Při pohledu na tu beznaděj venku (a na váhu) jsem po pročtení pár starších témat zkusil pořídit si válce. Nejlevnější hliníkové (Roto), co kdyby to nefungovalo, ale tyhle mají i jisté výhody, viz dál.
Napřed jsem zkusil dát na ně šroťák á la Favorit. Pláště na max 4,5 baru.
Postavil jsem to - jak jinak - mezi futra a ono to po chvilce šlo samo! Pláště měly vzorek, takže se strašným hukotem, ale co mě víc překvapilo, jak to jelo těžko. Na převod 13-52 jsem měl dost. A to jsem měl myšlenku, že k tomu hliníku půjdou pěkně dát brzdicí magnety. To asi potřeba nebude.
Pak jsem zkusil radši treka s plášti Marathon Cross až na 6 bar.
Tam byl problém na něj vůbec vylézt. Pak se na tom udržet, hrůza. Jak jsem na něj víc než rok nesedl, asi by byl chvilku problém i venku, ono to kolo je takové.
Přece jenom tohle jede o něco lehčeji, no hučí jak siréna. Dá se držet 45 km/h a z člověka i při těch příjemných garážových 13°C leje v kuse.
Docela zábava, i návykové by to mohlo být, zatím jsem to kolo zas schoval.
Chtěl bych to vyzkoušet s lehokolem, to bude složitější.
Tyhle válce mají dobrou vlastnost, že jdou po trubkových nosnících libovolně posouvat.
Co by mě zajímalo: Musejí být válce pro zadní kolo takhle daleko od sebe (36,5 cm)?
Pro menší kolo určitě nebude vadit dát je blíž k sobě, ale hlavně že by se míň bořily do pláště.
Limitující je délka gumy. Dá se koupit metráž (nebo náhradní, to jde) a úspěšně slepit?
Takhle by totiž zvládly i rozvor cca 120 cm pro Oceláč. Tam jsou ale Marathon Supreme, ty už od pohledu budou hučet ze všech nejvíc, třebaže sjeté. Nové budou ty samé, takže spíš ne.
Bude stačit, jestli to půjde s Azubem. Zatím si to neumím moc představit, jenom to, že bych si se hodilo mít signalizaci polohy předního kola na válci, pokud se vůbec podaří kličkovat v mezích jeho šířky. A že bych mohl k palubnímu zesilovači napájenému z dynama připojit konečně jednou větší bedny :-)
Ahoj, Radku :-),
pár mých zkušeností s ježděním na válcích (jezdím na nich na silničce, foukaná na cca 120 psi):
- mám je taky mezi futrama, protože to nalézání prostě nic moc - a krom toho mám dole stoličku a nastupuju a slézám pomocí ní,
- válce máme v suterénu, kde máme jednu místnost vyhrazenou jako tělocvičnu (já ty válce, Ane orbitrek) a kolárnu (přece jenom těch kol se u nás v domě naje povícero), teplota cca 10 st - taky z toho slézám naprosto propocený, ani široká tlustá čelenka to nezachytí,
- pokud jde o tu gumu: no, používám to taky - ale proč? Aby se točilo přední kolo, na kterém je cyklopočítač? Když dám snímač na zadní výplet, tak to počítá taky a ta guma tam natažená nemusí být - osobně odzkoušeno. Jinak ta "guma" - ale on to je spíš takový kožený řemen kruhového průřezu, nicméně to je jedno - by se dala v metráži koupit v prodejnách bývalého Řempa (pokud se uchovaly, dnes to jsou nějaké "potřeby pro kutily") - tady v Praze v Dlouhé ulici, nedávno jsem tam byl a v něčem takovém jsem se probíral.
:-)
Ahoj, Láďo :-)
Že by se přední kolo nemuselo točit, to mě nenapadlo zkoušet. Roztočená hmota jenom zadního kola fakt stačí k udržení rovnováhy?
Abych se nemusel opírat. To by se mohlo rovnou kolo fixovat a to už by nebylo ono.
Řemen je tam gumový, jak velký o-kroužek. Je vidět spoj, ale není lepený.
Přední kolo - mě to tak nějak napadlo loni - prostě jsem tu gumu nenatáhl na přední válec a jelo mi to (v té době jsem míval magnet + snímač na zadku). Teď ji někdy natáhnu a někdy ne, je mi to jedno. Pokud jde o tu rovnováhu - problém s tím nemám, ale je fakt, že "volně" na válcích jezdím tak ze 30 %, většinou se lehounce opírám pravým ramenem o futro, mám tak nějak větší pocit jistoty, že z těch válců nevylítnu do boku a tím pádem nevystřelím dopředu a nerozbiju si ústa o zeď.
