Ahoj, nemáte někdo tip na nějaký spolehlivý přední světlo / blikačku do města? Měl jsem Smart Egg White 2W, jenže je to křáp a na dlažebních kostkách se mu vyklepaly kontakty tak, že se vypíná za jízdy, což je třeba večer v Praze dost u hubu. Takže hledám náhradu - jenže mi přijde, že ty světla jsou všechny podobný a až párkrát projedu skrz Vodičkovu, tak budu zase shánět nový.
Nemáte někdo nějakej tip? Docela mě zaujalo třeba Blackburn Flea, nabíjí se to přes USB, takže by to nemuselo na ty nárazy tak trpět.
A jinak nemusí to nijak extra svítit. Hlavně chci, aby mě viděli ostatní, ale zase nepotřebuju nic na ježdění ve tmě mimo město (na to si kdyžtak můžu vzít čelovku, která mi ale ve městě přijde dost bezohledná).
Podle mě nejlíp bude když si světlo osobně prohlídneš a zhodnotíš, jestli je umístění baterek dostatečně robustní.
S čelovkou jsem párkrát jel když jsem potřeboval kus za Prahu mimo veřejné osvětlení a zjistil jsem, že jakmile trochu mrholí nebo je trochu mlha, tak není moc vidět, protože koukáš skrz světelný kužel.
Což o to, to si rád prohlídnu, ale třeba ten Smart vypadal ze začátku fakt bytelně, nebyla tam žádná vůle a drželo to fest. Jenže za dva roky je úplně v háji, a to jsem ho ani nepoužíval nijak často.
U čelovky mi spíš vadí, že nejsou vidět díry v asfaltu, ale jelikož za úplný tmy jezdim fakt minimálně, tak to vždycky nějak zvládnu. Ale ve městě s tim nikoho oslňovat nechci.
Já mám tohle:
http://www.svethor.cz/cyklosvitilny/5668...
Tahle čelovka má i držák na helmu i na řídítka. Dřív jsem ji používal jako hlavní světlo, ted' ji vozím na helmě jako druhý světlo. Provedení je kvalitní, je vodotěsná. Má elektronickou regulaci, takže akumulátory bez problému. Mimochodem to světlo Smart, co máš ty, mě leží v šuplíku. Jednak do něj nešlo používat aku (slabý svit) a na nerovnostech se mi někdy samo vyplo.
Díky za tip. Odpovídá ta udávaná doba svícení skutečnosti? A na nárazy to netrpí? Sice to stojí trochu víc, než bych chtěl za světlo dát, ale jestli je fakt kvalitní a vydrží, tak by se to asi za ty peníze vyplatilo...
Ta udávaná doba svícení je myslím ještě vyšší, samozřejmě při používání dobrých akumulátorů. Světlo jsem i dřív vozil hlavně na helmě, ale pokud jsem ho měl na řídítkách (např.v mlze jsem ho jednoduše přehodil do držáku na řídítkách), nikdy nebyl žádný problém. Pravdou však je, že ale nejezdím v těžkém terénu. Samotné světlo má kvalitní zpracování, je sice z plastu, ale je robustní. Několikrát mi dokonce spadlo na zem bez následků, jen nějakej ten škrábanec. Kryt pro prostor na baterie se otvírá jako dveře, je na takovém pantu a uzavírá se šroubovacím uzávěrem, který lze zašroubovat i prsty. Vypínač je taky super, nechtěné zapnutí třeba v báglu prakticky nepřipadá v úvahu, vypínač lze ovládat i v silných rukavicích. Světlo používám díky různým držákům na kolo, někdy na noční túry, v zimě na běžky. Jenom nevím, jestli by Tě uspokojil světelný výkon vzhledem k tomu, jak výkonná světla lze dnes pořídit. Jezdit se s tím potmě v pohodě dá, ale na nějaké noční maratony, nebo jízdy v terénu to asi není...
Světelnej výkon nepotřebuju. Kdybych potřeboval hodně svítit, tak už mám dávno Fenixe, ale fakt mi jde hlavně o to, abych byl vidět. 1 W je v pohodě, s tim by se mělo dát opatrně dojet i za tmy domů po silnici.
Každopádně stejně dám asi přednost světlu s USB nebíjením. Docela se mi zamlouvá podle recenzí tohle - http://www.finebike.cz/cyklistika/prislusenstvi... - nemáte ho někdo?
...mnóóó, na ten výkon dost peněz- tohle je za třetinu a výkon nesrovnatelný (i když ho nepotřebuješ, ale ta suma...)
http://www.ledbaterky.cz/e-shop/eshop/9-1-LED...
Díky, ale už jsem si to světlo, na který jsem posílal odkaz, stačil koupit. A cena je v pohodě - přece neplatim jen za výkon, ale taky za kvalitu provedení, optiku i za to USB nabíjení.
...už jsem si všim- cena je vyšší za vestavěnou baterii. (to mnou uváděné je na tužkovky a odolné bude stejně při stejném zacházení ;-) )
A fakt musíš Vodičkovou?
