Zdravím, určitě se to už tady stokrát řešilo, ale nechce se mně to jaksi hledat;-)
Dosud jsem mazal nohy vidlice silikonovým olejem. Právě mně dorazila nová vidla a v návodu je k tomuto účelu uveden olej teflonový. Znamená to, že je z nějakého důvodu vhodnější, nebo je to šumák? Díky za poznatky.
Bude tam záležet na materiálu horního gufera. Silikoňák (bez příměsí) se používá pro láci, dostupnost a víceméně univerzální netečnost k materiálu gufera.
Hlavně po máznutí tam před jízdou ten olej nenechávej, dobře vidli otři. Jinak olej nabere prach a vyrobí brusnou pastu a vidle půjde do kopru.
Deset let jsem to nemazal, ani jsem netušil že se to musí:-)
Po 10 létech jsem ji vyměnil ale funguje stále.
O jaké vidli jde řeč ? Na treku mám pružinovku - a ta nějaké mazání taky nikdy nepoznala. Taky nemá horní gufero, ale jen takovou zátku, aby do ní nepršelo a nesr... ptáci. Taky má vnitřní nohy ocelový, pěkně chromovaný.
Naproti tomu na horácový (10x dražší) si těch hořčíkovejch nožek hledím. A gufero drží olej, aby nevycintal.
Mimochodem, vyplatí se to mazat, čistit a opečovávat. Měnil jsem tahle gufera na vidlích kola i trochu dražší motorky - ta na kolo stála dvojnásobek...
Dám vždycky pár kapek na ty stírací kroužky a nechám (aspoň přes noc) zavzlínat. Pak před jízdou párkrát vidlou propružím a nohy otřu.
Já po jízdě otřu, nebo opláchnu (podle zahnojení), nastříknu, propružím a nechám bejt. Před další jízdou dosucha utřu.
Jde hlavně o čistotu té stírané části a břitu gufera. Samotný nohy pak maže plst pod guferem. Ta se musí jednou za čas vyndat, vyprat a napustit čistým.