(jo - a to vysvětluje, že nějak nemívám rozdílný pocit v tom, když jedu se zapojeným předním válcem nebo bez něj - tam tu rovnováhu mám díky opření ramenem).
A tak mě napadlo, že kdybys to fixoval na zadní válce a místo předního kolo, který bys vyndal, fixoval vidlici do nějakého přivařeného/přišroubovaného udělátka, tak to je taky v pohodě. Konec konců - tohle řešení vidím jako vůbec nejlepší, protože rovnováhu v reálu udržíme lehce, zatímco na válcích to je taky už o psychice, tak proč tenhle moment nezrušit.
Motat jen zasním kolem je teda pěkná flákárna ! Odpadá ti tření řemínku na obou válcích, roztáčení předního, valivej odpor předního kola, aerodynamickej odpor drátů předního, odpor čtyř ložisek... Fuj, vostudo ;-))
Podle tabulek prý při třicítce se do toho pouští cca 200W, navíc bez vteřinky oddychu. Tak asi proto tolik potu.
Futra jsou zbytečný. Pokud vypochoduješ z válců, nemusíš mít strach, že bys někam vystřelil. Nemáš přece žádnou setrvačnost dopředu, jen se otáčí lehoučká kola a ta se hned zastaví. Už jsem to okoštoval a hned jsem šel bokem do vesel. Modřina jak prase. :-) pak jsem se chvíli bál na to vlézt, prostě se naskakuje moc vysoko a moc hluboko padá. Tak jsem si postavil na obě strany "peróny" ve výšce válců, takže pocitově jak na silnici. Od té doby žádný problém i držení jednou rukou a občas na momentík ze sedla. Nebojím se doskoku do hloubky a na konstrukci válců.
Jo a když už futra, tak nejlíp kovový. co já od nich schytal ran statickou elektřinou (mám plasťáky) :-)
Momentálně tvořím dost zásadní vylepšeníčko, inspirovaný z trubky. Válce nebudou stát pevně na nožkách, ale budou na kolečkách přidržovaný gumicukem. Prej je to lepší. Už na to padly jedny postarší brusle.
https://www.youtube.com/watch?v=XrQOgDK_IOk
Dost dobrý! Kdybych nebyl línej, postavím si to taky tak.
Napřed jsem přemejšlel, jak to na stávající naprasím, ale pak jsem koupil za pár kaček tři metry jaklu a budu mít ten původní rám na nožkách a druhej pevnější s kolečkama. Po neděli půjde na komax a příští víkend už si na tom snad zařádím :-)
Nedělej to, až se oteplí, tak z toho neslezeš a na outdoor se vykvákneš :-)
Dík za inspiraci, vymezovací kolečka vpředu už tam skoro jsou, všechno potřebné jsem našel, jenom na brusku je už moc pozdě.
Ten posuv snad pro lehokolo nebude potřeba, na něm se nedá tancovat.
Můžeš prosím změřit, jakou máš rozteč zadních válců? Všude vypadají blíž. Jestli ne, stejně to zkusím. Guma se protáhne.
Zítra to budu zkoušet. Nástupní peróny udělám z balíků dřevěných briket, kterých je tu přes zimu plno.
Rozteč rovných 10 palců, takže nějakých 254 mm.
Ty brikety taky dobrý. I když na lehu nejsou asi tak moc potřeba. Vsedě v pohodě došlápneš oběma nohama na zem, ne ? Na zábradlí je to horší, tam se musíš vyšvihnout, hned chytit balanc a roztáčet. A dolů je to taky blbý, zvlášť v tretrách se silničníma kuframa. Bez perónů ani náhodou. Levou se opřu, pravou zacvaknu, roztočím kolo a v pohodě snadno nasednu.
Prosím tě , jak dlouhý a široký máš ty "perony" ? Už jsem o tom četl v jedné starší diskusi , válce jsem si nedávno taky pořídil a nějaká plošinka na došlápnutí by se hodila , je to dobrý nápad .
Tady je to jako v hutích!! Samej valcíř! :-DD
100 x 40 cm na každý straně, 11.5 cm vysoký. Žádnej troškař :-)
K pevnejm válcům na každý straně zaháknutý dvěma ohnutýma plocháčkama. U těch pohyblivejch to budu muset nějak dořešit.
