...tohle s oblibou říkám své ženě, když vyjíždím na kole, zatímco ona někam autem. Jenže.....;-) Zkrátka co si budem povídat, tak ouplně grátis to šmrdlání pedálů není. Tak bych rád udělal takovou malou anketu, kolik Vás (nás) vlastně vyjde taková jedna sezóna kolování. Samozřejmě ty rozdíly jsou asi velké, podle toho, jak kdo jezdí a kolik toho najede, nebo podle nároků, ale docela bych byl zvědavej, kolik by hodil takovej průměr...Mimochodem mojí partnerce se s těmito výdaji raději nesvěřuji...a co Vy? :;-)
Já to nepočítám a ani nechci počítat, nemám potřebu, ale vím, že to je docela dost peněz. Rozhodně to je o tisících. Myslím, že třeba mě to ježdění na kole a o moc levněji než autem nevyjde a kdo ví jestli to není dražší.
Každá sranda a zábava něco stojí :-)
...myslím, že je to dost drahý "kůň", ale s autem se to srovnávat nedá- když vezmeš jen pořizovací náklady střední třídy u obou a parkovné....jíst musíš všude, ale palivo nepotřebuješ, obouváš jen dvě kola a náhr. dílů potřebuješ neporovnatelně míň. Kolo každopádně vítězí, nehledě na to, že jízda autem neprospívá tvému zdraví a tělu a plyny otravují život všem ostatním...
Záleží kudy a jak jezdíš. A pak i s tím počítáním to není jednoznačný. Rozpočti pořizovací náklady na 300 tisícovek km u auta a na dejme tomu 30 tisícovek u kola. Dnešní auta, pokud nenatrefíš na páteční kus, tak ani těch dílů moc už nesežerou. A třeba i v cenách pneumatik vítězí nad bicyklem, který obouvá jen dvě kola - ale kolik km ty křusky vydrží... - mimochodem taky jen se dvěma kolama je na tenhle propočet asi nejdražší motorka (dvě gumy dražší než čtyři na menší auto a nájezd tak 15-20 tisícovek), a kolo asi před autem jen tak tak zachraňuje palivo. Ale i to je sporný - kolo i auto mám z druhý ruky, cena obojího podobná. Auto jezdí za hubajze na LPG a kromě povinného za litr a oleje za pětikilo si při 15tis km za rok nevezme nic jiného (koupil jsem už s novýma gumama a ty nejmíň čtyři roky vydrží). Když si vzpomenu, kolik za rok nacpu do kola a kolik jsem jen za tuhle zimu narval do žiletky a furt ještě dost nekompletního vybavení... Přitom fulla mám ještě furt rozebraného, kupu ložisek nakoupenou, olej do vidlí nachystaný. Na treka mi mají dojít ráfky po výměně, takže nakoupit dráty, vyplést na nové náby, zdraví mě gumičky do brzd, destičky na horáce, koncem jara počítám všechny tři řetězy... Fuuuj, hamba pomejšlet.
No, no, když vidím auto a zhruba kolik málo mě stojí a podívám se na kolo a věci kolem kola a vezmu v úvahu kolik to zhruba stojí, tak nepočítám s větším rozdílem ve prospěch kola.
Nehledě na to, že auto mi nejspíš nikdo krást nebude, ale u kola je pravděpodobnost ukradení hodně veliká, takže nechat někde stát kolo venku přes noc je nejspíš výsledek víc než jasný a druhý den si můžu za 20 tisíc již koupit nové kolo. Takže ani to parkování a odkládání není bezproblémové a u auta je výrazně levnější.
...běžný auto se dá srovnávat se stejně běžným bicyklem, teda např.treka za 20000 s Fabií- a to jen jedním, auta taky nemáš tři....pak i při stejných nákladech na kilometr(o čemž moc pochybuju)je plusem to co děláš pro svý zdraví, tu kolo vede na celé čáře....a spoléhat na "neukradnutí" auta? :-( smartfon taky nenechávám ležet na lavičce s tím, že ho druhý den použiju....
Pravidlo cyklistiky číslo jedna: NIKDY, ale opravdu nikdy a za žádných okolností NEPOČÍTEJ, kolik tě ta sranda stojí... ;-))
...souhlas- když chceš šetřit své tělo a prachy, KUP SI AUTO a uvidíš rozdíl!!!
Někdy zbyde i pár drobných na jídlo...
kdysi si kolega vedl takovou excelovou cyklo tabulku, kterou si pak poslal domů a dal to chybně i cc na manželčin mail.
Myslím že každá utracená 10 koruna stála minimálně jeden mínusovej bod a tak má co splácet až do důchodu :)
Jinak všichni prodejci kol v Česku si nemůžou vynachválit zázračnou českou vlastnost, tedy že češi jsou jedinej národ na světě, kteří jsou za jízdní kola ochotni utratit násobky průměrné mzdy a mít několik kol s různým účelem.
Já už to radši nepočítám, jediný co je dobrý je to, že naši kluci po sobě kola dědí a tak jich momentálně máme doma jen 9 :)
Ono to lítání na kole člověk vlastně dělá pro svoji rodinu. Pohyb na čerstvém vzduchu je zdravý, a jen zdravej chlap může makat, vydělávat prachy a živit svoje děti.... Takže cokoli si koupím na kolo, zároveň dávám své rodině....
Kdysi jsem to počítal, ale když jsem zjistil, jak ta cifra závratně roste, raději jsem toho nechal. :-)
Jenom za "spotřebák" je to několik tisíc ročně, a to se nebavíme o oblečení.
A ani nepočítej, kolik utratíš cestou za občerstvení. :-)
Mimochodem, zrovna mám na poště balík z cykloshopu za 2500,-. Je tam jen pár drobností - řetězy, duše, lanka, bowdeny...
Nevím co je sezóna (jezdím celý rok zhruba stejně) a spočítané to nemám, ale tipnul bych to tak na 2500 ročně spotřebák (destičky, řetězy, kazeta, plášť, duše, střed, pedály, světla, trocha nářadí) při nájezdu asi 4500 km, boty radši ani nechtějte vědět za kolik :) a před 2 lety mi ukradli kolo, takže dalších 9k. Takže až ke 2 korunám za kilometr. Čekal bych že to bude levnější…
Loni najetych 8000 kolmo a 1000 kolobezmo.
Naklady cca 6000 :))
Jezdím celoročně a cena bez jídla a drahých dílů vychází na cca 1 Kč/km.
Jezdím taktéž celoročně a bez jídla, náhradních dílů, oblečení a pořizovacích cen kol mne to vychází na cca 0 Kč/km...
Mě by zajímalo, jak by se mělo počítat s momentálně nevyužitými dvěma koly v okamžiku, kdy jedu na třetím z nich ?
Nestojí v tu chvíli zbytečně ? Kolik stojí ušlá příležitost, když stojí kola úplně nevyužitá ?
Neměl bych je nabídnout do nějakého šérovacího programu jak mi bylo kdysi zde navrhováno s autem Neměl bych je pronajmout či prodat ? :)
Momentálně nevyužitá kola je potřeba od nákladů odečítat... ;-)
Jak ses zmínil o tvé partnerce, zrovna minulý týden jsem si říkal, vezouce nové sedlo v batůžku, že ženatí muži nenechají kamenné obchody zahynouti.
Taky záleží jaké náklady máš na mysli, zda jen za údržbu kola nebo i za jezdce:-)
Jak tak někdy v létě koukám na letní zahrádky u hospod, tak tam platí nepřímá úměrnost: čím vyšší náklady na "údržbu" jezdce, tím nižší náklady na údržbu kola...Ne ne, tenhle druh "údržby" jezdce nepočítám...:-)
Já si zrovna tohleto cca posledních 6 let počítám, vychází mi to okolo 10000 Kč/rok pro celou rodinu (8 kol). Každý rok se najde nějaké kolo, do kterého se vrazí víc peněz a naopak takové, které projde sezonou bez potřeby nějakých větších výdajů.
Když poslouchám kolegy v práci, kolik dávají do auta, myslím že pořád mě to stojí míň.
Manželce to neříkám, ale ani to neutajuji, ona mi také neříká kolik utratila za provoz domácnosti.
Ze začátku jsem to praktikoval tak, že až po práci jsem sedl na kolo a denně přes těch 20 km jsem ujel a o víkendu kolem té 100večky.
Do práce to mám něco přes těch 20 km, tak jsem spojil příjemné s užitečným a od tý doby jezdívám místo po práci na kole, do práce. Tímpádem ušetřím i za auto-bus. Takto se navíc těším jak pojedu do práce a z práce je to zase relax a vydýchání se z toho blbákova:) Když musím jet do práce autem, je to hodně nezáživné..cítím se jak mrtvola ( a to mě kdysi ježdění autem bavilo hodně).
