Na podzim jsme si domů pořídili lehokola, ale zatím nemáme odvahu je někde nechat bez dozoru, přece jen to byla dost velká investice. Zatím máme obyčejné zámky a já cvičně objednal i alarm na kolo ( http://www.levnedarecky.cz/sportovni-darky-a... ). Zajímalo by mě, jak si chrání lehokola ostatní, případně jaké máte zkušenosti s tím, co se na nich krade nejčastěji, jsou přece jen lákadlem, už jen kvůli velkému počtu rychloupínáků.
Pokud jedu na nákup po bydlišti, tak jen obyčejné lanko popřípadě jen opřu o zeď, pokud někde jinde, tak to očešu a každé kolo dalšími lanky k rámu a beru do batohu i bulprén. Ideálně s dozorem, jako u každého jiného kola, a jak je velké parkoviště v místě zaparkování nebo honosnost lokace pobytu.
Zatím mě neočesali, bydlím ale v regionu s menší kriminalitou.
Moji spolupracovnici my říkají , že by chtěly vidět jak na tom někdo dojede do první zatáčky a dál. A ještě k tomu rychle ujíždět.
Pro zloděje je to spíš takové překvapení , že akorát vykulí oči a na krádež uplně zapomene. Navíc by se na lehokola musel specializovat což taky moc nejde , protože je nás málo (asi 1 lehokolo/10km2). A to ani nemluvím o tom kde by ho prodal a komu . Taky proto že jsme většině lidí i cyklistů k smíchu a nejvíc se smějou ti mentálně postižení.
Ale i přes to všechno i já mám strach ...
Ale i přes to všechno jsem ho nechal už několikrát odemčené na náměstí ve stojanu, nebo přimklé spirálou , která jde střihnout klidně kombinačkama.
A to mne stavba stála jenom 4000 kč a 2 měsíce práce.
Ještě pořád musíš počítat s možností, že to nekradou na prodej jako kolo, ale jako hromadu trubek do šrotu.
A jak tu hromadu šrotu (pardon, trubek :) do toho kovoštoru dopraví? Jet na tom nejde, na kárku se to nevleze...
Když vidím, co všechno na kárkách vozí, věřím, že by tam i to kolo nějak umístili.
Když převezou ta Účka, převezou i leho:
http://domazlicky.denik.cz/zpravy_region/boj-se...
Jsi neviděl "kameňák", jak se kradou kola?
Nikdy jsem ho ani nezamykal. Tak nějak počítám s tím, že na tom ujede jen ten, co to umí, a těch moc není. Ano, může ho kdokoliv dát do auta a zmizet, ale kdybych se pořád jen bál,co bych z toho života měl? A doma ho mám doma v chodbě. V duchu doufám, že stihnu chcípnout dřív, než mi ho někdo převlastní.
Co se týče krádeže celého kola, tak tady jsem taky relativně klidný a když nechávám kolo před obchodem, ze kterého na kolo vidím, tak jej taky ani nezamykám, protože věřím, že mi na něm nikdo neodjede. Strach mám spíš o krádež komponent, které jsou na rychloupínácích. Například komplet sedačky, nebo aspoň podložky na sedačce, která je jen na suchém zipu. Uvažuji o nějakém lankovém zámku skrz sedačku a podložku, ale připadám si, že to možná přeháním, proto by mě zajímalo, jestli už někomu ukradli podložku, nebo celou sedačku.
přední kolo je taky na rychloupínáku,o to se nebojíš?
Tenhle neměl rychloupínák a tak mu to přední kolo nikdo neukrad :-)
Kola samozřejmě zamknu k rámu, nejlépe obě, to je nicméně stejné jako na zábradlí, já spíš uvažuji o komponentách, které má leho specifické a jsou lehce odnímatelné, hlavně sedačka a potah.
Netuším odkud jsi. Ale krádeže podložky ze sedačky bych se nebál, kdo by z toho co měl?
Mnoho let se bavíme geocachingem a když vidím, co jsou lidi schopni ukrást, tak nevěřím, že by se nenašel nikdo, koho by nenapadlo si potah vzít. Za ta léta hledání keší jsem přesvědčený, že existují lidé, kteří něco ukradnou jen proto, že to ukrást jde, aniž by řešili, k čemu jim to bude.