Radku, poptej se Murhyho, jak na lehokole na válcích. Měl půjčené ty moje a šlo mu to. Prý si dal proti sobě zrcadlo, aby viděl na přední kol.
A proti sjetí předního kola z válců by ti mohla pomoct ta vychytávka na videu, co jsem dal k odpovědi Airlimu.
Hele, chlapi, poraďte mi, jakou mají výhodu ty válce, proti nějakému rotopedu?
To že svištíš na kole na kterém pak jezdíš?
No on klasický pevný cyklotrenažér asi bude lepší než nějaké válce nebo to áčko na zadní kolo - ale proč kupovat (kvalitní a tedy drahý) cyklotrenažér, když mám doma kola a ty válce (áčko) jsou cenově mnohem dostupnější. A taky nepřekážej, řada bytů nějaký pevný cyklotrenažér ani neumožňuje mít.
Rozumím, já jen chtěl vědět, jestli v tom není něco, co bych potřebovat.
Já koupil předloni koupil asi 12 let starý rotoped na Aukru za pětikilo, je to teda zhovadile těžký krám, a ta jeho elektronika spočívá v tom, že počítá počet otáček a z toho nějak dovozuje kilometry a kalorie, ovšem bude to blábol, protože je mu fuk, jestli jedeš na nejtěžší nebo nejlehčí převod, jen sčítá to otočení pedálama. Naštěstí to má "normální" úchyt na sedlo a "normální" šroubení na šlapky, tak jsem to ostrojil jako kolo. Jenže teď v tom nějak skřípe, mám obavu, že mě ten krám opustí, tak budu muset hledat alternativu.
Takže válce mě "technologicky vpřed" neposunou, dík.
Jízda na válcích je výrazně náročnější jak na rovnováhu, tak na techniku šlapání, než ta ostatní udělátka.
Takže technologicky ne, ale co se týče reflexů a správných návyků tě vpřed určitě posune.
Můžeš použít expediční kolo, ale minimálně by to chtělo, kvůli hlučnosti, přezout na hladké pláště.
Spíš bych se přikláněl k dalšímu kolu, určenému jen na ty válce. Stačilo by za babku pořídit něco jednoduchého, klidně bez brzd a s minimálním počtem převodů.
Válce můžu zapůjčit na vyzkoušení.
To já tu nějaký to kolo mám, nahlodal si mě, jen se mi zdá, že když budu držet balanc, nebudu stíhat se u toho učit nebo čumět na video abych nehodil tlamu.
Já teď na tom krámu dřepím denně 3 hodiny....
Aspoň vyzkoušet bys to mohl, za to nic nedáš. Ne každému to asi sedne, já když na to sednu po roce, už první den si zvyknu natolik, že při tom můžu koukat na telku.
Ale jestli si na tom nikdy nejezdil, může to trvat několik dní, někdo si nezvykne nikdy.
Má recht, asi to vyzkouším, teda nejdřív musím složit to kolo...
Ti ty válce můžu půjčit na delší dobu, bát se o ně nemusíš, nejlepší léta mají za sebou.
"Kamarád" na nich poctivě odjezdil mnoho zim, když je vracel, pěkně mi poděkoval. Na flašku ňák... zapomněl :-)
Dík moc, domluvíme se někdy najaře, vyzkouším to raději venku, když se osvědčí, pořídím si to.
Teď mám přesně stanovený tréningový program, do odjezdu 90 dní, není čas na experimenty :-)
Ještě bych ti, pro srovnání, doporučil vyzkoušet hydraulicky brzděný trenažér, ten, co se dává pod zadní kolo.
Sice je o poznání dražší, ale hydraulika má údajně progresivní odpor, což je přirozenější.
Mám elektromagneticky brzděný a nemám z něj dobrý pocit.
Šmarjá neblbni ! Vždyť budeš tak natrénovanej, že tu štreku bezbolestně profrčíš a nic z toho nebudeš mít. Ani ten pocit sebepřekonávání :-)
A o to mi jde, abych si užil to Azurové pobřeží a netrápil se vůbec ani malinko.
Taky nemám na vybranou, když chceš shodit, musíš mít větší výdej než příjem, a protože přiškrtit příjem bez zdravotní újmy lze jen v omezené míře, musíš přidat jinde.
Ta rovnice funguje docela spolehlivě a nestojí to skoro nic.
Jinak válce jsou prima. Je to věc praxe. po chvilce už budeš normálně zízat na bednu. Ono na válcích je vůbec dobrý spíš koukat před sebe, jako při normální jízdě.
