Ahoj,jsem tu nový, pročítám vaše příspěvky a rád bych vás zkušené elektrocyklisty poprosil o radu: Jestli na výpomoc do kopců raději jednoduchý,ale právě v kopcích nehospodárný MagicPie,nebo raději dražší,složitější,ale efektivnější středový pohon 8Fun? Léta běží a mě ubývá sil a stejnou měrou přibývají bolesti,kolen,kyčlí apod.Už od minulého roku tedy přemýšlím že bych zelektrifikoval svoje kolo,trekingového Favorita cca 15let starého.Od elektrifikace očekávám,že mě hlavně pomůže do kopců;po rovině to ještě zvládám vlastními silami;ale mám rád brdské hřebeny a tam už mi síly nestačí.Původně jsem uvažoval o motoru MagicPie do zadního kola(jednoduchost motoru a cena),ale jak se tady dočítám v různých rubrikách,tak by k tomuto účelu byl zřejmě vhodnější středový motor,protože je v kopcích efektivnější,víc energie využije na pohyb a méně ztratí do tepla. Ale vzhledem k tomu,že je složitější a převod síly je přes řetěz,přehazovačku a 6-ti kolečko,tak mám strach o jeho spolehlivost.Máte s tím někdo delší zkušenosti,jak dlouho vydrží řetěz,převody a samotný středový pohon?Jestli se to vyplatí si za něj připlatit,jestli stačí ten 8Fun-250w,nebo radši připlatit za ten 750W?Jsem totiž 196cm/120kg chlap,navíc na kole chci tahat občas těžké nákupy na nosiči,proto chci baterii do rámu.Díky Petr
Začal bych tim Favoritem stáří 15let ta váha co to ponese chce pořádné kolo.Řidič 120,těžké nákupy,baterka a motor.To bude odhadem150Kg.
Čeče, nějaký mistní znalec tě za dobrou radu ohodnotil mínuskem:-)
Souhlasím s tebou a mám s tím letitou zkušenost.
Také souhlasím. :)
Díval jsem se, že asi kolo se středovým motorem bude nejlepší, jak je to s baterkou? a mohl bych na našem trhu koupit i elektrokolo, které jede víc jak 25 km/h?
Si oživil mumii?
Co bys nemohl koupit, jen tě upozorní na to, že s tím nesmíš na veřejné komunikace.
Takže pokud chci elektrokolo, které může normálně jezdit po silnici, tak jsem limitovaný 25 km/h ? a Jak je to s baterkama a dojezdem teda? jaké baterky jsou teď největší na trhu?
To záleżí k jakému motoru.
Běžně bývají tak 500 Wh, to dá tak 60 až 80 km, podle profilu trasy, stupně přípomoci, váhy a kondice jezdce.
Jsou vid3t i 625 Wh a 750 Wh. Čínské stavebnice mahí i větší.
Celkem bezpečně, pokud nebudeš vysloveně v horách, můžeš počítat aei 8 W na kilometr, a dojezd ti pak vyjde.
To co uvádí prodejci bývá často velmi nadnesené.
Já mám od minulého dubna doma trekové elektrokolo s baterií 576 Wh z obchodu fitham .cz, které mi nejvíce udělalo 156 km dojezd. Musím teda zmínit, že moje váha je jen 86 kg, a to s tím bude určitě hodně souviset, a také jak jste psal, tak i terén.
Tohle vypadá přesně jako reklama a to tady nemilujem. Zkus to tady: https://www.nakole.cz/clanky/810-inzerce-nakole...
jojo, dneska vytvořenej účet:-)
Hlavně nenápadně ...
Taky by jsi měl říci jaké dojezdy požeduješ a v jakém terénu, dle toho se dá odvodit baterie. Levné rámovky stěží utáhnou výkonější motor ať už středový či zapletený v kole.
Osobně bych doporučil vzhledem k váze (jsem na tom stejně) pevný rám a kola 26". Taky doporučuji vřele středový pohon protože ten tě časem vyveze do kopců i bez šlapání. To vypleteny HUB nedokáže ani náhodou. Měl jsem 2kW HUB a byl na nic do kopců.
Ze středových je to BBS2 750W/48V a nebo levnější cyclone 720W/36V, nic složitého na nich není. To jen neználci straší jak odcházejí řetězy a kazety. Jistě levné šunty odejdou tak jak tak ale kvalitní vydrží.
Stáří kola zase tak nevadí. Šel bych do střeďáku a rovnou 750W . Aku do rámu(hotový)má necelých 12Ah (LION),takže předpokládám dojezd v běžné krajině cca. 40km bez šlapání. Pokud člověk požaduje aku do rámu vyšších kapacit,nezbývá než si ho vyrobit.
Nejde jen o vyšší kapacitu ale taky o to aby dal aku potřebný výkon:-)
Navíc píše že bude jezdit v "horách" čili to není běžná krajina a tak dojezd se v kopcích rapidně sníží.
Proto se taky ptám jakou má on představu o dojezdu.
Až to sdělí pak je možno říci jaký aku bude potřebovat.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... Tento aku má dostatečný proudový odběr.