Tady
http://www.lispol-bike.com/svetla
by sis mohl vybrat, světla jsou vybavene denním svícením (nemeská kvalita, toprý cena pane!)
Když se potřebuju dostat s kolem z Masaryčky, kde mě vyhodí vlak, přes centrum někam dál, typicky pod Nuselák nebo na Smíchov, tak Jindřišská a Vodičkova jsou asi jediná použitelná cesta. Zpátky to jde ještě přes Spálenou a Příkopy, ale tam jsou zase davy lidí...
Každopádně díky za odkaz, projdu si to.
Zkontroluj si hlavně, jakým způsobem to přepíná módy svícení. Přepínání krátkým rozpojením napájení, to znamená tím hlavním vypínačem, způsobuje často samovolné přepínání na nerovnostech povrchu vozovky.
Dále zkontroluj ke které části pouzdra jsou baterie či akumulátory připevněné. Pokud jsou připevněné k odjímatelné části a ne k části pevně spojené s držákem, tak opět hrozí, že se světlo na nerovnostech samo otevře. Baterie jsou relativně těžké a zámečky pouzdra to nemusí udržet. Například pouzdro zadního světla SMART LR317 je typickým špatným otevíracím pouzdrem.
Toho zadního Smarta mám a přijde mi v pohodě. Když jednou za čas měnim baterky, tak mám docela problém se do toho dostat a rozhodně mi nepřijde, že by se to mohlo samo otevřít nebo nějak vyklepat - a to je na sedlovce furt, ani ho nesundavám. Zrovna s touhle blikačou jsem spokojenej.
Každopádně po přečtení recenzí na Amazonu jsem si ráno koupil toho Moon Meteora - http://www.moon-sport.com/product-detail.php?id=73 - už na první pohled je to úplně někde jinde než ten Smart a cena je srovnatelná. Má to interní baterku s USB nabíjením (pro mě výhoda), je to lehký a maličký, takže by se to to doufám nemělo při jízdě po nerovnostech rozbít. Udávaná doba svícení zdá se taky odpovídá, teďka mi to tady svítí už skoro dvě hodiny v práci do zdi a baterka zatim drží. Kdyžtak můžu poreferovat, až to večer dám na kolo.
Tak po krátký projížďce ve tmě světýlko vypadá super a ve srovnáním s tim Smartem, kterej byl dokonce dražší, to je úplně jinej level. Lidově řečeno to svítí jak kráva, kužel je poměrně širokej a na režim 50 lm mi nedělalo žádnej problém jet po rozbitý polňačce ani po silnici v úplný tmě, o 100 lm ani nemluvě. Jediný, co mi trochu vadí, je tlačítko - za jízdy je dost problém přepnout režim světla a pro přechod z kontinuálního svícení na blikání je potřeba světlo úplně vypnout. Pak si taky nejsem jistej upnutím - na řidítka se to přidělává pomocí gumovýho pásku, tak snad to vydrží (ale zase je fajn, že ta guma docela tlumí nárazy).
Každopádně jako světlo do města a klidně i nějaký dojetí domů za tmy je to víc než dostačující. Pro vážnější ježdění ve tmě bych se nebál ani 200 lm varianty - hlavně proto, že má dvakrát silnější baterku.
Tady je případně recenze 200 lm varianty - http://road.cc/content/review/71583-moon-meteor...
Tenhle krám mi vydržel 250 km, pak to zdechlo.
Tak pro tyhle případy mám schovanou účtenku.
Já neumím nic reklamovat.
Vždycky mě na..ou víc, než bych mohl ušetřit. Co nevyřídí Soňa, nevyreklamuju. A Soňa nesmí vędęt, kolik ty hračky na kolo vlastně stojí.
Kruh je uzavřen :-)
Vyzraď postup, jak tvoja ´korektorka´ reklamuje tebou nakoupené drahé serepetičky a přitom nezjistí, kolik stály.
Že by byla parciálně negramotná a neuměla číst pouze čísla, to tě nevěřím ...
Já už jsem reklamoval takovejch věcí, který kolikrát ani nebyly reklamovatelný, a nikdy mě nena**li :-) Většinou se stačí tvářit, že tě děsně mrzí, že se ti ta věc rozbila (což může být často pravda) a prodavači jsou pak většinou vstřícní. Nejhorší je to asi s botama a hadrama, ale přijde mi, že levnou elektroniku nikdo neřeší.
I toho Smarta se mi podařilo reklamovat. Bohužel ho neměli zrovna skladem (jinak bych prej dostal novej kus), tak ho opravili, jenže se to za chvíli zase rozbilo a teď už je po záruce...
Zkusil´s ho ve Vodičkový?
(víckrát)
Ne, ale ta naše polňačka podél Labe je na tom podobně. Ale tak po pár kilometrech se stejně nedá poznat, kolik toho vydrží. Každopádně vypadá to kvalitně, to už bych se spíš bál, že dřív odejde baterka, než že se to prostě mechanicky rozsype.
http://www.ledbaterky.cz/e-shop/eshop/9-1-LED...
budou příští týden na skladě