Až je budeš zkoušet, doporučuju dát z obou stran nějaké pevnější podlážky ve výšce válců, třeba i nějaké palety (popisuju výš). Mnohem jistější a pohodovější na učení.
Jo a čím rychleji se kola otáčí, tím víc sice dřeš, ale snáz se udržíš v sedle. není setrvačnost, jen gyroskopický efekt. takže nedoporučuju to napřed zkoušet jen tak opatrně pomalu, nešlo by to.
Tak to se mýlíš, válce tě posunou v technice jízdy hodně. Já si myslel, jak jezdím perfektně, v klidu, "klidné" (tj. úsporné) šlapání. Ale než jsem "sedl" na válce. Při první "lekci" jsem se nebyl schopen ani rozjet. Pak se to postupně lepšilo, jízda se "zklidňovala", později jsem v pohodě jezdil bez držení, uměl na válcich zastavit a zase se rozjet a chodil i ze sedla. Dnes bych to teda asi zase už nedovedl (mám problémy jet bez držení), ale to je spíše kriplozní nohou, kvůli které se furt všelijak kroutím a sedím blbě.
Prakticky stejné, jako válce, je i jízda na ledu, tam to ale v případě porušení "pravidel" rovnováhy víc bolí, protože kolem sebe člověk nemá futra (nebo cokoliv, o co se může v případě problémů zachytit). Zas je to ale o to větší motivace nerajtovat v sedle, hezky sedět a klidně a pravidelně šlapat (do kruhu)... ;-))
Tak tomuhle nerozumím.
Venku, v terénu nebo na silnici, mám vedle sebe hodně prostoru, jsem v pohodě, jedu rovně, rovnováha tam je jaksi automaticky.
Válce jsou široké tak těch cca 30 cm, na nich ten problém s rovnováhou mám, ale je to kvůli těm 30 cm, ze kterých prostě nesmím vyjet, ánžto při rychlosti cca 35 plus mínus bych u tý stěny před sebou byl ve zlomku vteřiny a bylo by zle. Kdyby byly válce široké dva metry, tak tam ten problém asi nemám, protože z těch tak snadno nevyjedu.
Mně prostě stačí, že mám rovnováhu ok venku, ve sklepě se klidně opřu o to futro, válce tvoří jenom zlomek v mých celkových ujetých kilometrech, takže jízdu na nich nemusím a nemíním ani nijak pilovat k dokonalosti.
(mimochodem - čím jsem starší, tím mě ty válce bavěj míň a míň, spíš už je beru jako takovou dobrovolnou votročinu) :-)
Na samotném kole jsou přece zanedbatelné setrvačné síly, když sjedu z válců, padám převážně do strany, kupředu se moc nepohnu.
Ještě něco k jejich montáži.
Uvnitř válců je na závitové ose nalisovaná rozpěrná trubka, která ale nedosahovala k ložiskům! Kdyby se to mělo v tomhle stavu dotáhnout, to by se boky válců musely dost prohnout a ložiska by dostala zabrat, pokud by se to vůbec točilo. Nezkoušel jsem.
Lepší mi přišlo ložiska z plastu vyklepnout a dovnitř akorát pasovaly dvě podložky, co byly zvenku navíc. Tam jsem dal místo nich pérovky. Klasické "dodělej si sám".
Kombinace válce a lehokolo je v pohodě. Dřív jsem jezdil na válcích na skládačce a od ledna i na lehokole.
Mám válce vlastní výroby, konstrukce ze střešních latí a dopravníkové válečky.
http://youtu.be/c_G5eCM4qDk
Seš dobrej. Jak dlouho se udržíš takhle jet než hrkneš dolů z válců? :-)
Modrý válečky od konkurence.....od nás by jsi měl hezké červené :-)
To by moc nešlo k tomu zelenému řemenu od tebe. :-)
Červená je dobrá, ta by se mi hodila k dresu :-D
Ehm....já vím :-) ale momentálně se kamarádím s nějakou chorobou :-)
Hmmm, jak to tak čtu, měl bych se nad sebou zamyslet, letos jsem na lehokole jeste téměř nic nenajel, pořád je venku hnusně a když bylo párkrát hezky a sucho, projel jsem radši inliny...
Ale letos asi ještě podobným nápadům odolám, stačí, že jsem doma proklínán, že na chodbě překáží Ibex, za nápad s válci bych určitě pochválen nebyl... :-)
Já už chci jaro!