Takže i když na kolo utratím taky fakt dost, a co jsem to počítal, pořád to vyjde sakra levněj než kdybych jezdil autem;) A to se nebavím o tom, že je to navíc můj defakto jediný suprhypr koníček:)
Jeden známý např spočítal, kolik vyšlo jeho auto, kolik za něj utrácí + benál, pojištění atd..prej že to vyjde stejně, jako kdyby si všude kam jezdí, volal místo toho taxika:) Sice ten taxi nebude nikdy jeho, ale odpadávají tak celkově starosti o auto jako takové.
Dokud byly děti malé a byly tudíž ochotny s námi na 14 dnů ne těžko vyjet po vlasti, tak jsme jednou spočetli, že jen ty pochoutky po cestě byly dražší, než adekvátní benzín do nádrže. Hlavně na ujetou vzdálenost by toho benzínu zas tak moc nebylo. Naše strava je oproti benzínu několikanásobně dražší. Na druhou stranu i v tom autě bychom patrně také něco jedli :)
A to jsme je nekrmili žádnými specielními rychlostravitelnými gely.
Do svých zájmů investuju tolik, co mi můj finanční stav dovolí a nelituji jediné koruny a ani to nepočítám.
A jsem s těmito investicemi do vlastního já naprosto spokojena.
Naprosto souhlasím, investice do vlastního JÁ pokládám za zcela zásadní. Například já jsem si dneska cestou z práce koupil kokosku. Vynikající! :-)
Jen jednu ?? Tak to já dneska do sebe zainvestoval tak, že v pekárně budou brát všichni prémie...
Hergot, ta tvoje pekárna mě čím dál víc zajímá.
Mají také makové koláče?!? Nebo makový závin?!?
Si piš, že jo.
Koláče i záviny a vše z vysmátých makovic :-))
Makový závin 400 g
Makový závin 280 g
Makovník
Makový šáteček listový
Makový šáteček kynutý
Makový koláč tlačený
Makový koláč tlačený s tvarohem
Na něco jsem určitě zapoměl...
Jo a makem teda rozhodně nešetřej.
Děkuji, teď jsem si naslintala do klábosnice a jestli budu mít ráno poslintaný polštář, tak aspoň budu vědět, o čem se mi v noci zdálo :o)))
Můžeš mi hodit odkaz, kde to je?!?
Prosím, prosím, prosím.
Díky :o)))
Ale v noci se mi zdálo o hadovi...
Na jarní ti můžu dotáhnout takový průřez sortimentem :-)
No, myslela jsem na to, ale nechtěla jsem být za vtěrku.
Ovšem když je nabídnutý prst, mileráda tě chytnu za ruku :o)))
P.S.
Za odměnu ti nepřivezu žádný jetý řetěz :o)))
Nakupuju denně pro půl firmy ("Nepojedeš náhodou kolem pekárny ?" "Když už jedeš kolem, nevzal bys mi..." atd atd).
Stejně budu nakupovat pro sebe i bráchu, pár koláčků navíc ani nepoznám.
Lákáš...až pojedu do Ferony, tak se stavím, vůbec o ní nevím
Ahoj Hořovická pekárna a cukrárna peče také moc dobrý makový (nejen makový) závin/y.
A co takhle zkusit domácí?
I kdybych to náhodou dobře uměl, tak dobrý neuplácám, neušetřím a ještě toho času...
Však jsem nemyslel tebe, pečou přece ženský..;-)
Ranní nákup makového koláče a kávy patří do sekce "jezdím na kole, tudíž zadarmo!" takže v tomto směru se rozhodně šidit nebudu a ten luxus koupit si každé ráno čerstvý koláč si dopřeju.
A jak dlouho vydržíš denně ten Hradec otočit?
Píšu RANNÍ a ráno mám každý den jen jedno :o)))
V tom případě já tak dvě až tři...
Tak na to mám malý žaludek...
Musíš trénovat, cvičit, protahovat...
To víš, roztáhnu ho a nevyjdu s platem :o)))
No jo, pražský ceny. Pak dlabete drobky a jednohubky. Před časem jsem se nachomejtnul po ránu v nějaký pekárenský prodejně poblíž Václaváku a znechuceně jsem odešel. Tvářili se, jak kdyby prodávali diamanty - a ceny tomu odpovídaly. Za jednoho jejich scvrklýho marmeládovýho zoufalce mám u nás půl pořádnýho nákupu.
U Václaváku?!?
Tak tam bych to nekoupila ani zadarmo.
bylo to bokem směrem k Lazarský, ale nijak daleko.
Jo počkej, nebyla to nakonec taková velká pekárna - cukrárna na konci Vodičkový?!?
Na tu pozor, tu má v oblibě Airlin :o)))
Ale tam moc makový koláče nemají.
To už si konkrétně nepamatuju. Neměl jsem nejmenší důvod zapamatovávat. Vím jen, že to byla skoro prázdná nóbl ratejna, kde měli prd na zlatým podnose. Pak jsem dal gábl jinde.
Takový navoněná bída ratejny taky nemám rád. Nikdo se tě v nich nezeptá "Bude to zelíčko volný, šéfiku?"
Proč se chceš tahat do HK? http://www.strudl-zizkov.cz/
Jenom dotaz, ona existuje také nevoňavá nebo smradlavá skořice?
Jasne. Napln treba sklenicku od presnidavky do pulky, poradne zahrkej a otevri si to pod nosem. A hned uvidis ;)
Takhle jo, když spálíš cokoliv tak bude také smrdět. Já znám jenom skořici, o nějaké voňavé nebo nevoňavé jsem neslyšel. Oni všude zdůrazňují voňavou skořici, tak mě jen zajímalo jestli je i jiné, nevoňavá skořice.
O tom vím a již jsem i ochutnala, ale mám to poněkud z ruky na pravidelné nákupy.
Navc celý štrúdlík je na mě moc.
Jaké moc, můžeš se podělit. Když to vezmeš někde kolem nádraží, tak budeš ráda když tě nechaj jednou kousnout :-)
Tahle reakce je hodna českého politika.
Docela zajímavé srovnání nabízí minulá a předminulá sezóna:
v roce 2013 jsem provozoval (krom různejch ukrajin) jedno starší ocelové MTB a jednu slušnou motorku. Náklady na provoz motocyklu VČETNĚ rozdílu pořizovací a prodejní ceny a všeho benzínu vyšly za 3500 km na 6000 Kč za benzín a 3000 zbytek, tj. asi 2,50Kč/km.
Kolo pak vyšlo asi na 2500 Kč (dva nové řetězy a kliky, nové pláště, nový výplet, ale vše low-end) za 5000 km, tedy 0,50Kč/km.
Loni jsem motorku vyměnil za nové karbonové skládané HT. Pokud bych byl hodně optimistický a počítal malou amortizaci a ztrátu ceny, tak jsem na -10 000 Kč za 2000 km + 2000 Kč údržba (servis bezduší, nový řetěz C10 atd.), tedy 6 Kč/km! Víc jak 2x dražší než provoz motorky v tomto konkrétním srovnání. Nejvtipnější je, že díky novýmu kolu jsem o to méně jezdil na starém MTB, které ale současně vyžadovalo víc investic, takže asi 2500 Kč za 2500 km = 1 Kč/km. Pokud to zprůměruju pro obě kola a celkové km, tak je to 3,20 Kč/km. Provoz a veškeré náklady na ojetý motorcykl, který se mi podařilo dobře koupit i prodat, jsou však stále nižší, a to včetně PHM!
Resumé: asi vyměním karbon za dva válce ;)
Z toho je jen jediný možný závěr, ten benzín je ještě stále moc levný. Jeho poměr cena/výkon je proti jiným zdrojům moc malý.
S levným benzínem. Dneska jsem si všiml, že na jedné z benzínek v naší vsi je cena za natural91 přesně 1 €. Když jsem dohledal (na rozdíl od zdaleka viditelné ceny v € jsou ceny v Kč mrňavé) kolik chtějí v Kč, zjistil jsem, že je to 29,70. Protože lze ve vsi euro koupit cca za 28 Kč, dalo by se ušetřit alespoň 1 Kč/l jen tím, že před nákupem benzínu si nejprve Kč proměním na €.
Benzín je dražší než dvanáctistupňové pivo. A dovedete si někdo představit, nalejt najednou do nádrže auta třeba sto dobrých vychlazených ležáčků? Mně by to urvalo srdce....;-)
Ty už jsi asi dlouho nebyl v hospodě na pivu, že? 1 pivo fakt není 1 litr :-))
no já nevím, ale ale 100 litrovou nádrž má které auto ? :)
U osobních netuším, o nějakých 80 litrových bych věděl, ale je to celkem jedno jestli má 80 nebo jen 40.
Někdo má spotřebu 1 a někdo třeba 8 piv :-)
Nechápu, sto piv je snad 50 litrů, a takovou nádrž má snad každý auto...
Také ne, je hodně aut s nádržemi 30 až 40 litrů. Tuším, že je na nádrž musí být nájezd nejméně 300 km a na to mnoha autům stačí 20 litrů :-)
jsem jen nechápal, proč je ti vysvětlováno že jedno pivo není jeden litr :)
protože cena :-)
Tak pán by tam lil hned točený:-) Myslel jsem samozřejmě lahváče...
