U Cannondalu bych měl trochu obavy z výpletu, nevím, co je na tom pravdy, ale prý se to špatně centruje.
A v případě, že praskne jeden drát, kolo je v podstatě nepojízdné.
Fajná značka, fajné kolečko, za speciální díly a servisní úkony o dost delší peňouze.
Kdysi jsem se uklapnul při shánění patky na Canyona a vlezl ke Cannondálům. Místo obvyklých 150-450 Kč za patku lidových 1.100 - 1400 :-)
...ale zase je ta patka ze spešl destruktivního materiálu..;-)
Aspoň jsi mohl dát odkazy, kdo to má hledat. :-)
Dost těžko srovnávat mezi karbonem se slušnou výbavou za 40 a hliníkem s horší výbavou za 30.
Podle mě je ale Cannondale předražený. Kliky na Octalink, 9 rychlostí vzadu, pastorky a přesmykač Acera za tyhle prachy? Ale má to slavný nápis na rámu. :-)
jj díky taky si myslím že bude ten Cannodale předražený ...že bych měl zrovna prachy na vyhazování to nemám ...prodejce ho vychvaloval ...tak jsem si řekl že se tu optám ...sorry že jsem nedal odkaz ..dík
http://eshop.kola-radotin.cz/trekingove-kolo...
http://www.cyklocentrum.cz/kola/krosova-kola...
..a co ta vidle?
Těžko říct, neznám.
chlapi máte pravdu asi to Cannodale bude jenom o nápisu do tedka jsem jezdil na krosu za 8 tisíc.Ale už je před smrtí tak jsem uškudlil kačky a chtěl jsem si koupit něco pořádnýho okolo 35.Tak jestli máte nějakej tip klidně napište dík.Nejsem v tom tolik zběhlej a prodejci...každý říká něco jinýho :(
Za 35 už pořídíš opravdu pořádnýho treka. Dobrýho a spolehlivýho bys měl tak za tu dvacku, o pár kaček dráž i se vzduchovou vidlí. S karbonem je to zas jiná třída, ale to nemám, nemůžu plusy a mínusy posuzovat.
Spolehlivý osazení je už Deore, vejš už u treka víceméně jen honíš gramy.
No myslím, že by hodně slušnýho treka i s pořádnou vzduch.vidlí pořídil už za dvacku, pokud by si ho nechal postavit.
Taky jsem nad tím už uvažoval nedaleko je RCR Bike kterej staví kola ..Poptám se Dík
http://www.rcr-bike.cz
Díky to jsem chtěl přesně vědět že bych musel mít karbon ..bez toho se v klidu obejdu ..ona to u toho Authora zas taková bomba stou váhou není (11,8 kg) ještě mě napadla Merida Crossway XT.Rád cestuji a proto je pro mě hlavní spolehlivost.
V hlíně počítej tak těch 20-22 tisíc za už fakt slušný kolo, s lepší vidlicí. Ale tu si nejspíš budeš muset domluvit na výměnu při nákupu. A když máš pár kaček navíc, tak si kolo rovnou i později optimalizuj. Obvykle je potřeba hned vyměnit kazetu a řetěz (dávají jen demo), většinou sedlo, pedály. Za zbytek si dokup další vybavení na sebe, tretry, světla.
Jo a s Meridou jsou obecně docela dobrý zkušenosti. I moje osobní. Slušnej průměr.
No já kdybych měl volit mezi duralem a karbonem, neváhám ani vteřinu a koupím karbon.
Hliníkovou módu jsem díky radám strýce ze strojní fakulty úplně ignoroval.
Mám karbonový rám na silničce a raduju se z něj už tři roky.
Za prvé hliník stárne a hrozí únavové zlomeniny, u karbonu ne, za druhé karbon krásně pruží, čili žehlí nerovnosti.
Akorát je karbon je citlivý na údery ostrou hranou, na to pozor.
No právě. Nejednou se mi stalo, že naložený kolo i na místě spadne a třískne sebou přes obrubník. Hlína má na sobě jen šrám v barvě (jizvy chlapům sluší :-)) ale jak by se na to tvářilo uhlí ? Toho bych se bál víc než únavových lomů u hlíny. Takový lom jsem ještě pořádně neviděl, kdyžtak lomy z velkých karambolů.