Tak koukám, že jízda na válcích může být pro začátečníka tak trochu adrenalin, jestli hodíš tlamu nebo ne. :-)
Když už jsme u těhle zimních náhražek, mě docela štve, že šlapu a točím nějakým závažím či co tam je, 150 W jde do hajzlu.
Nevíte o nějaký elektrárně, co by šla na šlapohyb připevnit, když už makám, ať jsem užitečnej?
Tlamu vůbec hodit nemusíš. Já se skácel vyloženě z blbosti. Dal jsem na kolo ty nejobyčejnější klecový pedály a šel jsem to zkusit. Ale na nohy vzal jen tak ležérně sandály - ale s příčně prasklou podrážkou.
Ta prasklina jak na sviňu sedla přesně na klec pedálu a jak jsem trochu ztratil balanc, snažil jsem se nohu hodit do boku, ale zároveň jsem ještě honil váhu a ta podrážka se svírala na tom pedálu. No, nylo to lepší jak nafest utaženej kufr, nebo klipsna s utaženým řemínkem... Tak jsem se blbě vyválel. S normálníma botama tohle nehrozí. Takže prostě jen seskočíš do boku. Záleží jen na tobě, jak prostorný a stabilní doskočiště si připravíš.
Až budeš válce zkoušet, půjč si je na víc dní. Za jednou nic nepoznáš. Teda to, že se na nich trápíš. Asi tak, jako kdyby sis na jeden den půjčil varhany :-)
A nebo to udělej jako já, prostě si je kup. Chvíli si pak budeš nadávat, žes vyhodil prachy za něco nepoužitelného a po čase si je začneš normálně užívat. :-)
To si nemyslím, ale na svícení nějýma ledkama by to mohlo stačit.
Když se poctivě šlape delší dobu, tak se dům určitě vytápí a vůbec ne málo. Člověk je dost velký těleso a když se správně rozhicuje :-)
Jo, vytápí se, dnes jsem to zkontroloval.
Normálně je v garáži a prádelně 12,5 °C, po hodině práce to vylezlo na 14 °C.
A radiátor, co to tam temperuje, ten se termostatem sám ztlumil, takže jsem to táhnul jen já a můj největší fanoušek (My biggest fan).
-
Jinak zvenku to musí vypadat, že za vraty máme kolotoče.
Repráčky na brašně stěží překonají kravál od válců, ale když jsem ke kolu připojil místo nich normální dřevěné bedny, stačí ke stejné hlasitosti desetina výkonu. Při využití celé výkonové kapacity dynama je pak už konečně poznat, co hraje.
A je to tam, Pětka na tom jezdí!
Nasednout ze země by bylo nemožné, jak je to vysoko, z nástupiště OK.
Na zkoušku jsem dal zadní válce z původních 36,5 cm jenom 22 cm od sebe (mezi osami), to ještě jde.
Jak šlo jet s trekem 45 km/h, tak na pětce jde držet tak 30 při kadenci 100. Na rozdíl od treku, tohle odpovídá asi tak jízdě po rovině v bezvětří. Dá se vytáhnout chvilku víc, ale odpor je hodně progresivní a už při 35 kolo vyskakuje z válců dopředu. S tím jsem počítal, proto je jeden balík briket před kolem. Asi by pomohlo přední válec trochu posunout.
Že by opravdu dělal takový rozdíl tlak 6 versus 4,5 baru? Spíš věřím, že v ležaté poloze se prostě nepodá stejný výkon.
Ale je jedno, jakou rychlost to ukazuje, důležité je, že se maká a na dobíjení je to akorát.
Pláště Kenda Khan hučí trochu snesitelněji.
Větrák pomáhá hodně, jinak se na tomhle člověk přehřívá.
To je chlapský, pouští si protivítr, při troše snahy by dokázal nasimulovat i průjezd slušným lijákem, nebo ne?
Něco proti tomu vyskakování
https://www.youtube.com/watch?v=YFQdLLKxiww
Ten váleček snad ani nemusí být na ložiskách, jen aby se byl schopný trochu protočit.
To odpružení válců mi přijde kontraproduktivní. Řekl bych, že to úplně eliminuje přínos válců na techniku šlapání. To už si rovnou může člověk pořídit trenažér.
Jo, taky mám pocit, že to asi bude odpouštět prohřešky (uvidím, dokončuju, poreferuju). Na druhou stranu z toho ale bude takovej podstatně lepší trenažer - skutečná jízda na "ostrém" kole. A určitě na tom člověk vydrží dýl, než v tý zakřečovaný poloze.