V horách odpadá těžký nábojový motor. Ten se hodí leda tak na E-skutr. Napsal jsem 40km bez šlapání,aby to bylo porovnatelné. Jinak se porovnává těžko. Každý jinak šlape a u Bafang střeďák stejně není tempomat,takže jízda pouze na plyn je spíše teoretická. (mechanicky si zaaretovat páčku samozřejmě jde)
Sračka aku:-) Právě s takovýma šmejdama jsem se vypekl.
Kluci mají pravdu, na takovou zátěž kilowatový MagicPie asi stačit nebude, pokud přímý motor tak nějakýho Crystalyte a pustit do toho 72V, aby to mělo trochu síly, a to už jsme skoro u skůtru.
No a jsme u starého problému - bavíme se ještě o elektrokole?
To je jen specificky český problém, koukni na kluky anglický "bike" může být kolo i motorka a hotovo :-)
Slovník nepotřebuji, já jen jestli si hoši uvědomují, že si do zadního kola namontují sedmikilový setrvačník MagicPie, a jestli někdy vrtali silnou vrtačkou a kousl se jim vrták - co jim to udělalo s pacinkama - přesně tytéž síly působí za jízdy na původní vidlici např. při prokluzu kola na nerovnosti.
Bylo by poučné kdybys zopakoval foto s prasklou vidlicí! :-)))
Není třeba pořád dokola strašit, měl jsem 2kW v předním kole spoutané dvěma kalenýma zachytávači krouťáku a bylo to v pohodě.
Pokud se o to staráš a neblbneš s tím tak nic nehrozí.
Nicméně 36V do toho poštět fakt nestačí, nic to nevyjede.
Jsou odvážní hazardéři kteří do toho rvou 120V to se pak nedivím že jim to namotá kolo i s rámem:-)
Ta dokáže prasknout i bez motoru, tam o nějaké síly vůbec nešlo, ale o nízkocyklovou únavu materiálu.
Ani k té by asi nedošlo, kdyby mě neupadla matice, nebyla na místě už asi delší dobu.
Navíc, ani přesto kolo nevypadlo, ale v pohodě jsem dojel.
Už jsem na tom krámu moc nejezdil, jen občas po vsi jako na mopedu, nenamáhal jsem se šlapat vůbec a jak vidíš, ani moc jsem nekontroloval stav kola.
Když jsem s ním uháněl přes Francii, bylo v o dost lepším stavu.
Silného motoru v zadním kole bych se vůbec nebál, rám by se ale hodil spíše ocelový než hliníkový a zajištění kola přesnými podložkami, ne tímhle univerzálním ramenem.
V tomhle stavu jak je vidíš na fotkách mělo za sebou asi 4000 km, většinu z toho silně přetížené.
Pánové, já nikoho nestraším, jen když čtu některé příspěvky tak mám dojem, že jejich autoři si neuvědomují úskalí takové přestavby - proto raději mírně přeháním - třeba je přiměji k zamyšlení - nevím.
Každý svého štěstí strůjcem!!!
Ne. Ani já nepovažuji kolo s 7kg motorem ve výpletu za kolo. Je to jednoúčelový stroj k dojíždění do práce. Nemusí se to pořád opakovat.
Co máš furt s tou prací?
Je na dojíždění za zábavou, na ryby, do hospody, a ty furt jen práce....
Ahoj, abych jenom neglosoval příspěvky kolegů - máme s manželkou již pátý rok e-kolo s nábojovým motorem s převodovkou 250W - nechceme se vozit, s věkem nám klesala výkonnost a hledali jsme způsob jak si pomoci - řešení zcela vyhovuje i při cestách po Krkonoších a Šumavě, jen byl problén v extrémním stoupání kdy klesají otáčky motoru a nic již nepomůže - pokud nechceš spálit motor tak holt slezeš a tlačíš.
Vyzkoušel jsem si u ev-bike kolo se středovým motorem 250W a byl jsem nadšen, díky přehazovačce za motorem by tento problém měl odpadnout. Pokud ušetřím z českého důchodu příslušný obnos, tak je letos pro oba nakoupím!
Pokud se nechceš vozit jak na skůtru, pak je - podle mne - středový motor 250W dostatečný a nebál bych se ho na Favorita namontovat - má dobrou geometrii rámu a myslím, že je i dost tuhý. Vedle elektrokol máme "oshimanované" Favority na ježdění s vnuky a nemůžeme si je vynachválit - s gustem si klidně jedu na svých pologaluskách a poslouchám jako rajskou hudbu funění kolegů na MTB a mlaskání plášťů jejich kol!
Tolik můj názor - názor starého cyklisty (190/98/70+), který jezdí rekreačně a v elektropohonu hledá pomoc, nikoliv trvalý pohon např na cestu do práce!
Přeji ti, aby ti to vydrželo co nejdéle a nemusel jsi za pár let kupovat silnější motor. Podle mě je třeba si uvědomit, že se silným motorem, třeba 750W nemusím jet naplno, ale můžu využívat jen těch 250W. Mnoho lidí vidí problém tam, kde není. Mít silnější motor neznamená, že na tom elektrokole budu uhánět stále 50-kou. Rychlost elektrokola je dána jeho řidičem, né motorem. To, že si z obyčejného kola někteří dělají "skůtry" je jejich věc a jejich hloupost.
Slovo hloupost bych nepoužil. Na rychlosti kolem 50 už to chce jiné kolo,brzdy(a nejlépe i boty,přilbu a oblečení) Celoodpružený rám,kotouč minimálně vepředu.A srdce :-) Moje (kolo) je příkladem vražedného stroje nehodného následování. A to jede pouze 43-45 za hodinu.