Věřím těm výhodám, ale tohle mě u karbonu straší.
Jsem se jeden čas pohyboval u Bareše v Brandýse v dílně, kde svařují a opravují rámy, a vždycky mu tam visela slušná zásoba duralových rámů k opravě, i mi ty praskliny ukazovali, u fulů kolem úchytů na tlumiče a podobně.
Uhlí, kdyby padlo na obludník, tak je v prdeli, o tom si nedělám iluze a dle toho s kolem zacházím.
Když z toho nemám dobrý pocit, raději ho položím na zem, než abych ho nechal stát, když na něj někdo šlápne, přežije to spíš, než když na něco upadne.
A hlídám si lidi okolo, aby něco nevyvedli.
Ale furt si myslím, že se to vyplatí, k spolehlivosti hliníku mám silnou nedůvěru.
Co už zažily naše hlíny (jak treky, tak fullové, oba navíc z druhé ruky) a kde nic tu nic. Alespoň zatím. Otázkou je, co ty rámy na opravu skutečně potkalo...
Karbonu na žiletku bych se asi nebál, s tou člověk zachází tak nějak "něžnějc" :-) Ale trek to občas schytá, o horácovi ani nemluvě.
..no on pravda není karbon jako karbon a za nějakej pořádnej rám by asi vyplázl dost peněz. Mimochodem myslím si, že na krosu zas tak moc karbonovej rám není potřeba, raději co se pružení týče bych pořídil pořádnou vidli, případně řešil šířkou pláště.
Únava primárně závisí na počtu cyklů a na rozkmitu napětí. Nemyslím si, že by běžný cyklista za dobu životnosti kola byl schopen tolik cyklů vytvořit aby došlo k únavovému poškození i u slitin hliníku.
Hrozí nízkocyklové poškození -křehký lom. No a ten ovlivňuje něco, čemu se říká vrub. Vrub může být způsoben vadou materiálu, popř. Se jedná o tzv. vrub konstrukční, tedy chybně navržený díl, typickým vrubem jsou ostré vnitřní rohy, na kole to nevídáme.
Čili záleží na použitém materiálu a tady asi nebude výrobce jako výrobce.
Na slitinách hliníku se jezdilo dávno před karbonem a jezdí se na něm pořád, důvod k obavám z únavového poškození není nijak vážný.
Řekl bych, že mnohonásobně je větší riziko, že ti kolo dřív ukradnou a to riziko zase vzrústá s cenou kola.
Tedy mít hodně drahé kolo, na kterém i poučený laik pozná, že stálo balík je pro skutečnost, že bys nemusel dojet mnohem rizikovější než hliníková vidlice. :-)
Díky moc jsem rád za každej názor a radu ...hlavně že mě prodejce říkal cituji ten Cannodale je pecka za ty prachy bych si ho vzal taky kdybych nevlastnil silnici ...a ono se stačí poptat ...a pravda je úplně někde nikde...ještě že jsem ho nevzal...to mi furt vnucoval dárek že k tomu dostanu :-) podotýkám že to nebyl ani jeden obchod s odkazu co jsem se dával..
Některý dárky zdarma přijdou hodně draho..;-)
to jj to by ta blikačka a světlo by museli bejt ze zlata ..no nic asi to dopadne na stavbu ..nedaleko je jeden obchod tak hodím řeč .. :-) tak dík že jste mi ho vymluvili i za cenu toho že jsem byl tak trochu za blbce :-))
Vůbec nejsi za blbce, ba právě naopak, protože nedáš na líbezný řečičky prodejců:-). U té stavby nejde jen o to, že bys kolo v lepší výbavě měl za lepší peníz, ale taky si můžeš v podstatě nadiktovat jednotlivé komponenty, případně vše konzultovat se stavitelem, který Ti jistě rád poradí.
Jestli zvažuješ stavbu a nejsi úplně levej, tak popřemejšlej nad tím, že si to lego sám splácáš. Díly si nakoupíš porůznu v akcích přesně ty které chceš, rám bys měl stejně ten, co se na netu vyskytuje. Maximálně si necháš v servisu naroubovat pár citlivějších dílů a zbytek je hračka a radost. Dneska už bych šel u nového treka jedině touhle cestou.
