Zdravím, mám dotaz, máte někdo tyto zpětná zrcátka do řídítek spojené s rohy? prosím o krátkou recenzi jak se drží rohy a jak je pozorovací velikost velká..měl jsem cyclopa od Zefal ale to pád na kloub nevydrží :D
http://www.bike-eshop.cz/zpetna-zrcatka/zrcatko...
Děkuji moc Lukáš
Vypadá to pěkně, ale co v něm uvidíš? Smysluplné zrcátko je takové, že když v něm neuvidíš auto, tak tam spolehlivě můžeš vjet aniž se ještě musíš ubezpečit ohlédnutím. Je toto zrcátko takové??
Další problém jsou vibrace řídítek. Má zrcátko tak široký pozorovací úhel, že i když vibruje, tak dozadu stejně dobře vidíš?
Pak jsou problémy se stabilitou uchycení zrcátka. Není asi nejlepší ho neustále nastavovat a opravovat. Potom nikdy nevíš, kam to zrcátko vlastně míří.
No a poslední problém je s mechanickou výdrží onoho zrcátka. Většina úchytů nevydrží ani jednu sezónu vibrací na silnici, natož snad pád na to zrcátko.
Zrcátko je pro cestování po silnicích a po městech zvlášť velmi užitečná věcička, ale jak píše kolega Brahma, v tomhle trpajzlíkovi asi moc neuvidíš.
Míval jsem tohle:
http://www.bike-eshop.cz/zpetne-zrcatko-zefal...
Vibrace ani nastavování problém nebyl, bylo funkční. Zásadní nedostatek je řešení toho úchytu, je tam takový tenký plastový krček, zrcátko přežilo obvykle tak 4 týdny, pak jsem ho ulomil.
Pořídil jsem si robustnější zrcátko Winkku a po třech sezónách a pár tisíc kilometrech bych k němu řekl toto:
1.
Úchyt robustnější, některé pády přežije, jiné ne, ale úchyt se dá koupit zvlášť, moje spotřeba je jeden na 1000 km, tak nějak to vychází.
2. Zrcátko má fungovat jako blinkr - nepoužívám - a v noci svítí, tedy rozšiřuje obrys cyklisty. To funguje spolehlivě, auta objíždějí větším obloukem než se zrcátkem zhasnutým. Problém je, že to žere dost baterie a kontakt se vyvibrovává, trochu si pomáhám papírovou vložkou.
3. Zrcátko po třech letech docela slušně osleplo, ještě jedna sezóna a nebude v něm vidět nic.
4. S rohy si moc nerozumí. Tedy roh tam je, ale zrcátko překáží v normálním úchopu, takhle se bude chovat asi to co jsi postoval taky.
Jinak je dobře vymyšlené, snadno sklopíš, snadno vyndáš, to ten Zefal neuměl.
Takže shrnutí:
když zrcátko, tak aby v něm opravdu už bylo něco vidět. Zrcátka na tyčce se mi těžce neosvědčila, vibrují vidíš prd. Zrcátka v řidítkové trubce jsou funkční, ale stačí málo a ulomí se. Přes všechny nedostatky se mi jako nejlepší jeví to Winkku.
Dobrou alternativou by mohl být i ten řídítkový Zefal, kdyby někdo dokázal vyrobit ten úchytn kloub z kovu a ne z plastu.
To zrcátko pokládám za poněkud pitomé. Naopak vynikající zkušenosti mám se zefalem, co píše Jindra (i když tohle provedení dle odkazu je už hoší než to moje, které bylo rovně z řidítek. Tohle už do značné míry znemožňuje uchopení rohu, prostě to dvojí zalomení nechápu).
přesně zalomeni rohu...ojebavka ktera nejde na roh... a děkuji vsem za komentáře! myslel jsem si ze pochybnosti pri dotazu budou podpořeny. Asi ozelim rohy a pujdu do Cyclopa to je důležitější...
http://www.bike-eshop.cz/zpetna-zrcatka/zpetne...
asi nej řešení zpětného zrcátka, vozil jsem to na klasice a na lehu bych si bez toho připadal jak bez oka.
jen mám dotaz.. přijde mi že při náklonu hlavy pokaždé vidím jiný kousek cesty za sebou a může to mást... než pevný zrcátko... ale asi o zvyku.. má to pro a proti....
při náklonu hlavy samozřejmě, že vidíš jiný kousek cesty za sebou. Ale nemate to. Naopak umožňuje ti to pokrýt větší oblast za sebou prostým pootočením hlavy, Když totéž zkusíš pokrýt zrcátkem na řídítkách, tak pak jedeš jak Jindračíslo z hospody Pod ledem ;-)
Že by tohle zrcátko dokázalo svítit jak vánoční stromeček?
