Prosím pěkně, nevíte někdo, kde bych nalezl popis popř. i obrázky lehokola s poháněným předním kolem ? Děkuji ! (((-8
S kroutícím se řetězem to vyrábí myslím hlavně značky Zox a Toxy, s kloubem uprostřed rámu je nejznámější asi Flevobike, zajímavý je Python (jediný fungující kolo s negativním trailem o jakým jsem kdy slyšel). Zkus tohle zadat do googlu a máš zábavu na pár hodin.
Co je to za blbost? Tomu jako mám věřit, že se na tom dá jezdit? Jsem si to našel (celkem hodně exemplářů), ale podle toho, co jsem zatím slyšel a četl o kolech by měl být dost úlet na tom jezdit. To fakt funguje? Asi si budu muset pořádně přečíst třeba http://dirkb.dnsalias.net/pythonselfcenter.html, teď jdu spát:-)
Viděl jsem videa jak na tom jezdí, takže to není recese. Vlastnosti budou asi jak píše nink níž, takž pokud seš Nizozemec, nic ti nebrání na tom jezdit, víc jak 40 po rovině stejně nedáš víc jak na pár vteřin. Ale je to tak elegantní, že umět svařovat, tak někde jen ze strandy nějaký starý MTB zrecykluju na Pythona.
A co se naucit svarovat?
Pokud netrvas na ochrane atmosfere a podobne, ale staci ti oblouk, tak svarecku bych mel a nejake zakladni znalosti taky. (viz muj prvni "skladaci" lehociped)
Akorat tady v Brne nemam vhodne prostory.
Mě vždycky obloukoví svařovači odmítli vařit věci z tenkostěnných trubek a tenkých tyček, že to shoří. Takovýhle věci se dělají pájením (dělá to např. jeden borec v Medlánkách). Takže jestli nechceš dělat kolo z jeklů a lešenářských trubek, myslím, že obloukem moc nezmůžeš (si myslím).
Skutečně dobrý svářeč je schopen svařovat obloukem i velmi slabý plech (cca 0.5 mm)
nojo, ale jakou to bude mít pevnost, když se to třeba trochu propálí? Rámové trubky jsou skutečně někde kolem toho půlmilimetru.
Zřejmě si nerozumíme. Já jsem psal o skutečně dobrém svářeči.
Taky asi zalezi na druhu toho obloukovyho svarovani,mezi domaci trafosvareckou s obalovanyma elektrodama a CO-ckem pripadne TIGem je docela rozdil.
Ja totiž dříve pracoval v učilišti, kde byla svářečská škola a mistři (školitelé) měli státní zkoušky na kde co. Teď pracuji v podniku, vyrábějícím svařované konstrukce, svářeči jsou na minimálně stejné úrovni jako ti v učilišti.
Podíváš-li se na lehokola holandské provenience (samodoma) a je-li u nich použita (přivařena) zadní vidlice ze vzpřímeného kola, je to obvykle z horáka, jehož rám je svařovaný ze "silnostěnných" trubek. Neviděl jsem použití (přivařené) ze silničního letovaného rámu. Ono skutečně dobrých svářečů je zřejmě málo tady i tam !
Pokud se chceš, Jirko, vyhnout převařování osiček na V-brake, můžeš použít rám z crosse. Tím se ovšem zdvíhá těžiště a to zas musíš být vyježděný z nižšího kola a už umět rovnováhu třeba při pomalé jízdě.
Mas samozrejme pravdu. Na tom jsem taky skoncil, prvni pokus o lehociped - ze skladacky - tam se varily jen ramove trubky a L-ka na sedacku. To v pohode. Ale pri druhem pokusu - LWB - jsem uz neprosel prez svarovani zadni vidlice, puvodne z favorita. Proto ted jezdim na Maxu ;-)
Toho favorita jedině CO2 nebo plamen.
To muzu potvrdit,v praci jsem si chtel nechat zavarit prasklyho Favorita TIGem a kolem svaru to krasne popraskalo.Byla to pro nej takova rana z milosti.Takze Favorita pro jistotu letovat mosazi...
Na muj vkus to kolo ma zbytecne masivni retez,viz obrazek: http://dirkb.dnsalias.net/image/python/whole1... :-)
A dokonce to vypadá, že obstarává o zadní pohon.
o^-°O
mimochodem... mám v úmyslu někdy zkusit postavit ze dvou starých kol fwd lwb. Trochu se ale bojím, že do kopce bude prokluzovat zabírající přední kolo (ale nebude tam přehazovačka, takže nějaká extrémní zabírací síla tam stejně nebude) co si o tom myslíte? Nenarazili jste někdy někdo někde, že by někdo fwd lwb měl?
Podrobný popis i s fotogalerií českého stroje nalezneš tady:
http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...
cau
jeden jsem postavil, ale je to twisting chain...viz zehlicka
pythony jsou krasny svou jendoduchosti, ale minimalne 2 lidi napsali ze nad 40km/h maj divnej pocit a vic jak 45 s tim nejeli, efekt negativniho zavleku stabilizovaneho hmotnosti /jak to asi funguje kdyz te nadhodi prejeta nerovnost?/ na pomaly cestovani dejme tomu, ale 80 z kopce si s tim asi neuzijes...
jinak:
zox, toxy zr, reynolds weld lab z-bone, cobra bikes, a tak cca stovky homebuildu
nink
Ještě mě napadlo prudký brždění. Co se stane s kamionem když dupne nabrzdy víme, a kdo to někdy viděl před sebou na dálnici údajně nikdy nezapomene. A Python má vlastně docela podobný kloub uprostřed podvozku. Možná ale opření se nohama o pedály setrvačnou silou úměrnou brždění tehnle moment snižuje. Pokud ne, byl by to hnusný držkopád zalomit předek do pravýho úhlu třeba při 30km/h.
nojo, to je pravda,, když mi na azubu jednou praskl mechanismus řízení ve cca 40km/h z kopce, tak jsem stabilizoval neřiditelné přední kolo právě bržděním (a zastavil bez nehody), u toho pythona by to vlastně fungovalo přesně obráceně... ale opření se o pedály, jak říkáš, by to mohlo eliminovat.
Každopádně to kolo je dost úlet, celý postavený na hlavu, asi jako když nezasvěcenec vidí poprvé lehokolo, akorát u drtivé většiny z nich je geometrie úplně normální.