No nejsem si jist, že je to ta nejlepší cesta. Stavitelé díly nakupují za úplně jiné ceny, navíc v lecčems poradí. Navíc kdyby sháněl komponenty jen s nějakou výraznou slevou, výběr by byl zúžen jen na tyto nabídky, nemluvě o vynaložené peníze za dopravu z různých e-shopů...
Za úplně jiné ceny možná nakupují, ale za vcelku normální ti je pak prodají. Samozřejmě, že nejde o úsporu, sejde se to asi tak nějak nastejno. Leda že na něco zajímavého člověk narazí. S poštovným není až zas takový problém, pokud nenakupuješ každý nypl v jiném shopu. A nad nějakou cifru mají i dopravu gratis.
Jde o radost z díla a tvorbu podle svého. Samozřejmě, že musíš vědět co chceš a taky co to potřebuje.
Radost z díla to jo, taky by mě to asi bavilo poskládat si kolo sám. Ale jednou jsem to tak zhruba počítal (a to jsem určitě na dost věcí zapomněl) a zjistil jsem, že by se mi to prostě prodražilo. A čekat, jestli ten kterej komponent budou mít někde se slevou, nebo naopak vybírat komponenty podle slev...
Začít maličko s předstihem a pak mít vytipované levnější e-shopy. Docela se to dá.
Na konfekci mě štve, že je to souhrn kompromisů a pak to stejně musím za mraky peněz překopávat.
A už vidím, jak se s takovým stavitelem na zakázku domlouvám na detailech, jako jsou použité bowdeny, lanka, koncovky, kazety, řetězy atd atd... Obvykle mají taky hromadný nákup jejich "osvědčeného" a ber nebo nech bejt. Lepší než konfekce, ale furt jen na půl cesty a zase následuje DO-DO. Nemluvě o tom, že mi asi těžko budou shánět třeba to "moje" sedlo, řidítka nebo hefty.
Tak popravdě lanka s bowdeny a koncovkami bych nechal klidně na staviteli;-). Ale jde to domluvit i tak, že ti to dodá bez některých komponentů a dodáš si je sám-třeba můj případ: sedlo, sedlovku, pedály jsem vzal ze starýho kola (dodatečně jsem na kole měnil za lepší), gripy a rohy jsem si dokoupil sám. Myslím, že by nebyl problém se domluvit na "polotovaru,"pokud by určité komponenty nechtěl dodat...
Nicméně je tu i jisté riziko, že se někdo, kdo kolo nikdy neskládal může dopustit nějakých chyb (přetažení závitu, špatná montáž, promazání atd.) Na druhou stranu zkušenej stavitel ví přesně co a jak, který plochy je dobrý zafrézovat atd....
jj, lanka a bowdeny se běžně podceňují, je to jen takový nutný balast a ozdoba rámu :-))
Určitě ta stavba není pro každýho a ne každý se s tím chce babrat. Je třeba něco vědět, nějaké informace poshánět, mít vercajk. A jak jsem i psal, s tím náročnějším nebo nákladnějším zaběhnout do servisu (pro jedno použití nebudu kupovat frézy).
Je to i o radosti ze shromažďování dílů a informací. A nějakého zprasení při montáži bych se nebál. Pustí se do toho beztak jen ten, kdo si kola běžně servisuje sám - a jaký je rozdíl mezi montáží nového a rozebíráním a skládáním starého a nahrazováním dílů ?
To už je otázka pro zakladatele vlákna, tedy jestli tuhle možnost taky zvažuje a jestli by si na to troufnul a hlavně měl do toho chut' ;-)
Potřeboval se ho zbavit. :-)
Ono se dá sehnat ledacos. Vcelku slušná nabídka:
http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/kolo-maxbike...
Vzduchová vidlice, komplet XT (kromě brzd)... a nemáš to daleko.
to jj vypadá pěkně a ta cena je uplně někde jinde ..to mě zbyde i na pěknou dovolenou v Tatrách ..nebo bych vás mohl všechny pozvat na pivo ...:-)
To je slušný, akorát bych volil NRX vidli, páč u ní stejně skončí..:-)
Jako ty? To je možné. :-)
Asi bych ale nejdřív zkusil zeptat se stavitelů, co jsou schopni za těch 23-25 tisíc postavit. Možná by to bylo ještě o něco lepší (a lehčí).