8.3 Nedeľa 13:00 vestibul metra Opatov.
Pôjde sa do Průhonic a potom po A50/8100 (Pražské kolo) do Horních Počerníc a na Černý most. 40 km
Tvá úvodní slova mi něco připomínají :)
Mně končí zimní sezóna příští víkend. Vyjma jednoho víkendu v prosinci a jednoho v lednu jsem od konce listopadu každý víkend na lyžích… Jinak na kole mám letos "už" 460 km :)
Každopádně vyjížďky bych rád pořádal a nebo se jich účastnil.
Dobrovoľne sa priznávam, že som to obšľahol. :D
Na svoju obhajobu uvediem, že menovaný snilard dal do nadpisu 2014, tak mi prišlo blbé tam dávať niečo z roku 2015. Žiadam ctený súd o spravodlivý trest.
Tak hlásím krásných, i když občas trochu bolestivých a do kopců těžko odšlapaných, 62 km. Z toho cca 45 podle plánované trasy, zbytek nad co jsem se dopravoval na metro a z metra.
V Praze nejsem dlouho, tak jsem docela rád, že jsem zase poznal kousek jejího okolí s fajn průvodcem.
Díky mu za to i za to, že na mě na kopečkách čekal, aspoň si mohl poutahovat šroubečky a matičky a dorazy, které si vyžádala jarní příprava l - já jsem po zimě fakt dobrá zdechlina, budu s tím muset něco udělat :-))
Trocha fotek z dnešní vyjížďky je na rajčeti - http://macikm.rajce.idnes.cz/2015_0308
Ještě jednou díky a zase někdy příště, třeba i s hojnější účastí ...
Ahoj všem.
Mám v plánu jet v neděli dlouhý trénink na brevet, co bude za týden. Pojedu něco mezi 100 až 150 km. Ještě nemám úplně rozmyšlenou trasu, ale viděl bych to na něco spíše placatého. Tempo bude přiměřené trase a mému aktuálnímu stavu, žádné závodění, ale zase žádná flákačka. Celkový průměr bych viděl na něco kolem 20 km/h. Chtěl bych jet nějak přes poledne, kdy je nejtepleji.
Přidá se někdo?
to je výzva :-)
máš vymyšleno odkud/kam ?
předpokládám někde podél vody - směr Kralupy ?
Neber si to, prosím, osobně. Vážně zvládneš 120 km za 6 hodin včetně zastávek?
Kolem vody ne, Už jsem tam jednou jel, v několika místech chybí asfalt a jedeš 3 metry nad vodou po metr dvacet široké římse. To spíš na Boleslav, Hradec nebo Pardubice.
Trasu začínám vidět nějak takhle: https://www.strava.com/routes/1601756
Ještě ji musím zrevidovat, jestli mě strava zase nechce vést po nějaké polňačce jako posledně.
Pokud vyrážíš z Prahy a nejedeš kolem Vltavy, kopcům na kraji Prahy se nevyhneš. Pokud jedeš kolem Vltavy a chceš jet dál, kopcům za Prahou se nevyhneš…
Jasný...
Měl jsem na mysli něco jako metrem na Černý Most a odtamtud třeba na Poděbrady
Ale zítra to nedávám :-(
I to je možnost, ale já obvykle metrem s kolem nejezdím. Taková výjimka je Zličín, tam už jsem s kolem jel metrem dvakrát.
Se mnou to nakonec vypadá také celkem nejistě. Musím dělat do školy, nějak jsem to v sobot uzazdil. Odpoledne snad vyrazím, ale kolik to hodí, to se ještě uvidí.
Sobota 11.4 odpoledne cca 6 hodin tréninková jízda na brevet třístovku na jih nebo jiho-západ od Prahy tj. do kopců.
Přidá se někdo?
Rád sa pridám. Napíš čas a miesto zrazu.
Ja som plánoval si dať ráno Pražské kolečko a doraziť sa výstupmi od Vltavy (Březová, Zvole, Tučná,...)
Trasy bych viděl takhle: https://www.strava.com/routes/2106006
Sraz v 11 hodin na Výtoni.
Do Dolních Břežan můžete jet pěknou polní cestou, ze silnice od Cholupic na Točnou, u autobusové zastávky na znamení vlevo, chvilku je to polní cesta, pak asfaltka, u prvních domů se dáte vpravo, když cesta bude zatáčet vlevo, za zatáčkou zahnete vpravo na cestičku mezi roští a vyjedete na silnici od Točné u rybníka. sjízdné to je i na lehu.