Divím se, že v dnešní době pokroku, ještě spoléháš na takovou věc jako zpětné zrcátko.
Co takhle kameru, třeba na sedlovku, a obraz přenášet na tablet, co máš na řídítkách. Navíc kamera by mohla v noci snímat i infračerveně. :-)
:-)
Tablet na řídítkách už nemám, to je čtyři roky zpátky, mám tam mobil a na něm běží nějaký ten záznam, počítadlo, občas navigace, mp přehrávač, na okénko s kamerou místo není, a na řidítka se mi už nic dalšího nevejde a asi by to nebylo moc praktické.
Infračervené vidění zpátky v noci by mělo smysl jen kdyby za tebou jel někdo neosvětlený a to se nestává, protože auta svítí a cyklisté většinou jezdí rychleji než já..
Kamery na řídítkách nebo helmách si dneska vozí kdekdo, zatím nemám tu potřebu. Myslím si, že kdybych matlákům promítal několikahodinové záběry z cesty podél kanálu nebo stoupání do kopce, vynesli by mě v zubech. Dobrá by ta kamerka byla asi při objezdu toho Vítězného oblouku, aby kolegové viděli, jak to vidí cyklista a že to zdaleka není tak nebezpečné, jako když tě filmují z chodníku.
V tomhle případě to zrcátko je dostačující hardware....
Do telefonu by se to dalo přes bluetooth snadno také přenášet. No možná by byl problém s množstvím dat. Navigaci nepotřebuješ pořád, byl by tam mít stále zpětný pohled a pro navigaci by sis musel sáhnout na touch. V tom není problém.
No to není špatný nápad. Kdyby to promítalo přes brýle na sítnici, tak by se to dalo i použít. Nejlépe by bylo, kdyby to v zorném poli bylo jen malinké, ale kdyby na to člověk zaostřil žlutou skvrnou, tak by se to zvětšilo. Nevím jak se ovládají Google glass, třeba už tohle mají.
Promítání na tablet na řídítkách je sice také použitelné, ale bude to mít problém s dostatečným podsvícením, aby to zvládlo i sluníčko. Pak to bude žrát baterie jako vzteklé.
No hlavně by to byly další dva krámy, které by se musel stále krmit baterkami. Ale realizovatelné už to je.
Pro auta to už brzy bude standard. Žádné mrtvé úhly už nebudou.
A jsme zase u toho, všechno se točí kolem toho nabíjení, dobíjení, kapacity baterií a získávání energie vlastní silou nebo z nějakého alternativního zdroje.
Tohle vyřeší až "kapesní jaderný reaktor" nebo něco podobného.
Ale ne, třeba to nábové dynamo co mám, má funkci zapnout/vypnout, jenže je úplně k prdu, protože nepoznám jestli je zapnuté nebo vypnuté, tedy klade minimání odpor.
Když už to dynamo takovou funkci má, mohlo by se toho využít, tedy, když by se zapnulo, kladlo by významější odpor a tím pochopitelně také generovalo více energie. Ideální by bylo, kdyby mělo těch úrovní několik, třeba na svícení by stačil ten nepatrný, neznatelný odpor, na dobíjení větší, a když bys jel nějaký delší sjezd, vohulil bys to na plný céres a vyráběl proud jak Temelín.
Jinak mám ještě další elektro hračku, teď to právě uvádím v provoz a hraju si s tím, co to všechno dovede. Podám report později.
Když na všechny ty hračky potřebuješ stabilní kontinuální přísun energie a to to dynamo nikdy nedá. Takže bys k tomu stejně ještě potřeboval nějaký akumulátor. K tomu zas potřebuješ nějakou dobíjecí elektroniku a další elektroniku pro hlídání jeho vybití. Pak potřebuješ rozvod napájecích a komunikačních drátů po rámu kola, nejlépe vnitřkem. No a až tohle všechno budeš mít, tak k tomu můžeš připojit všechna ta elektrická hejblata, zase nejlépe k jednomu centrálnímu řídicímu počítači.
