Jel jsem před 10 lety s malou z Kremsu do Melku, s plnou polní. Wachau. Jede se tu po jednom břehu, tu po druhém, přívoz v Dürnstein, skoro rovina, mimo silnici, v Kremsu i Melku koupališté s tobogánem.
Auto jsem nechal v Kremsu na parkovišti u obchoďáku, hala, grátis. Z Melku jsme jeli zpátky do Kremsu lodí.
Žádná velká cyklistika, táboření, koupání, památky.
Zejména pokud byste vyráželi ve směru po proudu řeky někde severněji od Görlitz. Řekněme odtud:
http://www.mapy.cz/s/fYkH
pokud už je obnovený most na cyklostezce přes železnici, jinak až někde za mostem.
jj pokud není dodělaný ten meandr tak je lepší to vlakem dojet až do Rothenburgu a začínat odtama
http://www.mapy.cz/s/fZCt
někde tady to bylo loni rozbité a objížďka tam byla ale s naloženýma kolama taková docela, že bych si to zopakovat nechtěl :-)
Koukám, co tu řešíte :) To byla moc pěkná cesta, stále vzpomínám. Spíš přírodou než civilizací.
Loni jsme si kousek zopakovali ... ano, pěkné cesty lesem mezi Görlitzem a Rothenburgem byly uzavřené, objížďka ale nebyla problém.
U Hirschfelde se taky něco řešilo, dělala se nová cyklo, byly tam značky, ale cesta byla dobře projetelná.
to jak sem tam dal ten puntík, tak jak jsme loni jeli, tak tam zrovna to měli zatarasené bagrama a nikoho tam nepouštěli. ta objížďka byla do takového kopečka, no tlačili sme každé kolco samostatně natřikrát a nahoře to bylo na svačinku, bo fakt hnusny kopec. z druhe strany sjezd po asfaltu, ale od te řeky nahoru to bylo po hlině. Být po dešti, tak asi fakt nee. Ale možná už to bude opravené, bo zase ten průjezd tím údolím od toho kláštera byl moc krásný.
Já myslím, že teď už to bude kompletně vyasfaltované a průjezdné.
Mimochodem, finišer jsem v pátek zahlédl i na loni probuldozerované cestě z B. Schandau do Königsteinu, takže asi brzy odpadne potřeba cesty po pravém břehu Labe a přívoz v Kónigsteinu.
Ty jsi docela znalec Labské. Kolik může být km (odhadem) z Pardubic do Děčína, a z Děčína k moři?
Tedy že se do toho pletu - minimální vzdálenost zjistíš podle kilometráže řeky a pak si to vynásobíš koeficientem cyklostezky :o)))
Zatím jsem pouze dohledal, že podle kilometráže řeky je to od soutoku s Vltavou do Hřenska asi 100km a od Hřenska k moři 730km.
Jen ten koeficient cyklostezky ne a ne najít. :-)))
Tak se podívej,jak daleko vede cyklostezka od vody.
Osobně bych si to tipla do Hřenska 150km, k moři bych se nebála připočítat si 100 - 150 km.
A teď jsem zvědavá na ty petrovi kilometry.
No to přitlač a pořádně, bude tak do 250 km.
koeficient cyklostezky je vlastně taková bulharská konstanta
Žádná konstanta. Je to volitelná hodnota - musíš ji vždy stanovit s ohledem na to, kudy trasa vede (myslím aktuální obecný terén = hory či nížina)
znáš-li správný výsledek a ze zadaných hodnot ti nevychází stejný, pak pomocí bulharské konstanty ti to zaručeně vyjde správně. :-)
Do Hřenska tak asi 250 km. Dál k moři nevim.
Jestli ti to pomůže, tak naše ujetá kilometráž podél Labe
Hamburk - Hřensko (resp. hranice) 726 km
Hamburk - Nymburk - 914 km
Dál směrem k HK jsme to podél toho Labe trochu flákali (a ani stezka nevede přímo podél vody).
http://www.nakole.cz/blogy/peggy/660...
http://www.nakole.cz/blogy/peggy/672...