A on je nějaký větší rozdíl mezi lahváčem a točeným, zvlášť když má být vychlazený? :-))
Menší chut'ový, cenový značný.
Chuťově nevim, to neumím poznat, ale cenově vím, že je nepatrný, navíc není mnoho hospod, kde prodávají lahvové a zrovna tak i ve stáncích je většinou jen točené.
Tak to si asi nerozumíme. Já měl na mysli lahvový pivo z obchodu a doma vychlazený...;-)
Takhle ano, ale potom to nejde spojovat s jízdou na kole, pokud tedy nekroužíš jen kolem baráku a nezastavuješ doma u lednice. Ale nemyslím, že takových lidí by v Česku bylo víc než 2 :-)
A to si vemte, že takový Jindraxxx jezdí na kole do hospody. Nájezd nic, spotřeba hrozná. Strašně drahá spotřeba oproti autu :D
Jednomu známému jsem kdysi spočítal spotřebu při "jízdě" na kole: vycházelo to 500 litrů piva na 100 km..:-)
Benzín je levný o tom se žádný spor nevede, proto toho stát zneužívá a přihodí si k tomu naprosto nehorázné daně.
Na druhou stranu kde by ten stát měl brát peníze na dotace jiných zdrojů energie, že ? Těch zdrojů jejichž poměr náklady pro stát ( daňové poplatníky) a garantovaných nehorázných výdělků jejich majitelů je proti jiným zdrojům tak přemrštěný....
Tohle jsem pocital pred par lety, kdyz jsem za sezonu dvemi pady znicil dva ramy. Taxik by ten rok vysel na kilometr levneji ;-)
Kazdopadne bych rozdelil dve veci:
- dopravni cyklistika. Jezdim na kole do mesta upraveme ze stare silnicky. Vicemene bezudrzbove, naklady v radu cca. 500kc rocne. Najezdim tak 1500km. Takze 30h/1km. Amortizace prakticky nula.
- bike a silnicka(triatlon). No tak tam jsou naklady o hodne vyse (2-3tisice) a najezdim zhruba stejne. A pochopitelne kola tocim casteji, takze pocitejme 50tis na 5let v amortizaci. Ale to je konicek a hodne nakupu je "pro radost". A nelze to tedy srovnavat s autem jako dopravnim prostredkem, ale s autem jako konickem.
Pro zajimavost - docela mne prekvapilo jak drahe je na kilometr behani. Slusne boty stoji 3000,- a za rok jsou po tisici km na vyhozeni. Takze 3kc/km.
Nám se možná prodraží pinec, z ekologicko bezpečnostních důvodů se zavádějí plastové míčky a zatím to vypadá, že i tréninkové vyjdou minimálně na 30 kaček kus.
Vzhledem k tomu, že jsme za hodinový trénink z 6 kusů zničili 3 a to tak, že praskly sami to bude asi docela nákladná zábava...
To možná tam mám, protože zatím stále doufáme, že se časem objeví podobný cenový rozdíl jako mezi tréninkovým a hracím celuloidem a že taky časem ty plasty budou odolnější...
To fakt má někdo problém už i s pingpongovejma míčkama ?!?
jo celuloid je mezinárodně zrušen a v podstatě se s ním dohrávají jen nižší soutěže...
Místo něho se zavádí tzv Polly materiál, který má být údajně bezpečnější, méně hořlavý a ekologičtější při výrobě.
Důvod je možná i to, že je potřeba vydělat :) nové míče létají pomaleji, méně skáčou a tak se budou měnit i potahy na pálky, prostě radost výrobců a vlastně i televize, protože v druhé fázi budou míčky dvoubarevné a budou líp vidět...
Taky prý brzy odzvoní stávající velikosti míčků a začnou se vyrábět větší, o které bude jako o novinku velký zájem. Pak se ale zjistí, že je míček už příliš veliký a neohrabaný a začnou se prozměnu vyrábět míčky velikostí něco mezi oběma předchůdci...
Péřový míček na badminton kus za 37Kč a taky může vydržet jen jednu výměnu. Do 10 minut je jistě KO.
Jenže když se hraje zásobník v oddíle, tak bežně rozšlapeme 5-10 míčků za trénink, ale sami od sebe celuloidy praskají minimálně a hlavně starý tréninkový míček stojí 6-9 kaček ...
Tyhle praskají ve hře a dokonce a ty se švem dokonce i mimo šev, což jsem na celuloidu neviděl snad nikdy a tréninkové stojí od 26 korun kus a herní *** od 30 korun kus .
Snad to zase časem zlevní
A prosím pěkně, jak to souvisí s jízdou na kole?!?
Božínku, že by to byl taky sport ?
Navíc nechápu proč jsi to zavěsila pod můj příspěvek.
Reagoval jsem na lestrovo nákladné běhání.
Ale já zapoměl, ty poslední dobou nečteš všechno a pak se zvědavě pídíš po souvislostech :)
Ty zase posledni dobou hned startuješ místo abys to vzal jako dotaz a normálně odpověděl.
Že by to bylo tím, že otázka "jak to souvisí s tématem" se nám zde nějak přemnožila ?
Nijak, ale je to také zajímavé. Tedy alespoň pro mne a Újezďáka :)
Zhruba polovinu roku jezdím na pinec a z pince na kole :) Pravdou je, že po turnaji nebo zápsae je to sice nejlevnější a kolikrát časově nejvýhodnější řešení neb MHD večer zrovna moc nenavazuje, ale tělo občas protestuje.
Tak to já na kole po badmintonu Prahu napříč nepřejedu ani v podvečer plného léta. Jezdím odtud metrem a ke stanici se rád nechám dovézt od kamarádů autem. Dokonce i druhý den rád použiju služby MHD.
nijak , ale já třeba jezdím na kole střílet z luku. Lukostřelba nesouvisí ani s golfem, ani s pincem ani bembimtonem ale to přece neva. Je zajímavé dozvědět se co se děje s míčky, když zrovna nehrajou ;-)
Čau,jsem nová,musím reagovat na tohle téma.Na kole jsem jezdívala pravidelně zamlada sice 11 km,ale skoro furt-to jsem problém s kolem nemela.Pak jsem šla na mateřskou,povila dvojčata a kolo čekalo.Sedla jsem na néj docela pravidelnê až po7 letech,když šly holky do školy.Ze začátku byl strach jezdit při hlavní silnici,protoze jsem cítila zodpovédnost!Jezdím jen na ranní po cyklostezce až odpoledne,ráno si netroufám.Jezdím trasu Traplice-Zlin,prštne.Nakoplo me to,že přes prázdniny jsou omezené autobusy,spoje sílené a jízdné to samé.První rok jsem to dávala na manželovém favoritu,to jsem nemela s kolem žádný problém,mezitím nám to přestalo klapat a já věděla,že to kolo mi dává sílu jinak bych byla v Kroměříži!Ale budu pokračovat.Tak jsem si koupila své kolo a zařizovala rozvod,vše furt na kole.Ale s kolem byly problémy,minulý rok 13 defektů.Díky kamarádovi který me naučil lepit duše ajiné.kolo jsem koupila 1dubna a v prosinci před Vánocema už mênila zadní kazetu,zuby byly zničené,brdové špalíky to měním furt,ted před týdnem mi na Pahrbku v Napajedlích vletěla haluz do zad.kola a poškodila mi i přesmykač,tak znovu problém.Pláště taky nové,teď už čekám ,kdy se mi rozpadne,protože kluk na prodejně říkal,že to není kolona tak ddlouhé denodenní ježdění.Samozřejmē bych chtěla lepší i mám představu,ale až vyhraju nebo bude sponzor.Teď mám Kellys za8 tisíc.
Špalky odcházejí, to je normálka. Musíš míň brzdit a víc šlapat;-) Kazeta odchází rychleji, když se včas nemění řetěz (nebo příčina může být v typicky "ženském" řazení:-)). Než vyhraješ, nebo seženeš sponzora, můžeš stávající kolo vybavit kvalitnějšími plášti, kazetou, řetězem atd.
Mimochodem těch defektů je nějak moc i na obyč plášt'. Příčina může být i ve špatném obutí pláště (cvaklá duše), nebo v plášti zůstane nepatrný úlomek ostrého předmětu atp.
Časté píchnutí může být výsledek málo nebo moc nahuštěných kol.
Málo nahuštěné to jó (procvaknutí), ale moc nahuštěné?
No slyšel jsem, že když máš nahuštěno na maximální přípustný tlak, tak ti plášť při kontaktu s ostrým předmětem ještě jakžtakž " mikro uhne" a pokud je hodně tvrdý, tak už to nedělá....