V trenažeru kur.. rám kola, na válcích ne. I když jsou válce na kolejích, stejně musíš mít trochu techniku šlapání.
Když už jsme to tu načali. Jak moc trenažér ničí rám? A co takové ty trenažéru jako Wahoo KICKR, kde vyndaváš zadní kolo? Na lehokole, kde nemůžeš jít ze sedla by to tak hrozné být nemuselo, ne.
Možná je leho zatěžovaný míň (těžiště níž/kratší páka) než klasika ale jak je to na pevno upnutý a ty na tom sedíš, kroutí se to a víc než když jedeš normálně. Skoro nikdo jednici do trenažéru s tohodle důvodu nedává.
Ahoj, uvažuju o pořízení válců a tak se chci optat na dlouhodobější zkušenosti, pochopil jsem správně, že máš tyhle válce http://www.axit.cz/D020410B00_Roto_valce-al.html ?
Hodně se tu řešily kónické válce nebo se zvednutýma krajema, nemáš problém se sjížděním z těch rovných?
Šly by použít pro leho na 20" kolech s rozvorem ca 101cm aniž by se musela měnit origo guma ze jinej rozměr?
Ahoj,
jsou to ony. Na Azubu naměřím 107 cm a guma to snesla bez nějakého násilí. Ještě jsem pak dával zadní válce blíž k sobě.
Se sjížděním do boku není problém, napřed jsem měl strach, tak jsem dopředu přidělal kolečka, inspirace z Rondova odkazu. I na té fotce je to trochu vidět.
Ale nejsou potřeba, stačí vnímat svoji polohu vůči okolí a krásně se drží střed.
Jezdil jsem skoro potmě, před sebou jenom světýlko měnící barvy, žádný monitor, co by odváděl myšlenky jinam. A muziku nahlas.
Samo to nikam neuhne, jenom se nesmíš dostat nějak moc do transu, nebo začít usínat, nebo čert ví, co to bylo :-)
Tak první pokus na válcích nic moc, strašně to cuká dopředu-dozadu, jde to strašně ztuha a kolo se podemnou děsně kroutí. Trochu rozjet se mi podařilo, až když jsem dal zadní válce blíž k sobě (23cm) a nafoukal kola na maximální tlak (kenda khan vzadu a 2,15" big apple vepředu). O tom, že bych se pustil zdi si můžu zatím nechat zdát :)
pokus číslo 2 ještě lepší, řekl jsem si po chvíli, že se pustím zdi a než jsem se nadál, už jsem ležel na zemi. Pro příště asi vyhrabu chrániče loktů na brusle :)
Nějaké tipy, aby se snížil odpor?
vytáhnu to na nějakých 20km/h na nejtěžší převod (čím lehčí, tím víc se to houpe dopředu-dozadu) a je to děsná hokna. Trochu se to zlepšilo, když jsem matice, které drží válce v rámu utáhl jen rukou, ale nic moc.
Ty moje válce teda odpor mají. Snížit šel o dost, jak jsem psal už někde výš.
Plastové boky válců jsou tak nepřesné, že po dotažení osy se prohýbají dovnitř a jsou velké tlaky na ložiska.
Chtělo to vytáhnout osu, z jedné strany ložisko a přidat tam podložky, aby se po dotažení plast tolik neprohýbal a ložiska byla přitom napevno - opřená o vnitřní trubku a podložky.
I když se to rukou točí lehce, pod zatížením ten plast nejspíš pruží a po ložisku se vozí - někdy to s každou otáčkou vrže a po výkonu je některá osa i teplá.
Hlavní odpor mají ale stejně pláště - nafoukat co to jde, aspoň těch 4,5 bar.
Ohledně houpání - jak psal Snilard, šlapat plynule. Nebo aspoň najít kadenci, při které to nechytá rezonanci. A postupně zjistíš, že můžeš jet jakoukoliv kadencí, i když to dřív vyskakovalo.
Ještě něco - ke snížení odporu pomůže dát zadní válce postupně blíž k sobě. To samo sebou vyžaduje zlepšit techniku šlapání, aby to nevyskakovalo.
Ne že by bylo nutné každý odpor snižovat, je dobré si máknout, ale pokud se do toho budou pláště bořit, bude jich ubývat (o gumovém prachu v místnosti nemluvě).
Tak máknout si fakt nepotřebuju a ani příliš nemůžu, účel je hlavně pravidelně jezdit na lehokole, protože mi to docela pomáhá na záda, který si kurvím sezením u mikroskopu a přes zimu se k ježdění venku moc nedokopu.