Nezodpovědnost je lepší?
Osobně bych byl pro jakýkoli pomocný motor, ale s omezenou rychlostí. Popravdě se mi nelíbí, že začíná čím dál víc lidí využívat pomocný motor ke zvýšení rychlosti. To pravděpodobně povede v budoucnu k dalším omezením pomocných motorů a doplatíme na to všichni.
Záleží kdo řídí,ne co řídí. Já jezdím po silnici a tam je rychlost 40 nic. A nevadí aní chabé brzdy. Pokud bych stavěl nové kolo,šel bych úplně jinou cestou. Ale jsou i jiní týpci co namontují 1kw Magic i do dětského kola. To jsou ovšem potencionální vrazi.
Máte pravdu,za mě souhlas.Těch 250W je myslím nesmysl,rozumná je ta kilowatta co je pro pomocné motory v ČR. Těch 25km omezení mě taky přijde nesmysl,viděl bych to tak do 40km/hod. Ale jak píšu, toto není můj případ,nechci elektrifikovat kvůli rychlosti,ale kvůli pomoci do kopců,větší kopec klidně slezu a tlačím,aspoň protáhnu otlačenou zadní část těla :-)Jen mě už síly a klouby nestačí ta takové ty táhlé kopce,kdy to člověk drtí na pomalý převod,potí se jak vrata od chlíva a kolena bolí:-( Na tyhle kopce chci pomocný motor,jen si nejsem jistý,jestli nábojový,nebo středový,podle toho co píšete,tak je asi lepší středový,jen mám trochu strach aby to vydrželo,když už to stojí takový prachy,abych brzy neočesal pastorky a neurval řetěz,přece jen 750w z motoru + moje nohy=docela slušný tah...
Se středovým motorem nehrozí chození do kopce pěšky. Na rozdíl od Magic pie i nábojového motoru s převodovkou nehrozí,že v případě zlomené nohy,křeče ,nebo jiné příhody budete čekat na sanitku,taxi a jinou pomoc. Středový pohon je jediný schopen dotáhnout kolo i v táhlých a strmých stoupáních bez šlapání. Pomalu ,ale jistě. Vše ostatní shoří.
Jenže u středového ta 3x výkonnější verze má jen o 20% vyšší točivý moment, takže je otázka při jakých otáčkách a tomu odpovídající kadenci šlapání těch 750W u středového 8fun vůbec je a jestli to už není nějak vysoká kadence šlapání.
Děkuji za přání, až nebudu stačit, tak holt skončím, jako jsem před třemi roky skončil s létáním, tak jde život!
Jen moji úvahu doplním - přechod na středový motor provázejí výpočty převodů - již jsem koupil novou kazetu 12-32 zubů místo 11-28 a uvažuji o koupi talíře 34 zubů - nepotřebuji rychlost, stoupavost by měla být zaručena.
Ideál není ani jedno, ale z tohoto výběru pro tvoje použití raději ten středový převodový. Jen se musíš smířit s tím, že přijdeš o trojtác a pravou nohu budeš mít dále od osy kola než levou, ikdyž ne o moc a patrně to většina lidí ani nezaregistruje. Taky záleží jaká stoupání s tím bdueš jezdit. NA dost kopců stačí převodový nábojový motor. Jsou i výkonné a dobře zpřevodované verze, se kterým se střední kopce jezdí s dobrou účinností.
Ztráta trojtalíře je nepříjemná, prodejci nabízejí vedle standardu 46 zubů ještě další talíře od 34 do 52 zubů. V kombinaci s vhodnými pastorky by problém měl být řešitelný - Kulhavý má také jenom jednotalíř a jak mu to jede! :-)))
Je zřejmě otázkou času kdy se objeví vícetalíře - např. Apache 2015 již má standardně dvojtalíř za 52999.-Kč.