Osobní zkušenost mám takovou , že ze začátku ježdění na silničce jsem hustil vždy až na max co bylo psáno a defektů jsem měl docela dost a právě když jsem si na to postěžoval , tak mi známý doporučil hustit na 90 procent max tlaku a od tý doby jsem měl defektů méně....
Taky mě tvrdil, že se mi zbytečně ojíždí pláště na středu a to píchání může být i tím a taky s přehuštěným kolem v zatáčkách víc sklouzáváš a můžeš chytit něco do boku pláště....
Mám taky dojem, že něco podobného zde říkal i Vašek blahé paměti, že boční proříznutí a propíchnutí na obvodu je hodně o přehuštěným plášti...
Hmm... Zajímavé.
Na max jsem nikdy nehustil. Je to nepohodlné a na moji váhu ani není potřeba.
Kellys není špatná zančka, ale je fakt, že od levného kola nelze čekat zázraky.
Tvoje defekty jsou ale přece jenom přespříliš...
Asi ráda píchá... :-))
Tak já nechci být sprostá,ale minulý rok jsem si to také říkala,že když není chlap aspoň píchám kolo:-) Ne,byla to skušenost a je pravda,že jsem samouk ,tak mi časem došlo,že jsem neskontrolovala plášt,tudíž další defekt atd.i chlap v juvacyklu říkal,že je to moc.Ale našťéstí si v okolí a v práci zvykli,když se spozdím,píchla jsem!,,a taky doufám,ze už skončila zima,je to děs,když je namrzlé a nevíš jestli to projedeš,taky adrealin:-) Ted už to budou krásné rána,ptáci spívají,slunce se bude probouzet....
Chce to lepši pláště s vložkou a rázem je těch defektů minimum a hodně vzácně.
I s levným kolem se dá jezdit vcelku bez problémů, jen to chce odpovídající údržbu.
V tvém případě by bylo asi nejlepší mít nějakého kamaráda, který tomu slušně rozumí. Jednou za čas ho pozveš v neděli na oběd a on pak za to oservisuje kolo. Vyjde to levněji jak v service. :-)
Častý defekt může mít víc důvodů. Podhuštěné pláště - najedeš do díry nebo na obrubník a cvakneš duši o ráfek. Špatná páska v ráfku - buď ostrá hrana pásky, která prořeže duši nebo se páska protlačí přes otvory v ráfku a o hranu otvoru pro nipl se poškodí duše. Máš něco zapíchlého v plášti, stačí nepatrný drátek nebo kamínek. Sjeté pláště. Nebo opravdu špatné pláště, nějaký levný funt. Nejhorší co se mi dostalo do ruky - pláště Debica a Rubena.
Díky všem za rady,tento rok žádný defekt,samozřejmě mám lepší pláště.To kolo byla základní výbava takže nic moc a ve středu žádný vzor!Stím kamarádem to vím,ale když vy pánové vždy jen profrčíte kolem mě a máte potřebu být za. Minutu v nedohlednu:-) !!Podhuštěné pláště určitě ne já jsem před 2 lety dostala od manžela kompresor,samozřejmě si kolo hlídám,každý víkend rychlá kontrola.
Ve středu žádný vzor je běžný typ řady univerzálních plášťů a celkem to nic neříká o jejich kvalitě.
Ale máš pravdu v tom že se na sériová kola hodí horší nebo mizerné ráfky a obutí je celkem častá praxe. Asi tak stejně častá jako když do výbavy dají část přehazovačky z vyšší řady aby to bylo XT :)
Tak jsem to orientacne zkusil spocitat. Kdysi, kdyz jsem jezdil jeste na favoritu, vychazelo to paradne, koupil jsem ho pouzity za par tisic, udrzba skoro zadna a jen usporou za autobus si na sebe za zivotnost vydelal nakolikrat. Ted uz je to mnohem horsi...
Tipoval bych, ze ekonomicky nejlepe vychazi stare kolo s minimalni porizovaci cenou pri dojizdeni na malou vzdalenost. Vetsinou se toho za rok moc nerozbije a o takove kolo se clovek ani nemusi tolik bat. Jak chce clovek jezdit dal, pohodlneji a rychleji, zacne to vychazet draho...
Konkretne u Ibexu mi za posledni 3 roky vychazi za nahradni dily a podobne investice prumerne 6000 Kc na rok. Kupuju prevazne nejlevnejsi pouzitelne dily a krome centrovani se v tom stouram sam.
Nepocitam do toho jidlo (ani nemam pocit, ze bych toho snedl vyrazne vic, nez kdyz jedu do prace vlakem), obleceni ani naklady na ruzne cykloakce/zavody - startovne, doprava na start...
Kdyz to aproximuju na 5.5 roku, co lehokolo mam, pridam porizovaci cenu Ibexe a vydelim kilometry, vychazi to zhruba 1.3 Kc/km.
Vzhledem k tomu, ze podle Azubu jsem uz asi vycerpal planovanou zivotnost ramu, vysledna castka se pravdepodobne prilis nezmeni.
Nicmene na kilometr vychazi ostatni sporty opravdu draz. Po 1.5 roce prilezitostneho jezdeni na inlinech se mi rozpadly chranice (za nove jsem dal 650 Kc) a pokud budu muset v dohledne dobe vymenit loziska (to jsou ty projizdky v zime), nemusim pocitat cenu brusli, aby to vyslo draz...
A co teprve takove plavani! Kdyz dam za vstup do bazenu na 2 hodiny 90 Kc (s bonusem za pojistovnu, jinak jen 1.5h) a uplavu vetsinou cca 2 km, tak vcetne opotrebeni plavek to muze vyjit pres 50 Kc/km...
Jo, a na koňovi mě kilometr přišel minimálně na 10 kaček a to jsem veškerý servís dělala sama.
Jenže kůn, na rozdíl od kola, žere i když na něm nejezdíš. Takže čím míň jezdíš, tím tě km vyjde dráž. :-)
To je fakt, ale na druhou stranu kolo nemůžeš dát do salámu, když tě přestane bavit...
Každý sport něco stojí a když ho provozuješ denně je to příjemněs užitečným.Myslela jsem ,že když neprojedu za měsíc busem1500 kč budu mít to 'kvalitnější kolo':-) ale teď to začne...pitný režim,ochrana před sluncem,řetaz tak na měsíc,špalíky podle toho jak budu brzdit....jo,a nějaka ta kloubová výživa...to jsou taky náklady,jinak to tělo je zhuntované:-)
Řetěz na měsíc? To je po kolika km?
Tak odhadem,borec v servisu mi ríkal pokud koupím dražšší vydrží dýl ,ale víc stojí takže v závěru to vyjde nastejno!já teď du ven,holky semnou nechcou na kolo,zatím se nepomamily:-) já to nepičítámkolik najedu,ale po 1000km by se mel menit.já mám práci asi23 km krát 2.v létě plus víkendy.traplice-prštné-Zlín
Řetěz se nemění po 1000km, ale až je vytahanej. Ke zjištění stavu řetězu slouží měrka, příp. šuplera.
jj, na treku minimálně 6.000, nejvíc přes 10 tis. Samozřejmě ten lepšejší, C9. Ale nestojí šesti, nebo desetinásobek, ale dvoj až trojnásobek, podle ceny toho lacinýho bláta. K tomu menší opotřebení pastorků a převodníků od "zdravějšího" řetězu.
Ale "servisáci" si nějak musí vydělávat, tak v méně seriozním servisu alespoň doporučováním mizerného materiálu. Kavku tam vidí častěji, mají větší obrat jak na materiálu, tak na práci...
Jenomže já tomu nerozumím,víš...a až mi ráno nékde na hlavní řetaz prdne tak to bude zajímavé,já říkám asi odhad,poznám to,že budu mít problém s přehozením řetazu,že?
S přehozením ne. Ale se "střílením", teda přeskakováním při záběru. Ale to už je řetěz (nebo spíš kazeta, převodník, všechno dohromady) dávno po smrti. Je lepší to trošku hlídat. kdo jezdí jen občas vejletně, nemusí si toho skoro všímat, ale při tvejch nájezdech je už investice do měrky skoro nutností, která se i finančně vyplatí.
Omyl. Podle řazení to nepoznáš, protože jak se řetěz vytahuje, tak se obrušují zuby pastorku.
Takže jezdíš, jezdíš, jezdíš a pak když se jednou vydáš do servisu, tak ti holt s řetězem musí vyměnit i zadní pastorek a to pak už vyjde podstatně dráž než nový řetěz.
Špatně se řadí, když dáš právě nový řetěz na obroušené pastorky - pak se to při řazenís eká.
"zadní pastorek ... pak už vyjde podstatně dráž než nový řetěz"
Hodne zalezi na okolnostech, na Ibexu to mam naopak:
Retez: 3 x HG50 = 492 Kc
Osmikolecko: CS-HG51 = 279 Kc
Respektive tohle jsem platil na konci roku, ale bude to +/- stejny. A ani kdybych pocital jen 2.5 retezu, coz si myslim, ze by mi nevyslo (ale nikdy jsem se nedonutil spocitat clanky), tak se to prilis nezmeni.