Já ti nevím. To aby pak člověk přivazoval na tom kole úplně včechno, tahal s sebou kila zámků a zabral tím svazováním a rozvazováním půl dne. To by mě vážně nebavilo.
Hele já třeba ani nesundavám tacháč a zatím se mi za těch 2 a půl roku co mám tohle kolo neztratil. Je tedy pěkně starý a je to na něm vidět, ale jeho ztráta by mě mrzela.
Jezdím z Prahy všemi směry po celých Čechách a pak hodně z Brna na jih a na sever. Možná to je u Vás jiné.
V Turecku je to opravdu jiné, tam se krade všechno :-)
Zatím mám také spíš pozitivní zkušenost, že se mi na klasickém kole neztratil ani cyklokomputer, ale to klasické kolo nestálo úplný majlant a náhradní díly se daly sehnat na každém rohu vcelku levně. Jinak jak se krade v Turecku bohužel zatím nevím, i když už léta se chystám tam vypravit, už jen kvůli mému jménu.
Mně ukradli dvě kola před hospodou, ale můžu si za to sám, neměl jsem tam sedět až do zavíračky.
O lehotandem bych se taky bál, jakkoli se může zdát jeho krádež nepravděpodobná, rozhodně bych na to nespoléhal.
Taky to neřeším....obyčejný lankový zámek...málokdo na něm je schopný odjet. A i kdyby, postavím si nové :-)
při jízdě na něm ležím takže vlastním tělem. Při přestávkách na nákup apod. vždycky někdo zůstává u kol a hlídá.
Při noclehu spí kola s námi ve stanu, máme velmi blízký vztah.
No stále při sobě vozím střelnou zbraň, kdyby bylo třeba a nějaký muslimobijec měl pocit, že jsem muslim nebo nějaký muslim měl pocit, že zesměšňuji proroka. ;-)
Byl bych klidný, tu zbraň nestihneš vytáhnout. Pokud máš na to čas, tak stačí i mírnější obrana :-)
Tak na mírnější obranu mám na krku pověšen nůž, a okolo pravé ruky řetěz, to kdyby nahodou byl nepřítel blíž. Snažím se byt vyzbrojen tak jako případní útočníci. Zvažuji ještě někam na lehu umistit mačetu, bo jak ji držím v leve ruce tak se mi jednak blbe řídí a druhak mi chybí volná ruku kdyby bylo potreba tasit. Ta přiměřená obrana vůbec neni sranda. ;-)
Mám několik způsobů, jak se chránit proti krádeži.
Pokud jedu někam po městě s musel bych nechat kolo na ulici přivázané ke značce, jedu na staré plečce. Takže po městě jezdím na leháči někam pouze když vím, že ho tam bude kam dát. Tedy buď dovnitř nebo ho přivázat někam, kde nebude vidět nebo ho naopak bude mít třeba vrátný pořád na očích.
Na vyjížďkách, když stavím v hospodě nebo na pumpě, nechávám bežně kolo nezamčené, ale tak abych na něj viděl. Na benzínkách ho obvykle opřu hned vedle vchodu skoro do cesty. Na benzínkách, kde je to na chvilku vyndavám jen mobil a peněženku, do hospody obvykle sundavám celou tašku.
...tak jako běžné kolo- uzamknoutne kolo, ale pře rám ke stojanu nebo pevně zabudovanému předmětu a zařazením těžkého převodu. Ovšem proti zlodějům s rukou na Avii neexistuje nic.....
Koupil jsem si bytelný "U-zámek" (obecně jsou nejdolnější). Mám leháč chvíli, takže zatím jsem ho venku nepřivazoval - ale radši vážu k zábradlí i doma ve sklepě...co kdyby náhodou někdo vlezl do baráku
btw. zábradlím je myšleno klasické kolo :-)
Uvažuji pro případnou větší vzdálenost od překážky ještě skládací zámek - jsou bytelnější než lanka. Dobré recenze jsou na bikeradaru.
Na druhou stranu o otevřeného rámu je jedinou možností zadní vidlice, byť i ta je odnímatelná.
Kotoučovky nemám, takže naštěstí kotouče chránit nemusím - prodávají se také zámky!
Že by někdo s kolem ujel, to bych se nebál - ale dodávek dneska jezdí mraky.