Děkuji za Vaše názory a zkušenosti:-)Zkusím své představy ještě trošku upřesnit: 1.Přemýšlím o novém kole,vyhlédnul jsem si:http://www.cyklobazar.cz/inzerat/5841/superior... , a toho vyježděného favorita si nechám do zálohy na"normální"ježdění,příp.když své líné přítelkyni půjčím to elektrokolo a sám za ní budu šlapat jak blbec,než mě to přestane bavit a ušetřím na elektrifikaci i toho jejího kola:-)
Tak bych Vás chtěl ještě poprosit o komentáře k tomu vyhlédnutému kolu,jestli bych do něj měl zainvestovat?Vloni jsem si u bráchy půjčil jeho treking co si přivezl z Německa a jezdilo se mě na něm o poznání líp než na Favoritovi,tak proto mě ten inzerát oslovil :-)
A co se týče mých požadavků na elektrifikaci:Chci aby to bylo stále kolo,co mě doveze na výlet a někdy když bude hezky tak i do práce.A ten elektromotor mě pomůže hlavně do takových těch únavných táhlých kopců,kdy člověka nebaví to rvát půl hodiny na pomalý převod,ale zase to není tak prudký kopec,co se vyplatí slézt a tlačit.Po rovině klidně šlapat vlastní silou,příp.si občas"orazit"a pomoci si motorkem.A taky mít možnost občas jet i po okresce nebo cyklostezce a nemít problémy s"ochránci zákona".Přece jen ten velký motor v náboji je na první pohled nápadnější,než ten středový.Chci si udělat výlet do Tišnova,půjčit si od Šikuly postupně kolo s nábojovým a pak se středovým motorem a projet si na nich ty kopce kolem Tišnova,abych to mohl vyzkoušet na vlastní kůži.Jen bych od Vás spíš potřeboval slyšet,jaké jsou problémy hlavně s tím středovým-kolik vydrží ozubená kola,řetěz a přehazovačka,když do kopce rvu silou do šlapek já a ještě k tomu ten středový pohon.Proto si nejsem taky jistý,jestli nevzít radši ten slabší,že kdybych namontoval ten 8Fun/750W,že ten řetěz a převody brzo orvu.Jestli není lepší mít ten slabší a když už to prostě s motorem neutáhnu,tak slezu a tlačím,protože není občas na závadu se trochu protáhnout:)A taky chci,aby to bylo pořád kolo,které utáhnu i bez elektriky vlastníma nohama:)
Pardon,jdu se zítra podívat na toto kolo:http://www.cyklobazar.cz/inzerat/11876/diamant... v předchozím příspěvku jsem uvedl "náhradníka", kdyby mě toto zde uvedené nevyhovovalo. Tak se vás ještě chci zeptat, jestli by jste mě ho za tu cenu doporučili na přestavbu na elektrokolo ? Díky moc :-) Petr
Výběr kola je subjektivní záležitost,tady nemůžu sloužit. U středového pohonu a to i 250W bych se neobával,že nevyjedu nějaký kopec(jak rychle neříkám) Má tolik síly ,že vyjede prakticky cokoliv. Co se týká 750W,tak nikdo nikoho nenutí využívat motor naplno. Ale výkon v záloze se vždy hodí a vzhledem k ceně bych koupil rovnou 750W. Je to jistota a rezerva do budoucnosti. Spolehlivost se ještě nedá určit,je to pořád novinka.Co se může pokazit,to se také pokazí.
Tvrdit že 250W středový vyjede vše je fakt odvaha, bohužel nevyjede:-)
Tvrzení že jezdec je schopen dodat sílu 250W je hloupost.
Dám jednoduchý příklad, mám motor 720W a pokud jsem měl převody 48/44/32 a kazetu 11-34 byl problém vyjet průměrný kopec. Myslím ovšem bez šlapání. Po změně 48/40/28 a kaz. 12-36 to vyjedu.
V tom konkretním kopci mají problém i mladí zdaraví trénovaní borci a to mají ty převody uplně jinde.
Fakt je že bych pro budocnost volil určitě silnější motor, síla s věkem již neporoste.
Vše běžné normální. Ne nějaké extrémy.Co je to průměrný kopec?
Bohužel někdy se tomu extremu nevyhneš:-)
Tedy u nás na valachách určitě:-)
Pokusím se Ti odpovědět na některé otázky - především se musíme začit bavit o dojezdu - dojedeš jen tak daleko, kolik energie (Wh) si vezeš v baterii, podle různých zdrojů při asistenci jen v kopcích spotřebuješ ccc 5-8 Wh/km, při trvalé asistenci 10-15 Wh/km, pokud se necháš vézt cca 20 Wh/km. Tabulkové dojezdy 100 a více km považuji za sci-fi, příklad: kolega si po infarktu pořídil KTM s Boschem s údajným dojezdem 120km, praxe je taková, že zaručený dojezd je kolem 65km i v Alpách (nahoru i dolu).
Pokud máš silnější motor, tak také spotřebuješ více energie - ne lineárně 3x více, ale při stejné kapacitě máš kratší dojezd (viz články na www.rebelbike.com)- musíš tedy vážit, zda opravdu potřebuješ a využiješ silnější motor! Tuto úvahu jsem vedl sám, protože za pouhou tisícovku se nabízí k dispozici 3x větší výkon - osobně volím dajezd, tedy jen 250W. Singltrek nejezdím a při našich jízdách jsem musel jen málokdy kapitulovat.
Ke stylu jízdy: na rovině jezdíme s vypnutou asistencí, máme k dispozici "plyn", který pomáhá překonat krátká stoupání. Asistenci zapínáme u delších stoupání - např. již několikrát zmíněný kopec z Míseček na Zlaté návrší - pohodový výšlap rychlostí kolem 15km/h. Máme ještě t.zv. tempomat, ten udržuje konstantní příkon baz ohledu na to jak šlapu, ten užíváme jen vyjímečně, obyčejně při návratu, kdy víme, že máme v baterce ještě dost energie a chceme si odfouknout.
Zmíněné kolo neznám, zaujala mne kazeta 11-32 zubů, sedni si a propočítej zda nekoupit některý z talířů 34/43/52 zubů.
Konzultaci u Šikulů mohu jenom doporučit, když jsem elektrifikoval, tak jsem byl blízko Tišnova a zkoušel si u nich kola a konzultoval varianty - mám jejich sadu.
Nemůžu souhlasit s názorem,že čím silnější motor,tím větší odběr a nižší dojezd. Rozdíl mezi těmi motory není velký a záleží pouze na jezdci kolik ujede. Když má motor nominálný výkon 750W a využívám 250W,tak to přece není problém. Dám si třeba asistenci na jedničku.Nemusím to mít na maximum.