Tak samozřejmě mám na mysli to, že měnit řetěz + pastorek je dražší než měnit jen samotný řetěz.
Jenze menit jen retez = menit mnohem drive.
Ja jsem presvedcen, ze mne by se to nevyplatilo + vymena retezu me stoji mnohem vic casu nez ta kazeta, ale verim, ze u klasickeho kola s drazsi kazetou, to asi vyjde naopak.
To rozhodně. Protože nejde jen o kazetu, ale taky o přední placky (nic levnýho) a kladky přehazky.
Tak predni placky existuji taky ve velmi ruznych cenovych rozmezich, ja mam cely trojtac asi za 500 Kc a minimalne 3 retezy vydrzi, navic myslim, ze tam je ucinnek vytahaneho retezu vyrazne mensi nez na kazetu.
Jaky vliv ma stav retezu na kladky prehazky, si nejsem jisty, ty zoubky tam byvaji spis jen naznacene a pres kladky se neprenasi zadna sila, takze bych tipoval, ze pujde hlavne o najete kilometry nez, ze by je vytahany retez primo nicil.
Za sedm stováčů je velká placka z toho levnějšího konce. Trochu těžší, ale přesto použitelná. Hlavně ale za všech okolností rovná a řetěz na ní naskakuje na ťuknutí.
Vliv vydojenýho řetězu je menší zhruba v poměru otáček placky a kazety.
A kladky se dílem vydojení (zvětšení rozestupů, nepřesnosti dosedání) a dílem čurbesu krásně obrušují do ostrých špiček. Řetěz na nich vlaje, řazení se znepřesňuje (asi je to míň poznat na Aceře, kde se stím člověk vždycky přetahuje) a v konečným důsledku šmajdající řetěz umí i dodrbat vodítko přehazovačky.
To vezmu za 1500,- raději nové kliky, a mám nejen všechny nové převodníky, ale i náhradní ložiska. A holé kliky ještě můžu za 200,- Kč poslat do světa. :-)
Jo, to nám v jednom "Gottwaldovským" cyklokrámu pan vedoucí taky tvrdil, že žádné výměnné placky neexistují, protože se přece mění celé kliky za sedm stovek. A moji námitku o klikách za bůro bral jen jako výmysl.
Jen se divím, že to takhle neřešej i profíci a výkonní hobbíci, když je to vcelku jedno. Já měl tu pochybnou čest s laciným materiálem i radost s tím dražším. Rozdíl jsem teda poznal. Ale třeba jsem "jinej" :-)
Kdyz budu mit pocit, ze kvalita materialu bude mit vliv na umisteni v nejakym zavodu, to bych si treba taky udelal radost drazsim, ale zatim jsem presvedcen, ze bych rozdil ani nepoznal.
Pri mych vykonech celkem staci, kdyz z kola nic neupadne... a to se mi na K24 stalo jen jednou a stejne to byla moje blbost, ze jsem si pripevneni blatniku nezkontroloval... ;-)
Nahodou, mam dokonce Alivio a s tim jak radi prehazka jsem celkem spokojeny (jo, kladky by chtely vymenit, jenze je nemuzu sehnat) a k presmykaci jsem nikdy nemej sebemensi vytku.
Kdybych se po 50 tisic km rozhodl koupit celou novou prehazku, asi by me to nezrujnovalo, zatim to ale vypada, ze mozna zbytek kola prezije.
Me hlavne stve, ze az bude zase prilis ojety prostredni prevodnik, budu muset zahodit cely trojtac, protoze je sice vymenny, ale nikdo ho neprodava. Z ekonomickeho hlediska to problem neni, ale stve me to z principu. Ze bych si ale za nekolik tisic nechal vyrobit prostredni placku na zakazku, to zase ne...
Snad pujde jeste sehnat... http://www.cyklosvec.cz/zbozi/270736/cross...
:-)
Dokud jsem jezdil v Trabantu, tak jsem si taky myslel, že je to docela pohodlný auto :-)
A než jsem si cvrnknul o Sram X-7 na kloudných plackách, taky jsem si myslel, že to šimaňácký alivko a později deorko řadí skvěle (porovnání do té doby s favorití tragedií a něčím za těch "sedm stovek")
Nojo, tak ja se prednostne snazim resit problemy, ktery me na kole trapi, coz znamena, ze ta vec bud dela ramus, komplikuje mi rizeni, stoji me zbytecnou namahu nebo pusobi nepohodli.
Vetsinou nez vyresim (zacnu resit) jeden problem, vzdycky se objevi aspon jeden dalsi. Aktualnim problemem na Ibexu je opet vule v tahlu rizeni. Vliv na rizeni to zatim asi prakticky nema, ale na nerovnostech to drnci, coz me rozciluje....
Prehazka radi, nedrnci a to, ze obcas preskoceni retezu chvilku trva, me zatim opravdu netrapi... kdybych na to mel cas, zacal bych shanet nove 13ti zube kladky, uz by to bylo potreba, ale kupkolo to neumi ani objednat a vic jsem zatim nehledal... ;-(
Ono taky záleží, na co to člověk chce. Na nějaké ty vejletíčky asi i ta "sedmistovková" série v pohodě. Na treku se obejdu s tím deorkem bez problémů (dost času na řazení). Na horácovi už by mě to hodně štvalo, tam ta rychlost a přesnost je nutná. A na žiletce by mě zas štvalo nějaké šmajdání, cvrnkání, přidrhávání. Toho jsem si užil víc než bohatě se zmíněným favoritem.
Ale když už bych něco pořizoval, nebo z nutnosti přestrojoval, snažil bych se to posunout o třídu výš, k pohodlí, přesnosti a dokonalosti. Na tý pohodě z jízdy se to pozná a odmění. A kolikrát se dají tyhle lepší díly sehnat za hubajze ve výprodejích a akcích.
Měnil jsem velkou a střední placku a nahodil trošku dražší Middleburny. Větší investice nelituju, páč řadí jak po másle a mají za sebou už ca 20 tis.kiláků a do důchodu se ještě rozhodně nechystají.
Já si pořídil tři řetězy a rotuju je a pak vyměním i kazetu. Takže nemám problém s „koupil jsem nový řetěz, ale kazeta už je trochu sjetá, takže to nepasuje“.
Chápu že u lehokola ti to může vyjít jinak.
Priznavam, ze to nemam z vlastni hlavy, ale vzdyt je to prakticky totez! Ja koupim kazetu a tri retezy, spojim je (neco zbyde) a pak je pri jizde "rotuju". Jediny rozdil je v intervalu, u me se retezy stridaji po par sekundach. ;-)
Přesně tak, u lehokola se řetězy rotují samy, u mě je to něco pod dva a půl.
Kde mám Rohloffa s drahým pastorkem, tam musí přijít nové řetězy.
Jak se tak rotují a ojedou se tak akorát, dají se na další lehokolo, kde kazeta bude mít pomalu ke 40 tis. km a stále neprotestuje. S novým řetězem by si ale už dávno nerozuměla.
Jak naměřím nějak 133,5 mm, možná víc, tak už to dál netrápím a řetězy doslouží na zimním horáku a kole do města, kde jsou šroubovací sedmikolečka jinak už skoro na odpis.
Na tom městském posledně trvalo moc dlouho, než se i ten sjetý řetěz usadil, aby šlo normálně zabrat, a i tak ještě střílí na původně nejpoužívanějším pastorku. Tam už řetěz neměnit, to si píšu, abych to zas nezkusil.
Ale řadí bezchybně - na to, že z údržby si tam vzpomínám už jenom na mazání - a přehazovačka, kdysi s nápisem Shimano SIS, je dávno celá rezavá.
Při vhodném střídání kol to takhle zatím pár
roků funguje. Jenom jedna sjetá půlka přebývá a čeká na zbytek.
Ale jinak k tématu (dám to už rovnou sem),
náklady nepočítám, ani neodhaduju.
Je to prostě koníček. To do té doby, co cesty do práce přispívají k opotřebení už jenom zanedbatelně a kol je víc. A předtím, to už si přesně nepamatuju, žádné záznamy nejsou.
Změřit řetěz měrkou zvládne i malé dítě a měrka stojí relativně pár korun. A když už by ti měl prdnout někdy řetěz, tek ne tím, že je opotřebovanej. Pro sichr můžeš vozit rychlospojku a nýtovačku.
https://www.youtube.com/watch?v=oZfTm97qZBk
> a až mi ráno nékde na hlavní řetaz prdne tak to bude zajímavé
Mně prdnul novej. Od té doby vozím nýtovačku (prdlý článek stačí vyhodit, řetěz o kousek kratší moc nevadí).
U hodně starého přeskakují kolečka (zejména když máš vzadu nejmenší), ale to už výměna nepomůže, protože to zničilo i kazetu.
Rondóoo!!! Žádám si satisfakci - tady je na řetěz ještě lepší expertka než já. Já ho měním už "jen" 1x za rok :o)))
no no no, takovýho křiku. Tak máš stříbro...