Děkuji za rady :) Ale příště bych uvítal ty opačným směrem, tedy, že mě Strava zahnala na polňačku a kudy to objet po asfaltu. Případně kudy po silnici objet zbytečné motání po lokálních městských cyklostezkách dělaných pro maminky s dětmi. Tohle je tréninkové kolečko, takže jsem trasu vybíral tak aby nevedla úplně po hlavních tazích. Ale když někam jedu, vybírám ji tak, aby byla co nejrychlejší.
Ta prodlužka z Břežan do Cholupic přes Točnou je tam kvůli přidání kopce navíc.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Takhle mrtvej jsem po stovce asi ještě nebyl. Ale ta třístovka naštěstí není tak kopcovatá.
https://www.strava.com/activities/283355728
Já si říkal, že na 112km je to nějak dlouhý čas. Ten profil to vysvětluje :-). My si s Ninkem dali tréninkovou stovku minulou neděli a na oběd jsme byli v pohodě zpátky. Ale to bylo v Questech a po rovině :-).
Na tuhle neděli nabízím 100 km trasu na východ od Prahy. Odjezd cca ve dvě z Výtoně. Já pojedu jen prvních 80 km a pak se odpojím. Těch 80 km bych viděl tak na 4 hodiny možná trošku míň, je to relativně po rovině.
Pro ty, co bydlí na Jižním městě bude trasa kratší, neboť se mohou připojit za jízdy :-P
https://www.strava.com/routes/2299260
Žádný spolujezdec? Možná pojedu trošku pomaleji, nějak jsem to včera přehnal.
Kdybys nahodou jel nekdy okolo (okres UO), tak bych se pridal, ale vzhledem k tomu, ze je to 150 km od Prahy (vzdusnou carou), tak to asi nedopadne...
Ale popravde trochu me stve, ze tu se mnou nikdy nikdo nikam nechce jet... ;-(
To už máš myslím blíž Brnobent ;-)
Mám, asi 100 km... na to abych se mohl přidat k nějaký projížďce (natož snad tréninku) je to ale pořád dost z ruky.
Vlakem jsi v Brně za chvilku :-P Ty nové Railjety jsou na přepravu kol super a staví v Třebové.
Já nevím, už jsem se začal psychicky připravovat, že kvůli K24 bude zase lehokolo muset vlakem, ale vůbec se na to netěším.
Nevím, který vlak teď myslíš a zda jsou super opravdu nebo je to ironie, předpokládám, že zase myslíš jakože ty se vejdeš v pohodě, zatímco já bych s Ibexem vůbec neprošel kvůli řidítkům, co? ;-)
Nedávno jsem potkal v osobáku průvodčího, který mi předloni dělal scénu při cestě rychlíkem s lehokolem do Brna. Poznal jsem ho podle toho, že jsem dlouho přemýšlel, jestli je to chlap nebo ženská. Vím, že to není hezké, ale když se tam začal dohadovat s nějakou pochybnou existencí bez jízdenky, měl jsem z toho škodolibou radost... :-)
U spodního řízení si opravdu nejsem jistá, o kolik je širší než to horní - ale s horním je cestování vlakem dosti bezproblémové. Railjetem jsem jela z Prahy do Brna zrovna včera - a sympatické bylo, že na jedné straně prostoru pro kola měl háky a na druhé popruhy pro poutání stojícího kola. Sice si gumicuky vozím vlastní, takže kolo nakonec upevním téměř kdekoli, ale při plné kapacitě bývá někdy problém se mezi pověšenými koly nějak umístit.
Každopádně bych tedy Railjet taky pochválila.
Myslím to zcela vážně. Railjety mají obrovský luxusní prostor na kole. EuroCity často mívají na začátku a konci vagónu jeden hák na pověšení kola, to už tak super není. Když kupuješ na internetu jízdenku je potřeba tam zadat jen vlaky, co berou kola a podívat se na detail vagónů. Jako další výhodu těhle prioritních vlaků vidím to, že se personál chová profesionálně.
Profesionální chování si představuji trochu jinak. Dohnal jsem se v Ústí v sobotu po obědě na nádr asi minutu před odjezdem. Na kupování lupenu nebyl čas, takže jsem pálil rovnou na peron kde už brzdil vlak. Oddělení pro bicykly zelo prázdnotou (v dubnu...), Ústí je poslední zastávkou před Prahou. Prý bez místenky pro kolo nasrat. Takže jsem si šel na hodinu nebo dvě posedět do haly.