Souhlasit nemusíš, hádat se nebudeme, jen zmíním jednu drobnost: logicky - když neodebírám optimální výkon, tak pracuji s horší účinností a tedy mám větší spotřebu.
Vypovídací je článek na rebelbike.
Pojem optimální výkon neznám.
Obyčejně se tím chápe výkon, na který je motor navržen, tedy maximální - při něm by měl mít také nejlepší účinnost.
Od kdy má elektromotor nejvyšší účinnost při max. výkonu?
Středový motor ,pokud je spřevodování přesně uzpůsobeno použití(terénu) bude pracovat vždy v optimálních otáčkách. Pro hnidopichy bych doporučil na kolo otáčkoměr :-)))
Aha, tak to jsi mne opravdu pobavil a odcházím vrátit diplom!
Howgh!
No jak píšu,nejde mě vůbec o to za každou cenu vyjet každý kopec,to nedělám ani teď,prostě mě nevadí občas z kola slézt a jít chvilku pěšky,napít se a pokochat krajinou:-)Jde mě opravdu jen o pomoc do táhlých kopců,kde se ještě nevyplatí slézat a tlačit,ale ušlapat to je dřina.Např ta silnice Mísečky-Vrbatovka..Navíc chci aby to bylo pořád spíš víc kolo než motokolo, prostě kolo na kterém se dá jezdit i bez motoru,třeba když dojde baterka, a taky na kterém nebude problém s policajty. Taky nejsem honič rychlosti, jde mě hlavně o tu pomoc do dlouhých táhlých kopců. Dojezd se šlapáním cca 70km. Takže to spíš vypadá na ten středový motor,jen ještě nevím,jestli ten silnější není silnější jen výkonem vlastního motoru,a přitom tam nejsou mechanické převody stejné jako u toho slabšího, tak abych si nepomohl na úkor kratší výdrže mech.součástek. A ještě mě zajímá,jestli se dá se středovým jet jen na motor a nešlapat když si chci občas orazit, tedy jestli jak je to spojené se šlapkami, tak jestli ten motor furt netočí šlapkami,když je v záběru?Tam je nějaká spojka,nebo je to natvrdo spojené se šlapkami?
Jasně,že je tam volnoběžka :-) Akorát když jedeš jen na motor ,musíš držet plyn. Není tam tempomat.(respektive aretace plynu)Pokud má 750W Bafang na nejlehčí převod 100Nm(což je o 5 více než Fabie 3 1,0 MPI) tak to snad nějaký kopec vyjede.
A není nějaký"otočný"plyn,něco jako "revoshift" na přesmykač?Když nebude trojtác(což mě až tak nemrzí,stejně jezdím hlavně na střední tác),tak nebude přesmykač a bude tím pádem místo na řídítkách na otočný"ruční plyn" Baterku jsem chtěl do rámu:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , protože chci nosič používat na nákupy, tak abych ho už neměl zatížený baterkou.Ale je fakt,že silnější baterka vychází na nosič. Jenže když na něm vozím tak 15-20kg nákup,tak jsem tam tu baterku nechtěl cpát...Co doporučujete do rámu lepšího?Levná je od EV-Bike(9Ah za9000,-),ale prý není nic moc, mát někdo zkušenost?
9 Ah je slabá. Má příliš malý max. vybíjecí proud.Plyn je otočný,ale páčkový. Žádná motorka.E-pohon se vychvaluje jak bude vyrábět kvalitu,ale ještě nevyrábí. Uvidíme
No já spíš myslel tuto:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , měla by mít 25A nominální vybíjecí proud, což je při 48V 1200w příkonu, to by snad mělo stačit, nevíš jestli se dá u 8Fun/750W nastavit max.výkon? Abych ho nehonil zbytečně nadoraz ?
A proč to nastavovat? Dáš přípomoc na 1,třeba. Na ovladači. Převodovky se nedělají na výkony,ale na točivý moment. A ten je vyšší údajně o 1/4 než u 250W. Informace o závadách a výdrži jsou na zahraničních forech.
A proč to nastavovat? Dáš přípomoc na 1,třeba. Na ovladači. Převodovky se nedělají na výkony,ale na točivý moment. A ten je vyšší údajně o 1/4 než u 250W. Informace o závadách a výdrži jsou na zahraničních forech.
Na levné šunty (baterie) od českých prodejců rychle zapomeň.
Aby to bylo levné je to skládané z méně kvalitních článků.
Kvalitu najdeš v linergy.
Na dojezd 70km v kopcích budeš potřebovat 15-20Ah baterií.
Nakonec vyzkoušej si to u šikuly a třeba ti bude pro začátek stačit i 250W střeďák.
Kazetu vol tak aby jsi tam měl minimálně kolečko 36z, lepší by bylo 40z a tác max. 43z. více né.
E pohon už si baterie po špatných zkušenostech vyrábí sám z kvalitních článku Samsung kupuje jen kastle. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/13-Proc-vyrabime...
No já myslel tuto:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , měla by mít 25A nominální vybíjecí proud, což je při 48V - 1200w příkonu, ta by to měla utáhnout :-)
A jelikož tam nebude trojtác,tak nebude potřeba ovládání přesmykače,tak bych chtěl dát na řídítka otočný plyn:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Pokud pořídíš střeďák 250W/36V tak na něj nemůžeš nasolit 48V.