Já jen aby bylo jasno, že můj servis nejsou žádní vydřiduši. Že jsou ještě horší :o)))
Že můžou bejt někde ještě horší snad neznamená, že ti tvoji nemohou bejt skoro nejhorší ;-)
Týýýjo, ty si teda dneska troufáš :o)))
Náhodou, už měním opravdu jen 1x do roka.
Tak to teda ne. Jednou za rok nový řetěz svému kolo dopřeju. Tolik na něm šetřit teda nehodlám.
Něco jako nové botičky, kabelka, nárameček ? :-)
Ano, přesně tak :o)))
Spořit je sice hezká věc, ale žijeme jen jednou, tak se to nesmí přehánět :o)))
A co si budem povídat - když dám kolu nový řetěz, je to radost dvojí - jak pro kolo, tak i pro mě :o)))
tak ale sakra, stylově...
http://www.zbozi.cz/vyrobek/retez-kmc-x-9-l-gold/
:o)))
Ale já na zlato moc nejsem. Stříbro by nebylo?!?
Samozřejmě. Jen ho nesmíš zaprasit šmírem a občas ho opláchnout. Pak se leskne jak psí...
http://www.zbozi.cz/hledani/?q=%C5%99et%C4%9Bz...
Jen? Mne teda zpravidla retez cely rok nevydrzi a to mam mnohem delsi... ale zase mivam okolo 10 tisic rocne, no...
Kéž bych mohl měnit řetěz jen jednou do roka!
U mých nájezdů je to asi nereálné.
A tak můžeš, proč ne. Ale budeš to muset vzít i s kazetou a převodníky. A to se vyplatí! :)
Třeba by ho to ve finále vyšlo levněji než měnit jen řetězy :o)))
To si kazdy musi spocitat sam. Ono taky zalezi, kam az to clovek necha dojit...
Na srotokole mam retez priserne vytahany, prehazka uz prakticky odmita radit, pri silnejsim zaberu retez preskakuje, tak tam mam trvale druhy nejlehci prevod a uz nekolik let uvazuju, co s tim udelat, abych zbytecne nezvysoval hodnotu kola, jeste by ho pak nekdo ukradl...
Na jezdeni do mesta to staci, ale nikam dal bych na tom jet nechtel. :-)
Pořiď víc kol a ono se to tak nějak rozloží. Měnit pak budeš opravdu jen jednou ročně.
Ale houby, porid kolobezku a retezy nemusis resit vubec :)
já sem z těch, kteří se ztotožňují s názvem diskuze. do kola neinvestuju nic, protože to prostě není potřeba :)
kdežto nové auto (nové jakože z výrobní linky), pokud blbě zajedeš (což blbě zajede 90% řidičů), tak musíš často do servisu i klidně po 15-20tis. km. samozřejmě to stejné platí i u kola ..
můj názor je takový, že záleží na stylu jízdy jak na kole, tak v autě. pokud je člověk šikovný, ví jak jezdit, tak nemusí do kola ani auta nic investovat a vydrží mu skoro na pořád (u nových aut to znamená životnost 240tis. km). takže se nabízí srovnání nutnosti paliva, různých pojištění, povinného ručení - což kolo mít nemusí, takže pro mě jasně platí, že kolo je téměř zdarma.
A co takhle náhradní díly na kolo, opotřebení věcí, a co oblečení na kolo a další výbava cyklisty (světla, brašny, přilba, mapy, a další), co jídlo, nápoje, doplňky? To nekupuješ? :-)
já ti nevím, ale nejsem ten typ cyklisty, co musí mít dres, aby jezdil .. takže si obleču to, co doma mám, a neřeším to. přední světlo sem si udělal ze staré baterky, zadní blikačku nepočítám do nákladů, těch 50 Kč na tržnici .. :D a jídlo, pití mi příjde jako samozřejmost, protože člověk musí jíst, i když jezdí autem :)
...a náhradní díly si vyrábíš sám?
no, to mi lidi říkají taky, že vlastním továrnu na díly :D ale měl sem doma dost kol (tak 5-6 normálních, pak ještě 2 skládačky a jednoho favorita), no z každého co šlo sem vzal a schoval si na později :) jako každý díl co si člověk řekne nemám, to je samozřejmé .. ale prostě nějaký ten základ
ty auto tlačíš (aby se neopotřebovalo a nemusel´s kupovat nic)hladný, žíznivý a nahatý? ;-)
Ne, ale určitě neměním rozvody a převodovku (tu doufám ani nikdy měnit nebudu) tak často jako řetěz, převody, pneumatiky, brzdové destičky, lanka, bowdeny a další u kola. A tak podobně. Do auta v naprosté většině usedám v tom v čem běžně chodím i jinde, takže žádné specielní boty a oblečení a nic navíc, jako toho mám plnou skříň věcí specielně jen na kolo. Když nejedu na kole tak vypiju nejvýš 1/3 toho co při jízdě na kole (myslím, že podobně to budou mít i jiní). Když jezdím na kole, tak toho sním určitě o dost víc než když jedu jen autem, protože logicky mám mnohem větší energetický výdej.
Myslet si, že provoz kola a ježdění na kole je nějak levné nebo dokonce zadarmo je dost naivní a poněkud nedomyšlené a nedopočítané.
Tak já auto měl taky- kolo mám teď a jsem na tom líp za prvé zdravotně a pak i finančně. Auto ještě nevyjelo(nové) a platíš pojistky, které,hl. havarijní jsou dost, dál.známku, tech. a emis. kontrolu.
Na spešl oblečení si moc nepotrpím a tudíž krom bot stačí triko a kraťasy plus šušťačka - náklady nicmoc. Náhr. díly měním běžné jako každý (za rok řetěz a špalky brzd, semtam lanko, plášť a drobnosti), najedu kolem 5000km/rok a v průměru to vyjde asi okolo 150-200€. Defekty, opravy a seřízení si dělám sám, jako každý piju víc(hl.čaj a vodu), ale zase jím míň energet. jídla- náklady na stravu jsou stejné, nebo nižší.
Jinak je jasné, že počítat náklady takto rozdílné dopravy je blbost, ale konkrétně já na tom jsem s kolem daleko líp.
Potvrzuju, když člověk vyjede s kolem na dálnici, tak dálniční známku nepotřebuje. A pojistky taky ne, jen se musí počítat s tím, že když na kole nějaké auto nabourám/odřu, tak musím hodně šlapat - čím dražší auto, tak tím šlapu rychleji (a do terénu).
Odkdy se může jet na kole po dálnici?!?
A prosím tě, po kolika km měníš kolo za nové?!?
Než se mi rozpadne:-)
Mě by spíš zajímalo, po kolika km mění světla a mapy. :-D
no to nevím, protože to kolo, co mám teď, je vlastně první, co vydrželo více jak 2 roky (předtím sem měl jen kola, které měla jít do šrotu, prostě to, co už lidi nechtěli :D), a až před 2 lety sem si koupil nové, takže uvidíme, jak dlouho vydrží :)
Ano, pokud nekdo najezdi za rok 500 km, tak verim, ze kolo muze bez investic majitele snadno i prezit.
Tomu, ze by ale slo na kole (auto nehodnotim) najezdit 20 tisic naprosto bez servisu, proste neverim. Namatkou treba jen retez nebo brzdove spalky tolik zpravidla nevydrzi ani pri nejjemnejsim zachazeni.
Takže jezdíš nahá do totálního rozpadu kola?
A hladová a žíznivá. A tak jestli je na to nahato hezký pohled, tak na to jídlo a pivo ji každou chvilku někdo pozve... ;-) No, má to asi dobře "voséfováno" :-))
Chyba, je to chlap! ;-)
Proč ne? Já s tím v zásadě souhlasím. Je nejen rozdí ve stylu jízdy, ale taky (a to možná ještě víc),ve váze, kterou to kolo veze. y součástky maj nějakou pevnost a když se k limitám neblížíš, není důvod, proč by neměly vydržet dlouho,když to dojíš na hranici únosnosti, tak to holt odejde dřív. Ono je to tak v podstatě s jakýmkoiv strojem. Za nějakejch deset tisíc jsem akorát jednou vyměnila sjetý pláště (klidně mohly v létě ještě jezdit, ale chyběl vzorek a na sněhu to ustřelovalo) a brzdový špalíky, jinak tomu nic nechybí a normálně to jezdí. Když vezu pytel cementu na nosiči (dorovnání váhy do dnes běžnýho chlapa), tak jedu pomalu a na hrbech to vedu, chlapi s takovou váhou skáčou přes kořeny, rvou přes řeťaz výkon, často v záběru řadí, tak ty součástky prostě odcházej dřív.
Další výrok století: "...chlapi řadí v záběru..."
Já se dnes asi posměju....