Zámky na kotouče nejsou pro to, aby ti neukradli kotouče (humorná představa ), ale aby zloděj nemohl otočit kolem.
Skládací zámky na kolo jsou obdobně odolné, jako lankové, tudíž k ničemu. Doporučuji kouknout na Dtest 'test zámků na kolo'
Jo, jo, opakování = matka moudrosti
Leč ty jejich testy ... nechci ti brát iluze, ale ...
Žádné opakování, je to testík "najdi rozdíl".
Ten první mi tak zamotal hlavu, že fakt chvilku trvalo, než jsem si všiml toho druhého, co už dával lepší smysl.
bral jsem to aka ´stupňování´ ...
Leháče jsem nikdy nezamykal, a v nic z něj nesundaval. Tyhle kola se prostě moc nekradou.
1) Když jedu někam, kde budu muset nechat kolo delší dobu bez dozoru, beru šrotokolo (něco jako trekink) a doufám, že když jsem to koupil v kovošrotu za 3 stovky (fakt), tak by se jeho krádež vyplatit neměla, zamykám obyčejným lankovým zámkem a doufám...
2) V práci máme naštěstí zamykací kolárnu
3) Když musím Ibex někde chvíli nechat, zamykám lankem za nosič. Cvaknutí lanka by stejně bylo rychlejší než odšroubování nosiče. Podle okolností většinou sundávám tachometr, nejcennější věci a snažím se vybrat místo, kde bude lehokolo co nejvíc vidět.
4) Občas už jsem se na zamykání vykašlal, protože jsem spěchal a předpokládal, že budu zpět během chvilky, ale dobrý pocit jsem z toho neměl.
:-/
Díky za všechny reakce, trochu mě uklidnilo, že se neozval nikdo, komu by leháč, nebo jeho část byla někdy zcizena. Otestoval jsem alarm, který v garáži reagoval vcelku spolehlivě na jakoukoli manipulaci s kolem, jediné co se mi povedlo 'ukrást' byl ventisit, když jsem ho strhával hodně opatrně a pomalu. Pro klid duše jsem jej tedy přidělal na dvou místech elektrikářskými páskami k držákům na pití (jsou přišroubené k sedačce). Není to vidět, páska je černá, a bez přípravy nebo výbavy tedy nehrozí krádež náhodným kolemjdoucím, který by si řekl, že co není přidělané se dá lehce sebrat. Kombinace zámku (omotaného kolem stojanu, nebo třeba značky), alarmu a těch elektrikářských pásek mi dodává trochu klidu. Navíc si nedokážu představit, že by někdo na našem lehotandemu ujel...
Někde tady na nakole je hláška bývalého majitele ECA, šlohli mu to před obchodem v Práglu. Tipuju to na tu dodávku co stála vedle :-)
Té diskuse o ukradeném ECU jsem si všiml už před časem, ale je to dost stará záležitost a nyní už je lehokol zase o trochu víc, tak jsem se obával, že jsou krádeže častější...
Ty máš ventisit jen tak položenej? Přišij si k němu pásky s přezkama a pod sedlem sepni. Dá se udělat i dost složitě, aby případný lapka nevěděl, co s tím. AZUB to má na svých polstrech - u někoho skoukni a inspiruj se.
Je to přidělané na suchém zipu, takže to drží dobře, nicméně lapka to chytne a jde...
Že by na mém Maxovi někdo odjel, se už skoro rok nebojím. Horší by bylo, kdyby to zkusil, rozbil si hubu (už při nasedání) a pak si stěžoval policajtům, že jsem to "nezabezpečil". U nás má každý zloděj svoje práva ...
Tento aspekt mě nenapadl, to budu ještě muset zvážit tu sirénu, co když se zloděj lekne a trefí ho šlak, to budu potom odsouzený, že jsem to na něj nastražil a zavinil tak jeho smrt. Tedy úmyslné zabití.