Děčín - moře v našem letošním záznamu vychází nějak těsně pod devět set.
http://www.bikemap.net/cs/route/2741602-labska/
Možná je v tom nějaké drobnější kufrování, to si teď nejsem jista, ale zhruba by to sedět mělo.
900 km z kopce... To vás jako fakt bavilo?!? :-)))
No,z kopce... "přenížení" 140 metrů na cca 900 kilometrech není tak úplně skopec.
A po cestě je spousta krátkých, ale docela dost strmých vln přes protipovodňové hráze. Někdy byl člověk s naloženým kolem rád, že se přes ten hřeben vůbec přehoupnul.
No, nastoupáno tolik, jako když jedu v sobotu do Stověžaté za babičkou a zpátky, ale když tam v tom Německu na rovince zaduje, tak by to člověk z fleku vyměnil za pořádnej krpál.
Jen nevím, jestli by tahle trasa byla na 4-5 dní s dětma do deseti let, to by si caparti museli pěkně přišlápnout :-)
Tak s větrem jsme měli mimořádné štěstí. Krom jednoho dne, kdy jsme se opravdu proti němu museli prodírat, měl akorát tu správnou intenzitu, abychom se na kole neupekli. Protože na echt letní počasí jsme měli štěstí taky.
Já jel 2x podél Labe jen do Torgau, jednou byla povodeň, podruhé fičelo jak blázen, mám pocit, že jsem s Dederonií už skončil, nemají mě tam asi rádi...
Děkuji tobě a Peggy za informace.
Vše bylo řečeno, tak jen doplním. I když často vede cyklostezka tak, že o nějakém Labi člověk nemá ani tušení v podstatě ta říční a cyklistická kilometráž sedí, protože co se naklikatí cyklostezka, to nameadruje Labe.
Koukal jsem, že Labe z Pardubic do Hřenska má jen asi o 9 km míň než cyklo.
Dalo se to objet celé horem po asfaltu a tomu kopci se vyhnout. Dokonce to bylo před klášterem i naznačeno, ale říkal jsem si že to nějak projedu. No tlačil jsem prvně kolo a pak vozíček. Naštěstni jsme byli jen nalehko. Ale myslim ze na sezonu to uz bude prujezdné.
jj upzornili na to včas, to zas jo ale i přes tu štrapáci s tím kopcem, to údolí bylo moc hezké.
Loni o prazdninach jsme zacali cestu na konci cyklotrasy Odra Nisa v Ahlbecku.Pres cely nemecko vlakem ,vikendova jizdenka cca50e i s kolama,2dospoeli ,2deti. Po dojeti k mori stacilo zahnout doprava a do ctvrtka jsme jeli podel more polskem,potom otocka zpet na nemecke nadrazi.lesni cesty,mistni silnicky jizda po mokrem pisku na plazi.Na plazich se da spat nadivoko,pod sirakem hvezdy nad hlavou,splouchani more a rano vybehnout ze spacaku do more.to se detem libilo a do kempu vubec nechteli.
To je naprosto geniální popis trasy - jeď tři dny rovně až narazíš na moře a pak zahni do prava a si v Polsku :o)))
Podle toho se nedá zabloudit :o)))
Ale ono to tak je! Akorát to netrvá tři dny.
Jinak je to bezvadný tip, cesta do Ahlbecku je jednoduchá i kdyby člověk nechtěl jet EC do Berlína. z Prahy je to rychlíkem do Děčína, pak osobákem do Bad Schandau, odtud vlakem do Drážďan, do Elsterwerdy a pak už je to přímo až do Ahlbecku.
Jízdenka máma+táta+2 děti = Praha - Vraňany: skupinová, Vraňany - Drážďany: Labe-Elbe pro 4 osoby, Drážďany - Ahlbeck: Sonenwochenende nebo Querdurchlandsticket pro 2 osoby (vlastní děti do 14 let zdarma)
A jeste v jednom dni clovek zazije rozdily v cestovani s CD a DB.my jeli do Zittavy prestup na DB Berlin,Anklam.prestupy v nemecku byl obcas adrenalin, protoze tam vubec neumej cesky
Hlavně se v Německu moc neřeší nějaké čekání na opožděné spoje, takt je posvátný. O výlukách na německých drahách bych mohl také napsat pár historek se společným jmenovatelem "nikdo se o vás nestará".