Můžeš pak mít elektrické řazení nejlépe automatické s několika režimy. Pomocný elektrický motor opět s několika režimovým řízením. Elektrické ovládání brzd. Několik svíticích a opticky výstražných a informačních elememtů. Kamerový systém na hlídání tvého okolí s inteligentním výstražným a upozorňovacím systémem. Navigační systém, audio systém, hlídací a zamykací systém pro odložené kolo. Komunikační video systém pro vzdálené spojení...
Tohle vše je už realizovatelné, jen není z čeho to krmit. No a také je otázkou, zda by to ještě někoho bavilo na tom jezdit. :D
Takhle daleko bych to nehnal.
Nabíjet se asi musí nějaký ten akumulátorek, jestli to ta elektronika nedokáže nějak zařídit, jako tahle hračka:http://www.peterwhitecycles.com/ewerk.asp
Mě jde spíš o to, že ta nábojová dynama jsou primárně stavěná na svícení, tak kladou malý odpor a málo vyrobí. Funkce on/off tam je, takže by stačilo, aby kladla větší odpor a více vyráběla. Na rovinkách, z kopce, nebo prostě v případu nouze by sis nějakou tu šťávu našlapal, to by docela pomohlo.
Kabeláž mám vyřešenou. Z rámové brašny, kde mám powerpack až na řídítka k držáku mobilu mám tažený usb kabílek, přisponkovanej k rámu na furt. Vyndavám jen baterii a mobil, kabílek tam je furt, nepřekáží, neotravuje. Na den, dva, bohatě stačí tohle, mobil může být rozfajrovanej na nejvysší jas celý den a zapnuté jak gps tak bt, wifi i data.
V luftě je vícedenní cestování, a tam ta možnost našlapat si, by asi bodla.
Tsss, ptal jsem se v "Koloshopu", k čemu slouží automatický přepínač na světle B+M (LUMOTEC Lyt senso plus).
Odpověď odborného prodavače přikládám:
"Dobrý den,
automatika je myšlena, že to má automatický spínač on/off, při jízdě se automaticky zapne a při zastavení vypne.
S pozdravem
Tomáš Rambousek"
Zprvu (než jsem se nas.al) jsem se domníval, že si ze mně dělaj´ šoufky, tož jsem tam zavolal a : "To víte, prodavač nemůže všechno vědět ..."
sem myslel, že pojede jakože cikcakovitě :-)
trochu levnější varianta - http://www.eachbuyer.com/bike-bicycle-cycling...
jinak na lehu mám originál Zefal, no ale náhradní by se mi mohlo hodit :-)
Na tříkolce mám momentálně tyto: https://www.nakupni-dum-praha.cz/Zrcatka-6124...
Titulek poněkud mate, neb nejsou do řidítek, ale na řidítka. Jsou panoramatická, takže i při malém průměru je v nich docela dobře vidět, co se děje za mnou.
Nějaká recenze je tady http://cykl.cz/item/topeak-bar-n-mirror
Na jednom kole mám Zefal spin, který je taky minimalistický, a k získání přehledu, jestli je za mnou auto, to úplně stačí. Dělají to mírně konvexní, takže ta oblast kterou to pokryje je dostatečná.
Mám toto hrcátko již několik roků a už bez něj nemohu být. Předtím jsem vyzkoušel několik, ale tohle má řadu výhod.
Lze ho sklopit když v terénu překáží, ale u nás se do terénu musím dostat cca 10km po sinici, tedy je nenahraditelné.
Kupodivu nepřekáží i když se držím rohů. Musíte si uvědomit, že v ceně máte vlastně zrcátka dvě, i na pravou stranu. Sice to pravé nepoužívám (jen na delší přesuny po silnici), ale hodilo se mi např., když jsem při pádu to levé rozbil, tak šly přehodit.
Diskuze zda se v terénu třese není relevantní, každé se třese, ale v terénu přeci zrcátko netřeba, ale na cestu k němu. Porovnáním se třese méně než ostatní, přeci jen má pevnější uchycení.
Vidět je v něm dobře, má širokoúhlou úpravu zobrazení.
O třesení v terénu nebyla řeč. Jednalo se o třesení ve městě například na dlažbě, nebo na rozbitém asfaltu. Ono na volné silnici je to zrcátko nakonec také skoro zbytečné. Auta od zadu jsou slyšet. Problém je frekventovaná silnice a hlavně město. Mám strach, že vlastně srovnáváme zrcátka ve dvou úplně odlišných nesrovnatelných prostředích.