Nakolik se mi povedlo najít nějaké údaje, v ČR je ročně cca 7-8 tisíc krádeží kol. Počítejme 8 tisíc. V ČR je asi 5 500 000 kol, čili ukradeno je ročně cca jedno ze 688 kol. Tolik lehokol tu ani není, spíš tak polovina. Takže pokud by se lehokola kradla se stejnou četností jako klasická kola, měli bychom mít asi jedno ukradené lehokolo za dva roky. To není nijak extrémní riziko, ale nevypadá ani úplně malé. Naštěstí není těžké ho snížit. Aby někdo ukradl kolo, potřebuje v tom vidět zisk, který vyváží riziko. Je fajn mít krásné kolo, ale když vypadá mnohem levnější než je, je to lepší. Na druhou stranu jde i zvednou zlodějem vnímané riziko. Když kolo zamču někde, kam není vůbec odnikud vidět, zloděj se nebojí si tam hrát se zámkem a strávit u kola klidně třeba minutu. Za tu přecvaká všechna lanka a podobně. Když je to na exponovaném místě, tak to buď jde evidentně vzít a utéct, nebo se o to nepokusí. Třetí pomoc je mít vedle lákavější cíl. Takže kde to jde, parkuju kolo viditelně zamčené zámkem, nemyté a škaredé a na dohled drahých klasických kol.
Kdybych se měl soustavně bát o krádež lehokola, musel bych se podobně intenzivně obávat spousty dalších věcí s podobně malou nebo větší pravděpodobností, nad kterými mám podobně slabou kontrolu. Žil bych v neustálé hrůze ze slepého střeva, rakoviny, sražení opilým řidičem, a podobně. Život by mě pak moc nebavil, takže preferuju přístup udělat snadno dostupná základní opatření a dál si s tím nelámat hlavu.
> V ČR je asi 5 500 000 kol
Tipuji, že většina bude zavřená v domě a ven se podívá jenom na rekreační cyklostezku, kde ani není nutnost ho zamknout a někam jít. Jako dopravní prostředek kolo nepoužívá skoro nikdo.
> Když je to na exponovaném místě, tak to buď jde evidentně vzít a utéct, nebo se o to nepokusí.
Ukradli mi kolo přivázané ke svodidlům v Bělehradské u zastávky Pod Karlovem. Přecvakli lanko. Teď už mám podkovu.
Máš samozřejmě pravdu. Bavíme se tu o pravděpodobnostech. Může existovat někdo, kdo má tu drzost na místě plném lidí vytáhnout pákové kleště, střihnout zámek, nasednou a odjet (s lehokolem mu to poslední moc nepůjde). A pravděpodobně bude většina přítomných dělat, že nic nevidí. Jde o to, že pravděpodobnost tohohle je menší, než pravděpodobnost krádeže na místě beze svědků. Za takovým tvrzením si stojím, jeden doložený incident krádeže se svědky nevyvrací jeho platnost.
Já vídám v létě za pěkného počasí hospody obložené zamčenými i nezamčenými koly rekreačních cyklistů, co kola vytahují málokdy a jedou jen kousek. Bez zastavení a odejití od kola, celou cestu a zpátky domů, evidentně nejedou všichni. Můj odhad je, že většina ne, ale to je jen soukromý názor. Každopádně kdo to má jako dopravní prostředek parkuje mnohonásobně častěji za rok, než kdo to má jako sportovní náčiní.
Jo a ve čtvrtek jsem cestou z práce byl několikrát v situaci, kdy si cyklisti jedoucí z práce dávali navzájem přednost, aby se na stezku vůbec vešli. Uprostřed ledna v Brně. Ono to s tím "skoro nikdo" nebude dnes tak silné jako před pár lety, kdy jsem v lednu při ježdění do práce a zpět potkal jednoho dalšího cyklistu týdně. Dnes jich je tak pět denně a potkávám víc různých než kolik si jich pamatuju (flexibilní pracovní doba, jezdím v různé časy).
"... v ČR je ročně cca 7-8 tisíc OHLÁŠENÝCH krádeží kol ..."
Minimálně další 2/3 nahlášené nejsou, protože je to z 98% zbytečné ...
8-(
Pesimisto..... :-)
Na tom rozhodně něco je. Máš nějaké podklady pro ty 2/3 a 98%, nebo je to střelené jen tak od boku? Když už tady máme být pesimisti, tak ať aspoň nejsme větší pesimisti než je nutné. Teď se mi to nechce hledat, ale v kterémsi kraji měli objasněnost krádeží kol dlouhodobě mezi deseti a dvaceti procenty, čili místo 98 by to bylo cca z 85% zbytečné. A jak odhadnout počet něčeho, co nikdo nikomu neřekne, to už je hodně tvrdý oříšek. Proto se ptám, fakt by mě zajímalo, kolik to doopravdy je.
