, jiné brzdy, jiné převody, pláště... Paradoxně kola jsou stejná. I když v dnešní době, kdy se hodně používají i kotučovky, tak se používá zadní náboj 135mm (MTB) místo 130 (road).
Díky. Kdybych byl mladší, možná bych se na cyklokrosku nechal ukecat. Ale mý starý kosti už vyžadují ňáký to pohodlíčko...;-)
Však až se někdy "srazíme", tak s Jardou dorazíme praděpodobně na cyklokroskách. Tak si to můžeš vyzkúšat a srovnat. Anebo raději ne, aby tě to nechytlo a nechtěls cyklokrosku taky... ;-))
...crossové kolo není vhodné...a důvod?
Netuším proč, jen jsem to prolítl a nenašel jsem důvod, proč by měla být kroska nevhodná jako taková.
Ono jde v prvé řadě (ostatně jako u všech typů kol) taky o celkovou kvalitu kola. Samozřejmě kros za desítku asi nebude žádnej zázrak, ale kros s kvalitní vidlicí a ostatními komponenty bude úplně o něčem jiným.