No já myslel 750W/48V, jak mě tady doporučují.Jen mě ještě zajímá, jestli ten silnější má i nadimenzovanou mechanickou část-převody atd. A jaký je rozdíl mezi http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... a http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... U toho levnějšího je v parametrech"Výkon"-500w a u toho druhého "Výkon-750W"... No asi se zeptám až tam pojedu, jen mě hlavně zajímala jestli má někdo zkušenost s tím 750W a jak to zvládají mechanické součásti, převody a řetěz, přeci jen 750W+příšlap do kopce je pěknej tah, tak abych něco neurval...
Tím si nejsem tak jistý
Ja jo:-)
Kolega to tím spálil, smrdí to jak bolavá noha.
Zatím je ovšem nemá skladem:-)
A 22P nejsou zas až tak moc kvalitní jak uvádějí, 15L jsou mnohem kvalitnější ale taky mnohem drašší.
Zdravím. Mám kolo se střeďákem Bosch 250W. A podle mé zkušenosti není třeba se s podobným motorem BBS1 nebo BBS2 (Bafang) bát i takového kopce Mísečky-Vrbatovka. Já jsem tam sice nejel, ale trasu s téměř stejnými parametry jsem jel a kolo vyjelo kopec úplně v pohodě. Samozřejmě, že i za mé pomoci, jinak já to ani nechci. Je mi 69 a bez elektriky bych si tam už netroufl. Byla to trasa na Smrk v Jizerkách, viz přiložená mapa.
To je zbytečné, naše kilowaťáky nepřesvědčíš - motor 250W je podle nich šídítko!
Kdysi jsem dával záznamy z GPS - ani to je nezviklalo!
Pro ty rozumné zopakuji záznam z výjezdu ze Špindlu na Špindlerovku včetně údaje o rychlosti a profilu trasy. Rychlost byla limitována manželkou, pokročilého důchodcovského věku!
Nemám v úmyslu někoho přesvědčovat, každému vyhovuje něco jiného. Já chci na kole šlapat, potit se, zadýchat se ale nezničit se a jízdu si užít. Proto na stará kolena ekolo s motorem 250 W. A když si navzájem pomůžem, myslím motor a moje maličkost, tak i s těmi 250W se dá velmi slušně zvládnout lecos. To jsem chtěl jen sdělit nicku pobrdny.
Jj, ne příliš vhodně použitý pojem - také nehodlám nikoho přesvědčovat, jen bych byl rád, kdyby konečně pochopili, že co člověk to názor, a že jsou mezi námi takoví, kteří si tou 250-kou jenom kompenzují úbytek sil v pokročilejším věku a nic jiného neočekávají.
Až to nepůjde, tak holt z kola slezou, tak jde život přátelé! Pokud to nepochopíte, tak budete mít problémy s duševním zdravím a to je horší, než bolavá kolena!
pobrdny: samozřejmě vol středový motor - viz doporučení výše:
http://www.nakole.cz/diskuse/19198-pohon-v...
Mnou uváděné příklady mají jen dokumentovat, že i s nábojovou 250-kou vyjedeš ledacos, a to Tě myslím zajímalo.
Zajímavé,že všichni tzv. naši kilowaťáci mu doporučili středový pohon. Každý potřebuje něco jiného a má jiné buď rychlostní požadavky (doprava někam) nebo si chce užít . Obecně těžký motor ve výpletu nemá na kole co dělat (v terénu už vůbec ne) Jakýkoli motor bez převodovky(tedy i tzv. převodový nábojový)jelikož má fakticky 1 rychlost je na to ,aby vyhověl univerzálně nevhodný. Požadavkům na sílu , rychlost a stoupavost vyhoví pouze motor středový. Na druhou stranu na rychlou dopravu v běžném provozu bez extrémních dlouhých kopců,je zcela vyhovující i nábojový přímý výkonný motor.A také je levnější.A prakticky nezničitelný.
Souhlasím, že na kolo každopádně lehké řešení. Cos e týká univerzálnosti, tak se taky shodneme, že univerzální stoupavost má středový, ale na druhou stranu, jak často člověk jezdí na trekingovém kole stoupání nad 10%? Já tedy většinu trasy narážím na kopce pod 10%, sem tam 12%, ale ne moc často a mám radost, když si můžu zkusit na kousku 17%. Dokonce i na horách se ty stezky klikatí tak, že tam je často těch 8 nebo 9%, byt táhlých, viz. profily v tomto vlákně. Pro tyhle sklony si člověk vystačí klidně s převodovým motorem a zase tak moc mu nebude vadit, že má jediný převod. Ano není to sice univerzální pro vystoupání čehokoli, ale proti tomu je to lehké a proti středovému méně komplikované se zachováváním komfortu všech převodů a snadného řazení. Takže já věřím na kvalitní převodový. Zajímavé je i to, že KTM vsadil na vlastní pohon KTM Panasonic, což je trošku speciální ale převodový motor... https://www.youtube.com/watch?v=ezunx81FMis Jinak je ale pravda, že ve světě dražších kol asi převládá nyní středový pohon. To se může ale za pár let změnit.
