Večer jsem odvážel na kole pár kousků prádla a docela by mne zajímalo, proč se přední kolo při rychlejším stylu jízdy na stojáka rozkývalo do stran - jako by vibrovalo. To samé i u pokusu o sprint. Ovšem při pomalé jízdě do kopce na stojáka bylo vše ok s vysokou jistotou jízdy, takže si nejsem jistej, zda to nebylo špatný vyvážení trekového kola, nebo výpletem z méně kvalitního materiálu?
Povolený dráty, vyvrglanej střed, špatně nasazená nebo mizerná pneumatikavymrvená vidlice, míň pravděpodobný povolený hlavový složení. Jedno po druhým proběhni, jestli to dělá hodně, tak to musí být i na oko a pohmat zřetelný.
Vzpominam si, ze kdysi jeste na favoritu, kdyz jsem nalozil na nosic nejake velke kleste nebo co to bylo, proste neco dlouheho a pomerne tezkeho, tak od urcite rychlosti neslo uridit kolo jednou rukou, riditka pokazde zacaly kmitat.
Privazane k nosici to bylo dobre, podle me pruzil cely ram. Do cile jsem to dovezl a s nicim jinym uz se to nestalo, tak jsem to vic nezkoumal. :-)
Podle vaší zkušenosti se mi potvrzuje teorie o špatně rozložený zátěži. Hold budu muset zainvestovat do předního nosiče na vidlici.
To nebylo špatně rozloženou zátěží, Favority tohle dělali. Asi ty rámy nebyly dostatečně tuhé.
Když se kolo řádně naložilo, trochu se klepalo, postavit se a přišlápnout si bylo téměř nemožné, to se to pak celé rozvlnilo. Chtělo to sedět pevně na zadku a držet ten cajk pohromadě.
Přední nosič?
Sehnat klínky byl problém, zadní brašny nebyly pár let k dostání vůbec....
Špatně rozložená zátěž?!?
Proboha, vždyť píšeš, že si vezl pár kousků oblečení?!?
No ale je fakt, že já když si sbalím pár kousků oblečení, tak je z toho také loďák o váze 20 kg :o)))
Jestli jsem dobře pochopil, tak čurbes začíná, když se zvedneš ze sedla. To pak ale víc zatížíš přední kolo. Takže dávat ještě další váhu na předek je maličko mimo.
Docela se mi nezdá, že by Merida měla nic moc rám, jako moje bývalá ocelové kolo Fuji, ale možný je všechno.
Z fotky není poznat, co máš za model kola. Můžeš to napsat ?
Do určité řady dělá Merida kola s rámy nižší řady (materiál bláto, jiné sváry, otevřená výztuž u hlavy), a pak ty dražší s rámem TFS. A to jsou docela držfesty. Tak mrkni, co to máš.
A pak taky rám pořádně prohlídni, aby nebyl někde vesváru načnutej.
Mame skusenosti s tym, ze ked ja nalozeny len zadny nosic (a este k tomu vysoko nad taziskom bicykla), tak pri vysej rychlosti sa bicykel vlni. Ak sa nalozia aj predne tasky, bicykel sa vyrazne ukludni. Takze nalozit predne tasky ( musia byt umiestnene co najblizsie k naboju kolesa) ma zmysel.
Z té fotky to spíš tipuji na kombinaci zatížení a měkčího rámu. Můj cross to dělá taky.
Pokud by to ale mělo snahu o něco podobného i jindy, je třeba absolvovat postup viz úplně první Rondův příspěvek. Mně se podobně projevovalo vysloužilé hlavové složení, konkrétně polorozpadlé krycí kroužky ložisek. Hledal jsem to dlouho,přesvědčilo mne až chroupání při velkém otočení řidítek. Do té doby to bylo více protichůdných příznaků, které se navíc vyskytovaly jen někdy.