Osobně preferuji úschovu během přepravy. Jsem rád, že aspoň někdo má Railjet rád. Já ne.
Já se zas přiznám, že úschovu využívám, jen když není žádná jiná možnost...
Jednak už mám své fígle, jak kolo ve vlaku stabilizovat, zatímco na to, kde a jak to opře průovdčí, se mi moc nechce spoléhat. A pak je pro mě jednodušší dostat kolo, sebe i bagáž do jednoho vagónu, než kolo podávat u jedněch dveří (kolikrát tam čekat, než někdo přijde) a pak s brašnami pelášit k jinému vagonu.
Ahoj:-)Můžeš prosím hodit nějaké foto,nebo rajče odkaz,ustájení leha ve vlaku?
vezl jsem leha zavěšené za přední kolo. Na ty háky co jsou níže, to šlo v pohodě. Ten hák co je výš, tak to bylo trošku složitější ale nakonec i to šlo :-) ideální je nemuset věšet a moci mít leho opřené. ale to jsem jel jen jednou z Břeclavi do Přerova. Byl to takový nizkopodlažní vlak.
Zkusím pohledat... ale prakticky jakkoli, kde je místo. Vozím gumicuk s karabinkami a tím skoro vždy je možnost připnout k mříži okna či k něčemu podobnému. Když to doplním "parkovací brzdou", tj. kroužkem ustřiženým ze staré duše, kterým přitáhnu jednu či obě brzdové páky, ani se nehne.
Tak jsem sice nějaké ty fotky koloušů z vlaku našla - ale to kurtování není zrovna na žádné z nich vidět...
Jízda historickým vlakem v Lednici, německý vlak, a to poslední je v nějakém našem rychlíku.
Zřejmě trénuje na kosmonauta http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/150320_Gateway...
:o)))
Ano, nový RailGun Českých drah. ( http://www.bugemos.com/?q=node/461 )
Na výstavě mě zaujalo využití SPD-like technologie pro fixaci astronautů ve stavu beztíže :)
Kdybych uměl naložit Ibexe do vlaku jinak, taky bych si radši kolo nakládal a hlídal sám právě z důvodů, o kterých píšeš (člověk se musí defakto doprošovat, aby si mohl kolo zaparkovat a zajistit a stejně neví, co tomu průvodčí provede bude-li nakládat/vykládat další kola.
Jenže zatímco vlak, co jsem ním jel loni z Prahy na Beroun a stejně tak z Kolína na Boleslav, byl k tomuhle řešení celkem šikovný (kdyby jelo víc kol, možná by to bylo horší), tak zkoušet v běžném rychlíku ty úzké dveře s vysokými schody, prostě nemám odvahu.
Respektive kdybych měl půlhodinu, kdy bych mohl v klidu vyzkoušet varianty, jak kolo dovnitř dostat, třeba by se to podařilo a následně už by to problém nebyl, ale když tu rychlík podle jízdního řádu má stát dvě minuty a jezdí s 10min zpožděním, to se opravdu nic vymýšlet nedá a pochybuju, že bych sám dokázal Ibexe bez poškození dostat dovnitř, takže proto úschova...
Vzhledem k tomu, že jsem zatím každými dveřmi prošla i s brašnami (tedy pokud byli dva lidi, sama to s brašnami nenaložím), tak bych tipla, že i kolo se spodním řízením by se natěsno vejít mělo.
Osvědčený postup mám fixovat přední kolo (u horního řízení to dělám přikurtováním řidítek k rámu), aby neuhnulo, postavit kolouše na zadní. Vždy to zatím vyšlo, že přední kolo tak akorát dosáhne na horní schod. A pak zezadu obouruč ho nasunu dovnitř (tj. lezu za ním, takže víc místa na šířku nespotřebováváme). Brašny teda většinou nejdřív hodím dovnitř samotné, ale když nejsou moc těžké, popř. pokud mám někoho, kdo tahá nahoře, jde to i s nimi.
Nejeli byste někdo zítra na chvíli na kolo?
Já bych jel.
Kam bys chtěl jet a na kterém z tvých kol?
Podle předpovědi počasí bych to zatím viděl na sraz ve dvanáct, ještě jsem se nestihl přenastavit na to, že je potřeba se pořádně oblékat, takže bych chtěl jet za pokud možno nejvyšší teploty.