Kašli na to, čtvrtwaťáky stejně nepřesvědčíš:-)
Oni na to přijdou až jim přestanou sloužit mohy (klouby) pak teprve zjistí že za tu čtvrtwatu vyhodili zbytečně prachy. Časem se jim těch pár watů navíc docela šikne.
Když někdo jezdí na kole denně 40let těžko se toho vzdá na stará kolena:-)
Proto i když mám značné problémy, hledám cestu jak stále na to kolo vylézt.
Na inv. vozík bude čas až mně ty nohy ufiknou:-)
Jenže ono je něco za něco. Výkonnější často znamená větší hmotnost pohonu i baterek. Vím, že ty ten výkon potřebuješ, ale pokud někdo má klouby o.k., tak může být s 250W spokojený. Jasně, že s větším výkonem bude nahoře asi dřív, ale jde fakt jen o tohle?
Ano se středovým 250W s odřenýma ušima souhlasím, přímý moc šancí nemá. Mám kolem sebe pár kolegů s 250W šidítkem v předním kole a na Radhošť nevyjedou se šlapáním ani náhodou a přitom je to jen 6km stoupání:-)
A to je jen 7% stoupák.
Motory se jim "zadusí" a už to nerozjedou:-)
Před 5 léty jsem to vyšlapal vlasní silou bez pohonu, rok na to už ani s 250W motorem (HUB) nikoliv.
Elektrokolo si většinou pořizují ti co už moc sil nemají a pak jsou zklamání že jim to nejede jak si představovali. V postatě jsem byl jeden z nich a tápal jsem delší dobu než jsem dospěl ke středovému motoru s výkonem jaký potřebuji. Za ty prachy co jsem to toho narval bych už měl nové auto:-)
Proto zde píšeme aby ti ostatní nedělali stejné chyby jako my.
Máš li pohybový aparát v pořádku a jen se ti už nedostává potřebných sil pro požitek z jízdy do kopce, pak vol 250W středový.
Máš li sklony k nemoci kloubů dolních končetin jdi do silnějšího středového motoru, časem poznáš že jsi udělal jen dobře:-)
Vzhledem k cenovému rozdílu nemá cenu volit verzi 250W. Už jen proto,že elektrická část verze 750W je dimenzována na vyšší výkon a tím pádem při slabším využití(nižší asistence) více vydrží. Je to jako s autem. Koupím si slabé auto,protože si myslím ,že mi to stačí a potom zjistím,že jsem udělal chybu ,která je ovšem velmi drahá chyba. Ideální dnešní koupě je 750W střeďák + cca. 12Ah LION do rámu,případně pokud jsem zdatný a nevadí mi ,že aku nejde oddělat,třeba před hospodou,případně mám dobíjení přístupné doma v garáži,udělat si aku doma sám i s krytem v rámu.
Musím souhlasit. Vrchlabí - Špindlerovka na skládačce s 250W v zadním kole a baterkou 8 Ah/36V úplně v pohodě. Málo platné, i těch 250 W minimálně zdvojnásobí výkon cyklisty, takže když chci kolo na normální ježdění tak to bohatě stačí.
Skládačka má ovšem malá kola. Tím pádem je převod více do síly.
A ještě výlet k prameni Labe s úsekem Mísečky - Vrbatova bouda. Na Medvědín jsme se nechali vyvézt lanovkou, dále na kole k Labské boudě a k prameni pěšky - tam kola nesmí.
Za ty mínusy děkuji, vidím, že to někteří "skalní" nejsou schopni rozdejchat!!!
Minus máš za tu lanovku na Medvědín :-))
Jj, respektuji Tvůj názor. :-))
Ještě zbývají dva - nebo máš více nicků?
Více nicků? Ty se dělají jak?
Že si z toho děláš hlavu tady se dávají mínusy a plusy na "ksicht" a ne podle toho co píšeš.
Ahoj všichni, tak jsem se stal šťastným majitelem zánovního německého trekingového kola, z toho inzerátu jak jsem zde uváděl: http://www.cyklobazar.cz/inzerat/11876/diamant... A jezdí pěkně, že je mi skoro líto do něj zasahovat:-)Jak pročítám vaše rady a taky sousední vlákno"Středový Bafang750W",tak to asi vypadá,že pro můj účel je ten středový motor nejvhodnější,protože mě jde především o to,aby to bylo stále kolo,kde jde v pohodě šlapat i bez motoru,a kde mě motor pomůže hlavně v kopcích,kde už moje síly nestačí.A jestli jsem to dobře pochopil,tak když mám ten středový a vypnu asistenci,neb např.dojde baterka,tak na tom kole jedu jako na normálním kole,aniž by mě ten motor nějak brzdil,je tam nějaká volnoběžka,takže svou sílou poháním jen řetěz,ale netočím tím motorem?Takže s vypnutým motorem se kolo chová jako normální kolo co má jednotác?Pokud je to tak,tak je to asi pro mě to pravé,každopádně si ho nejdřív chci vypůjčit a otestovat. Taky přemýšlím, že bych si ten střeďák koupil a namontoval sám,snad bych to jako průměrně zručný cyklista zvládnul?Děkuji moc za vaše rady a zkušenosti a já se zase za čas ozvu,až vyzkouším a budu vědět víc :-) Petr
Co aku? Vybráno?? Do rámu počítat s omezeným dojezdem.