No, pojď si s náma někdy pohopkat do terénu a až se v prďáku zahrábneš do bahna, nebo uvisíš za kořen nebo šutr, půjde jemnocit při hledání vyprošťováku stranou. Jinak bys zbytek krpálu ťapkal po svých.
To jsou jaksi extrémní situace. Jenže ono řazení v záběru, a to za všech okolností, je jaksi výsada jiného pohlaví...
Ale kdepak, i ženský :))
Prostě někdo klidně řadí i v záběru, někdo ne. Ať tak nebo tak, bude rozdíl, kolik toho ten řetěz táhne.
Asi tak.
Váha je jedna polovina. Druhá je čistota řetězu a kvalita maziva. Postoosndesátýšestý, řetěz se nenatahuje do délky, vydírají se čepy a oka. A tomu napomáhá "brusivo" z cesty.
"...pokud je člověk šikovný, ví jak jezdit, tak nemusí do kola ani auta nic investovat a vydrží mu skoro na pořád..."
Tak tohle je asi výrok století. Takže kdo do kola sype peníze, ten vlastně neumí jezdit :-)))
Tohle tady nikdo nepsal. Kdo na to má, klidně platí. Znám týpka s karbonem za 80 litrů, dalších x desítek nacpal do tuningu, stojí mu to u postele v ložnici a najel na tom za tři roky necelej tisíc :))
Ale jezdí fajn, jsem mu stačila, žádný rekordy či jiný vylomeniny, piánko. Prostě na to má a má radost z vytuněnýho kola.
Psal...
http://www.nakole.cz/diskuse/19243-jezdim-na...
Když jsem pročetl tohle vlákno, nedalo mi to, prohrabal starý sešít, kam si zapisuji různé informace a vysledek je tento:
kolo kros - pořizovací hodnota 14.500,-
za 8 let jsem najezdil 56OOOkm (ano, mám i jiná kola)
A co jsem na kole za tu dobu měnil?
1x představec, ale jen kvůli posedu (306km)
1x přesmykač - sice funční, ale vymlácené čepy (26.184km)
1x kladky přehazovačky (29.635km)
1x gripy (29.935)
komplet zadní kolo - probržděný ráfek, ale i sjetá kazeta a vyšlehané konusy (32.433)
1x nový rám, prask na nákoláckém srazu v Babylonu (zřejmě následek pádu při sjezdu z GG)(43.332km)
1x nové pedály - Shimano PD-520 (46.395)
dále jsem celkově sjel 16 řetězů, 5 párů brzdových špalků a komplatně vyměnil 6x všechny lanka a bowdeny, 2x měnil konusy v přední nábě a sjel 5 párů plášťů.
Uf, to by snad stačilo. :-D
Nechces to jeste zkusit aspon orientacne prepocitat na Kc/km?
Zajimave je, ze brzdovych spalku jsem zlikvidoval odhadem dvojnasobek, ale lanko jsem menil myslim jen u prehazky (cca 4x) a presmykace 1x, jinak vse puvodni. Vlastne ne, jeste bovden prehazky, ale ten jsem dojebal roztrepenym koncem lanka...
Teda zírám, jak to máš pěkně vedený! Já to střelím od pasu:
(druhé)kolo kros 25.000,-
najeto kolem 30000km a během té doby měněno:
3x pláště
kola komplet
představec
sedlo
sedlovka+objímka
pedály
velká a stř. placka
2x kazeta
střed. složení
2x lanka a bowdeny
2x gripy+rohy
2x kladky přehazky
brzdové špalky X krát (?)
řetězy X krát(?)
..snad jsem na nic nezapomněl
Jo, zadarmo byste chtěli jezdit!
Ale co odpovědnost za planetu? Co?
To nevíte, že cyklista, aby vydal výkon, tak se musí najíst? No a pak co? No a pak prdí a otepluje planetu.
Strašné toto. To by se mělo zakázat.
:-))
ledaže má prdy co nejdou ani slyšet ani cítit ;-)
1) Myslis, ze je prdeni nutnou podminkou vykonu?
2) Neni prokazano, ze by cyklista prdel vic nez motorista.
3) S pricinami oteplovani planety to, myslim, neni az tak jiste.
4) Komu vadi oteplovani planety? Kdyby nebyla zima, mohlo by se jezdit na kole cely rok, mne by to nevadilo. :-)
Prdění cyklisty úzce souvisí nejen s druhem přijímané potravy před/během výkonu, ale zejména tvarem a druhem sedla.
Ten vliv tvaru a druhu sedla na prdění si rád nechám vysvětlit. To by mohlo být zajímavé pojednání :-)
Např. mohutná treková gelová sedla v tomto směru působí jako zátka. Kdežto takové pěkně tvarované sedlo uprostřed s kanálkem, nebo ještě lépe s dírou....tam se to prdí jedna radost....
No to jo, na snadnost a hladkost má sedlo určitě nezanedbatelný vliv :-))
Takze staci upravit tvar sedel a planeta bude v pohode?
A prdi stejne cyklisti jako cyklistky? Hlavne aby to byl genderove vyvazeny, ze jo... :-D
Cyklistky prdí daleko častěji, ale s větší noblesou.
A jejda. No to se nám z toho vyvinula pěkná diskuse. A já přitom jenom citovala "autority!:-))
http://jakl.blog.idnes.cz/c/312994/Cyklistiku...
A hroši taky prdí, abyste věděli!
No autorita... :-)
Vzdyt on tam ale zrovna o prdeni vubec nepise. ;-)
Je fakt, ze nekde pocitali, ze prave timhle zpusobem vyprodukujou spousty metanu kravy, ktere clovek chova, coz by se v kombinaci s citovanym clankem uz dalo svezt na cyklisty.
Ano, ano. To s těmi krávami je také pravda. To ale propagovala jiná environ mentální autorita, Sir Paul McCartney a jeho kampaň "Méně masa - Méně tepla" v Evropském parlamentu.
No, a pak že si vymýšlím:-))
Ja hlavne porad nevidim na globalnim oteplovani nic spatneho. Kdyz je cloveku teplo, tak akorat musi vic pit, zatimco kdyz je cloveku zima, potrebuje spoustu obleceni a navic musi i vic jist, protoze telo ztrati spoustu energie vyrobou tepla.
Navic pro me je optimalni teplota +25C, takze mirnym zvednutim prumerne teploty, by se zvetsil pocet dnu v roce, kdy je mi fajn...
No dobre, kdybych bydlel na urovni hladiny more, mozna bych to videl jinak... :-D
Tak to já teda jo. Celé je to špatně! Co se má co globálně oteplovat všem! Co jsou to za morésy.
Globální oteplování je potřeba zrušit zákonem!
A je to tady. Už mě mají, zatraceně. Sluníčka sedmitečná! Že já pitomec tu petici za Raifa podepisovala:-))
Přišlo mailem:
Dear friends,
At the next UN summit on climate change, let's be ready with the largest petition ever for a world powered by 100% clean energy. Sign the petition by clicking below!
SIGN THE PETITION
...
Let’s build on this momentum and make this the largest Avaaz petition ever, for the only solution: mobilize the world to shift to 100% clean energy. Click to sign the petition and tell everyone:
...atd:-))
.... nic nepodepisuj, a když už podepíšeš, tak se pak nediv. :-)
A co hadi?!? Prdí taky hadi?!?
:o)))
- Ty, hade, včera jsem to fakt přehnal, ty blbé narážky a vtipy na tvé nohy a jak jezdíš na kole a tak, omlouvám se.
- Jo, dobrý.
- Takže je to v poho?
- Jo, je to v poho.
- Skvělé! Tak ruku na to!
Tvar sedla má vliv spíše na to, zda cyklista prdí postupně venku, nebo naráz až po příjezdu domů. Pro ovzduší planety to vyjde na stejno, ovšem pro rodinné příslušníky cyklisty, jehož přetlakový ventil díky nevhodnému sedlu se otevře až doma, to může být zkázonosné...
Já teda nevim jak ty, ale já z kola a tedy ze sedla slézám ještě venku před barákem a domů vcházím odšpuntovaný a vypuštěný :-)
....mimochodem podle nejnovějších výzkumů britských vědců se zjistilo, že během jízdy na kole nejméně zkázonosných plynů vypouštějí jezdci na trekových kolech a naopak nejvíce cyklisté, jedoucí na silničních kolech a MTB, kteří jdou často ze sedla. Proto v zájmu ostatních cyklistů jezděte alespoň o víkendech, je-li možno, na kolech městských a trekových. Jde nám přece i o to, projet se na čerstvém vzduchu...
Kazdopadne by bylo zajimave jeste prozkoumat zavislost mezi podanym vykonem na kole a mnozstvim zkonzumovaneho jidla.
Logika mluvi jasne. Pokud funguje telo jako motor, musim mu dodat palivo obsahujici tolik energie, kolik ji ma nasledne vydat plus neco navic, protoze budou nejaky ztraty.
Jenze aspon takhle na prvni pohled mi vubec nepripada, ze bych v den, kdy jedu do prace na kole, toho snedl vyrazne vic, nez kdyz jedu vlakem.