Ahoj Radku.
Všiml jsem si tohohle tématu trochu pozdě, nečetl jsem ho, ale rád bych ti k tomu něco napsal, jak to mám já.
Mám kónické válce od Taxc. Ty jsem stejně jako gumu koupil jako náhradní díl. Rám mi dělal známý na rozvor Oceláče. Díky tomu, že jsou kónické, je cítit, kde zrovna na válcích jsem, nepotřebuji na ně koukat. I tak jsem z nich už jednou vyskočil do strany. Jezdím vedle skřínky, které se v případě potřeby můžu chytit. Což využívám na rozjíždění, dojíždění a když kolo moc rozkmitám. Třeba při tréninku jedné nohy. Hlučné jsou ty moje válce neskutečně. Jezdím normálně v pokoji, takže kolem 20 stupňů, jen ve spodním prádle, bez větráku. Leje ze mne i když jedu volně. Vyšší intenzity na válcích delší dobu vůbec nedokážu udržet.
http://auto.idnes.cz/tula-dynamic-skip-fire...
Tohle už jsem měl před třiceti lety na starý třiapůle konopnici. Co chvíli šla jen na jeden válec...
Jj.... to je ten známý systém náhodných výbuchů :-)
K válcům jsem si pořídil modrozubová sluchátka z Alzy: https://www.alza.cz/alzatka-d2826783.htm Měli nějaké rozbalené, takže jsem za ně dal sedm stovek.
Fungují dobře, vůbec nemusím dávat volume doprava.
Mám doma válce stavěné speciálně pro lehokolo (delší rozvor než pro klasiku), které akorát chytají prach a dost překáží.
Pokud by měl někdo zájem, napište mi zprávu, pošlu detaily, domluvíme se na ceně.
Otvírám zas tohle téma - zkusil jsem na tom totiž poprvé s Oceláčem, co má rozvor 121 cm.
Tvé nabídky jsem si všiml až teď, nicméně ty válce na takový rozvor nastavit šly. Jenom ta guma je napnutá víc než dost a vzhledem k tomu, že už byla v místě spoje natržená a slepená vteřiňákem, tak se uvidí, co to udělá.
Zatím jsem to jenom tak zkusil a jde to výborně, napůl sjeté pláště Maratron Racer jsou tišší než cokoliv předtím a menší odpor je znát, "jede" to o dost rychleji, aby se toho odporu zas dosáhlo.
Totiž jak to bylo nastavené na starý Azub, tak ten nový má nasazené pláště se vzorkem a nechce se mi ho přezouvat, když ještě ani nevyjel, čeká na kompletní dovybavení a pořádné vyzkoušení venku.
Zatímco na Oceláči se mezitím pláště změnily a vzorku ještě ubylo. Včera jsem ho venku umyl, což v tuhle dobu nebývá zvykem, ale počasí přišlo vhod, protože kolo fakt vypadalo strašně a dokud nebude líp, zkusím s ním ty válce.
Pořád jsem to oddaloval a jezdil radši ven, kdykoliv to šlo, ale dnes už se jinak nedalo, než začít doma makat pořádně.
Nová zkušenost - přesunul jsem válce do venkovní dílničky, kde nevadí ještě větší randál.
Je malá, ale se zaplým větráním se tam vzduch nevydýchá jako předtím v garáži.
Není to zas takový průvan, aby tam byla zima a bez chladícího větráku namířeného na sebe se to zase neobejde. Jenom na kraťasy a triko to není, ale žádné další vrstvy.
Napřed tam byly tři stupně, nakonec šest, když se ze mě hodinu viditelně kouřilo. Akorát všechno to tam bylo pak trochu orosené, i přes to větrání.
Každopádně je to příjemnější než v garáži a pořád ještě horko, ne jako když se při stejné teplotě jede venku. Normální vítr zkrátka nenasimuluju.
Nemám válce, nemám na ně dost odvahy, ale mám trenažér. Tam je to s tím teplem až horkem dost podobný. Jezdím doma, vypnu topení a dokořán okna, kraťasy a krátké triko je akorát, když je venku víc než 5 tak musím zapnout ventilátor abych se uchladil :-)
To je největší problém všech komerčních spiningů to horko a vlhko. Sice někde mají nucené větrání, ale většinou to zcela nedostačuje. Také některé dámy hrozně protestují, že by na ně snad mohlo foukat.
Vlhko jak vlhko ale ten smrad z těch dam je chuťovka...