Znám plno lidí z okolí, kterým ukradli kolo a nehlásili to.
Většinou to bylo kolo v hodnotě max. "pětistovky". Takže na to většinou kašlou, než volat policii a trávit čas sepisováním protokolů. Pravděpodobnost, že policie najde ukradené kolo je asi 10% a to většinou náhodou.
I když často někde při zátahu najdou kradená kola a zase k nim nenajdou původní majitele.
A někdy najdou... :-)
Moji historku už jsem tu jednou k dobru dávala - v noci ukradli manželovi kolo z kůlny u chaty. Přišli jsme na to až po poledni, kdy jsme chtěli někam jet. Hlásit to, jsme vyhodnotili jako celkem zbytečné... Nebyl to úplný šrot, ale ani nijak luxusní kousek.
A asi po týdnu jsme odpoledne přišli od vody a na klice chaty napíchnutý papír "Našlo se kolo zelené barvy, pachatel udává, že je odcizil u této chaty, dostavte se na oddělení PČR..."
Souhlasím, pětistovka nestojí za ty cca 2 a víc hodin času při 10% pravděpodobnosti návratu (někdo by měl tohle vysvětli lidem co jsou ochotní hodit peníze do hracího automatu :-) ).
Šlo mě o to, jestli existuje nějaký číselný odhad, kolik procent zcizených kol je nehlášených, jestli někdo viděl takový odhad a jak se taková věc vůbec odhadne.
Co vím tak dlouhodobé odhady nehlášených krádeží kol jsou tak někde kolem 50 %. Odhady se dnes dělají nějakými dotazníky, dřív se dělaly na základě odhadů z údajů policistů z obvodních oddělení.
50% zní celkem realisticky. Samozřejmě je otázka, jestli to není plus mínu 40 :-). Ale zní to jako číslo, které dává smysl.
Určitě tam nějaké plus a minus bude, hodně se to bude lišit podle měst a obcí a celých oblastí. Někde lidi hlásí kde co a kdejakého ukradeného králika a někde lidi neoznámí ani vloupání do bytu. Hodně záleží na podmínkách pojištění. Pokud lidi vědi, že pojišťovna nic nedá, tak často ani nic nehlásí.
Tak zrovna řeším v kterém patře ve firemní garáži kolo nechávat. Garáž je za přístupovým systémem, ale má tam přístup celá firma i firmy z vedlejšího baráku.
V druhém podzemním patře kolem něj projedou všichni lidi z části druhého patra a všichni z třetího. Ve třetím patře kolem něj budou chodit jen lidi, kteří mají v té části třetího patra auto, odjinud tam není vidět a další podzemní patra už ta garáž nemá.
Zatím vítězí myšlenka, že čím méně lidí, bude vědět, že tam to kolo je, tím víc bude v bezpečí.
Tak ho dej před kameru, než by Ti na něm někdo odjel, tak ho spíš očeše.
Kamery žádný z těch umístění bohužel přímo nezabírají.
A proč si to nevezmes do kanceláře?
Tak bych vsadil na vox populi, čím víc lidí bude vědět čí to kolo je, tak se dříve odchytí pokus o krádež. Teda v případě oblíbenosti.
V momentě zastrčeného koutku se můžeš spolehnout na prázdný koutek.
Nebo třeba navrhni firmě oplocený cyklokoutek v garážích. Jinak už totiž můžeš parkovat rovnou v kanclu vedle květináče s palmou, ke které ho přivážeš :-D
Což o to, my tam máme celkem bytelné a použitelné stojany a pořídil jsem zámek podkovu.
Asi to moc řeším. Přesunu ho do druhého patra, abych se tam s ostatními cyklisty občas potkal a protože to míň pater dolů, tedy rychlejší cesta.
To myslíš jako lehokolo? Které někdo ukradne jenom cíleně? Cigáni vám tam nechodí ne :-) ? Pořiď si na něj strašně rezavej airbrush :-D. A není to náhodou v tom Chodovským Parku, kde jsem onehdá za tebou byl? Tam jsou přece jenom samí MLADÍ ÚSPESNÍ STASTNÍ LIDÉ, ne? To jsme to dopracovali :-)) Já mám teda kolo v Thomayerce v kanclu. A nová náměstkyně to neví. Ale až to zjistí ...!