Neco jineho je, kdyz stravim cely den na kole, tam uz opravdu oproti dnu bez pohybu rozdil videt je.
Tak nevim, zda ma muj organismus sam o sobe tak velkou spotrebu, ze cesta do prace se v tom ztrati, telo to pokryje ze zasob nebo jen neumim pocitat a pecliva evidence by ukazala, ze toho snim vic nez si myslim?
Když pojedeš pohodově a bez zapocení po rovině ráno 5 km do práce a odpoledne zase zpátky, tak samozřejmě toho víc nesníš, ale ve chvíli kdy se zapotíš tak výdej stoupá a musí se samozřejmě zvýšit i příjem. Je to podobné jako chtít srovnávat spotřebu a výdej úředníka s nějakým těžařem.
Zvláštní je, že v den, kdy si dám vyjížd'ku na kole, toho sním míň, než když třeba nedělám nic. Naopak nečinnost na mě působí tak, že se láduju nikoli z hladu, ale pro potěšení. Nejhorší je večerní sezení u televize...
Přesně takhle to mám taky - nejvíc toho sežeru při "nicnedělání". Zato při celodenním kolování, nebo chození pěšmo či lyžmo, vystačim s jednou tatrankou.
Co si tak ještě pamatuju, tak učení se před zkouškami, to bylo taky hooodně energeticky náročný :o)
Při jednodenních cestách toho při jízdě moc tak nesním, ale po zaparkování se nemůžu dožrat. Myslím, že už třetí den na kole toho musí člověk sníst mnohem víc než kdyby jen seděl doma.
Tohle vydatné pojídání doma není nic jiného než zacpávání huby mlsné, která člověka pronásleduje, kdežto když sedneš na kolo, tak ji snadno ujedeš. No a když zastavíš, už tě má :-))
Mám to samé,když přijíždím k práci už už bych jedla...a dost sním,v podstatě co jezdím tak spevnêná jsem,ale roste mi air bag:-) tak už hledám volná trička na léto!
Záleží jak cestuješ. My jak jezdíme na vícedenní tůry natěžko a do Německa, tak toho rozhodně sníme míň už proto, že do brašen se zase tak moc jídla nevejde a stavět se někde v hospodě, to je trochu mimo náš rozpočet. Ale hladem netrpíme, tělo se nějak přizpůsobí a také rozhodně má (v mém případě) z čeho trávit.
Ty jo, s jednou tatrankou bych na kole chcípla. I proto, že tatranky nejím :o)))
Jsem naučená jíst po 3 hodinách (stačí mi kus chleba) a musím to dodržet ať jsem na kole nebo v klidu.
Když to profláknu na kole, přijde žaket a to je pak průser...
Jedna tatranka by mě stačila tak do 50-ti kiláků, ale na celodenní kolování určitě ne. Těch cukrů do sebe natlačím mnohem víc. Nejvíc mě asi nakopne Margotka.
Margotku jsem kdysi milovala, ale dneska bych tu chemickou sloučeninu do sebe nenatlačila.
Ta by mi v bříšku udělala pěknou paseku...
No nevím, pořád je to jen pomletá sója, cukr a nějaký aroma jako tehdá...
Ano, ale moje bříško je posledních 8 let dost citlivé na chemikálie v potravinách, takže tuhle "tyčinku" rozhodně ne...
Nejím ani ten obyčejný sojový suk. Ten má v sobě také něco přidaného pro trvanlivost.
No jo, to je ta dnešní doba chemická. Éčka, samý éčka, v tom je ta léčka....
Např. E948 je úplně všude okolo.
Nesmíš si pořád číst to složení, to je to, z čeho se dělá špatně. Bez čtení to slupneš a strávíš jako nic. No a pak už jen očekávej konečnou diagnosu.
Kdysi byly cukrovinky takový luxus a nejenom ony. Schválně jsem hledal, kolik že stála. Bylo to 4,40 - to je jako dneska 40 Kč!
A to mi dnes připadá drahá, kdykoli je za víc než 10,90 - to je pro mě "normální" cena. Když to tak nastavili, proč si dělat škodu. Doma je tak stále zásoba. A čokolády, tedy ne ty náhražkové, o tom ani nemluvě.
Ještě že to dřív s těmi cenami tak bylo. Mít něco sladkého kdykoliv mě napadne, asi bych ztloustnul dřív, než bych se naučil na kole.
Fakt 4,40? To je dost, tatranka stála 1,50 a to v podstatě zůstalo.
http://socikstyle.blogspot.cz/2010/11...
Tam to je. A Studentská pečeť 16,50 - strašné!
Kolik to proboha vážilo? Měl jsem za to, že 20 deka bylo maximum.
Dneska když chtějí za 180 g přes půl sta, to mě nechává klidným. Ale za 24,90 - zas nešlo odolat. Zvlášť když je tolik druhů. Prostě vědí, jak na to a funguje to.
Studentská pečeť byla poněkud více dražší, ale byla také výrazně kvalitnější a chutnější proti tomu co je dnes vydávané za Studentskou pečeť. Kdyby zůstala v té kvalitě, tak by odpovídající cena mohla být nějakých 60 Kč, ale to by asi moc lidí nekupovalo, tak se prodávají náhražky za 20 korun. Já bych docela přivítal kdyby dělali dvě kvality, IA třídu za odpovídající cenu a nějakou B kvalitu z náhražek a nižší kvality.
Nauč tělo spalovat tuky (pokud nějaké máš). Pak ti cukry budou chybět akorát v dlouhým prďáku a v závěrečným spurtu...
Jak se tělo naučí spalovat tuky?!?
Zjednodušeně - delší vytrvalostní činností (třeba jízdou) v aerobním pásmu. Tuším že po asi dvaceti minutách začínají docházet cukry, ale protože nepálíš v prudkém a velikém výkonu, stíhá tělo měnit tuky na cukry pro "pohon" a nepožaduje dodávat cukr (hlaďák).
Ze začátku tohle tělo neumí a chce cukry jako palivo furt. Časem si navykne na to spalování tuků. (možná nějaká drobná nepřesnost, ale princip sedí)
To je taky důvod, proč se nehubne, pokud někdo v touze "spalovat" to hned napálí do anaerobního, za deset minut se uštve a jde si lehnout...
Aha, laktátová křivka.
Tak to už není nic pro mě...
Zkus si to precist tady:
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
Hlavne "Motor jako základ" a pak navazujici clanky. Nedokazu posoudit, nakolik to odpovida realite, ale zatim je to to nejsrozumitelnejsi, co jsem na to tema cetl... :-)
Já jsem si kdysii laktátovou křivku nechala dělat u Casri, ale teď jsem se zasunula do kategorie "rekreační cyklista" a tady na aerobní a anaerobní pásma kašlu.
Mě původně zajímalo, jestli ronda nemá nějakou jinou vychytávku :o)))
Principielne snad i souhlas, ale ja to tedy pochopil tak, ze po nejakem case primerene zateze (muze byt individualni a souviset i s treninkem) se organismus prepne na tuky jako hlavni palivo, jenze urcite mnozstvi cukru je potreba porad. Proto kdyz uplne dojde cukr, je to prusvih a svaly odmitaji pracovat.
Chemicky tomu absolutne nerozumim, ale nekde byl krasny clanek, kde to vysvetlovali na motoru lode/ponorky (KPO?), coz mi prislo docela stravitelne...
spalování tuků je neekologické. Ten co tenhle termín vymyslel, si představil sportovce, kterému se kouří z uší. Takový hustý černý kouř jak z krematoria. Ostatně ve skutečnosti se tuky spalují jen v krematoriu :-)
Krásně bys to poznal, kdybys to tak praktikoval třeba měsíc v kuse. Až by tělo spálilo postupně (a nenápadně) zásoby, buďto bys začal očividně víc baštit, nebo by na tobě začaly vlát hadry.
No ja doufam, ze uz konecne zase pravidelne na kole do prace jezdit zacnu, dneska jsem byl letos poprve - tragedie, oproti lonsku mesic zpozdeni.
Ono je mozne, ze mi prijde, ze jim +/- stejne, ale pri podrobny evidenci bych treba zjistil, ze vubec ne. I kdyz obed dostavam ve firemni jidelne kazdy (pracovni) den zhruba stejne mizerny, takze rozdil by mohl byt jen ve snidani, veceri a o vikendu.
Podstatny rozdil ve vaze mezi obdobim, kdy jezdim denne do prace na kole (+/-duben az rijen) a zbytkem roku nepozoruju, vzhledem k tomu, ze podle domaci vahy mam pry 10% tuku uz ani prilis zasob k paleni nemam, takze to vypada na chybu mereni nebo perpetum mobile...
A pak je tu jeste jedno vysvetleni, kdyz nejedu na kole, tak tu energii spotrebuju jinde - dobihanim na nadrazi, handrkovanim s pruvodcim, stresem nad zpozdenim... :-D