Ahoj,začínám přemýšlet nad zimním ježděním nejlépe v "obýváku" páč denní světlo vídám tak max za oknem.Má někdo zkušnosti s válcema pod azubího Tricona...
Válce pod tříkolku? No, nevím. Tříkolka je sama o sobě trenažérem, když chybí to kouzlo držení rovnováhy. Stačí dát nějaký ten váleček pod zadní kolo.
A pokud má navíc motor s rekuperací, může z toho být docela účinná malá domácí elektrárna :-)
Taky me to napadlo ;c))
Ne dávno tomu jsem měl samo domo pro klasické zábradlí.přední vidle v upinkách a zadní na válci.
spíš jsem se chtěl zeptat jestli to už někdo neřesil a jak to případně vyřešil...
Ale když je přední vidle upnutá, tak to potom ty "válce" ztrácí smysl ne?
Válec aspoň brzdí, aby se netočilo naprázdno.
Teda kdyby šlo brzdit tím motorem, pak stačí mít kolo ve vzduchu.
Přesne tak válec pod zadním s magnet brzdou.. nastavíš odpor a tradá... a nebo k tomu přiděla ten alternátor..;c)) a hadi si muzou dobíjet telefony
Ne fak je to už léta a vzhledem že zadní triconí vidle je tak trochu unikát tak scháním info jak jde upnout..
Radku, můžeš změřit jakej mají ty tvoje válce vnější průměr? Nedaří se mi to nikde dohledat. Dík.
Zadáš "válce roto průměr" a vybafne to hned několikrát. Souhlasí, 10 cm.
Ahoj, nemáte někdo zájem o válce roto?
Jeté jsou minimálně, dal jsem si na nich na hubu a nějak mě to trénování přešlo :) tak leží nevyužité ve sklepě.
O víkendu jsem zakoupil válce s komentářem, že by díky tomu mohl déle vydržet krásný podzim s kilometry venku. Dnes mi to i přes krásné počasí nedalo a před obvyklou denní etapou jsem se dopo šel do jízdárny rozjet, což jinak nedělám (a jak bych to taky bez válců dělal, když na silnici jsem jak utrženej z řetězu) a válce k tomu lákají. Použil jsem staré MTB Diamond Back Apex. Lowracer je dlouhej a na MAXu neumím. No – strávil jsem tak dvě hodiny čistého času a tak mám první dojmy:
A) S rovnováhou bez zaváhání – v mládí jsem tíhl k trialu a jako šest let výhradně lehokolista jsem to asi zúročil. Jde to i ze sedla, což asi budu dost potřebovat. Au…
B) Občas pokukuju po lehkých karbonových žiletkách a dnes mě to přešlo. Odpoledne jsem si venku vlastně na lowraceru léčil prdel i ruce. Takže se mi válce asi zaplatily – nekoupím si drahou karbonovou žiletku.
C) Pláště Ritchey TomSlick 26/1.4 jsem považoval za hladké pláště. Ne. Válce potřebují absolutně hladké pláště. Pak jsou válce Elite Quick Motion MAG tiché.
D) Jsem rád za možnost válce přibrzdit ve třech stupních odporu. Na nejlehčí odpor musím jet těžké převody a vše se pak točí zbytečně rychle a hlučně.
E) Je 23:00, DuoLingo mám odehraný, tak se jdu asi ještě mrknout do jízdárny.
Čus
Nevíte někdo o vyřazených válcích Elite Quick Motion MAG nebo obdobných? Sháním přední válec – můj má vymačkané plastové uložení ložiska v bočnici válce a stal se hlučným. Případně tip na opravu. Dík.
Rám válců, které jsem si "zamlada" vyrobil, jsem po zjištění, že to pro mne není, daroval. Protože nic nevyhodím, válce zůstaly asi čtyřicet let ve sklepě. Jsou to duralové trubky o průměru cca 65 mm, čela tvoří lanové kladky s ložisky s vnitřním průměrem 6 mm. Tvé válce neznám, pravděpodobně by ten můj nešel použít bez úprav, (určitě by potřeboval zkrátit, je dlouhý kolem metru), i průměr upevňovacího čepu bude asi jiný. Také je možné, že ten duralový válec by byl hlučnější, než ten porouchaný :-).
Neznám Tvé možnosti "bastlení", ale možná by stačilo vystružit poškozené uložení ložiska tak, aby bylo opět kruhové, a pak stočit do kruhu plech takové tloušťky, aby šlo ložisko nalisovat zpět s patřičným přesahem.