Já bych se klonil spíš k myšlence, že více lidí okolo je větší riziko pro zloděje, takže bych kolo asi neschovával v opuštěném koutě, kde nikdo nechodí a zloděj by tam měl na práci větší klid... tedy pokud to nepřeváží nějaké jiné výhody, třeba, že by do třetího patra mohl oproti druhému omezený okruh lidí, nějaká další závora, vrátnice, kamera a podobně...
Dnes jsem se dozvěděl, že ve Švýcarsku nedávno ukradli Twina. Vzhledem k tomu, že jich bylo vyrobeno jen něco víc než třicet kusů, tak opravdu nechápu, co s tím budou zloději dělat a jak to vůbec odvezli...
To že by ukradli našeho Twina jsem se zas tak moc neobával, spíš, že nám ho někdo očeše. Už se ale bojím a určitě ho nenechám nezamčený nikde stát...
Jestli se na tom dá jezdit, tak na tom nejspíš budou jezdit. Myslím, že určitě 99,99 % lidí vůbec netuší co to je (já taky ne) ani jak to vypadá, tak ten co to ukrad nemusí mít nejmenší starosti a může mu být celkem jedno kolik toho bylo vyrobeného.
Tak ja bych taky veril, ze zlodeji kradou predevsim veci, ktere dokazou snadno prodat, zatimco vecem, ktere budi pozornost a jsou takhle vyjimecne, by se meli vyhybat.
Bohuzel spolehat se na to zrejme neda... :-/
Nevím jak ve Švýcarsku, tam asi ne, ale tady se kradou kola nejen kvůli ježdění, ale také jako materiál.
Navíc, co si budeme povídat, tady i v zahraničí jsou lidi, co si něco nechají pro sebe ukrást "na zakázku". Když se kradou hřbitovní zdi či schody od baráku, proč by se neukradlo kolo.
Když jsem si koupil tandem a ostatně i lehokolo, tak první otázka od místních pobertů byla "za kolik se to dá prodat".
na to mám odpověď:" Pro mne to má cenu tvého života."
Twin je lehotandem od Azubu, jezdit se na něm dá, ale chcete to aspoň trochu umět jezdit na lehokole, než se s tím člověk dokáže rozjet.
Aha, dík, to vypadá pěkně, v reálu jsem to ještě neviděl.
Tak to klidně přidám na procentu bude to nejméně 99,999 % lidí :-)
Vzhledem k tomu, že jsem čerstvého horáka tunil těsně po totáči, tak jsem si sehnal zámek na plastovou kartu s pohybovým čidlem, hrůzná cena v té době. Fungoval bezvadně, jakmile se se zábradlím sebemíň pohlo, spustil se 100dB alarm. Potíž byla v tom, že slot na kartu byl seshora, takže když zrovna pršelo, tak zámek nesirénil, ale jenom mňoukal, a to vám pak byl kruh čumilů okolo, které zajímalo, proč mi jako mňouká kolo. Sice s ležákem zatím nejezdím nějaké daleké nebo vícedenní štreky, takže taky za rohem krámku, kde na něj vidím, ho nezamknu, ale pro jiné případy jsem jako první koupil tohle:
http://www.lyzelyze.cz/zamky-na-lyze/abus...
což funguje v pohodě, ale protože mám v duši toho tunera asi napořád, tak jsem ještě pořídil:
http://www.evbike.cz/Promo-1/Promo-Univerzalni...
