Docela mě překvapila tahle anketa na crazyguyonbike - https://www.crazyguyonabike.com/forum/poll/... - podle výsledků to vypadá, jako by skoro nikdo na dlouhých cestách neměnil řetěz, ani se o něj moc nestaral.
Jak to řešíte vy na delších cestách? Běžně na kole měním řetěz každých cca 1500 km, ale tahat s sebou zásoby řetězů na dlouhou cestu mi přijde trochu nepraktický a finančně možná i dražší, než vyměnit řetěz včetně kazety a nejspíš i převodníku až po návratu. Na druhou stranu, zase jezdit několik tisíc kilometrů s vytahaným řetězem...
Kup pořádnej řetěz, maž solidním mazivem, ne čističema a když nepojedeš v nějakém agresivně prašném, nebo bahnitém prostředí, tak ti řetěz musí vydržet mnoho tisíc kilometrů.
A na tý štrece tak jak píšeš, oželet výměnu celé sady a prostě ho dojet i našrot.
Ok, a jakej řetěz bys doporučil?
Doteď jsem tohle moc neřešil, jednou dvakrát do roka jsem dal na kolo HG 53, ale po těch 1500 - 2000 km to vždycky bylo (podle měrky) vytahaný, tak jsem to radši vyměnil, abych úplně neodělal kazetu.
Nemám moc široký povědomí o řetězech, netestoval jsem. Nechal jsem se hned na začátku "zblbnout" na Campa C9 a mám s ním moc dobrou zkušenost na treku i horácovi. Je to ale i o tom prostředí, kde se provozuje a o čištění a mazání. Mazivo a přítomnost abraziva v řetězu a na převodech je víceméně alfa a omega životnosti. Teda pokud vynechám nějaké ty nejlevnější "perníkové" řetízky, těm nic nepomůže.
Hm nejsou nakonec ty perníkové řetězy cenově dva i víc za jeden ten Campa C9? Jestli se nakonec nevyplatí to měnit častěji těmi levnými a zas tak moc se o ně nestatrat. Občas to namazat aby nechřastil a přebytečné mazivo utřít, aby to tolik nelepilo.