I když zrovna tohle nestarání pomalu přichází i do Čech. :(
Ty dokážeš vlaky tak hezky poradit.
Já se chvíli zabývala Elsterwerdou. Bude to asi šikovný železniční uzel.
Totiž já zkoumala dopravu mezi Zittau a Stralsundem.
Buď je přestup v Berlíně - tam bych měla obavy z přestupu mezi Hbf a Hbf/tief s Fussweg 9 minut, to bych nestihla najít. Nebo je to s přestupem v Elsterwerdě, tam bych měla času zas až moc - Umsteigezeit 4 hodiny!
Je to v Berlíně s přestupem složité, nevíš? Nebo někdo jiný?
A vůbec, co člověka pořád táhne někam do světa? Teď jsem doma v teplíčku, venku tma a nikam se mi vůbec nechce :)
Zkusenosti z Berlinskyho nadrazi,vlaky tam jezdej v nekolika patrech!Nez nam to doslo,tak nam spoj malem ujel.Presouvat se 2 parta dolu byl pro deti trochu adrenalin,ale jezici schody jsou na prepravu kol s brasnama super, jen to chce nezapomenout drzet brzdu, nebo mit po ruce ochotnyho pana Nemce
Jste dobří, že jste to nějak našli. Podle cedulí? Podle toho tief si právě myslím, že je to někam dolů, dík za vysvětlení a důkaz, že se to dá zvládnout. 9 minut je málo na rozkoukání, asi bych jela dalším spojem.
V Berlíně jsem zatím ještě nepřestupoval, vždy jsem jel v nějakém vlaku z jednoho konce na druhý. 9 minut na přestup bych asi neriskoval. Párkrát jsem přeci jen přes obě části jel a přišlo mi to dost rozsáhlé.
Když člověk ví co a jak, asi to jde zvládnout, ale zorientovat se nemusí být zrovna jednoduché zvláště pokud člověk cestuje s kolem. Vzpomínám jak jsme loni nastupovali v Magdeburku, času jsme zdánlivě měli dost, ale pak jsme ho ztratili ve frontě na výtah.
Elsterwerda je takové maloměsto, já bych zvolil přestup tam s tím, že mám čas se protáhnout, koupit si nějaké jídlo, projet se na kole. V roce 2012 jsme tam takhle čekali. Ve směru od Berlína totiž byla výluka, takže vlak končil v Hohen Leipisch, výlukový autobus nás s koly samozřejmě nevzal, takže jsme museli do Elsterwerdy dojet na kole a pak čekat než něco pojede.
Navíc já bych jel z (Liberce)- Žitavy do Drážďan a pak výše popsanou trasou Dresden - Elsterwerda, Elsterwerda - Stralsund a to není tak tragické na přestupní časy, pokaždé cca 20 minut.
Byla to jedna z dalších výlukových historek, dvě minuty před Hohen Leipisch se z vlakového rozhlasu ozvalo: Vlak zde jízdu končí, vlakový personál se s vámi loučí. Prostě ty lidi vysypali ven s tím, že jim ukázali, kterým směrem najdou autobus, a odjeli zpět. Protože se musí dodržet takt, autobus nedojel do Elsterwerdy před odjezdem navazujících spojů, takže tam prostě ti lidé čekali na další takt. Tak jsme se s nimi zase sešli.
Ten prestup do Hbf/tief s Fussweg je to samy co jsmehledali i my.je to uplne spodni kolej, vlak co jezdi ve sklepe.chce to mit kolama zablokovanej vystup z vagonu na ty spravny stranea jak vlak zastavi, hned vystupovat, jinak se ty co stojej na peronu zacnou hrnout do vlaku a nenechaj lidi ani vystoupit.I v nemecku jsou chvile,kdy se slusnost nenosi.
Dnes uz neni rozdil mezi vychodonemeckym a zapadonemeckym soudruhem.
Zasílám své oblíbené tipy: Loket nad ohří http://www.pensionulrika.cz/cz/aktualne/tipy-na... Lednice, Rakousko u Madarských hranic.