přece jen odcházejíc od svého "lamba" mačkajíc dálkové ovládání a ozývajíc se "ťup-ťup" vypadá víc efektně a je to velmi rychlé, ehm.... Ovšem nechat leho někde na půl dne bez dozoru, uvažuju ještě o ničem jiném, že by třeba tohle?:
https://www.youtube.com/watch?v=lbQu_IVUURA
tak to posledne je boziiii :-D
Jo parada, jen by mohl nastat problem, pokud by se vybila baterie a kolo nechtelo dolu... ;-)
Na fakulte sme mali predmet Inteligentne budovy = rozne tepelne cerpadla , automaticke zaluzie a alarmy kde sa preberala aj tema ohladom zvuku atd. Vtedy ma napadla jedna vec co by sa dala aplikovat aj tu. Namiesto tych debilnych siren ktore v dnesnej dobe uz nikomu nezdvihnu ani obocie by sa spustila hlaska. napr.: Bezpecnostny perimeter naruseny Autrodestrukcia zahajena 10-9-8------- :-D myslim ze by to malo asi vyraznejsi efekt
PS: v pripade slabsej povahy zlodeja by ho bolo mozne lahsie vypatrat podla hnedej stopy priamo k nemu :-D
PPS: Ale zasa riziko syrenia poplasnej spravy :-D
Nevim jak koho, ale mě by tohle hlášení docela pobavilo, ale určitě nepoděsilo. Ukecané kolo se hned tak nevidí :-)
... a když by ti ´čórli´ akku, byl bys v p..eli jak ´Baťa s dřevákama´
(teda on, se svýma obchodnickýma schopnostma, by i na tutom artiklu vydělal)
tak aku pre toto by sa kludne mohol zabudovat do ramu (do trubky slapacieho stredu a mala dierka na konektor pre nabyjanie ( predpokladam ze spotreba by nevyzadovala aku ako na prislap. A to by sa sice dalo corknut ale... uznavam ze hnedoobcania su vynaliezavy a vytrvaly :-D
No je pravda, že před pár lety u nás v práci stála Corvetta, a samozřejmě semtam čumilové, ale jak se přiblížili na metr, tak se ozvalo česky nahlas: Odstupte prosím od vozidla, vozidlo je chráněno a zabezpečeno a je hlídáno systémy České Policie!" Lidi uskakovali, jak kdybys do nich pichl špendlíkem... :-)
A to nikdo neměl chuť otestovat kolik toho nakecá, jak dlouho to vydrží? Mě by docela zajímal ten systém policie který to hlídá a nevím jestli bych odolal pokušení to zjistit :-)
Zkoušíš i požární (zasklené) hlásiče, jestli opravdu fungují?
Kdysi jsem ho vyzkoušel a opravdu fungoval, to bylo facek a peněz :-))
Požární hlásič je nuda, ten se s tebou moc nevybavuje, ale taková ukecaná Corvetta, je velké lákadlo, navíc by mě vážně zajímal ten systém České Policie a jak jsou Chip a Dale rychlí :-)
Este ma napadlo extremne zabespecenie ( nieje z mojej hlavy niekde na nete som cital ze to chlapik aplykuje v aute pod potah na noc) Proste si spravil podlozku z rybarskych hacikov = hroty s kotvickou oscvakal a naletoval na podlozky ktore naslene prisil /priviazal na kus latky a na konce hrotov spravil silikonove gulicky aby mu to svojvolne neprepichlo potah sedadla ale zasa tak tenke ak si dotycny sane ---- tak pocka az ho niekto vyzdvihne. niektore haciky by presli aj bullprenom ci venisitom. A ten sexualny zazitok pre zlodeja by bol podla mna velmi poucny.
masochisti by se u něj porvali?
tak masochysti keby to zistily tak by si chodili sadat a znova vstavat neustale a aj za priplatok :-D
A není to žalovatelné a trestatelné stejně jako jiné pasti? Například pán, co nastražil do své chaty za dveře samostříl a zloděje prostřelil šípem byl následně za to souzen. Osvobodila ho až milost presidenta republiky.
To bys musel posuzovat každého fakíra, jako tvůrce nástražného zařízení. Prostě lehokolo není standart a každý si pod pojmem pohodlí představuje něco jiného. :-)
... přesvědčil bys o své ´pravdě´ soud?
já obvykle odmítám i návrhy cikánů na půjčení lehokola na víkend ze strachu, že si ublíží a budou se chtít na mě hojit pro svou nešikovnost.
Nepůjčuj.
Ještě se na něm naučí jezdit, zalíbí se jim to a začnou je krást. :-)))
když chcou naučit jezdit tak je odmítám. Vysvětluji jim trpělivě, že takhle se na kole přece nejezdí, že ležet u jízdy není příliš rozšířené a že by se jim všichni smáli. zatím mi to věří.