Aku asi tento: http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator...
a motor asi tento: http://www.elektrokola-michal.cz/kit-evbike-48v...
Jen si nejsem jistý tou páčkou brzdy s odpojovačem, když mám na kole hydraulické koutoučové... A ten PAS asistent se asi musí dokoupit zvlášť?
Jinak uvidím, jak píšu, chci motor používat hlavně do kopců,kde už to neušlápnu,ale ještě to není na slezení a tlačení,takže s tím dojezdem uvidím, zatím síla ještě nějaká je,spíš zlobí klouby..A když už bude za pár let baterka slabá, tak ušetřím na novou a třeba do té doby bude k mání silnější :-)
PAS je součástí kompletu. Proč zrovna Michal? Od něho mám motor i aku. Máš to poblíž? Zrovna u střeďáku není odpojovač brzd tak akutní.
Na dodavateli nebazíruju,klidně od jiného, nechám si doporučit:-)Blízko to nemám,protože jsem z Prahy,ale v EvBike ten středový stojí 17000,tady je levnější,třeba víte ještě o něčem lepším ?
Ne v pohodě. Akorát se údaje mezi 8Fun a EV bike 750W liší. Jeden má napsáno 20A jednotku a druhý 25A. Asi chyba. 20A maji 500W verze. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... a přečti si údaje obou 750W motorů. Kde je chyba? Papír snese všechno?
Tomu jsem se taky divil-ten 750W má 20A jednotku a ten 500W - 25A jednotku ? To je nelogické...:-( No mě se (jen na první pohled,chci si ho samozřejmě nejdřív půjčit třeba u PRE-kolo a vyzkoušet) líbí ten co má takové to ovládání na řídítka s těma obyč.tlačítky,přijde mi to takové šikovné...:-)
To snad mají všechny
Tady na tom to ovládání není moc vidět:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... , ale tady na tom je takové to ovládání se šipkama : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... Taky tento od EV bike by měl umožňovat přepínat výkon dle potřeby na "legální" a "mimo silnici"..Ale je možné, že to na tom vyobrazení není moc vidět...
Co si u ev-bike kliknout na sadu 750W a dále na související dokumenty:
http://files.i4wifi.cz/inc/_doc/attach/StoItem...
Jo,díky za odkaz,už jsem to študoval:-)To bych měl zvládnout namontovat,dosud jsem si kromě výpletu dělal na kole všechno sám.Jen si právě nejsem jistý těmi páčkami s odpojovačem,protože nové kolo má brzdy hydraulické.Pokud bych je nepoužil,tak to poběží i když ty konektory na ty brzdové páčky nebudou zapojené?Nemusí se to nějak překlemovat?
Bude to fungovat i bez zapojení páček s odpojovačem. Existuje i úprava pro hydraulické brzdy. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... ale to můžeš také najít sám.Akorát cena je poměrně vysoká
Jasně,díky,to toho se pouštět nebudu,to už je na servis,já těm hydraulikám moc nerozumím,je to moje první kolo s hydraulikou:-)Chtěl jsem je kvůli brzdnému účinku,jak jezdím v těch kopcích, tak mě od těch špalkových bolely ruce:-(Zkusím to bez toho odpojovače,protože střeďák nemá tempomat,tak by to neměl být problém:-)
U tohoto pohonu není vypínání motoru nutné. Když brzdíš,většinou nešlapeš a když jedeš na plyn a chceš brzdit,tak sundáš ruku z plynu(případně když spadneš,tak také)
Jasně,taky jsem o tom tak přemýšlel.Aspoň odpadne jedna komplikace :-)
Akorát je vhodné zaslepit ten nepoužitý konektor. To je ovšem samozřejmé. Jsem zvědavý jak to kolo bude vypadat. Na uchycení aku do rámu se doporučuje udělat třetí otvor(tedy závit) . Na 2 šrouby to není vhledem k váze moc pevné spojení.Co tam dáš? Já bych si udělal kovové objímky,nebo 1 objímku. Do rámu bych nevrtal
Naprosto souhlasím,do tak pěkného rámu taky vrtat nebudu:-)No jestli to ty dva šrouby neudrží,tak nějakou objímku budu muset vytvořit.Ale baterka by měla mít dle popisu i s dokem cca 3,5kg,to by snad mohly ty dva šrouby udržet,ne?Je to jen 2xtolik než 1,5l flaška,kterou tam obvykle vozím :-)
Myslím, že není třeba šlapat, ale třeba při otáčení se pootočí kliky, motor zabere a je problém. (Vyčtená, pro mě důvěryhodná informace)
Montáž je jednoduchá, podívej se na videa zde:
http://www.evbike.cz/Video-z-prestavby-kola/
nebo zde:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Tvé kolo neznám, možná budeš potřebovat speciální klíče a stahováky na kliky a střed.
Někdy je montáž možná jednoduchá, a někdy ne, už jenom to, že se rozhodí řetězová linka cca o 1,5 cm...a do některých středů nepůjde zasunout, musel jsem frézkou odfrézovat vnitřní výstupky...ta slečna na videu je šikovná, jak tam pak v klidu přišroubuje zpátky ten smyk...R.
V návodu pro montáž se s možnými odlišnostmi počítá, viz. odkaz zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/19198-pohon-v...
osobně, středový pohon 8Fun, pro výkon a odolnost, je také velmi snadné namontovat