Já měl dojem, že to tehdy ukončil nějaký vyšší soud s odůvodněním, že nástražné zařízení bylo evidentně schválně promyšlené jako nesmrtící a bylo použito až jako poslední řešení po vyčerpání méně drastických metod (chatu mu vykrádali opakovaně, nikdy nebyli dopadeni, tak nastražil kuši nízko nad zemí na průstřel nohy tak, aby zloděj musel vyhledat lékařské ošetření se specifickým zraněním a šlo ho podle toho najít).
Možná by to šlo dohledat, protože to by byla celkem cenná informace. Určitě to bylo někde na netu v novinách, to finální rozhodnutí. Jen jsem si na to doteď neudělal čas.
V práci o vyhodnocení Bikesharingu v Praze se také vyhodnocuje úspěšnost zabezpečovacích zámků na kola. Zajímavé čtení.
https://drive.google.com/file/d/0Bzy...
Docela zajímavé je, že kola zakoupili od charitativní organizace Kola pro Afriku.
Kdo ví jestli to vědi ti co jim kola pro Afriku darovali.
Podle mě ano, protože naprostá většina ví, že jsou potřeba hlavně horská kola, favority jsou do šrotu a v terénu nepoužitelné, a kola se běžně kanibalizují, aby se zprovoznila, bo lidé darují často vraky. "Hodně" se dává i do výkupu.
Jako dárce to beru jako formu financování kontajnerů. Když nedám peníze, tak ať prodají zprovozněné kola, které tam stejně nepošlou.
Tomu říkám ekologie.
Možná, nevim, mě jen zaujal zdroj těch kol.
i neziskovka si musí občas přilepšit
(oslavy narozenin, příspěvek na dovolenou ...)
Co tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=7JpfkGAuhV8
Máte to někdo?
Jo to si určitě pořiď :-))
https://www.youtube.com/watch?v=UGHjW3ZbCT8
Je zajímavé jak se všichni soustředí na co nejsložitější uzamykací a komplikovaný systém, zřejmě se to pak dobře prodává, ale aby se zabývali tím jestli na rozebrání nestačí obyčejné kleště to už asi člověk chtěl moc. On by pak takový zámek musel být výrazně dražší aby byl spolehlivější.
Mně je jasné, že neexistuje zámek, který by nešel násilně odemknout nebo překonat, viděl jsem samozřejmě tyto ostatní videa včetně toho údajného bumpingu, mě to zaujalo z důvodu toho, že je nezvyklý, běžně si obyčejný český lapka s sebou nenosí brusku a hromadu materiálu, aby si vyrobil takovýto nezvyklý klíč, který by mu tam zapadnul, pak už by se snad dal bumpnout apod. Ale ve spojení s pohybovým alarmem by se možná už dalo mluvit o jakémstakéms zabezpečení na "určitou" dobu. Mimochodem, nemyslím si, že by člověk musel zabezpečovat ležák, že by se bál, že mu na něm někdo odjede, ale vždycky ti ho někdo může hodit na korbu valníku, do dodávky apod. To je problém. Ne, že ti někdo bude pižlat pancéřák plátkem pilky, což se mi stalo v '92, nebo že si bude běžně po kapsách nosit "dusík" ... :-)
Slušnější zámek co alespoň chvilku odolává ve spojení s pohybovým čidlem a alarmem je asi jedno z nejvhodnějších řešení. Jinak se zbytečné sebou vláčet mnoha kilové zámky a řetězy.
Urcite bych to nechtel. Muset absolvovat takovouhle proceduru pri kazdym odemykani a zamykani, by byl docela opruz. Navic ten klic ani nejde pridelat na krouzek s ostatnima...
Kdyz si pak predstavim, jak to asi bude fungovat po nejaky dobe pouzivani venku, kdy se do toho dostanou necistoty, voda a v zime to treba i zamrzne... :-D
Nemam predstavu, jake zpusoby kradeze mezi zlodeji prevazuji, ale rekl bych, ze mnohem castejsi bude mechanicka likvidace zamku (velke kleste), takze obycejna FABka by mohla stacit.
Jo, někde jsem četl, že procentuálně více se zloděj snaží překonat řetěz nebo lanko, než že by páčil zámek, ovšem na některé řetězy by musel mít jó kleště
https://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ
a
https://www.youtube.com/watch?v=aiaOSf2sQxM
otázkou pak je, co ti stojí za to s sebou vozit/tahat/vláčet.
Ještě mě tak napadlo, co takhle přidat GPS tracker?